Wannawalli, kiitos tsempeistä!
Ikävä juttu tuo raskausmyrkytysepäily. Toivottavasti jäisi vain epäilyksi ja kaikki olisi hyvin. Niin mäkin luulin, että tämä vauveli tulisi hyvissä ajoin, kuten monella tässä ketjussa, mutta eipä sillä kiire näytä olevankaan...
Ricardina, kiitos!
Voi harmi, jos olo on noin kurja.
Mä olin onnekas, kun selvisin vain pienellä etovalla ololla johon auttoi noin 1-2 tunnin välein pieni syöminen. Tsemppiä! :hug:
Rubus, no voi ei, ikävää että säkin kärysit sokerirasituksessa.
Mä oon kohta 6 kk noudattanut radi-ruokavaliota ja täytyy myöntää, että varsinkin nyt äitiyslomalle jäämisen jälkeen on tehnyt tiukkaa pysyä ruodussa. Toivottavasti sullakin pysyis sokerit pelkällä ruokavaliolla kunnossa. Tsemppiä!
Läiti, hurjasti onnea plussasta ja tervetuloa porukkaan! :flower:
AUkko, kiva, että ultrassa oli kaikki hyvin ja niskaturvotus oli noin pieni.
Harmi juttu taas tuo seulan hälyttäminen.
Toivotaan, että kaikki olisi kunnossa, mutta eipä sitä näissä asioissa tarvisi yhtään lisäjännitystä. Meidän ultrat on ulkoistettu Terveystalolle, niin siellä oli musta hyvä systeemi, kun riskiluku laskettiin heti ultrassa, kun oli käynyt verikokeissa etukäteen. Ei tarvinnut jännittää ylimääräistä. Mäkin oon kyllä kuullut, että monissa IVF-raskauksissa seulat saattaa hälyttää ihan turhaan. Jaksamista odottelun kanssa!
Neppu :heart: :heart: :heart:
Rödluvan, onnittelut ja tervetuloa mukaan keskusteluun! :flower:
skorppari, niin se sullakin laskettu aika vaan lähestyy, jännää! Kiva juttu, että vointi on ollut hyvä ja synnärille tutustuminen oli kiva. Mullakin siitä reissusta jäi hyvä ja luottavainen fiilis.
Muista juoda riittävästi. Mä oon yrittänyt muistaa juoda vähintään kaksi litraa päivässä, niin vieläkään ei ole mielestäni juurikaan turvotusta. Mä söin puolen välin jälkeen Obsidania parin viikon kuurin. Se aiheutti yllättävän vähän mahaoireita ja nosti hb:n nopsaan takaisin normilukemiin. Sen jälkeen lisärautaa en ookaan tarvinnut.
(.) Täällä ollaan yhä yhdessä paketissa. Eilen oli luultavasti vika neuvola. Verenpaine oli normaalia korkeammalla, mutta koska pissa oli puhdas ja muitakaan raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ei ole, niin luultavasti ei ole mistään vakavasta kyse. Terkka epäili, että raskaus alkaa vaan käymään mun kropan päälle ja kroppa olisi jo kypsä synnyttään. Kuulemma joillakin verenpaine nousee ennen synnytystä.
Painoa on tullut nyt yhteensä 11,3 kg. Sf-mitta on tähän asti kulkenut aika tasaisesti keskikäyrällä ja ollut viimeiset kolmisen vkoa 32 cm tienoilla, mutta oli nyt tipahtanut 30,5 cm. On siis nyt alakäyrän alapuolella. Mitan pieneneminen kertonee siitä, että maha on laskeutunut. Tässä onkin nyt muutaman päivän tuntunut siltä, että istuessa maha olisi kirjaimellisesti sylissä.
Vauva tosin ei ole vieläkään kiinnittynyt. On kuitenkin tullut hitusen alaspäin ja on ehkä juuri ja juuri synnytyskanavan suulla. Jos synnytys alkaa vesien menolla, niin terkka kehotti soittamaan synnärille ja kertomaan asiasta. Voi siis olla, että suosittelevat ambulanssilla menoa siinä tapauksessa, kun vaarana voi olla napanuoran luiskahdus. Terkka sanoi, että hänestä vauva on kuitenkin sen verran alhaalla, vaikka kiinnittynyt ei olekaan, että ei usko tähän vaihtoehtoon.
En saanut enää uutta aikaa neuvolaan, vaan seuraava käynti on sitten tarvittaessa äippäpolilla se ultra ja kokoarvio. Jos se ei aiheuta mitään nopeita toimenpiteitä, niin luultavasti saan sieltä sitten uuden ajan ja neuvolaan menen seuraavan kerran vasta vauvan kanssa.
Ja kyllä, tänään on laskettu aika! En olisi uskonut, että tähän asti päästään, mutta näin vaan kävi!
Hydra rv 40+0