Ivf hoitoja lapsettomille

Heippa murut!viimeviikolla oli suunnittelukäynti polilla,ja päätimme mennä lyhyen kaavan mukaan,pistely oli tarkoitus aloittaa toisena kiertopäivänä, ja ivf olla viikolla 24 ainoana ongelmana oli se että jos menkat myöhästyy niin myös ivf siirtyy pitkälle syksyyn/alku talveen kun mies on reissussa viikon 25 ja kaikki syksyn ajat on jo varattu,noh minä itkin jo etukäteen menkkojen mahdollista myöhästymistä ja ivf siirtymistä!no menkkojen oli tarkoitus alkaa sunnuntaina mutta eipä niitä näkynyt:/ eilen olo oli jotenkin kummallinen ja tänään aamulla päätin tehdä testin ja jotenkin vaistosin sen olevan negatiivinen,mutta täysin puskista testi oli kuin olikin positiivinen :) elikkäs meillä tapahtui välikierron ihme, olo on aivan uskomaton,tänään sit kävin vielä hcg mittauksessa ja vastaus tulee huomenna:) tämä tiitiäinen sai lempinimen toivo kun tänään on toivon päivä,mutta jotenkin olen kovin kuitenkin varovainen tämän taskauden suhteen,pohjalla olevien keskenmenojen vuoksi,mutta eihän sitä koskaan tiedä kuinka tässä käy!!kaikille haluan sanoa,älkää luopuko toivosta koska ikinä ei tiedä kuinka elämä yllättää,tsemppiä kaikille,olette ajatuksissa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
kiva kuulla susta aniraz. Uskon että toivonkipinä sullekin vielä löytyy uudelleen, ei ehkä samanlaisena kun ekalla hoidolla, mutta itsekin luulen että kun hoidot taas syksymmällä starttaa niin pakostikin toiveet siinä samalla herää. Ei kai tätä muuten tekisi? Totta kylläkin on että jonkinlainen itsesuojelu varmasti päällä ja olo miljoona kertaa pessimistisempi. Jotenki sitä kuvitteli että ekat hoidot olis tuottaneet tulosta. Nyt kesän aikana kroppa ja mieli kuntoon niin ollaan niiiin ready sitten syksyllä :) :heart:

Tuija86 onnea plussasta! Ihan mieletöntä. Kyllä nämä välikiertojen yllärit aina lisää uskoa! :flower:

ambrosio tsemppiä :) asioilla on tapana järjestyä, eiks niin :kiss: ei tämä helpoin tie ole..tässä jos jossain parisuhdetta koetellaan.

Voi Haikala ja Nannukka oon täällä niin hengessä mukana ja kaikki peukut ja varpaat pystyssä että sieltäkin saatais nyt niitä plussia. Mulla näkyi silloin pp11 hento mutta selvä plussa joten jatkossakin aion tehdä noilla päivillä testin :) Tsemppiä vielä piinailuun!

ON: Kävin ravitsemusterapeutilla :) Tarkoituksena nyt kesän aikana saada kroppa kuntoon uudella ruokavaliolla jotta olen sit ready syyskuussa toiselle kierrokselle. Nyt jo ihan muutaman päivän jälkeen huomaan kuinka voin paljon paremmin kun olen jättänyt roskaruoat pois ja katsonut mitä sinne suuhun oikeasti laittaa ja treenannut siihen päälle. Voi kun olo olis aina näin hyvä :)
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz
HelgeR kuulostaa hyvältä sporttinen elämäntyyli! Nyt on vielä niin ihanat säätkin olla ulkona.

).( soitin klinikalle ja siellä oli nyt ihan mukava palvelu, seuraavan hoidon suunnitteluaikakin varattiin heinäkuulle.

Nyt pohditaan että kävisimmekö yksityisellä tässä välissä, tän kuun aikana olisi hoito. Rahanmeno hirvittää mutta toisaalta se palvelun taso houkuttaa. Mitä ootte mieltä?
 
aniraz mua itteeni harmittaa että aikanaan mentiin yksityiselle. Ollaan maksettu ittemme kipeiksi ja nyt julkiselle siirryttäessä meitä silti tutkittu ENEMMÄN. Oisin yksityisellä luullut saavani hoitoa koko rahan edestä, mutta kun en ensikertalaisena osannut vaatia tarpeeksi kokeita yms niin ei niitä myöskään mulle tehty ja nyt sitten se mun PCO diagnoosikin meni kai uusiksi.. MUTTA kai se on klinikastakin kiinni. Jos nyt menisin uudelleen yksityiselle niin toimisin itse erilailla ja VAATISIN ENEMMÄN, kyseenalaistaisin enemmän yms. Joten jos sinne päädytte niin VAADI myös koko rahan edestä :)
 
Onnea Tuija ylläriplussasta :)

ja piinailijoille tsemppiä!

Meillä oli eilen punktio, saaliina yhdeksän munasolua. Alavatsa on vielä kipeenä. Huomenna on sitten alkion siirto ja selviää montako hedelmöittynyttä palleroa on <3 Nyt pitää vaan levätä.
 
Tuija86 Vau, onnea plussasta ! Mikä teillä oli lapsettomuuden syynä? Varmaan mahtava fiilis :flower:

Haperotta Lepohetkiä sinulle :heart: Siirretäänkö sinulle 1 vai 2 pikkuista kyytiläistä?=) Kohta pääset mukaan tähän mukavaan piinapenkkiin :D Niin ja toivotaan, että mahd. moni hedelmöittyy! Tule sitten kertomaan miten meni =)

aniraz itse tilassasi menisin julkiselle ja pitäisin yksityisen vaihtoehto b:nä. Yksityisen hinnat on niin suolasia..saat sitten niilläkin rahoilla vauvalle jotain ihanaa, kun julkisen hoito onnistuu =)

HelgeR Mahtava homma toi ravitsemusterapeutti ! Tekis varmaan itsellekkin hyvää..mä kun olen tällainen sokerihiiri :D Mä oon miettiny sitä vyöhyketerapiaa, että haluaisin sitä kokeilla..:confused:
 
Helge ja Haikala kiitos mielipiteistä. Tänään fiilis on tosiaan se että haluan nauttia kesästä ja kerätä vielä voimia. Julkisella siis pysytään. Ja rahat tottakai vauvan säästötilille. :heart: Eniten päätöksen vaikutti kyllä se, että nyt vaikutti jo melko varmalta että saan lyhyen kaavan seuraavaksi.

Haperotta tsemppiä ja tervehdys, minäkin olen naikkarilla hoidossa.
 
Pittäähän sitä näköjään omia rajoja rikkoa ja tehdä asioita tuttuja rutiineja rikkomalla. Eli varhainen testi tehty poikkeuksellisesti pp10 ja täysin puhdas nega. Toki sitä tässä onkin odotettu, kun ei mitään oloja mihinkään suuntaa ole ollutkaan. Nyt käytetään lutinukset siihen asti kuitenkin, että vuoto alkaa vaikka turhaahan se on. Ja niistetään nenä, kuivataan kyyneleet ja lähdetään nauttimaan auringosta kirja ja koiran kanssa. Moikka :wave:
 
Nannukka Jäitä hattuun vielä! Itketään sit pp 14 jos sillon vielä negaa. Huh..kylläpä alko jännittää, kun mulla samat oireet kuin sinulla : menkkakivut hävinneet ja ei mitään oiretta..paitsi kuumat aallot! Jotenkin mulla sama tunne kuin sulla että nega tulee : /
 
Haperotta Onnea kyytiläisestä ja toivotaan, että tarraa tiukasti kii :heart:

Täällä on toivo menetetty. Maha on sen tuntunen, että eipä varmaan mene montaa päivää kun menkat alkaa. Olo on surkea. Oman pettymyksen lisäksi tuntuu kauhealta tuottaa omalle miehelle tämä pettymys..etten voi antaa sille vauvaa.:'(
 
( . ) Eipä tartte ensi viikolla tehdä uutta testiä tällä suunnalla. Perjantaina voimistuneet vatsakivut sen osasi jo kertoakin - vuoto alkoi tännään. Että ei sitten vieläkään meidän vuoro, tuskin koskaan on meidän vuoro :'(

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF.............. ..elokuu...............Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu...............PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Tuija86..?.............1.IVF............ ......kesäkuu
Haperotta..30...........1.IVF........... .kesäkuu...............Endo

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS...........1..............7.6
Haikala.......25.......2.ICSI........................1..............?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
haikala ja nannukka :hug:
haperotta Onnea kyytiläisestä:heart:

).( Mulla nyt kp 17 eikä tässäkään kierrossa ovista tullut eli en ole ovuloinut helmikuisen IVF:n jälkeen ollenkaan. Siis minä, jolla ei ole IKINÄ ollut ongelmia ovuloinnin kans. Kyllä ottaa päähän! Perkele! Kyllä ihan oikeesti harkitsen tarkkaan lähdenkö enää tällaiseen hoitoon, joka lopettaa ovuloinnit multa kokonaan. Ainakin vaadin jotain lisätutkimuksia jos vaikka löytyis joku syy tälle lapsettomuudelle, että olis joku syy lähteä hoitoihin.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI....................?
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF...................kesäkuu?........PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS............?
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF?.............. ..elokuu............Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.............?................Munajohdinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu...............PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ............Alkiot.....Testipäivä...Syy
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS.......1...........7.6
Haperotta..30...........1.IVF....................1...........?............Endo
Haikala.......25.......2.ICSI........... ..........1...........?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
Viimeksi muokattu:
Nannukka Voimia sinulle :heart: On tää kyllä elämän suurin kriisi tää lapsettomuus :( Onko teillä pakastimessa alkioita?

Täällä odotellaan myös vuotoa alkavaksi. Eilen oli jo pinkkiä pikkuhousunsuojassa näkyvissä ja yöllä olin ihan hiestä märkä, joten ei epäilystäkään mikä ovella odottaa. Toiveet oli korkealla, kun tämä oli meidän ensimmäinen ykkösluokan matkustaja. Jos tämäkään ei kiinnity, niin mikä sitten kiinnittyis. Meillä pakastimessa vielä kaksi alkiota samassa oljessa, toinen top ja toinen huonompaa laatua. Jos ja kun tämä ei onnistu, niin käydään pakastimella. Jos sekään ei onnistu, niin tarvitsen luultavasti ammattiapua.
 
Jep, testi tehty ja negatiivinen.


Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... .....?
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF............... ....kesäkuu?........PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS............?
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF?............. . ..elokuu............Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.............?................Munaj ohdinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu...............PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Haikala..25............2.ICSI/1.PAS......?.......................endo, 2. tuuba tukossa, siittiöt

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ............Alkiot.....Testipäivä...Sy y
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS.......1...........7.6
Haperotta..30...........1.IVF........... .........1...........?............Endo

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka
 
Nannukka :hug:

Toive, inhottavaa on kun ei tiedä syytä lapsettomuudelle :(

Haikalalle myös :hug: Mua on auttanut kun oon vaan pari kertaa käynyt juttelemassa työpsykologin kanssa tästä kaikesta sekä ongelmista työrintamalla.
Sieltä saa hyvin uutta näkökulmaa, suosittelen siis!

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... .....?
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF............... ....kesäkuu?........PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS............?
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF?............. . ..elokuu............Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.............?................Munaj ohdinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu...............PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Haikala..25............2.ICSI/1.PAS......?.......................endo, 2. tuuba tukossa, siittiöt

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ............Alkiot.....Testipäivä...Sy y
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS.......1...........7.6
Haperotta..30...........1.IVF........... .........1..........19.6..........Endo

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka


Aika menee niin hitaasti, varsinkin kun oon ollut saikulla koko viikon ja yksin kotona keskiviikosta asti. Pelolla ja jännityksellä odotan testipäivää...
 
Viimeksi muokattu:
haikala ja nannukka pahoittelut :hug: on tää kivinen tie kuljettavaksi.

haperotta tsemppiä, piinailu on nimensä veroista. Plussaonnea!

toive13 inhottavaa toi oviksen katoaminen. Mitä klinikka sanoo asiasta?

).( mä kokeilen nyt akupunktiota, odotukset ei todellakaan oo korkealla, no usko hoitoihinkin on tällä hetkellä vähissä. Mutta tuleepa sit seki nähtyä. Toiselta hoidolta en oota mitään, oon jotenki jo latautunut niin että munasolujen laatu on taas ö-luokkaa. pessimisti ei pety, en uskalla toivoa mitään, en jaksa sitä pettymyksen tunnetta uudestaan. Ja jos oon väärässä, loistavaa! ;)
 
aniraz Klinikan hoitaja ei osanut sanoa mistä tilanne johtuu. Tämä oli kolmas kierto ilman ovista IVF:n jälkeen. Yks kierto oli PAS-lääkekierto, jolloin ei ovista kuulukkaan tulla. Tilanne johtuu joko IVF:stä tai sit näin olis voinut käydä kuulemma ilman hoitoakin(?), johon vaan totesin, että tuskin! Sanoi myös, että ei voida varmuudella tietää, palautuuko ovulaatiot ollenkaan! On siis mahdollista, että ne ei palaudu. Jos olisin tämän tiennyt, en olis hoitoon lähtenyt, mut nythän on pakko jos ovikset ei palaudu. Voi helvetti. Ja nyt sit vaan pitää kuulemma yrittää unohtaa asia ja nauttia kesästä..voi prkl..Hyvät puolet tässä tilanteessa on se, että tissit ei ole loppukierrosta kipeät kun ei tule keltarauhashormonia ja ei ole minkäänlaisia muitakaan PMS-oireita. Ja menkat on superniukat.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille! Täällä on taas nega surtu ja hirveesti tullut uusia ajatuksia. Päällimmäisenä se, että mitäs kun kolmas hoito on ohi? Mennäänkö yksityiselle omalla rahalla ja mistä siihen rahat??Vai onko se niin, että julkisella on kolme hoitoa sen takia, että niiden aikana pitäisi tärpätä ja jos niin ei käy niin homma kannattaa luovuttaa?

Adoptio keskustelu myös käyty miehen kanssa ja kuulemma kiinasta tai mistään muusta kuin omasta siemenestä ei ole meille lasta tulossa :(

Mitä minä teen loppuelämäni jos en saa lasta? en ole ikinä ajatellut olevani "isona" muuta kuin äiti monelle lapselle. Mistä saan voimani.

Miten te muut. Oletteko yksityisellä vai julkisella? Miten rahoitatte hoidot? Aiotteko jatkaa yksityisellä, jos julkisen hoidosta ei tule tulosta?
 
Haikala oon lukenut että IVF-hoitojen tehokkuus säilyy samana 6 kerran ajan. Se kolme kertaa on julkisella määritetty kai kustannusten takia. Yksityisellä kannattaa jatkaa hoitoja kyllä. Onko sun mies myös lahjoitettuja munasoluja vastaan? Voima:hug:

Toive13 ei muakaa varoitettu et ovis saattaa kadota kokonaan. Toivottavasti tilanne normalisoituu.


).( Oonko ihan hurahtanut, kävin akupunktiossa ja vaikka siellä ei luvattu mitään, lääkäri ei paljoa selitellyt, niin mieliala kohentui huomattavasti sen jälkeen, jopa pientä toiveikkuutta ja mielenkiintoa tuntuu sydänalassa. :eek: Hui..ens kuussa mua taas viedään.
 
haikala kymppitonnilla hoitoja alkuun yksityisellä. Siitä sitten julkiselle kun säästöt loppu. Sieltä meidät juuri potkittiin keväällä pois...

Toisen työn olen joutunut ottamaan saadakseni jotain säästöön. Nyt lahjasoluhoidossa Puolassa kun ei rahat piisaa hoitoihin Suomessa. Toivottavasti tämä tuottaisi tulosta koska ikää tulee lisää ja rahan keräämiseen menee niiiiiiin kauan. :(
 
Haperotta Miten siellä menee? Ootko testannu jo? Onko tuntemuksia =)?

Aniraz Ei olla puhuttu noista lahjoitetuista..entiedä..vähän tuntuu, että ei varmaan mies lämpene niillekkään. Myöskään itse en ehkä vielä olisi siihen valmis.
 
Haikala, joo olen tastannust jo, kolmesti ;) Olen vähän hätäinen näiden testien kanssa. Kaks ekaa oli täysin negatiivisia. Tänä aamuna olin näkevinäni aivan haalean haalean haalean haamu viivan vivahteen. Eli todella heikon. Nyt on pp 10 menossa. Ylihuomenna sitten verikoe. Maha turpoaa etenkin iltaa kohden ja välillä jotain kipuja ollut alavatsalla, kumartuessa yms. Kyllähän sitä kaikkea oiretta keksii, niinkuin että heräsin tänään kuudelta, vaikka lomapäivä :D Piina siis jatkuu...

Niin me ollaan tosiaan nyt julkisella. Joitain lääkekustannuksista jouduttiin maksamaan luotolla, kun ei just rahaa ollut muuten saatavilla. 2008 oltiin yksityisellä perustutkimuksissa ja yhdessä inseminaatiossa, silloin rahat ihan vaan palkoista. Ei siis olla mitenkään säästetty erityisesti tätä varten. Palkat meillä ei ole mitkään suuret.
 
Haperotta tsemppiä, kunpa viiva sieltä vahvistuisi!

Meillä ei ole vielä paljoa rahaa hoitoihin kulunut, julkisella kun ollaan. Jos yksityiselle pitää mennä, karsimme kaikki turhat pois, kai niitä voi osissa maksaa. Mutta onhan ne hurjia summia. : /
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä