IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Zoona, hienoa kun olet saanut ajatuksia seestymään:) Toivotaan parasta mahdollista vaihtoehtoa lopputulokseksi (mikä se sitten onkaan!) Toivottavasti pääset maanantaina siirtoon!

ja vastauksena kysymykseesi: en tiedä tuosta oikean puolen punktiostasen enempää, lääkäri vain kommentoi, että voi olla ettei voi punktoida. Tuo oikea puoli on kyllä ollut monelta lääkäriltä montakertaa ihan täysin kadoksissa. Pitkään luulin, ettei sitä enään ole olemassa! Nyt se sentään näkyy. Tuo ultraava lääkäri oli sama, joka meinas ensikäynnillä kieltää meiltä hoidot kokonaan. Onneksi sitten kysyi omien sanojensa mukaan "kokeneemmilta lääkäreiltä" ja sitten yksissä tuumin päättivät tarjota meille tän yhden hoitokerran kokeeksi. Nyt se oli siis se sama lääkäri tuossa ultrassa, joten oli jo heti huoneeseen tullessa minulla aika p..ka tunnelma. (välissä suunnittelukäynnillä oli eri lääkäri).
Nyt on kyllä jo tässä vaiheessa alkanut nousta sellainen olo, että jos tämän hoito ei onnistu, niin pitäisikö koettaa vielä yksityisellä klinikalla... Täällä on kaksi yksityistä, toinen isompi ja jotenkin "luotettavampi" - mutta siellä on tuo sama "inhokkilääkäri" töissä.
Toinen klinikka taas on ihan uusi - uskaltaisikohan sinne mennä...
No, pitäisi keskittyä nyt ensin tähän käsillä olevaan kierrokseen.
 
Mäkin voisin tulla listoille kun selvästi notkun täällä jatkuvasti ja mahdollisesti vielä pitkään kun ollaan vasta syyskuussa aloitettu hommelit!

#9/2017 # 2.# PCOS/huonot solut # 3. IVF/1. PAS

Mulla on tämä hoidon jälkeinen vuoto niin runsasta ettei koskaan ole ollut. Vuodan ihan holahtelemalla ja noin 45 minuuttia kestää tamponi+sideyhdistelmä ennen kuin tulee läpi. Toista päivää tällaista. Aika rajua on. Lääkäri kyllä varotti, että vuoto saattaa olla runsasta kun limakalvo pääsi aivan hulvattomiin sfääreihin menopurin vuoksi.

PAS on mulle uusi kokemus, vissiin se on lääkkeellinen kun käytän estradot-lääkkeitä eli tarkoittaako se, että siirtopäivä ei ole niin tarkka? Ja voiko sellaisen kierron perään tehdä heti toisen PASin? Mulla on nyt kp 4 meneillään ja kp 14 on ultra-aika. Jännittää.

Domi, harmi jos ahdistaa. Ehkä se on tämä vuodenaikakin osittain mikä vähän vetää mieltä matalaksi.
Zoona kiva kun ajatukset ovat selkeytyneet. Jos tuntuu siltä niin keskusteluapu ei ole häpeä. Itku voi myös tehdä hyvää.

Piinailijoille tsemppejä ja hyviä hermoja!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Amagara82
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF/1.PAS
gemmy #9/17#2.#pcos/huonot solut# 3.IVF/1.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/3. PAS
-Dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:

Amagara82
27.11 (3pv)
-Dino-
30.11 (2 pv/16.11)


Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
No niin ja sitten vielä palaan tuohon listan päivitykseen, kun päivitetään, niin otetaan se viimisin lista, ettei mene takapakkia/häviä asioita.. Nyt esim. kun amagara oli päivittänyt vanhemman listan oli tietysti Dinon piinakohta vaihtunut eri muotoon, kun sen kerran olin korjannut. En haluais alkaa kuulostamaan miltään listanatsilta, mutta luulempa ettei kohta ota erkkikään selvää, tai ei pidä mikään paikkaansa jos miten sattuu päivitellään.. ja jos on jotain kehitys ideoita, otetaan vastaan, mutta minun mielestä esim. tuo piina kohta on ollut selkeämpi niinkun on ollut tähän asti.. ja jos ei tiedä miten on ollut, voi tarkistaa jostain vanhemmasta (jos ei esim piinailijoita ole edellisessä päivityksessä ollut) ja jos ei viiti sitä vaivaa nähdä voi laittaa ne päivitettävät asiat värillä ja sitten esim. minä ne voin sinne lisätä.. kiitos ja anteeksi :whistle:
Ja marrasmaille pahoittelut kun on moinen moka päässyt tapahtumaan :) asia korjattu :love: ja peukut pystyssä ettei mitään lisä liitteitä perään tule..
 
  • Tykkää
Reactions: Amagara82
Kiitos Domi :)

Jospa se päivä vihdoin ja viimein paistaisi tähänkin risukasaan :love:

Mullahan oli 4+3 hcg vain surkeat 17. Otin kontrolliverinäytteen tasan kahdeksan päivää myöhemmin viime viikon perjantaina, mutta en ole koko viikon aikana uskaltanut katsoa tuloksia jotka tulivat jo maanantaina. Nyt sitten rohkaisin mieleni, ja hcg oli 416. Kaipa se on ihan hyvä nousu viikossa?
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Marrasmai, hienoa! En kyllä muista, miten jyrkästi pitäis nousta, mutta eiköhän tuo nousu ole ihan hyvä! Ihana juttu!:)

Jos minäkin nyt sitten änkeäsin listalle... :) Eli jos joku jaksaa päivittää, niin:
Piikkinen # 12/2016 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 1.
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Laskin vielä sellaisella netin hcg tuplauslaskurilla, niin 41h on tuplaantumisaika, joka on ihan normaali. Jostain luin, että vähintään 30 % pitäis olla hcg noussu kahdessa päivässä että luokitellaan normaaliks. Mulla nousua oli keskimäärin 122 % kahdessa päivässä, joten toivotaan että se on hyvä merkki.
 
Piikkinen: En ole tämän ryhmän jäsenenä mutta haluaisin vastata sulle.. Mulla vasen munasarja on kiinnittyneenä kohdun päällä. Sen näkee kyllä aina ultrassa hyvin. Olemme yksityisellä klinikalla hoidoissa ja sieltä sanoivat että eivät tee meille ivf hoitoa. Toki mullakin vaikuttaa se että on paljon lääkeaine allergioita ja svt-rytmihäiriö. Soitin sitte klinikalle itku kurkussa että tähänkö tämä nyt sitten jää. Lupasivat sitten että voidaan yrittää ivf:ää mutta vasenpuoli jää todennäköisesti keräämättä kun he eivät rupea pistelemään suolien ym läpi. Sitten sekin voi toki olla ongelma jos vasen puoli oliskin se aktiivisempi ja oikealle kehittyisi vain vähän folleja joten tulos vois jäädä laihaksi. Vähän on ristiriitaiset fiilikset... Että vähän tuntuvat olevan sekä yksityisellä että julkisella samoilla linjoilla näissä asioissa...
 
Mulla on muuten kans oikea munasarja jotenkin ”piilossa” ja sitä on joskus tosi vaikea löytää ultrassa, ja jouduin aina painelemaan itsekin mahaa aika kovaa että saadaan mitään näkyviin. Myös punktiossa välillä kakskin hoitajaa survonu mun mahaa ja lääkäri samalla kaivellu hiessä folleja. Törkeän kipeää tehny joka kerta, mutta saatu kuitenkin kerättyä ainakin melkein kaikki follit aina.
 
Täällä ei tapahdu mitään jännää tai vähemmän jännääkään. Aamulla vaihdoin uudet Estradot-laastarit. Vielä viikko ultraan ja sit saa tietää vähän enemmän alkioiden laadusta ja mahdollisesta siirrosta.

Enpä tiedä mitä ajattelen tästä lääkkeellisestä PASista, jos raskaus alkaa niin tuleeko hermostuttava alku kun eikö sitten lääkkeet estä vuodon vaikka ei olisi mitään kehittynyt enää alun jälkeen?
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF/1.PAS
gemmy #9/17#2.#pcos/huonot solut# 3.IVF/1.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 1.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/3. PAS
-Dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF


Piinailijat: :whistle:

Amagara82
27.11 (3pv)
-Dino- 30.11 (2 pv/16.11)


Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Käyty 2. seurantaultrassa. Ei siellä juuri mitään munasoluja ole. Isoin oli 10 mm, muut pienempiä. Lisäksi joku ihme nestekertymä kohdussa (sen takia lääkäri otatti varmuuden vuoksi raskaustestinkin - no yllätysyllätys, en oo raskaana). Nyt odotan että lääkäri ilmoittaisi, miten tehdään. Varmaan keskeytetään hoito. Voi jospa suostuis tekemään inseminaation kuitenkin. Taaskaan lääkäri ei osannut itse tehdä päätöstä, kysyy kokeneemmilta. Voi itku.

Kiitos Kismet, kun jaot kokemuksesi. Toivottavasti sulla menee paremmin kuin mulla.
 
@Zoona voi hitsi, toivottavasti on jaksanu huomiseen :)

@Piikkinen eikä :( kai nyt kuitenki saatte uuden yrityksen isommilla lääkemäärillä? Lääkäri ei kyllä kuulosta mitenkään luottamusta herättävältä...

Alkio on nyt kuuden päivän ikäinen ja alkaa varmaan kiinnittymään jos on kiinnittyäkseen. Oikella puolella alavatsalla on tuntunu pientä kipua/kiristystä. Haluaisin uskoa että sinne se pieni porautuu mutta mahatuntemuksiin ei oo kyllä mitään luottamista ollu tän parin vuoden aikanakaan. Jännä nähä.

@Domi siis oikeesti mulla on aivot ihan muusia ku nyt vasta hoksasin että listalla on nimet aakkosjärjestyksessä. Saat mun puolesta korjata mun kohtani oikeeseen paikkaan :D hyvä ku jollaki ees homma hanskassa!
 
Zoona, toivottavasti jaksaa huomiseen. Outoja tyyppejä, kun eivät kertoneet, miksi siirtyi...

Dino, siellä se varmaan kaivaa itselleen mukavaa koloa kiinnittyäkseen. Uskotaan näin vahvasti!:)

ON: Tuskin saadaan enää julkisella uutta ivf yritystä, sillä lääkärin mukaan nyt oli lääkkeet maksimeilla. Mutta inssi luvattiin tehdä nyt perjantaina! JA kaiken lisäksi hcg oli 3 ja lääkärit oli yhdessä pähkäilleet, että mun pieni nestekertymä ja ylimääräinen tiputteluvuoto ja tuo hcg yhdessä viittaisi siihen, että tod. näk. on ollut kemiallinen raskaus juuri ennen hoitoja! Siis luomuna! Pakko ajatella tuo positiivisesti niin, että voin minä sittenkin vielä raskautua, vaikka munasarjat ei stimulaation reagoikaan. Eli pitäiskö vaan jatkaa luomuyritystä...? En tiedä. Kun toisaalta ei ole oikein aikaa yritellä luomuna, kun peruslääkitykset vähennetty, ja vaarana on, että menen muuten huonoon kuntoon jos tässä vaan vähillä lääkkeillä luomuilee. En tiedä. Varmaan pitää suunnata yksityiselle, jos niillä olis jotain ässiä hihassa. :unsure: Mut siis ensin se perjantain inssi. Pitäisi mies saada purkkihommiin aamulla tosi aikaisin... mitähän siitäkin tulee...o_O
 
Zoona hassua kun ei kerrottu syytä, mutta olisko niin, ettei vielä näkynyt jatkoiko jakautumaan niin varmistelevat sen? Tai entä jos sulattavat uuden jos nyt sulatettu näytti oudolta. Vai montako teillä oli pakastimessa?

Piikkinen montako päivää piikitit jos keskeytetään? Mulla ei ole vielä kertaakaan näkynyt kasvua ekan 10 päivän aikana, oon vaan täytynyt lisätä vähän lääkemääriä. Vai oliko jo iso annos? Meinaavatko, että kun alhainen amh niin ei vaan saada vastetta?

-dino- Toivottavasti se siellä kiinnittyy kovasti kiinni.
 
Lullaby: eivät perustelleet. Lääkäri sanoi, että tämä (300) on jo maksimi. Menee entistä enemmän usko tuohon lääkäriin. Toisaalta teidän kokemukset antaa uskoa siihen, että jonkun toisen lääkärin konsteilla ivf vois mulle sittenkin vielä joskus onnistua. Pitänee alkaa toden teolla laskeskella noita säästöjä, josko päästäis yksityiselle...
 
Piikkinen voi kurjuus että kävi kuitenkin sitten noin :(

Oliko niin että sulla eka hoito? Meillä meni eka hoito ihan puihin, ja silloin sanottiin että se onkin usein vähän harjoituskierros. Mullakin ollu tota suuremmat annokset eikä silti maksimi, joten aika oudolta kuulostaa. Meillä kävi lopulta niin, että paras munasolutulos saatiin lopulta huomattavasti pienemmillä lääkemäärillä, mutta erittäin tarkalla suunnittelulla. Tosin olihan siinä jo neljä hoitoa ehditty harjoittelemaankin.. Mutta siis suosittelen kyllä yksityistä (etenkin Dextraa), jos mitenkään vaan budjetti antaa myöten.
 
@Piikkinen Mulla on alhainen amh ja sama tilanne kuin sulla, en koskaan päässyt punktioon asti vaik kuinka yritettiin.

Tulin kuitenkin kaksikin kertaa luomusti raskaaksi mut kesken meni kummatkin.

Yhä yritetään silloin tällöin letroilla stimuloida ees se yks munasolu ja sitä sitten kotikonstein yritetään. Turhauttavaa pidemmän päälle. Julkisella olisin varmaan ollut toivoton tapaus aika pian.
Tsemppiä!
 
Marrasmai: Oli joo eka hoito. Niin se lääkärikin mullekin sanoi, että ensimmäinen on harjoituskierros, siksi onkin vaikea ymmärtää, että samaan aikaan sanoo, että se oli sitten tässä. Kiitos tuosta tiedosta, että sulla toimi pienemmät annokset! Dextraa ei täälläpäin ole, mutta kyllä pitää tosissaan tuota yksityistä alkaa miettiä.

Fridahelmi: kiitos myös sun kokemuksesta! Tuollaista vaihtoehtoa pitää minunkin miettiä. Pitäisi mennä jonkun asioiden päälle ymmärtävän lääkärin kanssa juttelemaan kokonaisuudesta.
 
Mut voi päivittää piinailijoihin 5.12. (3 pvä/21.11.).
https://kaksplus.fi/login/
Syy siirtopäivän siirtoon oli se, että olivat sulattaneet 2 ja halunneet tehdä valintaa kumpi niistä siirretään eli kumpi jatkaa kehitystä. Toinen oli 5-soluinen ja toinen 8. Musta on harmi, ettei julkisella siirretä kahta. Sen verran paljon olen ehtinyt lukenut juttuja kuinka heikoistakin alkioista on tullut lapsia.

 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja marrasmai
FridaHelmi saako kysyä, kuinka pitkään olette tuolla tavoin letroilla yrittäneen? Sekin on varmaan toisella tapaa raskasta... Onnea ja voimia yritykseen. Saitko reseptin yksityiseltä?

Zoona Hienoa, että sait kyytiläisen, ja hyvä että lykkäyksen syykin selvisi. Tsemppiä piinailuun!
 

Yhteistyössä