IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

vierailija
@Katti75 No voihan kenkku sentään *irvistys!* jos ”kaikilla muilla” alkanut keltarauhastuki jo punktiosta seuraavana päivänä! Näin oli mulla siis edellisestäkään hoidossa tammikuussa samassa paikassa että ei se varmaan mikään virhe ole. Yhyy nyt alan ajattelee että kaikki menee pieleen tämän takia. Lääkärikin oikeen sano että laittaa ”vanhemman keltarauhastuen Cyclogestin nyt ettei ainakaan jää sitten siitä kiinni” ja sitten ihan väärille päiville määräävät!!!
Minulla aloitettiin 2 päivän päästä punktiosta :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Voin niin samaistua nuihin keskusteluihin kun toiset ei vaan ymmärrä vaikkei pahaa tarkottaisikaab. Minullekkin eräs ystäväni juuri kertoi odottavansa toista ja muistan kun hän ekaa odotti niin kerroin et mekin aloitettiin lapsihaaveet. Kyllähän se kirpasee kun toinen on jo toisella kierroksella samaan aikan kun itse haaveilet edes joskus näkeväs 2 viivaa testissä. Ja ystävä vielä elää yksin ilman parisuhdetta nii joskus ei vaan mene elämän onnet tasan.

Sit IVF asioihin :) Kävin tänään klinikalla 0-ultrassa ja siellä kaikki kuulemma tosi hyvissä lähtökohdissa. Paremmin kuin viimeks eli lääkärillä itsellä ainakin odotukset korkealla. Limakalvo 4mm ja alkulukemat mitä ihan mineistä oli nähtävissä oli 8+8

Tällä kertaa annos isontui hieman eli ekat 3pv mennään 225 pistosmäärällä jonka jälkeen tippuu 150. Lääkäri sano et lähetään hakemaan nyt isompaa pottia ja voi jo nyt varautua et mahd hyperin rajariskillä mennään ja mahd tuoresiirtoon ei tähdätä mut tavote on et saatas vaan useita hyviä munasoluja kerättyä ja hedelmöitettyä ja saatas pakkaseen useampi odottamaan.

Tää ajatuks kyllä omasta mielestä myös kuullosti hyvälle koska nyt useista epäonnistumisista hoidoissa saldo 2 ivf jälkeen on 0 niin olis kyllä ihana jos tää vois jäädä viimeiseksi ja pääsis sit ainakin aina jatkossa yrittämään pakkasalkioilla.
Toki aina pelottaa et määrä ei välttämättä korvaa laatua mut ei auta kun jaksaa uskoa tähän.

Ens tiistaina sit väliultra ja nähdään miten homma on edennyt.
 
  • Tykkää
Reactions: 83Keiju.
Moikka! Onpas tullut paljon tekstiä tänne 👍🏻 Tämä lapsettomuuden kokeminen on jotain niin kokonaisvaltaisen ravistuttavan kamalaa ettei sitä voi millään ymmärtää kokematta sitä itse. Siksi koen vertaistuen äärettömän tärkeänä. Oikeassa elämässä ei ole tullut vielä ketään vastaan jolla olisi samoja kokemuksia, vaikka ”joka viides kokee tahatonta lapsettomuutta”. Onkohan esim. Tätä kautta järjestetty ikinä mitään ihan oikeita tapaamisia? Asun itse pk-seudulla ja olisin enemmän kuin valmis vertaistuki-treffeihin! 😀

Juuri eräs päivä töissä taas naiset puhuivat milloin omat lapset saaneet alkunsa, toisella häöpäivänä ja toisella häämatkalla jne.. poistuin vähin äänin vaikka olis toki voinut täräyttää että meidän lapsea tehtiin yli 3 vuotta, ensin siittiöt kaivettiin kirurgin veitsellä ulos,sitten minä pistelin mahani mustelmille hormoneja ja lopulta hän sai alkunsa biologien hellässä huomassa labrassa.

Helposti itsellä nousee katkeruuden tunteita. Etenkin silloin kuin ne jotka saavat lapsia helposti ja toteavat että yksi on hyvä lapsiluku. Tähän olen minä myös törmännyt paljon. Toki se on jokaisen oma asia ja jokaisella omat murheensa jne jne, mutta ehkä te ymmärrätte mitä tarkoitan.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Ainiin, puhuin lääkärin kanssa meidän jatkoista. ERA testiä ei tarvitse uusia, mutta tehdään ennen siirtoa kohdun rapsutus. Keltarauhastuki on täällä puhuttanut, lääkäri kertoi että he ovat alkaneet mittaamaan kaikilta progesteroni(?) arvoa siirron yhteydessä ja lisänneet sitten tarvittaessa tukilääkkeitä. Meillä tosiaan siirto seuraavassa kierrossa eli joskus ensi kuun puolivälissä. Lasken jo päiviä 😀
 
Hei,

Kaipa se on tänne esittäydyttävä kun puolison kanssa tehtiin päätös lähtee IVF, eli ihan alkutaipaleella ollaan. Vasta ensikäynti takana ja parin päivän pohdiskelut, lähdetäänkö tähän vuoristorataan ja todettiin että eipä sitten tarvitse katua jos jokaista kiveä ei käännetty. Ikä alkaa tulla vastaan joten julkinen ei enää hoitoja tarjoa ja yksityiselle suoraan.

hoitosuunnitelman mukaan käsitin että lähdettäisi suoraan isosti eli lääkkeellisellä kierrolla. Se mulle jäi vähän epäselväksi että kauanko tossa koko hommassa menee siihen, että alkio siirretään. Onko se tavallaan normaalin kierron verran eli kun on merkattu että synarela alotetaan seuraavien menkkojen alotuspäivästä? Ajotuksella on siksi väliä kun oltiin toukokuulle kerity varata reissu niin eihän sillon mitään punktioo pysty tekee jos sattuu just siihen. Ja oliko täällä ketään kuka on käyttänyt alkiotutkimusta (PGT/PGS), tai ylipäätään mietteitä siitä? Tosi kallishan se on mutta yksi keskemeno tekis taas varmaan 3 kk tauon ja aika tikittää.

koko keskustelun kahlasin läpi ja ootte te kyllä mieletömiä naisia, hatun nosto jokaiselle joka näitä hoitoja käy läpi ja ihanaa lukea myös onnistumisista. Omat fiilikset lähinnä varoivaisen toiveikkaat mutta silti kauhunsekaiset... Ja jos täällä jo onnistuneet vielä lueskelee ja kirjottelee niin kiinnostaisi tietää että missä iässä onnistui ja monesko kierros.
 
  • Tykkää
Reactions: 83Keiju.
vierailija
Hei,

Kaipa se on tänne esittäydyttävä kun puolison kanssa tehtiin päätös lähtee IVF, eli ihan alkutaipaleella ollaan. Vasta ensikäynti takana ja parin päivän pohdiskelut, lähdetäänkö tähän vuoristorataan ja todettiin että eipä sitten tarvitse katua jos jokaista kiveä ei käännetty. Ikä alkaa tulla vastaan joten julkinen ei enää hoitoja tarjoa ja yksityiselle suoraan.

hoitosuunnitelman mukaan käsitin että lähdettäisi suoraan isosti eli lääkkeellisellä kierrolla. Se mulle jäi vähän epäselväksi että kauanko tossa koko hommassa menee siihen, että alkio siirretään. Onko se tavallaan normaalin kierron verran eli kun on merkattu että synarela alotetaan seuraavien menkkojen alotuspäivästä? Ajotuksella on siksi väliä kun oltiin toukokuulle kerity varata reissu niin eihän sillon mitään punktioo pysty tekee jos sattuu just siihen. Ja oliko täällä ketään kuka on käyttänyt alkiotutkimusta (PGT/PGS), tai ylipäätään mietteitä siitä? Tosi kallishan se on mutta yksi keskemeno tekis taas varmaan 3 kk tauon ja aika tikittää.

koko keskustelun kahlasin läpi ja ootte te kyllä mieletömiä naisia, hatun nosto jokaiselle joka näitä hoitoja käy läpi ja ihanaa lukea myös onnistumisista. Omat fiilikset lähinnä varoivaisen toiveikkaat mutta silti kauhunsekaiset... Ja jos täällä jo onnistuneet vielä lueskelee ja kirjottelee niin kiinnostaisi tietää että missä iässä onnistui ja monesko kierros.
Onko sinulla siis lyhyt vai pitkä kaava? Jos synarela aloitetaan menkkojen alkupäivästä? Tiedätkö milloin pistelyt aloitetaan?
Minulla synarela aloitettiin kp 20 ja n seuraavassa kierrossa alkoi pistelyt ja oli punktio.

Punktio ja siirto ajoittuu aika lailla ultrien mukaan, kovin yksilöllistä. Joillakin ollut punktio kp 11 ja taas itselläni kp 19.
 
Hei,

Kaipa se on tänne esittäydyttävä kun puolison kanssa tehtiin päätös lähtee IVF, eli ihan alkutaipaleella ollaan. Vasta ensikäynti takana ja parin päivän pohdiskelut, lähdetäänkö tähän vuoristorataan ja todettiin että eipä sitten tarvitse katua jos jokaista kiveä ei käännetty. Ikä alkaa tulla vastaan joten julkinen ei enää hoitoja tarjoa ja yksityiselle suoraan.

hoitosuunnitelman mukaan käsitin että lähdettäisi suoraan isosti eli lääkkeellisellä kierrolla. Se mulle jäi vähän epäselväksi että kauanko tossa koko hommassa menee siihen, että alkio siirretään. Onko se tavallaan normaalin kierron verran eli kun on merkattu että synarela alotetaan seuraavien menkkojen alotuspäivästä? Ajotuksella on siksi väliä kun oltiin toukokuulle kerity varata reissu niin eihän sillon mitään punktioo pysty tekee jos sattuu just siihen. Ja oliko täällä ketään kuka on käyttänyt alkiotutkimusta (PGT/PGS), tai ylipäätään mietteitä siitä? Tosi kallishan se on mutta yksi keskemeno tekis taas varmaan 3 kk tauon ja aika tikittää.

koko keskustelun kahlasin läpi ja ootte te kyllä mieletömiä naisia, hatun nosto jokaiselle joka näitä hoitoja käy läpi ja ihanaa lukea myös onnistumisista. Omat fiilikset lähinnä varoivaisen toiveikkaat mutta silti kauhunsekaiset... Ja jos täällä jo onnistuneet vielä lueskelee ja kirjottelee niin kiinnostaisi tietää että missä iässä onnistui ja monesko kierros.
Tervetuloa mukaan keskusteluun:)
nopsa vastaus tuohon PGT- asiaan…
Minulle tehtiin viime syksynä alkiodiagnostiikka 2:lle blastolle. 3 blastoa tuli kaikenkaikkiaan. Ensimmäinen blasto siirrettiin ilman diagnostiikkaa, kun en malttanut odottaa tuloksia ja en halunnut, että sitä sörkitään yhtään. Oli siis ensimmäisenä blastokystivaiheen saavuttanut, enkä tiennyt tuleeko blastoja enempää. Raskauduin kyllä tästä siirrosta, mutta tuli km vkolla 7. Nämä kaksi muuta blastoa todettiin tutkimuksissa siirtokelvottomiksi:-( Vältyin siis kahdelta turhalta siirrolta, jotka todennäköisimmin olisivat myös menneet kesken joka tapauksessa.
Voin siis suositella PGT/PGS, jos ikää jo reilusti yli 40v. Minä olin tuohon aikaan 44v. Muutaman blaston alkiodiagnostiikka tulee jopa halvemmaksi, kuin turhat Pas:t ja lääkkeet yms. Sekä tietysti henkinen kolaus jonka km aiheuttaa:-(
Oma mielipide on, että jos ikää on vasta noin 40-42v ja muut arvot suht hyviä, esim AMH, niin alkiodiagnostiikka ei niin välttämätön.
Minulle vielä klinikalta lääkäri sanoi, että iässäni tarvitaan noin 15 blastoa, joista voisi yksi olla normaali ja toisi vauvan. Tämä tarkoittaisi noin kolmea IVF -hoitoa. Mutta tämähän vain tilastoa eli peukut pystyssä ja peitto heilumaan:ROFLMAO:
Tsemppiä kaikille!
 
vierailija
Hei,

Kaipa se on tänne esittäydyttävä kun puolison kanssa tehtiin päätös lähtee IVF, eli ihan alkutaipaleella ollaan. Vasta ensikäynti takana ja parin päivän pohdiskelut, lähdetäänkö tähän vuoristorataan ja todettiin että eipä sitten tarvitse katua jos jokaista kiveä ei käännetty. Ikä alkaa tulla vastaan joten julkinen ei enää hoitoja tarjoa ja yksityiselle suoraan.

hoitosuunnitelman mukaan käsitin että lähdettäisi suoraan isosti eli lääkkeellisellä kierrolla. Se mulle jäi vähän epäselväksi että kauanko tossa koko hommassa menee siihen, että alkio siirretään. Onko se tavallaan normaalin kierron verran eli kun on merkattu että synarela alotetaan seuraavien menkkojen alotuspäivästä? Ajotuksella on siksi väliä kun oltiin toukokuulle kerity varata reissu niin eihän sillon mitään punktioo pysty tekee jos sattuu just siihen. Ja oliko täällä ketään kuka on käyttänyt alkiotutkimusta (PGT/PGS), tai ylipäätään mietteitä siitä? Tosi kallishan se on mutta yksi keskemeno tekis taas varmaan 3 kk tauon ja aika tikittää.

koko keskustelun kahlasin läpi ja ootte te kyllä mieletömiä naisia, hatun nosto jokaiselle joka näitä hoitoja käy läpi ja ihanaa lukea myös onnistumisista. Omat fiilikset lähinnä varoivaisen toiveikkaat mutta silti kauhunsekaiset... Ja jos täällä jo onnistuneet vielä lueskelee ja kirjottelee niin kiinnostaisi tietää että missä iässä onnistui ja monesko kierros.
39 v, lyhyt kaava oli ja ekasta kierroksesta tuoresiirrosta +. Nyt menossa rv 25+. Ensimmäisemme, olemme todella onnellisia ja kiitollisia!
Jos et muuten vielä syö ubikinolia niin nyt kannattaa aloittaa. Tsemppiä hoitoihin!
 
  • Tykkää
Reactions: 83Keiju.
vierailija
Hei,

Kaipa se on tänne esittäydyttävä kun puolison kanssa tehtiin päätös lähtee IVF, eli ihan alkutaipaleella ollaan. Vasta ensikäynti takana ja parin päivän pohdiskelut, lähdetäänkö tähän vuoristorataan ja todettiin että eipä sitten tarvitse katua jos jokaista kiveä ei käännetty. Ikä alkaa tulla vastaan joten julkinen ei enää hoitoja tarjoa ja yksityiselle suoraan.

hoitosuunnitelman mukaan käsitin että lähdettäisi suoraan isosti eli lääkkeellisellä kierrolla. Se mulle jäi vähän epäselväksi että kauanko tossa koko hommassa menee siihen, että alkio siirretään. Onko se tavallaan normaalin kierron verran eli kun on merkattu että synarela alotetaan seuraavien menkkojen alotuspäivästä? Ajotuksella on siksi väliä kun oltiin toukokuulle kerity varata reissu niin eihän sillon mitään punktioo pysty tekee jos sattuu just siihen. Ja oliko täällä ketään kuka on käyttänyt alkiotutkimusta (PGT/PGS), tai ylipäätään mietteitä siitä? Tosi kallishan se on mutta yksi keskemeno tekis taas varmaan 3 kk tauon ja aika tikittää.

koko keskustelun kahlasin läpi ja ootte te kyllä mieletömiä naisia, hatun nosto jokaiselle joka näitä hoitoja käy läpi ja ihanaa lukea myös onnistumisista. Omat fiilikset lähinnä varoivaisen toiveikkaat mutta silti kauhunsekaiset... Ja jos täällä jo onnistuneet vielä lueskelee ja kirjottelee niin kiinnostaisi tietää että missä iässä onnistui ja monesko kierros.
Täällä yksi alkiotutkimusta käyttänyt. Olin tuolloin 41-vuotias ja tutkittavia blastoja oli muistaakseni viisi. Niistä vain yksi todettiin siirtokelpoiseksi (meillä lapsettomuuden syynä ikä, mistä johtuen varmaan tuokin löydös) ja siitä sitten syntyikin lapsi. Paljonhan se maksoi, mutta ehkä säästyttiin noin toistuvilta siirroilta ja pettymyksiltä. Toisessa hoitokierroksessa pari vuotta myöhemmin blastoja tutkittiin taas suurinpiirtein sama määrä, ja mikään ei kelvannut siirtoon. Sitten siirryttiinkin noihin lahjamuniksiin.
 
  • Tykkää
Reactions: nasu08
vierailija
Täällä yksi alkiotutkimusta käyttänyt. Olin tuolloin 41-vuotias ja tutkittavia blastoja oli muistaakseni viisi. Niistä vain yksi todettiin siirtokelpoiseksi (meillä lapsettomuuden syynä ikä, mistä johtuen varmaan tuokin löydös) ja siitä sitten syntyikin lapsi. Paljonhan se maksoi, mutta ehkä säästyttiin noin toistuvilta siirroilta ja pettymyksiltä. Toisessa hoitokierroksessa pari vuotta myöhemmin blastoja tutkittiin taas suurinpiirtein sama määrä, ja mikään ei kelvannut siirtoon. Sitten siirryttiinkin noihin lahjamuniksiin.
... niin ja AMH-arvoni oli tuolloin 3.45, eli ihan hyväö, ja silti siirtokelvottomia aina suurin osa tai kaikki, joten suosittelen kyllä alkiodiagnostiikkaa. Sen avulla meillä säästyi paljon aikaa ja hermoja.
 
Oon vielä sen verran vihkiytymätön tähän slangiin etten tiedä mitä eroa on lyhyellä ja pitkällä kaavalla, mutta hoitosuunnitelmassa sumuttelua alkaen KP 19-20, vuodon alkamisesta pari pvän päästä UÄ, jonka jälkeen Menopur, josta taas viikon päästä UÄ. Ilmeisesti tässä kohtaa säädetään aikataulua just sen mukaan mitä sielä muniksissa tapahtuu, vika UÄ, sit Ovitrelle.
 
vierailija
Oon vielä sen verran vihkiytymätön tähän slangiin etten tiedä mitä eroa on lyhyellä ja pitkällä kaavalla, mutta hoitosuunnitelmassa sumuttelua alkaen KP 19-20, vuodon alkamisesta pari pvän päästä UÄ, jonka jälkeen Menopur, josta taas viikon päästä UÄ. Ilmeisesti tässä kohtaa säädetään aikataulua just sen mukaan mitä sielä muniksissa tapahtuu, vika UÄ, sit Ovitrelle.
Paljon en tiedä minäkään, annoin lääkärin huolehtia näistä. Ymmärtääkseni kuitenkin pitkässä kaavassa aiheutetaan ensin keinotekoiset vaihdevuodet ja sitten taas lääkkeellisesti käynnistetään hormonitoiminta, kun taas lyhyt tehdään omaan kiertoon ja hormoneilla vain buustataan munasolujen kasvua. Mitä eroa näillä on käytännön kannalta, ei aavistusta... :)
 
vierailija
Oon vielä sen verran vihkiytymätön tähän slangiin etten tiedä mitä eroa on lyhyellä ja pitkällä kaavalla, mutta hoitosuunnitelmassa sumuttelua alkaen KP 19-20, vuodon alkamisesta pari pvän päästä UÄ, jonka jälkeen Menopur, josta taas viikon päästä UÄ. Ilmeisesti tässä kohtaa säädetään aikataulua just sen mukaan mitä sielä muniksissa tapahtuu, vika UÄ, sit Ovitrelle.
Pitkä kaava siis!
Kun aloitetaan jo edeltävässä kierrossa.
 
vierailija
Pitkällä kaavalla menee keskimäärin noin kolme viikkoa sumuttelujen aloittamisesta punktioon. Lyhyellä kaavalla taas noin kaksi viikkoa piikitysten aloittamisesta punktioon. Toki näissä on jonkin verran yksilöllistä vaihtelua että miten follit kasvaa. Siirto tehdään 2 - 5 vrk kuluttua punktiosta jos siirretään tuore alkio. Tuoresiirto ei ole välttämätön jos sen suhteen on esim aikatauluongelmia vaan kaikki alkiot voidaan myös pakastaa ja siirtää myöhemmin.
 
vierailija
Pitkällä kaavalla menee keskimäärin noin kolme viikkoa sumuttelujen aloittamisesta punktioon. Lyhyellä kaavalla taas noin kaksi viikkoa piikitysten aloittamisesta punktioon. Toki näissä on jonkin verran yksilöllistä vaihtelua että miten follit kasvaa. Siirto tehdään 2 - 5 vrk kuluttua punktiosta jos siirretään tuore alkio. Tuoresiirto ei ole välttämätön jos sen suhteen on esim aikatauluongelmia vaan kaikki alkiot voidaan myös pakastaa ja siirtää myöhemmin.
Mulla ainakin synarela viivästytti reilu viikon menkkojen alkamista, joten täällä sitten venyi ja jouduin lisäämään ylimääräiset annokset synarelaa, joten meni vähän normaalia pidempään.
 
Moikka! Onpas tullut paljon tekstiä tänne Tämä lapsettomuuden kokeminen on jotain niin kokonaisvaltaisen ravistuttavan kamalaa ettei sitä voi millään ymmärtää kokematta sitä itse. Siksi koen vertaistuen äärettömän tärkeänä. Oikeassa elämässä ei ole tullut vielä ketään vastaan jolla olisi samoja kokemuksia, vaikka ”joka viides kokee tahatonta lapsettomuutta”. Onkohan esim. Tätä kautta järjestetty ikinä mitään ihan oikeita tapaamisia? Asun itse pk-seudulla ja olisin enemmän kuin valmis vertaistuki-treffeihin!

Juuri eräs päivä töissä taas naiset puhuivat milloin omat lapset saaneet alkunsa, toisella häöpäivänä ja toisella häämatkalla jne.. poistuin vähin äänin vaikka olis toki voinut täräyttää että meidän lapsea tehtiin yli 3 vuotta, ensin siittiöt kaivettiin kirurgin veitsellä ulos,sitten minä pistelin mahani mustelmille hormoneja ja lopulta hän sai alkunsa biologien hellässä huomassa labrassa.

Helposti itsellä nousee katkeruuden tunteita. Etenkin silloin kuin ne jotka saavat lapsia helposti ja toteavat että yksi on hyvä lapsiluku. Tähän olen minä myös törmännyt paljon. Toki se on jokaisen oma asia ja jokaisella omat murheensa jne jne, mutta ehkä te ymmärrätte mitä tarkoitan.
@Kissanmallas Olipa osuvasti sanottu moni asia! Hitsi, mä oon aina miettiny että olis kiva sellanen vertaistukitapaaminen, en vaan oo jotenkin ikinä kehdannu, tai jotain, ehdottaa! Me asutaan kanssa pk-seudulla ja oltais valmiita tapaamiseen vaikka heti ja meille kyllä onnistuu tapaaminen kauempanakin, esim junaradan varrella.

Toi on kyllä jännä juttu kun mä olen aina puhunu tästä lapsettomuudesta ja hoidoista tosi avoimesti (paitsi läheisille), siis tosiaan ihan vaikka junassa jollekin jos asia on jotenkin luontevasti puheeksi tullut ja toki työpaikalla jne ja mä en ole _koskaan_ tavannut ketään lapsettomuuskokemuksen omaavaa. Yhden työkaverin siskolla oli vuosien yritystä ja yhden tytär aloitteli hoitoja ja myös toisen miespuolisen työkaverin siskolla oli lapsettomuustaustaa mutta henkilökohtaisesti en ole ketään ”lapsetonta” tavannut vaikka varmasti olen vähintään sadan ihmisen kanssa asiasta puhunut!

Mutta mites olis, järkätäänkö ivf-treffit? Ja jos niin onko siinä väliä että jos jollain on jo lapsi/a, ymmärrän täysin että ehkä he, joilla ei vielä ole onnistanut, eivät halua ehkä milleen lapsitreffeille osallistua. Ymmärsin puheistasi @Kissanmallas että sinulla on siis nyt lapsi, minullakin on, nyt vajaa 2-vuotias tytär.
 
”Kokonaisvaltaisen ravisuttavan kamala” on varsin osuva ilmaus @Kissanmallas

Toistui ihan muutaman kerran tänään mielessä ”v**** mitä p*****” kun junassa 2 tunnin matkalla alkionsiirtoon sain ekaa kertaa elämässäni puhelun että alkionsiirtoa ei voida tehdä koska ei ole mitä siirtää, kaksi viidestä muniksesga oli hyviä ja hedelmöittyivät normaalisti mutta nyt kolmannen päivän aamuna vaikuttivat pysähtyneiltä, niitä siis vielä seurataan/viljellään mutta eiköhän tuon lopputuloksen jo tiedä. Sydän murtui, taas kerran, vaikka on se niinkin että kyllä näihin kaikkiin vastoinkäymisiin on jo jonkin verran tottunut.
 
Tervetuloa @Hermi ja Onnea hoitoihin! Varmasti hyvä päätös lähteä hoitoihin, itse en ole sinänsä kokenut hoitoja raskaana (sitä edeltävä luomuyritysaika oli mulle sitä tosi raskasta aikaa) tosin meillä onnistikin 2. ivf:n 1. pakastealkionsiirto (PAS) varmasti jos hoitoja olisi kauan jatkanut niin olisi alkanut raskaalta tuntumaan. Siis olin toki epätoivoinen ja itkuinen jne mutta ei mitään verrattuna siihen luomuyritysaikaan. Onnistumisikää kun kyselit niin meillä onnisti tosiaan toinen ivf ja olin silloin 32-v (mutta AMH 0,44).
 
Voi ei @Karhurouvanen oon tosi pahoillani sun puolesta! Hirveetä saada vielä uutiset tollasessa paikassa ettei saa heti ”päästää” kaikkia tuntemuksia vapaasti ulos.
Pidetään kuitenki vielä peukut pystyssä että olisivat vaan olleet hetken horroksessa ja vielä skarppaisivat ja lähtis jatkamaan ja sieltä teille saalista tulisi.

Mää en oo kuin ihan parille kaverille kertonu tästä meidän projektista ja se tietty viel enemmän tuottaa sen ettei moni ymmärrä millasta on kokea lapsettomuutta ja miten rankkoja nämä hoidot on. Sillon tulee myös monesti kuuluksi kaikenlaista tai kun eihän ne ystävät osaa ajatella millasia tunteita tietyt asiat mussa herättää.

Kuitenkin lähipiirissä on ja tiedän monia ”tuttuja” jotka on hoidoissa käynyt ja etten ole ns ainoa tässä veneessä. Kuitenkin nää keskustelupalstat on kyllä yks henkireikä et pääsee purkamaan vapaasti omia tuntemuksia ja saamaan sitä vertaistukea kun on muitakin jotka on kokenut saman.

mut oon kyl sitä mieltä et kyllä tää tie jokseenkin oikeastikki muuttaa ihmistä pitemmän päälle tai ainaki ite koen niin että useat epäonnistumiset saa omalla tavalla katkerammaksi kuin mitä ennen olen esim ollut. Etenki vielä positiivisena ja iloisena ihmisenä joka yleensä aika jaksaa nähä vaan hyvät jutut ja tsempata muita niin vetää silti oman mielen joka kk syvyyksiin kun menkat alkaa. Et tekis mieli laukoa monia rumia sanoja.

Jotenkin esim tuntui hirveältä nyt jälkikäteen kun eräs ystäväni myös pääsi kunnalliselle hoitoon kun olivat 2 vuotta yrittäneet ja aloitti hoidot inssillä. Ajattelin et jes toinen joka käy läpi samaa ja jonka kans pääsee jakamaan ajatuksia niin hän sai heti plussan ekasta inssistä. Olin tottakai onnellinen hänen puolesta mut silti eka hiipivä ajatus on et vittu mitä paskaa et siinä meni seki et kaikki muut onnistuu mutta me ei. Ja myöhemmin hänen raskaus meni kesken niin aivan kamalaa kun mielessä käy ajatus et no onneks vaikka oikeasti olin tottakai super harmissaan tästä mut mieli menee aivan ylös alas. Olkapäillä kirjaimellisesti huutaa aina piru ja enkeli välillä.

huh mut voi sanoa et on meistä jokainen joka tätä taivalta läpi käy niin sissejä ja ansainnu sen omat pienen syliin ❤
 
Hei @Karhurouvanen joo jee ivf-treffit! 👏 sopii lapselliset/lapsettomat treffit, minulla tosiaan on 2v3kk poika. Onko muita kiinnostuneita?

voi surku teidän alkioita, meillähän oli identtiset lähtökohdat nyt, viisi munasolua joista kaksi hedelmöittyi. Olin myös aivan varma etteivät tule selviämään mutta niin vain toinen porskutti hitaasti seitsemännen päivän blastoksi. Sanottiinko teille kuinka monta päivää vielä seuraavat alkioita?
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Täällä onkin aika hiljaista, ei mahda kellään olla tapahtumia.

Kävin nyt ottamassa kilpparit ja AMH. Kilpparit ok, AMH 1.04. Aika paljon minusta laskenut kun viime vuoden kesäkuussa oli sen 1.7 kieppeillä. Reseptit lääkkeisiin saatu ja infektioverikokeet pitää mennä ottamaan molempien.

Tilasin Donafertyä, milloinhan se kannattaisi aloittaa kun näköjään tuo paketti riittää 30 päiväksi vai pitäisköhän tilata lisääkin. Harmi kun en samoin tein tajunnut ottaa kaksi pakettia samoilla toimituskuluilla. Ubikinolia kävin hakemassa jonkun vinkistä, se onkin nyt ollut tauolla jonkun aikaa ja fooli + D onkin mennyt koko ajan. Koitin myös Royal Gelee kapseleita aiemmin mutta niistä tuli niin järjetön närästys että ihan oksetti, joten se purkki on tyhjän panttina hyllyssä. Ampulleista ei sellaisia tullut mutta ne on tosi kalliita.

Ens viikolla pitäisi alkaa menkat jos tässä välissä nyt ei luomuihmettä tapahdu, ja tosiaan KP19-20 alottaa synarela. Onkohan muuten noiden lääkkeiden hinnoissa apteekkikohtasia eroja vai onko ne kaikkialla saman hintasia? Resepteissä oli myös Gonapeptyl mutta hoitosuunitelmassa ei mainintaa siitä, missä kohtaa se otetaan tai otetaanko se aina? KVG antaa vähän ristiriitasta tietoa ja kyllähän tää tietysti klinikalla selviää, mut ajattelin kaikki lääkkeet laittaa sitten kertatuskalla mutta ettei tule hankittua jotain mitä ei sitten syystä tai toisesta välttämättä käytetäkään. Ja oliko tää Gonapeptyl se mitä ei joka apteekista saa yksittäiskappaleina?

Paljon kysymyksiä. Aikataulua tarkennettiin sen verran että mahdollinen punktio ja siirto saattaa osua suunniteltuun reissuun eli varmaan tässä kohtaa nyt unohdettava se reissu tai jätettävä lentojen osto viime tippaan mikä kyllä yleensä kostautuu hinnoissa... Puolisolla olisi arvokisat harrastamassaan lajissa niin siltä osin ei mikään huvittelureissu kyseessä ja sen vuoksi koitetaan jotenkin sumpuloida ettei toinen sulkisi toista pois mutta jos joku menekin pieleen seuraavassa kierrossa tai tarkoituksella alotettais vasta sitä seuraavassa, se saattaisi osua juhannusviikkoon ja mua aina pelottaa että punktio pitäisi tehdä ja klinikka onkin kiinni ja sitten sekin menee perseelleen. Loppukesästä tulee mulla 43 v täyteen että sit menetetään se vähäkin Kelakorvaus. Joten luultavimmin seuraavaan on yritettävä ja toivottava että koronan muutenkin sekottama kierto ei nyt kauheesti viivästyisi ja että päästäisi sinne reissuunkin. Mutta tietysti IVF on nyt kaikessa etusijalla.
 
vierailijaNato
”Kokonaisvaltaisen ravisuttavan kamala” on varsin osuva ilmaus @Kissanmallas

Toistui ihan muutaman kerran tänään mielessä ”v**** mitä p*****” kun junassa 2 tunnin matkalla alkionsiirtoon sain ekaa kertaa elämässäni puhelun että alkionsiirtoa ei voida tehdä koska ei ole mitä siirtää, kaksi viidestä muniksesga oli hyviä ja hedelmöittyivät normaalisti mutta nyt kolmannen päivän aamuna vaikuttivat pysähtyneiltä, niitä siis vielä seurataan/viljellään mutta eiköhän tuon lopputuloksen jo tiedä. Sydän murtui, taas kerran, vaikka on se niinkin että kyllä näihin kaikkiin vastoinkäymisiin on jo jonkin verran tottunut.
Nato täällä harmaana huutelee, että tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu! Meillekkin kävi 2 kertaa noin, olimme siis jo matkalla pitkän matkan vuoksi, töistä vapaat jne pyydetty kunnes tulee se maailman kamalin soitto.

Tapaaminen olisi minustakin kiva, mutta kaikki taitaa olla pk-seudulla. Minäkin olen avoimesti lapsettomuudesta puhunut, mutta en tiedä ketään toista joka näitä hoitoja tarpoisi. Ollaan varmaan sitten ne ainoat epäonniset. Tai siltä se ainakin tuntuu..

Tosta kertomisesta lähipiirille, me avauduttiin tästä kipeästä asiasta vuonna 2019. Siihen saakka oltiin hillottu jostain syystä tätä asiaa (vuodesta 2016). Kun siitä alkoi puhumaan ääneen, jokin valtava taakka HELPOTTI harteilta. Vaikka ymmärrystä ei varsinaisesti olisikaan asiasta niin silti ihmisten empaattisuus ja ymmärrys itkuihin helpotti 100%.
En tiedä vieläkään miks me oltiin niin kauan vaiti asiasta.

Aurinkoisia ajatuksia päiviinne!
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Täällä onkin aika hiljaista, ei mahda kellään olla tapahtumia.

Kävin nyt ottamassa kilpparit ja AMH. Kilpparit ok, AMH 1.04. Aika paljon minusta laskenut kun viime vuoden kesäkuussa oli sen 1.7 kieppeillä. Reseptit lääkkeisiin saatu ja infektioverikokeet pitää mennä ottamaan molempien.

Tilasin Donafertyä, milloinhan se kannattaisi aloittaa kun näköjään tuo paketti riittää 30 päiväksi vai pitäisköhän tilata lisääkin. Harmi kun en samoin tein tajunnut ottaa kaksi pakettia samoilla toimituskuluilla. Ubikinolia kävin hakemassa jonkun vinkistä, se onkin nyt ollut tauolla jonkun aikaa ja fooli + D onkin mennyt koko ajan. Koitin myös Royal Gelee kapseleita aiemmin mutta niistä tuli niin järjetön närästys että ihan oksetti, joten se purkki on tyhjän panttina hyllyssä. Ampulleista ei sellaisia tullut mutta ne on tosi kalliita.

Ens viikolla pitäisi alkaa menkat jos tässä välissä nyt ei luomuihmettä tapahdu, ja tosiaan KP19-20 alottaa synarela. Onkohan muuten noiden lääkkeiden hinnoissa apteekkikohtasia eroja vai onko ne kaikkialla saman hintasia? Resepteissä oli myös Gonapeptyl mutta hoitosuunitelmassa ei mainintaa siitä, missä kohtaa se otetaan tai otetaanko se aina? KVG antaa vähän ristiriitasta tietoa ja kyllähän tää tietysti klinikalla selviää, mut ajattelin kaikki lääkkeet laittaa sitten kertatuskalla mutta ettei tule hankittua jotain mitä ei sitten syystä tai toisesta välttämättä käytetäkään. Ja oliko tää Gonapeptyl se mitä ei joka apteekista saa yksittäiskappaleina?

Paljon kysymyksiä. Aikataulua tarkennettiin sen verran että mahdollinen punktio ja siirto saattaa osua suunniteltuun reissuun eli varmaan tässä kohtaa nyt unohdettava se reissu tai jätettävä lentojen osto viime tippaan mikä kyllä yleensä kostautuu hinnoissa... Puolisolla olisi arvokisat harrastamassaan lajissa niin siltä osin ei mikään huvittelureissu kyseessä ja sen vuoksi koitetaan jotenkin sumpuloida ettei toinen sulkisi toista pois mutta jos joku menekin pieleen seuraavassa kierrossa tai tarkoituksella alotettais vasta sitä seuraavassa, se saattaisi osua juhannusviikkoon ja mua aina pelottaa että punktio pitäisi tehdä ja klinikka onkin kiinni ja sitten sekin menee perseelleen. Loppukesästä tulee mulla 43 v täyteen että sit menetetään se vähäkin Kelakorvaus. Joten luultavimmin seuraavaan on yritettävä ja toivottava että koronan muutenkin sekottama kierto ei nyt kauheesti viivästyisi ja että päästäisi sinne reissuunkin. Mutta tietysti IVF on nyt kaikessa etusijalla.
Mää en oo huomannu itse apteekkikohtaisia eroja hinnoissa, mutta en kyllä osaa sanoa voiko sellasia olla. Ainoastaan niitä eroja on antaako apteekki esim vain yksittäisiä annoskia tai vähempää määrää (esim letrot, gonapeptyl, fyremadel).

Mulle Gonapeptyl määrättiin tukemaan kiinnittyimistä siirron jälkeen pp4. Sain ostettua vain yhden kappaleen sillon apteekista.

Toivottavasti saatte aikataulut sumplittua tai saisitte keksittyä ratkasun miten pystyisitte toteuttamaan molempien kannalta hyvin ivf kierron. On aina tosi ärsyttävää kun sit punktiota ei voi siirrellä mieleiseen päivään joten kaikki menee sen ehdoilla kun sinne asti pääsee.
 

Yhteistyössä