IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Yoslene : Meille lääkärimme on moneen kertaan sanonut, että positiivisella asenteella on tutkitusti edesauttava vaikutus näissä hoidoissa. Olen luonteeltani enimmäkseen optimisti, mutta kyllä se pessimisti aina välillä nostaa päätään. Musta tuntuu, että on helpompi olla optimisti näin hoitojen suht alkuvaiheessa. Sitten, jos tulee monta alkionsiirtoa ilman tuloksia, luulen, että on hankalampi pysyä positiivisella ja toiveikkaalla mielellä. Liittyiskö tää jollain lailla stressihormonin määräänkin? Olen lukenut, että jos on paljon stressiä niin raskaaksi tuleminen on vaikeampaa, mikä kuulostaa kyllä mielestäni ihan loogiselta. Tässä asiassa on vain hankala olla stressaamatta, varsinkin hoitojen edetessä pitkälle. Olen kuullut monta tarinaa, joissa pariskunta on pitkään toivonut lasta ja hoidoista huolimatta eivät ole tulleet raskaaksi. He ovat tehneet surutyön ja "hyväksyneet" lapsettomuutensa ja KAS, ovatkin tulleet luomusti raskaaksi. Jopa sellaisissa tapauksissa, joissa lääkärit ovat sanoneet, että luomusti ei raskaaksi voi tulla. Henkilökohtaisesti ajattelen faktoja, jotka sanovat, että 80% (monissa lähteissä enemmänkin) saa lapsen lapsettomuushoitojen avulla. Optimisti minussa sanoo, että kuulun tuohon joukkoon ja että erittäin todennäköisesti jossain vaiheessa näiden hoitojen avulla lapsen saan. Mulle lääkärini sanoi, että jokaisella alkionistutuskerralla on 50% mahdollisuus tulla raskaaksi. Jostain luin, että tuo onnistumisprosentti kasvaa kuudenteen alkionistutukseen saakka, kunnes jää samalle tasolle ja jossain vaiheessa alkaa laskea. Jotenkin mua helpottaa nää tiedot ja ne tuo toivoa. :) Uskoa lapsen saamiseen tuo myös läheisten ja tuttavien tarinat. Tunnen naisen, joka tuli seitsemännestä alkionsiirrosta raskaaksi ja vastoin kaikkia todennäköisyyksiä ja lääkärien puheita, sai tämän jälkeen vielä luomuvauvankin.

Positiivista ja toiveikasta mieltä teille kaikille ja uskoa tulevaan! <3
 
  • Tykkää
Reactions: UniUnna ja HelgeR
Tervetuloa uusille!

Mulla nyt pp 5, ja tunteet on mennyt kyllä sellaista vuoristorataa että huhhuijaa. Välillä on toiveikas olo, mutta pari päivää sitten olin todella alamaissa, tuntui että en voi enää mistään muusta saada iloa tai toivoa kuin hoidon onnistumisesta. Nyt on taas vähän parempi päivä. Mahdollisena kiinnittymispäivänä, pp 1, oli sellainen muutaman sekunnin pahoinvointiolo, tuntu et tulee oksennus ja syljenerityskin kiihtyi hetkeksi, sillee miten yleensä tulee just ennen ykäämistä. Mut se meni sit nopeesti ohi. En kyllä tuon oireen varaan uskalla toivoa laittaa, mitään muuta oiretta ei kyl ole, ei edes lugeista. Paitsi jokaöinen hillitön hikoilu, ja sen jälkeen palelu ku on ihan märkä.

Mulla on tukena vaan mies ja sisko, muille ei olla kerrottu. Tää palsta on kyllä ollut hyvä tuki, kun voi kertoa ihan mistä vaan asiaan liittyvää tai sen vierestä.

Tsemppiä erityisesti piinailijoiden loppusuoralla oleville, Helge ainakin? Ja Sannukka!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sannukka1 ja HelgeR
Tuli mieleeni tuossa että olen muistelevinani joskus lukeneeni täällä (en enään löytänyt) jonkun/joidenkin mainitsevan elohiirestä ennen plussaa??? Muistanko väärin?? havahduin siihen muistikuvaan tänään sohvalla köllötellessäni kun yhtäkkiä tunsin elohiiren vatsalla kyljen vierssä. Se oli melkoisen kauan siinä ennen ku hävis. Ihon kuivuutta on myös nyt havaittavissa...tai ei varsinaisesti mutta yleensä mulla on melko rasvainen iho ja nyt ollut muutamana päivänä sellanen kuivahko, ei ollenkaan rasvainen... (kummallisia ajatuksia mullaki taas :) mutta saahan sitä toivoa )

Noista tunteista: Täällä myös melkoista tunteiden vuoristorataa käydään läpi. Tunnustan, olen tehnyt kotitestin (minä hölmö) eikä nyt ainakaan vielä mitään merkkejä anna. (testi oli prismasta ostettu halpistesti, joista mulla ei aikaisempia kokemuksia ole) Tein sen aamupvä pissasta eli melko laimeahan toi näytekin oli.... :/ Ei varmaankaan ois pitänyt testailla, koska se nyt taatusti lisäs tätä mun tunnemylläkkää. Ei ainakaan helpottanut pelkoa. Voi voi, mua heikkohermoista kun en malttanut keskiviikkoon saakka ootella..höh..
 
Viimeksi muokattu:
Yoslene > Olen optimistinen realisti. Pelkohan tässä on vahvaksi noussut ja seuraisi myös, jos plussa tulisi. Uskon onnistumiseen, mutta vasta kilpirauhaslääkityksen hoitotasapainon löydyttyä. Nyt ollaan lähellä, mutta aikaa voi vielä mennä. Olen samaan aikaan jalat tukevasti maassa ja toiveikas. Pas:n halusin kuitenkin vielä tämän vuoden puolelle, jos suinkin ehtii, sillä en halua hukata hetkeäkään. Jos nega tulee, niin sitten uusi ivf käyntiin, toivottavasti paremmalla lopputuloksella. Ei auta antaa periksi. Jotenkin jaksan vielä kasata itseni, mutta positiivisuus on kyllä hiipunut siinä mioelessä, etten enää jaksa entiseen tapaan tsempata muita. Kyynisyyskin on lisääntynyt. Se vaan on tullut niin selväksi, että jalat on maassa pidettävä, muuten tippuu korkealta. Iloita saa, mutta hehkutukseen ei ole varaa. Ihan kuin iloa ei sitten enää ansaitsisi ja se sen vuoksi otettaisiin pois. Sellaiselta kettuilulta se tuntuu, myös muiden kohdalle osuessa.
 
UniUnna tsemppiä sinulle piinailuun, täälläkin tunteet menee laidasta laitaan päivästä riippuen. Aina kun tulee jokin "oire", toiveet nousee, koko elämä pyörii tämän ympärillä nykyään.

Sannukka mäkin muistan jonkun puhuneen tosta elohiirestä. Mun kuiva iho pahenee, tekis mieli raapia koko iho irti kauttaaltaan, tuntuu ettei rasvatkaan auta, ei oo koskaan ollut vastaavaa, voikohan noi lääkkeet tehä sen? Seuraavan kerran testataan sitten keskiviikkona! :) (mä menin kans tekeen testin :LOL: )

nyt on pp11, enää muutama yö...
 
Hei kaikille! Oon jo pitemmän aikaa lukenut teidän juttuja ja elänyt hengessä mukana niin surussa kuin onnistumisissa. Asia koskettaa siinä määrin minua, että läpi on käyty nyt 1.IVF ja 1.PAS josta tänään nega. Tunteet nousivat liian voimakkaiksi ja nyt rohkaistuin ja tulin tänne saamaan vertaistukea.
Helge kyselit tuolla aiemmin onko kukaan miettinyt psykologia näiden asioiden tiimoilta. ajattelin huomenna heti aamusta varata aikaa lapsettomuuteen erikoistuneelle psykologille samalla kun soitan tulostani klinikalle. Pakko kääntyä ammattiauttajan puoleen koska näitä tunteita on niin vaikea kestää. Oon monesti miettinyt että olenko ainoa joka miettii ulkopuolisen apua.

Onko kenelläkään kokemusta alkionkuoren avauksesta tai oletteko kiinnostuneita kokeilemaan tätä vaihtoehtoa? Itseä kiinnostaa, tiedä sitten onko sen suurempaa mahkua onnistua? Sekin lysti maksaa sitten tietty erikseen. Rahoituspuolesta sen verran että eka hoito tehtiin säästöillä, toiseen hoitoon tulee helpotusta veronpalautuksista. Jatkoa pitääkin miettiä sitten mikäli tarvetta. Meillä on tällä hetkellä pakkasessa 6 alkiota.

Yoslene jotenkin todella vaikea olla positiivinen, ymmärrän toki että se voisi auttaa.Koko parisuhde täyttyy nykyisin tällä asialla enkä osaa iloita enää juuri mistään. Pelkään että lääkärit laittavat minut hoitotauolle kun menen puhumaan näistä ajatuksistani. Kuitenkaan yhtään aikaa ei ole hukattavana, me emme tästä enää nuorru.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä omiin vaiheisiin, on kovin vaikea kommentoida kaikille kun en "tunne" teitä vielä
Piinapäiviä viettäville erityistsempit, UniUnna ja loppusuoralla olevat Sannukka ja Helge
 
piti vielä kysäistä että mitä mieltä olisitte siitä jos kokoisimme listan että missä vaiheessa kukin on? olen sellaisia nähnyt muissa pinoissa? Monesko hoitokerta ja missä vaiheessa kukin menee? Esim.
ambrosio 1.IVF. 1.PAS
Sannukka 1.IVF testipäivä 21.11.
vai olisko erikseen piinailijat? osaisko kukaan tehdä? on niin vaikeaa muistaa missä kukin menee, sitä voisi päivittää kerta pari viikkoon? siis jos on halukkaita listalle?
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM
Ambrosio: Tervetuloa joukkoon :)

Mulle sopisi kyllä tuo lista, mutta en taida osata tehdä sellaista. Vai kopioidaanko se vaan miten kukin päivittänyt oman tilanteensa ja siit' sit vaan listaa laittamaan:


Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
 
Viimeksi muokattu:
Hei tervetuloa Ambrosio! Teilläkin jo hoitohistoriaa takana. Onko lapsettomuuteen löydetty teillä jokin syy? Mua kans kiinnostaa tuo alkionkuoren avaus. Juuri ajattelin et seuraavaan PASsiin kysäsen lääkäriltä et onko se kannattavaa, en oo keltään muulta siitä mitään kokemuksia kuullut. Kaikki mahdolliset oljenkorret halutaan käyttää. Lista on hyvä idea. Jokainen voi sinne lisätä itsensä, muokatkaa joku joka osaa lista mieleisen näköiseksi

Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
 
Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon

Tsemppiä piinailijoille hengessä mukana!!

Miten muut, oliko muitä kenelle PAS suunnitteilla joulukuule?
 
Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
 
Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)

Kysymysmerkillä tuo joulukuu siks että joulunpyhät saattaa siirtää sitä tammikuullekin...Tänäaamuna testattu o+ liuskatestillä mutta digitesti näytti vielä tyhjää ympyrää eli huomenna uusiks josko jo olis molemmat plussalla. Ja menossa kuitenkin jo kp17 eli kyllä mulla ainakin on noi hormonit sekottanu kiertoa, ei näin myöhään ole varmaan koskaan vielä ollut ovis!
 
Ihanaa, lista suurenee ja näin ollen siis pysyy hyvin kärryillä muidenkin tilanteesta, kun ei aina tahdo muistaa esim ketkä kaikki piinailee ja kellä kuinkakin paljon hoitoja takana.(+ mitä hoitoja)

HelgeR: Mitä kuuluu? Mikä olo? Toivottavasti kuuluu hyvää :)

ON: Piinapäivät käyvät vähiin ja hermot senkun koetuksella. Olen sortunut uudestaan liuskatestiin (prismasta ostettu pregcheck) ja aamulla hyvin hyvin haalean haamun sain :/ Ois nyt ollut edes selvempi tai sit puhdas nega....lisäs tätä epävarmuutta. En tullut siitä hullua hurskaammaksi. Miten sitä ei ihmisen pinna kestä suosiolla siihen keskiviikkoon jolloin selkeä varmuus saadaan. Pitää vaan noita liuskatestejä tehdä, jotka eivät kuitenkaan anna mitää varmaa vastausta. (tai näin mä tuon haamujen haamun koen) Kaipa siinäkin sitten se toive saada vaan nähdä se plussaviiva siinä :)
 
Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
 
Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon

Kiva, että teitte listan, helpottaa tosiaan seuraamista.
Positiivisella asenteella tuntuu kyllä elämä helpommalle. :)

Onnentunteita kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Sannukka1
Joo, Hyvä oli tämä lista! Tietää missä kukin menee, ei tartte aina kysellä et mikäs kullakin oli nyt menossa :)
Manuliina: Aloititko mikä päivää testaamaan? Minä alotan oviksen testailun nyt to. saa nähä tuleeko tai millon tulee. Lugesteroni muutaman päivän siirti normi kiertoa ja vaikka su tiputteli laskin ti vasta ensimmäiseksi kierto päiväksi koska silloin alkoi kunnolla vuotaa?? Oliskohan se sunnuntaikin jo pitänyt laskea? Kovin epävarmalla pohjalla tämä mulla kun ensimmäistä kertaa mennäänPAS:iin.

Tuota positiivisesta mielestä. Meillä ystävä käynyt jo muutaman hoidon tuloksetta. Erittäin stressaantunut henkilö ja henkisesti ihan loppuun palanut etenkin työn teon takia. Lopulta hän otti lopputilin ja jäi pidemmälle lomalle koska lääkäri sanoi tämän asian olevan suurimmaksi osaksi myös pään välistä kiinni ;) nyt ensimmäinen hoitokerta lomailun ohella ja positiivisemmalla mielellä tuotti heillä tuloksen :)
Uskon siihen positiiviseen asenteeseen, varmasti auttaa kroppaa myöskin. Mutta huonona puolena on aina se suurempi pettymys. Siinä tarvitsee taas antaa itselle aikaa toipua siitä jotta on voimia ja positiivisuutta taas uuteen yritykseen. Uskon vahvasti että jokaisella se onnistuu jossain vaiheessa! Toisille vaatii useamman kerran, toisilla ei. Mutta kaikki saavat varmasti oman pienen nyytin kainaloon!!! Positiivisella mielellä siis eteenpäin :)

Ambrosio: Tervetuloa :)

Mukava kun täältä saa PAS kavereita ja samaan aikaan piinailijoita :)

Ja tsemppiä, onnea ja voimia kaikille piinailijoille tasapuolisesti!!!

Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon
*mimmu*: 3 ICSI, 1.PAS seuraavaan kiertoon (eli nyt menossa)
 
Tervetuloa Ambrosio! Hyvä idea tuo lista. :)

Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon
*mimmu*: 3 ICSI, 1.PAS seuraavaan kiertoon (eli nyt menossa)
*keijukainen*: 1.ICSI 1.PAS tähän kiertoon

Tsemppiä kaikille! :) Piinailijoille erityistsempit! :)
 
sannukka olo on kaikkea muuta kuin raskaana. Ei juurikaan oireita, tissitkään ei ole enää YHTÄÄN kipeet joten taitaa kaikki viitata negaan. tai no tietty jos niitä alkais listaan niin eilen tosin oli omituisia menkkajomotuksia, aika voimakkaita ja tänään alavatsaa pistänyt inhottavasti ja se mikä oli merkillistä niin eilen viini ei maistunut, vaikka yleensä kyllä todellakin maistuu :) Vesi on välillä maistunut niin pahalta etten oo pystynyt juomaan. Mutta suuri ihme olisi jos plussaisin. Mut hei sun haamujen haamuhan kuulostaa hyvältä!! toivon sydämestäni että se vahvistuu!

Ambrosio sun rohkaisemana varasin kans tänään ajan psykologilta. Haluan jonkun ulkopuolisen kertovan mulle että nämä tunteet ovat ihan luonnollisia ja toivottavasti sen avulla pystyn hieman paremmin ymmärtään ja lähinnä hyväksymään tämän kaiken. Oon niin täynnä katkeruutta, surua ja epätoivoa ja välillä jopa vihaa, että haluaisin niistä tunteista eroon. Piinapäivät on pahimmat, silloin ne tunteet on voimakkaammillaan.

Ootteko muuten muut juoneet piinispunkkua? pieni lasillinen illassa lisää kohdun verenkiertoa, mikä lienee lääkärin mielipide tähän, sitä en tiedä :)
 
Kiva että lista sai hyvän vastaanoton :)

Helge juu hoitohistoriaa on takana nyt 2 vuotta, minulla pco mutta mies kunnossa. käymme nyt yksityisellä mutta olemme jonossa myös julkiselle puolelle. Mä oon kokeillut kans tota piinispunkkua, mutta eipä ole ainakaan vielä auttanut, mutta kuten sanoit kaikki oljenkorret käytetään, ne pienimmätkin. Hienoa että varasit ajan! Itse parhaiten tietää milloin omat voimat eivät enää riitä, ei ole heikkous tunnistaa oma heikkous vaan päinvastoin!

Jostain oon lukenut että jotkut ovat ominpäin tai lääkärin aloitteesta napsineet miniaspiriinia piinapäivinä? mikähän tämän vaikutus on ja uskaltaako ihan omin luvin mennä niitä popsimaan?

sannukka toivotaan että haamu vahvistuu, jännään hengessä mukana! keskiviikkona odotan sun ja Helgen tuloksia :)

robina meille varmaan ehtii tulla joulukuussa 2.PAS missä vaiheessa siellä mennään?? tehdäänkö omaan kiertoon vai lääkkeelliseen?
 
Helge: ei mullakaan varsinaisia olotiloja ole....välil saattaa tuntua jotain omituista rinnois mut seki menee ohi tai sit tuntemukset samanlaisia kuin ennen mensuja...tiedä häntä. Tuota jomottelua on mullakin ollut ja alavatsan vihlaisuja mut nekin sellaisia aaltomaisia tuntemuksia mitkä menee ja tulee. Jaksa vielä vähän.....tiä vaikka yllättyisit iloisesti. Toivon ainakin sun kohdalla ja kaikkien muidenkin kohdalla hyviä tuulia!
 
Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon
*mimmu*: 3 ICSI, 1.PAS seuraavaan kiertoon (eli nyt menossa)
*keijukainen*: 1.ICSI 1.PAS tähän kiertoon
UniUnna: 1. IVF tuoresiirto, testipäivä 26.11. (PIINAILIJA)

Sannukka!!!!! Kääk, voin kuvitella sun todellisen piinan! Sulla on varmasti nyt yhdet elämäs pisimmät päivät edessä... Osaatko laittaa tänne kuvan sun testistä??

Astrolabe: mun siskolla kans tuli pyörrytystä kun otti lugen suun kautta. Mutta en kyllä mä suosittelis sitä suun kautta, jos on määrätty alakautta, ei kai tehoa yhtä hyvin. Valuminen on kyllä inhaa.

Tervetuloa Ambrosio, itsekin olen ajatellut että tällainen lista olisi paikallaan, hyvä että joku sai sen aikaiseksi ehdotettuakin!

Mimmu: ei sillä mun mielestä ole väliä, mikä se varsinainen kp 1 on, siis siihen nähden että bongaat ovista. Alkoiko sulla menkat siis viime viikon ti? Mä ehkä aloittaisin sinuna jo huomenna tai ke, ettei vaan satu livahtaa ohi. Mitä testejä käytät?

Mä oon aikamoinen asiantuntija kuulkaas ovistestien käytössä, kysykää vaan multa :D Sen verran monta vuotta on niitäkin tullu käytettyä.

Täällä pp 7. Voi tuska kun aika menee hitaasti. Jotain pientä oiretta on, mutta ne voi aivan hyvin tulla lugeista ja siitä, että limakalvo on kohdussa varmasti aika turpeena tässä vaiheessa (hoito)kiertoa. Mun nännit kipeyty todella aroiksi pregnylistä, ja oli kauan kipeet, mut nyt alkaa sekin hiipua. Lämmöt on niin korkeella tosta tuju-annoksesta lugeja, että paleltaa välillä ihan hulluna ja on aika kuumeinen olo. Ja edelleen hikoilen aamuyöstä sänkyni aivan läpimäräksi... :kieh: Eikö kellään muulla ole tällaista?

Tsempit kaikille!
 
Ambrosio: mulla kp 29 ja tällä viikolla pitäis alkaa menkat. Ei kyllä oo mitään tuntemuksia... Luonnolliseen kiertoon tehdään eli ei onneks mitään ylimääräisiä hormooneja lugeja lukuunottamatta. Nyt vaan toivotaan että edes toinen huurunenä selviäisi!
Täällähän on monta ketkä piinailee mun kanssa samaan aikaan! Toivottavasti!!

Sannukalle peukkuja että se olisi ihan oikea plussa!
 

Yhteistyössä