Ivf-hoidosta

Mulle on tehty sterilisaatio joskus aikanaan, joten kela ei taida korvata hedelmöityshoitoa, vai onko jollekkin korvattu ja millä perustein?
Hoito maksaa kerralla aika paljon, osaako joku samassa tilanteessa oleva kertoa kuinka paljon ivf-hoitoon on mennyt (sis,hoidon,ultrat,lääkkeet), ja saako esim.väestöliitossa maksaa erissä? Itse suunnittelen ivf-hoitoon hakeutumista, joten kiitos kaikille jotka vastaavat :) tiedän mihin varautua.
 
Kela ei korvaan hoidosta mitään muuta kuin suunnittelu käynnin...
Meillä meni lääkkeisiin 1730e ja Väestöliittoon 1910e + miehen siittiöiden pesu 150e
ultrat on tossa isossa summassa mukana!
Väestöliitossa suhtaudutaan suht ymmärtävästi ja saat maksuaikaa mutta 2kk...
Suht tuoreita noi hinnat on kun plussasin eilen :)

 
Meillä ei sterilisaatiota, joten saatiin hinnoista kelakorvaukset, mutta maksamaan tuli jos tutkimuksia ei lasketa vaan pelkkä IVF/ICSI-hoito niin 1700 ? ja siihen kuului myös alioden pakastus, sperman pesu jne + lääkkeet n 500 ? jos et saa niistäkään kelakorvausta hinta on noin kaksin kertainen. Lääkkeiden hintaan vaikuttaa vähän se, kuinka suuria annoksia hormoneja sinä tarvitse, itse selvisin aika pienilä annoksilla, joten lääkkeitä kului vähemmän. Väestöliiton validin hinnaston mukaan ilman kelakorvausta IVF on 1886 ja ICSI on 2370, tosin ne saattavat vaihdella muutamia satoja ultrien ym yksilöllisistä määristä. Väestöliitolla maksuasiat on neuvoteltavissa. Usein tälläisistä hoidoista kerätään lasku, ja maksetaan alkion siirtopäivänä, mutta voit maksaa osissakin. alkioiden mahdollinen pakastaminen tulee sitten päälle, ilman kelakorvausta n 130-420 ?

Meillä ensimmäisestä hoidosta alkio raskaus, mutta nyt olen suureksi surukseni sairaslomalla tuulimunaraskauden takia, olo on todella lyöty. Onneksi pakkaseen jäi 5 olkea joissa jokaisessa kaksi alkiota. PAS on sitten jo paljon halvempi ilman kelakorvausta 550 - 705 ja kelakorvauksen kanssa 341 - 438 ja lääkkeitä siihen ei kulu noin paljon, meillä todennäköisesti se tehdään normaali kiertoon.

Onnea hoitoihin.
 

Yhteistyössä