IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Adela Tervetuloa! Meillä on kanssa eka ICSI takana ja nyt piinailu menossa.
Keijukainen Paljon halauksia sinulle ja pidän edelleen peukkuja torstain testiin .

Robina Kuinkas piinailu sujuu?

Mulla on edelleen välillä kuukautismaisia kipuja sellaisia et ihan varmaan kuukautiset alkaa, mut ei ole näkynyt. Mielialat vaihtelee laidasta laitaan tän asian kanssa. Nyt sitten meinaa vielä flunssaa tehdä tähän kanssa :'(. Rinnat on kyllä arkana ja välillä on sellainen "öllö" olo, mut oon kaikki lattanut Lutinuksen piikkiin, pp5 on nyt menossa.
 
Robina: Kysyin siellä suunnittlukäynnillä tuolta kives biopsiaa vai mikä sen hieno nimi nyt olikaan, niin se lääkäri sanoi että tolla IVF/ICSI:llä nyt mennään, että se on kuulemma fiksumpaa kuitenkin kun sperma on ollut hyvänlaatuista pakastettaessa, ja että voi olla että se inseminatiossa käytetty olki sattui vaan selviämään huonosti ja että tässä kuitenkin hyvä mahdollisuus onnistua. Ja kuulemma että jos sieltä kiveksistä ronkkii, niin harvoin saa hyvälaatuisia että ne ei kuulemma siellä ole enää mitään kauhean kelvollista kamaa? Munkin mielestä oli vähän outo vastaus lääkäriltä, kun itse olin kanssa pitänyt tuota vaihtoehtoa ns. "viimeisenä mahdollisuutena" mutta nyt sain sen käsityksen ettei se mikään mahdollisuus edes olekaan :(
 
Adela: no olipa outo vastaus lääkäriltä kun meillä se nimenomaan olisi ollut ratkaisu jos näytteessä ei siittiöitä olisi ollut! Mutta hyvä jos pakastettuakin voitte käyttää! :) tsemppiä!

HilleriHiiru:eilen oli tosi epätoivoinen olo, mutta tänään taas positiivisemmin mielin! Tuohon samaan kohtaan kohdun kohdalla nippailee edelleen missä nipisteli jo pp3... Ja eilen oli illalla yhtäkkiä niin huono olo etten pystynyt syömään koko iltana. Tuosta johtuen aamulla taas oli niin nälkä että teki huonoa ;) koska ajattelit testata? ;) kuinka kellontarkasti laitat Luget?
 
Vienda : Miten piikittelyt on sujuneet?

Adela : Tervetuloa! Mulla oli kans toi Gonal-F munasarjoja stimuloivana hormonina. Tsemppiä piikittelyyn! :)

Manuliina : Hetkittäin kyllä tuntuu näissä hommissa, että aika suorastaan matelee... Tsemppiä sulle! :)

Kiristiina81
: Onnea huomiseen punktioon! Tulehan sit kertomaan, miten meni. :)

Robina : Kiitos myötäelämisestä. :heart: Kirjottelit tuolla aiemmin, että kohdunnipukkasi on muuttunut lugejen myötä pehmeäksi ja turvonneeksi. Mulle kävi ihan samalla lailla! Kuulunee siis asiaan. Noi luget on kyllä suht ällöjä... Tänään lueskelin jo mahdollisia tulevia PAS:iin liittyviä hormonihoitoja ja täytyy sanoa, että hiukan järkytyin, kun papereissa luki, että positiivisen tuloksen jälkeen lugeja käytetään vielä 6-8 viikon ajan... Mutta mitäpä tämän asian vuoksi ei tekisi! ;)

HilleriHiiru : Kiitos! Halit auttaa aina. :heart:

Robina & HilleriHiiru : Jaksamista piinailuun! Koko sydämestäni toivon, että te plussaisitte! :heart:
 
Tsemppiä Keijukaiselle, Robinalle ja HilleriHiirulle piinailuun, täällä on peukut pystyssä että plussia tulisi!

Kristiina81:lle myös onnea punktioon!

Tervetuloa Adela!

Vähän omaa napaakin välissä. Eka ultra oli viime viikon lopussa ja piikittelyt alkoivat samantien. Tänään oli verikoe annoksen tarkistamiseksi ja kuulemma arvo oli "vähän nafti" eli Menopur annostus nostettiin 300IU:hun. Kylläpä pisti taas mielen matalaksi ettei tästä mitään taida todellakaan tulla :'( Perjantaina on sitten tosipaikka ultran merkeissä että onko siellä mitään kasvanut.

Ilmeisen luulosairaskin olen, kun tuntemusten mukaan munasarjoissa on ihan selvästi actionia. Tuntemukset pitivätkin vielä Inssi-vaiheessa paikkaansa eli pystyin sanomaan kummalla puolella johtofolli oli. Nyt ei näköjään voi niistä päätellä yhtään mitään. Pahinta tässä on, että vaikka rakkuloita olisikin niin se ei tule helpottamaan yhtään kun silti joutuu stressaamaan onko niissä kelvollisia munasoluja.

Joo, pitäisi olla positiivisempi ja luottavainen hoitojen tehoon, mutta ei vaan pysty.. :headwall: Miehellä on kova paikka yrittää tsempata näiden romahtelujen yli. Nyt olen pyytänyt tulemaan mukaan kaikille lääkärikäynneille, kun mua on ahdistanut olla aina se huonojen uutisten välittäjä. Nytpä kuulee ainakin suoraan lääkäriltä tilanteen. Minusta on muuten outoa, että hoito on niin naiskeskeistä. Tietty miehiä ei voi ikävä kyllä samalla tapaa "hoitaa", mutta miksei esim. simppatestien tuloksista soiteta miehelle.
 
Keijukainen: kiitos tsempeistä! Ootko nyt testannu? Huomenna sit verikokeeseen! Toivotaan plussaa!!!!!!!

HilleriHiiru: mullakin on ihan superkylmä ja sit välillä tulee ihan törkeen kuuma. Eilen palelin sohvalla peiton alla eikä lämmittäny yhtään! Mua väsyttää aivan hurjasti... En meinaa pysyy töissä hereillä saatika illalla katsoo telkkaria. Otin eilen päiväunetkin. Ensin ajattelin et testaan viikonloppuna mut nyt oon ajatellu et jos testais kuitenkin vasta maanantaiaamuna ennen verikoetta...
 
RobinaMulla palelu eikun jatkuu, no siihen ainakin jonkinlainen syy löytyi eli nosti sitten eilen pientä lämpöä ja tulehdusarvot oli hiukan koholla, piti käydä polilla mutka eilen kun oli sitä nestettä siellä vatsaontelossa perjantaina. Jotenkin tuntuu taas siltä et ei tää homma onnistu ollenkaan ku on näitä vastoin käymisiä jatkuvasti :-(.
 
Meillä oli ensimmäinen ultra eilen ja siellähän kasvoi vain yksi folli. Johtuu alhaisesta amh-arvostani, ettei niitä paljon ole tulossakaan mutta silti olin toivonut vähän enemmän... Menopur menee nyt maksimiannoksella perjantaihin asti mutta epäilen, että sieltä mitään enempää tulee, tarkoitus olisi sitten punktioida tuo yksi solu ja katsoa, miltä se näyttää.

Aika vähiin taitaa näillä munasarjoilla käydä meidän mahdollisuudet omaan lapseen... Masentaa, vituttaa, suututtaa, ahdistaa. Ihan hirveän paha olla. Olisi edes joku sairaus, mitä voisi hoitaa, eikä vaan tuollainen tuomio, että vaihdevuodet tulee, eikä hedelmällisyyttä vaan enää ole. :'(
 
Vienda: mä pidän peukkuja että useampia munasoluja ehtisi tulla! Toisaalta... Yksi valioyksilökin riittää! ;)

HilleriHiiru: vai iski tulehduksen :( paranemisia!! Ja leuka pystyyn. Me tehdään ens viikolla molemmat ne plustestit ja otetaan Keijukainen mukaan!!! :)
 
Ompas jännät paikat taas monella :)

HilleriHiiru, Robina ja keijukainen, tsemppiä kaikille piinailuun,ja keijukaisen virallinen testipäivä siis huomenna eikö vain? toivon sydämestäni että saisit plussaisit! :heart: Nyt todella kaivataan plussia!

Kiristiina81 miten punktio sujui? Toivottavasti saitte hyvän saaliin!

Rapu78 Tsemppiä perjantain ultraan, toivon parasta! Ja oot ihan oikeessa, tämä todella on aika naiskeskeistä. Hienoa että sun mies on suostunut tuleen sun kanssa lääkärikäynneille, kaikki ei nimittäin tee sitäkään. Meillä nimittäin mies ei halunnut tulla mun kanssa alkionsiirtoon (punktiosta puhumattakaan) eihän tää tietty helppoo oo miehillekään, mutta meillehän ne kaikki toimenpiteet tehdään, eli olisko ollut liikaa pyydetty että kädestä pitää kiinni kun siirto tehdään. No eipä tuo mulle niin iso juttu ole, mut olisko miehet valmiita tekeen kaiken tän mitä me tehdään. Epäilen. Riippuu tietty miehestä :)

Adela tervetuloa! :)

Vienda Toivon todella että se yksi riittäisi, ja pidetään peukkuja vielä että tulisi kasvupyrähdys ja muitakin saataisiin punktioitua :)

Sitten oma napaa. Tänään oli ultra, pakkasessa siis 12 alkiota jotka odottelee ottajaansa. MUTTA limakalvot eivät olleet kasvaneet nimeksikään. Lääkäri jopa kysyi että olenko muistanut syödä lääkkeitä!! "Voi lääkäri rakas, tiedätkö kuinka paljon ajatukset pyörii tän asian ympärillä, kysytkö tosissasi olenko MUISTANUT syödä lääkkeeni". No annos nostettiin pilviin, puhui jopa poikkeuksellisen suuresta annosmäärästä ja yritetään sillä nyt saada limakalvo paksummaksi. Seuraava ultra siis meni vasta viikon päähän vaikka itse toivoin pääseväni siirtoon jo ensi viikolla. Odottavan aika on NIIIIIIN pitkä :(

Totesi myös että minulla on erittäin taaksepäin kallellaan oleva kohtu. En huomannut kysyä mitä se käytännössä tarkoittaa, onko kellään muulla tälläistä?
 
Hei ihanaiset!

Kiitos paljon tsempistä, siitä tulee hyvä mieli :) Verestä mitattu hcg oli alle 1. Harmittaahan se, mutta onneksi sain hommattua uuden ivf-suunnittelu ajan jo marraskuun loppupuolelle! Huhhuh, ensin ajatelin että kerran koitetaan, mutta tässä sitä ollaan menossa jo toista kierrosta kohti :LOL:
Tarkoitus olis että saataisiin reseptit ainakin tälle vuotta, jotta saadaan kelan lääkekatto hyödynnettyä. Piikkejä (toivottavasti) ehditään piikitellä vaikka vähän myöhemminkin...
Aiemmin oli jotain puhetta seuranta ultrien määristä, mua ultrattiin suunnittelukäynnillä, ja sen jälkeen soitin vuodon alettua luvan piikittelyn aloitukselle (että aikataulut mätsää). Ei mua ainkaan oo kertaakaan menkkojen aikaan ultrattu :confused: Piikittelyjen aikaan ennen punktiota kävin kahdesti. Meillä eka ivf oli lyhyellä kaavalla siis.

HilleriHiiru toivottavasti tuhdus menee ohi ja plussaat kaupan päälle! Mä olin kipeä punktion jälkeen melko kauan, ilman mitään tulehduksia. Kaikkiaan meni varmaan 1,5kk ennekuin oli normaali (pystyi juoksemaan ym.)
Tsemppiä piinailuihin myös Robina ja *keijukainen*, plussatuulet puhaltaa eikös juu :)

Adela tervetuloa ja toivottavasti teilläkin icsi tuottaa tulosta!

Rapu78 Toivotaan että perjantaiseen ultraan tulee vielä hyviä uutisia!

Kuinkas Kristiina81n puktio meni? Myös MacyGrayn kuulumiset kiinnostaa.

HelgeR Mukavaa että olet menossa hyvillä mielin eteenpäin, teillä jäikin pakkaseen kivasti tavaraa :)

Mahottomasti onnea ja sitä paljon puhuttua menestystä myös kaikille muillekkin!
 
Pikaisesti vaan...

Vienda, mikä sun AMH-arvo olikaan?

Helge, mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu. Ei kuulema vaikuta raskautumiseen, tai niin ainakin mun lääkäri sanoi.

Adela, tervetuloa!

Palaan paremmalla jaksamisella huomenna :)
 
Mitäs keijukaiselle...?

Vienda, onhan tuo kyllä matala :hug: Mulla oli 1,3, eli kai alin arvo normaalin puitteissa. Toivotaan että se sun yksi pallero on oikea huippu-top-yksilö! Tai saisi vielä kavereita rinnalleen!

Helge, voimia odottamiseen. Tuo lääkärin kommentti oli aika koominen, harva kai tässä tilanteessa oikeesti voisi UNOHTAA mitä on tekeillä! :headwall:

Huomenna sitten suunnittelukäynnille. Taitaa tulla vähän pidempi kierto tästä, kun ovisplussa tuli vasta maanantaina, kp 16. Eikä se ovis mun mielestä edes tullut. No, samapa tuo, kunhan päästäisiin tositoimiin heti ensi kierrosta, eli toivottavasti reilun viikon päästä!
 
Kiitos Robina, HelgeR ja UniUnna! :heart: Nyt on onneksi jo vähän paremmat fiilikset. Huomenna seuraava ultra. Kovasti kyllä jännittää, miltä siellä näyttää. Voi kun teidän toiveet olisikin käyneet toteen ja olisi edes toinen pallero sieltä kasvanut... Vaikka epätodennäköistä onkin ja koitan kyllä olla herättelemättä mitään toiveita. Ainakin mahaa on tänään (vihdoin!) alkanut särkeä, edes jotain pientä oiretta piikeistä! :)

RBAM: Ultrien ajoitukset on varmaan erilaisia pitkässä ja lyhyessä kaavassa. Itsellä kun ei ole lyhyestä kokemusta (vielä).

Miehen kanssa jo eilen puhuttiin kaikista vaihtoehdoista, mitä joudutaan ehkä kohtaamaan. Nämä hoidot on vahvistaneet meitä tosi paljon. Adoptioon emme halua lähteä, odotusaika on liian pitkä ja raastava, sekä itselläni on lievä masennustausta, joten pelkään, että se koituisi kuitenkin esteeksi lopulta. Mieluummin elämme sitten kaksistaan. Luovutetut munasolut on sitten mahdollisuus, jos näistä omista ei mitään tule. Mutta katsotaan nyt kaikki kortit ensin...

Anteeksi, että tämä oli nyt niin omaa napaa. Tsempit kaikille!! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
RBAM Hienoa kuulla että olet myös paremmilla mielin ja olet löytänyt tsemppiä uuteen hoitokierrokseen! Ihmisen mieli on kyllä niin jännä, ensin kuvittelee ettei voimia enää löydy mutta pettymykset unohtuu ja alkaa tsempata itseään uudelleen :) Ja tällä kertaa vaiva palkitaan, todella toivon niin! :heart:

UniUnna koitin eilen googletella tuosta taaksepäin kallistuneesta kohdusta ja törmäsin useaan otteeseen sellaisiin kommentteihin, että sydänäänet ei välttämättä kuulu kovin aikaisin, ja että vatsa alkaisi näkyä vasta vähän myöhemmin? mutta mikä osuus on sitten istukan sijainnilla noihin eli mikä on yhteys loppujenlopuksi, tiedä sitä. Ehkäpä kysäsen lääkäriltä vielä itsekin :) Oma lääkärini oli lomalla joten jouduin toiselle lääkärille eilen ja jäi hämäämään (tämän samaisen lääkärin kommentti joka kyseli että olenko MUISTANUT syödä lääkkeeni) kun ultrasi ja samantien sanoi "sinulla on erittäin taaksepäin kallistunut kohtu! Onko kukaan sanonut asiasta aiemmin?" Kuulosti ihan siltä kuin olisi sanonut, että "HERRANJESTAS mitäs täältä löytyi!"
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Kiitoksia tsemppaajille!

Punktio tehtynä eilen ja täytyy kyllä sanoa, että se meni suorastaan mahtavasti! Esilääkkeet oli niin hyvät, että kikattelin miehelle ennen toimenpidettä... Hoitaja kun tuli hakemaan mua toimenpidehuoneeseen tuumasi vaan, että täällä ilmeisesti on lääkkeet alkanu hyvin vaikuttamaan =) . Itse punktio ei sattunut yhtään, sitä vähän kyllä jännäsin! Kokonaisuudessaan siinä taisi mennä n. 5 min ja saaliina oli mun odottaman 4-5 sijaan jopa 8 munasolua! Kaikki ei kuitenkaan todennäköisesti ole kypsiä, mutta kuitenkin.

Tämän päivän olenkin sitten tuijotellut puhelinta ja toivonut että se EI soi... Vielä tähän mennessä ei ole kuulunut mitään, joten toiveet alkaa nousta. Huomenna sitten siirtoon aamulla klo 10!!!

Tässäpä nämä minun kuulumiset tällä erää, tsempit jatkoon kaikille muillekin :heart:
 
Hei meneekö se niin, että siirto ehditään tehdä saman saikun aikana kuin mitä punktiosta saa? Eli jos punktio olisi esim. maanantaina, ja saikkua tulee kolme päivää (?), niin minä päivänä siirto olisi? Ti? Ke?

Mä jo hermoilen, mitä ja miten sanon esimiehelle poissaoloista k.o. päivinä, jos niihin asti päästään. Oon kasvatusalalla, ja mulle pitää hommata sijainen jos olen pois. Miten teillä muilla toi työkuvio on menny?

Onnea Kristiina saaliista!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kiristiina81
Voi kiitos teille kaikille tsemppauksesta, olette mahtavia tsemppareita! Se tuntuu kyllä niin hyvältä saada kannustusta ja tukea teiltä ihanat naiset! :heart:

HelgeR : No oli kyllä ihan ihme tyyppi se sun lääkäri... Kaikkea sekin möläyttelee! Näissä hommissa erityisesti pitäis olla tosi varovainen mitä sanoo ja miten sanoo. Onneksi sä osasit suhtautua hänen sanomisiin huumorilla ja toivottavasti sun oma lääkäri palaa pian takaisin! :)

Vienda : Kovasti jaksamista ja tsemppiä! Mä pidän peukut ja varpaat pystyssä, että sieltä tulis vielä kavereita sille yhdelle follille... Ja tosiaan niin kuin Robinakin sanoi, yksikin valioyksilö voi riittää. :heart:

HilleriHiiru : Toivottavasti se tulehdus jättää sut ja pikku kyytiläisen pian rauhaan! Jaksuja sinne. :heart:

Robina : Suosittelen testaamista vasta virallisena päivänä. Mua vähän harmittaa, kun tuli testailtua etukäteen... Tsemppiä piinailuun! :)

UniUnna : Joo, saikkua saa punktiopäivästä siirtopäivään, eli 3-4pv. Sanoin pomolle etukäteen, että olen ainakin 3 päivää poissa ja ilmoitan, jos olen kauemmin. Me saatiin tietää vasta silloin punktiopäivänä siirtopäivä, joten etukäteen en pystynyt sairasloman pituutta töihin sanomaan. Lääkäri kysyy sairaslomatodistusta kirjoittaessa, saako siinä näkyä syy, joten työnantajalle ei ole pakko kertoa, miksi on poissa. :)

Kiristiina81 : Hienoa, että punktio sujui hyvin ja onnea saaliista! Toivottavasti oikein moni hedelmöittyy ja jakautuu innokkaasti. Tsemppiä siirtoon! :)

RBAM : Mahtavaa, että saitte suunnitteluajan tän vuoden puolelle! :) Muakaan ei ole ultrattu menkkojen aikaan. Liekö johtuu tosiaan sit siitä onko lyhyt vai pitkä kaava ja varmaan paikkakohtaisia erojakin.

Ja sitten omia kuulumisia... Mulla oli tänään tosiaan virallinen testipäivä, mutta veritestiä mulle ei määrätty vaan ihan tavallinen kotona tehtävä pissatesti siis. Yllätykseksemme testistä tuli plussa! Vaikkakin hentoinen edelleen. Soitin sovitusti lapsettomuuspolille ja kerroin näistä testaamishässäköistä, mitä mulla oli (eli sunnuntaina hento postiivinen, tiistaina nega ja tänään sit hento positiivinen) ja lisäksi eilisestä asti on ollut tiputteluvuotoa... Sain sitten ohjeeksi odottaa pari päivää, testata uudelleen ja soittaa maanantaina testituloksesta. Huoh. Lisää odottelua siis. Jos tulee vahvempi plussa, varataan ultra-aika, jos hento plussa niin sit verikokeeseen, jos nega niin sit katsellaan pakastealkionsiirtoon aikataulua. Nyt iltapuolella vuotoa on kyllä tullut jo sen verran, että jos ei pian lopu niin se pikkuinen tulee kyllä ulos... :(
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM
HelgeR, eilen kun tänne kirjoitin, en nähnyt aiempaa viestiäsi.
Uskomatonta kyllä mitä kaikkea ne lääkärit suustaan töksäyttelevätkin!!
Minulla on myös taaksepäin kallellaan oleva kohtu, eräs tohtori ei sen takia meinannut papa-koetta saada :D IVF-lääkäri kommentoi että "ihan normaali nainen olet", ota näistä nyt sitten selvää...
Harmillista ettei limis ole kavanut tarpeeksi. Toivottavasti kuitenkin ensiviikoksi on tarpeeksi millejä :)
Jos ei, niin eihän ne kallisarvoiset alkiot mihinkään häviä, tulee aina uusia kiertoja.

Välillä sen unohtaa että lapsia tulee maailmaan ihan "normi menetelminkin"! Miehen sisko kävi näitä hoitoja nelisen vuotta ilman tulosta (kummassakaan ei mitään vikaa), vaihtoi lennosta miestä ja tuli samantien raskaaksi. Hieman kyllä hölmistyin, vuodatin pari (onnen)kyyneltä tässä herkässä mielentilassa ja toki olen onnellinen hänen puolestaan. Voi kunpa me muutkin saataisiin sellainen ihme aikaan :)

UniUnna Tavallisesti kai siirretään tuoreena kahden päivän ikäisiä alkioita. Tilanteen mukaan sattaa olla muitakin vaihtoehtoja. Punktiosta saa saikkua vakiona kolme päivää.

*muoks*

Niistä työkuvioista vielä. Useimmat työnantajat eivät maksa siitä punktiosaikusta palkkaa (mikäli siinä on koodi), toki jos joku maksaa, niin sehän on vaan hyvä! Ja syyt ei todellakaan työnantajalle kuulu, heille pitäisi riittä tieto siitä kauanko saikku kestää.
 
Viimeksi muokattu:
Kiristiina81lle onnittelut hyvästä saaliista, toivomma et mahdollisimman moni olis kypsä ja muutenkin hyvä!=)

UniUnna Itsellä ei vielä oo henk.koht. kokemusta tosta saikesta mutta olen ymmärtänyt niin että syytä siihen todistukseen siis ei tarvitse laittaa vaan pelkkä koodi tms. Ja sitten työnantaja saa itse päättää että antaako sen palkallisena vai palkattomana. Melko pölhö systeemi mutta kuulemma näin ainakin joissain paikoissa...

*keijukainen* Varovaiset onnittelut! Toivotaan vahvenevia viivoja sinnepäin!=) kaikki peukut pystyyn että vuodot loppuisi ja matkalainen pysyisi mukana!

Sitten omaa napaa...Eli: edellisiltana alkoi hyvin pienimuotoinen tuhruvuoto kuten aina ennen menkkoja. Eilisaamuna tuli niin ikään rusehtavaa vuotoa, hiukan enemmän jo. Ja päivällä sitten ihan punaista verta jonkin verran, joka luonnollisesti sai ajattelemaan että nyt sit alkoi menkat. Ja siinä välissä sitten soitin heti ivf-hoitajalle kuten määrä oli. Iltaa kohden vuoto kuitenkin taas väheni, yöllä ja tänään ei taas ole tullut oikeastaan mitään, ei ees pyyhkiessä!:confused: Yleensä ku menkat alkaa ni toinen päivä sitä tulee sillai oikein kunnolla ja kivut on kans ekana päivänä melkoiset, nyt ei ollu kipuja ollenkaan. Hoitaja soitti tänään päivällä aikataulusta ja mä sitten tästä sanoin hänellekin, ja sanoin että onko mahdollista et olis esim. valemenkat tms. Johon vastaukseksi tuli kysymys: no luuletko sä että olet raskaana? Teki mieli sanoa että Hmm...annas ku mietin...Ei, ei tunnu. Joka v*tun kuukausi viimisen kolmen vuoden ajan olen toivonut ja kuvitellut, mutta nyt ku oikeesti ilmenee joku "oire" joka vois siihen viitata ni ei, ei kyllä tunnu. Ja sanoin että tein eilisaamuna testinkin joka oli nega. Ja sitten päädyttiin siihen että ei tässä raskaana olla, kuhan kroppa nyt jotain oikuttelee. Joten tänään alkaa piikittely ja tiistaina sitte eka ultra! Alkaa taas se kikkailu millä pääsee välillä töistä pois muiden huomaamatta tai millä verukkeella saa vuorot vaihdettua, plaah...:headwall: Mutta en valita, tapahtuu ees jotain lopultakin!:D

Nyt tuli ihan hitollisen pitkä sepustus mut eipä voi mitään. Hyviä vointeja ja jaksamisia ja kaikkea muutakin hyvää teille jokaiselle!:wave:
 

Yhteistyössä