Heippa kaikille!
Kylläpä meidän pino on tosiaan päässyt hiljenemään, kun niin moni on jo nyyttinsä saanut. Kröhöm, enpä itsekään ole ollut mikään aktiivinen kirjoittelija, mutta lukemassa olen käynyt säännöllisesti. Ja kohta tämä pino vaan hiljenee entisestään, kun niin moni saa nyyttinsä jo ihan parin kuukauden sisällä! Toivottavasti jatketaan jutustelua sitten siellä jo vauvautuneiden pinossa. Tällä on ollut niin mukava porukka.
Omanna, sinä olet jo ihan loppumetreillä. Onko vauva jo ilmoitellut tulostaan?
Eikä
Toive13 sinullakaan enää ole pitkä matka! Jee! Minä hommasin imetystyynyn jo nyt. Esikoisenkin aikaan minulla sellainen oli, mutta se jäi kyllä käyttämättä. Toki imetyskään ei onnistunut, joten siinä varmaan suurin syy. Ostin nyt Doomoon ison tyynyn, koska voin käyttää sitä tässä loppuraskaudessa nukkuessa, kun muuten tuntuu paikat puutuvan. En siis osaa oikein antaa vinkkejä siihen, miten tarpeellinen se imetyksen osalta on. Varmaan riippuu vähän tapauksesta, jos vauva suostuu syömään vain sängyssä, niin sittenhän se ei tietysti auta, mutta jos imetys sujuu esim. nojatuolissa, niin silloin siitä kyllä on varmasti kovasti apua.
Hydrangea, voi sinäkin olet jo ihan loppusuoralla! Huippua! Jotenkin olen koko ajan verrannut näitä omia raskausviikkojani sinun viikkoihin ja toivonut olevani samassa tilanteessa. Ja hups, aina se sama aika on tullut vastaan. Joko teillä alkaa kotona olemaan kaikki vauvaa varten valmiina? Kivalta näytti ne teidän valitsemat rattaat. Ja on ihan oikein, että saat työnnellä kauan toivomaasi esikoista ylpeänä hienoissa rattaissa.
Mitähän
Wannawallille kuuluu?
Itkuhälytintä minäkin olen mietiskellyt, että mimmoinen se pitäisi hommata. Kamalasti kiinnostaisi uusi Nabby itkuhälytin, joka toimii yhdessä kännykän kanssa. Olisi kätevä, kun olisi mukana vain yksi pieni kapistus, jonka akun kestävyydestä ei tarvitsisi murehtia, kun se ilmoittaa siitä hyvissä ajoin. Viimeksi meillä oli itkuhälyttimine sellaiset radiopuhelimet. Toimivat ihan ok, mutta niiden raahaaminen mm. reissussa latureineen oli rasittavaa. Ja muutaman kerran kävi niin, että tytön ollessa kuistilla päikkäreillä kuului itkuhälyttimestä miesten möreää juttelua (mm. jostain rakennukselta). Voitte arvata, että säikähdin, että nyt meidän tyttösen on joku varastamassa! No niinhän ei tietenkään ollut, vaan rakennusmiehet olivat sattuneet valitsemaan saman lähetystaajuuden. Mahtaa ne sedät olla olleet ihmeissään, kun heidän puhelimistaan on kuulunut vauvan itkua.
Minäkin löysin lopulta vaunut/rattaat. Ostin käytettynä huuto.net:stä Brion Happy
rattaat. Ei ne nyt mitkään täydelliset yksilöt ole, mutta ajavat asiansa kuisti-/lenkkeilyvaunuina. Otan sitten vähän isompana pojalle käyttöön meiltä jo löytyvät Phil&Tedsin rattaat. Täällä meidän leveysasteilla on yleensä talvisin niin paljon lunta, että isot pyörät ovat aika ehdoton juttu jos meinaa ulkona käydä.
ON: olo on piiiiitkästä aikaa hyvä. Kyllä välillä elettiin vaikeita hetkiä, kun oli vaikka mitä vaivoja. En edes viitsi alkaa niitä listamaan, mutta usko meinasi loppua. Oli pakko antaa periksi ja hiljentää tahtiaan 1/3 entisestä. Lepo ja maltillinen puuhailu taisi auttaa, koska viimeisen viikon olen jaksanut paremmin kuin koskaan tämän raskauden aikana. Toivottavasti tämä olotila jatkuisi nyt mahdollisimman pitkään. Tietysti harmittaa, että esim. pihan haravoinnin voin jättää suosiolla yms. Yritän lohduttautua sillä, että mikäli mies ei ennätä niitä tekemään, niin kyllä sen ehtii keväälläkin.
Kävin alkuviikosta toisessa sokerirasituksessa ja sekin meni hyvin. HB on laskenut aika paljon, joten se selittää väsymyksen. Olenkin suosiolla tenttiin lukemisen lomassa ottanut päikkärit. Kaiken kaikkiaan on tosi ihana omistaa tämmöinen vauvamaha, jota ei tarvitse peitellä kuten vatsamakkaroita.:heart: Normaalisti pidän usein väljiä tunikoita mutta nyt olen ottanut ilon irti kasvavasta masusta ja vetänyt päälle ihan vartalon myötäisiä vaatteita.
Huh, tulipas tästä nyt pitkä teksti! Pitää kirjoitella jatkossa useammin, niin ei tarvitse kerralla kaikkea kertoilla.
Kaikille kovasti jaksamista! Kertoilkaahan kuulumisia =)
-Briitta ja poju 25+1