IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Onnea neulatyynylle :)

Scarleth, clearbluen ovulaatiotestejä kannatta tilata amazonilta, siltä voi ostaa sellaisen ison pakkauksen, missä on monia testiliuskoja yhdelle mittarille.

Mullahan kävi sitten eilen moka, etten muistanut ottaa aamulla lugea, illalla otin sitten kello 8 ja vielä kello 10, oli muuten aika mielenkiintoinen yö :D Hikoili ja kylmä yhtäaikaan ja sydän veti 130:tä. Soitin klinikalle aamulla ja ei kuulemma haittaa, että meni tuo otto vähän pieleen, tänään mennään siirtoon, siis jos siellä on joku lähtenyt jakautumaan.

Pääkoppa tuntuu nyt aamulla jo paremmalta, eilen tosin vedin ihan hirveät raivarit miehelle, kun ei sekään muistanut sitä lugea vaikka nimenomaan oli niitä ohjeita kuuntelemassa, kun ite olin pää tohjona. Mutta minkäs sitä voi, kun ei muista niin ei muista. Lopuksi vielä itkin ja huusin, että tämä on liian vaikeaa, ettei vaan jaksa. Mutta kummasti tunnin päästä tuli sellainen olo, että kyllähän tämän jaksaan Eilen oli vielä sellainen olo, että ei enää koskaan tätä, mutta ehkä sitä mieli muuttuu, kun taas menee aikaa tästä hoidosta. Nyt jo tuntuu paremmalta siis.
 
Viimeksi muokattu:
Neulatyynylle> Onnea!!
Muille jännääjille TSEMPPIÄ!!

Tulin vaan kiukkuamaan omaa kellontarkkuuttani... :( Torstai on se päivä kun EI saisi tulla visplussaa... Arvatkaas mikä päivä huomenna on... No se saakelin ovispäivä tietty... (arvasko joku torstain... eikai?)

No minä oikeestaan tiesin että näin tulee käymään kun mensut alko... tietty vielä on toivoa josko ovis venähtäis perjantain puolelle... Tuskin niin käy... Jostain syystä toiseen passiin ei enää annettu sitä ultraa alkukiertoon. Nyt siis olen myös täysin noiden perkulaan kustikkujen varassa. Harkitsen myös vakaasti josko kävisin ostamassa omaisuuden hintaiset digitestit oman harkinnan tueksi.

Eli ensikuuhun mentiin sitten taas tän passin suhteen... Toisaalta mä en usko että sieltä pakastimesta enää mitään elävänä muutoinkaan ulos tulee... Tosi pessimistinen olen juu...
 
Moi!

Onko täällä montakin pitkän matkan hoitoon matkustavia, siis muitakin kun Krisuli? Meillä hoitava yksikkö on 130km suuntaansa, eli autossa saa kyllä istua ja tällekkin viikolle kilometrejä tulee sellainen 460 niiden ultrauksien takia. Ens viikolla varmaan samat lukemat kun on se punktio...
Kuulin puskaradiosta että Kela korvaa matkakustannuksia, oletteko hakeneet? Itse kuulin asiasta vasta nyt ja kauhee tuskailu ollu päällä muutenkin kustannusten kanssa :headwall:. Miksei ne voi kertoa etukäteen käytännöstä siellä hoitavassa yksikössä?!

Neulatyynylle Hirmuisesti onnea!:heart:
Muille tsemppistä eri vaiheisiin!
 
RBAM, kela korvaa matkakorvauksia, jos se hoitokaupunki on sama kuin olisi kunnallisessa hoidossa eli me ollaan saatu. Naapuri sen miulle vinkkasi, muuten ei olisi tiedetty hakea edes. Ei meillekään Väestöliitossa sitä sanottu aluksi, että kannattaa hakea ja siitä heille jälkikäteen kyllä vähän sanoinkin, meillä jäi saamatta puolen vuoden käynneistä kelan matkakorvaukset. Mutta todella hienoa kun niitä saa ja ollaanhan me jo ehitty reisata.

Niin oli meidän solut kutistunut että yksi 4 -soluinen 2-luokan alkio laitettiin ja pakkaseen meni kaksi 3-luokan alkiota ja yksi rupu lisäksi. Niin se vaan on että reilusta parista kymmenestä rakkulasta tuo sitten tuli.

11.4. pääsiäisen jälkeen on sitten testipäivä.
 
Julkisella ollaan Keski-Suomen Keskussairaalassa Jyväskylässä hoidossa, ei asuta samassa kaupungissa, mutta samassa sairaanhoitopiirissä kuitenkin :) Pitää huomenna jonottaa Kelalle ja kysellä tarkemmin asiasta.
Masentaa. Tympii jo tuo piikittely, 9pv takana ja vielä 3 edessä... Perjantaina menen katsastamaan omat rakkulani että miten ne parikymmentä follia voi. Ei jaksa edes jännittää. On se jännä miten tuo mieliala seilaa edestakaisin : /
 
RBAM jos ootte julkisella hoidossa, niin silloin teidän kyllä pitäisi saada kela-korvaukset. Vinkkinä se vielä, että jos kelalta jotain kysyy, niin heidän sähköpostineuvontansa toimii todella hyvin miun kokemusten mukaan ja lisäksi silloin jää vielä kirjallinen todiste siitä vastauksesta. Kelan sivuilta löytyy myöskin nuo matkakorvaus-määrät.
 
Aina sitä unohtaa olla kiitollinen... Minulla on työpaikalta ehkä kilsan matka Tyksiin ja kotoakin taitaa tulla ehkä 4km. On sentään edes lähellä tuo kidutuskeskus...

Mites teillä muilla? Onko teillä työpaikat tällasia kellokorttimestoja, ja tarviitteko joka käynnistä lapun? Mun pitänee alkaa nyt pyytää niitä lappulippusia... Tähän mennessä oon pekkasia käyttäny käynteihin mutta pomo ehdotti että voisin saada ne palkallisina lappuja vastaan...
 
Miulla tuo käynti vie aina aikaa kun se on sentään kotoa yli 35km matkan päässä ja työpaikka on suunnilleen puolessa välissä. Meillä ei voi aina tuosta noin vaan lähteä, koska aina pitää olla joku tilalle kun olet poissa. Joten se menee työvuorojen siirtämiseksi usein. Huomenna tulee 2 viikkoa täyteen kun kävin lääkärissä ja kuukautisia ei näy eikä kuullu. Viikko sitten koski mahaan ihan hulluna, ja nyt ei ole mitään tuntemuksia. Tissit on kyllä olleet vaihtelevasti kipeet ja ketutus on pinnalla, mutta muuten ei mitään ja sekös rassaa. Tahdon saada ne kuukautiset jo että päästään hoitamaan tää loppuun. Odotavan aika on pitkä.
 
Jep jep... ovis plussa tuli... PER*%€*"..... kuujäte...

Ei auta taaskaan kun laittaa vaan leuka rintaan ja painua kohti uutta kiertoa... Miten voi osua just siihen päivään kun EI saa osua??? Se on sitten huhtikuun loppu se seuraava yritys... Ja voin kertoo että pyydän tähän kiertoon luget jotta saan taatusti ajotettua mensut niin että ei osu ovis torstaihin....

Möyr... wuf ja jurkele!!!
 
yrittäjä 83, ei miulla Luget ajoita ovista ainkaan, mahtaako ajoittaa kellään, ainakaan päivällee, en tiedä.

Varsinkin jos on kyse yhden päivän siirrosta, niin Luget on siihen todella huonot, kun mulla ainkain munasarjat alkaa kehittyä niistä riippumatta.
 
Kiitokset kaikille vielä kerran tuesta ja kaikesta :)
Minä siirryn takavasemmalle ihmettelemään tätä elon kulkua.

yrittäjä83, minä en saanut passissa ovista bongattua joten minä sain estradot laastarit tueksi.

Aurinkosta kevättä kaikille ja plussatuulia :) :flower::heart:
 
PLUSSA! Tänään pp14 ja aamulla sain raskaustestiin kaksi tummaa viivaa :) Kolmen viikon päästä olisi varhaisultra, eli piinaviikkoja edessä lisää! Tänään ollut kyllä hymy herkässä ja ihan mielettömän hyvä fiilis :) Onnea muillekin plussanneille ja hoidoissa oleville paljon tsemppiä ja jaksamista!
 
  • Tykkää
Reactions: valoa ja sintti -79
Onnee wishfulille... :D

Krisuli> Siis lugesteroneja käytän niinku esim inssikierrossa... tiedän että mensut alkaa aina neljäntenä päivänä lugesteronin lopettamisesta ja tietysti käytän niitä piirun pidempään kun mitä oma kierto olis kestänyt... Näin voin lopettaa ne tiettynä päivänä ja mensut alkaa sen mukaan yleensä neljän päivän päästä... Saan edes vähän sihdattua sitä pois siitä torstaista... (joskin mun tuurilla mun kroppa palaa nyt sitten siihen "omaan rytmiinsä" eli ovis kp 18 kun nyt ivf hoidon jälkeen on tasasesti ollu ovulaatiotesti plussalla kp 12-13... Toisaalta on ollu jo puol vuotta tossa rytmissä niin mahtaakohan vaihtaa vieläkään...

Neulatyyny> Mulla ei ole ongelmaa ton ovulaation bongaamisessa... se kyllä aina tulee sieltä... vaan kun toivoo että se olis ollu se edellinen päivä... Torstaina se tikku kuitenkin värjäytyi välittömästi kahdelle viivalle ja testiviiva oli taasen todella tummempi kuin kontrolliviiva... Antavat tyksissäkin laastarit jos osuu kovin monesti huonoihin päiviin ja siirtoihin ei päästä.... Väittävät että luomukierto olis parempi vaihtoehto... Mene ja tiedä sitten...
 
yrittäjä83, se on hienoa jos sulla luget toimii oviksen siirtoon, mutta tosissaan se kuukautisten alkupäivä ei välttämättä kerro siitä ovispäivästä, ei ainakaan mulla. Eli vaikka lugella saa kuukautisia siirrettyä, niin ovis ei ole niistä kiinni. Ei mulla ainakaan toimi, luget vaikuttaa kohtuun, mutta munikset voi mennä omaa rytmiään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä83;25970499:
Mites teillä muilla? Onko teillä työpaikat tällasia kellokorttimestoja, ja tarviitteko joka käynnistä lapun? Mun pitänee alkaa nyt pyytää niitä lappulippusia... Tähän mennessä oon pekkasia käyttäny käynteihin mutta pomo ehdotti että voisin saada ne palkallisina lappuja vastaan...
Mun TA on lappuja vailla kaikesta eikä mistään saa palkkaa (kellokorttia ei VIELÄ ole)... Tai siis kiireettömästä lääkärin hoidosta ei meidän TES:n mukaan makseta. Saikku on sitten erikseen.

Jäi alkuperäisestä...

Tänään kävin toisessa ultrassa. 15-16 follia siellä oli (8+8). Isoin 18mm, 4x17mm ja loput pienempiä. Huomenna vielä Puregon+Orgalutran, sunnuntaina Orgalutran+Pergnyl. Tiistaina punktio ja torstaina siirto. Tulispa plussa... =)
 
Viimeksi muokattu:
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........... 2.IVF............. touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.Pas ................ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
meema .......... 1. IVF ................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF 1.PAS........... keväällä?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
onnetonpulu........1.IVF...................maalis/huhtikuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... huhtikuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... huhtikuu
Syys77 ......... 1.IVF 2.PAS............huhtikuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........huhtikuu
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä
wishful83 .......... 1.IVF ............... ..maaliskuu


Piinailijat:
krisuli.............2.ICSI...............11.4.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF............LA?
 
Heipä taas pitkästä aikaa. Päivitin hiukan listaa, korjatkaa jos multa jäi jotain huomaamatta!

En ole kiireiden takia ehtinyt viime aikoina palstailla, mutta ihana nähdä, että tänne on saatu peräti kaksi plussaa sinä aikana kun oon ollut poissa! Ihan mielettömästi onnea, neulatyyny ja wishful!! :heart: Saako teidät jo lisätä plussanneiden listaan?

Yrittäjä, meillä on kellokorttisysteemi ja lisäksi sellainen työ, mistä ei voi olla poissa silloin kun huvittaa... eli täytyy vaihtaa sitten työvuoroa jonkun kanssa että pääsee ajallaan lääkäriin. Sairausloma on sitten tietysti asia erikseen, mutta meillä lapsettomuushoidoista johtuva saikku on aina palkatonta (ja syykoodi pitää ehdottomasti lukea lääkärintodistuksessa). Eli esim. punktiosta johtuva poissaolo menee mun omasta palkkapussista. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi kalliita nää hoidot muutenkin... :(
 
wishful ja neulatyyny ONNEA!! Aivan mahtavaa :)

voi ei miten huono tuuri sulla yrittäjä ton oviksen suhteen, oon pahoillani :(

Täällä menossa pp2, eli torstaina hain yhen nappulan kyytiin :) Taas on sydän toivoa täynnä seuraavat puolitoista viikoa :heart: Ei ollut muita tarvinnut sulatellakaan, joten 3 vielä pakkasessa!!

Tsemppiä kaikille! Rödluvan eiks teillä ollut aika monta pakkasessa, eli eiköhän se hyvin mee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........... 2.IVF............. touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.Pas ................ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
meema .......... 1. IVF ................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF 1.PAS........... keväällä?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
onnetonpulu........1.IVF...................maalis/huhtikuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... huhtikuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... huhtikuu
Syys77 ......... 1.IVF 2.PAS............huhtikuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........huhtikuu
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä
wishful83 .......... 1.IVF ............... ..maaliskuu


Piinailijat:
krisuli.............2.ICSI...............11.4.2012
nuppuska.......2.ICSI 1.PAS........10.4.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF............LA?
 
Heippahei! Onnea plussanneille ja tsemppiä piinaajille! :) Olen vähän laiskasti jaksanut kirjoitella. Ei oikein ole fiilikset kovin katossa koko vauvaprojektin suhteen, kun tuntuu että on ihan IKUISUUS siihen, kun taas mitään alkaa tapahtua. Sumuttelu alkaa ylihuomenna, just hain Synarelan apteekista. Sitten vielä monta viikkoa ennen kuin ollaan ees punktiossa, ääääh. No, huonompikin vois tilanne olla - vierestä seurailen samalla ystävän ekaa ivf:ää jossa piikittelyt ei oo tuottaneet vastetta ja ystävä on ymmärrettävästi vähän maissa. Mulla sentään on lääkkeillä saatu aina hyvä vaste, joten siinä mielessä kai toivoa on.

Onneksi on kevät! Taidanpa lähteäkin pienelle kävelylenkille...
 
Moikka kaikille, yritän taas jälleen aktivoitua välikierron jälkeen.

Ensiksi onnea neulatyyny ja wishful, hienoa saada plussia ketjuun :)

Miten te ootte laskenut kierron alkavaksi, mulla alkoi perjantaina päivällä vuoto, el onko se jo kp1 vai lauantai? Yleensä mulla alkaa aina yöllä kierto niin on ollut helppo laskea. Meillä pakkasessa odottelee 4alkiota, ja nyt zumenonit on käytössä, maanantaina soittelen polille ja varailen aikaa.

Viikonloppuja kaikille, ja palailen vielä paremmalla aikaa.
 
Mulle muistaakseni sanottiin klinikalla, että jos vuoto alkaa illalla (~18 jälkeen), kierto lasketaan alkaneeksi seuraavasta päivästä. Ja menkoiksi yleisesti ottaen lasketaan vasta kunnon vuoto, eli jos ensin tulee tuhruttelua (niin kuin mulla usein tulee muutama päivä) niin sen katsotaan olevan vielä vanhan kierron puolella.

Mä en muuten tajua kroppaani taas yhtään... Nyt on menossa kp 15, ja mulla alkoi tuhruvuoto. Mitä ihmettä? Ovulaatiovuotoa...? Vai voiko tuo olla merkki alkavasta kohtutulehduksesta?
 
Nuppuskalle hyvää piinailua!:) Juu, meillä on neljä pakkasessa, eli eiköhän niistä nyt joku selviä. Blastot voidaan sulattaa samana aamuna, ja kuulemma ehtii sulattaa heti perään aina seuraavan jos edellinen kuolee. Eli jos vaan joku niistä neljästä selviää niin keskiviikkona päästään kyllä siirtoon. Se on toki kiva, mutta tietty toivon että pakkanen ei tyhjentyis, en jaksais heti uutta punktiokiertoa kun se oli aika rankkaa kuitenkin.

Ellix, itse oon laskenut kp1:ksi sen päivän kun vuoto kunnolla alkaa, paitsi jos se alkaa tosi myöhään illalla. Sintin mainitsema klo 18 kuulostaa kuitenkin mun korvaan aika aikaiselta rajalta, itse ajattelisin ennemminkin klo 21 luokkaa. Eli jos päivällä alkaa niin se on kp1. Mutta jos oot epävarma niin kerro aika gynellesi ja anna sen päättää ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä