IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi @atvk87, ihana kuulla myötäelämisestä ja kiitos onnitteluista:love:
Ja kiitos @daim1 myös sinulle:love:

Tänään vielä labraan veritestiin, katsotaan millainen hcg arvo sieltä tulee(y)

Toivottavasti monen monta plussauutista saadaan ensi viikolla lisää.. tarrasukkia ihan jokaiselle:love: Täällä olen mukana jännittämässä teidän puolesta, enkä edes uskalla siirtyä mihinkään muuhun ryhmään:D

Tsemppiä myös kaikille muille hoidon eri vaiheisiin, ja tervetuloa kaikille uusille ryhmäläisille:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Sunflower33 no kyllä tosiaan hyvältä kuulostaa, varmasti myös verikoe vahvistaa saman!
Mullakin testit (sofi ja pregcheck) aamulla plussaa, pp6 nyt. Mutta ei kauheasti tummentunut, sofi ehkä vähäsen. Se tässä todella aikaiseen testaamisessa on huono, että pitäis malttaa testata aluksi maksimissaan vain joka toinen päivä niin näkisi paremmin mahdollisen eron edelliseen testiin. Mutta tässä piinassa se testaaminen on ainoa mikä edes jotenkin pitää järjissään, vähäsen. Pitää hankkia digi myös tiistaille kun on virallinen testipäivä kun nuo vanhat sofit vihdoin loppuu.

Oikeasti jotenkin ihan hävettää täällä puhua kun se plussa tulikin nyt näin nopeasti.. Jotenkin myös takaraivossa vaan jäytää, että voiko muka olla näin hyvä tuuri, että 10. (Kolme vuotta sitten plussattu) ja tämä 11. siirto molemmat toisi lapsen syliin asti. Varmaan tuo tuhruaminen myös vaikuttaa fiiliksiin. Mutta tunti tunnilta eteenpäin, kyllä se päivä seuraavaksi vaihtuu vaikka aika tuntuukin jämähtäneen!
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se voi hyvinkin niin olla @Mandala! Onnea sinnekin! :love:

Oma toivo alkaa hiipua entistä nopeammin kun näkee tän tahdin täällä. Kiintiönegaa odottaen ja tosiaan ei edes mitään oireita, eikä varsinkaan sitä tissikipua mitä kaikilla täällä on ollut. Apua. Onneksi lohduttaa heti uuteen yritykseen pääseminen!

Huhhuh, tää on kyllä rankkaa touhua ja raakaa peliä. o_O (y)
 
@atvk87 hei noista oireista tai niiden puuttumattomuudesta ei kyllä voi päätellä yhtään mitään! Ekassa raskaudessa mulla tissitkin kipeytyi varhaisultran päivänä eli 6+4 eikä edes joka päivä ollut yhtä kipeät. Mitä itse täällä palstalla notkunut vuosia niin huomannut, että oireettomuus on vähintään yhtä yleistä kuin kaiken maailman oireet. Mäkin nyt hyvällä mielikuvituksella saan vaan jotain tosi hentoja ajoittaisia mahatuntemuksia ja pienen pientä ajoittaista tuikkimista aikaiseksi, mutta se ei kerro mitään koska en normikierrossa koskaan kyttää tällälailla ett voisin verrata.
Jos sulla toivo on hukassa niin mä toivon sun puolesta, että se plussa silti pärähtää testiin! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Tää lukeminen on niin ristiriitaista, kun samalla on tosi iloinen kaikkien onnistumisista, mut samalla vahvistuu se oman todennäköisyyden heikkeneminen. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan? :D Siis tottakai on se mahdollisuus, ainahan se on, mutta mitä on tässä tapahtumia seuraillut, niin todella tiettyä kaavaa seurailee, paitsi välillä iskee huonompia kuukausia ja lähes kukaan ei onnistu.

Ihan kauheita tulee olee nää viimeiset päivät. Ja kiitos puolesta toivossa roikkumisesta! :)
 
@Mandala, @Sunflower33 ja @rouvaNiisku Hurjasti onnea teille!!! (y) Teidän plussat antaa meille muillekin toivoa. Ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi @atvk87. Toivotaan, että nyt puhaltaa kovat plussatuulet palstalla ja sinäkin saat kaksi viivaa testiin.

@rouvaNiisku Pakkasessa on vielä kaksi blastoa. Me saatiin ihan kiva määrä ensimmäisessä IVF/ICSI:ssä (laitettiin siis puolet maljalle ja puolet ICSI:iin) neljä viisi päiväistä blastoa, josta meni kolme pakkaseen ja yksi siirrettiin tuoreena.

Mutta tiedättekö mitä? Täällä ei ole vieläkään menkat alkanut! :eek: Pientä ruskea vuotoa on ollut, mutta sen verran vähäistä, että melkein olisin pärjännyt ilman suojaakin. Päätin, että testaan huomenna uudestaan, jos menkat ei ala tänään kunnolla. Tuoresiirrossa lauantaina alkoi tuhru, kun sunnuntaina oli testauspäivä ja tiistaina oli jo kunnon vuoto. Hieman ristiriitaiset fiilikset, kun en haluaisi pudota korkealta. En ole miehellekään kertonut, että ei ole vielä vuoto alkanut, ettei hänelle herää turhia toiveita. Hän on työmatkalla ja laitoin tiedon negasta tiistaina.

@CherryPie85 kirjoitteli aikaisemmin ferritiinistä. MInulla se mitattiin hoitojen alussa ja se oli ainoastaan 10. Päädyttiin sitten ottamaan rautaa suoraan suoneen, kun ei haluttu odottaa kuukausia, että varasto saataisiin pillereillä nostettua. Kallista se oli kuin mikä, mutta ei tunnu enää tässä konkurssissa. :)

Onko muuten muita, joka on Ruoholahden Dextralla hoidossa? Olen todella paljon tykännyt ja suosittelen kyllä paikkaa, jos asuu pääkaupunkiseudulla.
 
@atvk87 ja muut - eihan tassa varmaan useimmilla meista ole koko ajan toivo tapissa niin sanotusti, mutta taytyy muistaa, etta laakarit yleensa ja varmaan suomalaiset laakarit ihan erityisesti (varmaan koskee koko Eurooppaa, ei vain Suomen itse asiassa) eivat kylla antaisi yrittaa, jos mitaan toivoa ei ole. Eli jokaisella meilla on toivoa.

Oma napa - eilen tuntui Pilates ja kuntosali jo paljon helpommalta kuin ennen, jaksoin ja taivuin enemman. Ja tanaan eka kerta väärä nayttaa, etta yhteensa 20kg lahtenyt! Sita onnea! :) Viela toki paljon matkaa ns. normaalipainoon, mutta ainakin nyt tuntuu olevan oikea reitti loytynyt taas tahan hetkeen. :)
 
Älä @atvk87 huolestu yhtään oireettomuudesta, se ei tarkoita mitään. Esim.mulla ei oo tissit yhtään kipeät, päinvastoin kerrankin ihanan pehmeät ja muhkurattomat:ROFLMAO: Ja väsymys tuli jo ennen alkion siirtoa, ettei siitäkään voinut päätellä mitään. Eilen ja tänään on juilinut ja jomotellut alavatsaa vasemmalta eli toispuoleisesti, toivotaan ettei se kuitenkaan tarkoita vielä kohdunulkoista raskautta(n)
 
<3 Aivan mahtavaa nää plussat! Oon niin vilpittömän iloinen teidän kaikkien puolesta! <3

@atvk87 en itsekään ole kertonut kenellekään et yritetään viel toista lasta. En halua kenenkään uteluita tai kysymyksiä tai mitään. Eikä mulla kyl oikein ole niin läheisiä ystäviäkään joille vois kertoa.

Luin nyt tarkemmin hoitajan lähettämää lyhennelmää lääkärin lausunnosta ja seuraava kierros mennäänkin sit pitkällä kaavalla.... Mitä kaikkee siihen sit kuuluu? Toi lyhyt oli niin hyvä kun oon aika kärsimätön ihminen. No. Kaikkee pitää kokeilla.
 
Ihania plussauutisia, onnea kaikille! :love:

Minäkään en ole kertonut kuin parille hyvälle ystävälle meneillään olevasta toisen yrityksestä, ja tottakai ne about 30 työkaveria klinikalla tietää. :whistle: Viimeksi läheiset sukulaisetkin tiesi ja kaiken koin vain voimavaraksi. Nyt tuntuu paremmalta pitää tämä lähinnä minun ja miehen välisenä eikä tarvitse pitää muita ajantasalla. Emme myöskään jaksa kuunnella voivotteluja siitä jos emme onnistukaan toista saamaan, koska itse olemme onnellisia näin kolmihenkisenäkin perheenä. Siksi on kivempi ettei muut edes tiedä meidän yrittävän toista.

Meneillään pp8, eipä mitään ihmeempää. Selkä yöllä ja aamulla älyttömän kipeä, pitää tänään saada aikaiseksi kääntää patjat josko auttaisi. Herään joka aamu klo 5 kun esikoinen ährää ja normaalisti nukahdan heti uudestaan mutta nyt jään selkäkivuissani pyörimään. Päivällä on sitten entistä väsyneempi kun Lugesteronitkin väsyttää jo valmiiksi ja sitten vielä jää univelkaa öistä. :sleep:

@millionnea Pitkässä kaavassa lähdetään pistämään lääkkeitä ns. nollatilanteesta. Lyhyessä kaavassa ideana on lähteä pistämään kun follikkeli lähtisi muutenkin kasvamaan, mutta isolla FSH-annoksella saadaan aikaan se että lähteekin isompi satsi kasvamaan. Pitkässä kaavassa pistäminen alkaa kun munasarjat on ensin yleensä parin-kolmen viikon Synarela-nenäsumutteella tai vaihtoehtoisesti yhdellä pitkävaikutteiselle Procren-pistoksella (silti menee pistoksesta 2-3 viikkoa ennen FSH-pistosten alkua) ajettu supressioon eli ikäänkuin vaihdevuositilaan: kun pistokset aloitetaan, niin ultrassa näkyy levossa olevat munasarjat, ei kasvavaa follikkelia. Pistelyajanjakso on suurinpiirtein yhtä pitkä kuin lyhyessä, mutta tuo nenäsumuttelu/depot-pistos vaikutusaikoineen pidentää varsinaista lääkkeiden käyttöaikaa ja näin ollen koko hoitoa. Toisilla alkaa kasvaa follikkeleita enemmän kun lähdetään nollatilanteesta ja toisilla taas jos aletaan pistämään oman kierron tahdissa, se kumpi toimiii paremmin selviää vain kokeilemalla molempia. Tietyillä potilasryhmillä toki tiedetään että toinen kaava todennäköisesti toimii toista paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Sunflower33 voi kuinka ihania uutisia, paljon onnea!! :love:

@rouvaNiisku , varovaiset onnittelut ja kovasti tsemppiä epätietoisuuden hetkiin. Hcg-arvoissa on todella paljon vaihtelua silloinkin kun tulos on se toivottu. Hyvä että perjantaina tulee uusi koe, niin näkee kehityssuunnan. Pidän peukkuja puolestasi, että siellä nyt on pikkuinen oikeassa paikassa. :love:

@atvk87 onpa kurjan kuuloista toi töhnä! "Meillä" onneksi on siirrytty käyttämään Terolutia keltarauhastukena, ihmettelen miksei se ole laajempi käytäntö. Oireettomuudesta: oon varmaan ennenkin tästä kirjoittanut, mutta mulla ei kahdessa alkaneessa raskaudessa (joista toinen meni sitten alussa kesken) ei ollut oikeastaan mitään oireita ennen kuin ehkä joskus viikosta 6 (tms.) alkaen pahoinvointia. Ei siis mitään tissien kiristelyä, ei tuntemuksia mahassa, nada.

@CherryPie85 , mainitsit aiemmin fiilisten vaihtelusta sen suhteen että uskooko onnistumiseen. Tuli siitä mieleen, että mä oon joskus piinaillessa miettinyt että voihan sitä suunnitella tulevaisuuteen kaikkea kivaa ei-raskaanaolevalle sopivaa, koska ei niiden juttujen väliin jääminen kyllä harmita ollenkaan, jos syynä on plussaaminen. :D Mekään ei olla puhuttu tästä yrityksestä juuri kenellekään, mun vanhemmat tietävät (he ovat joskus olleet lasta hoitamassa kun olen käynyt klinikalla) mutta ovat erittäin diskreettejä eivätkä juuri kysele, ellen itse kerro.

@Mandala lle myös lämpimät onnittelut!! <3 Mullakin on muuten jossain tallella esikoisemme plussatesti vajaan kahden vuoden takaa. Tuollaisista pienistä tuhruista ei mun mielestä tarvitse välittää, mutta tiedän toki miten hermostuttavaa se on. Itse oon joskus rampannut vähän väliä vessassa tarkistamassa että tuleeko jotain... huoh. :rolleyes:

@Rosee tervetuloa mukaan! Minäkin iloitsen tällaisesta mahdollisuudesta vertaistukeen, voi jakaa niin ilot kuin surut! Näistä jutuista kun ei oikein kellekään tuttavapiirissä puhua.

@Wintersun , toivottavasti parin viikon päästä kontrollissa kaikki hyvin ja teille näytetään vihreää valoa hoitoon.

@Nipsu_78 , paljon onnea kyytiläisestä ja pitkiä hermoja piinailuun! Aiotko testailla jo ennen "virallista" päivää?

@Summerblues pahoittelut negasta. Nämä pettymykset ovat niin raastavia, niihin liittyy ihan omanlainen suru jonka tietää vain ne jotka ovat suurin piirtein samassa tilanteessa olleet. Mutta onpa kumma että ei ole vuoto vielä alkanut. Ilman muuta kannattaa testata vaikka huomenaamulla uudestaan. Muistan joskus lukeneeni että jollain olisi plussa tullut vasta myöhemmin näkyviin. Minäkin olen just tuolla Dextrassa hoidoissa ja on täällä palstalla muitakin. :)

@Mariah33 aivan järkyttävää tekstiä lääkäriltänne! Oiskohan tosiaan sekoittanut teidät joihinkin toisiin... oli miten oli, tuollainen toivon nakertaminen ei palvele mitään tarkoitusta. Mun näkökulmasta et ole ollenkaan vanha, mähän oon jo 43. Se on mulla aina pelkona että milloinkohan lääkäri sanoo että olisi aika lopettaa haaveilu lapsesta omilla soluilla. Pari kertaa olen jo luullut että nyt hän sen sanoo, kun on jäänyt hetkeksi jotain pohtimaan, mutta onkin onneksi ollut jostain muusta kyse. :LOL:

@millionnea , hienoa että pääsette jo kohtapuoliin uuteen hoitoon!

@Rusakkonen , en ollut kuullutkaan että antibioottiakin käytetään siirrossa tukena. Mikä siinä on ajatuksena ja kuinka pitkään antibiootti on käytössä? Hurjasti onnea muuten painonpudotuksesta! Mun on jo pitkään pitänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä vähän ruoka- ja liikuntaremppaa, pudotettavaa on paljon. Nyt kun tuli tämä työelämään paluu, laihdutushankkeet jäi vähän sen jalkoihin, mutta kunhan elämä taas asettuu uomiinsa niin... :whistle:

Multa otettiin ERA toissapäivänä, pari viikkoa menee tuloksissa eli se kyllä ehtii hyvin seuraavaan siirtoon (jos sellainen tulee! Viime stimulaatiossahan saatiin loppujen lopuksi vain yksi siirtokelpoinen alkio, joten nyt jännittää saadaanko ensi kerralla sitä yhtäkään).
 
@millionnea tuo molempien kaavojen kokeilu on ihan hyvä. Eipähän jää siitä kiinni, ettei ole kokeiltu (y) vähän pitkävetisempi se pidempi nimensä mukaisesti on, mutta follit kasvaa ainakin tasalaatuisemmin. Tsemppiä sitten, kun se käynnistyy!

@Sunflower33 hyvä hyvä, sitä se digitesti kielikin, että hyvin on noussut :) ja @Mandala kans varovaisesti jo onnea!

@atvk87 tunnistan tuntemukset kyllä, nyt oon kade kun te muut saatte jännittää ja mä en vielä :ROFLMAO: tuhruttelua jo muutama päivä takana, mutta ei vaan hanat aukee silloin, kun sitä odottaisi. Huomenna viimeistään pitäisi, ettei tarvis rukata varattua ultra-aikaa :p
 
Kiitokset kaikille onnitteluista. Hankala kuitenkaan suhtautua optimisesti. Onneksi huomenna jo tulee jonkinlainen selvyys siitä, onko tällä raskaudella toivoa. Pitkälle tuntuu tunnit näinä päivinä. Samanlainen fiilis kuin tuomiolle pääsyä odottelisi :unsure:. Onneksi on täällä näin hyvin vertaistukea saatavilla, vaikka jokaisen vaihe ja tilanne on tietenkin erilainen. Olen hyvin iloinen, että löysin tämän palstan.

Paljon onnea @Sunflower33! Eiköhän tuo nyt ole sellainen plussa, joka tulee aikanaan nyyttinä kotiin laitokselta :love:. Ihana kuulla tuollaisista onnistumisista. @Mandalalla myös kuulostaa hyvälle. Ilmeisesti olette saaneet oikein superalkioita aikaan edellisellä kierroksella, kun kaikki tarttuvat.

Ja @atvk87, jos mä otan tästä nyt kiintiökemiallisen, niin tilastollisesti taas teillä ensi viikon piinailijoilla paremmat tsäänssit ;). Ulkonakin kova plussapuhuri, sen täytyy olla hyvä enne! Eikä mullakaan ole ollut nyt mitään oireita. Mistään muusta kuin tikun viivasta en voisi päätellä että kehossa on raskaus käynnissä.

@Summerblues, jännä tilanne sullakin. Tsemppiä piinaan.(y)

@Rusakkonen, hienosti olet saanut painoa alas! Mun on myös pitänyt aloittaa terveemmät elämäntavat, mutta sitä on jotenkin helppo aina siirtää huomiseen… Ihailen energiaasi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Paljon onnea plussanneille (y)

Ja tuo antibioottiasia kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselle. Mä olen aika yllättynyt että tuollaistakin voi kokeilla - itsehän stressasin enemmänkin että antibioottikuurini vaikuttaisi negatiivisesti siirtojen suhteen, jos tuoresiirtoon olisin päässyt. Ajattelin että se tekisi jotenkin liikaa rasitetta tai muuta keholle että ottaisi alkion vastaan... Turha stressi sikäli kun ei tuoresiirtoja ole kuitenkaan ollut.
Mullahan on ihan varuiksi määrätty 7 vrk:n antibioottikuurit punktion jälkeen ja punktiossa saanut antibioottia myös suoraan suoneen. Kun taustalla on laparoskopian jälkeinen leikkausalueen tulehtuminen johon antibiootit ei lopulta ees oikein tehonneet. Niin nyt sitten lääkitään etukäteen ettei tulisi samaa punktioista tjtn.
Veikkaan kyllä että kroppa ei hirveesti tuu pitemmän päälle tykkäämään jos vielä kolmas punktio tulee lyhyellä väliajalla. Tai no suolisto nyt ei ainakaan tykkää... heh.

Onko tuosta @Rusakkonen siis jo ihan jotain tutkittuakin tietoa että antibiootit voisi auttaa? Aloitatko tuon siis samaan aikaan kun terolutit?
 
@Rusakkonen Minuakin kiinnostaa ihan ammatillisessa mielessä miksi antibiootit? Viime vuodelta muistan yhden aika isolla potilasmäärällä tehdyn tutkimuksen jenkeissä jossa todettiin ainakin rutiininomaisen kortisonin ja antibioottien käytön olevan turhaa alkionsiirroissa. Jenkeissähän sitä rutiininomaista käyttöä on aikalailla. Onko jotain uudempaa tietoa tai miksi just teidän kohdalla on katsottu järkeväksi kokeilla tuota cocktailia? Lääkärillä varmasti hyvät perustelut, kovasti kiinnostaisi kuulla ne. :geek: En kyllä muista oliko todettu noista lääkkeistä mitään haittaakaan.

Olen niin laiska etten jaksa lukea ja referoida tuota tutkimusta tämän laajemmin mutta linkkaan sen tähän jos löydän niin joku muu kiinnostunut voi lukea. Se on tosiaan vain yksi tutkimus mutta siihen muistan törmänneeni hakiessani omaan artikkeliin lähteitä viime vuonna. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Onnea @Sunflower33! Samoin @rouvaNiisku; jospa se veriarvo menisikin vain alarajoissa hyvään suuntaan! Jännät paikat myös @atvk87 @CherryPie85 ja viivaa saanut @Mandala! Kaikki on mahdollista! Ja jännää myös @Summerblues miten onkaan, täällä elän mukana kaikkien vaiheissa!

Oma piinaviikkoiluni on vielä täyttä piinaa. Tein testin eilen pp6, Sofin testi superhaalea viiva. Ovutestiin myös tosi haalea. Lisäksi ostin tänään extempore Tokmannilta RFSU:n ja tein kolmen tunnin pidätyksellä juurikin..haalea viiva, mutta hieman tummempi kuin se Sofin tai viime kuun tuoresiirron haalea. Tuhrun alkamisen myötä olin ajatellut että peli menetetty jo, mutta @Mandala sullako oli ruskeaa tuhrua vaikka viiva vahvistui ja tuli plussa silloin viimeksi? Oliko myös vuotoa? Mulla tämänpäivänen tuhruläikkä suurempi kuin eilen..viimeksihän se suureni päivä päivältä vuodoksi, joka alkoi pp9 tai pp10..ja tuo eka tuhru ilmaantui samana päivänä, kuin omassa kierrossa menkat alkaisivat viimeistään eli kp26. Yritän odottaa ylihuomiseen seuraavaa testaustani..
Ns.raskausoireita ei ole ollut, mahassa välillä pientä menkkamaista tunnetta. Miten ikinä tätä pystyisi olemaan ajattelematta??, paitsi tietty töissä..

@Katti75 miten sun ERA meni? @Rusakkonen kuulostaa hyvältä valmistautuminen! Liikunnanilo ihan mahtavaa! Voimia kaikille muillekkin eri vaiheisiinne❣
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja daim1
@Nipsu_78 joo ekassa raskaudessa mulla alkoi muistaakseni kotitestipäivänä ruskea tuhru ja sitä tuli joka päivä kaikilla eri oranssin, ruskean ja vaalean punaisen sävyinä mitä maailmasta löytyy. Ei sidettä tarvinnut, pikkuhousunsuojalla pärjäsi. Pari tuntia 6+4 varhaisultran jälkeen tuli ihan verta josta säikähdin ihan älyttömästi että just nähty syke ja nytkö meni kesken. Mutta limakalvot on tosi herkät ja klinikallakin sanoi ettei pysty lupaamaan ettei käy huonosti mutta sisäultra, reipas lenkkeily, seksi yms voi aiheuttaa helpostikin eikä tarkoita että vuoto tulee kohdusta. Mulla lääkäri löysi pienen läntin varhaisultrassa jonka kelasi olevan esim katkenneita hiusverisuonia mikä on yleistä kun kohtu on aloittanut tämän huikean työnsä raskaudessa.

Nyt tällä kertaa olen jotenkin vakuuttunut, että on kemiallinen. Pelkään, että tämä on sitä naisen intuitiota mikä todistautuu oikeaksi. Huomisen testi varmaan kertoo paljon koska tänään ei ollut oikeasti juuri mitään vahvistumista eiliseen. Viimeksi tosin testit tummeni aika nopeasti koska siirretty alkio jakautui kahdeksi ja hCG lukemat oli älyttömät kotitestipäivänä otetussa verikokeessa. (toisen alkion sydän ei enää varhaisultrassa lyönyt kuitenkaan) Yritän ajatella zenmäisesti, että jotain tapahtuu mutta aika näyttää mitä käy, puuh.
 

Yhteistyössä