IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Heips!

Tarantellah,Toivotaan näin! :) Onko sulla punktio huomenna? Tulehan kertomaan miten meni?!

Tillu79,Kiitos toivoa nostattavasta viestistäsi.:heart: Ihana kuulla,että olette onnistuneet.=)
meillä myös vasta-aineita 90%.Ensin lääkäri sanoi,että ei kokeilla edes inssejä,vaan suoraan IVF.Mutta sitten halusivat testata sperman pesun kestävyyden ja samalla miten mun kroppa reagoi hormoneihin.Lääkäri päätti kokeilla yhden inssin.Tehtiin hormoni avusteinen OI yhdistettynä IUI.Sperma kesti pesun hyvin,ja saatiin inssin onnistumisprosentiksi 25%,joka oli sitten nega.Mutta päättivätkin tehdä vielä toisen OI+IUI,josta myöskin nega.:( ja nyt sitten tämä IVF ja tosiaan lyhyellä kaavalla mennään.
Toivottavasti sulla loppuraskaus sujuu hyvin ja voit nauttia masun kasvusta.Nuo hematoomavuodot ja tulehdukset kuulostaa kamalilta.:( Mikä tulehdus sulle iski,saako udella?

Valoa,Muakin kiinnostaisi kokeilla vyöhyketerapiaa.Olen sitä harkinnut jo pitkään.Kerrohan kokemuksistasi,kun olet käynyt.:)
Ovulaatiosta..Pystyvät kyllä arvioimaan rakkuloiden koon ja kasvun perusteella ovulaation ajankohtaa.

Täällä siis kp4 ja kolmas päivä puregonia..
 
Ensin pissatulehdus ja sit joku gluu soluarvo oli positiivinen( aiheutti kovasti supisteluja) ja siihen sain sit lääkekuurin. Nyt on onneksi menny kaikki hyvin ja rakenneultraki oli viimeviikolla.
Me oltiin hoidossa jyväskylän intiimissä ja siellä oli lääkäri tosta vasta-aineiden suuresta määrästä johtuen, et ainoa vaihtoehto on suoraan toin Icsi hedelmöitys. ei siis halunnu ees kokeilla ivf:ä
Kovin pettynyt olin silloin,kun saatiin vaan se 5 munasolua punktioitua ja niistä sit 3 selvisi. Mutta nyt on saanu nähdä,et pienelläkin määrällä voi onnistua.
 
Yeah! Mie sain ovulaatio testiin plussan. Ensi viikolla siis siirto ja meidän viimeinen PAS tästä ekasta IVF/ICSIN yrityksestä. Toivon mukaan alkiot selviää sulatuksesta, kaksi viimeistä siellä odottelee. Saan ne juuri sopivasti alkavaa lomaa ennen...:D Siis nyt on olo tila ihan huippu!
 
  • Tykkää
Reactions: valoa ja susan78
Ellix, varovaiset onnittelut ja tarrasukkia täältä.:whistle:

Valoa: Mie olen kokeillut tähän kiertoon foolihapot, monivitamiinit, greippimehut ja tiedän tästä lääkärin nostavan metakan jos onnistumme, mutta myös minididperiinin 50mg. Tämä siksi että omaan korkean hemoglobiinin kuin normaalisti (huitelee 145-179 väliä), mutta kun otin asian puheeksi ei lääkäri lotkauttanut korvaasakkaan veri arvoilleni. Ja kun kyselin että enkö voisi kokeilla disperiiniä niin saamani vastaus oli ettei siitä ole tarpeeksi suurta tietäällistä näyttöä. Joten olin oma toiminen, jota myös ovat olleet muutamat muut. Katsotaan miten käy miun kohdallani, muille on tullut kokeilusta plussa. Ubikinoa on myös jotkut kokeileet ja joillekkin on määrätty kortisonia, mutta itse en ole kokeilut vielä kumpaakaan. Ubikinoa saa ilman reseptiä ja sen pitäisi parantaa munasolujen laatua.
Onko sun kierto miten pitkä? Mie omaan myös pitkän kierron 30-35-37 on miun kierron normi pituudet. Kun he ultraavat sinut nyt niin siellä katsellaan limakalvon paksuus ja kunto, sekä katsellaan olisiko johto foliikkelia tullut johonkin munasarjaan. Mie olen saanut hyvin vaihtelevalla menestyksellä nyt tikutettua oviksen (nyt kahden viimeisen jonka olen saanut kiinni niin oviplussa oli kp14 ja kp16). Vaihtoehtona on lääkkeelinenkin, mutta minun kohdalla tuo lääkkeellinen meni ihan läskiksi, kun elimmistö päätti pistää asiat ihan rantaliksi. Lääkäri luuli ovulaation tapahtuneen lima kalvon muutoksen vuoksi, mutta ylläri se oli vasta yli kahdenviikon päässä oletetusta ja meikä oli jo heittänyt kirveen kaivoon asian tiimoilta enkä enää silloin tikutellut ovista vaan odottelin niitä alkavia kuukautisia, jotka tuli sitten pisimmän kierron mukaan viikon myöhässä. Mutta muuten ovat kyllä osanneet siellä arvioida suunnilleen milloin ovulaatio tapahtuu ja milloin pitää suunnilleen aloittaa tikuttelukin. Ja mie joudun suosittelemaan kyllä digiovulaatiotestien käyttöä. Kävi nyt niin että viivatestillä jos olisin mennyt olisi ovis jäänyt bongaamatta, koska viivat ei olleet missään vaiheessa yhtä vahvoja. Onneksi tajusin tehdä vielä varmistuksen digillä joka kertoi selvästi ovulaation. Oho vastasinpa pitkästi...Toivottavasti jaksat lukea.

Viimeinen 1IVF/ICSIN PAS suoritetaan 3.5.12. Olo on kuin odottaisi joulupukkia, kaikki varpaat ja sormet ristiin että pikkuiset selviää.:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ellix, mahtavasti onnea!!! :heart:

Täällä kivoja ultrakuulumisia; follikkeleita kypsynyt ihan hyvä määrä ja torstaina olis punktio. Lääkärin mukaan näyttää siltä, että sopisi odottaa ainakin kymmentä solua, mutta eipä sitä koskaan tässä vaiheessa voi varmaksi tietää. Olo on melko pinkeä, joten torstaihin tuntuu olevan ikuisuus, mutta nyt on mieli niin odottavainen, että eiköhän se tässä :)

Mukavaa vappua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: susan78
Punktiossa käyty ja erittäin kipeänä ollaan :/ vaikka sain varmaan vuoden kipulääkkeet kerralla. Saldona 10 munasolua. osa tosin pienempiä kuin muut mutta katsotaan. Siirto olis sit to ja siihen asti olen saikullakin. mitähän sitä tekis kun ei pysty oikeen liikkuun eikä kauheesti saa kai mitään tehdäkään. Enpä sittten pääse vapputorillekaan. nyyh.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth ja susan78
Tillu79,Voi ei mitä olet joutunut kestämään.:( Tiedän yhden toisenkin,jolla on vasta-aineet
ongelmana ja heille tehtiin myöskin ICSI ja hän plussasi.=) Voi kunpa mekin..

Ellix,Lämpimät onnittelut plussasta!!:heart:

Simpli,Pidän peukkuja pikkuisillenne,että selviävät!!

Tarantellah,Hyvä määrä munasoluja!Wau!Mutta harmi kun olet kipeänä.:(

Itse aloitin tänään orgalutranin pistämisen,puregonin lisäksi.Ja to sitten UÄ..jänskättää!
 
tarantellah, tosi hyvä solusaalis! Mäkin olin viimeksi aika kipeä punktion jälkeen monta päivää, mutta kyllä siitä selviää, hyvän asian vuoksi :) Muista juoda paljon, se helpottaa!

Mulla poksahtaa kohta maha : / Onneksi eilen oli viimeinen Menopur-piikki tällä erää. Tänään vielä Pregnyl, ja sitten se on taas siinä hetkeksi aikaa (toivottavasti lopullisesti...) Käveleminenkin on jo vähän tukalaa, yritän vaan tsempata itseni jaksamaan viikon päivät vielä. Jospa sitä nyt sitten plussais tästä hoidosta vihdoinkin :p

MUOKS. Kun punktiopäivä on meillä nyt torstai, niin mitä ilmeisemmin tässä tulee nyt sitten pitkähkö viljely ja siirto vasta maanantaina. Kellään kokemusta näistä? Olis kiva kuulla edes yksi onnistumistarina pitkästä viljelystä :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei ollut kipeenä paikat ennen punktiota. sulla lienee hyvä solumäärä? :) Mua vaan alkoi mietityttään kun luin yhtä ketjua niin siellä oli tosi monella ihan 20-30 soluakin niin toi mun 10 tuntuu melko olemattomalta. noh. ylihuomenna kuulee sit tuomion siirrossa jos jotain siirrettävää on (pessimisti ei pety, jep)
 
tarantellah; en mäkään usko, että mulla ainakaan yli kymmentä solua tulee. Jos niinkin paljon kypsiä, niin oon ihan ikionnellinen :) Viimeksi saatiin soluja seitsemän, joista vain kolme oli kypsiä, eli kaikki sitä paremmat tulokset on kotiin päin. Mun lääkäri sanoi, että optimimäärä mitä tavoitellaan on n. 5-6 solua per puoli. Isompiin määriin liittyy kai hyperin riski, ja solujen laatukin alkaa kärsiä. Eli ole tyytyväinen, jos sulta saatiin kymmenen käyttökelpoista solua, sehän on ihan ideaalitulos siis :)
 
Ok, toivotaan nyt että olis mahdollisimman moni ollut kypsä. Mulla on sama jännäily edessä, ja pessimistisin mielin täällä ollaan, vähän pelottaa kuinka käy. Viimeksi punktio tehtiin mun mielestä vähän hätäisesti, joten yritän kuitenkin jaksaa uskoa, että nyt menis paremmin. EIköhän sullakin kuitenkin tuosta määrästä jotain siirrettävää saada :)
 
Hellou emännät! On näköjään plussiakin tullut taas! Aivan mahtavaa!

Meillä menossa myös nyt ekan IVFän viimeinen ja toinen pas. Siirrettiin kaksin kappalein maanantaina, joten jännäily alkakoot. Olen kahdesti käynyt akupunktiossa hermojani löystyttämässä ja jotenkin on vähän vähempi ressaantunut olo. Toivottavasti siitä on apua, sillä olen ollu ihan järkky viimeiset muutama kuukautta. Veikkaanpa että hermoihin auttaa tää kesätauolle pääsykin. Seuraava hoitokierros alkanee elo-syyskuussa joten kesä on vapaata.. (sikäli mikäli nyt ei sitte tärppää)

Usko tärppiin on minimaalinen... Viimekierrossa ovulaation aikaan tuli melko runsaastikin ruskeaa vuotoa (tummaa) nytkin tuli mutta vaaleaa tuhrua... En tiedä mikä hormonihömpötys tämäkin sitten taas on... :(
 
Tänään näyttää olevan ainakin jännä päivä Simplillä, Scarlethilla ja Tarantellahilla. Oikein paljon tsemppiä siirtoon ja punktioon naiset.

Ja Susan78 toivottavasti uä:stä tulee mukavia uutisia :)

Valoa: Noista vitamiineista, mä aloitin viimekierrossa Multitabsilta sen raskaus/imetysmonivitamiinin käytön.

Yrittäjä83: Tsemiä piinapäiviin!!

niin ja kiitos onnitteluista, tänään pp13 ja tein apteekin oman testin, johon tuli kaksi kunnon viivaa, kaapissa mulla on vielä clearbluen viikkonäyttötesti, jonka kokeilen viikonloppuna. Huomenna soittelen polille ja sitten vaan odotellaan..
 
Heissan!

Täällä on muutama plussannut, onnea :)

Mulle soitettiin äsken polilta, että laittavat maksusitoumuksen Tampereen Ava-klinikalle vielä tällä viikolla!! Ja siitä parin viikon sisään heidän pitäis Tampereelta sitten ottaa yhteyttä ja antaa suunnittelukäynnin aika, jee! Mitä meinaatte, jos kaikki sujuu hyvin, niin onko mahdollisuus päästä ensimmäiseen ivf:ään jo ennen kuin Ava on kiinni heinäkuun viimeset kaks viikkoa? Ihanaa kun asiat vihdoinkin menee eteenpäin :) neljäs inssi jää siis nyt välistä. menossa kp33, yhtään en tiedä koska menkat alkaa, voi mennä vielä yli viikkokin..
 
Täällä kansa kyytiläinen saatu. Pakkanen on nyt tyhjä. Yksi 2-luokkainen 5 soluinen alkio saatiin kyytiin, toinen jäi koska oli moni tumainen. Limis 11mm (ensimmäistäkertaa ilman lääkkeitä kiitos greippi mehun). Eli nyt piinaillaan 2 viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
simplille ja tarantellahille ISOT peukutukset! Voi että miten jännää. Nyt kyllä plussaatte molemmat, eiks juu! :)

Peikko; mä luulen, että jos pääsette lähiviikkoina AVA:lle suunnittelukäynnille, niin ihan mahdollista että vielä ennen kesätaukoa ehditään tehdä yksi hoito! Mulla on kokemusta AVA-klinikasta ja siellä on kyllä asiat edenneet nopeasti.

Ja sitten omaa napaa: kyllä nyt elämä potkii päähän! :headwall: Hyvästä follikkelimäärästä huolimatta eilisen punktion saldo oli surkeat 6 munasolua. Ja bonuksena vielä punktio oli ihan h***in kivulias. Mut laitettiin nestetippaankin ja tiputeltiin toimenpiteen jälkeen kolmea eri kipulääkettä, toimenpiteen aikana saamani kipulääkkeen ja rauhoittavan lisäksi. Koko eilisillan vaan nukuin ja olin kipeä. Nyt kutakuinkin tolpillani - mutta HARMITTAA tää viikkokausien lääkitys ja eilinen kärsimys vaivaisen kuuden munasolun takia! No, yhtä huono saldo oli viimeksi lyhyen kaavan jälkeen, eli näköjään mä sitten kuulun huonosti munivien heimoon. Toivottavasti tähän on jotain muita lääkitysvaihtoehtoja tm. konsteja olemassa kokeiltavaksi ensi kerralla. Nyt vaan kauhulla odottelen soittavatko sieltä klinikalta, että mitään ei hedelmöittynyt ja maanantain siirto on peruttu. Siis jos mitään ei kuulu niin sitten noista on jotain hedelmöittynyt ja siirtoon päästään, soittavat vain siinä tapauksessa että on jotain ongelmia. Plääh... jos nyt edes päästään siirtoon, niin aika epätodennäköistä että noista ainakaan jäisi mitään pakastettavaa. Mutta en jaksa nyt hirveesti tätä murehtia, toivon vaan että puhelin ei pirise. Kesän jälkeen on sitten vaan jaksettava koko lääkerumba uudelleen alusta punktioineen päivineen :/
 
scarleth, eiköhän tuolla 6:llakin kyytiin joku tule :) Mua harmittaa kans kun pakkaseen ei menny mitään mutta eipä sille mitään nyt sit mahda. uudestaan tämä rumba sit joskus. ehkä. mietinnässä oli jo luovuttaa tämän ivf;n jälkeen.

Kauankohan maha on kipeä punktiosta. se oli jo vähän parempi ja nyt taas pipi. pissalla käyminenkin sattuu aina vaan :/ kiva aloittaa työ-yöt tänään.

kuinkas teillä muilla on lääkekaton kans? mulla oli kelan sivun mukaan nyt 650e täynnä eli suhteellisen ilmaiseksi tulis seuraavat lääkeet sitten onneksi. me kun ollaan aika taloudellisesti jo huonos kuosis tän alkuvuoden rahanmenojen takia. en varmaan saa koskaan luottoanikaan maksettua pois. ahdistus.
 
tarantellah, näin mä haluaisin toivoa, että edes jotain siirrettävää olisi. Ilmeisesti ainakin hedelmöitystä on tapahtunut, kun eivät ole sairaalasta soittaneet - hetkeksi siis huokaisen helpotuksesta ennen kuin alan panikoida, että ne hedelmöittyneet yksilöt eivät pysy hengissä maanantain siirtoon saakka... kyllä tää on vähän turhan jännää, kun joka vaiheessa on niin paljon mahdollisia pieleen menon kohtia :(

Meidän eka ivf tehtiin yksityisellä ja mitään ei jäänyt pakkaseen silloinkaan, ja niin käy varmaan tälläkin kertaa. Kyllähän se harmittaa, kun sitten on yksi kokonainen hoitokerta jo käytetty. No, ei auta kuin toivoa, että seuraavilla kerroilla onnistuttaisiin säätämään lääkitystä niin, että soluja saatais vähän enemmän.

Mulla oli viimeksi punktion jälkeen maha kipeä aika monta päivää. Ja nyt oon eilisen jälkeen ollut ihan vuodepotilas tähän hetkeen saakka eikä kyllä näytä siltä, että ennen huomisaamua pahemmin nousisin pystyasentoon.

Se lääkekatto on joku 710 euroa suunnilleen. Kelasta tarvitaan ilmoitus sen täyttymisestä, sitten ei tarvi enää apteekissa maksaa kela-korvattavista lääkkeistä kuin 1,50€ / lääke. Osa ivf:n lääkkeistä tosin ei oo korvattavia, eli esim. Lugesteronit joutuu kuitenkin maksamaan itse. Mutta on tuo tosi iso helpotus, ja se Kelan lappukin tuli ainakin mulle aika nopeasti. Katto täyttyi siis jo ekan ivf:n aikana ja tässä toisessa ei makseta lääkkeistä kuin noiden Lugejen verran.
 

Yhteistyössä