IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Manuliina Kiitos paljon vastauksesta! Aika outoa ettei minulle sanottu mitään tuosta vuodon alkamisesta, mutta ei kai ne lääkärit/hoitajat aina kaikkea muista kaikille sanoa :) Täytyy sanoa että aikas kovien kipujen kera nämä kyllä tulivat mutta ihmekös kun paikkoja on ronkittu=/

Sannukka Miljoona halia :hug: Et usko kuinka pahoillani oon sun puolesta!! Sitä kuitenkin lataa aika paljon odotuksia näihin "järeempiin" hoitoihin ja sitten kun sitä onnistumista ei tule niin... vaikka kuinka tietäs ne onnitusmisprosentit mutta kun toive on niin kova niin pettymyskin on sitten niin kova :(
 
  • Tykkää
Reactions: Sannukka1
Ambrosio................1.IVF/1.PAS ................joulukuu?
Sannukka................2.IVF ........................tammikuu 2013
Helge.....................1.IVF/2.PAS. ..............joulukuu
Robina ..................1.ICSI/1.PAS................seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru ..............1.ICSI/1.PAS.................tammikuu 2013
Manuliina ..............1.IVF ei tuoresiirtoa/1.PAS..joulukuu?
Haikala .................1.ICSI/1.PAS.................seuraavaan kiertoon
Yoslene .................1.ICSI ........................seuraavaan kiertoon
*mimmu* ..............3.ICSI/1.PAS.................tähän kiertoon
*keijukainen* .........1.ICSI/1.PAS.................tähän kiertoon
RBAM ................... 2.IVF ..........................tammikuu 2013
Adela ....................1.IVFei tuoresiirtoa punktiosta johtuvien komplikaatioiden vuoksi (runsas vuoto vatsaonteloon-->jouduttiin leikkaamaan) 1.PAS suunnitteilla tammikuulle 2013 kun kroppa toipuu
Amalia Armas ..........2.ICSI..........................tammikuu 2013

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )................Testipäivä

Astrolabe...............1.ICSI tuoresiirto......1.................. 2.12.2012
UniUnna.................1.IVF tuoresiirto.......1.................. 26.11.2012


***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

Vienda..................?..................marraskuu?.............?
Rapu78.................?..................marraskuu?.............?

Lisäsin itseni tuohon listaan, en oo kyllä varma onnistuko. En ole nyt ollu kauhean aktiivinen palstalla, kun tämän asian ajatteleminen on vetänyt mielen niin matalaksi, että oon sitten koittanut pysytellä poissa täältä.

Oon pahoillani etenkin Sannukan ja HelgeRn puolesta, että ette saaneet toivottua tulosta. Piinailijoille toivon parempaa onnea!!

Kuten astrolabekin tuossa kirjoitti niin tätä palstaa seuranneena on kyllä todella vaikea uskoa, että hoitojen onnistumisprosentti olisi niinkin korkea, kuin väitetään. Tuntuu, että plussat ovat todella kiven alla. Luulisi, että nykyteknologian avulla päästäisiin aikatavalla parempiin tuloksiin.

Itse nyt laitoin tuohon listaan, että seuraava icsi olisi tammikuussa. On ehkä hiukan positiivinen arvio, mutta mahdollinen. Puhuin eilen klinikan hoitajan kanssa ja ilmeisesti sumut aloitettaisiin ensi kierron jälkeen, eli jouluna. Voi kyllä olla, että joulu sotkee suunnitelmia. Meidän omalla klinikalla on monen viikon joulutauko, mutta jos kierrot eivät veny, pitäisi aloitusultra ehtiä tehdä ennen joulutaukoa.

Tuossa aiemmin olitte kirjoitelleen positiivisen mielen vaikutuksesta hoitoihin. Itselleni on tällä hetkellä positiivisuus kyllä todella vaikeaa. Ensimmäisessä hoidossa olin vielä täynnä uskoa, mutta nyt on kokoajan vain mielessä ajatus, että ei tästä koskaan mitään tule. Seuraavaan hoitoon on vaikeaa ladata mitään odotuksia.

No ei kai tässä auta muu kuin yrittää jatkaa taistelua. Laitan tänään tilaukseen tuota DHEA-hormonia, jolla voi olla vaikutusta munasoluihin. Ehdin sitä nyt sitten pari kiertoa ainakin syödä ennen mahdollisia piikitysten aloitteluja.

Toiveikkaampaa mieltä teille muille!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Primokuuri menossa. Tiukille menee ehditäänkö siirto tehdä, mutta mahdollista se on. Toivottavasti vuoto alkaa kuurin jälkeen muutaman päivän sisällä vaikka ovuloimaton kierto onkin todennäköisesti kyseessä. Lääkkeitä en ole vielä hakenut. Haen ne vasta sitten vuodon alkaessa, ettei tule turhaan hankittua, jos ei ehditäkään siirtoa tämän vuoden puolella tehdä.

Ambrosio................1.IVF/1.PAS ................joulukuu?
Sannukka................2.IVF ........................tammikuu 2013
Helge.....................1.IVF/2.PAS. ..............joulukuu
Robina ..................1.ICSI/1.PAS................seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru ..............1.ICSI/1.PAS.................tammikuu 2013
Manuliina ..............1.IVF ei tuoresiirtoa/1.PAS..joulukuu?
Haikala .................1.ICSI/1.PAS.................seuraavaan kiertoon
Yoslene .................1.ICSI ........................seuraavaan kiertoon
*mimmu* ..............3.ICSI/1.PAS.................tähän kiertoon
*keijukainen* .........1.ICSI/1.PAS.................tähän kiertoon
RBAM ................... 2.IVF ..........................tammikuu 2013
Adela ....................1.IVFei tuoresiirtoa punktiosta johtuvien komplikaatioiden vuoksi (runsas vuoto vatsaonteloon-->jouduttiin leikkaamaan) 1.PAS suunnitteilla tammikuulle 2013 kun kroppa toipuu
Amalia Armas ..........2.ICSI..........................tammikuu 2013
macy gray .............1.IVF/1.PAS...................joulukuu 2012

***Piinailijat***

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )................Testipäivä

Astrolabe...............1.ICSI tuoresiirto......1.................. 2.12.2012
UniUnna.................1.IVF tuoresiirto.......1.................. 26.11.2012


***PLUSSANNEET***

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

Vienda..................?..................marraskuu?.............?
Rapu78.................?..................marraskuu?.............?
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR, sannukka1: oon tosi pahoillani puolestanne!!! Kovasti niin toivoin plussaa teille!!! voimia molemmille ja jaksamisia uuteen koitokseen :heart:

Sannukka1: Tuosta menopurista kyselit. Mulla on aiemmin ollut kolme kiertoa puregon ja joka kerta 10-12 solusta vain yksi on hedelmöittynyt sekä jakautunut siirtokelpoiseksi. Nyt viime yrityksellä olikin käytössä tuo menopur ja vaikka soluja tuli vähemmän tällä kertaa niin 7 hedelmöittyi ja 4 niistä top luokkaa. Eli ainakin mulla tuo lääke parempi ja tehokkaampi. Olotilassa en huomannut kummempaa eroa.

Onko kenelläkään kokemusta ovistesti onnista? entäpä kierto n. 28pv? olisin kysellyt missä vaiheessa muilla on lyhyellä kierrolla tullut ovis? Kovasti täällä testailen, pelottaa että menee ohi, tai testi ei toimi : /

Plussatuulia nyt kovasti vielä piineileville :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
*mimmu* se onni ovulaatiotesti on kyllä surkein kaikista! älä vaan osta ellet ole jo ehtinyt ostaa! mulla viivat näytti JOKA KERTA yhtä tummilta/vaaleilta vaikka toisilla vähän kalliimmilla testeillä tuli selkeet viivat..ei tolla onni testillä voinu ku arvailla , eli yhtä tyhjän kanssa
 
ambrosio: Oon jo ostanu ja kakspäivää testaillu, vielä ei varmaan ees pitäis olla mut toivottavasti ei menny pieleen. En kerkee tänään enää hakea joten huomis aamu pitää vielä sillä testata. Voiko se ovis tulla näin aikasin kun nyt on mulla kp. 10? Osaatko sanoa jotain toista testiä? Se clearblun testi maksoi 45€ ja siinä oli muistaakseni 7kpl Että melko tyyris! : / netistä sais tilamalla edullisesti isoja pakkauksia :) mut nyt tähän hätään ne ei kerkee... voihan nenä jos tää nyt meni pyllylleen :(
 
Sannukka ja Helge, voi kurjuuksien kurjuus!! Ihan mälsää ettei teillä tärpännyt. Paljon voimia teille :hug:

Mimmu: mulla toi Onni toimi ihan hyvin. Mun lääkäri sanoi, että parhaan tuloksen saa aamun toisesta pissasta. Eli käy herätessä normaalisti pissalla, sitten tekee aamutouhut ja vaikka syö, ja sitten jos saa tiristettyä edes muutamia pisaroita, niin niistä tekee. Mulla toiminut tämä tosi hyvin. Mulla on kierrot ollut nyt viime vuosina aika lyhyitä, 25-27 pv, mutta ovisplussa tullut usein silti kp 12-14 (Vaihdellut kyllä 9 ja 17 välillä), joten mulla luteaalivaihe on aina jääny aika lyhyeksi, n. 11 päivää.

Kolme päivää testaukseen. Teen testin jo sunnuntaina, pp 13, koska mies pois kotoo ma-ti ja halutaan tehdä se yhdessä. Kaikenlaisia nippailuja on, ja joitain muita pieniä oireita, mutta en uskalla toivoa juuri yhtään, koska tää on eka ivf enkä tiedä miten hoidon rankat hormoniannokset ja punktio vaikuttavat oloon ylipäätään. Nää "oireet" ei mitenkään välttämättä raskaudesta johdu. Mutta ei mene kovinkaan montaa minuuttia päivästä, ettei tätä asiaa mielessä vatvo. No, tehän tiedätte.
 
Mimmu: prismassa myydään hyviä ja edullisia liuskatestejä, suosittelen! Joissain prismoissa ne on luontaistuotteissa, en tiiä oisko kaikissa. Kannattaa kysyä jos ei meinaa löytyä! Siis jos asutte prisma-kaupungissa :)

Muoks. Pystytkö laittaa kuvaa tänne tai Aijaa.comiin, niin tulkitaan sun ovistestiä yhdessä! :)
 
Viimeksi muokattu:
UniUnna ja *mimmu* okei no kiva kuulla että sulla onni testi toiminut ihan hyvin joten *mimmu* en usko et meni pyllylleen :) onko siis niin, että kun bongaat oviksen nii sitten heti on siirto tyyliin seuraavana päivänä vai miten tuo menee?
UniUnnalle toivon sydämestäni plussaa :heart:

Oon kans miettinyt että ainakaan tässä meidän ketjussa ei ole prosentit kohdallaan mutta tuo ketju *hoidot jatkuu 2012* niin siellähän noita plussanneita on pilvin pimein joten kyllä meilläkin on toivoa, monella vasta täällä eka IVF käytynä. Lääkäri ainakin meille sanoi että eka IVF on sellaista "testailua" että miten kroppa toimii, koko ajan tiedetään paremmin mitkä lääkkeet toimii kellekin ja sitä kautta saadaan onnistumisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: UniUnna
Kiitos Ambrosio :heart:

Hei ehdottakaa lääkärille Elonvaa, kun siis mietitte noita Puregon vai Menopur -jutttuja. Elonva vaikuttaa 7 päivää, joten ei välttämättä tarvii ku yksi pistos! Mulla oli yksi annos Puregonia sitten vielä 8. päivänä. Mun lääkäri sanoi, että Elonvasta on hyviä tuloksia.

Ootko Vienda tullut reissusta? Mitä kuuluu?
 
Voi että Sannukka ja HelgeR, on niin paha olo teidän puolesta. :( Itku tuli tuosta Sannukan työpäivästä lukiessa.

Tänne ei järin niitä plussatuulia ole kuulunut, mutta ehkä se liittyy teidän mainitsemaanne ensikertalaisuuteen. Tosin kyllähän jotkut ovat onnistuneet ensimmäiselläkin. Toivotaan, että jatkossa niitä plussia sitten saadaan tänne oikein urakalla. Ja varmasti näin onkin.

Täällä odotellaan uuden kierron alkua, pitäisi alkaa viimeistään huomenna, mutta eipä sille tunnu. On tainnu taas keho säikähtää, kun tietää että on hoidot edessä, vaikka en minä niitä pelkää. Mutta viimeksi keväällä kun kierronkartoitusta suunniteltiin, niin menkat viivästyi parilla viikolla, mikä sotki sitten koko suunnitelman kesälomien ja klinikan kesätauon vuoksi, että tutkimuksiin päästiinkin vasta syksyllä.
Ja siihen liittyen onko joku käynyt ostamassa Puregonin etukäteen ja kuinka ajoissa? Kauanko se säilyy? Oletteko reissanneet sen kanssa? Me tässä mietiskellään mitä tehdä viikonlopun kanssa. Oli tarkoitus lähteä käymään vanhemmillani pienellä paikkakunnalla. Puregon oli tarkoitus hakea uuden kierron alkaessa, mutta nyt en tiedä uskalletaanko reissuun, kun pienellä paikkakunnalla ei sitä apteekista saa. Sen olisi voinut sinne tilata lauantaiksi, mutta kun ei ole varma tarvitaanko silloinkaan. Kyllähän tuon Puregonin voisi hakea etukäteenkin, mutta entäs jos kierto pitkittyy siten, ettei tämän vuoden puolella päästäkään hoitoon? Ja voisihan sen ottaa mukaan reissuun, mutta kun on säilytettävä kylmässä ennen kynään siirtämistä. Oikeastaan ensi viikonloppu on ainoa, jolloin reissuun ehdittäisiin ennen joulua. Olipas epäselvä sepustus, taidan vain tehdä asioista itselleni vaikeita... :/
Ja tiedän, että pitäisi vain hakea Puregon huomenna ja lähteä reissuun, mutta jotenkin hirvittää, että entäs jos tulee jotain eteen ja Puregonit ehtii vanhentua. Joo, ihan tyhmä pelko.
Missä se positiivisuus tänään onkaan.... :D Noh, kyllä se sieltä taas jostain nousee.

Ai niin luin jostain, että Kela korvaa kuusi koeputkihoitoa, mikäli 3 ensimmäistä niistä on tehty julkisella. Mitä sillä tarkoitetaan, Kela korvaa lääkkeet siis vai että jonkun rajan jälkeen joistain esim. yksityisen käynneistä ei saa enää kelan vähennyksiä, jos ei 3 ensimmäistä ole tehty julkisella?

Toivoa kaikkien torstaihin!
 
Viimeksi muokattu:
Sannukka ja HelgeR: voimia! Ei näihin pettymysiin vaan ikinä totu, eikä toki pidäkkään.

UniUnna; tsemppiä piinaan, kovapäinen oot kun maltat noinkin pitkälle testaamatta =)

Täällä ehkä pieni valonpilkahdus; kp2 ja seurantaultra mahdolliselle PAS:lle bookattuna! Klinikalla oltiin sitä mieltä että kun kroppa melkein normaalitahtiin lähti keskenmenon jälkeen käyntiin niin on hyvät saumat yritykselle. Happy happy! Ei toki mitään takeita sille että limikset on vielä tässä kierrossa käyttökelposet, saatikka että meidän kaks pakkasukkoa selviäis sulatuksesta, mutta nyt tietää ainakin mitä odotella. Seuraava sauma tammikuun lopulla kun joulunpuhät sotkee..

Testinarkomaanina on tullu kans kokeiltua aika monet tyypit, ja vaikka liuskatestit on mulla toiminu ihan hyvin niin taidan tällä kertaa tuhlata clear bluehen. Netistä tuon sais vähän halvemmalla. Mietin myös tommosta digitaalista Sofi-testiä johon saa ostettua lisäliuskoja, mutta olisko se jo kuitenkin vähän pirujen maalaamista seinille?

Joku muukin jo kyseli; miten omaan kiertoon tehtävässä PAS:ssa ajotukset toimii -montako päivää plussasta istutus?


Jee lista! Tsemppiä meille!

Ambrosio................1.IVF/1.PAS ................joulukuu?
Sannukka................2.IVF ........................tammikuu 2013
Helge.....................1.IVF/2.PAS. ..............joulukuu
Robina ..................1.ICSI/1.PAS................seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru ..............1.ICSI/1.PAS.................tammikuu 2013
Manuliina ..............1.IVF ei tuoresiirtoa/1.PAS..joulukuu?
Haikala .................1.ICSI/1.PAS.................seuraavaan kiertoon
Yoslene .................1.ICSI ........................seuraavaan kiertoon
*mimmu* ..............3.ICSI/1.PAS.................tähän kiertoon
*keijukainen* .........1.ICSI/1.PAS.................tähän kiertoon
RBAM ................... 2.IVF ..........................tammikuu 2013
Adela ....................1.IVFei tuoresiirtoa punktiosta johtuvien komplikaatioiden vuoksi (runsas vuoto vatsaonteloon-->jouduttiin leikkaamaan) 1.PAS suunnitteilla tammikuulle 2013 kun kroppa toipuu
Amalia Armas ..........2.ICSI........................ ..tammikuu 2013
macy gray .............1.IVF/1.PAS...................joulukuu 2012
idealisti..................1.IVF/1.PAS...................tähän kiertoon?

***Piinailijat***

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )................Testipäivä

Astrolabe...............1.ICSI tuoresiirto......1.................. 2.12.2012
UniUnna.................1.IVF tuoresiirto.......1.................. 26.11.2012


***PLUSSANNEET***

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

Vienda..................?..................mar raskuu?.............?
Rapu78.................?..................marr askuu?.............?
 
  • Tykkää
Reactions: ambrosio
UniUnna: okra, hyvä tietää, mies toikin jo clearin digi testejä apteekista. teen sit ekana vaikka listan ja sen perään jos epäilyttää niin digin. En osaa kyllä kuvaa tänne laittaa :( vähän hömelö näiden laitteiden kanssa :) tosin ei vielä haamuakaan ole tikkuun tullut |O Reipas piinailija olet :) noista oireista onkin vaikee ottaa selvää kun lääkkeetkin vaikuttaa elimistössä vielä tuossa vaiheessa.... mutta kohta se selviää! Puhallan plussatuulia sydemäni pohjasta saakka :heart:

Ambrosio: mulle sanottiin et kun plussa oviksesta niin 4-5pv siitä on siirto. joten nyt menee mönkään varmaan jos ovis tulee viikonlopulle. Huomenna on kp11? Täällä ei ole yksityinen viikonloppuisin auki ollenkaan. turva varmaan ma soitella että ovis oli la :(
 
  • Tykkää
Reactions: UniUnna
idealisti Ihan mahtavaa!=) Toivotaan parasta että kroppa on toipunut hyvin! Mä sain lääkäriltä ihan kirjalliset ohjeet PAS:sta luonnolliseen siirtoon ja siinä sanotaan että ovisplussasta soitto hoitajalle ja siirto on sitte 3-4 päivän päästä. Eli siis pitää toivoa että ei saa sitä plussaa keskiviikkona, ts.ettei ovis oo torstaina...

Joku noista testeistä taas kyseli. Itse siis olen aina testannu netistä halpatestistä tilaamillani liuskatesteillä oviksen, ja kun on ollu vahvempi viiva ni sitte vielä varmistanu asian tolla digillä. Eihän tohon pelkkään digin käyttöön rahat riittäis, sen verran hanakasti kans tulee testailtua aina:LOL: Eli just tohon tapaan olen toiminu ku *mimmu* näyttäis suunnittelevan;)

UniUnnalle oikein iso plussapuhallus:whistle:
 
Kolme päivää testaukseen. Teen testin jo sunnuntaina, pp 13, koska mies pois kotoo ma-ti ja halutaan tehdä se yhdessä. Kaikenlaisia nippailuja on, ja joitain muita pieniä oireita, mutta en uskalla toivoa juuri yhtään, koska tää on eka ivf enkä tiedä miten hoidon rankat hormoniannokset ja punktio vaikuttavat oloon ylipäätään. Nää "oireet" ei mitenkään välttämättä raskaudesta johdu. Mutta ei mene kovinkaan montaa minuuttia päivästä, ettei tätä asiaa mielessä vatvo. No, tehän tiedätte.
Kävin eilen apteekissa, mutta lähdin ostamatta raskaustestiä. Ajattelin, että saattaisin tehdä sen turhan aikaisin. Saattaisin. :saint:

Noi luget, aiheuttaako ne muille henkisiä oireita? Paketin mukana olevassa lappusessa ei mainita oikein mitään mielialaan viittaavaa, mutta esim. eilen pelästytin itseni ja varmasti miehenikin, kun ihan pikkujutusta (se, että mies ei ehtinyt sänkyyn tasan klo 21, kun laittoi kuivausrummunkin pois päältä) aiheutui mieletön suuttuminen jota seurasi itkukonsertti. Tajusin itsekin tilanteessa, että tää ei oo järjellistä, mutta tuntui aivan mahdottomalta keskeyttää moinen draamakaan.

Onhan mulla kaksi biolasta ja viisi raskautta takana ja eka oire ollut käsittämätön raivostuminen, mutta olen jotenkin luopunut plussatoivosta, joten olisin laittamassa tätä ennemmin lääkkeen syyksi?

pp 7 (jos olen ymmärtänyt oikein, että piinapäivät alkavat alkionsiirtoa seuraavana päivänä? kp on jo 22, olen ajatellut testata ekan kerran ensi viikon ke vaikka vasta su testipv virallisesti)
 
Uniunna: Kyllä nyt jännittää sun puolesta, sulla jo niin lähellä testipäivä. :) *vetää keuhkot täyteen ilmaa ja puhaltaa oikein ISOJA plussatuulia*

Astrolabe: sulla hiukan pidempään vielä piinailtavaa, mutta toivotan sinulle myös jaksamista vielä piinaamisessa ja kovasti myös niitä plussatuulia sinne kanssa. Toivotaan nyt että niitä iloisia uutisia saataisiin tänne pian! Luulen että noi mielialat voi johtua hormonitoiminnasta ja jännityksestä molemmista. Mä olin kans melko herkkä räjähtään tai sitten liikutuin pienestäkin asiasta. Voi kun ne sulla johtuisi raskauteen liittyvästä hormonitoiminnasta :) (mikä siis hyvinkin tavallista)

Mimmu: kiitos vastauksesta siitä puregonista ja menopurista. Varmaankin ambrosiolle saottu ekan kierron "lääke testaukset" pitävät paikkaansa. Puregon ei sitten ilmeisesti ollut se meille sopiva lääkitys. Mukava kuulla että menopurista ollut kuitenkin positiivisia kokemuksia (tammikuun hoitoa ajatellen) vaikkakin nyt ei fiilikset kovin positiivisia olisikaan.

Taustailen täällä nyt kuitenkin vaikka vasta ensivuoden puolella aloitetaankin uudet hoidot. Sen verta oon kuitenkin jännäämässä teidän kaikkien tilanteita etten malta pysyä poissakaan :) Tänään on onneksi vapaa päivä töistä. Eilen jännitin et koska kukakin tulee kyselemään mikä tilanne mutta onneksi ei tullut kuin yksi henkilö ja hänkin perääntyi kun näytin vaan peukkua alaspäin ja ilme oli sellainen ettei ihan heti kannata tulla kyselemään enempää. Ei jaksa työkamujen kanssa asiasta sillain keskustella ja muutenkaan ei halua romahtaa töissä. Nyt tänään voin sitten ihan höllätä kotona. Meinasin salilla kävästä purkamassa paineita ja illalla sitten mennään isännän kanssa syömään ja leffaan. Saadaan vähän muutakin ajateltavaa. (jos saadaan)
 
Viimeksi muokattu:
Mun on pakko tässä nyt avautua koska koen että on epäreilua olla kertomatta itsestä kaikkea kun muutkin avautuvat täällä.
Mulla on kolme luomulasta (12, 16 ja 17 vuotiaat) En ole kertonut tästä koska koen hämmentävänä puhua ns lapsettomuudesta palstalla vaikka lapsia on. ja mulla noinkin monta kuin kolme. Elän uudessa liitossa, jossa ollaan siis yhteistä lasta yritetty kohta 4 vuotta. Ollaan raskauduttu paljon luomusti mutta olen aina saanut kohdunulkoisen raskauden. Niitä takana siis nyt varmaan 8 joista viimeisin leikattiin viime tammikuussa. Vika löytyi siis minun tukkeutuneista putkista. Mä oon miettinyt usein tätä asiaa ja tuntuu joskus tosi pahalta itkeä oman lapsen kaipuuta näil palstoilla kun on kuitenkin niin paljon muita jotka eivät ole saaneet sitä ensimmäistäkään syliinsä. Mun myötätunto on niin kaikkien heidän puolella. Oon ajatellut että jos ois päätetty niin etten saisi enään lasta niin olkoon sitten niin, onhan mulla kuitenkin nuo kolme ihanaa tytärtä joista olen enemmän kuin kiitollinen. Mieheni puolesta en siis tiedä miltä hänestä tuntuu...siis en todella, koska hänellä ei ole omaa biologista lasta... voin vaan kuvitella sen kaipuun, kuten kenen tahansa muun kohdalla jolla ei vielä lasta syliin saakka ole tullut. No tässäpä tätä avautumista perjantaihin.... ja niin, jos ketä kiinnostaa, olen 36-vuotias. Tehnyt siis lapseni nuorena.
 
UniUnna pidetään peukkuja, että sä nyt plussaisit! Saataisiin me muutkin vähän toivoa :)

Astrolabe kuulostaa varsin tutuilta nuo itku- ja raivokohtaukset. Mä oon näiden hoitojen alkamisesta saakka ollut todella herkillä. Ainakin Synarelat herkistivät tosi paljon, mutta en oo kyllä vieläkään oma itseni, vaikka tällä hetkellä ei mitään lääkkeitäkään ole käytössä. Veikkaanpa, että se on tämä hirvittävä stressi ja kaikki se toivo ja pelko, joka näihin hoitoihin on ladattuna, joka saa mielenkin jotenkin sekaisin. En todellakaan tiedä miten selviän, jos näistä hoidoisa ei tule koskaan mitään.

Sannukka meillä taitaa aika monilla olla täällä lapsia. Mullakin on yksi. Meillä myös tilanne on se, että miehellä ei biolapsia ole. Uskon, että täydellisesti lapsettoman tilanne on jollain tavalla paljon rankempi, kuin meidän, joilla lapsia on. Mutta sitten taas toisaalta me näemme joka ikinen päivä omassa lapsessamme sen, mitä menetämme. Itse ainakaan en ole pystynyt ollenkaan katsomaan oman lapseni varhaisempia valokuvia näiden hoitojen aikana. Yhtenä iltana valtavan itkukohtauksen aiheutti, kun satuin avaamaan vanhan tietokoneeni ja taustakuvana oli poikani kuva ajalta, kun hän oli n. 1-vuotias.

Mutta toki me lapselliset siinä mielessä onnellisessa asemassa olemme, että emme täysin lapsettomiksi jää. Ja välillä mietinkin olenko oikeutettu näihin hoitoihin, kun mulla kuitenkin lapsi jo on. Tietysti on ajateltava sitten miestä, joka jäisi ilman hoitoja ihan takuuvarmasti lapsettomaksi.

Iloista viikonloppua kaikille!!!
 
Kiitos teille ihanat kun tsemppaatte! :heart:

Idealisti: hienoa kun olette päässeet taas jatkamaan! Paljon tsemppejä ja voimia sulle uuteen yritykseen raskaan menetyksen jälkeen.

Sannukka ja muutkin; kyllä mun mielestä on oikeus tuntea niitä tunteita, joita tuntee ja jakaa niitä täällä, vaikka lähtötilanteet on erilaisia kaikilla. Mä aattelen sillee, että AINA löytyy joku, jolla on tässä elämässä asiat huonommin, mutta se ei silti tarvitse aiheuttaa itselle syyllisyyttä omasta surusta. Jokuhan voisi täällä urputtaa, että "olisitte vaan onnellisia kun teillä on ees miehet joiden kanssa yrittää lasta, ku kaikilla ei ees sitä ole" jne.

Muistin että mulla on jemmassa yksi r-testi, mut se onkin menny vanhaksi kohta kaksi vuotta sitten! Jotenkin kuvaa tätä yrityksen pituutta ja tuloksettomuutta :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kiitos tsempeistä! Kyllä tää vähän harha-ammunnalta tuntuu kun suunnitelmat muuttuu koko ajan, mutta siihen nyt on tässä maailmassa jo saanu tottua.

ManuliinaKiitos infosta! Pistää miettimään että mitenkähän nopeella varotuksella saan ajan siirtoon jos mulla on maanantai-iltapäivällä aika kp13? Sillon joskus menneisyydessä kun viimeksi oli luonnollinen kierto niin se oli väliä 24-28; eli ovisplussa voi hyvin osua tohon viikonlopulle ennen kontrollia. Kehottivat alottamaan tikutuksen sillon edellisen viikon lopulla ettei livahda ohi. Mutta kaipa niillä on valmius päällä kun kerran tällä suunnitelmalla liikkeelle lähettiin. Itsenäisyyspäivä osuu kivasti kans siirtoviikolle, saapahan nyt nähdä.. Yksityisellä kylläkin joten joustoa löytynee edes himpun verran.

UniUnna :LOL: Osu ja uppos!

..menin sitten kuitenkin ostamaan sen pitkäaikasemman Sofi-digitestin, ja heti sen jälkeen tuote olikin jo nettikaupasta loppu. 7kpl testiliuskoja tohon siis maksaa viitisentoista euroa, ja käyttöikä väh. 50 testiä. Itse laite Clear blueta halvempikin.
 
  • Tykkää
Reactions: UniUnna
En nyt oikein tiedä miten tämän laittaisi sanoiksi ettei kukaan liikoja loukkaantuisi:confused: Jokaiselle nämä kaikki hoidot ja pettymykset ovat raskaita, oli lapsia ennestään tai ei. Ja vertaistukea tarvitsee varmasti jokainen. Itse olen nyt vaan siinä tilanteessa että kaipaisin tukea nimenomaan sellaisilta jotka ovat tismalleen samassa tilanteessa kuin itse olen, eli täysin lapseton, vailla takuita siitä saanko ikinä olla äiti. Jonkun jolla ei ole pienintäkään hajua siitä miltä tuntuisi nähdä ne maagiset kaksi viivaa raskaustestissä, miltä tuntuu kun ensimmäisen kerran tuntee sikiön liikkeet sisällään, miltä tuntuu ylipäätään olla raskaana. Ei siis pienintäkään hajua tuosta kaikesta, eikä siitä onnen määrästä jonka se takuulla sisältää. En siis halua vähätellä muidenkaan tukea, kaikki tuki on toki tervetullutta tämän kaiken keskellä. Mutta jopa henkilökohtaisessa elämässäni tavallaan välttelen jopa sellaisia ystäviä joilla on pieniä lapsia tai ovat raskaana. On vaan liian kova pala nieltäväksi, ne pakolliset synttärit ym.käyn kyllä mutta en mielelläni paljon muuta. Itsekästä, tiedän, mutta minulle ollut ihan toimiva keino pitää itseni edes jotenkuten kasassa. Ja joku kun tuossa kirjoitti että ne keillä on jo lapsia, näkevät jatkuvasti omissa lapsissaan sen mitä menettävät ja se on vaikeaa. Entäs me, joilla ei niitä ole, ja näemme sen menetyksen jatkuvasti niissä muiden, ehkä täysin vieraiden ihmisten, lapsissa? Uskoisin että on "helpompi" nähdä se omassa lapsessaan kuin vieraan...

Joten, Manuliina taitaa pitää pientä breikkiä palstalta. Nimen nyt voi vielä tuolla listalla pitää, josko joskus vaikka palaisin. Toivon teille kaikille, lapsellisille ja lapsettomille, oikein paljon onnea hoitoihin, ja jaksamista! Olette ihania, voikaa hyvin!!:wave:
 
pakko kommentoida myös tuohon lapsi asiaan, että ensimmäistä kertaa tätä palstaa lukiessani tunsin kuin joku olis kääntänyt puukkoa haavassa. Minulla ei ole lasta eikä miehelläni ole lasta, en myöskään halua vähätellä niiden tuskaa joilla on lapsia mutta tämä palsta ei ole mielestäni oikea paikka tulla kertomaan että itkukohtauksen on aiheuttanut oman lapsen 1-vuotis kuva. Pisti vihaksi ja yhdyn täysin Manuliinan sanoihin. tiedän ettette tarkoittaneet mitään pahaa niitä kirjoittaessanne, mutta kuten Manuliina sanoi, vertaistukea tarvitsisi juuri sellaisilta joilla ei ole ainuttakaan lasta joten se omien lasten jalustalle nostaminen on täysin tarpeetonta ja mielipaaa aiheuttavaa nimenomaan tällä palstalla. Toivon ettei tästä tarvitisi tämän enempää jauhaa kun kaikilla varmasti paha mieli jo muutenkin.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne
 
ketään loukkaamatta myös näin lapsettomana yhdyn Manuliinan ja ambrosion sanoihin ja pahoitin mieleni vaikkei kukaan varmasti tarkoittanut pahoittaa kenenkään mieltä. Nämä kun ovat niin herkkiä aiheita varsinkin tällä palstalla joten parempi että aiheet pysyvät vain oleellisessa eli hoidoissa jottei tule suotta enempää mielipahaa kenellekään.

Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikilla tasapuolisesti, taukoilen myös hieman. UniUnnan tulosta jännään ja paljon plussatuulia lähetän :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä