IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi ei @MammaMimosa. Olen niin pahoilani!

Mulla on ollut @PumpuliNumpuli ohje keltarauhashormonista kahdella eri tavalla. Niin, että lopettaa, kun raskaustesti on positiivinen ja viiimeisillä kerroilla lopetus vasta ekan ultran jälkeen. Tällöin toki annostus olisi pienentynyt raskaustestin jälkeen. Eli ohjeet kyllä vaihtelevat hoitokerroittain, ainakin minulla. Myös annostus on vaihdellut hoitokerroittain.

Tsemppiä @Tikkerituu hoitoihin! Toivottavasti ultrassa oli kaikki niin kuin pitääkin.

@Zanna78 oon miettinyt ihan samalla tavalla ja ihan ilman "lääkitystäkin". Että ehkä niitä lapsia ei tule just sen takia, että olisin huono äiti.. olen aina ollut enemmän lapsellinen kuin äidillinen. Sitä vain yrittää löytää jotain syytä, että miksi.

@Nato, voiskohan olla kiinnittymisvuotoa? Kiinnittyminenhän pitäisi tapahtua Gonapeptylin pistämisen aikoihin. Ja nämä hymiöt tai emojit vai mitä nää nyt onkaan elää täällä kyllä jotain omaa elämää. Jotkut tulee ja jotkut ei. Eli yhtä hakalaa niiden käyttäminen kuin raskautuminekin.. ;)

Onnea @haaveistatotta plussasta!
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
vierailija Mammamimosa
Kiitos pahoitteluista kaikille. Tilannetta seuraillaan nyt ja vuoto loppui. Hcg kuitenkin noussut ja tänään se oli jo 818. En saa lopettaa lääkkeitä ja seuraava verikoe keskiviikkona. En tiedä miten tästä voi selvitä, mutta pakko jotenkin yrittää hetki kerrallaan.
 
vierailija Tupsuli
@MammaMimosa mulla oli rajuja vuotoja, pönttö aivan punaisena ekassa raskaudessa pari kertaa, kipuja eli periaatteessa koko ajan, mut aina vaan tyyppi sinnitteli kyydissä. Mulla oli alussa aivan etinen istukka, joka kai voi altistaa vuodoille ärsyttämällä kohdun suuta. Toivottavasti sinullakin on vaan joku hematooma tms. ”IVF-palstakonkarina” vuodesta 2012(?) muistan lukeneeni monia monia kertoja miten ollut tosi rajuja vuotoja ja sit onneksi kaikki ollut hyvin. Hoitoalkuisiin liittyy kuitenkin suurempi vuotoriski. Pidetään peukkuja, että kaikki olis hyvin.
@haaveistatotta onneksi olkoon, ihana uutinen! Plussia tulee nyt mukavaan tahtiin! Toivotaan kaikille pysyviä plussia <3
(.) Täällä hiven vuotoa havaittu just niinku ennustekin tälle päivälle, viimeinen PAS-kierto alkaa, jos viimeinen pikku hippu selviää sulatuksesta. Varalta varattiin isovanhempien kanssa matka ens vuoden loppuun, jos korona suo. Matka on ainakin aiemmin toiminut hyvänä katalysaattorina plussalle Peruutusehdot oli hyvät, eli mikäli tilanne kotimaassa tai kohteessa Koronan suhteenvirlä huono, ei olla saatu rokotetta, ei tietysti lähdetä. Mutta haaveilu on ihanaa ja joku kiva asia pitää olla, mihin kohdistaa unelmia sitten, jos tästä viimeisestä ei tärppää
 
vierailija
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16 #1. #siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön #5.IVF/1.PAS
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2IVF
hillan_kukka #10/2013 #2.#siittöt ainakin #4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/1.PAS
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
Lallastiina
10.2. (5pv)
justhope 11.2.
daim1 14.2. (2x3pv)
Milli-34 17.2. (3pv)

Plussat 2018
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

Plussat 2019
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv)
Taigariina 2.IVF (2pv)
drpepper 3. IVF (3pv)
 
vierailija Mammamimosa
Huomenna otetaan uudestaan hcg. Seurataan juuri tuota ettei ole kohdunulkoinen. Todennäköisesti pieni tuli kuitenkin jo kokonaan pois sen rajun yöllisen vuodon mukana. Verta ja hyytymiä tuli niin paljon että lorisi pönttöön kuin hanasta :( Ainakin kotiraskaustestissä testiviiva oli jo haalistunut tänään haaleammaksi kuin kontrolliviiva. Pakkasessa ei ole enää mitään, eli seuraavana 2. ivf/icsi, jos uskalletaan näitä paskahoitoja jatkaa joskus :(
 
@MammaMimosa : olen tosi pahoillani jos nyt tosiaan on niin että pieni ei ole jaksanut jatkaa enää kasvuaan.

Itse olen tällä hetkellä niin hämmentynyt että en tiedä pitäisikö iloita vai olla surullinen. Tein sunnuntaina eli 3 päivää ennen virallista testipäivää testin joka näytti ”NO” eli en tiedä oliko siinä jotain haamuviivoja tms kun oli digitaalinen. Eilen mulla alkoi tiputella verta ja ajattelin että nyt ne kuukautiset alkaa cyclogesteistä huolimatta. Tänään kun nousin sängystä niin tunsin perus veri holahduksen kuten aina menkka aamuina. Ajattelin että en edes viitsi tehdä testiä kun tuli kirkasta verta mutta päätin tehdä sen kuitenkin. Ja mitä ihmettä....testiin lävähti melkein heti + ????? Mä en tajua verta ja raskaana samaan aikaan, ei oikein kuulosta lupaavalta alulta. Käyn huomenna verikokeissa ja pistän Tyksiin viestiä.
 
Mammamimosa, voi surku ettei tarrannut kunnolla kiinni :(.

Käytiin eilen ultrassa ja gyne näki vaivaiset kolme antraalifollikkelia . Kyllä otti päähän. Oli kyllä rakko täynnä ja oikea munasarja piilossa kohdun takana minkä takia ei nähnyt kunnolla, mutta silti. Taas odotellaan pari viikkoa ja katstotaan uudelleen olisko niitä ihmeen kaupalla ilmestynyt enemmän, että voisi aloittaa stimulaatiot. Muuten pitää taas odotella lisää...
Ei oo muuten eka kerta kun oikea munasarja on hankalasti, yhdessä punktiossakin piti raapaista kohdun seinämää ja painella joka paikasta että saatiin yksi hyvä follikkeli talteen. Toivottavasti ei ainakaan ole tarttunut kiinni, koska oli nyt sellaisessa paikassa ettei sitä voitaisi punktioida ollenkaan, koska pitäisi mennä koko kohdun läpi ja sellaiseen eivät ison tulehdsriskin takia rupea. Kiva, kun munasoluja on muutenkin vähän ja sitten niistä osaa ei välttämättä edes saada käyttöön... Alkaa mennä motivaatio koko touhuun.

Meillekin on tuttuja nuo hoitojen vaikutukset parisuhteeseen. Tunnen itseni syypääksi kun jahkailin ensin vuosia, haluanko lapsia ollenkaan, ja nyt ei kroppa kykene elävien olentojen perustavanlaatuiseen tehtävään...
 
vierailija Mammamimosa
Mulla hcg maanantaina yli 800, tänään vaan n. 100. Eli todennäköisesti raskaus oli kohdunsisäinen ja tuli kerralla ulos rajuna vuotona. Saan lopettaa lääkkeet. Palailen palstailemaan, kun on taas aika jatkaa hoitoja. Voimia ja lempeyttä teille kaikille ja kiitos tuesta <3
 

Yhteistyössä