Ivf hoitoja lapsettomille

Tähtitomu mulla ollut kaikissa kolmessa PASsissa toi gonalpeptyl, yksi kohdunulkoinen saldona joten empä osaa sanoa sen hyödystä. mutta kaikki keinot kannattaa hyödyntää mitä on tarjolla :)

Toive13 toivotaan että pääset PASsiin keskiviikkona, onnea sulatuksen kanssa :)

toivounelma miten ultra meni?

Haikala tsemppiä piikityksiin!!!!! :heart:

Mohair tsemppiä viikonlopun yli, ilmeisesti testaat vasta vkl jälkeen? Toivotaan parasta :heart:
 
Helge kiitos kysymästä. Ultrassa näkyi vasemmalla 5 follia joiden halkaisija noin 12 mm ja joitain pienempiä, jotka vielä voivat ehtiä mukaan. Oikealla oli vain pari follia kooltaan 10 mm ja lisäksi niin pieniä ettei niitä voi huomioida.

Piikitykset jatkuu hieman isommalla Gonal annoksella viikon lopun, ja jarru tietysti matkassa. Maanantaina uusi ultra. Keskiviikko aikaisintaan voi tulla kysymykseen keräilypäiväksi, mutta voi mennä torstaille tai perjantaille. Lääkäri piti follien määrää hyvänä, kun kyseessä on eka IVF-kerta. Limakalvokin oli 8 mm. Joten kyllä siellä sitten peti olisi valmiina pienokaiselle.
 
Jeeeee, tänään alko vuoto, ehkäpä sittenkin keretään PAS:n vielä ennen kesätaukoa:popcorn: Aina tietty pienellä varauksella josko tässä vielä jotain ongelmia tulee tai jos vaikka Nöpönen ei selviä sulatuksesta. Mutta siis näillä näkymin kyllä :)
 
Tähtitomu Pahoittelut negasta:hug: On varmasti raskasta saada plussaa ja sit negaa :( Mutta onneksi ehdit vielä passiin ennen taukoa! =)

Mohair Voi itku jos ei tärpännyt :(:heart:..ootko testiä vielä tehny??

Toivounelma Millä annostuksella sulla menee gonal?

MilliTU Hienoa, että arvot oli kohdillaan :heart: Uskon, että tuossa vaiheessa tarkkailee pienintäkin tuntemusta :popcorn: Onnea sinulle..korjaan TEILLE matkaan ja kuulumisia halutaan tietysti vielä tietää :D:popcorn:

Maanantain uä lähestyy..

Gonalista ei mitään oireita, muuta kuin että turvottaa...
 
tarana Mulla juu kaiken kaikkiaan edellisen ja nykysen miehen kans. Varsinaisia hoitoja vuodesta -09 ja sitä ennen clomeilla sun muilla tulee jos on tullakseen jutuilla.
Viime vuonna odotin kaksosia mutta sekin meni kesken rv18+

Eikä mitään vaikka suoraan kysyitkin, ihan mielellään vastaan :)

muoks! Tai siis oon plussia kyllä saanu mutta ne on aina jääny ihan alkutekijöihin.
 
Haikala, mä siis pistin ensin 150 iu ja nyt perjantaista alkaen 200 iu. Eli vähän nostettiin annosta, eikä lääkäri perustellut miksi (en kysynytkään). Varmaan tahtoo tehostaa kasvua?

Mulla on järkky turvotus tänään. Maha alkaa näyttää alkuraskauden masuturvotukselta. Kai se vaan tarkoittaa että follit kasvaa ja munasolut kypsyy tässä kesäisessä ilmassa :D
 
Päivitetääs nyt sitten näin.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
Haikala..25.........2.ICSI.............. ..toukokuu..............endo/siittiöt
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu.............Selitt.
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS.....touko-kesäkuu
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF..............t oukokuu...............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......1.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. .....?.......................PCO
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..32.........1.IVF/2.PAS..........1...............7.5
milliTU........................1.IVF... ..............1.................16.5

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5


TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair

Haikala: Odotettavasti nega. Nyt odotellaan vuotoa. Ja uutta vaihetta elämään.

Kaikille valtavasti jaksamista ja voimia. Toivon niin teille kaikille lasta syliin asti:heart:
 
Meidän alkio ei selvinnyt sulatuksesta, joten omin keinoin mennään tästä eteenpäin ja elokuussa 2.IVF, jos siltä tuntuu. Nyt olis kiva saada oma ovulointi kuntoon, joka on ollut kateissa 1.IVF:n jälkeen, joka oli helmikuussa ja sen jälkeen ollut siis kaks ovuloimatonta kiertoa+tämä PAS-kierto.

Milloin vuoto alkaa, kun zumet ja luget lopettaa?

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
Haikala..25.........2.ICSI.............. ..toukokuu..............endo/siittiöt
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............touko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF................elokuu...............Selitt.
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS.....touko-kesäkuu
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF..............toukokuu...............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......1.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. .....?.......................PCO
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Untuvikko80..32....1.IVF/3.PAS............toukokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 
Viimeksi muokattu:
Toive13 :hug: , toivotaan että ominkeinoin lyötyy ovis jaq sen myötä pikku mönkijäinen masusta.

Mulla vuoto on alkanu yleensä aika tarkalleen 4 päivää lääkkeiden lopetuksesta. Mutta kyllähän tuossakin on vaihteluita suuntaan ja toiseenkin.
 
Toive 13 Voi itku, voimia sinulle :hug: Mä olin viimeksi ihan maassa kun meidän viimeiset alkiot ei selvinny :(

Untuvikko80 Voimia myös sinulle :heart: Toivotaan, että nyt onnistais ja teidän ei tarviis toiseen hoitoon ryhtyä :heart:

Toivounelma Mä pistin aluksi 125 ja nyt välillä myös 150 iu. Saas nähdä minkä laatusta muniksii tällä lääkkeellä tulee :D Millainen aikataulu sulla, onko punktio päivä jo selvillä =)?

Eilen kävin kontrolli uä:ssä. Munarakkuloita näkyi 7 kpl molemmilla puolilla..tosin osa oli vielä niin pieniä, että annostusta suurennettiin. Myös kohdun limakalvo oli kasvanut hyvin.
Torstaina uusi uä ja luultavasti maanantaina punktio ja keskiviikkona siirto, jos kaikki menisi hyvin. Jotenkin nyt asustaa pelko mielessä koko ajan, kun tuo viimeinen PASsi meni niin v*****si.
 
Meillä on puntiopäivä torstaina. Joten lähellä ollaan. Nyt vaan oon vähän huolissani että mitä tapahtuu. En tiedä oonko itse voinut aiheuttaa tämän vai onko kyse hormonien sekoilusta. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta?

Nimittäin mulla tulee veristä vuotoa. Ei paljon mutta tulee kuitenkin. Enin osa on valkovuotoa mutta nyt pyörälenkillä ja sen jälkeen on tullut ruskeaa ja aivan punaista vuotoa sellaista limansekaista. En mielestäni mitenkään hirveesti rehkinyt vaan pyöräilin 12 km lenkin.

Onko kenelläkään tullut veristä vuotoa paria päivää ennen punktiota?

Vatsaakin pikkuisen nippailee. Ei kai mun follit poksahtanut aikaisin tai limakalvot vuoda pois? Tänään pitäisi pistää Pregnyl. Taidan kyllä huomenna soittaa polille. Ainakin jos tää vuoto ei lopu. Toivottavasti meidän homma ei mene pieleen tämän vuoksi.
 
Toivounelma Saitko apua tuohon vuoto ongelmaan?? Eihän voi olla mikään tulehdus?OLisin kyllä itsekkin huolissani jos vuotoa tulisi. En usko, että sinä itse olet voinut mitenkään vuotoa aiheuttaa. Toivotaan parasta että pääset punktioon ja kaikki menee hyvin.

Toive13 Minulla on aina alkanut vuoto jo ennen kuin olen ehtinyt lugeja lopettaa.

Täällä maha näyttää siltä kun olis jo raskaana..kauhee turvotus! Viimeksi kun lääkkeenä oli menopur, niin en muista tällaista turvotusta siitä saaneeni.
 
Polilta sanoivat että vuoto ei ole mitenkään yleistä ja hoitaja ei osannut sanoa mistä voisi johtua. Sanoi kuitenkin että vuoto ei estä punktiota. Mutta jos vuoto jatkuu/ vuotaa alkion siirtopäivänä ei siirtoa voida tehdä.

Käski puhua siitä huomenna lääkärille. Mulla on joskus ovista ennen ollut clomifen avusteisissa kierroissa pientä pinkkisävytteistä valkovuotoa, mutta en oo sitä mitenkään pitänyt outona. Itse nyt yritän rauhoitella itseäni että ehkä mun limakalvo on niin paksu että siitä osa vuotaa pihalle...tosin myös mielessä käy että voiko olla jotain muuta. Mutta koska juuri maanantaina on ultrattu niin mikään kystan repeämä se ei voi olla. Mulla oli sellainen kolme vuotta sitten. Se tosin vuoti vatsaonteloon, eikä ulos päin. Ja oli kipeä!
 
toivounelma Mulla ei ollut vuotoa ennen punktiota että en tiedä, mitä vuotoa se on ja miks tulee. Toivottavasti on harmitonta. Mulla yritettiin pakkasalkion siirtoa, johon syödään Zumenonia tokasta kiertopäivästä ja sit luget alkaa vasta muutama päivä ennen siirtoa, johon me ei päästy ja lääkkeet sai lopettaa. Lugeja en ehtinyt käyttää kuin pari päivää, mutta Zumeja söin varmaan kolme viikkoa ni mietin, miten mahtaa vuoto alkaa. Tsemppiä tulevaan punktioon:flower:!

Haikala Lugien läpi mulla tuli vuoto tuoresiirron jälkeen myös. Nyt meille yritettiin lääkkeellistä pakkasalkion siirtoa, jota varten söin Zumeja eli estrogeenia kolme viikkoa ni siks mietin, miten mahtaa vuoto alkaa, kun tästä lääkecocktailista ei oo kokemusta. Luget ehti mennä Zumien rinnalla siis vaan pari päivää. Tsemppiä punktioon:heart:!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Tsemppiä punktioihin Haikala ja Toivounelma!

Minulle on nyt sitten sterilisaatio tehty ja aika varattu polille. Nyt täytyy vaan toivoo, että saatas PAS ennen kesätaukoo. Täytyy sanoo että kyllä tuntuu typerältä olla 24 vuotias steriloitu ja lapseton. Tuntuu välillä että kuuluukohan tän nyt ihan oikeesti mennä näin? Lääkärikin kävi ennen leikkausta vielä varmistamassa että tiedänkö mää että spontaani raskaus on tän jälkeen sitten mahdotonta, jep.
 
Punktiossa saatiin vain 3 solua. Lääkäri sanoi ettei lääkitys ole ollut oikea ja ajoituskaan ei välttämättä ihan sopivin. Koska mulla on pientä ruskeaa vuotoa, ei tuoresiirtoa edes harkita tehtäväksi. Menisi alkio hukkaan. Jos noista kolmesta on johonkin niin ne pakastetaan. Meidän poli menee kesäsulkuun heinäkuuksi joten PAS on elokuussa vasta. Lääkäri soittelee maanantaina miten viljelyssä kävi ja suunnitellaan elokuu, varmaan jotain reseptejä laittaa.

Ja sanoi jo, että seuraava hoito tehdään sitten pitkällä kaavalla. Lisäsi kyllä että jos on tarvetta. Mutta lääkrin puheiden perusteella luulen että hän ei kovin toiveikas ole tämän kertaisen suhteen. Pahoittelikin pientä solu määrää ja sanoi ettei hoito ihan onnistunut. Sepä lämmittääkin mieltä tosi paljon. On kyllä niin epäonnistunut fiilis.

Itse punktio meni suht ok. Puudutuspiikit teki aika kipeää ja jonkin verran kipulääkkeidän läpi tuntui puntiokin.Sain vähän lisälääkettä kesken toimenpiteen. Sain punktion jälkeen suonensisäisen antibiootin, jotta endometrioosi ei riehaannu.

Vuotelu johtuu kuulemma tod.näk. endosta. Endo on villiintynyt tuosta hormonipiikityksestä ja menee vähän sekaisin ja vuotaa jo nyt hieman. Lääkäri sanoi että tätä on välillä endo-potilailla, tälläkin viikolla olin jo kolmas. Ei siis ihan tavatonta. Siirto vaan jää silloin tekemättä.
 
Pomppasin tähänkin ketjuun, kun noissa ketjuissa joissa olen kirjoitellut, on aaika hiljasta : /

Tossa pikaluin kirjoituksianne ja joku kyseli turvotuksista..
Mulla tehtiin eilen punktio, ja turvotus ja olo on kyllä aikamoisen turpea.
Lääkkeenä mulla on ollut menopur( kuten tossa edellä jollakin oli myös) niin kyllä sekin mulla rupes ainakin turvotteleen loppuajasta niin, että piti jo miettiä, että mitä panis töihin päälle, ettei ruveta kyselleen.. että ootko raskaana, vai muuten vaan lihonnu? :O

Mulla on ajateltu huomiseksi siirtoa ja lääkäri soitti juuri ja sanoi, että siirrettäs 1 alkio, mikäli kaikki menee hyvin. Mutta vielä huomenna soittavat, jos siirtoa ajatellaankin maanantaille.
Mutta itseä jäi nyt mietityttämään, että laitetaanko ne kaikki loput (4) alkiota sitten pakkaseen?? Vai miten se menikään? Siis , ettei niitä ole vielä tässä vaiheessa pantu mitenkään niihin olkiin pareittain tai kolmittain tms.. ja sit se toinen jota ei siirrettäs ni menis hukkaan ?
Mulla on jo 4 hoito, mutta näin nää asiat unohtuu. Ajattelin vaan, että ei haluis että ykskään mahdollisuus menis enää hukkaan..
 
( . ) Nopeasti päivitys omasta tilanteesta. Eilen käyty UÄ:ssä ja vasemmalla puolella näky jo 2cm (? voiko olla näinkin iso ?) follikkeli ja muutkin olivat mahtavan kokoisia kp:n nähden (kp 10). Lääkäri epäili, että näinkö ovis on menny jo ohi, mutta kehotti testaamaan. Tännään sitten hymynaama pongattu, tiistaina ois siirto jos vain huurunenä on taistelija ja selviytyy sulatuksesta.

Henkinen valmistautuminen syksyyn, kolmanteen ja viimeiseen ICSI-kierrokselle on siis alkanut.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
Haikala..25.........2.ICSI.............. ..toukokuu..............endo/siittiöt
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF.............. ..elokuu...............Selitt.
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS.....toukokuu siittiöiden laatu/hitaus
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF..............t oukokuu...............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......1.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. .....?.......................PCO
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu
Untuvikko80..32....1.IVF/3.PAS............toukokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 

Yhteistyössä