IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@atvk87 wauu!! :love: Soitat vaan vaikka johonkin lähimpään yksityiseen lääkäriasemaan ja pyydät kvantitatiivisen hCG verikokeen. Onhan noissa hintaeroja varmasti joten ehkä sitä voi tutkia myös jos haluat.

Mulla oli PC:t loppu joten ainoa kunnolllinen testi minkä sain tehtyä oli apteekin oma jonka olin viimeks tehnyt toissapäivänä. Se oli ainakin tummentunut. Ja huvikseen tein jonkun tosi vanhan digi ovistestin niin se hymyili.
Tää flunssa vaan jatkuu ja jatkuu. Ei oikein tiedä mitkä olot johtuu mistäkin. Kuumetta ei ole ollut mutta vilu on ollut vähän väliä.
 
Voi @Manteli86 miten kohtuuttoman kamalia uutisia saitte, olen niin pahoillani:cry: toivottavasti saatte tuettua toinen toistanne ja ajan kuluttua ehkä miettiä niitä lahjasoluja.. iso voimahalaus:love:

Nyt kun näistä kampaamokäynneistä on ollut puhetta niin tuli mieleen, että tietääkö kukaan voiko ripsienpidennyksiä pitää raskauden aikana? Ts. onko ripsien huollossa käytettävässä liimassa jotain ettei saa altistua raskaana?(n) Monellahan odottavalla pidennykset on, mutta onko jollain viimekäden tietoa onko ihan ok juttu?:)
 
Viimeksi muokattu:
Hiusten värjäämisestä: monet kampaajat sanookin jos asiasta kysyy, etteivät tyveen mielellään laittaisi ainakaan kestovärejä raskaana olevalle asiakkaalle. Käly on kampaaja ja sanoi että heille opetettiin koulussa jo että jos asiakas kysyy asiasta niin ei niitä kovimpia myrkkyjä mielellään päähän raskaana ollessa, mutta asiakas päättää asiasta itse.

Muusta kosmetiikasta tiedetään sen verran että rakennekynsiä ei suositella ainakaan säännöllisestä laitettuina raskausaikana. Se taitaa olla ihan HUS:n ohjeissakin toisin kuin ripsienpidennykset. Mutta ripsistä ainakin monet niiden laittajat sanovat että ei raskauden aikana juuri sen liiman ja siitä lähtevien kemikaalihuurujen takia. Itselläni oli tarkoitus laittaa viime raskauden aikana yhdelle lomamatkalle pidennykset mutta kun soitin ja varasin aikaa ja kerroin raskaudesta, niin liikkeestä sanoivat jo siinä kohtaa että eivät raskaana oleville mielellään tee. Parille raskaana olevalle kaverille sanottu sama. Jäi tietty sitten laittamatta.

Mutta jos hiustenvärjäys ja ripsienlaitto siis ehdottoman haitallisia olisivat niin luulisi että niistä olisi myös ihan viralliset varoitukset. Aikalailla jää siis kunkin omaan harkintaan nämä.

Täällä pp11, samoilla oireilla mennään. Rinnoissa tuntuu välillä jotain kolotusta mutta eipä kyllä voi aroiksi tms sanoa, ruokahaluttomuutta on ollut jo pidempään ja eilen illalla oksensin sitten kun olin varmaan ollut liian pitkään syömättä kun ei vain ole näläntunnetta. Vähän huolestuttavaa kun ei tee sushiakaan mieli. :D Mutta pitkään menneet hormonilääkkeet isoilla annoksilla selittää kyllä tämän kaiken. Progynova mennyt 31 päivää, ei ainakaan vielä yritä vuoto tulla läpi. Jatketaan kohti keskiviikkoa ja testaamista siis. Vielä pitää hoitaa se ärsyttävä juttu eli hakea raskaustesti. Olkoon se armoton CB digital joka sanoo suoraan eikä tarvitse etsiä ja kuvitella mitään viivoja. :sneaky:
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut @Manteli86, niin väärin!:cry: Ajan kanssa voi sitten miettiä esim.niitä lahjasoluja, surulle pitää antaa aikaa, ja yrittää keskittyä niihin asioihin mistä saa iloa ja voimaa.

Mä olin vähän epäilevän tän uusintakierroksen suhteen, että onnistuukohan tämä koskaan enään, niin @Mandala sun plussa loi kyllä mullekkin uskoa, eiks sullakin ollu useampi siirto takana? Vai muistanko väärin.

Tää palsta on vaa niin henkireikä näiden hoitojen keskellä, ja hassua kuinka sitä jännittää muiden puolesta, vaikka ei edes tunne ihmisiä kun nimimerkin kautta, mutta silti se on aitoa iloa! Samoin tottakai surut vie tietyllä tavalla mukanaan.

Noista hiusväreistä ja ripsienpidennyksistä, niin mä värjäsin kyllä koko raskauden hiuksiani, eikä mun kampaaja koskaan sanonu siitä mitään, samoin pidin ripsienpidennyksiä, pysyvyys niillä ei ollut niin hyvä, huollossa piti käydä useammin kuin normaalisti. En siis osaa vastata niiden haitoista, mutta kyllä olettaisin kampaajan tai ripsienlaittajan mainitsevan haitoista. Tosin jos se ei ole kun se ekat 12vkoa, ni eihän sitä raskautta kampaajalle ehkä tule kerrottua..

Tänään ei digi onneksi hymyillyt, eli huomenna illalla saa pistää pregnylin ja siitä vkon päästä siirtoon. Oliks se niin, että pregnyl näkyi sen noin 10 päivää testeissä? Ei yhtään himota alkaa testailemaan :whistle:;)
 
Kiitos ripsi-tiedoista:) Jännää miten on niin eri tietoja suuntaan ja toiseen..(n)
Minulla ystävä joka tekee työkseen ripsiä on juuri raskaana 7kk ja jatkaa edelleen työssään.. maalaisjärjellä kun ajattelee luulisi, että siinä liimahuuruille altistuminen olisi vielä isompaa, kun päivittäisestä altistumisesta kuitenkin kyse.. varmasti kun absoluuttista tietoa ei ole, on niin monta mielipidettä kuin on vastaajaakin:)
Itse myös värjäsin tukkaani kun esikoista odotin, yli 10.v sitten kukaan ei edes puhunut etteikö niin voisi tehdä, tai sitten tieto ei vaan kantautunut minun korviin asti, mutta terve lapsonen sieltä onneksi tuli - värjäilystä huolimatta:)
 
Huutelen täältä taustalta... niin noihin hiusvärjäyksiin jne niin latasin preglife sovelluksen ja sielä lukee viikossa 12 näin " hiusten värjäämistä raskausaikana koskevia rajoituksia ei tällä hetkellä ole vaikka ei voida täysin sulkea pois sitä mahdollisuutta, että kemikaalit siirtyvät ihon läpi hiuspohjaan ja vaikuttavat raskauden kulkuun tai lapseen" ja et raskaushormoonit voi vaikuttaa värjäystulokseen.
Jos sitä nykyään puhutaan..niin miksen noudattaisi. Se on selvä että hiuksia värjätään tämän tästä olit raskaana tai et. Ja terveitä lapisia syntynyt. Mutta itellä ainkin ajatus et kun on en luonnostaan ole raskaunut että missä vika, niin miksen 9 kk voisi elää " rajoitetusti"..tai edes sitä 12 viikkoa. Ja eihän sekään tietysti takaa että kuinka terveellisesti elät niin kaikki varmasti menee hyvin. Tiedän tuttuja jotka on raskaana vetänyt röökiä, tai ollut täys narkki..niin terveitä lapsia on syntynyt. Sitten taas miettinyt et miks nykyään nuoretkin jo kärsivät lapsettomuudesta..onko osa syy et käytetään nykyään huomattavasti enemmän kemikaaleja.
Mutta, jokaisen oma valinta! Kyllä itsekin varmasti tässä muutaman kerran värjään tyven mutta käyn kampaajalla. Ja olen pidempään käyttänyt hajusteetonta hiuslakkaa ja shampoot valinnut niin että niissä ei ole parabeeneja.
 
Viimeksi muokattu:
@adelmiina_ kyllä mulla ennen ekaa lasta ehti joku muistaakseni 9 siirtoa kertyä vuoden aikana.

Mä värjäsin tukkaa raskaana mutta oma kampaaja kuka myös on mun frendi sanoi ettei suosittele vaalentamaan koska on sen verran voimakkaampaa se aine. Joten kevyemmillä aineilla mentiin. Tottakai jokainen tekee omat valintansa. Kyllä mäkin sitten esim dödön vaihdoin alumiinittomaan koska sitä käyttää kuitenkin päivittäin.
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
atvk87 #7/17 #1. #siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/3.PAS
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Manteli86 #8/18 #1. #endometrioosi # 1.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 1.IVF
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
# 2.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS tulossa

Piinailijat:
Nipsu_78 17.9. (5pvä/6.9.)
atvk87 18.9. (5pvä/4.9.)
Mandala 18.9. (5pvä/7.9.)
CherryPie85 19.9. (5.pvä/5.9.)

:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv)
rouvaNiisku 1.IVF (4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
 
Hei!
Onko kellään kokemusta Tayssin hormonipolin sairaslomakoodeista punktion suhteen? Huomenna olisi tarkoitus mennä punktioon ja kinkkisen työtilanteen vuoksi en ole töissä puhunut sanaakaan tästä. Mahtavatko kirjoittaa esim. vatsakipukoodilla...
Kiitos paljon jo etukäteen jos jollain on tietoa!
 
Hei!
Onko kellään kokemusta Tayssin hormonipolin sairaslomakoodeista punktion suhteen? Huomenna olisi tarkoitus mennä punktioon ja kinkkisen työtilanteen vuoksi en ole töissä puhunut sanaakaan tästä. Mahtavatko kirjoittaa esim. vatsakipukoodilla...
Kiitos paljon jo etukäteen jos jollain on tietoa!
Olin perjantaina siellä punktiossa ja multa kysyttiin että kumman koodin haluan saikkulappuun; vatsakipu vai lapsettomuus. (Jälkimmäisestä ei oo pakko maksaa palkkaa)
 
Voi mitä uutisia viikonlopun aikana! @atvk87 wau, ihan mahtavaa ja siinäs näit, ettet pystynyt pilaamaan plussa-aaltoa :D toivotaan, että vähän kehnompien kuukausien jälkeen saatais onnistumisia enemmänkin.

@Manteli86 voimia ja jaksamisia teille suremiseen <3 oli se keino kumpi tahansa, niin toivon sydämestäni onnistumista lapsihaaveeseen.

Onnea myös muille kesän aikana ja nyt plussanneille! :)
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
atvk87 #7/17 #1. #siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/3.PAS
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Manteli86 #8/18 #1. #endometrioosi # 1.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 1.IVF
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
# 2.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS tulossa

Piinailijat:
Nipsu_78 17.9. (5pvä/6.9.)
atvk87 18.9. (5pvä/4.9.)
CherryPie85 19.9. (5.pvä/5.9.)

:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv)
rouvaNiisku 1.IVF (4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
 
@Mariah33 isot peukut täältäkin, ettei puhelua tule! (y)

Siirsin nyt itseni pois piinalijoista vaikka huomenna virallinen testipäivä. Mulla ei nimittäin ole testin testiä himassa ja olen tämän päivän vielä sairaslomalla kotona kun en ole vieläkään tämän räkätaudin jäljiltä työkuntoinen, joten en tiedä jaksanko juosta apteekkiin hakemaan lisää. Digi sanoi 2-3, joten on se hcg pakosti noussut. Nyt sitten klinikan suosittelemaan verikokeeseen huomenna kun soitan tulokset ja siitä jännäämään muita vaiheita. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka tulisin paluupostilla takaisin tänne vielä, kaikki on todellakin mahdollista.

Mutta sitä ennen toivon teille joka ikiselle onnea omilla taipaleillanne, ja toivottavasti tämä plussa-aalto jatkuu isompana ja hurjempana kuin koskaan! :love:
 
Puhelinsoitto tuli... :cry::( Eivät saaneet sitä mun ainokaista munasolua hedelmöittymään. :cry: Todennäköisempi tuloshan tämä oli mutta silti se sattuu...

Soitin nyt sitten oman polin hoitajalle (automaattiin) että miten tästä eteenpäin ja odotan että soittavat takaisin... TAYS:n hoitaja (btw, oli erittäin empaattinen soittaessaan näitä huonoja uutisia) sanoi jo että luget voin nyt lopettaa sitten tässä vaiheessa ja vuoto alkaa viikon sisällä tästä kun ne lopettaa.

Mietin, että pitäiskö mun vetää tiukka vähäenerginen dieetti nyt sitten ainakin seuraavaksi pariksi viikoksi... Olisikohan siitä hyötyä? (Vai olisiko siitä haittaa...? o_O) Ylipainoa mulla on vieläkin vaikka -20 kg oon jo pudottanut marraskuun lopusta... Lopetin dieetin (Cambridge) kun nämä ivf-hoidot alkoi koska tuntui liian raskaalta nämä kaikki asiat kerralla... :( Huomaan kuitenkin että on ihan liian helppo palata vanhoihin tapoihin näitten vastoinkäymisten ja stressin keskellä... :censored: Ja haluais tietysti tehdä kaikkensa että seuraavaan keräykseen (johon toivottavasti päästäisiin) saatais mahdollisimman paljon hyviä soluja.
 
Pahoittelut @Mariah33 huonoista uutisista:cry: varmasti pettymyksen tunne on suuri nyt, mutta onneksi uusi hoito uudella kaavalla alkaa samantein, muutaman päivän päästä saa varmaankin jo keskitettyä ajatuksia tulevaan.. tsemppiä uuteen hoitoon:love:

Hirmuisesti Onnea @Mandala :love::love::love: ei jättänyt digi tulkinnanvaraa.. hyvät on hcg:t jo vaikka testipäiväkin on vasta huomenna:)
 
Voihan harmistua @Mariah33 :cry::cry::cry: Tiedän itsekin kuinka musertavaa on käydä läpi hoito ja punktio eikä päästä edes tuoresiirtoon. Vaikka kuinka olisi ollut odotettavissa sellainen tulos niin kyllä se sattuu. Olen tosi pahoillani puolestasi.

Jos uusi hoito alkaa nyt heti perään niin älä aloita mitään niukkaa dieettiä. Miltä susta tuntuu aloittaa uusi yritys heti perään, saatko siitä voimaa tämän ekan pettymyksen käsittelyyn vai tuntuuko kauhean raskaalta? Kysy klinikalta keskustelutuesta jos tuntuu että tarvitsisit sellaista. Tsemppiä! :love:
 

Yhteistyössä