Ivf hoitoja lapsettomille

Hei,

ajattelin kysyä, onko muille tullut maha todella kipeäksi hormonipistosten takia? Meillä on miehen kanssa ensimmäinen ivf-hoito meneillään ja alkio siirrettiin eilen. Maha on vaan tosi kipeä, lääkärin mukaan kaikki on kunnossa ja uskon sen. Mietin vaan näin ensikertalaisena, kuinka kauan tätä kestää :). Munasarjat on isot ja on vähän nestettä, myös rinnat on yhä tosi arat. Kävleminenkin sattuu ja täytyy kulkea tosi rauhallisesti. Ei ole maailman vakavinta, mutta tykkään liikkua! Oikestaan maha on koko ajan kipeä.

Olemme mieheni kanssa molemmat 40 vuotta ja tiedän, että oma ikä tässä on ratkaisevin tekijä. Yritetään nyt kuitenkin :).
 
Aifos, on kyllä aika tapaus kohtaista ja riippuu hoitokierroksestakin, kuinka kipeä on. Pitäisin tuota kyllä ihan normaalina. Ekalla hoitokierroksella olin toiselta puolelta todella kipeä. Siirron jälkeen lääkäri sanoi että viikon pari on syytä vältellä raskasta liikuntaa tms. ja ottaa muutenkin rauhallisesti.
 
Mulla mennyt vähän aikaa kun päässyt tänne saakka kirjoittamaan, kesälomaa saa tässä vietellä hoidon yhteydessä ;)

Lisää uusia "kasvoja" tullut mukaan, tervetuloa munkin puolesta :popcorn:

Täällä mennään ilman mitään oireita.. vähän vatsan juilimista/repäisyä oli tuossa kiinnittymispäivän aikoihin mutta sehän saattaa johtua siitä lutinuksen keltarauhashormoonistakin mikä siellä temppuilee :|

kattelin tuossa kalenteria että sunnuntaina tai maanantaina olisi menkkojen alkamispäivä, mutta alkaako ne kun on tuo lutinus-kuuri päällä vai alkaako ne vasta sitten kun kuuri on ohi?

kohta vissiin saisi itekin alkaa "aikaiseen" testailuun mutta en kyllä uskalla :x kolmeen vuoteen mahtuu niiiiin monta negatiivista testitulosta että mulla oikeestaan ihan pelottaa tehdä tätä testiä koska tietää että nyt on ainakin jotain konkreettista tapahtunut siinä alkupäässä. PELOTTTAAA : / onneks on lomalla ja on niin paljon menemistä ettei koko ajan kerkiä ajattelemaan asiaa mut sitten iltasin kun pysähtyy päivän touhuista niin tulee taas pohdittua kaikkea.


mitä muuten toi pp tarkoittaa ? :ashamed: onko se joteski niinkö päivät punktion jälkeen tai jotain :D
 
Heipä hei kaikki :)
Kertokaas viisaat mitä IVF-suunnittelu käynnillä tehään ? Meillä olis ma suunnittelu aika Tayssis. Meen sinne yksin kun mies on töissä ja eipä siä kait isännälle mitään ihmeellistä oliskaan :) sille riittää ku mä infoon sitä millon tapahtuu mitäkin ja mitä sen pitää tehä :)
 
Jonsku88, meillä suunnittelukäynnille pyydettiin molempia. Mutta en nyt usko että käynti siihen kaatuu jos toisella osapuolella on esteitä. :)

Suunnittelukäynnillä sain lääkkeiden reseptit, hoitajan kanssa käytiin läpi hoitorulianssi: miten lääkkeitä käytetään, mitä tapahtuu, miten tehdään, mitä lääkkeet maksaa jne. Ihan perusjuttuja. Suunnittelukäyntiin oli varattu aika mukavasti aikaa, joten jos kysymyksiä on, niitä kannattaa kirjata etukäteen vaikka lapulle ylös.
 
Jonsku88, olen Taysilainen ja mun mies ei ollut suunnittelukäynnillä mukana. Hänen verikoelähetteet annettiin mulle ja mä passitin hänet labraan. Toki olen sitä mieltä että mun mies olisi hyötynyt käynnistä siinä mielessä että olisi kuullut asiat lääkäriltä. Tai siis ehkä mä olisin hyötynyt eniten, kun ei olisi tarvinnut kertoa kaikkea miehelle ja selittää mitä mikäkin tarkoittaa.
Ja ei mulle sanottu mitään negatiivista siitä ettei mies ollut mukana.

Täällä vaan odotellaan että päivät kuluisi. Ei oo mitenkään piinaavaa, ei oikeastaan jaksa hötkyillä. Vaikka kyse onkin meidän ekasta alkion siirrosta. Mutta raskaus ja raskaustestirintamalla on koettu niin paljon ettei tässä niin ihmeitä odottele.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Hei!!!

Täällä alkoi lesken elämä, kun Eurooppa kutsui miestä ja aamulla alkoi hänen työmatkansa. Ikävä jo valmiiksi hurja ja tuntuu että marraskuun alkuun, jolloin tuon takaisin kotiin saan, on järettömän pitkä aika. sitten pääsemmekin tosi toimiin eli sitä kaikkea odotellessa

Lokakuun 16. aloitan primolutit, joista sain jo reseptin. Noilla tarkoitus saada menkat alkuun, sitten mulla on 3 aikaa kahden viikon sisällä lapsettomuuspolilla eli seurataan vissiin munasolujen kehitystä ja pistokset osuu noille kohdille ja vkolla 46 oli sitten se punktio ja siirto <3 Tunteet hyvin sekavat ja odottavat <3

Rakastan, rakastan, rakastan <3 <3 <3 Kyllä tässä kaiken ohella on käynyt kaupanpäällisiksi melkoisen matkan omaan minäänsä ja kumppaniin- tuskin missään muussa elämäntilanteessa voi kokea samaa, enkä voi sanoa tämän olleen mitenkään mutkatonta tai kivutonta. Samoja tuntemuksia uskon olleen teillä kaikilla...

Onko teillä tietoa, tärppääkö varmemmin tuoresiirrosta vai PASsista

Töissä en ole kertonut vielä mitään, enkä muutenkaan tiedä, kuinka kaiken järjestän. Meille tulee nyt syksyllä vielä uusi esimieskin, mutta eihän siinä varmaan muuta kuin, että se on palkallista tai palkatonta saikkua punktion yhteydessä. Sitä toimenpidettä jännitän kovasti ja niitä tuntemuksia, mitä hormonit teettävät, kun en ole niitä juuri aikaisemmin käyttänyt...

Hoidossa olemme omassa keskussairaalassamme, mutta IVF hoidot meille tehdään Taysissa.
 
Tähän asti ollut tunne että nyt vois onnistaa...tänään vahva tunne että tämäkään hoito ei onnistunut. Mahassa tunne, että menkat alkaa. Olo on jo pettynyt :( pp 9 jos nyt ois testi kaapissa niin tekisin!!

Mikä mieli muilla piinailijoilla? onko tuntemuksia?
 
Haikala, ei oo häävi olo. :( pp 10 menossa. Koitahan sinäkin jaksaa. :hug: ..ja eihän testaus vielä tässä vaiheessa varmaa vastausta toisi. Toivotaan nyt kuitenkin vielä parasta tai yritetään ainakin. :LOL:

Mulla on kroppa jumissa kun ei voi vielä jumppailla. Lämmöt on olleet korkealla kolme-neljä päivää. Tänäänkin kuumetta, joten kävelylenkkikään ei oikein houkuta. :(

Mulla ei oo mitään kiirettä tehdä testiä, mutta ootan innolla että nois lopettaa lutinusten käytön! Alapää on ihan karrella niistä. Limakalvot ei tykkää niistä yhtään. Asettimeenkin on jäänyt vähän verta toissa päivänä ja eilen, joko se on hyvä merkki tai sitten mulla pukkaa jotain alapään tulehdusta tai limakalvot on ihan rikki. :/

Täytyy toivoa että kuume ei nouse. Se taitaa olla varma merkki tulehduksesta. Paska olo siis. :D

Stempit muillekin piinailijoille. :)

maui84,
kysyit mitä pp tarkoittaa. pp=piinapäivä -> päivät siirrosta. Alkionsiirto on pp 0, seuraan pp 1 jne.

Snipsu, tehän olitte ulkoimailla hoidossa? Mitä kaikkea paperiasioihin kuuluu? Taitaa olla hieman monimutkaisemmat kuviot kuin täällä?

aniraz, tutulta kuulostaa sun pohdinnat. Tauon ja kesäloman aikana tuli tehtyä paljon sellaista mikä olisi vähintäänkin vaikeaa jos olisi lapsia. Muistan ajatelleeni kesän aikana muutamaan otteeseen että ei se nyt tämäkään hullumpaa ole. Mulla on ihana mies ja meillä on hyvä olla yhdessä. :heart: Jollain pitää itseään lohduttaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau niinpä, on ihana mies ja hyvä kahdestaan, aikaa ja rahaa vaan meitä varten. Hetkittäin se riittää, sitten taas tulee se fiilis... :| ei voi minkää.

Voi kun tulisi plussia, mulla on peukut ja varpaat pystyssä. Ootan omaa hoitoa sekasortoisin tuntein, toisaalta on toivoa, toisaalta haluis juosta vaan toiseen suuntaan. Piikit ja se piinailu...hmmmh..voisko mut vaikka nukuttaa koko homman ajaks? :LOL: tai antaa joku tunteettomuuspiikki, voi kun olisin mies..eipä tällaset hetkauttaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja Haikala
Tarana Onnea matkaan:flower:! Laitoin sut piinailijoihin. Oliko punktiosaalis minkälainen ja saitteko pakkaseen alkioita?
Minskuinen Mun lääkäri sanoi, että tuoresiirroilla tärppää paremmin, mutta se on varmaan vaan sen tuntuma asiaan. Tuossa on varmasti lääkärikohtaisia eroja kuten kaikessa muussakin lapsettomuuteen liittyvässä. Siltä ainakin tuntuu, että hoidot ja mielipiteet asioista vaihtelee, mitä nyt täälläkin tulee asioista luettua.
Tiuku_2013 Mitäs teille kuuluu?
Tsemppiä kaikille piinailijoille! Plussaonnea:heart:!

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......Ajankohta..........Syy
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Valoa....................2.IVF/1.PAS.........?
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
meemir..24..............1.IVF/1.PAS........?..............Munajohdi nvaurio
Ainox..28................3.IVF...... ..........?..............Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..elokuu?
grosjean..31............2.IVF........... ....syksy 2013?
Jonsku88..24............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Toive13..35............2.IVF?........... ...syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
Karoliina81..32........1.IVF............ ....syyskuu..........PCO
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IV F..............marraskuu........siittiö t?
PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä...Syy
piu_pau..30................2.ICSI....... ........... 1.........28.8........Selitt.
Maui84..29.................1.IVF........ ............ 2........29.8?.......Selitt.
Haikala..25.................2.ICSI/I.PAS..........1.........30.8
toivounelma..35...........1.IVF/1.PAS..........1..........4.9..........Endo/PCO/astenozoosp.
Tarana.........................1.ICSI.......... ......1..........7.9?.........PCO,siittiöt
PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. ...........Endo
TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau onko sulla ollut menkka tuntemuksia?mulla tänään menkka mahakipeä, lievää tosin. tänään myös sydän lyönyt oudosti, yli lyöntejä :LOL:
v*tuttaa kun tää menee taas niin samalla kaavalla ku muutki! tekis mieli juoda pullollinen punkkua ja unohtaa koko homma!
 
Iiris_lorea, Kysyisin vielä että onko sulta otettu useassa vaiheessa kiertoa keltarauhas-arvot? Mulla tosiaan on otettu vain alkukierrossa ja silloin ne on ok rajoissa, mutta loppukierron hormoneita mulla ei ole koskaan kartoitettu, koska lääkärit taitaa olla sitä mieltä että ovulointiongelmaisena niitä on "turha" ottaa.
Mutta mulla on tuo Lugesteron ollut käytössä vuosi sitten raskaudessa tosiaan sinne viikolle 10+ asti, mutta mun keskenmeno tulikin vasta sitten 15+ (tai siis keskeytynyt keskenmeno todettiin). Ja nyt mulla on PASsin jälkeen taas Lugesteron käytössä ja sitähän käytetään sitten rv 12+ asti, jos raskaus alkaa. Niin ja Zumenon myös.

Haikala ja piu_pau. Toivotaan että menkkatuntemukset on raskauden alun tuntemuksia.

Teoriassa tänään on se päivä kun meidän alkio kiinnittynee kohdunseinämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Snipsu, johan on paperin pyörittämistä! :O Ihan niin kuin näissä hoidoissa ei ois tarpeeksi. Toivottavasti saatte asiat mahdollisimman pian selvitettyä.

Haikala, ei oo menkkajuilinoita pahemmin ollut, jotain pientä kyllä. Mulla oli ihan erilaista oirehdintaa viime kerralla. Tosin tämä hoito on mennyt muutenkin eri tavalla kun on ollut ihan eri lääkkeet. Paha mennä sanomaan mitään, mutta hieman pessimistinen olen onnistumisen suhteen.
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......Ajankohta..........Syy
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
meemir..24..............1.IVF/1.PAS........?..............Munajohdi nvaurio
Ainox..28................3.IVF...... ..........?..............Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..elokuu?
grosjean..31............2.IVF........... ....syksy 2013?
Valoa..29...................2.IVF/1.PAS.........syyskuu...Endo
Jonsku88..24............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Toive13..35............2.IVF?........... ...syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
Karoliina81..32........1.IVF............ ....syyskuu..........PCO
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IV F..............marraskuu........siittiö t?
PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä...Syy
piu_pau..30................2.ICSI....... ........... 1.........28.8........Selitt.
Maui84..29.................1.IVF........ ............ 2........29.8?.......Selitt.
Haikala..25.................2.ICSI/I.PAS..........1.........30.8
toivounelma..35...........1.IVF/1.PAS..........1..........4.9..........Endo/PCO/astenozoosp.
Tarana.........................1.ICSI.......... ......1..........7.9?.........PCO,siittiöt
PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. ...........Endo
TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
Moikka naiset! Mä pikkuhiljaa palailen taas hoitojen pariin. Meilllä on ollut melkein viiden kuukauden tauko ja oon ottanut siitä ilon irti. Tää on tehnyt hyvää. Syyskuussa ois tarkoitus tehdä 2.IVF:n 1. PAS. Se ois seitsemäs siirto ja seiska on mun onnennumero. Oiskohan se tälläkin kertaa?? :)

Täällä osa on päässytkin jo tositoimiin. Tsemppiä piinailijoille ja hoitoa odottaville. Tässä kun pääsee (joutuu) taas palailemaan normaaliarkeen loman jälkeen niin yritän aktivoitua täälläkin. :)
 
minskunen Taysissa on sulku jouluna jouluviikolta uuden vuoden yli. Veikkaisin että tänä vuonna sulku alkaa 23.12. ja jatkuu 2.1. asti. (ei siis ole fakta tietoa tämän vuoden sulkupäivistä, mutta on sulku aina)

Kyllä ne yrittää mielestäni ottaa huomioon noi sulkuajat kun suunnittelevat lääkityksiä yms.

Mutta onko tietoa/ kokemusta että tehdäänkö taysissa passeja peräkkäisiin kiertoihin vai onko välikierto? En mä vielä mitään hanskoja tiskiin oo heittämässä mutta pohdiskelen vaan jo miten syyskuu menisi aikataulullisesti....

Kuvitelmia oireista on saatu jo kerättyä :D mutta ei niistä sen enempää.
 
Voi ei.. mulla eilen lauantaina tuli vähä vaaleanpunaista vuotoa suojaan.. päiviä alkion siirrosta 9.. tulihan siinä itku että tää ei voi olla totta :/ mulla yleensäkin edellisenä iltana ennen menkkoja tulee semmonen pikku tippa tiedoksi että huomenna alkaa ja laskeskelin että näin taidetaan mennä tälläkin kertaa .. :/ vuotoa tuli se pikku "läiskä" ja sit se katosi johonkin ja aloin jo herättelemään toivetta että mitä jos..! Mut sitten tänään ihan täsmälleen samaan aikaan kuin eilen, niin vaaleanpunainen töhry taas ilmestyi ja nyt sitten ihan tosissaan pelottaa et mönkään meni 1. Ivf..

Mulle siirrettiin se 2 alkiota ettå voiko vuoto johtua siitä että toinen tulee pois vai kannatteeko tässä enää hakia toivonrippeitä.. testiä en ole vielä tehnyt kun ajattelin että teen sen vasta tiistaina..?
Mitenkä muilla piinailijoilla? Haikala, piu_pau?
 
maui84 ei noista vuodoista voi sanoa mitään, voi johtua raskaudesta, kuivista limakalvoista, menkoista, jostain hormonihässäkästä kaikkien niiden piikkien jälkimainingeissa..toivoa on, ei enää montaa päivää sulla testiin. :)
 
Päätin liittyä mukaan uutena vertaiskeskusteluun. Mitäpä sitä yksi näitä asioita päässään kelaa. Itselläni takana kaksi inseminaatiota, jotka tehtiin keväällä ja joista molemmista nega. Nyt parhaillaan ivf:ää varten Puregon pistokset, joista toinen pistoskerta tänään illalla. Eilinen pistäminen meni omasta mielestäni hyvin. Hieman jännittää tämä ensimmäinen ivf, saadaanko yhtään munasolua talteen. Mitä, jos kaikki munarakkulat onkin tyhjiä... No ehkä ei kannata liikaa asiaa miettiä. Se on sitten sen ajan murhe. Katsotaan miten käy. Tällä viikolla lääkärini teki "rapsutushoidon", joka juili ikävästi ja oli todella kurjan tuntuista. Sen jälkeen olen alkanut jännittää tulevaa punktiotakin ihan eri tavalla. Mulla lääkkeenä Puregon, Orgalutran, Ovitrelle ja Lugesteron. Oletteko saaneet aina myös jonkin muun kiinnitystä parantavan lääkkeen viidenneksi? Minä en saanut reseptiä muutako noihin mainitsemiini. Olen kuullut, että jokin Gonapeptyl on annettu myös usealle.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
mui84, juu ei kannata menettää vielä toivoa. Ei tuosta pienestä vuodosta kannata huolestua.

Meinasitko jo etukäteen testailla kun tiistaina testin teet? Vai olikohan tuossa listassa väärin virallinen testipäivä?

Mulla oli vähän vastaavaa vuotoa pp8-pp9. Lutinusta laitettaessa asettimeen jäi verta. Pistän sen erittäin kärsineiden limakalvojen piikkiin, jos niitä mulla enää ees on. :LOL: Ajatus seksistäkin saa vedet silmiin tuskasta. Se tuntuis varmaan samalta kuin nais juuriharjaa. En muista että viimeksi lutinukset ois saanut mun olon näin helvetilliseksi.

Valoa, tervetuloa tauolta. Tauko tekee terää. :)

Kissatanssi, tervetuloa. Gonapeptyliä taidetaan käyttää enemmän yksityisellä..? Itse olen julkisella, joten meillä oli tässä hoidossa perussetti Suprecur + Menopur + Pregnyl (irrotuspiikki) + Lugesteron.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala

Yhteistyössä