IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onnea KuuBe!
Tervetuloa NoBlood, todellakin rankka tie sullakin jo käytynä...
Zoona meneepä nyt hankalaks :( pelkään itekin ettei systeemit toimi enää sillee et luomupas onnistus ihan helposti.. ja niissä kierroissa missä toimis niin eiköhän siirron ajotus mee viikonlopulle..!

Mulla ei tehty varsinaista kaavintaa kkm:n tyhjennyksessä, vaan hellävarasempi huuhtelu. Silti limakalvo näytti pitkään jääneen jotenkin omituisen näköseks, vaan sinne yhteen kohtaan perälle näky kerääntyvän sitä hiukan paksummin. Sit sillon kevään ja kesän aikana ja myös luomu pas-kierrossa söin pikku määrää ubikinonia ja gelee royalee ja sitten se näyttikin jo normaalilta. Siitä myös alkoi raskaus. No voihan se olla että oli muutenkin toipunu kesän aikana kun ei tehty mitään enkä siis käyny ultrassa kattoon miltä näytti, mutta voishan noita ainakin kokeilla.
Mulla on joskus kauan sitten kokeiltu minidisperiiniäkin, vaikkei hyytymistekijöissä ookaan todettu häikkää. Myös kilpirauhasen T3V vasta-aine on tutkittu ja kortisoneja kokeiltu.

Ja niin,.. samaa tuttua rataa näyttää menevän tälläkin kertaa, 1 solu raaka, 1 ei hedelmöittyny...kuten yleensä ennenkin, paitsi nyt 4:ssä ei oo paljo enää karsintavaraa.

Onko muita kellä dheasta, ubikinonista, inositolista yms. ei oo ollu mitään hyötyä (oikeestaan paskimmin menny nyt ainakin solumäärältä, jollei ne kaikki 4 nyt satu oleen jotain huippuja..no niin varmaan :D)? Ootteko jatkanu silti käyttöö vielä ja yrittäny seuraavan kerran esim. jollain muulla lääkeellä?
Mietin vaan et miten yleistä se on ettei oo auttanu mitään, vai eiks sellasesta kertoilla..
 
KuuBe, ❤❤❤ Miten ihana juttu, Onnea sylillinen ja pidä hänet tiukasti matkassa synnärille saakka!

Zoona, meneepä kyllä nyt todella sivupihan kautta sulla nämä jutut, mutta tiiäkkö, nyt pitää vaan ajatella niin, että joku tarkotus tässä on...sun keho tai jokin sinussa tarvii taukoa ja siksi nää hommat nyt venyy. Jospa lokakuu olis se taikakuukausi. Mulle se oli, reilu pari vuotta sitten. Voimia paljon odotteluun❤

Lullaby, vielä se hyväkin saldo on mahdollinen..mahkut on 4:jään blastoon!!!! Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin. Tiiän kyllä, ettei siihen itse pysty uskomaan, ennenku näkee
, mutta toivotaan toivotaan toivotaan :rolleyes: Mulla muuten kesti sen ekan km:non jälkeen, joka lääkkeillä tyhjennettiin, niin vasta kahden kierron jälkeen oli limakalvo normaali. Eka menkkojen jälkeen tehtuiiin pas, mutta lääkäri sanoi, että ei oo häävit olosuhteet kun kohtu niin epäsiisti. Siirsi kuitenkin. Ne toiset menkat olikin sitte aaaaaivan järkyttävän runsaat, elämäni kamalimmat...mutta kohtu siistiytyi. Toinen km tulikin spontaanisti pois.

Toivo2016, tuota mietin itsekin, mitä Tupsuli jo kirjoitti, että huonosti/huolimattomasti tehty kaavinta voi olla kohtalokas. Siksipä sitä nykyisin yritetään välttää mahdollisuuksien mukaan. Ootko kokeillu akupunktiota, vyöhyketerapiaa? Ainakaan noi ei hallaa tee, kannustan kyllä kokeilemaan. Huomaan kyllä itsessäni, etten oo puoleen vuoteen käynyt...aioin nyt loppukesällä taas aloittaa, mutta en sitte saanut aikaiseksi...harmittaa kyllä.

Mulla on tosi lannistunut fiilis nyt tästä stimulaation onnistumisesta...oon ihan 100% varma, että tuolla ei kasva mitään järkevää....sieniä korkeintaan:((n)
 
Viimeksi muokattu:
Hei naiset, mää oon sittenkin hyvin muninu:love: Tuntuu kyllä uskomattomalle, että siellä näkyi 12-13 follikkelia. Aika sama tulos tässä vaiheessa kuin oli eka punktiossa. Ja ne oli vielä kaikki tasakokoisia, eli yksi ultra riittää ja keräys on ens keskiviikkona❤

Mainitsin lääkärille, että menopur aiheuttaa etovaa oloa, hän sanoi, että ei hormonit sitä aiheuta, kun oma estrogeenitason nousu ja se että on huono olo, on kuulemma vaan hyvä asia.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista! Eilen kyllä olin jo heittämässä kirvestä kaivoon, kun se pirun verinen vuotelu kuitenkin jatkui pitkin päivää ja alaselkää särki melko kovasti. Tänä aamuna kipu kuitenkin katosi ja vuoto haaleni, kunnes loppui kokonaan. Jospa selvittiin säikähdyksellä, kun viivatkin jatkaa vahvistumista. Ihan ei uskalla vielä täysillä iloita, mutta mieli on jo rauhoittumaan päin.

Toivon teille kaikille onnea ja plussatuulia! :love:
 
Kiitos kommenteista Tupsuli ja Siida. Mulla oli kaavinta 2,5v. sitten eikä 1,5. Näköjään ajanlaskukin hämärtynyt näiden hoitojen aikana. Raskauduin siis 12/2014 1.ivf:n tuoresiirrosta mut 2/2016 todettiin kkm rv 9 (alkio vastasi rv8). Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin mut siitä vasta kuuden viikon päästä tehtiin kaavinta kun materiaalia oli reilusti vielä kohdussa. Papereissa luki että oli tehty imukaavinnalla, mut ei voi tietää miten ronskit otteet ollu. Sen jälkeen limis aina ohuenlainen eikä oo mikään kohtuun kiinnittynyt. Kaks vuotta sitte tehtiin kohdun tähystys, mutta mitään poikkeavaa ei ollu.
Multa on otettu vaikka mitä kokeita esim. kilpirauhasen vasta-aineet, keliakia kokeet, tuma vasta-aineet fosfolipidi vasta-aineet ja hyytymistutkimukset, kilpirauhaskokeet ym. Mitään näistä kokeista ei ole lääkäri ehdottanut, vaan olen ne omatoimisesti otattanut, kun onneks on yksityinen labra, joka ottaa myös ilman lähetettä. Tosin muutamia satasia kokeisiin mennyt. Mitään poikkeavaa ei kuitenkaan arvoissa ole ollut. Vajaa pari vuotta oon ollut gluteenittomalla ruokavaliolla minkä seurauksena kyllä vuosia kestäneet vatsa- ja suolisto-oireet sekä nivel- ja lihaskivut helpottaneet huomattavast. Oon vuosien ja elämäni aikana altistunut ja allergisoitunut pahasti huonolle sisäilmalle ja homeille, joka aiheuttanut kaikenlaisia oireita ja ongelmia ja häikkää immuniteetille. Viimeisen vuoden on ollut alkionsiirroissa tukena miniasperiini 100mg ja kortisoni (Prednisolon). Nämäkin tosin aloitettiin omasta ehdotuksestani. Vitamiinien, kalaöljykapseleiden lisäksi pari vuotta ollu käytössä Ubikinoni. Kaikenlaista on siis tutkittu, tehty ja kokeiltu. Vyöhyketerapia ja akupunktio tosin vielä kokeilematta.
Nyt viimeisen 2kk aikana oon käyttänyt inofolicia (myoinositoli) omasta ehdotuksesta kun mulla mm. pco taustaa. Tosin en oo koskaan ollut ylipainoinen. Ehkä nyt ollut inofolicista hyötyä kun soluja saatiin nyt ennätysmäärä. Soitin klinikalle että sain väliaikatietoja. Tänään hengissä kolmepäiväisinä alkioita 13. Huomenna olis siirto..
 
Lyllaby toivottavasti sun alkiot sitkeitä yksilöitä. Toivottavasti myoinositoli vaikuttaisi juurikin laatuun.
Siida mahtavaa että folleja löytyi paljon. Ei ne tuntemukset aina ennakkoon kerro mitään.
Zoona pahoittelut että hoidot siirtyy. Odottaminen on niin turhauttavaa..
 
Mahtavaa Siida! (y) Arvasinkin kyllä ettei ne vaimeet tuntemukset välttämättä huonoo tarkota.. oisko peräti hyväkin merkki, jos ne kasvais sit tasasemmin?

Biologin mukaan mulla oli sittenkin 5 hedelmöittyny, eli en tiä oliko soluja alunperin 7 vai oliko yks niin paljo myöhässä. Kuitenkin vain 1 parempi 2,5 pisteen ja loput yhtä rupuja kun yleensäkin, jotka useimmiten tyssää ennen blastovaihetta :( että sen yhden toivon varassa menee sitten tääkin hoito. Hohhoijaa,.. mutta kai sitä edes jotain toivoo on niin kauan kun tulee EDES se yks mahdollisuus. Hirvee viikonloppu tulossa kun ei tiedä tilanteesta ja onko maanantaina enää sitäkään.
Ompahan dhea, yms. luontaisjutut nyt kokeiltu, vaikkei mulla nyt näytäkään mainittavaa hyötyä olleen. Tai eihän sitä tiä oisko tullu edes tota yhtäkään hyvää ilman niitä..
Seuraavassa kai pakko kokeilla vielä karseen kallis ja kivulias pergoveris bemfolan ohessa, kun sillä sekotuksella ainakin 2. hoidossa gonal f:n kans tuli suhteellisesti enempi hyvälaatusia.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille, kun jaksoitte uskoa mun rakkuloihin:love: Vielä ei oo mitään voitettu, mutta enemmän toivoa, että jotain jäisi viivan alle.

Voisiko Lullaby niistä "rupuisimmistakin" tulla vielä jotain? Onko ne hitaita, vai laadullisesti muuten huonoja? Huh, kuinka raastavaa odottelua sulla tiedossa, tsemppiä

Toivo2016, Minä kyllä uskon ruokavalioon vaikutukseen. Nyt päätin pari viikkoa ennen stimulaatiota, että jätän taas valkosen sokerin ja vehnän pois. Oon nyt 3viikkoa ollut ilman ja painossa se näkyy kyllä nopeesti ja kesäkiloista pääsin. Tai lähinnahän ne kilot on pöhötystä ja turvotusta. Keväällä en jaksanu syömisiä ajatella. Liekkö vaikuttanu, mutta oma olo ainakin on parempi ku syö vähemmän hiilareita. Oli mulla nyt ubikinoni, käytössä melkein 3kk ja vahva foolihappo sekä vehnänalkioöljy, plus kalaöljyt sun muut vitskut. Mutta, on kyllä tosi harmillinen juttu, jos sun limis on oikeasti siinä kaavinnassa vedetty liian ohueksi:unsure: Oot kyllä jo monenlaista kokeillut, mutta kyllä vielä suosittelisin akupunktiota tai vyöhyketerapiaa, jos sulla on voimavaroja siihen.
 
Onhan niistä jostain alkuun rupuista tullu jopa AB ja BB blastotkin, vaikka ei sitten kuitenkaan kiinnittyny.. mutta kai sellasissakin jotain pientä toivoo on. Mulla on kaikki hyvätkin hitaita, mutta surkeemmilla pisteillä fragmentoituneita.
 
Mahtavasti onnea KuuBe!
Siidalle
: jee, hieno saalis!

Meille tuli kuukauden päähän aika ensimmäisen IVF:n suunnitteluun. Ilmeisesti lyhyttä kaavaa yritetään. Jännittää sekin kun lääkäri sanoi, että ensimmäinen on aina vähän kokeilua että miten munasarjat reagoi. Ja että sitten näkee, kannattaako hoitoja jatkaa vai ei. Mutta ihanaa silti, että edes tuo yksi kerta yritetään!
Sitä odotellessa olen ihmetellyt kadonneita kuukautisia. Lääkärissä käydessä ulrassa näkyi keltarauhanen, eli ovis oli ollut. Mutta menkat ne vaan ei ole alkaneet. Raskaustestinkin tein ihan huvikseni, mutta ei siinä tietty mitään näkynyt. Kyllähän se vuoto pitäis tulla aika säännöllisesti oviksen jälkeen...? En ymmärrä mikä nyt mättää... Pelkään koko ajan että nyt ne vaihdevuodet alkoi. No olis siinä sentään se hyväpuoli että näistä kuukautismigreeneistä pääsisi eroon...
 
Hienoa Siida että folleja niin hyvin kasvussa! Ja Lullaby, niistä voi tulla vielä mitä vaan... Toivo2016 ihan mahtava alkiosaalis, jospa joku niistä täyttäisi vähän ohuempaankin limakalvon <3

Testasin ke-aamuna "ovitrellen poistumista " dpo10, joku positiivisilla laseilla kieroon katsottu viivanpaikan esiäiti oli pc:ssä. Sen verran raskausmaisia oireita on, että putoan tosi korkealta jos nega tulee...
 
  • Tykkää
Reactions: virvatulia ja Siida
Kuube paljon onnea plussasta!

Salama T jospa se nyt plussa pärähtäisi. Olet päässyt Kuuben plussa aallon imuun ja toivottavasti me muut seurataan perässä!

Siida taidetaan mennä aika samassa aikataulussa. Mullakin punktio ensi viikolla ke, to tai pe. Selviää maanantaina.

Mulla kasvoi oikealla 8 munasolua ja olivat ihan hyvän kokoisia. No vasen puoli oli sit laiskempi ja siellä oli 5 pienempää munasolua. Tästä johtuen annostus nousi ja pistelen nyt gonal-f 300 annoksella. Pelkään pahoin ettei vasen puoli ehdi mukaan. No mä oon tyytyväinen jos sais edes 5 munasolua tai enemmän. Viimeksi tuli vaan 3. Mut sitähän ei taas tiedä miten ne hedelmöittyvät. Tällä kertaa viljellään blastoiksi asti joten kato varmasti käy. Ei jaksaisi enää odottaa että pääsis piinaileen...mahassa juilii jo välillä ikävästi joten jospa ne munat nyt kasvais!
 
Toiveikas, kyllä ne follit yllättävän ketteriä on kirimään mukaan ne pienimmätkin. Pidetään peukkuja. Mulla on tosiaan keskiviikkona punktio ja JOS päädytään tuoresiirtoon (lääkäri meinas, että vois olla hyperin vaaraa, jos soluja onkin enemmän mitä hän ultralla näki) ja kun tukilääkkeenä ois ovitrelle ku vuoto alkaa lugejen läpi liian aikasin punktion jälkeen. Eli punktiossa vasta tiedän. Sitte mietin sitäkin, että jos siirrettävää on ja tuoresiirtoon päädytään, niin tehdäänköhän se 2päiväisellä perjantaina vai blastolla maanantaina...meneekö limis vanhaksi...käy niinku Lullaby sulle. En oo kyllä pettynyt vaikkei nyt siirrettäis mitään. Enemmän on pettymistä muista asioista, jos lopputulos on alkioiden osalta huono tai noi munasolut huonoja. Päättäkööt siirrosta lekuri.

Salama❤ Nyt plussaa tikkuun, eikä näin(y)
 
Onnea KuuBe, ja tsempit Salamalle! Jospa oltais molemmat hyvässä plussaimussa :)

Hienosti oot Siida muninut, ja lullabylle tsemppiä viikonlopun yli odotteluun! (y)

Mä kävin alkionsiirrossa. Kaksi sulatettiin, toinen ei selvinnyt. Kahdeksansoluinen kakkosluokan alkio kyydissä. Kai se on ihan ok? Limakalvo oli kahdeksan milliä. Kai sekin on ihan hyvä. Viimeksi siirto teki tosi kipeää, nytkin tuntui vähän ilkeältä mut meni paljon paremmin. Sektioarpi kuulema on jotenkin siellä edessä ja tekee kohdunkaulasta jotenkin mutkaisen (?) ja siksi mun kohtuun on hankala päästä.

En sais ressata, mut lääkäri unohti kirjottaa reseptin lutinuksiin jotka tarvin tänään. Ja poli oli mennyt jo kiinni kun pääsin apteekkiin ja asia selvisi. Tk:ssa ei vastattu et jos sieltä ois saanut jonkun lääkärin kirjottamaan reseptin. No, sairaalan vaihteen kautta sain lopulta hoitajan lapsettomuuspolilta vielä kiinni ja se sai lääkärin kiinni joka kirjotti reseptin. Siinä meni kevyet 20 min ootellessa. Ootin autossa, ootin apteekissa, ei näkynyt reseptiä apteekin koneella. Ootin taas autossa, mietin mitä teen ja katoin omakannasta vielä itse. Lopulta se oli saanut sen hiton reseptin sinne järjestelmään ja sain lääkkeet kolmannella reissulla apteekin tiskille o_O Meinas alkaa jo vähän tympästä koko touhu.

Testipäivä ois maanantaina 4.9. Tosin menkat mulla pitäis alkaa kierron (n 28pv) mukaan varmaan jo ensi perjantaina 1.9. jos on alkaakseen, nyt on jo kp22. Onko tää siirto ollut nyt jotenkin myöhään? Viimeksi ainakin punktion jälkeen tuoresiirrossa alkoi lutinusten läpi vuoto. Mut nyt kun sais jotenkin ajan kulumaan seuraavat 10 päivää ja pidettyä mielen positiivisena, ettei turhaan pelkää sitä pettymystä ja masentele. Jostain luin et pitäis pysyä lämpimänä ja syödä ja juoda kuumaa piinapäivinä, liekö mitään perää mut pitänee kokeilla :LOL: Rankempaa urheilua vältän nyt muutaman päivän. Tänään siirretty oli nelipäiväinen tyyppi, milloinkohan se mahtais kiinnittyä? (n)
 
Siida, ei se kaiketi 5 päivän päästä vielä liian vanha oo?
Annimiina, pp6 vois näkyä jotain ovistesillä? Mulla siis 5 ja 6 päiväset näkyny pp5.

Vieläkin ne kaikki 5 alkioo sinnittelee hengissä, pari niistä heikoista on nyt sentään keskinkertasia..\0/ no se pahin katopäivä 4. on vasta huomenna..:confused: sillon ehkä pakastetaan osa jos niitä vielä on, vaikka toivoin että mahdollisimman monet viljeltäs maanantaille. Kuulema 6 päiväsenä vois nekin mennä jo "liian pitkälle" tms. Siis häh, mulla on kyllä kaikki blastot viljelty sinne saakka yhtä lukuunottamatta.. myöhemmin viljeltäs 5. päivään ennen siirtoo. Ärsyttävää jos joutus sittenkin vielä jännittään sulatuksesta selviämisen jälkeen että kehittyykö kuitenkaan pidemmälle vai meneekö kierto hukkaan.
 
@KuuBe onnea ❤❤

@Siida Määhän sanoin ettei ne tuntemukset kerro mitään! Ihan mahtavaa kuinka paljon siellä odottaakaan :)

@lullaby Onpas siellä jännät paikat. Toivottavasti kaikki selviää sinne maanantaihin asti!

@Annimiina89 Malttia ja lehmän hermoja piinapäiviin!

@Toiveikas81 Pidän peukkuja että myös se vasenpuolisko ehtii mukaan!

@SalamaT tsemppiä ja lehmän hermoja myös sinne! Toivottavasti ei tarvi pudota vaan voit jäädä leijailee sinne vauvapilvelle :D

Äääh. Tää on niin tylsää kun ei voi tehdä mitään eikä pääse piinailemaan. Vielä kuukaus..... :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Siis nyt on kyllä aika kovat kivut alamahassa. Näihin aikoihin mulla normisti on ovulaatiokipuja niin voisko olla niitä mut kovemmat kun munasoluja useampia tulollaan? Oli pakko ottaa 1g paracetamolia mut ei ainakaan vielä vaikutusta...tässä jo pelkään iskeekö hyperi mut eikö se tuu vasta punktion jälkeen jos on tullakseen? Jotenkin nyt niin ärsää kaikki kun on kipeä ja tullut mietittyä että miksi sitä joutuu käymään näitä hoitoja läpi...eikö vois tulla raskaaksi yhtään helpommin...no en oo koskaan tullut joten tuskimpa. Kyllä tää on niin väärin. No ei auta kuin kestää. Jospa tämä kärsimys palkitaan jossain vaiheessa. Anteeksi tämä valitus mut kun vaan on nyt huono päivä.

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti plussia tulee lisää!
 
Toiveikas, jospa siellä nyt ne pienimmät kasvaisi kovasti. Tukala olo alkaa olemaan täälläkin:unsure: Tuntuu ikuisuudelta odottaa keskiviikkoon saakka. Irroituspiikin jälkeen olo on usein helpottanut jostain syystä. Saa nähdä käykö nyt niin. Tsemppiä meille!!! Sää pääset huomenna ultraan onneksi tarkastuttaan tilannetta.
 
Lyhyt oli se plussa-ilo.. Vajaa vuorokausi viimeisestä tukilääkkeestä lähti kunnon vuoto kipuineen kaikkineen :( Kyllä mulla aavistus oli, että näin tulee käymään, kun ei nuo vuotelut ole koskaan mitään hyvää ennustaneet. Oli vielä niin vahvat ja selkeät viivat, ettei ikinä ennen oltu sellasia saatu ja sitten käy näin :cry: Se ainakin on selvää, että tuoresiirtoa mulle ei enää tehdä.

Parempaa onnea teille muille! Poistun taka-alalle keräilemään itteeni.
 

Yhteistyössä