Ivf hoitoja lapsettomille

Deseo:Aivan ihanaa! Onnittelut plussasta!

Fyi: Olen pahoillani :( Oliko teillä pakkasessa alkioita jäljellä? Voimia ja tsemppiä seuraavaan yritykseen.

Unelma81:Tervetuloa mukaan! Toivottavasti teidän ensimmäinen ivf onnistuu :)

Skorppari82:Täällä myös yksi, jolla pitkiä ja epäsäännöllisiä kiertoja. Paljon tsemppiä tulevaan hoitoon!

Aniraz: Mites verikokeet? Onko sulla vuoto alkanut?

Simpli: Meille sanottiin julkisella, että kahta lasta voi yrittää julkisella. Ja kumpaankin tulee ne 3 ivf/icsi-hoitoa plus kaikki passit.

).( Tuskaisena odottelin vuodon alkamista, että päästään aloittamaan eka ivf-hoito lyhyellä kaavalla. Kävin lääkärissä 18.9. ja lääkäri ultrasi ja sanoi, että ovulaatio oli tapahtunut ja näyttää siltä, että kohta alkaa vuoto. Samalla sain reseptit tulevan hoidon lääkkeisiin. No, vuotoa ei kuulunut ja eilen illalla tein kahden tunnin pidättelyn jälkeen apteekin oman r-testin ja voitte kuvitella sitä epäuskon tunnetta, kun siihen ilmestyi kaksi viivaa. Elämäni ensimmäinen positiivinen raskaustesti lähes 3,5 vuoden yrittämisen jälkeen, johon on mahtunut mm. 5 epäonnistunutta inssiä. Ja nyt kun kuumeisesti odotin vuotoa alkavaksi, että päästään aloittamaan hoito, sitä ei tullutkaan. Piti illalla vielä kipaista apteekista hakemassa digitesti tälle aamulle ja kyllä siihen ilmestyi teksti raskaana 2-3. Joten kai se nyt on uskottava, vaikka edelleen on tosi epäuskoinen olo, että minäkö raskaana. Ja toki nyt sitten alkoi hirveä pelko, onko se oikeassa paikassa vai onko tää kohdunulkoinen raskaus. Tarkkaa hedelmöitysajankohtaa en osaa sanoa, mutta veikkaus on, että nyt mentäisiin 4+6. Toivon kaikille onnistuneita hoitoja ja älkää menettäkö toivoanne, vaikka varmasti välillä on vaikeaa. Sydämestäni toivon, että tämä raskaus kestäisi loppuun asti ja meille syntyisi kesäkuussa terve vauva. Mikäli näin ei käy, palailen tänne.

skorppari, tiedän tuon tuskan pitkien kiertojen kanssa, kun itselläkin luomukierrot yleensä vähintään 40+ päivää. Toivottavasti kuitenkin pääsisitte vielä tämän vuoden puolella hoitoihin. Olisi kiva saada sut tänne ketjuun mukaan, mikäli iloisia yllätyksiä ei aiemmin tule. :)

Unelma, tervetuloa mukaan. :)

Karoliina, onnittelut pienestä ihmeestä. :) Toivottavasti ei tule tarvetta palata takaisin tänne.

Noh niin nyt olen popsinut primolut norria kolmatta päivää. Tänään on sitten alaselän ja lantion puolella ollut inhottavia kipuiluja jotka on ohi meneviä. Sellainen kuin tulisella kepillä tökkis ja osaan paikantaakin kohdan jossa tuntuu. Inhottavia kipuja, mutten on menkka oireet päällä ja ainakaan minulla ei ole tämä pilleri poistanut aina tulevaa tissikipua. Tuntuu että aika matelee, haluan jo päästä tän kaiken yli. Kun tiedän että itkua ja hammasten kiristystä on luvassa niin on kidutusta odotella sitä.

Aion taas yrittää rentoutumista netissä olevien hypnoosi nauhoituksien avulla kun alan pisteleen, helpotti viimeksi kaiken kestämistä vaikka rankkaa se silti oli.

Antaisikohan lääkäri nyt jotain lisä apua käyttää? Ainakin itse päätin että kun on kyseessä vika hoito niin vaadin kahden tuoresiirtoa, kun ei nuo yhden siirrot ole ottaneet tuulta purjeisiinsa.

Ja lopuksi onnittelut plussanneille. Teille muille kanssa sisarille voimia asian kanssa painimiseen. Itse koen olevani aika selätystä vaille valmis eli aika heikoissa kantimissa on meillä toivo.

Deseo ja Karoliina Onnea:heart:
Aniraz Sulle niin toivoisin myös onnistumista:flower:
Tervetuloa kaikki uudet!
Valoa Mitäs teille kuuluu;)
Neve Entäs teille:flower:

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Unelma81..................1.IVF................lokakuu...........?
Helge..31...............2.IVF........... .....lokakuu?.........PCO?
TybyLiini..33.............1.IVF......... ......lokakuu.........?
Jonsku88..25............1.IVF........... .....lokakuu?.......Selitt.
Toive13..35............2.IVF?........... ...lokakuu........Selitt.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Nannukka81..31 ………3.ICSI …… ......lokakuu ……......siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-marraskuu
Simpli..27...............3.IVF.................loka-marraskuu...PCOS
Untuvikko80..........2.IVF.............. ...marraskuu....
Hydrangea..............1.IVF............ ......marraskuu......PCO
Fyi........................1.IVF/1.PAS.........marraskuu...........Selitt.
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IVF............. .marraskuu........siittiö t?
Haikala...25.............3.ICSI...... .......joulu/tammi...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu..............Selitt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?.........PCO
Aurora*..30..............2.ICSI....... ...........?..........PCO,sperman v-a
Niian..27...............1.IVF/1.PAS............?...............Selitt./sekund.
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..?
grosjean..31............2.IVF........... ....?
Tarana....................2.ICSI........ .......?...................PCO,siittiöt
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ..........…?..........…....siittiöt ,keltahormoni
Cassis..30............... 1.IVF................?................se litt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS......1...........10.10..........En do/PCO/astenozoosp.

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme.......... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... ........................Selitt.
Valoa..29..................2.IVF/1.PAS...........................Endo

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair

Muoks! Päivitetty Anirazin pyynnöstä tiedot. Voimia teille:hug:
Valoa Onnea! Meillä 2.IVF alkanee tässä kuussa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: deseo
Riippuu varmaan tilanteesta. Minulla kun on taustalla tuo PCOS ja ylipainoa niin molemmat lisää riskiä keskenmenoihin. Puhumattakaan siitä että sekä mieheni että minun puolen suvussa on kaksos raskauksia ollut useita niin lisää riskiä saada kaksoset jo luonnostaan niin että se varmaan on myös yksi osa syy miksi eivät ole siirtäneet kuin yhden kerrallaan.

Onnea vielä deseo ja Karoliina81! Ihana nähdä positiivisia uutisia :heart:

Tsemppiä ja jaksamista negan testanneille, toivottavasti uusi yritys on tulossa pian :hug:

Meillä edellisen epäonnistuneen hoidon (ei siirtoa) jälkeen asiat onneksi etenee vauhdilla. Pääsemme seuraavaan yritykseen jo marraskuussa. Nyt stimulaatio muuttuu ihan erilaiseksi: lyhyt kaava ja lääkkeinä on Gonal-F ja Pergoveris. Annos on isompi kuin ekalla kerralla ja stimulaatiota jatketaan pidempään - ekalla kierroksella kun pistelin miniannoksella ja vain 8 päivää. Jarruna Orgalutran.

Tuo Pergoveris vaikuttaa kiinnostavalta, ilmeisesti käytössä usein jos vaikeuksia saada hyvälaatuisia munasoluja muuten... ainakin on aivan törkeän kallis, mutta onneksi lääkekatto tulee jo täyteen.

• Tykkää
Tännehän on tullut uusia nimiä, tervetuloa! :flower: Piti oikein katsoa että olenko oikeassa pinossa. :D Stempit hoitoihin.

Deseo ja Karoliina, onnea!

Mää kans jännään ja pidän peukkuja Anirazille.

Toivikselle
kans peukut piinailuun!

).( On tullut taustailtua kun jonotetaan kolmanteen hoitoon. Eilen putkahti sitten hoitosuunnitelma ja reseptit postista. Jos menkat alkaa ajallansa, sumuttelut alkaa joulukuussa ja piikittelemään päästään vuoden vaihteessa. Punktio ois tammikuun puolessa valissä. Nopeampaa siis päästiin hoitoon kuin aikaisemmin.

• Tykkää
onnittelut plussanneille! ja tsemppiä neganneille kohti uutta yritystä!

).( tänään oli mulla perjantai 13. päivä. veritestissä kävin, tulos huomenna vasta. mut eilen tein tikkutestin, ihan tyylipuhdas nega. no siinä masentuneena söin lounasta, kun työkaveri ilmoittaa raskaudesta. oli kyl sellanen olo et ei tää voi olla totta edes! Mikä ajoitus..

Toive13, Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu. Mä en ole viime aikoina jaksanut kovin aktiivisesti kirjoitella täällä, tullut lähinnä taustalta seurailtua teidän elämää. :) Meille tehtiin pas 17.9 ja viikko sitten testasin siitä plussan. Sitä olen tässä sulatellut ja yritän pikkuhiljaa siirtyä plussanneiden puolelle. Olen saanut yhden plussan kerran aikaisemmin pari vuotta sitten tuoresiirrosta, mutta se osottautui ultrassa kohdunulkoiseksi. Se on jättänyt aikamoisen pelon, koska oireet ei kertonut kohdunulkoisesta mitään. Parin viikon päästä olisi ultra jossa selviää, et mitä siellä tällä kertaa on. Onko teillä alkamassa toinen hoito? Tsemppiä siihen!! Toivon kovasti että se toisi teille toivotun tuloksen :)

Doseo ja Karoliina, Suurensuuret onnittelut!!

Aniraz: Pahoittelut negasta! :hug:

Tsemppiä teille naiset! Yrittäkää jaksaa uskoa siihen, että jonain päivävä onnenpäivä osuu teidän kohdalle. Meillekin plussa tuli aikalailla puun takaa. Meille siirrettiin kaikenkaikkiaan 12 alkiota ja nyt kävi tärppi. Vielä tosin ollaan heikoilla jäillä, mutta toivotaan että loppuun asti päästään.

Fyi
Aniraz :hug: Tiedän niin tuon tunteen, kun pitäisi olla iloinen toisten puolesta, vaikka itse juuri saanut taas kerran huonoja uutisia. : /

Karoliina81: Paljon onnea! =) Meillä on vielä pakkasessa 15, joten eiköhän sieltä joku kyytiin saada. ;)

On. 1. PAS suunniteltu marraskuulle eli lokakuu tervetullut tauko tästä rumbasta.

Deseolle onnittelut!
Karoliinalle onnittelut ylläriplussasta!
Valoa, sinullekin onnittelut. Toivon että uskallat iloita ja luottaa - tiedän ettei se ole helppoa.

Unelma81 tervetuloa.

Aniraz, voi ei, pahoittelut negasta! Miten sitä joutuukin kestämään kaikkea ylimääräistä kun muutenkin olisi rikki.

Mä elän pp9:ää. Tunnelmat ovat vaihdelleet kovasti toivosta pelkoon ja ahdistukseen sekä takaisin. Itse tykkään siitä että olemassa on suunnitelmat jos tämä hoito menee pieleen. Toki toivoisin että plussa tulisi, mutta en usko siihen.
Olen aika väsynyt ja "loppu", varmaan hyväkin että jos nega tulee niin joudumme väkisin odottamaan seuraavaa hoitoa - ja luomuahan voi aina yrittää. :LOL:

• Tykkää
valoa, onnittelut. :)

aniraz, suuret pahoittelut. :( Voimia uuden hoidon odotteluun.

toivounelma, tsempit piinailuun. :)

).( Tänään onkin sitten suunnitteluaika. Hieman jännittää, millaisen cocktailin lääkäri on keksinyt. Toivoisin lyhyttä kaavaa, mutta katsotaan nyt mitä mieltä lääkäri on.

Heippa kaikille!
Palailen nyt tänne lyhyen hiljaiselon jälkeen, kun hoitokierto on käsillä.
Ensinnäkin suuret onnittelut kaikille plussan saaneille! Olette todella sen ansainneet!
Ja toiseksi voimia ja jaksamista meille kaikille :heart:
Kolmanneksi vielä iso kiitos teille, kun jaksatte tarinanne jakaa, tilanteita päivittää ja tsempata meitä eteenpäin tällä tiellä, jota ei ole helppo kulkea :heart:

Meillä alkaa sumuttelut nyt keskiviikkona. Jännittää! Mulla piti aloittaa ne kierron 21.päivä, koska kierto normaalisti 27 pv. Noh, nyt edellinen kierto venähti, 32 päivää. Mutta onneksi venyi, muuten tuo aloituspäivä ei olisi osunut annettuun aikahaarukkaan. Kyllä se vaan alkaa taas usko vahvistua, että joko se onni nyt sitten meillekin osuisi?

• Tykkää
Josko minäkin nostan päätäni täältä "taukohuoneesta". Ihmeen nopeesti tuo pari kuukautta meni. Tosin seuraava hoito alkaa seuraavasta kierrosta mutta sehän on jo niinku ihan tuossa nurkalla kun tätä odotelua miettii.
Meillä oli torstaina suunnittelukäynti ja lyhyellä kaavalla mennään seuraavanlaisella cocktaililla, puregon 125IUI, orgalutran, pregnyl, gonapeptyl, Glucophage (tätä oon popsinu viimesimmästä siirrosta asti), primaspan ja kruununa kaiken päällä lugesteron. Puregon pidetään tällä kertaa kertaa tuossa 125IUI:ssa kokoajan eikä lähdetä nostelemaan ellei oo ihan pakko. Kasvatellaan sit kuulemma vaikka pidempään jos tarvetta on. Tällä koitetaan nyt sit saada vähemmän ja parempi laatusta saalista.
On tämä vaan niin ihmeellistä kun aina se alotuksen odotus on yhtä jännää :D

• Tykkää
Nyt on käyty ekan IVF:n suunnittelussa. Siellä ei tullut mitään uutta mitä en olis jo tienny. PCO:n ja mun herkästi reagoivien munasarjojen takia lääkäri sanoi ainoan vaihtoehdon olevan lyhyt kaava, jota itsekin olin mielessäni toivonut. Alan pistään kp 2 alkaen 100 iu Puregonia. Pistän sitä viisi päivää pelkästään ja sitten otetaan Orgalutran mukaan. Kp 7 on eka ultra. Jos kaikki menee suunnitellusti, niin punktio näyttää osuvan viikolle 46, kuten aiemmin jo suunniteltiinkin. Sain terot tähän loppukiertoon kp 15-24, kun sanoin että mulla ei ole selkeää omaa kiertoa, niin eipä mene sitten sen takia aikataulut pieleen, jos joutuu viikko (tai kuukausi) tolkulla odottamaan vuotoa. Loppukierron lääkityksistä ei ollut vielä puhetta. Aiemmin oon käyttänyt inssien yhteydessä 200 mg Lugesteronia aamuin illoin. Metformiinia (Glucophage) oon käyttänyt alku kesästä lähtien (ei vielä mitään vaikutusta munasarjoihin) ja se vissiin jatkuu sitten. En huomannut lääkäriltä asiasta kysyä, eikä se mitään siitä puhunut.

• Tykkää
Hydrangea, meilläpä onkin näemmä aikalailla sama aikataulu, meilläkin on punktio suunniteltu viikolle 46 :) Mulla ainankin toi metformin jatkuu vaikka raskautusinkin, oon saanu tuon koska mulla oli paasto sokeriarvo koholla. Tuonhan pitäis jotenki vaikuttaa painoonkin joillakin mut ei ainakaan mulla oo kummallakaan kerralla vaikuttanu mitä oon tuota käyttäny.

Tähtitomu, hienoa, kiva mennä jonkun kanssa samaa tahtia. :) Mulla sokeriarvoissa ei ole ollut häikkää ja oon hoikka, mutta silti metuja haluttiin koittaa mulle, mutta ainakaan ultrassa ei ole näkynyt mitään muutosta. Kai munkin täytyy niitä jatkaa, kun ei ole ainakaan käsketty lopettaan. Vaikka jotenkin turhalta tuntuu syödä niitä, jos niistä ei mitään iloa olekaan.

deseo ja karoliina sekä valoa paljon onnea toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti
anirazille voimia paljon
toivounelmalle tsemppiä piinailuun

meillä oli tänään ensimmäinen punktio oli muuten melkonen kokemus! mut 13solua saatiin imettyä aamulla mulle soitetaan moniko on kelvollinen ja ke istutetaan ja selviää saadaanko pakastimeen. lugit aloitan huomenna illalla. jännittää ihan älyttömästi ja olo on kuin ilmapallolla

Yhteistyössä