IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Tervetuloa omanna ja LaaL ja onnea odotukseen :flower: Ihana saada tänne uusia odottajia mukaan! Lisään teidätkin mielellään listalle, jos laitatte "oman rivinne" tiedoksi =)

RBB Hyvä että istukka oli noussut ja wau, teillä pienokainen on jo hyvän kokoinen =)

Toive13 Tsemppiä nt-ultran odotteluun. Tosi hyvä, jos pääset jo neuvolassakin välissä ultraan, niin saa taas mielenrauhaa. varmasti kaikki on hyvin :heart:

Odottava73 Kiva että pääsit kotiin, toivottavasti säikäytykset olis nyt tässä ja odotus sais jatkua rauhallisemmin!

katiri Voi ei, varmasti on vaikeeta nukkua, jos supistelee kovasti. Varmaan hyvä, että sairasloma nyt jatkui, kun supistuksia kerran on enemmänkin. Mäkin oon huomannut yöllä joitakin supistuksia, ja jotenkin mulla ne tuntuis liittyvän myös siihen, kun vauva vaihtaa voimakkaasti asentoa.. Supistuksia tulee myös nopeasti kävellessä ja kumarrellessa aina välillä.

Hydrangea Ihana juttu, onnea kovasti hyvistä ultrakuulumisista!! Nyt voi jatkaa odotusta rauhallisin mielin :heart:

aurora Tässä minun "rivini" :) LaaL, 2.icsi/tuore,PCO:n kaltaista,17-21.10, esikoinen

Tuo laskettuaika on hieman erikoinen, koska se on hoidoista laskettu 21.10, mutta nt-ultran mukaan olisikin jopa jo 17.10, mutta sitä ei kuitenkaan neuvolakorttiin muutettu, koska "se nyt heittää usein joka tapauksessa". :D Niin, että olisiko keskiarvo sitten 19.10? :D

Fyi
Laal ja Omanna, tervetuloa! Tosiaan tähän ketjuun ottaa niin mieluusti uusia kirjoittelijoita. =)

Hydralle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Itselle ainakin tuo äitiyskortin saaminen oli jotain uskomatonta ja sitä tuli tavattua päivittäin. :LOL:

Leenulle tsemppiä ultran odotteluun! Aika niin matelee tossa vaiheessa...

Katirille :flower: mimmilupauksesta! :heart: Vauva tuntuu varmaan paljon "konkreettisemmalta", kun hän on ikäänkuin saanut sukupuolen.

Nyt on tullut niin paljon kirjoitusta viime päivinä, etten pysy kaikkien kuulumisten perässä... :wave:

Miten te muuten olette tunteneet kiintymystä tms. masukkiin? Mulla lähinnä sellainen positiivinen mielenkiinto tulevaan. En siis ole tuntenut mitään sen suurempaa hellyyttä tai kiintymystä vielä. Taitaa olla ihan normaalia ja tiedän, että asia muuttuu syntymän jälkeen. Mutten voi olla ajattelematta, etteikö lapsettomuus ja hoidot vaikuttaisi fiiliksiin. Sitä ikäänkuin edelleen suojelee itseään, koska oli jo ehtinyt totutella lapsettomaan elämään.

Mutta joka tapauksessa tänään aamulla koettiin pieni ilon hetki kun mies tunsi vauvan potkut pitämällä kättä mun alamahalla. :heart:

FYI 19+0

omanna ja LaaL, tervetuloa! :)

Kiitos kaikille onnitteluista! :heart: On tää niin uskomatonta ja ihmeellistä. En vieläkään täysin ymmärrä asiaa. Luulisin, että ultran myötä asia konkretisoituisi, mutta tuntuu vieläkin siltä, että tää on vaan unta. Ehkä viimeistään sitten, kun joku monottaa virtsarakkoa tai pyrkii kylkiluiden läpi ulos, asian alkaa ymmärtämään paremmin. Nyt kun mahaa ei ole vielä pitkään aikaan, niin on vaikea uskoa, että siellä on joku kelluttelemassa lapsivedessä. Joku jonka sydän sykkii niin vimmatusti mun kohdun suojissa. :)

Odottava, hienoa, että olet päässyt kotiin. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin loppuun asti. :)

RBB, oho, sä oot ollu ahkera. :) Mulla kiinnostus neulomista kohtaan vaihtelee. Välillä ei kiinnosta yhtään ja välillä on koko ajan joku pieni työ kesken. Nyt on ehkä ollut vähän hiljaisempi vaihe, joten olisi kiva herätellä harrastusta henkiin vauvanvaatteiden myötä. Onko sulla vinkata mitään kivoja ohjeita? :) Ainakin jonkinlaiset villapökät haluaisin tehdä.

katiri, ihanaa! On varmasti mahtavaa päästä hypistelemään pikkuisia vaatteita äitiyspakkauksesta. :) Mekin ollaan ajateltu ottaa se. Onhan se niin mahtava etu. Mielestäni siinä vaatteet ovat nättejä ja sopivat niin tytölle kuin pojallekin. :)

Hydra 7+2

IVF/ICSI -hoidoista plussanneet syksy -13 / kevät -14

HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
deseo1.ivf,tuoreselitt10.6.1
RedwingBBrd3. IVF, tuorekeltarauhanen,1ovario17.6.1
InMyDreams5.ivf/tuoretuba factor26.6.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a30.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO27.11.1
[/b]

Neuvolat/ultrat
Millyk 1.4 rakenneultra
IMD 31.3. lääkärineuvola
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
RBB 9.4. kntr ultra
Fyi 31.3. neuvola, 22.4. rakenneultra
Hydrangea 15.4. varhaisultra, 22.4. neuvola
aurora* 22.4. lääkärineuvola

Tuli mieleen, että jos halutaan merkata myös noita tulevia ultra-aikoja, neuvola- ja lääkärikäyntejä, niin käykää muokkaamassa omianne tuonne listan pohjalle! :)
Tai huikatkaa mulle, niin voin myös päivittää.

Fyi Mulla vaikutti eniten se, kun sain tietää lapsen sukupuolen. Tuleva poikavauva on nyt helpompi kuvitella ja sen myötä kiintymys on kasvanut kyllä. :heart: Toisaalta tuntuu hassulta, että mahassa potkii joku, jota ei ole vielä tavannut :) Mut tutustumista odottaa jo kovasti ja millainen oma persoonansa se meidän lapsi sitten on.

Taas yksi uusi asia, jota en tiennyt.. Maidon eritys voi näköjään alkaa jo 25. viikolla. Nyt on parina aamuna ollut yöpaidan rintamuksessa iso läntti... Apua :D

aurora 24+3

Fyi: Mä kans pohdiskelin tuota kiintymysasiaa varsinkin just ennen raskauden puoliväliä, olin välillä ihmeissäni, että miksen tunne vauvaa kohtaan vielä mitään kuin toki valtavaa onnellisuutta sitä kohtaan, että oon vihdoin raskaana, mutta jotenkin se vauva ei oikein konkretisoitunut vielä.. Puolison kanssa puhuttiin kans asiasta ja tultiin siihen tulokseen, että ennen 24-26 raskausviikkoa sitä ei vaan uskalla vielä hirveesti kiintyä vauvaan. Luin jostain (oisko ollut HUS:n raskautta käsitteleviltä potilassivuilta), että kiintymys vauvaan alkaa tulla luonnollisestikin vasta II raskauskolmanneksella. Ja hoidot läpikäyneillä voi olla aika ristiriitaisiakin tunteita, menettämisen pelko on vahva ja toisaalta halu saada terve vauva syliin ihan valtava. Mulla muutama kaveri on sanonut, että jopa synnytyksen jälkeen heti ei välttämättä tunne vauvaa kohtaan vielä hirveästi rakkautta, suojeluvaistoa toki. Synnytys saattaa olla niin raju kokemus, että menee muutama päivä/viikko, että tunteet alkaa selkiytyä. Pääasia lienee, että ei stressaa sitä asiaa, jokaisella ne tunteet herää jossain vaiheessa, yksilöllisesti. Meillä alkoi tulla tunteita sitten kun vauvan potkut alkoi tosissaan tuntua ja puolisokin pääsi niitä tunnustelemaan, mulle vaikutti paljon se, kun puoliso alkoi tuntea vauvaa kohtaan tunteita, niin se lähensi, uskalsin alkaa itsekin rakentaan mielukuvia vauvasta. Puolisolla on jopa ollut kohtukateutta viime aikoina, se sanoo puolileikillään/tosissaan, että on mulle kateellinen kun saan viedä vauvaa töihin jne, se haluaisi itsekin kanniskella sitä ympäriinsä ja olla niin läheinen sille kuin minä :) Musta tuntuu, että se on hyvin valmis ottamaan vastuun vanhemmudesta ja on hyvin täysillä mukana vauvan odotuksessa. Se aikoo pitää kahden kuukauden "isyysloman" kun vauva syntyy = ei hae aktiivisesti töitä valmistumisen jälkeen toukokuussa. Onhan tässä jo toisaalta ehditty vauvan tuloon valmistautua pari vuotta, eli ei tule yllätyksenä tosiaan tuo vanhemmuus. Monista asioista on keskusteltu ja etukäteen mietitty, toki yllätyksiä tulee, mut tuskin epärealistisia mielikuvia on meistä kummallakaan vauva-arjesta.

Hydrangea: Neulotut DROPS housut
Tuossa on ainakin kivat ja helpot pöksyt. Ite tein nuo pöksyt Teeteen Helmestä, jossa on kauniita sävyjä ja on 100% merinoa. Mullaki menee nuo kutomishommat kausittain. Syksyllä ja talvella on hyvin motivaatiota ja teen useita töitä yhtä aikaa, välillä joku jää kesken ja jatkan myöhemmin, jos jatkan.. Muutoin oon tehnyt paljon Novitan ohjeilla:

Novita Oy - Neulemalli: Vauvan jakku, housut ja asusteet
Tuossa oli kiva pipo ja lapaset, tein luonnonvalkoisesta Woolista

Novita Oy - Neulemalli: Nuttu ja kyp
Helppo nuttu ja myssy, nutun oon tehnyt Luxus Alpacan jämistä, Wool ja Nalle ovat täysin samanvahvuista lankaa (Ja Luxus Alpaca), myssyjä oon tehnyt tuolla ohjeella merinosta, esim. just Sandnes Lanettista (merinoa), siltä varalta, että myssyä pitää ilman aluslakkia, ettei kutita tai ärsytä ihoa. Nalle on minusta ainakin tosi karheeta ja Woolkaan ei ainakaan mulle itselle sovi paljaalle iholle, alkaa kutittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitomu;29779822:
Rb, wautsi tuolla oli ihan yli paljon kaikkee kivaa. Nyt kun sais aikaseks alkaa puikkoja kilistää. Vai pitäiskö mummolle vihjata :p Aika söpö neulottu tonttuvillapuku :)
Juu siellä on vaikka mitä ihanaa, minäki toivoisin, että mummo kutois kastemekon, en oo vielä vihjaillut asista.. Musta tuntuu, että sellasen kutomiseen tarvitaan hieman enemmän kokemusta!

Novita Oy - Neulemalli: Neulottu vauvan kastemekko (Muksuextra 2008)

Novita Oy - Neulemalli: Neulottu kastemekko

Tuossa on ainakin pari kivaa mallia, sit mulla on vanha Moda, jossa on aika kiva mekko.. Tosin me ei kuuluta kirkkoon, mut saahan sitä nimiäisissäkin pukea kastemekon :)

• Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Heippulis!

Saako uusi odottaja liittyä joukkoon? :) Taustana meillä oli eikoisen yritystä vuoden verran ja sitten hakeuduttiin tutkimuksiin jossa selvisi syyn lapsettomuuteen olevan miehen simpoissa. Ei jaksettu odottaa julkisen puolen jonoa ja 1. ICSI hoito käynnistyi maaliskuun alussa ja siitä tärppäsi :) Oltiin varauduttu yritämään kauemmin ja yllättävän helposti ja kivutomasti sitten kävi, kiitollinen siitä :heart: Tällä hetkellä olisi viikkoja kasassa 5+6 ja varhaisultra vasta 24.4, kuinka sinne asti jaksaa odottaa!

RBB, kiitos noista ohjeista! :) Tosi kivan näköisiä pikkuvaatteita. Tuota vikan ohjeen perusnuttua aloitin neulomaan joskus pari vuotta sitten, mutta se jäi kesken. Ajattelin ensin purkaa sen, mutta huomasin että siitä puuttuu enää hihat, niin en sitten raaskinutkaan. Neuloin eilen hihat ja nyt nuttu on yhdistämistä vaille valmis. :) Tuli kauhea kipinä neuloa vaikka mitä lisää. Aloitinkin sitten neulomaan housuja Nalle aloeverasta Novitan ohjeella. :) Mekään ei kuuluta kirkkoon, joten lapselle on tulossa nimiäiset. Meillä olisi suvussa useamman sukupolven kulkenut kastemekko, mutta en tiedä haluanko käyttää sitä, kun lasta ei liitetä kirkkoon. Oonkin vähän pohtinut, jos vauvalle neuloisi Estelle-nutun ja jotkut pöksyt valkoisesta langasta. Vaikka nuttu onkin pienelle prinsessalle, niin kyllä se musta pojallekin sopii, jos poika sattuisi tulemaan.

Tähtitomu, miten teillä kävi sen hälyn kanssa?

Henrietta, onnea ja lämpimästi tervetuloa! :) Mäkin tuskailin ultran odottelun kanssa, mutta yllättävän nopeeta se sieltä lopulta tuli. Yritä jaksaa odottaa. :)

Ainiin, meinasin unohtaa valittaa. :D La ja su tuli rusehtavaa valkkaria. Tänään aamulla kun nousin sängystä, niin tunsin kuinka taas jotain valahti. :( Tällä kertaa tumman ruskeaa vuotoa. Kun ei sentään verta ollut, niin en jaksaisi olla huolissani. Kyllä tällainen kuitenkin hieman pelästyttää. Mietin että voisiko syynä olla perjantainen ultra. Ehkä siellä joku suoni rikkoutui ja jäi hieman vuotelemaan.

Hydra 7+4

Viimeksi muokattu:
Tuo Estellen nuttu on ihana, siihen vielä jotkut valkoiset pöksyt ja kutoo pitsiset tossut niin kiva asu nimiäisiin!

Henrietta-: tervetuloa, onneksi olkoon plussasta!

Me saadaan huomenna hakea vaunut, jännittävää! Mietin, että minkähänlaiset petivaatteet ompelen vaunuihin? Katsoin Emmaljungan sivuilta, että niillä on myynnissä vaunuihin petivaatteita, mut setti maksaa lähes 90 euroa! Vois ommella itse vanhoista lakanoista, peiton voi ostaa erikseen jostain. Sit hankkimatta on enää kylpyamme ja lattialle laitettava sitteri sekä auton isofix kiinnikkeet ja kaikkea pientä sälää kuten vaippoja, tuttipulloja jne. Aika lähtee menemään ihan hirveän nopeasti siinä 26 viikon jälkeen. Ehkä se kun stressi keskosuudesta/keskenmenosta hieman helpottaa (hieman!) niin aikakin nopeutuu... Enää 6 viikkoa ja vauva vois syntyä täysaikaisena :O

RBB 30+5

Ihana päivä tänään, tällä hetkellä ei mitään stressinaiheita raskauteen liittyen eli uusia huolenaiheita ootellessa :kieh: Tänään sain veriseulan tulokset ja kokonaisriskiluku jäi sen verran pieneksi, että ei tarvitse lisätutkimuksiin lähteä, vaikka enpä tiedä olisinko mennyt muutenkaan. Nyt joka tapauksessa niiiin hyvä mieli :)

Fyi, minä olen kanssa miettinyt tuota kiintymisasiaa. En ole kovin kummoisia kiintymyksentunteita vielä kokenut, mutta juuri sellaista positiivista mielenkiintoa kylläkin. Välillä on ollut aika surkeitakin fiiliksiä liittyen pahoinvointiin ja väsymykseen ja vuoteluista ym. aiheutuneeseen stressiin, että olen ohimennen kaiholla muistellut normaalia olotilaa, joka oli ennen raskautta. Mutta tänään siis ihana olo, ei pahoinvointia, ei väsymystä, ei stressiä. Eli jos näin hyvä olo jatkuisi ja uskaltaisi alkaa kunnolla haaveilemaan vauvasta ja hankkimaan sille vaikka tavaroitakin, voisin kuvitella kiintymyksen alkavan kasvaa jo raskausaikanakin. :heart: Silti luulen, että vauva konkretisoituu mulle kunnolla vasta, kun saan tavata sen.

Aurora, minun rivi olisi: omanna....3. IVF, tuore...endo....20.10....1.
Kiitokset päivittelystä :)

omanna 13+0

Viimeksi muokattu:
Hydra, siis hälyhän tuli. istukkabiopsiaan ei suostuttu ja lapsivesipunktio jätetään kans väliin. Meillä on suurempi mahis saada keskenmeno kun kromosomivikainen lapsi. jak un nuo sokeritarvot kuulemma lisää turvotuksen määrää (kärähdin siis sokerirasituksessakin, ettei vaan mikään hyvin menis) niin sekin vahvistaa lisää vielä että jätetään punktio väliin. Pääsiäisen jalkeen kyllä on aika varattuna siihen ja paikalle mennään ihan vaan siksi, että viimeks e ei turvotusta mitannu ja pikkunen oli viikkoihin nähden vähän turhan iso. josko nyt sit mittais sen turvotuksen ja näkis sit samalla onko ruokavaliomuutoksen myötä kasvu yhtään tasaantunu.

Moi,
Pelätty eka neuvola takana ja kun aikani kinusin, tekivät ultran ja alkio on edelleen elossa:heart:! Vähän rauhoitti mieltä. Lähete lähti NT-ultraan. Aika tulee postitse kotiin. Ja ne seulaverikokeet pitää olla käytynä siihen mennessä. Näköjään neuvolassa pelaavat noilla menkkojen alkamispäivillä eli niiden mukaan nyt menossa rv9+6. Itse sitä laskin oviksesta, kun sain sen niin selkeästi tikutettua. Oireita tissikipu ja jotkut hajut ällöttää. Jääkaapin ovea ei pysty aukasemaan ilman että hengittää suun kautta=). Mies on niin herttainen, kun se on alkanut teitittelemään mua:kiss:.

Toive, hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin :)

Tähtitomu, varmasti on ihan hyvä päätös ettei lähde noihin riskialttiisiin tutkimuksiin. Itsekin mietin ennen nt-ultraa, että en varmaan lähtisi lisätutkimuksiin niiden riskien takia. Tsemppiä seuraavan ultran odotteluun. Toivotaan että kaikki olisi kunnossa.

Omanna, onnittelut hyvistä seulatuloksista. :) Ja toivottavasti vointisi jatkuu yhtä hyvänä :) Nauti hyvästä voinnista!

RBB, kiva kuulla että aika tuntuu lähtevän menemään nopeammin. Teillä alkaakin jo varmasti vauvan tulo tuntumaan ihan konkreettiselta kun kaikki alkaa kotona olemaan valmiina sitä varten. Onnea loppuraskauteen. :) Itsellä nää viikot just tuntuu piinaavilta kun supistelee ja on suuri huoli että vauva syntyy ihan liian aikaisin, kun mahdollisuudet selviämiseen on vielä hyvin pienet. Mut jospa sitä muutaman viikon päästä vois alkaa jo ottamaan rennommin :)

Henrietta, tervetuloa mukaan :)

Täällä menossa rv 23+2. Eilen mulla tuli harjoitussupistuksia koko päivän. Ne alkoi kun kävin aamulla kaupassa ja sitten ei hellittänyt millään vaikka lepäilin koko päivän. Illalla sitten aloin hermoilemaan niin paljon että soitin äitiyspolin päivystykseen ja ne pyysi tulemaan sinne näytille. Kohdunsuu oli kiinni ja kohdunkaula pysynyt entisen mittaisena eli kaikki kunnossa. Ja mitään tulehduksen merkkejä ei ollut. Lääkäri määräs mulle nyt supistusten estoon lääkkeen jota otan kerran päivässä. Ainakin tänään on ollut suppareiden osalta ihan hyvä päivä, vaan muutama lyhyt ohimenevä supistus tullut. Toivon todella että lääke auttais. Vaikka supistukset ei oo aiheuttanut kohdunsuulle mitään muutoksia niin huoli on kuitenkin suuri. Olenkohan jotenkin hermoheikko :)
Elättelin jo toiveita että pääsisin pian takas töihin, mutta ei taida onnistua... Huomenna mulla on aika terveyskeskuslääkärille joka varmaan jatkaa sairaslomaa. Äitiyspolilla päivystävä lääkäri sanoi, että ainakin n.kuukauden verran vois vielä olla hyvä olla saikulla.

Kävin tänään ottamassa vauvalle terveysvakuutuksen. Oon saanu nyt raskausaikana tuolta terveyskeskuksen puolelta sellasta pompottelua osakseni, että ajattelin että on helpompaa jos voi viedä vauvan tarvittaessa yksityiselle lääkärille eikä tarvitse murehtia kuluista.

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille odottajille :)

omanna, hienoa, että riskiluku jäi pieneksi. :)

Tähtitomu, ihan viisas päätös teiltä. Toivottavasti seuraavassa ultrassa kaikki olisi kunnossa. :heart:

Toive, mahtavaa kuulla! :)

katiri, ikävä juttu nuo sun supistukset. :( Toivottavasti vähitellen helpottais ja pääsisit töihin. Mä pelkään, että joudun syystä tai toisesta jäämään jossain vaiheessa saikulle. Kauheasti ei olisi aikaa saikkuilla varsinkaan ennen kesälomaa. Mekin ollaan ajateltu hankkia vauvalle vakuutus, vaikka varsinaisesti mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa julkisen puolen hoidoista. Tosin aika vähän niitä palveluita on tullut käytettyä lapsettomuushoitoja lukuunottamatta.

Mä odottelen jo ekaa neuvolaa. Se on pääsiäisen jälkeen tiistaina. :) Esitietolappuset on vielä osittain täyttämättä, mutta täytyy täytellä pääsiäisen aikana. Olisi kiva, että neuvolassa voitais katsoa ultralla, mutta en tiedä onko meidän neuvolassa laitteita, kun ultrat on ulkoistettu yksityiselle. Tässä kun on ollut noita pieniä vuotoja, niin ne huolestuttaa. Olot on kyllä jatkunut samanlaisena (mm. etovaa oloa varsinkin aamuisin), joten toivoisin että ne tarkoittaa sitä, että kaikki on hyvin.

Hydra 7+6

Fyi
Henrietalle tervetulotoivotus! :)

Tähtitomu, me oltiin kanssa jo etukäteen päätetty, ettei lisätutkimuksiin mennä, jos jotain olisi ilmennyt. Jälkikäteen ajatellen seulan olisi voinut jättää kokonaan väliin. No, ollutta ja mennyttä.

Katiri, harmillisia suppareita siellä. :| Töitä ehtii tehdä myöhemminkin, vaikka ymmärrän kyllä, ettei sairauslomallakaan olo mitenkään mieltä ylentävää ole.

Toive saat taas hetken hengähtää hyvien ultrakuulumisten myötä. :heart:

Onko muilla kuin katirilla lapsivakuutus otettuna? Aiotteko ottaa vai luotatteko julkiseen terveydenhuoltoon? Me ei vielä tiedetä. Toisaalta haluan uskoa siihen, että julkinen puoli toimii (itse ole ollut ihan tyytyväinen) ja varsinkin pikkulapset hoidetaan ripeästi, mutta ainakin täällä pk-seudulla saattaa jonot olla pitkiä. Ja pienen potilaan kanssa päivystyksessä ramppaaminen ei ole varmastikaan ole kivaa...

IVF/ICSI -hoidoista plussanneet syksy -13 / kevät -14

HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
deseo1.ivf,tuoreselitt10.6.1
RedwingBBrd3. IVF, tuorekeltarauhanen,1ovario17.6.1
InMyDreams5.ivf/tuoretuba factor26.6.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a30.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO27.11.1
[/b]

Neuvolat/ultrat
Millyk 1.4 rakenneultra
IMD 31.3. lääkärineuvola
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
RBB 9.4. kntr ultra
Fyi 31.3. neuvola, 22.4. rakenneultra
Hydrangea 15.4. varhaisultra, 22.4. neuvola
aurora* 22.4. lääkärineuvola

Onnea plussasta Henrietta ja tervetuloa mukaan :flower: Tsemppiä ultran odotteluun, kyllä se aika sitten loppujen lopuksi nopeasti menee. Lisään sinut mielellään listalle, jos laitat oman rivisi tiedoksi :)

Fyi Me ollaan ottamassa vakuutusta. Vielä pari viikkoa aikaa pähkäillä, kun vakuutus on haettava 3 kk ennen laskettua aikaa. Vaikka sinänsä luotto on julkisiinkin palveluihin, niin aiotaan ottaa se nyt ainakin alkuun, ettei pienen vauvan kanssa tarvitse sitten lääkärille jonotella.

Meillä on vertailussa ollut Pohjola, Lähitapiola ja Fennia. Mielestäni noissa sisällöt on aika vastaavat, kaikki on sulkeneet pois esim. ravintovalmisteet (korvikkeet). Hinnat liikkuu 300-450 euron välille ensimmäiselle vuodelle, lisäksi nyt ennen syntymää on maksettava varausmaksu (80-100 e), joka vähennetään sitten ekan vuoden vakuutusmaksusta. Omavastuissa ja korvausten hakemisessa oli jonkun verran eroja, yleensä omavastuu on 100 euron luokkaa per vakuutuskausi.

Me taivutaan varmaankin tuohon Pohjolaan, vaikutti kattavimmalta ja hinta oli noista edullisin. Pitää vielä soittaa muutamia lisäkysymyksiä sinne...

Me otettiin alkuvuodesta vauvavakuutus Ifistä (oli muistaakseni jotain 130 euroa ja jatkuu syntymän jälkeen lapsivakuutuksena), ja just eilen käytiin OP Pohjolassa kilpailuttamassa kaikki vakuutukset, niin siellä nimenomaan lapsivakuutuksessa ei ole pois suljettu nuo korvikkeet. Mainosti vielä sitä, että on ainoa vakuutus, joka ne korvaa, muut ei. Hinta oli mun mielestä noin 200 euroa vuosi, pitää vielä tarkistaa lapuista.

Me ois päädytty pari vuotta sitten tapiolaan. Oli ainoo paikka jossa ei menny joka lääkärikäynniltä sitä 100€ omavastuuta vaan se meni vaan kerran. Tai siis niinku jos haki joka lääkärireissun jälkeen korvauksia meni aina se 100€ joten muissa yhtiöissä ois kannattanu hakee aina vuoden lopussa että ois menny vaan kerran. Tapiolassa pysty hakeman korvauksen joka kerran jälkeen ja silti omavastuu meni kerran.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä