IVF/ICSI huhtikuussa

Aika käy pitkäksi kun täytyy vaan maata. Lääkäri käski ottaa hieman rauhallisemmin parisen päivää. Hieman outo olo alavatsassa. Ensimmäiset Luget alkoivat tänään.
Mitkäs ovat Pippurin ja Siisamin voinnit. Entä miten Main kuulumiset. Kunkas Iidan punktio sujui?
Pippurille ja Siisamille onnea huomiselle siirrolle!!
 
mai
Heips!

Unelmalle ja Siisamille peukkuja hedelmöitykseen!

Tuli siis aamulla käytyä taas ultrassa ja verikokeissa.
Verikoe oli näyttänyt jo eilen että munikset olisi jo valmiita punktioon, mutta ultrassa ei näkynyt niin. Joten lääkäri halusi tarkistaa asian.
Nyt odottelemme että iltapäivällä soittavat lääkäristä tuloksen. Saattaapi olla että perjantaina voitaisiin päästä jo punktioon,yes.
 
Pippuri: Minä se siinä kakkossängyssä hihittelin. Illalla ei sitten enään niin naurattanut kun tulin sitten vasta kipeeksi. Tänään aamullakin tartti vielä napata särkylääkettä. Tälleen paikallaan ollessa ei ole mitään hätää mutta toi likkuminen on vähän hitaan puoleista. Kaikenlainen tärinä siis sattuu. Eilen illalla oli mahakin niin pirun turvoksissa mutta se on nyt helpottanut. Huomenna taidetaan joo olla peräkkäin asennuksessa :D Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin. Mä kokoajan pelkään, että puhelin soi ja ne ilmoittaa ettei tartte tulla kun hedelmöitys ei onnistunut.

Unelmalla taisi olla asennus vasta perjantaina ja toivotaan, että Maikin pääsee jo punktioon. Kuinkas Iidan punktio meni?

Aivastaminen ei muuten tunnu kivalta \|O

Ihan outoa, että nyt oikeesti pääsee piinapäiviin asti ja ihan tosissaan saattaa nähdä ne maagiset kaksi viivaa siinä raskaustestissä. :D

Onkos Nennuliinilla mitään oireita? Koskas sulla on testipäivä?

Mä taidankin nyt olla ahkera ja copypastata ton ykkös sivun listan ja lisäillä siihen vielä testipäivätkin. Mä taidan olla kanssa kirjoittanut ekalle sivulle mustana joten siirrän listan sinne. Anuski kanssa ilmoittele testipäivää...
 
Kuten Unelma totesi tämä makoilu alkaa tosiaan käymään hermon päälle. TV:stä ei tuu yhtään mitään, lukeminen ei innosta, ukko on tietenkin töissä eikä Sasunkaan kans ei voi lähteä lenkille. Sasu on siis meidän saksanseisoja, joka on nyt erittäin loukkaantuneen näköinen ja mulkoilee mua luomiensa alta - "eilen jouduin oleen koko päivän yksin ja nyt et vie edes lenkille".

Eiliset kivut on kuitenkin onneks helpottanu, vaikka olo on vieläkin varsin epämukava. Etenkin äkkinäiset liikkeet sattuu alamahaan. Pitää kuitenkin muistaa, mitä varten maha on kipeä, niin vihlasut on huomattavasti helpompi sietää.

Unelma toivotteli jo kovasti onnea huomiseen siirtoon. Mä en uskalla vielä ajatella huomista - pelkään koko ajan, että soittavat taysista ettei mitään siirrettävää ole. Jospa illlalla uskaltais jo antaa ajatusten kulkeutua huomiseen, mutta siihen asti "pelkään pahinta ja toivon parasta"....

Iida on hivuttautunu meidän pinoon aivan huomaamatta. On tainnu mennä tuossa omia hoitoja jännätessä ohitte. Tervetuloa joukkoon! Sullakin on käsittääkseni ollut jo punktio. Menikö hyvin? En ainakaan äsken huomannut, että olisit jo kertoillu asiasta.

Mailla olikin tänään lääkäri ja mä toivottelin eilen onnea labroihin. No pistettäneen särkylääkkeitten piikkiin tuo erehdykseni. Hyvin kuitenkin meni?!

Nennuliini käy täällä tiheään kommentoimassa ja tsemppaamassa meitä muita. Kiitos siitä! Onko kukaan kuitenkaan muistanu kysyä sulta, miten piinapäivät sujuu? Jos meillä siirtoa odottelevilla aika tuntuu matelevan, niin sulla se nyt ainakin matelee ja vielä hitaammin. Toivottavasti oot keksiny jotain järkevää tekemistä, mikä pitäis ajatukset pois navan seudulta ja sais ajan kulumaan edes vähän nopeammin. Toivottavasti perässä tullaan piinailemaan...
 
No heippa kaikille, ja kiitos hyvästä vastaanotosta;-)

Juuri tulin punktiosta, paljon kivuttomampi toimenpide, kuin uskalsin kuvitellakaan, tosin saaliskaan ei ollut todellakaan kummoinen; 2 vaivaista solua... No, huominen menee kanssa jännittäessä toivoessa, ettei Taysin numeroa puhelimeen ilmaannu... Tosin, eipä tuolla saaliilla kovin kovia odotusarvoja uskalla ylläpitää;-(

Toisaalta, eihän siiten lopun perin tarvittaisi kuin se yksi, eli ei vielä kirvestä heitetä kaivoon kuitenkaan;-? Eli katotaan, onko perjantaina asiaa Taysiin vai alkaako rumba syksyllä uudelleen...

Aurinkoista päivää ja zemppiä kaikille toivotellen

Iida
 
Piipuri
Mun äskeisestä tekstistä tais tulla oikea romaani.... Siisami oli jo mun tarinoinnin aikana ehtiny lisäämään omansa... Meidän tarinoissa on paljon samaa, joten tuli hiukka toistoa :p
 
Mä olin niin malttamaton, että soittelin labraan ja kyselin onko hedelmöittymistä tapahtunut. Nyt on itkettää. Kaikki näytti vielä eilen hyvältä eli munasoluja oli paljon ja siittiöt hyvälaatuisia. No kuinkas ollakkaan. Kaksi munasolua on lähtenyt hedelmöittymään ja kaikki on kuulemma vielä mahdollista. Nyt en enää tiedä mitä tehdä. Oli jotenkin eilen niin positiivinen olokin ja lääkärikin oli tyytyväinen tuotoksiin. Siirto vasta perjantaina eli saas nähdä jääkö vain haaveeksi. Kyllä veti nyt masentuneeksi. No kunhan mies tulee kotiin niin halaus piristää.
Ymmärrän nyt hyvin miksi Pippuri ei niin hirveästi etukäteisonnitteluja halunnut.
Kun ei ole tekemistä niin ajatukset on vain yhdessäa asiassa. Huomenna meinaan jo uskaltautua tekemään jotain muutakin kuin makoilemaan.
 
Kyllä nyt käy kuhina...

Nyt on lista päivitetty etusivulle. On vissiin neljäs tai viides viesti. Yritin keräillä tietoja pitkin ketjua joten virheet ovat paljon mahdollisia, Huudelkaa mulle vielä omia tietoja niin lisäillään.

Unelma: Kuten itsekkin sanoit ei se määrä vaan se laatu. Nennuliinikin sai pienellä määrällä matkustajan mukaan ja toivotaan, että säkin saat :hug:

Nyt täytyy lähteä kaivamaan jotain syötävää. Mun ruokahaluun tää ei ainakaan ole vaikuttanut :LOL:
 
Nennuliini
Hih, notkun täällä koko päivän töiden lomassa ja päivitän sivua, että heti pääsen lukemaan uudet kuulumiset. En taida yhtään olla koukussa tähän.. :snotty:

Kiitos kysymästä, tässä tulee nyt vähän omaa napaa: eilen illalla alkoi mahassa tuntua nipistelyä milloin missäkin kohdassa. Sellaisia lyhytaikaisia ja välillä tuntui tuossa taipeessa, siis reiden ja mahan välissä. Minä tietysti jo kuvittelin ne vaikka miksi oireiksi. Tänään pudotin itseni maan pinnalle, ettei ne mitään "sellaisia toivottuja" oireita kuitenkaan ole. Näkeepähän sen sitten testipäivänä, mitä ne oli ja lugethan niitä vissiin voi myös aiheuttaa.
Onko Anuskilla ja muilla ollut vielä mitään oireita?

Niin, testipäivä on lauantai 21.4. Vielä ei jännitä, mutta tiedän, että perjantaina viimestään alkaa jännitys ja mitenhän lie nukkumisen laita silloin yöllä.. :p

Mua rupes nyt teidän puolesta hirveesti jännittämään, että pääsette siirtoon asti. Minäkin maha sekaisin odottelin silloin aamulla soittoa. Se odotus on kamalaa!

Unelma , älä masennu pienestä määrästä! Mullakin oli vaivaiset 3 munasolua, mutta nyt on vain matkalainen mukana ja toinen vielä meni pakkaseen. :heart: Tietysti olisi helpompaa saada suurempi saalis, jos ei eka kerralla onnistukaan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä! =)

Kiitos Siisamille listan päivityksestä! :flower: On hyvä olla muistilista, kun meitä on tässä pinossa aikamoinen määrä! Kiva juttu! :flower:

Nyt takaisin töitten pariin, että pääsen sitten kohta taas tänne lukemaan.. :LOL:
 
mai
Hei taas!

Tulin taas malttamattomana kertomaan että pääsen kuin pääsenkin perjantaina punktioon!!!
Vaivaiset kaks munasolua mullekkin on kehittynyt, mut toivotaan tosiaan ettei se määrä, vaan laatu ratkaisee.

Ihanaa että tässä meidän pinossa on ahkerija kirjoittajia ja tosiaan toisia kovasti tsemppaamassa ja kannustamassa. =)
 
tietämätön
Hei kaikille!

Täällä onkin näköjään paljon tapahtumia ihmisillä! Toisilla on punktio tehtynä, toisilla on jo kaveri matkassa. Toivotaan, että kaverit on niin sisukkaita, että haluavat pysyäkin mukana.

Mullakin tämä hoito etenee, vaikka pitkällä kaavalla mennäänki. Mutta sumuttelen edelleen, ja itsensä piikittämisenkin olen saanut opetella. Eihän se niin mukavalta tunnu, mutta kyllä sen sietää. Ke kävin ultrassa, oli sinne alkanu jotaki kehittymäänkin... jännittää mennä perjantaina uudelleen. Sitten kuulee, minkä verran on soluja kehittymässä ja mikä päivä tulevalla viikolla on sitten se punktiopäivä... Sitä ootan kauhunsekaisin tuntein, koska tiedostan itselläni olevan matalan kipukynnyksen... varmasti sattuu -aauuuuhhh!!

Mutta kyllä sen varmaan kestää, en ole eka ihminen kenelle sitä ollaan tekemässä... ja kun pitää mielessä ajatuksen, mitä varten tätä kaikkea käy läpi niin eiköhän se siitä!

Toivotan kaikille onnea matkaan! =)

Jännittävin kevätterveisin tietämätön =)
 
Heipsis pitkästä aikaa!

Täällä Hippu jännittelee ja odottelee ensiviikkoa, kun piikittely alkaa. Synarelaa on suihkuteltu pari viikkoa ja sen kyllä huomaa. Onko kenelläkään tullut sumuttelusta väsymystä? Pakkauksessa luki, että unettomuutta, mutta minä olen lähinnä ollut ihan umpipuhki... Liekö sitten vain asian ajattelu tehnyt tehtävänsä!?

Monella näyttää olevan jo tosipuuhat käynnissä, mutta kai sitä täältä tullaan kunhan ensiviikkoon päästään! Katjuusalla ja Toivolla taisi olla sama aikataulu kuin minulla. Eli vk 17 ja TAYS:ssa tavataan =) Himpullakin oli varmaan myöskin vk 17? Katjuusalla taisi olla pitkä kaava, milloin aloittelet piikitykset? Itse menen ma käymään pääkallopaikalla tays:ssa, silloin taas selviää lisää....
 
Heippa kaikille.

Kirjoittelen tässä pikaisesti kuulumiset.
Piinailut jatkuvat.. testipvä 18.4, mutta koska olen lomalla tuolloin saanen tietää vastauksen vasta 19. tai 20.4, mutta täytyy sitten tehdä kotitesti.
Luget vievät olon väsyneeksi, töissäkin kuin nukkuneen rukous. Mutta kun tietää syyn, pystyy vähän skarppaamaan. Onneksi pian alkaa loma.
Pääsen meilailemaan kuulumiset seuraavan kerran vasta loppukuusta, eli sitten palailen meilin ääreen joko hyvien tai huonojen uutisten kera.

Kaikille piinailijoille ja muillekin punktiota ja siirtoa odottaville oikein paljon onnea matkaan.
 
Taas yksi nuonosti nukuttu yö takana.. Punktio oli tosiaan eilen, ja nyt jännitän, soitetaanko taysista vai ei, eli päästäänkö siirtoon huomenna vai alkaa rumba uusiksi syksyllä... Muniksia löytyi tosiaan tuo vaivaiset kaksi kappaletta, eli toivo ei kovin korkealla ole...

Miten muuten muut punktiossa Taysissa käyneet;
oletteko huomanneet kysyä, onko mahdollinen soitto odotettavissa aamulla, vai täytyykö pelätä tilanteen kehittymistä koko päivä? :(

Hipulle sen verran, että itselläni tuo synarela aiheutti todellakin unettomattomuutta, viikkoon en nukkunut kuin pari tuntia työssä.. Gonal F puolestaan turvotti mahaa niin, ettei oikein mitään vaatteita voinut käyttää, kaikki tuntuivat kiristävän. Ja nyt punktion jälkeen maha on sitten sen jäljiltä hieman arka. Lugesteronit aloitin eilen, ja niiden vaikutusta tässä nyt vielä odotellaan, sikäli mikäli niitä nyt enää tämän päivän jälkeen täytyy käyttää...

:(

Onko muuten kenelläkään käsitystä tuosta onnistumisprosentista;
Lääkäri sanoi noissa ultrissa, että meidän osaltamme prosentti on noin 20, onko siihen huomioitu myös tuo mahdollisuus, että muniksia ei tule yhtään, vai lasketaanko vasta siitä, miten hedelmöitys onnistuu eli siirrosta eteenpäin?

Mutta koitetaan pitää lippu korkealla, jookoste;-)
 
Huomenia!

Täällä piinailu vain jatkuu.. kyllä tuntuu päivät menevän hitaasti :(

Minulla oireina ollut väsymystä, rintojen arkuutta ja välillä pieniä vatsakipuja, mutta johtuvat luultavasti lääkkeistä? Ennenkin samanlaisia oireita ollut siirron jälkeen.

Minä teen kotitestin tiistaina 17.4 ja vasta mahdollisen plussan jälkeen sit veritestiin klinikalle. Negaan taas lopetetaan luget ja odotellaan menkkojen alkua. Minulla ei ole juurikaan mitään tuntemuksia kumpaankaan suuntaan, jotenkin tietysti se että hoitoja takana jo useampia laskee myös hieman maan pinnalle haaveilusta.

Aurinkoisia päiviä ja jaksamista kaikille toivottelee,
Anuski
 
Heippa kaikille!

Kirjoittelin pitkät pätkät äskön, mutta sitten tapahtui jotain ja kaikki hävisi! No, lyhyesti nyt sitten ennen töihin menoa!!

Olipas paljon tapahtunut, katsotaan vieläkö muistan kaiken mitä kenellekin on tapahtumassa =)

Pippurille ja Siisamille onnea siirtoihin! Unelmalle ja Iidalle tsemppiä, että pääsette myös siirtoon! Niinkuin täällä on sanottu niin ei se määrä vaan laatu!!! Ja Iida myös tervetuloa joukkoomme, jos en ole muistanut aikaisemmin toivotella sinua tervetulleeksi! Maille myös onnea perjantaiseen punktioon!

Hipun ja Katjuusan kanssa tavataan vk:lla 17 Taysissa. Jos sinne asti pääsen...minulla alkaa huomenna piikitykset, puregon 125IU ja keskiviikkona sitten ultraan katsomaan onko mitään tapahtunut. Nyt on ruennut jännittämään ihan kamalasti! Huomen illalla tulee varmasti muutama tuskanpisara otsalle ennenkuin saan painettua piikin nahkaan.. =)

Tsemppiä ja onnen tuulahduksia kaikille!!!

-Toivo-
 
Aurinkoista torstaita!!

Ihanaa, kun saa lukea toisten ajatuksia, tuntemuksia ja kokemuksia.

Eilinen ilta oli kaamea. Päivällä ei tuntunut juuri mitään verrattuna mitkä tuskat tuli illalla. Ajattelin jo, että on lähdettävä päivystykseen. Oli kuin joku olisi puukolla iskenyt alavatsaan ja alaselkäkin oli tulessa. No mullahan on alhainen kipukynnys, mutta sen verran kova gimma olin etten lääkkeitä ottanut. Nyt olo on parempi.

Mitenköhän Siisamin ja Pippurin siirrot ovat onnistuneet?

Vähän kutkuttaa vatsan pohjassa kun mietin kuinkahan meidän rakkauden siemenet jakselee. Ja mitenhän siirto sujuu ja sitten sen jälkeen ne parisen viikkoa ja sitten... Eli jännitettävää riittää.

Nyt alkaa tuntua siltä, että on syytä hetkeksi mennä lepäämään. Vähän selkää polttelee.



 
katjuusa
Mä taidan hipsiä pois tästä pinosta. Siis hoito jatkuu ihan hyvin, mutta palstailen lähinnä tuon kilpailevan Vau....-palstan puolella enkä jaksa tarinoida moneen paikkaan =) .

Hoito jatkuu, Synarela toimi mallikkaasti ja nyt on kolmas pistopäivä. Eilen jo kuvittelin tuntevani jotakin kihelmöintiä alavatsassa, mutta taisipa mieli tehdä tepposet. Nimittäin eilen oli vasta toinen piikkipäivä =) ja kuulema mulla oli oma toiminta niin hyvin sammunut, että vielä EI VOI olla mitään tuntemuksia....

Muutamat teistä nään varmaan Taysissa, mulle punktiopäiväksi tähdätään 23.4.

Kaikille oikein paljon vilkutuksia :wave: ja peukutuksia hoitoihin ja ennenkaikkea mielenrauhaa näiden hormonimyllerrysten keskelle :hug: . Jos siilis vielä luet tätä, niin sulle erityishali :hug: . Päätöksenne oli hieno!!
 
Moikka kaikille!

Pitkästä aikaa saan minäkin aikaiseksi jotain kirjoitella. Melkein päivittäin olen kyllä teidän kuulumisia käynyt lukemassa, mutta oma kirjoittelu on jäänyt..
Tsemppiä piinailuun kaikille, jotka jo punktiossa ja siirrossa ovat ehtineet käydä. Teitä taisi olla jo aika monta! Jos hoitojen aloituksen odottaminen on piinallista, niin nuo siirron jälkeiset piinispäivät ne vasta hitaasti kuluvat. Täältä tähetetään tsemppiä, että mahdollisimman monelle ne kaksi viivaa testiin ilmaantuisi.

ON: Mä kävin eilen ultrassa ja järkytys olikin suuri kun ultra näytti, ettei kohdun limakalvo ollut ohentunut tarpeeksi. Siispä veritestiin ja iltapäivällä sain soitella tuloksia. Testissä ei kyllä ilmennyt mitään, miksei hoitoja voisi jatkaa. Ja tänään taisi ne loputkin limakalvoista vuotaa ulos.. Tänään saan siis aloittaa puregonin piikittelyt, annoksella 125IU. Ja jipii, synarelan suihkutukset vähenee puoleen huomenna. Ens viikon maanantaina on heti ultra, toivotaan että silloin ultra-kuulumiset olisi eilistä mukavemmat.

Hippu: mulle myös tuo synarela aiheuttaa väsymystä. Mä olen ollut koko sumutteluajan aivan totaalisen väsynyt, vaikka nukunkin hyvät ja pitkät yöunet. Tosin aamuyöstä jos herään, niin on tavallista vaikeampaa taas nukahtaa.

Aurinkoista loppuviikkoa!
~himppu
 
Nennuliini
Huhuu tyttäret! \|O

Olisi kiva kuulla teidän kuulumisia, jos vaan jaksatte tänne kirjoitella. Ymmärrän, että punktion ja siirron jälkeen väsyttää. Minullekin maistui 3 tunnin päiväunet vielä siirtopäivänä. Minua kyllä väsyttää nytkin, varmaan lääkkeet tekee tehtävänsä. Lähdenkin tästä miekkosen viereen päikkäreille. :)

Peukkuja pidellen,
Nennuliini
 
Siirrostakin nyt selvitty.

Yksi laatuluokan matkaaja saatiin mukaan ja kaksi meni pakkaseen :D

Kuudesta solusta neljä oli hedelmöittynyt ja niistä tosiaan noi kolme oli lähtenyt jakautumaan ja kaikki kolme olivat kuulemma tosi laadukkaita. Yhtään en tullut kysyneeksi kuinka hyvin ne oli jakautunut yms.

Onnistumisprosentti lääkärin mukaan noilla soluilla on 30-40 %. Silloin epäonnistumisprosentiksi jää 60-70%. Miten päin ton nyt sitten ajattelisi?

Nyt sitten vaan jännitetään. Näistä mahtaa oikeesti tulla pitkät kaksi viikkoa :eek:

Kuinkas Pippurilla meni??

Katjuusan tipautin nyt sitten listoilta pois. Onnea matkaan ja tule kertomaan vielä kuinka lopulta käy...

Jollekkin muullekkin mun vielä piti "sanoa" jotain mutta kukas se nyt oli :/
 
Nennuliini
Jippii Siisami! Nyt meillä molemmilla on kyytiläiset matkassa, vaikka tammikuussa oli hieman eri mielialat! Ihanaa! :flower:

Mä en oikein vain sisäistä tätä asiaa vieläkään, että nyt voi olla enemmän raskaana kuin milloinkaan. Eipähän putoa turhan ylhäältä, kun ei odotakaan liikoja.

Jos viitsit ja muistat, Siisami, niin päivitä mulle seuraavalla kerralla listaan pelkkä IVF. Kun ei lääkäri suunnitellutkaan ICSI:ä näin ekalla kerralla. Ymmärsin kai väärin. Mutta ei se haittaa, jos se sinne listaan jääkin. :)

Meitä on jo niin paljon, etten muista enää mitä kellekin tapahtuu. Olikos muut saaneet tänään kyytiläisiä? Mailla ainakin oli huomiselle suunnitteilla punktio.
Onnea kaikille tasapuolisesti! :heart:
 
Pippuri kiittää ja kumartaa poistuen taustalle. Kymmenestä kerätystä seitsemän hedelmöittyi, mutta yksikään ei selviytyny siirtoon asti. Tosi turhauttavaa ajaa monta sataa kilometriä täysin tyhjän takia. Tarkasti lekuri kuitenkin paikat punktion jäljiltä, mutta eipä se paljoa lohduta.... :'(

Siisamin tulos kuulosti upealta! Peukut pystyyn, että kahden viikon päästä on vielä iloisempi tunnelma.

Tsemppiä kaikille muillekin - mä vetäydyn takavasemmalle.
 

Yhteistyössä