Ivf hoitoja lapsettomille

Ei kertaakaan PAS-päivänä. Yleensä mulla on ollu siinä vähän alle 8mm paitsi viimeks oli lähemmäs 10mm. Lienee tuossa vehnänalkioöljyssä sittenkin jotain voimaa. Toiset väittää sen auttavan raskautumaankin mutta ei ainakaan mulla. Jospa tuo koskeekin niitä normisti raskautuvia :/

Tähtitomu, toi vehnänalkioöljy voisi ollakin mielenkiintoista kokeilla, tosin enpä mä kauheasti näihin kikkoihin usko. Onkohan siinä toi E-vitamiini se juttu.

Mulla on nyt ollut käytössä Multivita (sis. foolihappoa) ja D-vitamiini 20 mikrogrammaa. Eilen ostin kalanmaksaöljyä (yök) ja siinä on kanssa D- ja E-vitamiinia. Taidan siis jatkossa jättää ehkä tuon pelkän D-vitamiinin pois. Aiemmin oon myös tuloksetta koittanut greippimehua ja Gelee Royalea.

Onko teillä muilla jotain vitamiineja, luontaistuotteita tai kikkakolmosia käytössä?

Hydra juu, jälkikäteen ajatellen olisi ollut primot mullakin stressittömämpi (ja halvempi) vaihtoehto.. :D Oliko sulla monta limisultraa ekassa PAS-kierrossa? Ja koska oli ensimmäinen? Mä oon taas niin malttamaton ja suunnittelen ja laskeskelen koska mahdollisisti saisin kyytiläisen :)

Millä kiertopäivillä muilla on ollut lääkkeelliset PAS:it?

skorppari, jos en nyt väärin muista, niin eka limisultra oli kp 14. Taysissa suositus, että eka kp 10-14. Toka oli tästä kahden päivän päästä kp 16, kun haluttiin katsoa, mikä ihme se rakkula oli oikeassa munasarjassa. Limis ei ollut tässä välissä kasvanut. Kp 18 aloitin rinnalle Luget ja kp 22 oli PAS. Toivottavasti tällä kertaa PAS ei venyisi noin pitkälle, vaikka ei sillä kp:lla kai niin väliä, kun on lääkkeellinen.

Hyvää tätä vuotta kaikille=)
Täällä odotellaan edelleen aikaa sairaalaan hysteroskopiaan, oli jo pakko soittaa ja kysyä et onko lähete edes menny perille. Sen verran sain tietoa et tässä kuussa pitäis päästä operaatioon. Ja jos oikeen muistan ni heti seuraavaan kiertoon pääsis yrittää pas:ia eli maaliskuussa luultavasti. Mut kunhan nyt ensiks selvitellää kohdun tilanne..

toi vehnänalkio öljy on paras E-vitamiinin lähde. B- vitamiini kuulemma vielä "vahvistaa" imeytyvyyttä, tiiä sit. Tosin sitä otan vaan kerran pari viikkoon kun tuossa monivitskussa sitä on. Mulla tuo on vaikuttanu sen pari milliä paksuuteen. Mutta eihän kai sekään kaikilla toimi.

ps. juttelin kerran yhden luontaistuote tädin kans ja se sanoi että näillä suomen suositus määrillä kaikkia vitamiinejä vois ottaa melkeenpä tupla-annokset ilman että on vaaraa "yli annostuksesta".

PAS:n ultrasta, mulla TAYS:ssa taas sanottu, että mieluiten ultraavat kp10-12 ja niistäkin mieluummin 12. Mulla on yleensä ylläri vaan sattunu tuo kp12 sunnuntaille ja hoitsu on sit laittanu ekan ultran perjantaille eli kp10 ja aina on lääkäri naputtanu kun on liian aikasin. No nyt onneks sattu kp12 maanantaille.
Skorpparille, mulla on vähän vaihdellu nuo mutta aikasin siirto on ollu kp14 ja myöhäsin tais olla kp19 sit on olu siinä kp13-16 aika usein. Toisaalta sillä ei oo mitään merkitystä kun se limiksen paksuus määrää millon siirto tehdään ja oma kroppa kun on sammutettu normi toiminnasta.

Mä kävin eilen ostaan sitten tuota vehnänalkioöljyä. Otetaan se nyt testaukseen, eikai siitä haittaakaan voi olla. Jostain luin, että E-vitamiinin maks. annos olisi 300 mg/vrk ja siinä missä ostin oli 11 mg suositusannoksessa. Lisäksi ajattelin nyt syödä kalanmaksaöljyä, koska syön kalaa aika harvoin ja ruokavalioni on aika rasvaton. Kalanmaksaöljyssä on 10 mg E-vitamiinia ja D-vitamiinia 10 µg, lisäksi tietty niitä rasvahappoja. Ostin vielä vahvaa foolihappoa (800 µg). Sitten purkista otan vielä lisää D-vitamiinia (20 µg). Katotaan, onko näistä mitään iloa.

Leenu, hurjasti tsemppiä odotteluun.

Hydra kiitti! Toivotaan, että limis ensi kierrossa kasvaa nopeemmin ja pääset siirtoon aiemmin, ettei tarvii noin pitkään odotella!

Kiitos myös tähtitomu. Eipä kai sillä mitään merkitystä tosiaan ole, mutta on kiva kuulla kokemuksia niin tietää vähän mitä on odotettavissa ja voi vähän alustavasti suunnitella aikatauluja mielessään, malttamaton kun olen :D. Vaikka toki ymmärrän ja kokemus jo osoittanut, että oma kroppa voi toimia ja reagoida lääkkeisiin ihan eri tavalla kuin muilla..

Mä olen syönyt viime kuukausina vain multivita plussaa, jossa perusvitamiinit ja foolihappoa. Pellavansimenrouhetta ja kalaöljykapseleita otan satunnaisemmin. Greippimehut alkukierrossa ja pieni annos punaviiniä loppukierrossa on tullut joskus testattua..

Meillä menee vehnänalkioöljy teelusikallinen, B-vitamiini satunnaisesti, foolihappoa 4mg lääkärin määräyksestä, omega3, monivitsku, sinkki ja D-vitamiini 100µg.

Lainaus vuodelta 2012 "Yhdysvalloissa äskettäin ilmestynyt, odottavia äitejä hoitavien lääkäreiden oma julkaisu kertoo, että odottavan äidin pitäisi saada 100 mikrogrammaa päivässä, jotta lapsella olisi jo kohdussa D-vitamiinia veressä. 10 mikrogrammalla ei ole mitään vaikutusta, toteaa professori Paakkari."

skorppari, ootko sä laskenut, että koska uusi kierto alkaisi ja koska voisi olla siirto? Ihan sillä mietin, että kuinka lähekkäin mennään. :) Mulla uusi kierto voisi alkaa ensi keskiviikkona ja jos PAS on taas kp 22, niin se olisi 5.2. Toivon kuitenkin, että tällä kertaa aikaistuis vähäsen.

Hydrangea, menee mulla kierron alku varmaan melkeen viikon myöhemmäksi, kuin sulla. Ehkä 21.1. voisi alkaa uusi kierto. Mulla on yleensä oviskierroissa limis kasvanut ihan hyvin, että elän toivossa että lääkkeellisessäkin. Periaatteessa tollon 5.2. voisi olla mulla joku kp 15-16, että jos limis on kasvanut nopeesti niin mahkuja siirtoon niillämain, mutta saas nähdä miten menee. Ja tietty toivotaan, että sulla vähän aikaistuisi. Mutta veikkaisin, että max. viikko väliä meillä, toivottavasti kaikki menee hyvin ja päästään piinailemaan ainakin osittain samaan aikaan! :)

Hyvää Uutta Vuotta kaikille, täällä on jutustelu taas alkanut. =)

Ilmeisesti kaikilla hoidot taas käynnistyneet ja kuumeisesti odotellaan siirtoja...:heart: Meillä ei siirtoa Tammikuussa pyhien takia, mutta katsellaan miten sitten Helmikuussa :)

Nopea kysymys - käyn viikonvaihteen aikana lukemassa juttuja tarkemmin.

Mutta - mille viikonpäivälle teillä on punktio osunut? Pitkällä kaavalla siis mennään ja punktiopäivänä on ma tai ke ja siirto sitten ke tai pe.
Mulla on opettajaopinnot vähän kesken ja luonnollisesti pakolliset koulupäivät on juuri tuon viikon ma ja ti. Koulupäiviä on peräti 5 vuodessa niin pakkohan sen on tähän sattua...

Lopullisestihan tämä ratkeaa tietysti edellisenä perjantaina ultrassa, mutta kaikki "turha tieto" on ihanan tervetullutta tässä vaiheessa elämää.

Ihanaa viikonloppua teille, Rovaniemellä on tullut lunta taas hulluuteen asti.

Moi,olis yks hölmö kysymys taas elikkä mulla menossa icsi pitkällä kaavalla ja ens tiistaina pitäis mennä aamulla verikokeisiin pitääkö mun olla syömättä/ juomatta ennen verikoetta vai mitä ne siitä katsoo?

Cassis: mulla osui punktio keskiviikolle (lyhyt kaava), mut päivähän riippuu tietty siitä millon sulla alkaa/on alkanut munasolujen kasvattelu ja millainen vaste tulee. Toi on niin stressaavaa kun ei tiedä etukäteen, jos on mahdollisille päiville muutakin "pakollista" menoa. Toivottavasti osuu sopivalle päivälle! :)

Tellu: en tietty tiedä mitä sulla katotaan verikokeissa, mut mulla ainakin lyhyessä kaavassa katsottiin estradioli verikokeilla ja sai syödä normaalisti. Eiköhän sulle olis sanottu, jos ei saisi syödä tai juoda.

Viimeksi muokattu:
Cassis, mulla punktio osui perjantaille lyhyessä kaavassa. Meillä punktioita tehdään joka päivä. Samoin siirtoja.

Tellu, eiköhän sua olis ohjeistettu oleen syömättä, jos olis tarvis. Perus hormoonikokeet ei sitä vaadi. Oon ainoastaan ollut syömättä, kun otettiin paastosokeri ja kilpirauhaskoe.

).( Eilen vikana Primolut päivänä tuli jo illalla vähän vuotoa ja tänään kp 1. Ultra varattu kp 12. Zumenonit taas naamaan kolmesti päivässä. Jännittää taas hurjasti. Yhden PASsin jo kokeneena tietää mikä kaikki voi mennä pieleen, niin nyt ei osaa enää olla niin rennosti ja luottavainen kuin aiemmin.

kunhan kysyin muuten vaan :)
Mä vähän muistelen että TAYS:lla on tapana sulatella aina nuorimmasta päästä. mutta toki voi ite toiveen esittää. niinhän mekin tehtiin nyt pakastuksen suhteen ja saatiin toive jopa läpi :) joten voihan se onnistua.

Jes, nyt alkaa taas asiat etenemään, aika tähystykseen on 3 viikon päästä. Eli jos kaikki ok, ni pas on maaliskuussa. Tuossa vähän laskeskelin ni siirto sattuis melkein päivälleen samaan ku vuos sitten, josta tuli plussa. Voi kun maaliskuu olis mun onnen kuukausi.:)

Hydra ei ihan vielä. :) Mulla alkoi viime perjantaina uusi kierto, jännä vaikka ovuloin kp10 niin mun kierto oli silti 26 päiväinen. Yleensä mulla on dpo aika tarkkaan toi 14 ellei sitten oo luget sotkemassa, nyt meen kp8 jo ultraan kun seuraava mahdollisuus olisi ollut kp 12 ja pelkäsivät että on liian myöhään. Uskon et se kp 12 ultra olisi riittänyt, mut halusivat pelata varman päälle... Tuntuu että toi kp 8 on hirmu aikaisin, mahtaako siel silloin viel mitään näkyä? :) Mitenkäs siellä joko uusi kierto kohta alkaa?

Muille hirmuisesti tsemppiä hoitoihin, on tää yhtä odottelua koko projekti, mut toivotaan et joskus saadaan kaikki alkaa odottamaan sitä kauan kaivattua vauvaa. :heart:

Niian, no me mennäänkin sitten aika samalla kp:lla. Mulla tänään kp 2. :) Ultra tiedossa kp 12 eli ens viikon perjantaina.

).( Vuoto on ollut hyvin outoa, tosi niukkaa. Su illalla kasin maissa huomasin, että pikkuhousunsuojaan oli tullut ihan kunnolla verta. Samoin tuli yöllä. Ajattelin laskea kuitenkin vasta maanantain kp ykköseksi kun vuoto alkoi niin myöhään. Aloitin silloin vasta Zumenoninkin. Maanantaista lähtien on kuitenkin tullut vain niukkaa rusehtavaa vuotoa. Toivottavasti tää ei nyt vaikuta jotenkin negatiivisesti limikseen. Lisäksi oon ollut nyt kipeenä. :(

Hydra, mulla on ollu nyt hoitojen aikana muutaman kerran PASseihin mennessä tollanen niukka vuoto. Nytkin oli yks päivä kun vuosi kunnolla :eek: ja loput oli just ruskeeta, niukkaa ja hyytymiä. En sit tiiä voiko tällä olla jotain vaikutusta.Tuntuis että ei kun muutenki omat toiminnot lamaannutetaan mutta mikä näistä tietää :$

Ompa jännä meinaan mullakin on hoitojen aikana ollut kuukautiset ihmeän niukat aina välillä, et tuntuu et yksi päivä vuotaa ja sit loput vaan tuhruttaa. Edelliset kuukautiset oli oikeestaan kaikista niukimmat. Ennen mun ongelma on päinvastoin ollut, et tuntuu et on ollut liian runsaat ja on saanut pelätä riittääkö suoja. Nyt onneksi kun oli ihan luonnonkierto kokonaan niin oli aika normaali kuukautiset piiiitkään aikaan!

Yhteistyössä