IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

sintti-79:Nyt tulee koko hoito rupeama joten toivottavasti jaksat lukea. Meillä on toinen vuosi hoidoissa meneillään ja yritystä takana yhteensä 5,5vuotta. Meille on tapahtunut jo ennen varsinaista yrittämistä vahinko joka päättyi km. Emme tieneet että olin raskaana koska se ei näkynyt raskaustestissä vaikka oireet oli. Kovien kuukautiskipujen jälkeen kun alkoi tihkua maitoa, silloin äkkäsin mistä oli ollut kyse. Mutta kyseessä oli varhaisesti tapahtunut ja minulla ei ollut lääkärin lausuntoa asian varmistamiseksi joten tätä ei meitä hoitavat tahot laske raskaudeksi. Heitimme muistaakseni kuukausi ennen häitä ehkäisy poijes ihan kokonaan ja alettiin tosissaan yrittämään. Noh seuraavana keväänä (eli 2007) hakeuduin lääkäriin kun vuotoa ei tullut ja kuukautiset oli yli 3kk myöhässä. Tuolloin selvisi että minulla on PCOS ja että miehen siipat ei ollut ihan sitä mitä lääkärimme odotti. Tehtiin samaan sysyyn aukiolotutkimus ja lähete lapsettomuuspolille. Mutta moneen eritekijän syystä hoidot joutuivat odottamaan, koska juuri kun saimme kutsun polille oli edessä muutto toiselle puolen suomea. Siellä taas tiesimme että olemme vain sen puoli vuotta niin emme hakeutuneet edes hoitoihin julkiselle, kun tiedettiin että jonot on vähintään sen puolivuotta ja koska opiskelin ei ollut varaa lähteä yksityiselle. Sitten paluun jälkeen yritimme saada takaisin aikaa polille ja sitten puoli vuotta meni ja verikoe uusimisten tuloksien saamisen kanssa meni tapellessa jonkin aika. Mistään ei saatu tuloksia ja eikä polikaan kuulema löytänyt niitä, kunnes aikani soiteltua ympäriinsä ja intettyäani kiven kovaan polin kanssa heidän tiedoistaan löytyivät nuo tulokset, kappas vaan. Noh hoitoihin päästiin syksyllä 2010 ja inssien jälkeen oli tarkoitus aloittaa IVF/ICSI ja tuon välivuodon jälkeen jäimme odottamaan taas kauukautisia jotta lääkitys voidaan aloittaa. Aloin ihmettelemään kun kuukautisia ei vain kuulunut ja oireita oli ollut jo jonkin aikaa. Kapas plussa pärähti testiin ja itkin onnesta että nyt se oli vihdoin totta. Tuo ilo ei sitten kestänyt kauaa ja selvisi että tuloksena olikin tuulimuna. Viime syksynä palasimme sitten hoitoihin ja aloitimme ICSIN/IVF yhdistelmällä. Nyt sitten odottelen karanneen ovulaation kuukautisia ja tuon ensimmäisen ICSIN PAS 2 ja meidän viimeisiä tämän punkteerauksen kahta alkiota pakkasesta.

Täytyy sanoa että nyt on ollut todella mustapuhuva olo ja usko hoidoilla onnistumiseen alkaa olla aika hataralla. Tauon paikka on siis tarpeen kunhan pakastin on saatu taas tyhjäksi ja onneksi on heti tiedossa matka toiselle puolen Atlanttia pois tästä kaikesta. Ehkä osa syynä mielialaan on se että eilen tuli tasan vuosi täyteen tuulimuna tyhjennyksestä, joka vieläkin tuo kyyneleet pintaan. Oli se vaan niin arpeuttava kokemus ja surrut olen koko vuoden, sellaisina hetkinä jolloin muut eivät ole voneet nähdä kyyneleitäni ja aina kun olen unta nähnyt vauvvoista. Se tuulimuna tuntui vaan todella julmalle pilalle kaiken tämän keskellä. Jotenkin ihmisten sanat "te olette nuoria" ja että "kyllä te vielä onnistutte kun lakkaatte yrittämästä" ovat minun korvissa todella ilkeitä, vaikka tarkoitus on tarkoittaa hyvää. Se että olemme koko tämän ajan olleet käyttämättä ehkäisyä kertoo jo sen ettei luonnollisesti meille jälkikasvua saada. Ja uskokaa tai älkää se luonnollinen yrittäminen on loppunut jo kauan aikaa sitten ja kaikki peiton heilutukset tapahtuu jo mielitekojen mukaan.

Anteeksi masentava viesti. Toivon teille kaikille "baby dustia" ja tarrasukkia.
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........... 2.IVF............. touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
meema .......... 1. IVF ................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF 1.PAS........... keväällä?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
onnetonpulu........1.IVF...................maalis/huhtikuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... huhtikuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... huhtikuu
Syys77 ......... 1.IVF 2.PAS............huhtikuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä
wishful83 .......... 1.IVF ............... ..maaliskuu


Piinailijat:
Katjuska-81.............2.IVF...............20.3.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF............LA?
 
Simpli :hug: aikamoinen taival on teilläkin takana... Ei tarvitse pyytää anteeksi viestin "masentavuutta" - eiköhän itse kukin meistä ole aika ajoin rämpinyt aika syvissä vesissä, ja on hyvä vaan päästä välillä purkamaan tunteitaan jossain. Itselläni on takana vasta 2,5 vuotta yritystä mutta huomaan kyllä, että katkeruus ja synkät ajatukset alkavat hiipiä yhä useammin pintaan. Varsinkin nuo ajattelemattomat huomautukset saattavat kirpaista todella kipeästi. Toivottavasti saatte matkasta mielen virkistystä ja uutta energiaa - pieni lepo hoidoista tekee varmasti hyvää!

Oletko Katjuska saanut vielä varmistusta verikokeesta? Kurjuus jos teilläkään ei tärpännyt... :( Mullekin on kyllä tuttua tuo "turtuminen"; oon jo niin tottunut siihen ettei plussaa tule, etten osaa edes odottaa enää mitään muuta. Miehellekin sanon aina, että on helpompaa jos asennoituu niin ettei ole taaskaan raskaana - mieluummin yllätyn iloisesti plussasta kuin ikävästi siitä, että testi näyttää jälleen kerran negaa.

Tsemppiä neulatyynylle, varmasti todella piinallinen tilanne. Toivottavasti saatte ensi ultrassa hyviä uutisia!

Tervetuloa, RBAM! :)

Scarleth, kyllä toi mun mielestä näyttää siltä, että plussa olis tuloillaan lähipäivinä... Silloin kun itse harrastin ovistestailua, sain yleensä plussan joskus kp11:n tienoilla. Testit näyttivät tuollaista heikompaa viivaa ehkä 1-2 päivää ennen plussausta, mutta itse + oli sitten yhtä vahva (tai joskus vahvempikin) kuin kontrolliviiva. Mulla oli pari "kikkaa" käytössä viivan metsästykseen, eli en testannut ekasta aamupissasta (yöllä LH:ta erittyy hitaasti), vältin liiallista juomista ennen testiä, ja pyrin odottamaan ainakin 2-3 tuntia edellisen vessakäynnin jälkeen ennen testaamista. En tiedä kuinka paljon noilla oli vaikutusta, mutta ainakin onnistuin bongaamaan oviksen joka kierrossa sen jälkeen, kun aloin noudattaa näitä "periaatteita"...
 
Viimeksi muokattu:
Simpille hali. Aika pitkä historia tosiaan teilläkin. Ja kuten sintti kirjoitti, kaikki meistä rypee joskus synkeissä fiiliksissä ja tämä jos mikä on hyvä paikka käydä niitä purkamassa :)

Kiitokset myös sintille ovistestailuvinkeistä. Mä teen nyt jokatapauksessa tänään illansuussa toisen testin ja saman tien myös digitestin, jos liuskatesti näyttää yhä samanlaiselta tai vielä vahvemmalta.
 
Taasen päivitystä vähän. Maanantaina on sitten 2. ICSI:n punktio, tänään käytiin väestöliitossa ja munatehdas pyörii täydellä teholla oikealla ainakin 11 ja vasemmalla ainakin 7, vaikea oli laskea. Ja olo on sitten sen mukainen. Toivottavasti olisivat kypsiä sitten maanantaina ja kaikki vielä tallella. Harmillisesti punktiopäivä meni maanantaille, joten blastokystiviljelyä ei voida tehdä :( Mien en meinaa jaksa käydä täältä Kouvolasta joka kuukauis pakastetun siirrossa. Ja jos ne ei vaikka kasva paria päivää pidemmälle ollenkaan, niin menee taas paljon turhaa aikaa ja rahaa, oisi sikäli ollut tässä vaiheessa (5 alkiota siirretty) jo kiva tietää, että onko niistä alkioista mihinkään.

Mut tietty täytyy nyt vaan olla supertyytyväinen, kun siellä tavaraa sentään kasvaa :)

Ovistesteistä sen verran, että oon vallan siirtynyt digitesteihin, ne näyttää mulla paljon selkeämmin homman, suosittelen niitä kyllä. Amazonilta oon tilannut, niin tulee ihan järkevän hintaisiksi vielä, apteekissahan ne on turkasen kalliita.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin ihmisten sanat "te olette nuoria" ja että "kyllä te vielä onnistutte kun lakkaatte yrittämästä" ovat minun korvissa todella ilkeitä, vaikka tarkoitus on tarkoittaa hyvää. Se että olemme koko tämän ajan olleet käyttämättä ehkäisyä kertoo jo sen ettei luonnollisesti meille jälkikasvua saada. Ja uskokaa tai älkää se luonnollinen yrittäminen on loppunut jo kauan aikaa sitten ja kaikki peiton heilutukset tapahtuu jo mielitekojen mukaan.
^Sama. Meille on myös jaettu yhdyntävinkkejä:rolleyes:. En vaan ymmärrä että miten "lakataan yrittämästä". Paikallinen neuvolan hoitsu sanoi että "älä mieti koko asiaa" ja "ei näin pimeällä mikään onnistu, kyllä se lähempänä kesää sitten onnistuu!" (Tästä siis aikaa varmaan vuosi.) Simplille:hug:
Tulin kysymään että onko teille kenellekkään hyperstimulaatio tuttu? Mä oon piikittäny vasta puregonia 5 päivää ja huomenna pitäis ottaa jarrupiikki mukaan. Turvottaa ihan hulluna ja välillä maha on suorastaan kipeä. Siis ei vielä paniikiksi asti... Viikonloppu ja päivystys on reilun sadan kilometrin päässä ja jos tää ei helpota niin varmaan pakko soittaa ja kysyä että kandeeko huolestua. Maanantaina vasta olis eka ultra. Voi itku jos tää koko homma kariutuu jo alkumetreillä!
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........... 2.IVF............. touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.Pas ................ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
meema .......... 1. IVF ................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF 1.PAS........... keväällä?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
onnetonpulu........1.IVF...................maalis/huhtikuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... huhtikuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... huhtikuu
Syys77 ......... 1.IVF 2.PAS............huhtikuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä
wishful83 .......... 1.IVF ............... ..maaliskuu


Piinailijat:


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF............LA?
 
Heips,

Listan päivitin omalta osaltani. Verikoe oli siis nega ja välikierto tulee ennen passia. Pakkaseen ei sitten jäänyt kun 1 alkio joten sitä olis tarkotus lähtee siirtämään toukokuussa. Ei ollut ne 3 jatkoviljelyyn jäänyttä selvinneet!

Simpli: Vuodata rauhassa. Kuulostaa niin tutuille ajatuksille nuo sun ajatukset joten et ole yksin rämpimässä tätä pitkää suota. Meilläkin on takana liki 5 vuotta yrittämistä mutta ihan kunnon hoitoja tehty vasta vuoden 2011 alusta.

Mutta nyt aion relata tän välikuukauden ajattelematta mitään näitä juttuja! Käyn varmasti kurkkimassa välillä mitä tänne kuuluu mutta taka alalle vetäydyn!
Tsemppiä kaikille ja toivotaan että saataisiin pitkästä aikaa paljon niitä plussia tähän ketjuun!
 
Kiitos teille. Joskus sitä vaan pelkää että toimii väärin kun avautuu ahdistuksestaan, onneksi nyt on jo parempi mieli. Ehkä osana syynä on myös kun rakas mieheni oli läsnä ja tarjosi olkapäätään ja jaksoi istua iltoja mun kanssa. Mutta nyt sitte ihan odottamalla odotan niitä kuukautisia.

RBAM: Mulle tuli lievä hype punktion jälkeen ja kyllä täytyy sanoa että ei naurattanut kun jokainen askel koski. Onneksi lääkäri oli niin fiksu että määräsi minut vuode lepoon, olisin muuten varmasti raahautunut töihin kivuista huolimatta. Kannattaa muuten välttää kaikkea suolaista, neste kertyy pahemmin myös sillä tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
RBAM,

maanantaina miulla punktio ja vatsa on todella turvoksissa, töissä en pystyisi olemaan mitenkään johonkin neljään päivään. Mut ei tää silti vissiin mitään hyperiä ole, eilen lääkäri tuumasi, ettei se ihme ole, jos on huono olo, kun on niin paljon niitä rakkuloita. Sen oon huomannut, että kun syö niin suoli ei oikein toimi kunnolla, oonkin ottanut pehmennysainetta yhden makrogolin vuorokaudessa, että saan kakattua. pissaaminenkin vähän ongelmallista, kun munasarjat niin turvoksissa, että painaa rakkoa ja koko ajan pissittää. Juoda käskettiin runsaasti ja lepäämään. Joten siis ei tämä kananmunatehtailu mitään herkkua ole, vaikka ei hyperiä olekaan ;)

Normihousuja en oo saanut päälle muutamaan päivään, maha näyttää ihan kuin oisi puolivälissä raskautta.

Tsemppiä vaan. Mua auttoi hirveästi se, kun lääkäri sanoi, että tietty sitä turvottaa ja on huono olo, että se on ihan normaalia, eikä tarvi mitän hyperiä olla tulossa.

Onneksi tosin eilisillalla meni viimeiset piikit ja tänään pregnyl, muuten varmaan räjähtäisin joo.

Niin ja lisätään että vatsa on kipeäkin ollut, tänään jostain syystä helpompi onneksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tää ovulaation metsästäminen on tosi rasittavaa... Sintti mainitsit, ettei aamupissaa kannata käyttää, kun LH erittyy hitaammin yöllä (olen tämän itsekin joskus lukenut jostain). Sillonhan aamutesti voisi näyttää liian haaleaa viivaa (eli väärää negaa).. Mulla on first signal merkkisiä testejä, jossa sanotaa että aamupissa voi olla väkevöitynyttä ja antaa liian vahvan viivan (väärän positiivisen)? Eiks nää mee nyt vähän ristiin?

Mä kävin yöllä neljän maissa vessassa, joten uskalsin tehä klo 9 aamupissasta testin, kun ajattelin, ettei ole niin kauaa ollut rakossa. Testiviiva oli ihan vähän haaleampi kuin kontrolliviiva, tosi selkeä kuitenkin. Pitäskö mun tehä nyt uusi iltapäivä pissasta vai riittääkö että teen huomenaamuna ja katon onko vahvempi vai haaleempi? Soitan jokatapauksessa vasta huomenaamuna naistenklinikalle. Huomennakin joudun kyllä tekemään aamupissasta, kun NKL puh.tunti on 9-10!

Mulla on yleensä ollut niin, että vahva plussa tulee puhtaan negan perään, tai sitten siinä on ollut selkeästi haaleampi ennen yhtenä päivänä. Eilen oli just ja just nähtävissä viivan paikka..

Kävin pe UÄssä ja kaikki näytti hyvältä, eli siis PAS ens viikolla :)

Krisulille tsemppiä punktioon, toivottavasti tulee hyvä saalis :)
Ja RBAM toivottavasti helpottaa ja pääsette jatkamaan loppuun saakka :)
 
Mä olen ollut vähän laiska kirjottelemaan tänne. Hengessä ollaan kuitenkin mukana :)

nuppuska: Mä täällä kans harjottelen ovulaation metsästystä. En oo ennen sitä yrittänyt metsästää ja tuntuu et miten ihmeessä mä osaan saada ottaa oikeeseen aikaan se näytteen. Vähän ristiriitasta infoa löytyy. Toisaalla sanotaan, et aamupissasta ja toisaalla et päivällä. Eikä tämä mun 3-vuorotyö helpota tilannetta yhtään,ku nukun miten sattuu. Nyt on tosiaan onneksi viel harjottelua, en mä edes tiedä et ovuloinko mä ollenkaan?!?

ON: Mä edelleenkin täällä kärsin 1.IVF:n jälkimainingeista. Tammikuussa oli siirto ja siitä kohdunulkoinen. Sit tuli kohtutulehdus ja ja ja, mitä vielä. Antibiootit loppuu huomenna ja tuntuu ettei tulehdus oo vieläkään ohi. Ens viikolla olis lähtö Egyptiin lomailemaan. Toivottavasti tilanne ei pahene siellä. Mä vaan toivon et päästään yrittämään 1. PAS seuraavaan kiertoon.

Mites muuten te PAS- konkarit. Jos selviääkin, etten ovuloi ollenkaan niin millanen lääkitys siihen tulee tueksi? Meneekö ensimmäinen kierto hukkaan vai näkyykö ultrassa ennen passia ettei ovulaatiota tule ja ehditäänkö siihen vielä ottaa lääkkeet tueksi?

RBAM: Mikä vointi? Mulla oli myös n. viiden päivän piikittämisen jälkeen TODELLA turvonnut ja kipeä olo. Lääkäri sanoi, että se on ihan normaalia koska siellä kasvaa niin monta rakkulaa kerralla. Mä jouduin olemaan töistä pois ennen ja jälkeen punktion koska liikkuminen oli niin vaikeaa. Tosi paljon pitää juoda nestettä ja levätä. Jaksamisia sulle olosi kanssa. Toivotaan, että se tuottaa hyvää tulosta :)

Tsemppihalaukset kaikille! :hug:
 
Voi tätä ovistestailun vaikeutta.... Tein ovistestin hetki sitten, ja nyt testiviiva oli lähes olematon!?! Siis pe-la -akselilla se oli melko vahva, ja varsinaista plussaa en kuitenkaan vielä bongannut. WTF.... voiko LH-määrä heitellä näin rajusti vai onko ovis ehtinyt jossain välissä kuitenkin livahtaa läpi sormien?? Äskeinen testi oli tosin tehty aika laimeasta virtsasta ja melko vähän aikaa rakossa olleesta, mutta ei kai se nyt noin paljoa voi vaikuttaa..... jumaliste mitä touhua, näinköhän on ettei koko ovista tulekaan :headwall: Kokemuksia, anyone??
 
Mulla oli kans tuollaista,LH testit näytti viivaa joka haaleni seuraavassa testeissä. Pelästyi ja soitin asiasta pilille joten polilta käskivät käyttää digitaalisia. Ja täytyy sanoa että ne toimii sain se oikean ovulaation bongatuksi. Mie odotan niin muin menkkoja, joitain oireita on jo ollut ilmassa.
 
Joo taidan kans huomisaamusta asti käyttää pelkkää digitestiä, prkl... :headwall: No, kohta seuraavan ivf:n suunnittelukäynti, joten ehkä siellä ultrataan ja jotain selviää...
simpli, saitko sä siis digitestillä plussan vielä sellaisessa kierrossa, jossa tikkutesteillä oli jo viiva alkanut haaleta?

ja MUOKS, ivf-suunnittelussa käyty eli viikon päästä alkaa sumut ja siitä se sitten taas lähtee. Punktio kai menee vappuviikkoon (tai käsittääkseni voi olla edelliselläkin viikolla, jos stimulaatio tapahtuu yhtä nopsaan kuin viimeksi). Siis pitkää kaavaa kokeillaan nyt, omasta toiveestani oikeastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuli sitten tänäaamuna ovistestiin ihan kunnon vahvat viivat 2 kpl, eli LH-huippu bongattu. Ilmoitin jo nkl:lle ja odottelen takaspäin soittoa, että minä päivänä siirto on :) JEEEE, mulla on ihan kevättä rinnassa, aurinko paistaa ja hyvä fiilis :)

Sanoivat naistenklinikallakin, että suosittelevat sitä digitestiä, on niin selkeä kyllä tai ei. Ei tarvii arvioida viivoja! Aion kyllä vastaisuudessa pelata niillä, jos tämä ei tärppää. Mutta toivottavasti mun ovisbongailut jäisi tähän :)

Tsemppiä kaikille :)
 
Sain oviksen bongattua digillä samassa kierrossa kun oli se haaleneva viiva. Silloin testasin useamman kerran kun lääkäri puhui että viikonloppu on hyvin mahdollinen. No lauantai aamuna oli nega mutta illalla se oli jo plussa. Ja eikö oviskaan jäänyt epäselväksi olin niin kipeä kolmisen tuntia myöhemmin että epäselvyys hävisi. Onnea metsästelyyn.

Mulla on seuraavan kerran tarkastus jo 8kp kun normaalisti on ollut10-11kp.
 
nuppuska ja valoa, mulla siis hieman samanlaista säätämistä tää ovismetsästys, kun en ole tätä oikeastaan aiemmin tehnyt :) Taidan siis siirtyä pelkästään digiin minäkin. Toivotaan että ne testitikut riittää, oon käyttänyt seitsemästä jo kaksi eli nyt noi loput riittää kiertopäiviin 15-19. Kierto on mulle tällä hetkellä ihan täys mysteeri, kun luomukiertoja ei oo ollut hetkeen, aina joku lääkitys.

Onks kukaan muuten törmännyt johonkin muuhun digitaaliseen ovistestiin kuin Clearblue? Tai tilannut CB:n digiä jostain nettikaupasta edukkaasti? Kotimaisissa verkkokaupoissakin ovat kuitenkin aika hinnakkaita.

simpli; teitkö sä ovistestiä joka päivä aamuin illoin? :eek: Eiks periaatteessa jompi kumpi riittäis kun tuolla digillä testaa? Vai mikä peruste sulla oli tuohon? Aattelin vaan, että jos noin pitäis digilläkin tehdä niin noi liuskathan lopahtaa heti kättelyssä. Alkaa tulla kalliiksi :headwall:

Vähän jännittää toi Synarelan aloitus ens maanantaina :) Eka ivf tehtiin tosiaan lyhyellä kaavalla, joten tästä ei oo kokemusta entuudestaan. Vaihdevuosioireilla mut on jo peloteltu, mutta kai nekin jotenkin kestää...
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Kävin tänään siinä ekassa ultrassa (kp8) ja munatehtaassa kypsyy "parisenkymmentä" munasolua. Isoin oli 14 ja loput 6-11. Pieniä ovat, eli piikittely jatkuu ja suunniteltu punktio siirtyy viikon päähän maanantaille.
Turvotusta ja kipeyttä valittelin, mutta lääkärin mielestä se on normaalia :)stick:DAA!) eikä haittaa mun työtäni. (No eihän se työtä haittaa että mun on vähän paha olla...) Nyt olo tosin on ihan hyvä. Ja turvotus tulee lisääntymään kun follit kasvaa. Haen kyllä röyhkeesti päivystyksestä saikkua jos alkaa ahistaa.:kieh:
Mieli on hieman kirkkaampi kun tietää että jotain kuitenkin kasvaa, toivottavasti "saalis" on tuottava! Perjantaina seuraava ultra ja siellä varmaan selviää kasvaako ne maanataiksi riittävästi...
 
Hei naiset! Kävin tänään (kp12) ultrassa ja hyvä limakalvo oli ja yksi johtofolli 13 mm kasvamassa. Eli nyt vaan bongaileen ovista, ja siitä sitten kuudentena päivänä siirto, kun meillä on blastoja kaikki neljä "huurunenää". Eli jos kaikki menee niin kuin pitää niin siirto olis just ennen pääsiäisenpyhiä.

Oviksen testaamisesta tässä onkin ollut keskustelua, ja mielestäni asia on loogisimmin niin, että jos muina kiertopäivinä näyttää testi negaa, ja vaikka kp14 tulee aamulla haalea plussa, illalla vahvempi plussa ja seuraavana aamuna taas haaleampi plussa ja sitten nega, niin kyllähän se LH-huippu on sitten ollut silloin kp14 illalla, ihan riippumatta siitä onko se viiva nyt vaaleampi vai tummempi kuin kontrolliviiva. Sillai itse oon ainakin aina tulkinnut, ja valkovuodot sun muut oireet on sitä aina tukeneet. Että henk.koht heti kun vaan saan selvän plussan testiin niin ilmoitan polille. Voihan sitä tarvittaessa täsmentää myöhemmin jos vaikka seuraavana aamuna onkin vahvcempi plussa.
 
Eilen oli sitten 2. ICSI:n punktio ja täytyy sanoa, että mä inhoon sitä kun oon niin herkkä lääkkeille ylipäänsäkin.

Viimeksikin meni muisti siitä aineesta mitä suoneen annettiin, mutta nyt ne antoi sen nopeammin ja mie menin kyllä ihan sekaisin. Maailma heilui noin metrin edestakaisin ja puhe meni puuroiseksi ja näkö meni osittain pois (jota en edes tajunnut niille sanoa), siinä muistan vaan että mietin, että "kappas näytän vielä hengittelevän, vai oonkohan tässä poismenossa kokonaan :D ) Siitten jälkikätten kun se aine lähti sitten verestä poistumaan muutaman tunnin jälkeen niin kun silmät laittoi kiinni niin oli sellainen olo, että hallusinoi ja häivää johonkin kauhean pelottavaan maailmaan eikä osaa enää hengittää. Voi kamala. En siellä vielä osannut sanoa niille jotenkin kun olin niin seis ja kai adrenaliinit oli sen verran korkeita vielä mut voi sitä oloa kotona. Punktiosta siis selviäisin vielä uudestaankin mutta tuota samaa mömmöä ei kyllä enää miuhun tuikata. Toivottavasti ne ymmärtää kun selitän jos seuraava kerta tulee, että kokeilevat jotain toista ainetta. Mulla on muutenkin herkästi kaikenlaista sivuvaikutusta lääkkeistä tullut ja nyt tajuan niin hyvin, kunjo edesmennyt mummoni aina valitti, että kuinka vaikea on saada lääkäreitä tajuamaan, että aina tulee jotain outoa, eikä lääkkeet toimi niin kuin muilla useinkaan. Onneksi en oo niin herkkä sentään kuin mummo, kun sehän sai jo kortisonistakin (?!) allergisen reaktio ja johonkin puudutukseen oli kuolla. Mut siltikin vieläkin pääkoppa tuntuu höntiltä, onneksi sentään jo kutakuinkin omalta. Vielä menin typeryydessäni pytämään siinä toimenpiteen aikana jotain ainetta lisää, kun niin sattui ja lykkäsivät sitä samaa kauhistusta. Huh.

Mulla oli yksi rakkula jo ehtinyt puhjeta ilmeisesti, kun oikealla oli enää 10, ja vasemmallakin kun piti olla vähintään 7 niin seillä oli 7 sitten tasan. Ja soluja löytyi sitten vaan 11:sta. Sanoivat kyllä että hyvä määrä, mutta viimeksi oli osa epäkypsiä ja osa hajosi ICSI:ssä, joten mitäköhän tuosta jää. Huomenna sen sitten näkee.

Ja että mie inhoan, että 2,5 tuntia kestää matka suuntaansa aina, rankka se on istua autossa punktion jälkeen. Hassuahan se on että asutaan Kouvolan seudulla, joka nyt kumminkin on ruuhka-Suomea ja hoitoon on silti samanmoinen matka kuin jossain Lapissa :D

Kyllä se vaan on kovassa tämä lasten aikaan saaminen. Ihan epäreiluahan tämä on, kun tämmöistä kärsimystä. Elämä on, mitäpä siihen muuta sanomaan tietty.
 
Tervehdys kaikille!

Löysinpäs teidät taas :D

Olen taas mukana. 2. hoito alkanut ja tällä kertaa mennään lyhyellä kaavalla synarelan sivuoireiden ja matkan vuoksi. Eilen oli toinen ultra ja siellä näkyi vain oikealla 4-5 munista vasemmalla yksi pieni, joka ei todennäköisesti ehdi kasvaa ja voi olla ettei muutenkaan punktoida kun on hieman hankalassa paikassa (suolen takana). Viimeksi tosiaan saatiin yhteensä vain 4 munasolua, maljaan 2 ja 2 icsattiin ja vain nämä hedelmöittyi, 1 sisään toinen ei jakautunut kunnolla. Tuloksena kiinnittyminen tai jotain, mutta pp 14 veritestissä hcg 31.

Eli en nyt sitten tiedä onko tämän kertainen yhtään parempi tällä hetkellä. Ajatukset heittelehtii ja on aika pessimistinen olo. Perjantaina on 3. ultra, jossa päätetään punktio päivä ensi viikolle. Vähillä mennään, mutta muutakaan ei voi.

Kaikille lykkyä hoitoihin lueskelen tarinoita kunhan kerkeän. Onneksi meillä on nyt 10 viikkoinen koiranpentu, joka pitää minut kiireisenä. En ehdi turhaan murehtimaan etukäteen.
 
Soitin just klinikalle ja 7 oli saatu icsattua, olikin ollut alunperin 12, mutta epäkypsiä ja sitten jotenkin muuten outoja olleet loput. Saas nähdä, mitkä on lähtenyt jakautumaan.

Edelleen on kyllä aikamoinen puusta pudonnut olo. Unohtelen koko ajan kaikenlaista, että mitä oon tekemässä jne.
 
Täällä olo enemmän kuin puulla päähän lyöty! Olin aamulla ultrassa ja kuulemma vastoin kaikkia odotuksia luontoäiti on ihmeen kehittänyt...pieni sydän sykki kovin :heart::heart:
Välillä itkettää ja välillä naurattaa :) Nyt se piina tais vasta alkaakin, että jaksaako pikkuinen loppuun saakka!

Virallisesti viikkoja 7+2 ja ultran mukaan 6+4 :heart:
 

Yhteistyössä