IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Domi ihanaa!! :love::love: Se lugemössö voi rusehtaa miljoonasta eri syystä ja menkkajomotus kuuluu asiaan. TODELLA vaikea on keskittyä töihin saati mihinkään muuhun, tiedän! Mutta päivä kerrallaan, uita vaikka joka päivä tikkua uskonvahvistukseksi ja koita hengittää... Tsemppiä!!!

Mites Lullabyn viivat jaksaa?
 
Paljon onnea Domi :love::love::love:!! Rusentava (ja punertavakin) vuoto on enemmän sääntö kuin poikkeus, ota rauhallisesti, jatka lugeja, noin vahvalla viivalla siellä on vahva istukka pienellä! Ja todellakin, menkkajomot voi olla voimakkaitakin ja kuuluu asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Tulin tänne puolelle toivottelemaan Domille tsemppejä, ja mitä mahtavia uutisia saankaan lukea! Ihanaa! :love: Ja hei täällä jos jossain ymmärretään ranteet auki -fiilikset, allekirjoittanutkin on oikein lahjakkaasti myös oman osuutensa siinä asiassa tehnyt...

Sulla on niin vahvat viivat, että todella lupaavalta näyttää. Eikös ne luget nimenomaan kuivata limakalvoja ihan tosi paljon, jolloin ne vuotelee hyvin herkästi? Jossain sanottiin myös että hoitoalkuiset raskaudet vuotelee paljon tavallisia herkemmin vaikka kaikki olisi hyvin. Mulla oli tässä siirrossa Terolutit, niin ei tullut alussa vuotoja, mutta mullakin siinä kasiviikolla (eli menkkojen aikaan) tiputteli muutaman päivän.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Domi onnea :love::love::love::love::love::love::love:

Se rusehtava tuhru meni mun ultraajan mukaan zumenomin ja lugejen piikkiin jota vuosinkin muutamia välipäiviä lukuunottamatta viikolle 10 ja välillä oli ihan vertakin. Mut kaikesta huolimatta tuolla toi meiän ihanuus 2.5kk silti on:love::love::love:
 
Niin mahtavaa!!! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Kauan kaivattuja plussia ja myös hyviä saaliita. (y):love:

Sain eilen viimein sen soiton, jossa meille luvattiin uusi hoito julkisella kuten odotinkin. Helmikuusta saan ilmoittautua, mutta täytyy nyt katsoa ja pakko niistä ei silloin ole. Väsähdin jotenkin viime kierrosta. Se jatkuva piikittäminen, ultrissa ramppaaminen, kellon kyttääminen, ja kaiken muun elämän rajoittaminen ja järjestely. (n) Olen tyytyväinen, että saatiin se yksi siirrettyä vaikkei siitä mitään tullutkaan, niin tietää edes mikä meille toimii. Muutenhan ajoitus oli aika huono kun suurin osa munasoluista oli raakoja ja pakkaseenkaan ei myöskään saatu lopulta yhtään. En vaan millään jaksaisi taas sitä samaa! Kun pakkasessa olisi jotain, niin tilanne olisi aivan eri.

Aion nyt keskittyä itseeni ja töihin, ehkä varailla jonkin matkan jonnekin tai vaikka pari. Matkailukin on jäänyt vaikka se on aina ollut minulle tosi tärkeää, mutta mihinkäs lähdet kun aina pitää kytätä niitä menkkoja, joista ei ikinä tiedä tarkkaan etukäteen millon alkavat ja sen jälkeen alkaa pian se ultrissa juoksu. Eli ehkä helmikuussa tai sitten vasta maaliskuussa jatkan näitä juttuja... :)
 
Ei mitään uutta testeissä, o-liuska tummuu, r-testi samanlaista kun eilen, en tiä miksei yhtään tummempi, hiukan hämää...
verikokeessa käyty ja ihan hermona jo yritin soittaa ruuhkan läpi sinne kun luvattiin tänään vastaus eikä mitään vielä 4 aikoihinkaan.. mutta samalla se sit tuli ja arvo 149 mikä kaiketi ihan hyvä/riittävä tällä erää, kun mietin että kunhan yli 100 ois :) seuraava etappi sitten 2.1. uus verikoe, mikä hirvittää vielä enemmän...tulis kyllä alas jo todella korkeelta ja kovaa jos ei tästä tuukaan mitään..:/ kauhulla odotan mitä tapahtuu kun tukilääkkeet loppuu. Huomenna viimeset zumenonit ja lugeja nyt ostin sen viimesenkin paketin mikä oli reseptillä ja kysyn lisää ohjeita klinikalta kun aukee.

Mutta joo, kai vaikenen täältä ainakin toistaseks taustalle seuraileen muiden vaiheita ja toivon hartaasti etten joudu omien hoitojatkojen merkeissä palaamaan ennen vuotta 2019.. Kiitos kaikille korvaamattoman arvokkaasta tuesta tänäkin vuonna, kovasti onnea ja jaksamista tällä raskaalla tiellä ja sitä valoisaa määränpäätä sille, olkoon se jokaiselle tuleva vuosi! :)

Onnellista uutta vuotta! <3
 
Kiitos onnitteluista.. kumpa ne olisivat tosiaan "aiheellisia". Aamulla tosiaan oli taas luge tuhrua, mutta ei sitä muuten tule. noin 24h välillä testi aikas sama.. tosin toinen ei toki viellä kuiva. Ja siinä elisessä kylläkin kontrolli viiva on tummempi, joten jos niiden eroa suhteuttaa, niin vois kuvitella et vähän vahvistunut, eikö ???!!! :p pakko yrittää.. :ROFLMAO:
Lullaby onnea tuhannesti matkaan.. toivottavasti "tavataan" toisella puolen (vielä en jotensakkaan sinne ole valmis/usko tähän) ja kuljetaan "käsikädessä" ensi syksyyn... :love:
Mietin et oliskohan minunkin pitänyt siellä yksityisellä vaikka käydä se verikoe, mutta ei kai.. eihän se mitään muuta, kestää jos kestää...Mullahan luget ja zumenon jatkuu vielä jokatapauksessa (jos pysyy kyydissä) viikko tolkulla koska sumuttelin omantoiminnan alas.
Rusakkoinen, hieno hedelmoittymis saalis (y)
 
  • Tykkää
Reactions: JannaJ ja marrasmai
Ckk
@Rusakkonen Hyvin on hedelmöittynyt (y)

Hoitaja soitteli tänään. Kertoili vähän aikatauluja ja että punktio on viikolla 5. Tarkempi hoitosuunnitelmakin tietysti tulossa postitse, mutta halusi infota noita jo ennen pyhiä. Kylläpä alkoi jännittää aika hurjasti, että kohta meilläkin on mahis olla raskaana :):)
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Heip. Eilinen ehkä haaleampi viiva aiheutti huolta ja hölmönö sitten tietysti vielä uudestaan illalla testasin (koska yllärillä mies koko ajan kyselee millon seuraavankerran kuset tikkuun :D koita siinä sit olla kusematta :X3:) Ja se myöhäsempi oli tosi hailu.. Minähän en siis ole ikinä mikään himotestailia ollut vaan todistanut tyhjän tikun kun vuoto alkanut.. ja eihän siihen niitä viivoja siis muutenkaan olis tullu. Muuta kun se yksi kemialllinen kun jo vuosin. Mutta toki täällä palstalla on aika paljon tietoa "tikkujen käyttäytymisestä" tullut, vaan on se kamalaa kun se on haaleampi. Koitin siinä uskotella et laimeampi kusi jne. Tänäänhän olikin muuten polin mukaan virallinen testipäivä kotitestillä. Aamuyöstä sit vältin vessassa käyntiä vaikka heräilin ja olis tehnyt mieli. Ja tuloksena niin ihanan kirkas viiva jotta.. Nyt siis ei voikun tosiaan toivoa että se siellä pysyy, viikolla 4 olis kai varhaisultra jos sinne asti päästään :love: Laitan vielä kuvat tikuista, jos jotain kiinnostaa (ja jollekkin joskus samassa tilanteessa uskoa luo, se vahvuus vauhtelee) ja vetäydyn taka vasemmalle asiaa hehkuttamasta.. Mutta muistakaa että ihmeitä tapahtuu (jo nämä viivat on ihme) pitkänkin tahkoamisen jälkee + oireettomuuskin voi olla hyvä juttu!!! PUS! :love: Tsemppiä ja jaksamista ja miljonnia plussia ensi vuoteen! (y)
 
Ihanaa @Domi, ja kylla, tama kertomasi rohkaisee monia!

Olen sen verran aloittelija, etta saanko kysya, kenen apteekin/valmistajan tikkuja ovat? Jos vaikka minakin hakisin samoja viela koti-Suomessa ollessani (tyoskentelen ulkomailla, ja niin ovat jaaneet suomalaiset merkit vieraammiksi). Nyt kun on vahan nahnyt, kuinka tuo merkki kayttaytyy, siitakin voisi olla apua.

Onnea viela kerran Domi!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Mahtavaa Domi ja Lullaby, paljon onnea matkaan ❤! Olen täällä taustalla seuraillut ja nyt oli kyllä niin ihania uutisia että piti tulla kommentoimaa!

Jos jaksatte ja haluatte voitteko laittaa tiivistetysti teidän hoitohistorian, montako siirtoa on tehty jne ja mitä tässä viimeisessä tehtiin toisin?

Tsemppiä myös hoitoja aloitteleville Ckk, Piikkinen ja Rusakkonen!

Meillä siis yksityisellä 2. IVF syyskuussa, yhden alkion tuoresiirroto josta nega. Marraskuussa 3. IVF, joka tällä kertaa julkisella ja jälleen vain yksi alkio siirtokelpoinen, vaikka 10 munasolua saatiin punktiossa. Tästä myös valitettavasti nega. Nyt odotellaan hoidonsuunnittelua ja katsotaan mitä sitten tehdään.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Domi, noissa one stepeissä on valtavia eroja. Muistan sen yhen km raskauden, joissa tilasin noita testejä ja joka toinen tikku oli haamu ja joka toinen vahva. Meinasin seota ja montet itkut itkin kun kemialliseksi luulin. Raskaus alkoi kuitenkin ihan normaalina, vaikka kesken myöhemmin menikin. En oo tainnu sen jälkeen niitä tilata. Suosittelen minäkin marketin pc- liuskoja. Ne on kyllä herkkiä ja luotettavia. Mutta älä siis revi pelihousuja vaikka edelleenkin tulis hailuja tikkuja. Se on testissä se vika.

Sun plussa on kyllä niin sydäntä lämmittävää❤
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Domi, mä kommentoisin samaa kuin muutkin, eli noi OneStepit on aika epäluotettavia. Mulla ne on järjestään näyttäneet hailumpaa viivaa kuin muut testit, ja ne saattaa myös haalistua välillä vaikka muun merkkiset testit vahvistuu. Mä suosittelen myös PregCheckejä, joita saa useimmista marketeista ja jotka on vielä halpojakin.

Laitan tähän vielä huvikseni yhden vanhan kuvan testeistäni (joiden lopputulos tuhisee nyt tuolla pinnasängyssään :love:): vasemmalla OneStep, keskellä PC ja oikealla rfsu. Ja kaikki siis dipattu samasta pissasta. http://aijaa.com/uxMFWA

Mä en kyllä olis sun viivoistasi yhtään huolissani, jos noin vahvoja saat OneStepilläkin! Ja oon kyllä niiiiin onnellinen puolestasi! :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Domi, nyt on kyllä niin vahvat viivat ettei epäilystäkään! :love:

Kerron tähän oman kokemukseni rohkaisuksi niille, joilla ei testipäivänä vielä tikut paljoa lupaile:
Mä en uskaltanut testata virallisena testipäivänä, ja hyvä niin, koska aika varmasti olisin negaa tai olematonta haamua saanut. Testipäivää seuraavana päivänä verikokeessa hcg17 (rv4+3) ja seurantakokeessa hcg416 (5+4). Vasta kolme päivää virallisen testipäivän jälkeen sain r-testiin edes haaleat viivat. Eivät olleet arvot juuri millään käyrillä ja vaikka tuplaantumisvauhti oli ok niin itse epäilin tuulimunaa viimeiseen asti ja klinikalta eivät oikein sanonut juuta eikä jaata, muuta kuin että tuplaantumisvauhti on ok. Mutta niin vain näkyi eilisessä nt-ultrassa täysin viikkoja vastaava aktiivinen mönkyrä, joka jumppasi menemään kuin paraskin Jane Fonda :D LA siirtyi jopa päivää aiemmaksi!

Meillä siis 5. ICSI, ja viimeinen omilla soluilla tehtävä. Oli oikeastaan tarkoitus tehdä kokonaan jo luovutetuilla siittiöillä, mutta lääkäri puhui meidät ympäri jakamaan 15 munasolun saaliin niin, että 10 hedelmöitettiin luovutetuilla ja 5 omilla siittiöillä. Päivänä 5 oli jäljellä 2+2, yksikään ei ollut ehtinyt blastoksi. Omilla hedelmöitetty kuitenkin siirrettiin. Mulla oli tässä hoidossa huomattavasti miedommat lääkkeet kuin aiemmin (150IU Elonva+75IU Menopur, 150IU Menopur 2 vikaa stimulaatiopäivää). Aiemmin mennyt jotain 350IU Gonalia, ja nyt kuitenkin paras saalis ever. Mulla oli huipputaitava lääkäri, ja kaikki sen etukäteen sanomat aikataulut pitivät paikkansa lähes minuutilleen. Eli todella lämpimästi voin suositella Annikaa Dextran lapsettomuusklinikalta jos joku harkitsee klinikan vaihtoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
JannaJ Mun historiaa,

(exän kanssa julkisella)
1.IVF 8/09, 2 alkion tuoresiirto, negaa. 7 jatkoviljeltiin, ei mitään pakkaseen.
2.IVF 1/10 2 alkion tuoresiirto, negaa.
PAS 5/10 2 alkiota siirtoon, negaa.
3. hoito 8/10 punktiossa 31 solua, joista 26(?) kypsää, jotka jouduttiin pakastamaan kesken hoidon tulleen eron takia.

(jatkoin yksin hoitoja yksityisellä)
5/14 22 sulatetulle solulle ICSI, tuoresiirtoon 1, negaa.
1.PAS 6/14 5pv blasto, + mutta identtisten kaksosten kkm rv8+ joka ilmeni vasta np-ultrassa 12+3.
2.PAS 1/15 6pv 4AB blasto, negaa.
3.PAS 2/15 6pv 4BB blasto, negaa.
4.IVF 4/15, 2 alkion tuoresiirto, negaa.
PAS 8/15, 6pv 3AB blasto, + ja onnistunu raskaus.
5.IVF 3/17, 1 alkion tuoresiirto, negaa.
PAS 5/17, 6pv 2BC blasto, negaa.
6.IVF 8/17, 1 pakastettiin 4. päivänä, lopuista 5:stä ei blastoja.
10/17 alkiota jatkoviljeltiin sulatuksen jälkeen, ei siirtoa.
7.IVF 12/17, tuoresiirtoon 5pv 4A blasto, + ja pakkaseen 6pv 4AA blasto.

Tässä vimesimmässä hoidossa oli uutena lääkkeenä Elonva ja jatkoin dhea:ta myös piikkien ajan sinne ekoihin testeihin saakka.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä