ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

heippa´!!! onko täällä muita ketkä odottaa että pian tulisi maaliskuu..... meillä alkaa maaliskuussa ivf hoidot, jipppiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ollaan 2008 puolella....kyllä tätä on odottanut että edes vuosi vaihtuu ja voi sanoa: että tänä vuonna se tapahtuu. kerron vähän itsestäni:
täytän tänävuonna 35v ja minun mies 44v. että en tule raskaaksi on syynä, endo. minut on hoidettu 4 kertaa endon takia...siis lapraskopia ym.. nytten sitten odotellaan että tulisi maaliskuu, että voin soitta hoitajalle ja kertoa että menkat on alkaneet...ja sitten katsotaan miten hoidot etenee...jännäää.
 
Heippa demi!

Minäkin täälllä kuumeisesti odottelen maaliskuun saapumista.Tuntuu että aika matelee :kieh: mutta tää oli jo paljon ku vuosi vaihtu!! Mä tosiaan olen 26v mies 31v. Syy miksi ei tulla raskaaksi on että mulla toinen munatorvi tukossa ja paha paha PCO sekä miehellä spermassa vasta-aineita.Eli siinä on syitä riittämiin...Ja tää olis nyt sitten se meitin kolmas ja viimeinen IVF joten SUURIA odotuksia tälle laitan ehkä liiankin suuria...

Huomenna pitäisi kuukautisten alkaa ja sitten pitääkin alkaa laskemaan kiertopäiviä että sais ne kuukautiset alkamaan Terolutin kanssa silloin maaliskuussa.Mulla kun kuukautiset ei tule laisinkaan ilman Teroluttia...

Oliko demi niin että teillä ei vielä ole kokeiltu mitään hoitoa?
 
jepp. niin se on, että meillä alkaa ivf hoito ensimmäistä kertaa.. oltiin noin 5 vuotta sitten inseminaatiossa...mutta ei mitään....sit meni vaan jotenkin fiilikset ja sitten ei enää jaksanu ajatella mitään toisia hoitoja. silloin oltiin yksityisellä diacorissa hki. se mitä mulle sit valkeni tässä jälkeenpäin... että he eivät kertoneet mistään ivf hoidoista..enkä tajunut kysyä asiasta. meinaa me ollaan yritetty ilman että valehtelee.. tänä vuonna 14v..... olis voinu kuvitella että, he olisivat maininneet...(silloin yrit.9v). Tuossa kun sanoit että meinaat laskea kiertopäivä.... onkohan se eri juttu eri paikoissa, mulle ei sanottu muuta kun että soita maaliskussa? tai onko se sentakia kun sulle ei tule kuukautisisa laisinkaan...on sekin ihme juttu.. Minä pidän täällä varpaat,sormet kaikki ylhäällä että nytten tärppää. Kyllä tässä itsekin miettii, että onko odotukset liian korkealla...että sieltä jostain pilvestä tulee ales ja lujaa... se on ihme tämä ajatusmaailma, sitä niinkuin kiusaa itseään...minä esim. olen ajatellut nimiä jo valmiiksi :headwall: :headwall: :headwall: mikä on vihoviimeinen juttu mitä pitäis tehdä. :/
 
Heippa!

Hyppään tähän pinoon. Tänään varmistui että maaliskuulle tuo ensimmäinen käyntiaika varataan. Mulla ei ole vielä mitään tietoa mitä nyt täältä ja netistä lukenut. Silloin kun vauvakuume alkoi, niin oli puhetta noista hoidoista kun sitä ikää jo silloin oli. Käytiin väestöliitossa juttlemassa, ja päätettiin luomuna kokeilla kuitenkin.

Ihana asia odottaa noita hoitoja, vaikka jännitys ja odotteleminen välillä tuskastuttaa. Mieskin halusi jonkinlaisen hengäshdystauon, mutta silti vaivaa nuo asiat. Sain tervesykeskuksesta huomiselle ajan, ja pyydän noita verikokeita, että selviää että hormonitoiminta pelaa. Sekä pyydän lähetteen gynnegologille pääsee edes vähän hassummalla.

Harmittaa että ovat nuo klinikat vielä lomalla, että 6 pvä voin alkaa soittelemaan sitä aikaa. Tosin ennen joulua olin kyllä yhteydessä ja silloin oli aikoja, jopa helmikuullekkin.

Saako kysyä että minne klinikalle olette menossa hoitoihin? Itse olen pyöritellyt tuota Fertinovaa ja Ava-klinikkaa, kun ovat tuossa suht lähellä. Ja hintatasokin molemmissa sama. Kun kelan korvauspiiriin en enää kuulu, niin kauhistuttaa edelleen nuo hinnat. Joten toivomuksessa olisi että voisi maksaa osissa. Tai että hoito ja maksu. Kunhan ei kaikkea tarvitse maksaa kerralla. Noh toivotan teille tsemppiä ja kaikkea hyvää.
 
Heippa!

Demimä laskeskelen niitä kiertopäiviä sen takia että osaan alottaa ottamaan terolutteja oikeeseen aikaan että ne kuukautiset tulis sitten maaliskuun alussa.Ei siihen muuta syytä ole. Kuinka te ootte jaksanu 14v yrittää?Täytyy hattua nostaa :flower: Meillä on 3 vee yritetty ja tuntuu jo ihan liialta sekin noloa... :ashamed:

Tervetuloa Sinitär1 mä (tai siis me kuuluuhan mieskin tähän touhuun...)ollaan hoidoissa Helsingissä Naistenklinikalla.Yksityiseen kun ei ole varaa...
 
sinitär1: tervettuloa joukkoon. mekin ollan naikkarilla hoidossa, kun ei ole varaa yksityiselle.... ja kun odottanut näin kauan niin, ei se 6kk loppujenlopuksi tunnu niin pitkältä...vaikka välillä sais aika mennä nopeammin :) . mun mies on kyllä kokonaan mukana...et kun oltiin lääkärissä, niin hän kysy enemmän kuin minä. olen kyllä iloinen siitä.
Alexandria: nå, uskaltaako sitä kertoa............... että haluatte jutella mun kanssa vielä :/ . meillä on luomu tyttö 14v, mutta yritetty sen jälkeen vaikka miten...mutta ei. nytten sitten toivotaan pikku kakkosta... ja myös tämä meidän tytär, odottaa että tulisi isosiskoksi. että olen kyllä iloinen siitä että minulla on jo yksi lapsi. sain hänet niin nuorena, ja senjälkeen alko nämä endo jutut... niin nytten kun on vanhempi ja kokeneempi olisi ihana jos saisi vielä pikku nyytin. toivottavasti ei mennyt mielenkiinto jutella minun kanssa, olen huomannut että jos jollain on ollut lapsi ennestään...niin niille suututaan ,kun on näillä sivuilla....
 
demi tottakai juttelen edelleen sun kanssa!! Mun mielipide on aina ollut että vaikka olis kuinka monta lasta entuudestaan ja yritetään seuraavaa ja sitä ei tule niin onhan se yhtälailla lapsettomuutta! :|

Vaikka me tästä hoidosta saatais se kauan kaivattu vauva niin oltais me senkin jälkeen "lapsettomia" jos yritettäis seuraavaa.No...miten mä en nyt fiksusti saa tätä mun pointtia kirjotettua... :headwall: Toivottavasti ymmärsit kuitenkin jotenkin...

Eli kirjotellaan jatkossakin! :D
 
ALEXANDRIA kiitos että ymmärrät....ymmärsin mitä tarkoitit. sentakia myös että tämä pitkitty tämä meidän ivf hoitoon hakeutuminen...oli eräs lääkärin mielipide,3 vuotta sitten kun kävin endo leikkauksessa..niin hän sanoi minulle, että seuraavan kerran on kohdun poisto...siinähän minun viimeinen toivo meni. nå, sitten tuli endo takaisin, ja menin taas lääkäriin ja olinhan silloin siinä uskossa, että nyttenhän se kohtu sitten poistetaan. kun oltiin tehty tutkimus(eri lääkäri 10kk sitten) ja hän totesi, että pitää poistaa endo, koska sitä on niin paljon....niin kysyn sitten tai totesin että nyttenhän se kohtu sitten lähtee... lääkäri katso minua vähän pitkään, ja kysyi minulta ..että mistä sinä tällaista olet saanut päähäsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! minä sitten kerroin koko jutun, niin hän suutahti niin paljon edelliselle lääkärille että sano että hän ottaa häneen yhteyttä..koska meillä iso mahdollisuus tulla raskaaksi..........nå, multahan tuli itku. niin tällä tiellä nytten ollaan. endo on poistettu ja odotellaan ivf hoitoja innolla........mutta toivottavasti ei liian innolla. =)
 
No johan nyt demi!! Kiva lääkäri kun menee tommossia pamauttelemaan päin näköä...Onneksi oli eri lääkäri tällä toisella kerralla muuten sulta olis lähteny kohtu... :x

Täällä ei kummempia.Kuukautiset loppusuoralla ja maanantaina alkaa työt uudessa työpaikassa joten ajatukset on siellä aikalailla. Se on kyllä hyvä niin aika kuluu "helpommin" tonne maaliskuuhun kun on niin paljon uuden opettelemista! :D

Mulla oli pyhä lupaus itselleni että yrittäisin maaliskuuhun asti laihduttaa jotta saisin edes n.6kg pois ennen hoitoja niin lisäähän sekin mahdollisuuksia onnistua.Mulla kun on 20kg ylipainoa... :ashamed: No mutta kun se alotus on koko ajan venyny niin painoa on edelleen se 20kg ylimäärästä...Ja taitaa tällä kertaa jäädäkin väliin.Vaikka kuinka tiedän että se ehkä auttais raskautumiseen niin siltikään en saa aikaseks.Tulihan se edellinenkin onnistuminen samanpainosena.Tosin se meni kesken mutta siihen ei kait paino ollu syyllisenä? :eek:
 
demi, kauheaa, mikä umpihullu lääkäri!!

Ihanaa että sun ja Alexandrian IVF häämöttää, toivottavasti menee nappiin kummallakin ja plussat tipahtaa lasiin maalis-huhtikuussa!!
Sanokaapas, miten kauan jouduitte jonottamaan IVF:ään Naikkarilla? Onko Demi sun laparoskopiat tehty myös siellä ja miten kauan jouduit jonottamaan niihin?
 
mimi79: tervettuloa joukkoon. ivf:ään olen maaliskuussa jonottanut 6kk. mulle on tehty lapraskopiat Porvoossa ja en joutunut jonottaa kun sen 2-3kk eri kerrat eri jonotus. Oletko sinäkin ivf jonossa, tai joku toinen hoito? juu kyllä niitä lääkäreitäkin on joka junaan....ja vielä jää laiturille :kieh:

Alexandra: minkälaista työt sinä teet...asiakaspalvelua? niin niistä kiloista...aloitin vuosi 3kk sitten laihikseel...tai aloitin liikkumisen, kävelyllä ja pyöräilyllä.... jäin siihen ihan koukkuun ja aloitin kesällä tekemää pitkiä lenkkejä pyörällä 2x viikossa 45km ja muuten lyhkäsempiä 20km. tänäänkin olen käynyt kävelyllä 6km, laskin just (teen muisti listaa) että tälle viikolle on kertynyt 43km kaikenkaikkiaan. mutta käyn myös ruokatunnilaa kävelyllä+ iltaisin. ja kun en mene kävelylle kuntoilen kuntopyörällä....yritän pitää 1-2 vapaa päivän liikkumisesta,mutta tarkoitan, että kilot menee silläkin jos alkaa liikkua. olen yrittänyt kyllä myös katsoa että mitä syön, että mulla on karkkipäivä lauantaisin. mulla on kyllä vielä vähäsen ylipainoa...mutta olen mennyt 22kg ales.että kyllä se siitä ,ei kannata vaan ottaa mitään stressiä laihduttamisesta...muuten se tyssää siihen paikkaan heti.. meinaan jos alkaa kieltää kaikki herkut itseltään.Että kyllä niitä namipäiviä voi olla, mutta kohtuudella...ja kyllä minä olen retkahatanu niin että mulle tuli takas 5kg..mutta pitää ottaa taas vaan itsestä niskasta kiinni ja alkaa taas. muuten sanooko ne jotain ylipainosta .... koska eivät ainakaan silloin sanonu mitään... ja onko siinä jotain vaikutusta hoitoihin, ovatko ne sanoneet mitään?
 
MoI!

Kiitti Alexandria ja Demi taidanpa pysyä tässä pinossa. Tosin kuulin huonoja uutisia kun kävin omalla lääkärillä. Halusin otattaa tuon fsh-kokeen ja samalla kyselin kun kierto lyhentynyt ja vuoto niukentunut.Sekä muuttunut ruskeaksi tämän vuodon aikana. Epäili sitten että kyse olisi varhaisista vaihiksista. Otatutti papakokeen, ja tulehdusarvot katsotaan sekä selviää tuo hormonikokeen arvo. kerroin sile näistä raskaushaaveista mutta eipä se kovin positiivinen ollut.

Nyt sitten kaksi viikkoa menee odotellessa ja murehtiessa. Mutta ensitiistaina menen gynegologille jospa hän ultralla katsoisi ja selvittäisi että "röörit" on kunnossa.

Demille paljon tsemiä, kyllä sitä kaikenlaisia lääkäreitä maa päällään kantaa. onneksi voi aina mennä kuulemaan toisenkin lääkärin mielipide. Ettei aina kannata uskoa yhden mielipiteeseen, vaikka tokikin se pahoittaa mielen ja saa unettomia öitä aikaiseksi.

Itse nyt odotan että mitä gynekologi ensviikolla sanoo. jos näyttää että kaikki ok, niin tuulta purjeisiin sitten laitan. Kun luin juuri ettei noihiin fsh-arvoihin kannata sokeasti luottaa jos ei kauheasti muita oireita. Että eivät aina kerro koko totuutta.

Mutta tsemppiä kaikille ketjussa olijoille, ja toivotaan parasta :hug: .
 
Toivotaan parasta Sinitär. :heart:

Demi, laparoskopiajonossa olen Naikkarilla ja sen jälkeen tehdään IVF. Voi itku kun nyt tulis vihdoin kutsu sinne lapaan, sitten pääsisi siihen THE jonoon!! Sulla on ilmeisesti aika paha endo kun on monta kertaa pitänyt sitä poistaa?
 
kajastus
Näinköhän tänne pääsisi yksi vielä mukaan?!

En tiedä kirjoitanko oikeaan ketjuun, sillä en ole varma alkaako ivf maaliskuussa. Johonkin kuitenkin haluan kirjoittaa, kun asia pyörii päässä ihan koko ajan. Helmikuun puolivälissä on keskusteluaika tyksissä ja ilmeisesti sitä päätä sitten alkaisi heti koeputkijutut kunhan kierto on oikeassa kohdassa.

Lasta yritetty nyt yli 2v. Ensin ihan luomuna, mukamas ensin ilman paineita, sitten sekisä kalenteri kädessä ja nyt takana koko kesä pelkällä clomifeeneillä, sekä kolme inssiä syksyllä menopurilla+pregnyl. Eikä ikinä ole napannut. Nyt tammikuussa on tarkoitus tehdä vielä neljäs inssi. Ja jos sekään ei tuota tulosta niin sitten on tosiaan sen ivf:n vuoro.

Kummassakaan ei periaatteessa ole vikaa, miehen (31v) nuijapäät ovat moitteettomat, ja minäkin (33v) olen luomunakin ovuloinut, en tosin joka kuukausi, testattu on. Lisäksi minulta on katsottu röörit, ja ovat auki. Mutta lasta vaan ei tule.

Itse epäilen endometrioosia, viiltävää kipua kun on ollut alapäässä vuosikausia. Lääkäri oli vähän nihkeä diagnoosin kanssa, sillä en vuodon aikana yleensä tarvitse kuin muutaman kipulääkkeen pahimpina päivinä. Tähystystä ei siis ole tehty, mutta tärähdys- ja yhdyntäkipua ja vihlovaa kipua on aina ennen kuukautisia. Ja vessahätien yhteydessä vihloo silloin myös. Ymmärtääkseni nämä kaikki viittaisivat endometrioosiin, eikö?

Jos syynä on endometrioosi, auttaako silloin ivfkään? Pitäisikö se tähystys tehdä ensin ja polttaa mahdolliset pesäkkeet ja sitten yrittää uudestaan? Tai kai sen voi näinkin päin tehdä, että ensin yrittää ivfllä, ja jos ei muutamankaan kerran jälkeen nappaa, niin sitten tähystys, ja sitten ivf uusiksi?
 
ja tervettuloa kaikki uudet :hug: :hug: :hug:

mimi79: jep, kyllä on ollut aika ikävät endot.... sellaisia kipuja ei kellee toivois. mulla oli sellaiset kivut että sai mennä välillä polvilleen lattialle.... ja loppujenlopuksi ei mitkää lääkkeet auttanu..sentakiakin pääsin aikasen nopeasti endo hoitoihin..siis lapraskopiaan ja ihan leikkaus.

kajastus: niin kuten sanoin alussa..tervettuloa joukkoon kaikki uudet. ivf:ä hoito nimenomaan on paras keino jos on ollut endo...ainakin lääkärin mukaan. multa poistettiin endo (-07) ennen kun laitettiin lähete hki naikkariin ivf hoitoja varten. en tiedä, miten eri paikkakunnilla tämä menee...mutta mulle sanottiin että on parempi poistaa endo ja polttaa kaikki kiinnikkeet ennen ivf hoitoja..

sinitär 1: pysy vaan meidän joukossa...minä pidän tääl kaikki sormet,varpaat ja peukut ylhäällä, että kaikki menee hyvin gynellä, ja sitten ollaan kaikki samassa purjeveneessä mikä menee lujaa
:wave: :wave: :wave:
 
Kajastus, endoon tuo vähän viittaa. Mä oon nyt jonossa laparoskopiaan eli tähystysleikkaukseen, jossa selvitetään johtuuko mun lapsettomuus (yritystä pian 5v) ja kuukautisoireet (olen menettänyt tajuntani välillä kivun takia) endosta. Sen jälkeen mulle kuulemma voidaan tehdä IVF. Missä sua hoidetaan?
 
kajastus
Kiitos vastauksista demi ja mimi79! Minua hoidetaan tyksissä, johtimien aukiolo katsottiin yksityisellä Avalla Turussa, kun meinasi hermo mennä odottelussa. Sen enempää en kyllä aio yksityisellä käydä, hinnat kun eivät ole kovin suotuisat kukkarolle. Sain lähetteen tyksiin maaliskuussa ja syyskuussa oli vasta eka aika. No, kolme inssiä kuitenkin jo tehty. Ilman tulosta kuitenkin. Varasivat mulle onneksi ajan jo ivf keskusteluun, vaikka nyt tammikuussa pitäisi vielä tehdä yksi inssi. Minusta vaan tuntuu, että ei tule onnistumaan sekään. Inhoan sitä toivossa elämistä, joka kuitenkin päättyy pettymykseen. Ilmeisesti yritän suojella itseäni peruspessimismillä :kieh: , vaikka ei se pettymystä kuitenkaan pois vie.
 
Hejssan alla! :LOL:

Demi: mä olen ammatiltani sairaanhoitaja kuis niin? Joo olen yrittäny tota liikunnan lisäämistä ja innostuinkin siitä sillon aikanani n.3-4krt/vko liikuin aina tunnin verran (uintia,lenkkeilyä ja pyöräilyä.) Laskin vielä painonvartijoiden pisteitäkin ja paino ei tippunu 3 kk yhtään mihinkään.Siihen loppu innostus.En tiedä mikä tossa mun paino asiassa on kun olen aiemminkin yrittäny pudottaa ja ihan tosissaan mutta se ei vaan lähde putoamaan... :| Mulle ne ei naikkarilla ole sanonu painosta mitään näinä vuosina.Sillon ku mentiin hoitoon niin sanoivat että olis hyvä jos se paino ei enää nousis ja ton lauseen jälkeen paino on noussu 10kg... :ashamed: Eikä ne siltikään sanonu mitään.

Sinitär1 tsemppiä gynen tuloksiin toivottavasti kaikki on hyvin. :hug:

Kajastus lämpimästi tervetuloa!Mitä enempi meitä on sen parempi mun mielestä täällä on toi vertaistuki meinaan ihan ehdoton.Vaikkakin vasta odotellaan että jotakin tapahtuis mutta silti! Ja eritoten silloin kun on hoidot päällä!Pystyy keskustelemaan ihmisten kanssa jotka tasan tarkkaan tietävät miltä susta tuntuu eivätkä sano että "jos et ajattele sitä niin tulet raskaaksi" :kieh: :kieh:

Kaikille tsemppiä ja jaksamista! :heart: Enää 1,5kk maaliskuuhun!!! :D
 
sori kajastus, luin viestisi vähän huonosti. Eli torvet olivat auki? sehän on hyvä! Ehkä sun seuraava inssi tuottaa tuloksen! Ja sittenhän sulla on vielä se IVF-mahdollisuus, siinähän on aika korkea tärppäysprosentti. Voimia :hug:
 
Hei vaan kaikki! Käyn täällä vähän jo kurkkimassa - varmaan hyppään sekaan jossain vaiheessa. Meillä 1. ivf suunniteltu aloitettavaksi maalis- tai huhtikuussa. Sitä ennen pidetään ihan omasta tahdosta parin kuukauden lepotauko. Kiva, että täällä on jo monta hoitoja kovasti odottavaa. Maaliskuu on ihan kohta!!

Sinitär, toivon, että saat labrasta hyviä uutisia. Mulla on lähete uusintakokeisiin (FSH ja LH), mutta jännittää niin, etten tässä kierrossa mennyt. Syksyllä FHS oli vielä ok (vaikka ei ihan matalakaan), mutta LH liian alhainen. Outo yhdistelmä, en ole kuullut muista, jolla arvot näin päin. Nyt pitäis saada uusi varmistus ennen ivf:n aloittamista. Pitäähän sinne mennä eikä tämä vitkuttelulla muutu, mutta mitä jos nuo syksyn testit olikin tosi hyvänä päivänä ja nyt paljastuu karu todellisuus...? No, joka tapauksessa, tsemppiä teille kaikille kovasti ja hyvää mieltä! Nähdään taas! :wave:
 
kajastus
Torvet ovat auki juu. Siksi tämä kaikki onkin niin outoa, kun kaikki on olevinaan "kunnossa", mitä nyt minulla ollut välillä vaikeuksia ovulaation kanssa. Mutta lääkityksellä on saatu kunnon ovulaatiot joka kuukausi ja kaksikin rakkulaa hyvinkin kypsynyt, mutta ei tulosta. Siksi epäilen tuon neljännenkään inssin onnistumista. Seuraavaksi sitten tulee mieleen, että munasoluissa on jotain vikaa. Sisko on kyllä jo luvannut luovuttaa =) jos omat ovat pilalla. Ja ivfssähän se sitten selviää, kun tai jos, saavat niitä mikroskoopin alle. Mutta jos munatkin ovat ok, ja maljassa hedelmöitys tapahtuu, mutta ei kiinnity, niin sitten ei kai oikein luovutetutkaan auta. Perskeles. Ja jos vaikka kiinnittyis, mutta ei pysy, niin perskeles.
Totesin tuossa jo aikaisemminkin, että olen peruspessimisti. Mutta älkää murehtiko, elän kuitenkin salaa toivossa koko ajan ;)
 
alexandria: muuten vaan kyselin ammattia. itse olen koulutukseltani parturi/kampaaja....mutta ihan eri asiakaspalvelussa nykyään töissä. jep, on se kyllä vaikeeta se painon pudoitu, ei se ole helppoan niin kuten jotkut luulee. eikö se ollut muuten niin että olet aloittanut uudessa työpaikassa...tai olenko jostain lukenut väärin?

jepp...... ei ole enää pitkä matka maaliskuuhun...mutta silti se tuntuu edelleen pitkältä. että vois se jo olla =)

mitäs muuta te kaikki tiedätte???????????????????????

on se hyvä että meitä on näin monta, niin kun Alexandria sanoi....ja ihan totta: että ei tarvi kuulla..........ETTÄ KYLLÄ SINÄ TULET RASKAAKSI KUN ET AJATTELE ASIAA.... :headwall: :headwall: HEI HALOOOOOOOO, tekis kyl mieli välillä sanoa sellaisille ihmisille että suksikaa kuuseen(nätisti sanottuna) :p
 
Jepulis uusi työpaikka alotin maanantaina joten nyt on paljon uutta opeteltavaa...Mutta tosi mielenkiintoinen paikka on ja uskon että tulen viihtymään hyvin! :D

Täällä ei kummempia ole tapahtunut. Oikeastaan tää on nyt tätä odottelua ainoastaan joten ei tällä saralla kait voi mitään tapahtuakaan.Me kun ei luomusti voida raskautua. Kaapissa on odottamassa raskaustesti huhtikuuta varten.Se testi jäi edellisestä PAS:sta käyttämättä ja aattelin säästää sen tätä seuraavaa hoitoa varten.Toivottavasti sen pääsee käyttämään.Ainahan ei voi tietää että meneekö kaikki ok voihan se olla ettei tuu kunnon soluja tai ne ei hedelmöity tai jakaannu.Siinä on paljon asioita mitkä voi mennä pieleen. Joten loppujen lopuksi oon välillä miettiny että miten ihmiset yleensä tulee raskaaksi kun siinä on niin paljon asioita mitkä voi mennä pieleen... :attn:
 

Yhteistyössä