IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Scarleth> Ainut oikea vaihtoehto on se mitä lääkäri määrää... Jos nyt on välikierto niin pidä se välikiertona... Julkisella ollaan hyvin tiukkoja, eikä sooloiluja katsota kovin hyvällä... Tsemppiä uudelle kierrokselle!

Eilen tein sen negan... Tänään en testaa, mutta huomenna aattelin. Ei ole uskoa onnistumiseen vaikka kroppa yrittää pistää uutta kierrosta silmään. Eilen aamusta alko mensukramppimaiset jomotukset ja laantui iltaan... Nyt tänään oli sitten niin normi olo kun vaan voi, mutta keksi kroppa sitten uuden jujun kun ei eilinen toiminut... Nyt on nännit liekeissä. Ihan niinku niihin olis chiliä sivelty.

Huomista jälleen kerran jalat maassa odotellen... :( Onhan mulla sitten vielä toi veritesti torstaina ja sen tuloksen saan vasta perjantaina joten jännäilyä riittää valitettavasti vielä kauan.
 
Yrittäjä; toivottavasti sulla kääntyy vielä tulos plussaksi! Mulla ei oo kyllä mitään oireitakaan - paitsi että lämpö pysyy itsepintaisesti koholla. Ärsyttävää, se tarkoittaa sitä että menkat ei todennäköisesti ainakaan vielä tänään pääse kunnolla alkamaan, vaikka luget jätinkin heti pois.

Se tässä välikierrossa nyt onkin haastavaa, kun samalla tapahtuu siirtyminen yksityiseltä hetkeksi julkiselle... ei oo siis tavallaan mitään "lääkärin määräämää tapaa". Soittelin äsken klinikalle ja hoitajan puheista ymmärsin, että jos on selittämätön lapsettomuus, niin pitkä ja lyhyt kaava on ihan yhtä hyvät ja silloin oma toive ratkaisee aika paljon. Toki, jos nyt aloitan esim. clomit, niin en TODELLAKAAN aio kertoa siellä yksityisellä niitä syöneeni. Joo, tiedän ettei ehkä aina niin järkevää, mutta jotenkin oon todennut, että näissä asioissa on joskus ihan pakko ottaa ohjat omiin käsiin :)

No, kai munkin on silti vielä testattava perjantain-lauantain paikkeilla, ellei menkat ala ihan kunnolla. En kyllä enää elättele minkäänlaisia toiveita plussasta - kyllä mulla aina tippakin verta on niin selvä ja varma merkki siitä, että menkat alkaa.
 
En tosiaan tiedä onko eroja eri paikoilla. Minä olen hoidossa tyksissä eli julkisella ja joka kerta on suositeltu verikoe otettavaksi. Ja suosittelen mikäli mahdollisuus on!
Esimerkkinä...minä tein kotitestin 3.3. pp10 lauantaina ja oli nega. Perjantaista asti olin tuhrutellut ja maanantaina alkoikin vuoto. Soitin polille ja siellä neuvoivat kuitenkin menemään keskiviikkona veritestiin. No testin tulos oli hcg 68. Epäilivät kemiallista ja nyt pitää huomenna mennä uuteen verikokeeseen. Pitää kuulemma "toivoa" että arvo olisi nolla ja että kaikki mahdollinen olisi vuodon mukana tullut pois. Niin ja piruuttani tein testin viime viikonloppuna ja oli plussa. Ajattelin, että saanpahan ainakin kerran pitää kädessä positiivista testiä.

Scarleth, olen samaa mieltä kuin yrittäjä83 eli jos sulle on määrätty välikierto niin pidä se. Minä sooloilin viime keväänä sillä seurauksella että kierto meni sekaisin ja pääsin vasta syksyllä aloittamaan hoidot.

Tsemppiä piinailijoille!
 
Scarleth, pahoittelut negasta! :( Varovasti oon kuitenkin samaa mieltä muiden kanssa, että kannattaako riskeerata ottamalla ylimääräisiä troppeja tähän kiertoon, jos kerran teillä on onnistunut ihan luomustikin...? Ajattelen lähinnä sitä ettei se pääsisi sotkemaan tuota seuraavaa IVF:ää, kun julkisella jonotusajat on mitä on. Mutta tämä on vaan mun pohdiskelua, teet tietysti niin kuin itsestäsi tuntuu järkevimmältä.

Helmi1, mulle sanottiin klinikalla, että raskaustestin voi hyvin tehdä myös kotona jos haluaa. Itse en jaksanut vaivautua veritestiin, kun olo oli täysin oireeton ja kotitestin tulos niin selvä. Turha siitäkään pahasta mielestä maksaa yhtään ylimääräistä...

Täällä ei ole vielä merkkiäkään menkoista... Käytin syksyllä viimeisen inssin yhteydessä kokeeksi lugeja luteaalivaiheen tukena, ja muistan että silloinkin mulla meni niistä kierto ihan sekaisin, vaikka annos oli vain kolmanneksen siitä mitä nyt. Harmittaa etten kirjoittanut silloin ylös, kuinka monella päivällä menkat myöhästyivät. Oon lähdössä nimittäin viikonloppuna reissuun, ja olis ollu kiva saada ainakin pahin vuoto pois alta sitä ennen. Mutta saa nähdä kuinka pitkään tässä joutuu vielä odottelemaan.

Tsemppiä kaikille piinailijoille vielä näille loppumetreille... Pidän teille hurjasti peukkuja! :)
 
Scarleth: Älä missään tapauksessa aloita clomeja välikiertoon, pahimmillaan voi tulla kysta joka estää jonottamasi hoidon seuraavat 3-4 kk kun joudut odottelemaan sen häviämistä. Tuo välikierto on lähinnä sitä varten että keltarauhaset surkastuvat pois ja munasarjat saavat hieman levätä jotta jaksavat sitten toimia tuottavasti taas uusissa koitoksissa. Clomit voivat myös vaikuttaa seuraavaan hoitoon koska ne jäävät elimistöön vaikka niitä ei ottaisikaan enää ja tuo voi esim. aiheuttaa sen että sumut ei tehoa tai jos lyhyttä kaavaa miettii niin voi olla liian aktiivista toimintaa ja erikokoista follia yms. Tsemppiä, hyvä että hoidot ovat kuitenkin alkamassa siellä julkisellakin heti, eli välikierron jälkeen saatat olla jo kahdessa viikossa punktiossa jos kaikki menee hyvin!!:hug:
 
Kiitos neuvoista... ehkä mun oikeesti pitää uskoa teitä, eikä alkaa niiden clomien kanssa kikkailemaan. Kysyin nyt vielä tuolta yksityiseltä lääkäriltä mielipidettä, hän ei ollut nyt paikalla mutta hoitaja lupasi jututtaa ja soittaa huomenna. Mutta joo, ehkä tää projekti ei ole kiinni yhdestä kuukaudesta. Ja tavallaan mielenkiintoistakin nähdä miten kroppa toimii ilman mitään apuja. Vois vaikka aikansa kuluksi leikkiä ovistesteillä :)
 
Pahoittelut negan saaneille. Kohta on jollakin pakko tärpätä. Tuntuu, että negoja on tullut nyt jo ihan tarpeeksi :)

Täällä yks hormonipirkko on jo ihan epätoivonen tän kohdunulkoisen kans. Nyt ollaan kuukausi odoteltu ja odoteltu, rampattu hcg:tä mittaamassa ja vihdoin se sentään lähti laskuun. Tympii niin paljon, että tämä nyt viivyttää hoidon jatkumista. Metotreksaattipiikin vuoksi luomuyrityksetkin on kielletty kuukauden ajan. Eilen alkoi vihdoinkin vuoto. Niukka, mutta vuoto kuitenkin. Piti tämäkin kokea, että odottaa kuin kuuta nousevaa vuodon alkamista. :) Se toivottavasti on merkki siitä, että pikkuhiljaa asiat etenee ja seuraava hoitokerta lähenee. Vähän vaan pelottaa, et uskaltaako hyvillä mielin kokeilla PAS:ia jo kuukauden jälkeen metotreksaattipiikistä. JOS siis päästään edes yrittämään niin pian, ettei mee kierto tästä ihan sekaisin. Aiemmin suosituksena on ollut odottaa 3kk piikin jälkeen, mutta nykyään se on vain 1kk. Hyvä vain, että päästään aiemmin jatkamaan hoitoja, mutta toivottavasti se on turvallista. Onko kellään kokemusta?
 
Moi! Rohkenenko liittyä seuraan..? Oon ollu aiemmin toisessa ketjussa, mutta oon säännöllisesti käyny vakoilemassa teidän keskusteluja :whistle: Nyt kuitenkin hoidoissa on sellainen vaihe, että kokisin jotenkin kuuluvani tähän ketjuun. Ja näytti joillakin olevan samankaltainen taustakin ku mulla (ainakin helmi1:sen tarina oli likipitäen sama kuin mun).

Meillä esikoista yritetty 4/2010 lähtien, lapsettomuuden taustalla mun endometrioosi. Clomit oli käytössä alkuvuodesta 2011. Mutkien ja odottelun kautta aloitettu ivf julkisella. Aluksi oli kolme Procren pistosta, jotka lopetti oman hormonitoiminnan. Maaliskuun alussa aloitin sumut ja 6.3 Puregon pistokset. Punktio on suunnitelmissa viikolla 12. Tänään kävin ultrassa ja uutiset olivat jokseenkin masentavia, vaikkakin odotettavia: limakalvo on jarrupistosten vuoksi jäissä ja potentiaalisia muniksiakin oli vain kuusi, jotka kaikki vielä turhan pieniä. Nyt sitten lisättiin lääkelistaan vielä Menopur limistä kasvattamaan.

Oon yrittäny olla asettamatta hirmuisia toiveita tähän ekaan ivf:ään (ja kuten lääkäriki mulle sano, että tässä on nyt tarkoituksena lähinnä saada hormonitoiminta uudelleen käyntiin), mutta silti oon pettynyt. Lisäks kaikki noi hormonit saa mut ihan sekasin: vuorotellen itken ja nauran ja hermotkin on toisinaan järkyttävän kireellä. Kaipaanki ihmisiä, joiden kanssa jakaa kaikki tämä..

Tsemppiä ja jaksamista kaikille! :heart:
 
Meema tervetuloa joukkoon! Meillä on kyllä tosi samanlainen tausta. Itsellänikin nuo hormonit pistivät nupin tosi sekaisin. Procrenin aikana menkkojen olis kai ollut tarkoitus loppua, mutta minulla vuoto tuli normaalisti vähän lyhyemmällä kierrolla 26pv ja kesti ihan normaalisti 6pv. Kivut kyllä loppu. Sitten kun siirryin nenäsumutteeseen ja Menopur-injektioihin niin olo taas hiukan paheni kun jouduin lopettamaan ne estrogeenipillerit (vaihdevuosioireisiin). Mulla niiden Procren-injektioiden aikana ja oikeastaan vielä stimulaatiovaiheessakin mieli oli aika rauhallinen ja levollinen, mutta itse punktio, joka sattui olemaan todella kivulias, ja se punktion jälkeinen viikko ottivat henkisesti tosi lujille. Varmasti suurin syy oli vaan hormonit. Onneksi mulle kirjoitettiin sairauslomaa 5pv, kun alunperin piti tehdä pitkä viljely, joka sitten muutettiinkin lyhyeksi. Olin kuitenkin niin kipeä ja henkisesti romuna etten olis pystynyt töihin. Itkin kaikki päivät ja välillä öisinkin. Aina en edes tiennyt että miksi itken. Se huono munasolusaalis ja sitten vielä alkiosaalis otti lujille ja murehdin myös endon leviämistä munasarjoihinkin. Oikeastaan vasta viime viikon lopulla mun mieli alkoi tasaantua ja nyt olen omaksi ihmetykseksenikin ollut jo positiivisella mielellä. Ei muuta kun tsemppiä sinullekin loppuajalle! Sillä follikkelien määrällä ei loppujen lopuksi ole väliä, kunhan jotain tulee. Määrä ei korvaa laatua! Se on aika tavallista, että pitkän jarrun jälkeen munasarjat herää vähän hitaammin siihen stimulaatioon. Jatkatteko stimulaatiota ehkä vähän suunniteltua pitempään?
 
En sitten kuitenkaan kyennyt odottamaan huomiseen... Tein ensin vielä toisen ovulaatiotestin ja kun siitä tuli taas hymyukko niin uskaltauduin tarttumaan raskaustestiin ja elämäni ensimmäisen kerran siinä näkyi kaksi viivaa! Eli PLUSSA on tosi! Olen aivan sanaton ja sydän meinaa tulla rinnasta ulos!! :heart: Toivottavasti tämä oli nyt uuden plussa-aallon alku eli tsemppiä kaikille hoitoihin!!!
Minä jännitän seuraavaksi sitä että kuinka asiat etenee tästä eteenpäin...
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Kerkesi jo tässä välissä käydä niin että hukkasin koko ketjun ja omat kirjotukseni :D Nyt siis kartalla siltä osin, mut muuten aivan pihalla teidän muiden suhteen. Teitä on niin monta!!Koitan päästä vähän kärryille ja kiva saada täältä tukea ja seuraa tähän projektiin:)

Mulle siis tehty exän kanssa vuosia sitten ivf/icsi huonoin tuloksin. Eli selittämätön olen.Kroppa toimii liiankin hyvin, kierto tasan 28 päivää eikä koskaan päivääkään yli :/ Ilman ehkäisyä ollut kohta 9 vuotta ja yhden kerran saanut vuonna 2006 toisen viivan testiin ja sitä kestikin jopa viikon.On tää rankkaa!!

Nyt siis uudet kuviot ja vaikka toivoni olenkin menettänyt tän koko asian suhteen..aina niitä ihmeitä tapahtuu :) Synarelaa menny nyt viikko ja kuumia aaltoja ja väsymystä ilmassa. Huomenna kp28 ja uskon että vuoto alkaa ajallaan, edes Synarela tuskin pitää sitä poissa :D
 
Ihan mahtavia uutisia, helmi - onneksi olkoon!!! :heart: Jotenkin osasin arvata jo siitä ovisplussasta, että teille taitaa tulla hyviä uutisia... Saako sut laittaa jo plussanneiden listalle?

Tervetuloa mukaan, meema!

Valoa :hug: onpa sullakin tuota piinaa jatkunut... toivottavasti pääsette pian selville vesille ja aloittelemaan uutta hoitoa. Jaksamista! (Mikä tuo muuten on tuo metotreksaattipiikki, en ole koskaan kuullut? Liittyykö jotenkin lääkkeelliseen tyhjennykseen?)

Tsemppiä neulatyynylle verikokeeseen! Ja tietty edelleen kaikille loppukiertolaisille.
 
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........... 2.IVF............. touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 1.IVF1.PAS..........maaliskuu
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF ................ maaliskuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
meema .......... 1. IVF ................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF 1.PAS........... keväällä?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
onnetonpulu........1.IVF...................maalis/huhtikuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 1.IVF ............... helmi/maaliskuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... maaliskuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... huhtikuu
Syys77 ......... 1.IVF 1. PAS............helmi/maaliskuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........helmikuu?
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä
wishful83 .......... 1.IVF ............... ..maaliskuu


Piinailijat:
yrittäjä83.............1.IVF 1.PAS.........14.3.2012
Scarleth................1.IVF.................16.3.2012
Katjuska-81.............1.IVF...............20.3.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
 
Aika lyhyeksi jäi putki... Eli nega... :(

Onnea helmi ja tervetuloa uudet :) Enpä jää yksin tähän pinoon... (ehkä)

Huomenna vielä verikoe, mutta kyllä jo olis pitäny näkyä taatusti testissä... JURKELE!! Lähtis toi mies tosta töihin niin vois rauhassa romahtaa...
 
sintti -79: Kuulostaa hurjalta, mut se on sytostaattia. Sen pitäis "kuihduttaa" se raskausmateriaali pois, missä se ikinä onkaan.. Sen vuoksi ollaan kuukausi karenssissa. Ei tätä osannut odottaa, että näin pitkän kaavan mukaan pitää mennä.

yrittäjä83
: Voi surku!! :hug: Jäikö teillä vielä tavaraa pakkaseen?
 
Heips!
Täällä taustailen ja oon lukenut kuulumisianne.
Onnea Helmi plussasta, mahtavaa!
Ja :hug: neganneille, ei kyllä onnistumisprosentit näytä kovin korkealla olevan :| Mutta periksi ei anneta ja toivotaan että kevät tuo vielä monta plussaa. Täällä varmaan parin viikon päästä alkaa uusi kierto..aktivoidun silloin taas paremmin :) Nyt nauttiin ulos ihanasta auringon paisteesta!
 
Täältä kuulumis päivitys myös. Tämä kierto edetään sitten lääkkellisellä PAS:illa sillä ei löytynyt yhtään johto follia joka olisi antanut viitteitä siihen että ovulaatio olisi tapahtumassa. Joten pistely aloitetaan tänään ja tarkastatus käynti on ennen viikkonloppua, jolloin nähdään onko lääkeet purreet vai onko annosta nostettava vai mitä me tehdään. Odotukset siis tämä kierron onnistumiseen on puhdas 0. Jotenkin nyt vaan ei ole uskoa että mitään saataisiin aikaiseksi meidän kahdella huurunenällä jotka ovat enää jäljellä pakkasessa. Ajatukset siitä jo kesäloma reissuss ja seuraavassa syksyssä. Nyt sitten syön foolihappoa jotta munasoluni paranivisivat ja keskityn kaikessa rauhassa pudottamaan, laskemaan lähtenyttä, painoani.

Onnea plussa laisille. Negan viestin saaneille otan osaa, tiedän miten raskaalle se tuntuu elää jatkuvan tietämättömyyden kanssa tuleeko sitä lasta ikinä.
 
Moikka!
Paljon onnea helmi1 :heart:

Epäonnisille suuren suuret lohtuhalit :hug:, uusille tervetuloa:flower:

Omaa napaa. Kävin eilen sitten ultrassa taas, kun ei ovistesti edelleenkään ollut positiivinen. Limakalvo ottanut aavistuksen takapakkia, perjantaina 7.8mm ja eilen 7.5mm, munarakkula kasvanut vaivaiset 3mm, ollen vain 18mm. Lääkärikin hieman ihmeissään, miksi näin. Hain sitten saman tien apteekista Pregnylin ja pistin sen napaani. Samoin alkoi Lugesteronit heti 200mgx3. Perjantaina sitten siirto, mikäli ainoamme selviävät sulatuksesta.
Pitäkäähän mulle peukkuja =) Toivottavasti huonosti kasvaneella muniksellakin kaikki menee hyvin. En edes tiedä, mitä tekoa oikeastaan sen muniksen koon kanssa on..olen ymmärtänyt, että limakalvolla vain on merkitystä, tosin se taitaa olla vastaanottavaisin, kun rakkula on irronnut...? Mutta toivotaan, että oma pikkuiseni irtoaisi Pregnylin voimasta =)
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Edelleenkin vaikea uskoa, että olisin raskaana, vaikka toisaalta olo kyllä puhuu sen puolesta. Vaikea eritellä mitään erinäisiä oireita ja nyt ymmärränkin sen, kun moni sanoo, että jotenkin vaan tiesi että on raskaana. Minullakin tuli tämmöinen olo 2-3 pv ennen testaamista. Alavatsa/menkkakivut oli jälkeenpäin ajatellen erilaisempia. Vihlaisut tuntui eri paikassa ja kipuaallot meni aina ohi nopeasti ilman että menkat alkoikaan. Rinnat olivat normaalia kipeämmät ja pinkeämmät. Tein aamulla vielä uuden testin ja kyllä siihen ihan samalla tavalla ilmaantui kaksi viivaa. Soitin päivällä klinikalle ja 3 viikon päästä on ultra. Lugeannosta aletaan heti vähentämään ja käyttö lopetetaan jo 3 pv:n päästä. Ohan tämä edelleen jännää aikaa..

Nyt pidän teille kaikille kummankin käden peukkuja pystyssä, että muillakin tulisi onnistumisia!!! Ja ihan varmasti tulee ennemmin tai myöhemmin!! Ihan tilastojenkin valossa niitä plussia täytyy pikku hiljaa alkaa ilmaantua enemmän! Meillä mentiin piiitkän 4 kk:n kaavan mukaan ja nyt voin todeta, että lopulta se tosiaan kannatti eli maltti on valttia!
 

Yhteistyössä