IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Hellou naiset!
Pahoittelut uudelle kierrokselle siirtyneille :( Isot tsempit teille jotka jo olette päässeet ekaa kierrosta aloittelemaan, ja vielä isommat tsempit meille jotka vaan odotamme ja odotamme.

Odottelen tässä viikon sisällä mensuja alkavaksi jotta pääsen soittamaan hoitajalle ja saan mennä hassaamaan rahaa apteekkiin. Kyllä on aika pitkä... tooooodella pitkä.

SUMUTTAJAT> Kuis pahasti teillä on hermot menny ja hikoilu yllättänyt? Kauhulla odotan mitä mahtaa olla edessä kun on minulle taas uusi lääke. Sain jo clomeistakin ihan hirveet hikoilukohtaukset päivin ja öin.

Katjuska> Samaa minäkin olen nauranut piikkikammoisena että eipä minusta narkkaria saisi tekemälläkään... Nyt on kuitenkin pakko pelottavasti myöntää että mä saan ihan hirveet hyrräykset siitä adrenaliinista mikä tulee sen piikkikammon sivutuotteena. Eli pelkään sitä piikitystä edelleen sisimmässäni ja kun olen paniikkihäiriöinen niin se ilmeisesti lyö mulle vieläkin melkoiset pakenemispaukut päähän ja piikityksen jälkeen on ihan superolo.

Kauhunsekaisin ja odottavin fiiliksin mennään... vielä edessa kahdet punaiset päivät ennen kun päästään punktioon ja siirtoon :(
 
Lumileopardi;juu,näyttäis siltä että samoissa aikatauluissa mennään. Mulla eka piikkipäivä sunnuntaina. Näillä laskuilla punktio olis siis kp 12/13 tienoilla. Menkatkin alkoi eilen. Kiva että on joku tsemittämässä. Voidaan sit jakaa kauhukokemukset :LOL:

Noista elämän tavoista viellä... Minulla ainakin lähtökohtana, etten tee mitään tämän kierron aikana, mitä katuisin myöhemmin. Kännejä en aio vetää, mutta yks lasi viiniä illallisella ihan ok. Vitamiineja aion syödä, eihän niistä haittaakaan ole? Ruokavalion aion pitää mahdollisimman terveellisenä ja vähäsuolaisena, ettei tulisi lisää painoa ja turvotuksia. Tähän pyrin tosin muutenkin elämässäni, koska lievää ylipainoa on ja verenpaine tuppaa stressatessa nousemaan. Ja sit sitä positiivista ajattelua. Se on varmasti vaikeinta, kun pettymys karvastelee mielessä koko ajan. Onkos kellään hyviä neuvoja tuohon? Liikunnasta vielä sen verran, että meidän lääkäri suositteli tän kierron ajaksi "low impact" liikuntaa, eli sellaista missä ei tule kovasti tömähdyksiä ja tärähdyksiä kroppaan ( ei esim ratsastusta ja kovaa kuntosali treeniä tai rajua seksiä... Heh heh). Munasarjat voi olla kuulemma sen verran aratkin, ettei ees tee mieli pomppia... mutta jokainen siis omien tuntemustensa mukaan, jos joku asia tuntuu hyvältä, tee se. Jos ei tunnu kivalta tai mietityttää, miksi ottaa riskiä?

Meillä on toiveissa EDES yksi lapsi..... Aion tehdä kaikkeni sen eteen, ettei kaduta jälkikäteen.
 
Jadekivi,:hug:

Kiitokset kaikille haleista ja ymmärryksestä! Pari päivää piti hiljaa miettiä ja takoa päätä seinään. Nyt taas mieli vähän rauhallisempi ja odottelen uutta mahdollisuutta.
Minun täytyy malttaa antaa tämän kierron mennä. Ehkä ihan hyvä antaa kropan levätä. Menkat olleet infernaaliset. En tiedä olenko näin kipeä ollut aiemmin koskaan. Kuukauden päähän sain seuraavan ajan jolloin katsotaan mille kierto näyttää. Hoitaja lohdutti, että pakastesiirtoon ei ole jonoa. Pitää vaan jaksaa nyt odottaa lokakuulle.
Kyllähän minullekin lääkäri varoitteli kovin hoidon alussa ja sanoi että aina ei ensimmäinen tärppää. Pitää vaan jaksaa yrittää. Mutta vaikka järkevästi koittaa suhtautua niin kyllähän sitä putosi korkealta ja kovaa.

Onnea ja voimia kaikille piinailijoille!! Sekä meille muillekin. Perässä tullaan :)
 
Ajattelin palata tänne vasta lähempänä uutta yritystä, mutta täällä ollaan taas...

Mitä tulee kahden alkion siirtoon, olen parista lähteestä kuullut, että yli 35-vuotiailta kysytään, haluavatko yhden vai kaksi. Johtuu kai siitä, että ikä huonontaa kiinnittymistä ja kahdella parannetaan todennäköisyyttä. Mun yhdelle kaverille esitettiin kysymys ja hänelle laitettiin kaksi alkiota kasvamaan ja hän on nyt kahden terveen tytön äiti! Multa lääkäri ei kysynyt (ikää on kohta 34). Toisaalta kaksosraskaudessa on kai omat riskinsä.

Sitten liikunnasta: mulle lääkäri sanoi, että saa liikkua piikitelyn aikana, jos se ei tunnu pahalta. Mä kävin aluksi jumpissa, missä hypittiinkin, mutta loppuvaiheessa alkoi kyllä maha olla sen verran turvonnut ja munasarjat arat, että jätin hyppyjumpat väliin. Työmatkapyöräilyä harrastelin loppuun saakka, mutta töyssyistä ajelin varovasti.

Nyt kun on eka IVF-yritys takana ja PAS edessä, ajattelin yrittää myös entistä terveellisempiä elämäntapoja. Liikuntaa (ei liian rajua ja rankkaa), säännöllisesti ja tarpeeksi unta ja terveellinen ruokavalio. Olen myös ruvennut pitämään päiväkirjaa tänne kirjoittelun lisäksi. Musta tuntuu, että sekin selkeyttää ajatuksia ja on terapeuttista. Sitten jos (ja kun!!) sattuu tärppäämään, sitä on kymmenen vuoden päästä hauska lueskella.

Syömisestä vielä: En ole itse ylipainoinen, mutta mulla on monesti maha kovin turvoksissa. Mulla on tunne, että mun eka IVF meni pieleen sen takia, että pari päivää siirron jälkeisenä iltana oli herkkukekkerit kavereiden kanssa ja tuli syötyä ihan liikaa:popcorn:. Koko seuraavan päivän maha oli ihan turvoksissa ja tuli ajatus, että jos olisin alkio, hankkiutuisin äkkiä pois sieltä :LOL::ashamed: Seuraavalla kerralla olen viisaampi! Liiat hiilarit ovat pahasta. Seuraava yritys pakastetuilla kavereilla toivonmukaan noin puolentoista viikon kuluttua.

Voimia kaikille ja plussatoivotuksia myös.
 
Heissan!

Mä täällä jännittelen huomista ultraa. Kattoo nyt pääseekö sairaalasta pois omin avuin, ku kivut on ollu aikamoisia :(

Ittelläni on kans tuota ylipainoa johtuen kilpirauhasen vajaatoiminasta ja endon hidastuttamasta suolesta (endo kuronu suolta tiukemmaksi...). Näistä kiloista tuntuu olevan tosi vaikee päästä eroon, vaikka mitä tekis.

Sekavat tunteet edelleenki. Mietin tuota alkionsiirotakin, että montako ja miksi? Mulla siis on ennestään 2 lasta, joista toista puolisoni kanssa tehtiin reilu 1,5v. Sillä saatiin aika sitten lapsettomuushoitoihin kunnalliselle puolelle, kun nuorimmainen on aviopuolisoni ensimmäinen lapsi.

Pitänee aamusta ottaa kasa särkylääkkeitä, että pystyy olemaan taas.

Hengessä mukana kaikille :flower:
 
Onko orgalutra tehnyt mitään oireita ? Mulla on tosi äklö olo nyt, koko ajan enemmän ja enemmän ollut sen jälkeen kun orgalutra tuli mukaan. Tai sitten iskee vatsatauti. Tänään jäi lenkille lähtökin kun en jaksa oikein liikkua olon vuoksi. Viimeiset piikit tänään, huomenna irroituspiikku ja ke punktio. Aika voittajafiilis kun piikkikammoisena olen nuo pistämiset saanut tehtyä jauhamalla itselle, hengitä, hengitä.

Koko viikonlopun olen miettinyt sitä 1 vai 2 alkiokysymystä. Täytän pian 34 eli kai nyt kysyivät, vaikka aiemmin ei ole luvanneet kuin yhden, tosin siitä on jo 1,5 vuotta aikaa. Me haluttiin iso perhe, minä 4 lasta ja mies vieläkin enemmän. Olen surrut ensin sitä ettei isoa perhettä tule, olen surrut sitä että meillä olisi vain yksi lapsi eikä sisaria ympärillä. Olen surrut sitä ettei me ehkä saada sitä ainuttakaan. Ollaan tultu alas korkealta ja kovaa, nyt en uskalla edes toivoa mitään. Tuntuu että jos pyydän kahta alkiota niin ensimmäinenkään ei sitten hedelmöity, tuntuuko keltää tältä, ei saa ahnehtia ?

Ajattelin että katsotaan miten käy, ollaan avoimia siirtoon, siirretään sitten 1 tai 2, kunhan olisi vain se yksi siirtoon niin sekin olisi yksi voitto taas eteenpäin. Pahin painajainen on se, ettei yksikään hedelmöity.
 
Mullakin on näiden rankempien hoitojen aikana se linja, etten juo alkoholia, polta tupakkaa tai rehki liikaa. En tahdo jälkeenpäin miettiä, josko joku tekemiseni olisi vaikuttanut epäonnistumiseen. Punktion jälkeisenä päivänä kyllä join kaksi pientä siideriä ystäväpariskunnan häissä, mutta siinä kaikki.

Tähän PAS-kiertoon ostin nyt uusia raskausajan vitamiineja, ja päätin kokeilla myös pientä annosta aspiriinia kierron tukena. Ja kun liikuntaa en ole harrastanut vuosiin koirien lenkitystä lukuunottamatta, niin sovittiin miehen kanssa tekevämme päivittäin reippaan kävelylenkin ja lisäksi pyrin venyttelemään ja treenaamaan lihaskuntoa kotona. Mun akupunktiohoitajan mukaan mulla on lantionseudun lihakset niin jumissa, että veri ei ehkä sen takia kierrä kunnolla kohdussa. Mun limakalvo-ongelmat vois siis hyvinkin johtua siitä, joten pakko nyt yrittää tehdä kaikkensa.


lumileopardi,
suhtaudun tähän uuteen kierrokseen yllättävän positiivisesti. Eihän tässä kai olis mitään miltä jatkaa jos heti ois se fiilis ettei varmana onnistuta. Kyllä mä jaksan uskoa, että se tärppi vielä tulee. Ollaan kuitenkin nuoria, alkiot oli todella hyvälaatuisia ja kun kolme raskautta ollaan kuitenkin saatu alkamaan, niin ei se onnistuminen nyt täysin mahdotonta pitäisi olla :) Lääkärikin oli negatuloksesta melkoisen pettynyt, kun kuulemma olosuhteet oli aivan täydelliset raskauden alkamiselle. Nyt siis vaan toistoa, toistoa ja toistoa!
 
Give toivottavasti ultra olisikin tällä kertaa positiivinen ylläri eikä tekisi niin paljon kipeetä :|Tsemiä!!

Kovasti tsemppiä myös Jadekivelle alkavaan kiertoon! Hyvältä kuulostaa ainakin tuo sun suunnitelma :) Mulla on vähän sama juttu menossa, en tee mitään mikä vaarantaisi tätä hoitoa mutta pyrin elämään normaalia ja iloista elämää tällä hetkellä koska se oli lääkärin resepti myös ;)

Katjuska oletko saanut lugeista mitään oireita? Mulla tosiaan meni niin, että vasta lauantaina alkoi tuo huima vessassa ravaaminen vähentyä samalla kun kivut/ paine virtsarakossa helpottivat. Nyt on melkein normi tilanne, enää vaan vähän vatsaa turvottaa ja nuo luget on ainakin vaikuttanut rintavarustukseen (turpoamiseen) :whistle: Muutoin lugeista aamulla saattaa tulla pientä huimausta ja huonoa oloa mutta päällisin puolin onneksi normi olo vihdoinkin!!

83yrittäjä mä oon syönyt myös clomeja 4 kiertoa ja nyt oli ekat synarela-sumut. Mulle nuo clomit aiheutti paljon enemmän ja isompia hikipuuskia kuin sumut eli huomaisin välillä vain pienen kuumentumisen joka meni nopeasti ohi.

Tsemppiä kovasti vielä kaikille piikittelijöille ja odottelijoille =)
 
I hate Mondays! :headwall:

Tai, no ainakin tätä maanantaita....testasin eilen ja tänään (pp10 & 11) tyylipuhtaat negat. Ihme, että jaksoin niinkin pitkään odottaa...Okei, torstaina vielä varsinainen testipäivä, mut taitaa jäädä se maailman 8. ihme kokematta tällä ekalla kierroksella.....menkkamaisia juilintoja on välillä ollu ja rinnatkaan ei oo enää kipeet. Tästä on hyvä aloittaa taas uusi, iloinen työviikko:D


jadekivi & neulatyyny: tsemppiä seuraaville kierroksille! PASissa on toivomme=)

Klinikka pyys mua tulemaan veritestiin vaan siinä tapauksessa, että saan plussan kotitestistä...jos nyt ei kerta onnaa, niin mietin, että suostuukohan ne ottamaan sen veritestin hcg:n takia joka tapauksessa..haluisin kovasti tietää, onko edes ollu yritystä kiinnittyä...

Kaikille tsemppihenkeä alkavan viikon kunniaksi, missä vaiheessa sitten ikinä olettekin!:wave:
 
Mangu mä haluun ja menen kanssa veritestiin koska haluan tietää tuon hcg-arvon, onko ollut edes mitään yritystä...
Noh, mulla on vielä viikko testiin joten vielä ei kannata edes odotella :)
Mutta edelleen pidän sulle peukut pystyssä josko kuitenkin... ;)
 
Tuosta liikunnasta oon itekin miettinyt, kun tykkään treenata salilla ja pumpissa aika kovaa. Että miten sitten munasolun kasvatteluvaiheessa ja punktion aikoihin, ja mahdollisen siirron jälkeen voi noita lajeja harrastaa. Mulla päänuppi sekoo jos en pääse salille purkamaan tuntojani.Pitänee lääkäriltä vähän kysellä.

Päänuppi on ollu viikonlopun aikana sekoomisvaiheessa muutenkin. :mad: Ilmeisesti Procren sitten vaikuttaa, kun on ollut pinna niin kireellä, ettei tosikaan. Aivan tyhjästä raivostun ja koko ajan ottaa päähän. Töissä ei huvittaisi olla kellekään ystävällinen. Lisäksi pahoinvointiaallot on tulleet kuvioihin, huimausta on ollut ja tissit kipeenä. Nyt on mulla menossa kp 28 ja normisti miun kierto on n. 25 päivää. Oireista voisin muuten jopa ajatella, että oisinko raskaana, mutta nyt en. Enkä saakaan olla, sillä Procrenia ei saa käyttää raskaana ollessa. Oispa kohtalon julmaa pilaa jos nyt oiskin käynyt niin. Toivottavasti ne menkat alkais nyt nopeesti niin jos vähän helpottais. Olo on niinku PMS-oireisen, mutta potenssiin kymmenen.

Parempaa viikonalkua teille muille! :D
 
Pahoitteluni hoidoissa epäonnistuneille. :hug:

Eipä oo tämänkään viikko alkanut hyvin..olin viime viikolla kaameessa flunssassa ja vähä aattelinkin, meneekö sumuja ollenkaan perille. No viikonlopun olin reissussa ja eilen illalla pullosta ei sit tullu enää mitään..oli liian myöhäistä lähteä edes apteekkiin. No soitin aamulla hoitajalle, että epäilen etten oo vuorokauteen saanu sumuja otettua, et onko haittaa..no ruvettiin sit laskemaan, et vieläkö sumua ois kuitenkin jäljellä. Itse olin takuuvarma, että niin on ja olin TIETTY laskenu väärin ja periaatteessa sumut oli loppuneet jo VIIKKO sitten!!!!! Siis what the ****!!!!! Mä oon siis niin pettynyt itseeni ja laskutaitooni :kieh::'( ja nyt oon satavarmasti, että tää kerta oli tässä! :headwall: ETTÄ PITÄÄ OLLA IDIOOTTI!!!!!!! Huomenna meen ultraan, niin nähdään mitä siellä näkyy..En varmaan saa unta ku pelottaa niin paljo!

Että olkaa Te Synarelan käyttäjät viisaampia, mitä mä oon ollu ja laskekaa annokset tarkkaan! :attn:
 
Nyt on meilläkin sitten lähete lapsettomuuspolille ja ilmeisesti sitten heti ivf-jonoon. Tänään käytiiin perhesuunnitteluneuvolan lääkäriltä tuo lähete hakemassa ja oli kyllä harvinaisen turha käynti... Ensinnäkin aika oli yli puoli tuntia myöhässä ja sisällä lääkärin huoneessa meni noin kaksi minuuttia. Lääkäri vain katsoi spermatestin tuloksen ja teki lähetteen... Mihinkään kysymyksiin ei osannut vastata, eikä kysellyt mitään.
Nyt mietin vaan, että osasikohan tehdä edes lähetettä... pitää varmaan soittaa lapsettomuuspolille ja kysyä onko lähete tehty ja mikä mahtaa olla jonotilanne...
 
Give tuli muuten vielä mieleen kun sullakin endoa ja entuudesta olet jo raskautunut: hävisikö sulla endo raskauden myötä/ ajaksi vai oireiliko myös tuona aikana? Ja tuliko siis takaisin jossain vaiheessa ja vaikuttaa nyt uudestaan yritykseen? Vitsi kun olis enemmän tietoa endosta mutta nihkeesti tosiaan löytyy, jotain pientä sieltä ja täältä!! Mä oon oireiden perusteella aina pystynyt ennustamaan minä päivänä kuukautiset alkaa, joten niitä odotellessa ja toivoessa ettei oireita tulisi : /

Rowan mulla ei olis tullut mieleenkään kahden piikin jälkeen lähteä enää treenaamaan mihinkään vaikka olen liikunnallinen itsekin!!! Eli mulla kun tuli se 18 follia, niin turvotus ja "vatsakivut" alkoi jo toisen piikin jälkeen, samoin väsymys. Ja tuo punktio sama, koska folleja oli paljon ja munasarjan sen verran venyneet, niin mulla palautuminen punktiosta on vienyt sen melkein viikon. Nyt vasta viikonloppuna pystyin tekemään pihalla hommia jonkin verran vaikka punktiosta oli kulunut silloin 4 päivää. Varmasti hyvin yksilöllisiä, mutta kannattaa ehdottomasti mennä omaa kroppaa kuunnellen :)
Niin joo, mulla on tapana tehdä vatsalihaksia joka aamu kun katson aamutv:tä/ hörpin kahvia. Piikittelyn jälkeen noitakaan en pystynyt tekemään, eilen sain ekat rutistukset tehtyä ettei tuntunut enää pahalta.
 
Hei! Kirjoittelinkin jo tuolla elokuun puolella aikaisemmin. Meillä siis nyt toinen IVF-hoito menossa, yritystä 8/2007 lähtien. Eilen oli piikityspäivä 8 ja tänään viimeinen uä ennen punktiota. Näyttäisi taas olevan lähes 20 munasolua tulossa. Keskiviikkona siis punktio ja tänä iltana Pregnyl. Edellisellä kerralla olin sairaslomalla viikon punktion jälkeen. Maha oli todella turvoksissa ja kipeä. Nyt olenkin sitten varustautunut kovemmilla kipulääkkeillä tähän kertaan. Itse punktio ei viimeksi kyllä ollut kovin kivulias. Meillä siirrettiin viimeksi yksi alkio ja nytkin on suunnitteilla siirtää vain yksi. Nyt viikonloppu estää kolmen päivän viljelyn, joten saa nähdä miten solut ehtivät alkaa jakautumaan, kun siirto on jo perjantaina. HCG-testiin aika sitten 3.10, joten odotusta taas riittää. Tsemppiä kaikille hoitoihin :)
 
Give tuli muuten vielä mieleen kun sullakin endoa ja entuudesta olet jo raskautunut: hävisikö sulla endo raskauden myötä/ ajaksi vai oireiliko myös tuona aikana? Ja tuliko siis takaisin jossain vaiheessa ja vaikuttaa nyt uudestaan yritykseen? Vitsi kun olis enemmän tietoa endosta mutta nihkeesti tosiaan löytyy, jotain pientä sieltä ja täältä!! Mä oon oireiden perusteella aina pystynyt ennustamaan minä päivänä kuukautiset alkaa, joten niitä odotellessa ja toivoessa ettei oireita tulisi : /
Pyh, ei se mihkään hävinny, vaan oireili koko aika. Kipuja oli toki kiinnikkeidenki ansoista, mutta uskon itte vakaasti, et endo ei ollu lepotilassa. Hormonihoidot on saanu endon räjähtämään :(
Mut on operoitu yli 10 krt, joten seki vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Onhan tuo endo tehny tuhojaan viimesen raskauden jälkeen enemmänki todennäkösesti, joten raskautuminen ei ole niin helppoa.


(.) Tänään sitte oli ultra. Ilmeisesti ovis oli juuri kerenny olla. Haettiin taas vasenta munasarjaa. Lääkäri mietiskeli, et mitenhän sitte ssg:ssa mahtaa käyttäytyä tuo vasen munasarja, joka siis hankalasti kiinni kohdun takana.

Katsellaan.
 
niinhän siinä kävin kuten pahoin pelkäsin, tai oikeestaan pahemminkin.. :(

sumuttelua takana siis 1.9 alkaen, ja menkat edelleen hukassa, siirtää ainakin viikolla koko hoitoja..

eilen 0-ultrassa oikea munasarja "hiljainen" mitähän sen olis pitänyt jutella..?? Ja vasemmalla 2kpl n. 3cm kystia, jippii!! Lääkäri sitten päätti, et pukteerataas ne pois saman tien, niin eivät jää haittaamaan stimulaatiota.. ÖH SIIS MITÄ?? jep, juuri näin, ei muuta kun UÄ-punktio käyntiin (siis ilman mitään kipulääkkeitä tms..) ja toisesta kystasta tuli 10ml mustaa paksua veristä töhnää, ja toisesta 14ml kirkasta keltaista.. mitä sitten tarkoittaakaan. järkytykseltä en osannut edes kysellä. Itse toimenpide ei ollut kuitenkaan niin paha, kun mitä vois kuvitella, sattuihan se muttei mitenkään sietämättömästi. Kivut alkoivat sitten vasta kotimatkalla, matkaa kun on klinikalta n 40km kotiin, ja yhtään töyssyä ei olis kroppa kestänyt.. buranan voimalla sitten ilta, ja nyt alkaa kivut olla jo siedettävät, vastaa kovia menkkakipuja.. toivottavasti nyt vaan ymmärtäs ne menkatkin alkaa, ettei enää siirtyis enempää, perjantaina olis uusi 0-ultra..

voimia meille kaikille taas tulevaan. päivä kerrallaan, ja askel kerrallaan, eipä tässä muutakaan voi. :heart:
 
Hui kauhee, kun lukee näitä teidän kokemuksia niin pelottaa, että mitä kaikkea sitä itsellä onkaan edessä. Mulla onneksi aika korkea kipukynnys, mutta piikittämään en ehkä pysty. No hoitakoon mies sen sitten, kun aika koittaa.

Toivottavasti nyt tällä kierroksekka mahdollisimman monella tärppäisi!!!

Onko teistä kukaan käyttänyt pakastettua spermaa? Tai tiedättekö siitä mitään? Mietin vaan, että kuinka paljon aikaisemmin punktiota sperma sulatetaan? Ja miten käy, jos sperma ei selviä sulatuksesta, meneekö silloin koko hoito "hukkaan"?
 
Nonna76 Voi itku..kaikkea sitä joutuukin ihminen kokemaan. Toivottavasti kuitenkin noiden kystien punktoiminen oli varmasti paras vaihtoehto.
Eikös sullakin ollu pitkä hoito ja muutenkin taidettiin mennä samoilla viikoilla hoidoissa eteenpäin. Mulla kävi köpelösti Synarelan kans ja tänään vaihdettiin pitkä hoito lyhyeen..nyt pitää Synarelan lopettaa ja huomenna alkaa Puregon pistokset. Ens ma uusi ultra ja siihen rinnalle Orgalutran jarruttamaan..hoidon pitäis kuitenkin olla viikolla 39..*toivoo niiiiin hartaasti että siihen päästään*:heart:

Tsemppii meille kaikille ja eiköhän niitä plussiakin ala jossain vaiheessa satelemaan =)
 
Amalia Armas Meillähän tulee pakkasesta siittiöt ja yhdesti kävi niin, ettei sulatuksessa ollut tarpeeksi hyviä siittiöitä. Jouduin odottamaan vajaan tunnin kun sulattivat seuraavan erän. Käsittääkseni IVF/ICSI tarvitaan siittiöitä vähän verrattuna esim. inssiin eli siittiöt on pakastettu luultavasti useassa erässä.
 
Iltatervehdys kaikille. Uuden yrityksen ensimmäinen ultra takana. Voi pojat miten jännitti. Noh, toiselta puolelta kaksi hyvänkokoista rakkulaa löytys,ja niistä olen iloinen. Pelotti ettei yhtään taaskaan. Uusi ultra sitten torstaina. Halauksia :hug:
 
Hei!
Tänään oli kontrolliultra kuopiossa. Hyvältä näytti kuulemma lääkärin mielestä. Vasemmalta puolelta löytyi 3 isompaa ja muutama pienenpi folli(vasen puoli ollut toimimattomana yli puolivuotta) ja oikeella näytti olevan 3 tai 4 isompaa follia+pienempiä. Isonnettiin Gonal f annostusta 225 yksikköön, et ehtis jokunen niistä pienemmistäkin mukaan. Perjantaina toinen ultra ja siinä selviää, onko punktio maanantaina vai tiistaina. Kiva, kun punktio tehdään jyväskylässä- matkaa lähes 500km yhteen suuntaan ja siirto tehdään kans jyväskylässä. No kaikki se kestää kaikki se kärsii... Kovasti tuntuu juilintoja muniksissa ja tässä vähän kauhulla odottelen jo loppuviikkoa, kun lääkäri peloitteli, et saatan olla aika kipee ja mitään raskasta ei saa sit nostella. Pitää töihin saada joku apuri, kun mun työt on justiinsa lähinnä sitä nostelua.
Näillä taas mennään.
Plussatuulia kaikille!
 
Iltaa

Johkunen: Eipä mullakaan suurempia oireita lugeista ole. Tisut ehkä vähän kipeät ja vessassa tosiaan joudun käymää vieläkin joka yö, ainakin kerran vaik ei olis kauheesti juonu illalla.
aika piinaavaa aika on tosiaan kun odottelee että pääsis lähelle testipäiviä=)

Mut nyt nukkumaan...väsyttää!!!
 
MOikka!!!

Ihan ekana :hug: kaikille neganneille!!

Pitkästä aikaa pääsin ihan ajatuksen kanssa lukemaan teidän kuulumisia :)

Jag78 kyseli orgalutranista..mie pistin tänään toisen piikin,vielä en oo huomannu erikoisia sivuvaikutuksia, en tosin oo ees kerenny vielä lukeakaan mitä kaikkee ois luvassa :ashamed: mutta toisaalta ehkä parempi niin, koska hetihän ne kaikki sit tulee kun lukee :stick:

Tillu79 hyvältä kuulostaa saalis! Sun kanssa mennään samoja aikoja, mulla kans punktio tod näk maanantaina, päästäänkin yhdessä piinailemaan :heart:

Noista elämäntavoista on tainnu olla puhetta täällä..
Ite oon tosi huono harrastaa liikuntaa, joten onneks siitä ei oo tullu vaikeuksia pysyy erossa.. Meillä on remppa kotona ja kaikkee painavaa on pitäny nostella ja ihme asennoissa hommia tehdä,niin kyllä välillä alamaha muistuttaa et pitäs rauhottuu..
Maha alkaa olla jo aika turvonnut, munasarjoja juilii välillä sielusta asti. Farkkuja en taida enää pukea, kun tuntuu että löysemmätki housut kiristää mahan kohdalta.
Jospa se ois jo ennakko tuntua ensi keväästä kun ei mahu sit vaatteetkaan :O

Viime hoidossa olin koko pistosten ajan ja jonku aikaa ennen niitäki täysin absolutistina, ehkes hörppyä en ottanu, ja mieskin joutu olemaan ilman saunakaljaa aina punktiopäivään asti.
Pakko myöntää teille, että mie poltan aika paljon tupakkia, vaikka ei tod pitäs! Mut nyt taas ku selvis hoito ajankohta niin aloinpas vaan vähentämään roimasti.
tietty ois paras jos lopettas kokonaan, mut jotenki hermostuttaa nää jutut nii pakko käydä välillä henkoset ottaa. Nyt oon saanu sillee että käyn n.2,5-3h välin tupakalla, ennen vähintään kerran tunnissa tai tilanteesta riippuen jopa useemminki.
No, sit kun se plussa pärähtää niin loppuu sekin paha tapa! Onpahan sit ainaki erittäin hyvä syy lopettaa se käryyttäminen ;)

Mulla oli eilen ultra. Lääkäei sano että hyvä paketti tulossa =)
Oikeella oli ainaki 5 hyvännäköstä follia ja vasemmalla myös kasvamassa, en tiiä monta, kun on se endo sielläkin niin mahtaako niitä erottaa niitten takaa?

Torstaina uä2 ja sit selvii punktiopäivä, mitä kyllä lupaili maanantaiksi.
Saattaapi olla että tämä tyttö ei nuku punktiooo edellisenä yönä, pelottaa jo nyt jos on yhtä karseen kivulias kokemus ku viimeks! Kerroin kyllä pelosta ja tuskasta, laittovat papereihin siitä merkinnän ja lupas kunnolla puuduttaa ja huolehtii kipulääkityksestä.Huh.

Taas on niin pitkä sepustus et rupesin miettii että tarviis varmaan useemmin
käydä täällä kirjottelemassa nii ei tulis sit kirjaa kirjotettua...
Mut yövuorossa on varsin hyvä keskittyy :p

Hyvät yöt, minä jatkan valvomista aamuun asti ;)
 

Yhteistyössä