IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tsemppiä piinailijoille!

Ja pahoittelut Jantzu :( mikäs teillä oli nyt tilanne jatkon suhteen?

Täällä bemfola(150)+orgalutran jatkuu viikonlopulle ja sunnuntaina preglyn irrotukseen ja tiistaina punktio.
Tällä hetkellä vasemmalta tulossa 8 ja oikealta 15. Punktiosta seuraavalle perjantaille suunniteltu tuoresiirto.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Palailen tänne taas. :) Sama meininki näyttää olevan kuin aikaisemminkin, sekä pettymyksiä että iloa. <3

Minulla oli alkuviikosta punktio. 10 kpl, joista 8 kypsiä, 4 hedelmöittyi mikrohedelmöityksellä. Yksikään 4 ilmeisesti ei kovinkaan hyvälaatuisia, 2 ilmeisesti suorastaan toivottomia. Jatkavat nyt kuitenkin niiden viljelyä vaikka huonolta näyttää, mutta ne 2 vähän parempaa siirrettiin minuun tänään. Toivoa on!! :love: Testipäivä on 3.5. ja siihen asti aion keskittyä olemaan mahdollisimman onnellinen, jotta kohtunikin olisi. ;):LOL:

Minut voit laittaa siis piinailijoihin seuraavassa päivityksessä. Myös taustatiedot voi päivittää 2.ICSI. Tuo ensimmäinen IVF epäonnistui silloin kuin yksikään ei suostunut hedelmöittymään ja edellisestä ICSIstä saatiin vain yksi siirto joka ei valitettavasti onnistunut.
 
@mmmoi onnea ja toivotaan etä kaikki menee hyvin loppuun saakka.
@Jantzu pahoittelut noi on niin tuttuja oloja.
@An1z81 ,@kettuperhe ja @Voyage pidetään peukut pystyssä että tärppäis.
@Domi Täälä tänään en malttanu olla testaamatta.pp9 ja nega. Viikonloppuna oli jotain hyvin keveitä nipistuksia ja vatsa turvoksissa muuten ei mitään oloja. Tod näk saa kans poistaa piinailijijoista..... taas
 
Viimeksi muokattu:
Tänään siirto. 15 min ennen siirtoa tuli huonot uutiset. Alkutilanne oli että kahdesta sulatetusta toinen hyvä ja toinen epävarma. Sitten just ennen siirtoa hyvä oli painunut kasaan. Eli siirrettiim 2 huonoa, koska ei ne oli vikat. Raskaus tämmöiIllä 5 % luokkaa kun normisti blastolla 40 % ja ylikin.

Voi silti laittaa piinailijoihin, testipäivä 30.4.
 
Harmi gemmy jos näyttivät kehnoilta, mutta aina se on mahdollisuus kun jotain on siirretty.. oliko sullakin nyt eka siirto joulukuun tm:n jälkeen? Voitasko taas ottaa "samaan aikaan" plussat ja kiitos pysyvät sellaset. (y)Ei kyllä itelläkään ole mitään uskoa tai ees toivoa että plussaa sais.. edellisten/ainoidet (kemiallisen ja tuulimunan) välissä oli kuitenkin se 2 vuotta että, turkin niitä nyt rupee liukuhihnalta tulee.. ja oikeestaan nega on parempi kun se et tulee eka ne viivat ja sit ei jatkukkaan mihinkään...
 
Täällä taustalla lueskelen...ihanaa että plussiakin tullut, tseppiä kaikille!!

Meille tuli viestiä että heinäkuussa suunnittelutapaaminen eli pitkäänhän tässä saa vielä " lomailla".. yritän nauttia vaikka harmittaakin että näin pitkä tauko tulee..on jo ikävä piikittelyä hehheh.. käyn lueskelemassa teidän juttuja ja hieman imeä tietoa mitä kaikki tarkoittaa. Inssit oli niin helppoja tähän verrattuna..
Ihanaa kevättä kaikille vaikka välillä tuntuu kaikki niin #askalta<3
 
@love- Miehen kanssa eilen ehdittiin vähän jutella tilanteesta ja jatkosta. Meillä on pakkasessa enää yksi olki, jossa kaksi alkiota, eli todennäköisesti yksi PAS jäljellä. Sen jälkeen olemme pahimmillaan siinä tilanteessa, et uusi stimulaatio olisi taas edessä. Joko julkinen tarjoaa meille vielä yhden, johon tarvii jonottaa ja se menisi syksyyn tai jos julkinen toteaa, että tämä oli tässä, sitten suunta on yksityiselle. Arvoin siinä oman jaksamisen kanssa ja puuntaroin sitä, että muuttuuko henkinen asetelma tauon pitämisellä?! Todettiin sitten yhdessä, että tyhjennetään pakkasta tähän samaan konkurssiin. Niin kauan kuin alkioita ei ole sulatettu, voi muuttaa mielensä, ja eihän sitä tiedä miten ovulaatio tulee jne. Eipä tämä minun/meidän tilanne odottamalla helpommaksi muutu...

Tsempit piinailijoille!!!
 
Domi tehtiin mulla välissä yksi PAS. Onhan se 5% enemmän kun 0 %, mutta koen ettei toivoa ole näillä alkiolla

Mua itkettää, haluisin heti jatkaa hoitoja kun en koe niitä fyysisesti rankkana. Henkine puoli tuntuu aina buulta kun raha tulee vastaan näin. Kotihoidontuella ei paljon makseta hoitoja tai lainoja.
 
Tervehdys taas! Tanaan oli punktio, ja aika lailla sattui talla kertaa (ennen ei sattunut). Saatiin 19 munasolua. Nyt sitten peukut pystyssa, etta hedelmoittyvat ja kehittyvat. Ma-iltapaivalla sitten siirto.

Raudasta sen verran - joku muistaakseni kyselikin, ja on jaanyt kirjoittamatta: hemoglobiiniarvo minulla oli hyva, mutta ferritiiniarvo, joka mittaa kehon pitka-aikaisia rautavarastoja, oli alhainen. Raudan merkitysta raskauden alkamiselle ei ole taysin todistettu, mutta on mahdollista, etta keho voi estaa raskauden alkamisen, jos rautaa ei ole tarpeeksi. Siksi ennen punktiota minulla tehtiin rautatankkaus suoneen. Se oli aika nopea toimitus. En muuten ollut koskaan ennen kuullut ferritiinista, joten oppia ika kaikki. :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2. ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/1.PAS
kettuperhe #? # 1.yht. #selittämätön/ikä# 1.IVF

Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13#1.# pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 3.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 3.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#2.ICSI
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/1.PAS


Piinailijat: :whistle:
kettuperhe
27.4 (2x3pvä/13.4)
Domi 25.4/28.4 (5pv/16.4)
An1z81 1.5 (5pvä/17.4)
Voyage 3.5 (2x3pvä/19.4)
gemmy 30.4 (2x5pvä/19.4)

:love: Plussat 2017 :love:

Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pvä)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pvä)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
@Voyage Tsempit piinailuun! :giggle: Monikopäiväiset alkiot siirrettiin?

@Jantzu Pahoittelut <3 Toivotaan että viimeisistä alkioista pysyvä plussa tulis :unsure: Paljon voimia sinne<3

@Piinailija Pahoittelut myös sinne :(

@gemmy Voi kurjuus että viime minuuteilla noin huonoja uutisia (n) Pieni toivo kuitenkin on :barefoot:

@Rusakkonen mahtava saalis (y) Toivotaan myös paljon hedelmöittyneitä!

Määki meen tiistaina tosiaan mittauttaan ton ferritiinin, yksityiselle omaan laskuun kun niin tympäsee tuo julkinen nyt ku niin suppeesti mitään tutkitaan. :mad:
Muuten täällä kauheen positiiviset fiilikset, ovis tänään ja toivon taas pitkästä aikaa luomuplussaa :ROFLMAO::ROFLMAO: Oikeen jäi harmittaan ku mies ei jaksanu eilen talletella :LOL::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hei! Olen lukenut palstaa jonkun aikaa ja saanut täältä hyviä vinkkejä ja neuvoja, kiitos niistä!

Olemme naispari ja meille on tehty jokunen inssi ilman tuloksia.Käytämme siis luovutettuja siittiöitä hoidoissa. Nyt olemme aloittaneet ivf-hoidot ja punktio oli perjantaina. Maanantaiksi odotan tietoa miten hedelmöittyminen on tapahtunut.

Katsoin äsken omakantaa ja huomasin, että siittiöitä oli sulatuksen ja pesun jälkeen (vain?) noin 5milj/ ml. Onko teillä kokemusta onko tuolla määrällä mahdollista onnistua ivf:llä, vai pitääkö tuolla määrällä todennäköisesti tehdä icsi?

Huomasin, että meillä oli tehty inssejä myös noin 5milj/ml siittiömäärällä. Onkohan noilla määrillä edes ollut mahdollista onnistua inssissä.

Ärsyttävää, kun joutuu pohtimaan tälläisiä, kun klinikka jokatapauksessa muutenkin syö meidän kaikki rahat.
 
Ismundo tervetuloa!

Kettuperhe onhan sulla vielä matkaa testipäivään ja jos vielä päiväpissasta niin ei tuo minusta vielä kerro mitään suuntaan tai toiseen. Pidän peukkuja!

Rusakkoinen
ooh mikä saalis!

Domille kyllä tosiaan toivois jo onnen kääntymistä!

Tuo ferritiini juttu on kyllä tosi kiinnostava. Mulla on aina raudat alhaalla, onkohan silläkin siis osavaikutusta... Kirves syvemmälle kaivoon...
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Heippa taas tännekin puolelle :) Ajattelin kysyä vähän ivf-hoitojen maksupolitiikasta, täällä varmaan on kokemusta.
Eli miten tuo kelan lääkekatto toimii? Paljonko ekalla lääkkeitten ostokerralla summaksi noin suunnilleen teillä on tullut, siis ilman korvauksia? Jos summa ylittää heti kerralla lääkekaton niin onko tosiaan niin että silti olisi maksettava siinä heti se ylimenevä summa ja ylimenevästä summasta haetaan jälkikäteen jotenkin se korvaus sitten kelalta? Onko tämän hakeminen ollut helppoa ja nopeaa?
Vähän mietin paljonko sitä rahaa yhellä käynnillä apteekissa voi mennä....
 
Perjantaina alko menkat ja tässä kierrossa pitäs tehdä PAS. Mua vaan nyt mietityttää, että kuinka tarkkaa se kiertopvän 10 ultra on? Oon nimittäin just sen päivän reissussa, pääsisin ultraan vasta kp 13. Ja jos ovis tulee niinkun muissa kierroissa, se osuu lauantaille. Tuskin kukaan lauantaina Taysista vastaa puhelimeen, kerkiääkö alkion ottaa sulamaan vasta maanantaina? Tai mitä jos ovis osuu perjantaille? Voiko tää nyt mennä mönkään ton reissun ja viikonlopun takia :(
 
Mulla laski hb rajusti tyttöä odottaessa. Lähtötilanne oli 148 ja puolivälissä raskautta olikin enää 106 ja varastot lähes tyhjät. Synnytyksessä vuodin 2 litraa ja hb olikin enää 78 ja varastot nollilla. Sain sairaalassa verta pari pussia, mutta en tajunnut syödä synnytyksen jälkeen lisärautaa, vaan odotin hb:n nousevan itsekseen. Se kyllä pikkuhiljaa nousikin ja ennen uutta siirtoa (synnytyksestä 8-9kk) olikin sen 120, mutta silloin ei otettu ferritiiniä olleenkaan, joka nyt tuntuu tosi oudolle, kun olihan heillä mun taustat tiedossa synnytyskertomuksineen. Ja kun yleensä ottaen raskaus/synnytys noita varastoja syö. No anyway, siirto tehtiin ja varhaisuässä kaikki oli vielä hyvin, kunnes viikolla 11 tuli spontaani km. Sitten olikin kesä välissä ja alkusyksyllä ennen seuraavaa siirtoa otettiin kaikki verikokeet ja huomattiin että varastorauta olikin edelleen tyhjä. Uutta siirtoa ei tehty ennenkuin se oli selkeästi nousussa. Eli, jotakinhan sen rautavaraston on pakko vaikuttaa kun kerran siirtoja ei suostuttu tekemään ennen kuin nähtiin että lähti korjautumaan. Ja lääkäri sitten sanoi, että jos varasto on tyhjä, pitäis puoli vuotta käyttää rautalisää että varasto lähtee kunnolla täyttymään. Ensin nousee hb tappiin ja sen jälkeen vasta kerääntyy varastot. Ei kukaan mulle tuota synnärillä kertonut, eikä jälkitarkastuksessa. Me on oltu siis julkisella Tayssissa hoidoissa. En tiedä oliko tällä osuutta siihen, että sen km jälkeen mikään pakkaseen jääneistä ekan hoidon kolmesta hyvästä alkiosta eivät tarttuneet. Siinä meni syksy niitä tahkoessa ja seuraavana keväänä tehtiin
toinen stimulaatio, joka sekin meni penkin alle ja vain pariin siirtoon päästiin, eikä niitäkään tullut negaa kummempaa...sitten oli kesä välissä ja muutama kk taukoa, jolloin panostin syömiseen ja käytin vitskuja ja ubikinonia.
Kolmas hoito toikin sitten 6 hyvää alkiota pakkaseen, joista ekat siirrot (tuoresiirtoa ei tehty) toikin kaksoisraskauden. Hb:kin oli eka neuvolassa 153:LOL:
Nyt olen pitänyt huolen, ettei oo päässyt laskemaan niin alas kuin tyttöä odottaessa. Oon syöny lisärautaa koko raskauden ja pudotusta on tullut, mutta maltillisesti. Varastorautaa ei tosin ole nyt mitattu...lähetteen verikokeeseen sain, mutta en oo vielä käynyt. Pitäis kyllä ihan mielenkiinnosta käydä.
Mutta siis, suosittelen kyllä mittauttamaan sitä ferritiiniä....mulle ainakin sanottiin, että sillä VOI olla merkitystä, eikä siirtoa tehty, ennenkuin se nousi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Perjantaina alko menkat ja tässä kierrossa pitäs tehdä PAS. Mua vaan nyt mietityttää, että kuinka tarkkaa se kiertopvän 10 ultra on? Oon nimittäin just sen päivän reissussa, pääsisin ultraan vasta kp 13. Ja jos ovis tulee niinkun muissa kierroissa, se osuu lauantaille. Tuskin kukaan lauantaina Taysista vastaa puhelimeen, kerkiääkö alkion ottaa sulamaan vasta maanantaina? Tai mitä jos ovis osuu perjantaille? Voiko tää nyt mennä mönkään ton reissun ja viikonlopun takia :(
Meiän sairaalassa on ultra kp 9-11 ja siinä katsotaan ovulaation arvioitu aika ja voidaan sit tarvittaessa antaa esim irrotuspistos tietylle päivälle. Sehän ei haittaa jos ovulaatio on lauantaina, alkion ikä määrää siirtopäivän.

Ja voi mennä mönkään väärien päivien vuoksi. Sehän tässä on kauheeta, kun muutenkin silkkaa odottelua.
 

Yhteistyössä