Ivf hoitoja lapsettomille

Tuija86 ja Haperotta lisätty listalle! Tervetuloa! Listaahan saa päivittää kuka vaan. Itse suosin pienempää fonttia (size 1), ettei vie niin kovasti tilaa.
Haikala Toivotaan, että pääset siirtoon=)
toivounelma Mukavaa, että sait pakkaseen hyviä alkioita!
).( Täällä ei tapahdu mitään. Odotellaan clomien avulla ovista..nyt kp5..
Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:flower:
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
Haikala..25.........2.ICSI.............. ..toukokuu............Endo/siittiöt
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF.............. ..elokuu...............Selitt.
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS.....toukokuu.............Siittiöi den laatu/hitaus
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu...............PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Tuija86..?.............1.IVF..................kesäkuu
Haperotta..30...........1.IVF............kesäkuu...............Endo
PIINAILIJAT:headwall:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS...........1..............7.6
PLUSSANNEET:heart:
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 
Viimeksi muokattu:
Haikala, toivottavasti on vauvanalku odottamassa sua!.
Mä oon ymmärtänyt niin että pitkässä kaavassa aloitetaan kierron keskelta sumutteleen nenäsumutetta, jotain hormonia joka pysäyttää oman hormonituotannon ja aiheuttaa ikäänkuin vaihdevuodet. Sitten kun munasarjat on lopettaneet toimintansa (ns. nollaultra) niin sitten aletaan herättää niitä taas henkiin tuottamaan munasoluja. Näin mä sen karkeasti olen ymmärtänyt. Oikaiskoon jos joku tietää paremmin ja jaksaa selittää.

Tervetuloa uusille!

Musta alkaa vaikuttaa että menkat tulee kohta. Lääkäri sanoikin että ne varmaan alkaa alle kahden viikon punktiosta, kun ei ole mitään lääkitystä tähän loppukiertoon. Odottaisi täti nyt vielä huomisen työreissun yli.
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Haikala Toivotaan, että pienen pieni vauvan alku teitä odottaa huomenna. Onnea matkaan!

Toivounelma Noin se pitkäkaava kutakuinkin menee, mutta en tiedä sitten tarkemmin että jos/kun on endo, että pitääkö se erikseen ”sammuttaa” aikaisemmin tai jotain.


( . ) Nyt on kaksi 4-solusta taimenta istutettu kohdun syövereihin. Oishan ne parempiakin voineet olla, mutta onpahan ainakin selvinneet sulatuksesta molemmat. Kuulema hittaanlaisia, mutta ei kaikkien kuulema mitään kiirehtiöitä tartte ollakkaan. Nyt sitten odotellaan kaksi piiiiiitkää viikkoa, että onko istutus onnistunut ja onko nähtävissä taimen/taimien alkuja. Syksy jo mielessä ja viimeinen kierros tätä peliä.

Mieli on kaikin puolin maassa, kun tuon toisen osapuolen kanssa on kalisteltu miekkoja yhteen enemmän ja vähemmän viime aikoina(erilaisista syistä maan ja taivaan välillä). Tännään olin sitten ensimmäistä kertaa siirrossa yksin. Mies on tähän asti pitänyt erittäin tärkeänä, että on punktion lisäksi siirrossa aina mukana. Mutta eipä sitten vissiin niin olekaan. Saa nähdä mitä tästäkään enää tulee.

Jaksamisia teille jokkaiselle. Muistetaan nauttia kesästä, vaikka huolia ja murheita miellä kaikilla on. :hug:

Nyt me lähdetään nelijalkaisen karvakorvan kanssa puistoon lukemaan kirjaa ja heitteleen frisbeetä, ja unohdetaan kaikenmaailman murheet ja huolet :cool:



Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
Haikala..25.........2.ICSI.............. ..toukokuu............Endo/siittiöt
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF.............. ..elokuu...............Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu...............PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Tuija86..?.............1.IVF............ ......kesäkuu
Haperotta..30...........1.IVF........... .kesäkuu...............Endo

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS...........1..............7.6
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS............. 2 …………… 11.6.

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 
Viimeksi muokattu:
Tähtitomu Minusta jotenki karmee ajatus, että oot miehes kans klinikalla ja tavaranluovuttaja mies on siellä yhtä aikaa antamassa sitä tavaraa :LOL: Sitä varmaan arvelis jokaisesta vastaan tulijasta, että onkohan se toi :D

Kauheeta, tein tänään ruokaa johon tuli kananmunia. katselin rikottuja munia ja mietin, että siinä on kana emon alkioita, joita me vaan syödään sen kummemmin ajattelematta, että niistäkin olisi voinut tulla pikku tipuja.

Soittoaika klinikalle lähestyy. Mua pelottaa.
Ihan samaa ajattelin tosta mies asiasta :LOL: kuten myös juurikin oisko viime viikolla ollu kun ajattelin kananmunasta samallai. Ja hyvä ettei parku päässy kun mietin kuinka se kanaemo on suruissaan kun munat/tipujen alut viedään.
Tarttiskohan näiden ajatustensa kans hakeutua valkotakkisten pakeille:LOL:


Haperotta sillä tuota ultrajuttua kyselin kun ajattelin että verikokeista odottelet tulosta mitä lääkitykselle tehdään. Olin jo toiveikas että taas on tapahtunu kehitystä eikä aina tarvii olla kintut levällään joka risauksesta:|
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Nannukka Onnea kyytiläisistä ja paljon tarranauhaa mukaan massuun :heart::heart:

Tähtitomu Onneksi sinulla on samoja ajatuksia, niin ei tarvitse huolestua näistä omista päähänpistoista :LOL:

Punktiosta saaliiksi saatiin siis 4 solua, joista 3 hedelmöittyi. Tänään siirrettiin 1 alkio ja olen onnellinen, koska nämä ovat kuulemma meidän ekat TOP alkiot !!! Tai siis 2 toppia ja se kolmas vähän huonompi. Aiemmin tehty alkionkuoren avaus, mutta nyt ei tarvinnut kun alkiot olivat "normaali" kuorisia :D Mulla on nyt kyllä hyvä fiilis =)

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF.............. ..elokuu...............Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF/1.PAS......elokuu..............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu...............PCO?
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Tuija86..?.............1.IVF............ ......kesäkuu
Haperotta..30...........1.IVF........... .kesäkuu...............Endo

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS...........1..............7.6
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS............. 2 …………… 11.6.
Haikala.......25.......2.ICSI........................1..............?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja HelgeR
Tähtitomu, verikokeesta selvisi vain sen verran että samoilla lääkeannoksilla jatketaan. Perjantaina sitten ultra ja selviää punktion ajankohta!

Nannukka ja Haikala, toivottavasti pienet tarttuvat tiukasti kiinni ja alkavat kasvamaan :)
 
Ymmärtääkseni katsoivat siis jotain hormoniarvoja, että ovatko nousseet hyvin (oli muistaakseni jotain 0,45). Eikö muilla ole tehty näin? Mulla on kyllä itelläkin aivot ihan narikassa, tajusin esimerkiksi eilen että olin ilmoittanut itseni kahteen saman aikaiseen jumppatuntiin, olin kattonut niiden olevan peräkkäiset.... :kieh:
 
Haperotta Jännältä kyllä kuulostaa tuo sun testit. Nimittäin minä en ainakaan ole muuten verikokeissa käynyt tämän asian tiimoilta kuin silloin ensimmäisen suunnittelukäynnin yhteydessä kun tätä kaikkea on aloitettu. Hoitojaksojen aikana sitten on mulla pitkällä kaavalla ollu kolme UÄ:tä ennen punktiota.

Haikala Onko siellä minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan? Ja olethan voinut hyvin? =)

Rachel Oletko tullut takaisin huudeille? Miten tauko meni? Missä vaiheessa te olette menossa? Ihana olisi kuulla sinun kuulumisiasi. =)

RBAM Miten sinä voit ja mitä kuuluu?

( . ) Ei taida olla meidän vuoro vieläkään. :( Menkka- ja alaselkäkivut ovat sitä luokkaa, että ei helv…. Eikä mitään oireita turvotuksen ja julimisien lisäksi ole havaittavissa. Toki, eihän tässä oo menny kuin pari päivää vasta siirrosta mutta silti…

Toivotellaan kukkia ja mehiläisiä näin kesän kynnyksellä ;) Vaikka meidän perällä helteiden perusteella kesä on jo :)
 
Minunkin mielestä toi kuulosti niin oudolta kun meilläkään oo ollu kun ne verikokeet jotka pitää olla miehestä että minusta oettuna ennenkun suostutaan edes siittiöitä tutkimaan.
Follien kasvu/lääkkeiden määrä on taas ultrattu ja muuteltu sen mukaan minkä kokosia follit on.
Jänskä juttu :)
 
tervetuloa uusille! :)

Tsemppiä piinapäiviin Haikala ja Nannukka! :) :heart:

Helge hyvä että ottavat nyt julkisella kaikki mahdolliset verikokeet, toivottavasti saat selvyyden tuohon PCO asiaan.

Täällä vähän ongelmia miehen kanssa :( kehtasi sanoa mulle että hänestä negatiiviset tulokset eivät tunnu missään, kysyi vielä että miksi pitäisi tuntua? WHAT! eikös tämä ole YHTEINEN asia eikä pelkästään mun päähänpisto! Oon alkanut miettiä että oonko tässä nyt tekemässä lapsia täysin väärän ihmisen kanssa.. no mulla on syksyyn sitä aikaa miettiä koska sillon vasta starttaa toinen hoitokierros. Voimia kaikille muillekin omiin vaiheisiin!
 
Ambrosia mulla on kans vähän vaihtelevat fiilikset. Mies kyllä innolla odottaa aina testipäivää ja huomaa että negat on ollu pettymyksiä. Jostain meillä yks päivä meni juttele tähän lapsettomuusasiaan ja tuli vähän sellanen olo, että miehelle sinänsä on ei oo väliä onnistuuko vaiko ei kun hällä jo kaks on. Sinua tässä oon ajatellu kun sinulla ei vielä yhtän lasta ole.. Siis mitä helv***, teet tämän vaan siks kun minä haluan lasta. No koitti se sit selittää ettei se niinköön ole mutta noin se vaan jäi kummittelemaan minun hormoonisekaiseen päähän.
 
Nannukka81 Hyvin täällä voidaan! Jokaista risausta kehosta tietysti kuuntelen :D Tänään pp 3 ja ei kyllä mitään oireita. Turvotuskin alkaa vatsasta hävitä. Älä menetä toivoasi menkkakipujen takia ! Eikö se ole tiennyt monelle hyvää?? Oletko ajatellut testata varhain? Mulla tekis eka kertaa mieli testata jo todella aikaisin :popcorn:
Tässä kyllä mielialat vaihtelee...välillä on varma että nyt onnistaa ja seuraavana päivänä on varma että ei..huoh !
 
Haikala Miehän olen tunnetusti testikammoinen :D Niin voipi olla, että testaan tosi myöhään tai sitten odotan vain, että menkat alkaa. Toisaalta nyt haluaisin nähdä tosi aikaisten sen negan niin ei tarttis juuppailla oman mielen kanssa. Ai, miten niin mielialat vaihtelee? :D Tsemppiä sinulle. :hug:

Ambrosia Voimia sinulle :hug: Miehet on välillä vaan erittäin tyhmiä ja laukovat mitä sattuu typerästä suustaan. Nimimerkillä yrittänyt viikon ymmärtää tuon oman typeryksen mielenliikkeitä. Toivottavasti saatte asian puuhuttu ja saisit kerrottua miehellesi, että kuinka tärkeä tämä yhteinen asia on sinulle. Jaksuja!

( . ) Täälläkään ei kyllä oireen oiretta. Mulla lutinukset ilmeisesti aiheuttaa tämän kohtuu voimakkaan turvotuksen (massu ja tissit). Vaikka ei ne mielestäni kovin hyvin imeydy tällä kierrolla. Siitä mm. päättelen, että nega tulossa. Viime kierrolla, kun tuli plussa niin lutinukset tuntuivat menevän johonkin. Ja muutenkin olen tekemässä itseäni hulluksi kuuntelemalla omaa korppaani ja miettimällä, että missä vaiheessa viimeksi sen plussan tullessa tuli mitäkin oireita ja muistuttaako ne yhtään toisiaan. Erittäin tyhmää. huom! erittäin tyhmää tämmöinen. Huoh, onneksi olen osannut jälleen buukata työkalenterin näyttämään siltä, että ei ihan jokaista tuntia ehdi vuorokauden aikana napaansa tuijottaa (vaikka sitä tekeekin).
 
Nannukka81 Tänään on alkanut kuulua pientä hyvin hentoa juilimista alavatsalla. Niin ja mullakin on tota turvotusta, mut vaan massussa. Musta tuntuu et koko "alakerta" on jotenki kipee ja turvoksissa :LOL: Mulla oli tässä hoidossa mukana se antibiootti kuuri ja sain luultavasti siitä lievän hiivan, mutta sain klinikalta ohjeeksi yrittää parannella rasvalla. Varmaan toi turvotus ja kipeys johtuu nyt sit siitä. Ihanaa :D
 
ambrosio, Tähtitomu ja Nannukka nyt kyllä yhdyn kans valitettavasti tuohon samaan, meillä kans vähän ongelmaa miehen kanssa. Tuntuu että on kovin välinpitämätön asiaa kohtaan ja kaikkea sitä kohtaan mitä minä käyn läpi. Mä tahtoisin että mies olis oma-aloitteisesti enemmän mukana ja ITSE ehdottais esim että tulee mukaan punktioon/siirtoon yms, mut ei, väkipakolla tulee juuri ja juuri. Ja sitten lisäksi mulla on nyt joku ikäkriisi. Mies täytti tänään 37 ja mulla on pelko perseessä että se tuhlaa parhaimmat vuotensa mun kanssa jos en pystykään antaan meille lasta. Muutama vuosi jos tässä vielä tuhraantuu niin mies on jo yli 40.. jotenkin tosi ahdistavaa ja stressaavaa, sanoinkin jo kerran puolitosissani? että yksi hoito vielä käydään läpi ja sitten mun on pakko jättää hänet kun en kestä ajatusta että pilaan hänen mahdollisuutensa omaan perheeseen :( tuntuu että oon umpikujassa ajatusteni kanssa. Ehkä tää on nyt sitten se meidän suhteen suurin koettelemus, jos se ei tätä kestä niin meidän ei vaan ollut tarkoitus alunperinkään saada yhteistä lasta.

Haikala ja Nannukka sydämestäni toivon että molepien piinailu päättyy toivotulla tavalla :heart: Tuo itsensä kuulostelu on kyllä kituuttavaa, toivottavasti keksitte tosiaan jotain muuta ajateltavaa ettette ihan pimahda :LOL: tsemppiä! Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Teidän juttelut kriisistä miehen kanssa kuulostaa tutulta. Me ollaan käsittääkseni tuon vaiheen yli päästy jo. Nyt meillä on paljon seesteisempää. Mun miehelle hoidoissa olo on raskasta, hän ei siedä aikataulutusta elämässään. Mutta mä luulen että meillä tuo eka IVF oikeastaan murti sen jään. On vain pakko alistua sille. Ja ehkä meillä on niin kova halu olla toistemme kanssa. Me ollaan päin vastoin juteltu jopa lahjasukusoluista syntyneistä lapsista ja sijaislapsista..ei vielä adoptiosta. Että voisihan sitä ehkä kasvattaa jonkun toisen soluista alkunsa saanutta lasta, jos omaa ei tule. Ja siis tämä keskustelu miehen aloitteesta. Olin ihan puulla päähän lyötynä kun hän keskustelun avasi.

Miehellä ei se lapsen saaminen niinkään ole iästä kiinni kuin meillä naisilla. Mun ystävän mies on 50 ja tuli juuri isäksi, ystäväni on 33. Mun miehen vaari oli yli 50 kun meni ekaa kertaa naimisiin (26 vuotiaan kanssa) ja sai lapsensa (40-luvulla) ja itse eli 103 vuotiaaksi, joten näki myös lapsenlapsiaan. Mies kun ei menetä sillä tavalla hedelmällisyyttään kuin nainen. NIIIN VÄÄRIN!

Mä olen välillä paininut sen kanssa että olisiko pitänyt nuorempana vaan aloittaa tämä yritys, kun vaivani oli jo tiedossa. Tosin siitä puhuttiin silloin miehen kanssa ja hän ei ollut valmis. Mutta välillä miettii että olisiko se ollut helpompaa 10 vuotta sitten. Vai olisiko samat keskenmenot ja kuukaudesta toiseen yhtä viivaa näyttävät raskaustestit olleet silloinkin arkipäivääni. Jossitelut ei auta. Nyt ollaan tässä tilanteessa ja sen kanssa on elettävä.

Oikein ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille! Mä meen kerään auringosta "hedelmällisyyttä" itseeni.
(eli puutarhahommat kutsuu)
 
Tää on pahin piinis ikinä. Apua. Kaikista eniten mua pelottaa pettymys nyt kun lääkäri sanoi että tää on paras alkio tähän mennessä ja oli niin luottavaisin mielin et nyt varmasti onnistuu. Entä jos ei onnistu? Sit mun luottamus on hoitoon menny ja uskookohan lääkärikään enää meidän onneen? Mä oon miettiny joskus, kun ollut usko koetuksella että mä meen ennustajalle ja kysyn siltä suoraan että saadaanko me koskaan vauvaa. Ihan sama oli mikä tahansa "huuhaa" näkijä , mutta kuhan sais jonkun vastauksen.
Tänään hentoja menkkakipuja ja suoraan sanottuna vituttaa. Mieski vituttaa. Pelkkä sen läsnäolo vituttaa. pp 4 !
 
Minusta tämä PAS tuntuu täysin epätodelliselta. Ehkä siksi, että kun olen tottunut pitkään kaavaan ja tuoresiirtoihin, niin omaan kiertoon tehty elämäni ensimmäinen PAS on - jotenkin niin kaukana siitä mitä aikaisemmat kokemukset. Ja nyt varsinkin, kun mitään oireita lutinuksien sivuoireiden lisäksi ei ole ilmaantunut, niin tiedän varman negan olevan tulossa. Eli mun kohdalla jää kyllä nyt raskaustestit tekemättä.

Tuohon parisuhteeseen ja kriiseihin. Meillä on niin itse lapsettomuus kuin niihin liittyvät hoidotkin vieneet parisuhteen aikamoiseen laaksoon. Parisuhdetta on koeteltu lähes koko kolmen vuoden ajan, vaikka minkälaisille kriiseillä (mm. miehen uskottomuudella, rakennusprojekteilla jne.) – ja tää on maanpäällinen HELVETTI mun mielestä. Ja jos totta puhutaan niin mulle alkaa pilkku hiljaa riittämää kriisit elämässä, normaali tavallinen parisuhde-arki kävisi oikein mainiosti.

Meillä ei myöskään mies kestä elämässään aikataulutusta, vaan elää päivän kerrallaan ja hetkessä. Hänestä on järkyttävän ahdistavaa, kun pitää tietää elämää eteenpäin monta päivää saati kuukausia mahdollisesti. Ja hän ei todellakaan tunnu ymmärtävän, että minun elämässäni yksi hoitokerta tarkoittaa enemmän kuin ne kaksi aktiivista viikkoa (=pistokset, punktio ja siirto). Hän ei vaan ymmärrä, että en saa asiaa nostettua pois omasta kropastani esim. silloin kuin on ensimmäiset menkat epäonnistuneen hoidon jälkeen. Lapsettomuus on kiinni mun kehossa, sydämessä ja mielessä.

Mutta toisaalta; kaikki tämä kolmen vuoden kriisissä eläminen on vahvistanut meidän parisuhdetta. Kovin pienestä ei tänä päivä olla lähdössä tästä suhteesta (alkuaikoina mies varsinkin ilmoitti joka riidan päätteeksi, että kerää tavarat ja lähtee). Meidän taloudessa on myös puhuttu sijaisvanhemmuudesta. Kovin konkreettista se ei ole vielä ollut, mutta ajatuksesta on puhuttu. Kumpikaan ei ole sitä vastaan, vaan olemme ajatuksella, että ei oman lapsen tartte kasvaa sydämen alla. Hän voi kasvaa myös sydämessä omaksi lapseksi (toisten ihmisten geeneistä).

Mutta monet itkut on itketty ja mietitty, että minkä arvan olemme elämässämme vetäneet, että tämä on ollut meidän kohtalomme. Ehkä jonain päivänä olemme niin viisaita, että osaamme sen kertoa.

( . ) pp6 ja ei oireita mistään raskauden mahdollisuudestakaan. Eli tänne ei ole plussaa tulossakaan :( Onneksi on kesä ja toivottavasti tuo tullessaan paljon muuta ajateltavaa kuin tyhjän sylin.

Ihanaa alkanutta viikkoa teille saman tien kulkijat :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas, lomalta palattu arkiseen aherrukseen. Täällä on tullut plussia, ihanaa! ja tsemppiä piinailijoille, Nannukka, Untuvikko ja Haikala, kunpa olisi teidän vuoro nyt!

).( huomasin ettei lomallakaan eroon näistä murheista päässyt, mutta helpotti kyllä suuresti. Juteltiin miehen kanssa ja pohditaan nyt että mentäisiinkö yksityisellä, jos sieltä löytyisi neuvoja enemmän. En tiedä kuinka monta IVF:ää pää kestää, vaikka ilmasta olisikin julkisella mutta musta tuntuu että meille se perussetti ei tuo tulosta.

Ekan hoidon täysi epäonnistuminen vei kyllä pohjalle, ei sitä itse ees tajunnut, alkuloma meni miehen kanssa riidellessä kun oli kerrankin siihen aikaa. :D mulla oli kyllä pää aivan sekaisin, itkeä tihrustin vähän väliä, kiukuttelin ja syytin miestä milloin mistäkin ja tulkitsin kaiken pahimman kautta. Olo onneksi normalisoitui takkuisen alun jälkeen. Nyt tuntuu paremmalta ja kevyemmältä, mutta ekaa hoitoa edeltänyt toiveikkuus on kadoksissa, tuleekohan sitä tunnetta enää koskaan? Vai meneekö ens kerta jossqin itsesuojelu-turta-olotilassa.
 
Viimeksi muokattu:
aniraz Mukava kuulla, että loma teki hyvää! =) Tuo on kyllä totta, että ekan hoidon jälkeen toiveet romahtaa ja niitä on hyvin vaikea saada takaisin. Tässä hoidossa oikeastaan ainoastaan tuoresiirtopäivä oli toivoa täynnä..nyt ( pp5) olen täysin varma hoidon epäonnistumisesta ja taas askeleen lähempänä sitä, että vietän loppuelämäni ilman lasta.

Myös meillä lapsettomuus on tuonut oman sävyn suhteeseen. Meillä mies ei olisi halunnut rankkoihin hoitoihin, mutta on nyt kuitenkin lämmennyt ajatukselle ja ottanut nyt minutkin paremmin huomioon. Jossain vaiheessa riitoja oli todella paljon ja mökötystä...sen tuomana myös seksi ei kiinnostanut yhtään. Nyt kesää kohti voi sanoa, että se on jo "menneen talven lumia" ja parisuhde voi ihan hyvin. Ei tätäkään sotaa yksin voiteta.

Niin tänään pp5. Oireet: edelleen hiiva! Tissit ehkä hieman arat (voin myös kuvitella). Juilimista sekä vaimeita menkkakipuja vatsan seudulla. Hikiaallot alkaneet kuten kaikilla nega kierroilla. Kiukuttaa ja herkut maistuu.
Syön suruuni, kun oon niin varma jo negasta.

Nannukka Vieläkö sulla menkka mahakipee? Onko mitään muuta?
 
Haikala Meillä on samanlaisia ”oireita” – kiukuttaa ja herkut maistuu täälläkin :D Toki on aika rankka putki töitäkin takana, joten väsymys tekee lutinuksien lisäksi tuolta. Eli syön ja kiukuttelen tupalasti enemmän – eli herttainen ihminen olen nyt :D

Kivut on kyllä vähentyneet sellaiseksi julimiseksi, mutta edelleen se tuntemus kropassa, että menkat alkaa milloin hyvänsä on olemassa. Mittään muita oireita ei ole, vaikka yrittää kuinka kuulostella kroppaa. Ei oireeen oiretta. Joten niin kuin aikaisemmin sanoin, en todellakaan odota plussaa tulevaksi. Toki mietin, että jos tekisin aikaisen testin (meneillään oleva kierto kun on lyhyt, ovis pongattu kp 11) niin saisin tämän nyt mielestäni poies. Meinasitko sie milloin tehdä testin? Tsemppiä sinulle ihan mahottomasti piinailuun :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi että on jänniä, piinaavia päiviä teillä! (ei käy kateeks ;) Tai ehkä vähän käy).

Täällä alkoi vuoto, aivan kuten lääkäri ennusti alle 2 vkoa punktiosta. Olen oikeastaan tyytyväinen että alkoivat nyt. Tästä jos saan Primolutilla pidettyä kierrot about 28 pituisina niin PAS kierto alkaa sopivasti kun poli taas aukeaa. Otan siitä ilosta kaiken irti tässä menkkakipuilun keskellä.
 
Nannukka81 Minulla tänään menkkamaiset kivut voimistuneet. On tää kyllä suolesta ja syvältä sieltä! Oliskohan toi pp 11 hyvä päivä tehä testi.. varmaan näkyis jo, jos ois menny maapallolla planeetat sekaisin ja näyttäs plussaa? Jotenki haluis nyt tän vaan alta nopeesti pois. Eilen illalla oikeen ahdisti, kun mun maha on turvoksissa ja mies koski siihen eilen..teki mieli huutaa, että älä koske ! Ei siellä ketään ole !!! Niisk. Ootko perehtynyt tuohon kohdunnapukka (vai mikälie) hommaan? Jotkut tietää jo tuolta alakerrasta, että onko tärpänny vai ei :LOL:

Toivounelma Jotenkin tässä hoitoruletissa aika menee tosi nopeaa ja sinunkin passi on ihan ovella jo :D Sitten vielä se, että on niitä ultria siinä välissä, niin jouduttaa sitä odotusta =)

Hei, mitäs muille kuuluu?:popcorn:
 

Yhteistyössä