IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hyvä että monella nyt hoidot etenee niinkun pitääkin!

Mulla ei tietenkä ihan putkeen alkanu tääkään.. tai siis eihän koko hoito oo vielä edes alkanu, ku kuukautiset ei sitten suvainnu alkaa tavalliseen aikaan ja niitä odotellessa jo kp33/n.28, hohhoijaa :( tuskin enää tuleekaan ittekseen että kannattas jäädä pidempään ootteleen, perjantaina uudestaan klinikalle ja katotaan missä nyt mahtas olla vikaa...Suunnittelukäynnillä viime viikolla ei näkyny mitään kystaa tms. outoo. Jos ja kun menee primolut-kuurille, koko homma viivästyy TAAS vähintään 10 päivällä.
Oliko muilla siis ubikinoni päinvastoin lyhentäny kiertoo? Entä minkälaisia kokemuksia dhea:sta, onko vaikuttanu kiertoon?
Ja siis mitään luomuihmeitä ei tarvi ajatellakaan ja r-testiä tehdä kun ei oo mitenkään mahdollista (ei miestä).
Kunhan ensin saatas kierto vaihtuun niin kp2 alan pistää menopuria isoimmalla mahdollisella annoksella (?) 450iu :eek: keväällä vielä oli "vain" 300. Mietin oliko toikaan lääke oikee valinta vai oisko pitäny ottaa bemfola + pergoveris, kun sillä yhdistelmällä aiemmin tullu parempi laatusia (tosin normaalia vähemmän), ja ihan ekassa hoidossa menopurilla pelkkiä keskinkertasia tai heikkoja. Mutta sai ylipuhuttua kun kuulema vanhemmilla tää toiminu paremmin ja sisältää jonkun pikku määrän hcg.täkin.. ja toi toinen vaihtoehto maksas etukäteen pikku omaisuuden, kun tosiaan, jonkun typerän byrokratian takia en saa enää suorakorvauksia lääkkeistä vaikka selkeesti kuuluis ja sairasperuste on, eli sinne meni jo yli tonni apteekkiin pelkästään 5 päivän menopureihin ja orgalutraniin vaikka katto tuli täyteen jo keväällä..!! :mad: Kai pitäs olla tyytyväinen jos armosta saan kelasta edes jälkikäteen takasin.
Inositoleja ja dhea:takin varmaan pakko sitten ostaa taas uudet satsit kun homma nyt viivästyy, muuten ois riittäny noi loput just sopivasti. Vaikka pikku kulujahan noi on tässä konkurssissa.

Toisaalta ei niin väliä vaikka viivästyykin, en ois yhtään valmis vielä tuleviin pettymyksiin ja nyt ne on taas niin lähellä kun vaan "tositoimet" alkaa :( se koko kesän jatkunu toiveikkuus on kadonnu ja suunnittelun jälkeen ollu jotenkin jo valmiiks lannistunu olo. Lääkärikin jotenkin totes lääkkeistä et "ihan kuinka vaan haluat, en ala näistä nyt tappeleen sun kans, voihan noita muita kaavoja sit myöhemmin kokeilla.." eli niinku "ei tosta nyt kuitenkaan mitään tuu mut tehdään nyt tällä kertaa näin". Taas alkaa olla se "robottimainen" asenne että näitä nyt on vaan jaksettava puskee läpi niin kauan kun voin ja tuskin pystyn loppuviimein paljookaan vaikuttaan tuloksiin.. nää menee miten menee ja käy niinkun on määrä käydä... niin tulee edes vähän levollisempi mieli.
Mut hei, onhan tässäkin nyt noiden lisäravinteiden lisäks sitäkin uutta ettei ennen oo tehty lyhyellä kaavalla ja fsh-piikeillä joissa myös lh:ta :rolleyes: kyllä se on varmaan noiden kesälisien ohessa se merkittävä juttu :LOL:

Vielä siitä aiemmin mainitusta tutkimuksesta, en muista mikä aineen nimi oli (joku pam-loppunen?) mut joku kohdun lihasrentouttaja se on. No eihän silläkään alkioiden laatuun oo vaikutusta jos se on suurin vika..(kuten ilm. mulla). Ja lääkärin mukaan ne tulokset saatto olla hiukan vääristyneitä kun paremmin onnistuneet oli muutenkin nuorempia. No, eipä tosta varmaan haittaakaan silti ois jos joskus tulee markkinoille.
Niin, ja pregnylin hintakin on sitten noussu yli 3-kertaseks, eikä kuulu enää kelakorvattavaks :devil: eikö se aiemmin ollu korvauksella alle 10e? Vaikkei nyt kalleimpia sittenkään oo, niin miks helvetissä.. niinku ei muissakin kuluissa ois jo tarpeeks!
 
Hei taas kaikki!

Viime viikko meni vähä sinnepäin sen miehen kommentin jälkeen enkä halunnut tulla tänne enempää pahaa mieltä lietsomaan. Kiitos teille ymmärryksestä niin mua kuin miestäni kohtaan! Viime viikolla mies kävi vain kääntymässä kotona kun oli eka töis ja sit lähti yhden kulttuuriprojektin harkkoihin, niin ei oikein saatu puhua enkä halunnut painostaakaan koska pelkäsin että siitä tulee vain totaalikieltäytyminen. Mun aika meni lapsen synttäreitä järjestäes yksin. No nyt on tilanne rauhoittunut ja tänään lähdetään reissuun. Eilen jouduin lopulta viestillä kysymään että käynkö apteekis vai en, et lähdetäänkö siirtokierrolle. Vastaus oli että "mitä jos siirrettäis kuukaudella, ollut liikaa asioita niin ei oo oikein ehtiny miettiä" Tää voi kuulostaa osalle pahalta mutta mä pidin positiivisena että se suostuu vielä miettimään, ettei heti kieltänytkään. Eilen vielä töiden jälkeen sanoi että töis on ehkä tulos hiljaista että hän oli kyselly toista työtä siksi aikaa. Ehkä nämä meidän raha-asiatkin lähtee rullaamaan.

Äh, nyt en taas muista kuka menee missäkin vaiheessa, jollekin piti kommentoida jotain mutta en pysty puhelimella hyvin tarkistamaan joten toivotan kaikille pahoittelut, onnittelut ja tsempit! Ootte ihania!
 
Huippu kiuski että pääsit siirtoo ja pakkasessakin on kavereita! (y) Eikun vaan nautinnollisia piinapäiviä ;) laitappas testipäivä ym. niin laitetaan piinailijoihin (tai laita itse)
Astrea kiva että mies kuitenkin "antoi toivoa" eihän tuo kieltäytymiseltä kuulosta jos siirretään kk.. ehkä se siitä. Koita nauttia lomareissusta.
Lullaby mulla ainakin kierto lyhentynyt nyt ubikinonin aloituksen jälkeen + tuhrutteli viime kierrossa. Veikkaisin sitä syyksi, kun joskus ennenkin on ollut sitä tuhruttelua ja vähän lyhempiä kiertoja. En kyllä muista näin jälkikäteen, enkä sillon oo hokannut yhdistää, mutta voi olla että silloinkin just oon tota syönyt. Nyt toki myös se myo-inositoli.. ja oon myös siankärsämötippoja vedellyt.. joten en tiiä varmaksi mistä johtuu, vaikko tähtien asennosta..
Zoonalle ja kaikille muillekkin tsemppiä hoitokiertoihin..
 
Kiuski tsemppiä piinailuun ja hienoa, kun on pakkaseen astikin saatu ituja :)
Lullaby muistelen, että viimeksi Pregnyl 5000 IU sai reilulla 5 eurolla. Oli tosiaan "hieman" noussut hinta, kun perjantaina kävin hakemassa, jotain 35 ellei jopa 45e o_O Onhan se uusi versio nyt helpompi käyttää, kun ei tartte niitä ampullejakaan enää katkaista, mutta silti vähän turhan iso korotus hinnassa.

Huomenna heti aamusta punktioon. Vähän jo alkaa jännittää vaikka ei se viimeksikään kovin kipeä kokemus ollut. Eniten taitaa kuitenkin jännittää se tulos. Perjantain ultrassa oli yhteensä 11 rakkulaa ihan hyvässä vauhdissa kasvamassa ja piikittelin vielä pe-su gonalia. Täytyy vaan toivoa, että kaikki on mukana vielä huomenna.
 
@lullaby Mitä järkee tossa on ettet saa suoraa kelakorvausta mutta jälkikäteen kyllä? Ihan kun ei muuten olisi jo tiukkaa ja vaikeeta niin vielä toi säätäminen tossa rahassa :eek: Lääkäri viimeksi puhui että tällä hetkellä mikään irroituspiikki ei taida kuulua kelakorvattaviin ja toivoi että muutos siihen tulee mahd.pian sillä se on oleellinen piikki tässä hoidossa kuiteskin. Mulla oli nyt ovitrelle (sanoko että pregnylissä on paljon toimitusvaikeuksia?) ja sekin makso joku 50e. Ikävää että hoidot venyy, mutta onneksi kyse on kuiteskin vaan viikoista joten nokka pystyy ja tsemppiä! ;)

@astrea Hyvältä kuullostaa! Aina toi "katsotaan kuukauden päästä" on parempi kuin täystyrmäys!(y)

@KuuBe :lle paljon tsemppiä! Toivottavasti saalis on hyvä ja muutenkin kivuton kokemus!

Mitäs mieltä muuten olette kun mulla oli tosiaan 7päivää sitten se punktio ja kaksi seuraavaa päivää siitä makasin aivan paskana sikiöasennossa kun mahaa sattui niin paljon. Kipu kuitenkin lakkasi siitä pariksi päiväksi ja nyt taas sunnuntaina kun kävin koirien kanssa pitkällä kävelylenkillä(hitaasti talsittiin) niin eilinen oli ihan helvettiä. Voiko se vieläkin olla kipuja siitä punktiosta? Nyt lähinnä koskee vasenta puolta mahasta ja alaselkää samalla tavalla kuin aina ennen menkkoja eli säteileekö se nyt jostain munasarjoista vai mitä. Ärsyttää kun joka päivä menee kotona enkä uskalla nyt edes lähteä kaupassa käymään vaikka olo on nyt ok niin onko enää illalla.

Niin ja @Domi en uskalla ite säätää noita listoja niiin päivitä sä testipäiväksi 16.8. Silloin olisi tasan 2viikkoa punktiosta. Vai pistetäänkö testipäivä 2viikon päähäm siirrosta? Kysyin lääkäriltä niin se sanoi vaan että he sanovat aina sen 2vko siirrosta mutta "testaa vaan jo aiemmin":ROFLMAO:
 
kiuski, oon siis yksin hoidoissa ja yksinäisille ei kuulema kuulu antaa mistään suorakorvauksia vaikka ois mikä endo tms. sairaus, vaan ne kattoo jälkeenpäin tapauskohtasesti. Aivan typerää ja turhaa vaivaa ja ylimäärästä paperin pyörittelyä paitsi potilaalle myös viranomasille, kun koko homma ois selkee laittamalla se rasti reseptissä siihen mihin pitäis eli sairaus-kohtaan.. miksei se yks alkuperänen päätös korvauksiin riittäs jatkossa, kun ei endokaan kuitenkaan katoo mihinkään ennenkun vaihdevuosissa. Mutta byrokratialle ei voi mitään. Aiemmin oon saanu kuulema vahingossa ne lääkkeistä, ja klinikalle on tullu valituksia jostain viranomaistahoilta et antaa niitä liian helposti! Mut kyllähän mulle ne kuitenkin kaikella järjellä kuuluu kun oon saanu aina hoidoistakin ja joskus aiemmin jouduin hakeen jälkeenpäin zumenonistakin.

Varmaan tuosta kivusta kannattaa lähtee herkästi näytille etenkin jos niin kovaa on ettei voi liikkuakaan?
KuuBe No sentään on sit jotain parannustakin tullu, itellä ollu ressiä niiden ampullien kans et mokaa jotenkin kun kuitenkin se pistos on niin kellon tarkka..

Mietin et pitäskö olla 1-2 päivää kokonaan ilman mitään dhea:ta, ubikinoneja ym. mut jos noilla nyt on mitään tekemistä tän kierron sekottumisen kans niin tuskin se tässä vaiheessa kuitenkaan auttas, kun "pilas" jo siinä vaiheessa että ovulaatio venähti myöhäselle. Ihmettelin kun jotain venyviä limoja tuli vielä joskus kp22! :eek: mutta tätä se sitten tiesi.. en kyllä muista et ennen ois ikinä ollu näin myöhään. Tän mukaan sitten pitäs alkaa kp36-37.. jollei siis oo kystaa. Pahoin pelkään että on.
 
Voihan itkut Lullaby, kun ei menkkoja näy:(Toi ubikinoni on kai sekoittanut pakkaa mullakin, kun ensin oli ovis tosi aikaisin ja lyhyt kierto. Nyt ovis tuli myöhempään kp 15 ja nyt sitte kai pitempi kierto tulossa.

KuuBe, sulla on hyvä määrä soluja tulossa, onnea kovasti matkaan❤

Kiuski, onnekkaita piinapäiviä!! Voi kun kivut nyt hellittäis ja jos ne ei hellitä niin sitte herkästi näytille.

On kyllä niin ihme juttu ton pregnylin kanssa. Lääkärikin.äsken sanoi, että hinta on moninkertaistunut:eek:, kylläpä on kalliiksi tullu se uus korkki!!!! eikä enää saa kelakorvaustakaan i:mad:

Astrea, onpa kyllä hieno juttu, kun miehesi on suostunut harkitsemaan vielä. Kuukauden miettimisaika voi olla hänelle äärimmäisen tärkeä. Hän varmasti tarvitsee nyt tilaa selvitellä ajatuksia. Tsemppiä!!

Me käytiin tayssissa suunnittelukäynnillä. Lääkäri ehdotti pitkää kaavaa. En tiedä olinko tyhmä, mutta en halunnut siihen lähteä. Päädyttiin sitten siihen, että pistokset alkaa kp 2 puregonilla annoksella 200 ja jatkuu menopurilla annoksella 225 punktioon saakka. Keskustelin lääkärin kans myös tuoresiirron tekemisestä ja hän oli sitä mieltä, että pregnyl tuella se voitais tehdä. Jännittää taas, että miten tää kaikki menee, mutta sen näkee kun elää. Mitään verikokeita ei nyt kuulemma oteta, pistokset alkaa seuraavista menkoista.
 
Viimeksi muokattu:
Kiuski, mulla kävi kanssa yhden punktion jälkeen, niin, että mahaa alkoi sattua todella paljon liikkuessa jotain päiviä punktion jälkeen. Välissä olo oli ok, mutta yhtäkkiä alkoi kipu. Liikunta varsinkin ärsytti alavatsaa. Klinikalla arvelivat, että munasarja hankasi sisukaluja vasten, josta aiheutui kova kipu. Se meni lopulta muutamassa päivässä ohi.

Mulla ei ole ubikinoni tai myo-inositoli tämän vuoden käytn aikana vaikuttanut kiertoon, mutta enimmäkseen mulla toki lääketieteellisiä kiertoja on ollut. Ehkä toiset on herkempiä noille.
 
Punktiossa käyty ja 6 munasolua tämän kerran saaliina. Viimeksi saatiin 9 kypsää, joten kaipa tuo on ihan ok määrä. Hiljaa mielessäni toivoin vähän isompaa saalista, mutta täytyy olla tyytyväinen tähänkin. Nyt ei sitten auta kuin toivoa, että hedelmöittyminen tapahtuu mahdollisimman monen kohdalla ja saataisiin jotain pakkaseenkin. Perjantaina aamupäivällä siirtoon, jos ei mitään kuulu sitä ennen :)

Punktio oli tällä kertaa aika helppo ja suht kivuton ja vähillä lääkkeillä selvisin. Viime kerta oli epämiellyttävämpi. Päästiin kotiinkin aika nopeasti, kun ei isommin vuotele ja ei ole kovia kipuja. Nyt koitan ottaa tämän loppuviikon rennosti ja olla murehtimatta niiden solujen puolesta..:rolleyes:
 
Eilen illalla vihdoin alkoi näkyä punasta, tänään siis kp1 ja huomenna alan pistää menopuria!
Viime yönä muka olin pitkältikin raskaana jo lähes 20 viikolla ja liikkeet tuntu ja näkykin tosi selvästi...joo, toiveunta :oops::LOL: no noilla viikoillahan se nyt oiskin (tai ylikin jo) jos keväinen hoito ois onnistunu..
 
Viimeksi muokattu:
@lullaby No jo on byrokratiat! Mutta jee menkoille! Nyt sitten vaan täysillä eteenpäin woop woop :geek:

@KuuBe Toivottavast mahdollisimman moni hedelmöittyy (y)

Täällä kivut mennyt ohi kun eilisen päivän makasin vaan sohvalla katsoen netflixiä. Ainoa minne kävelin niin jääkaapille. Eli varmaan toi liikunta oli sitten se mikä ne kivut aiheutti! Katoin sieltä muuten sellasen dokkarin missä parit pysty osallistumaan kisaan jossa voittaja sai ilmaiset ivf-hoidot! Sen mukaan jenkeissä maksaa n.20 000 dollaria/hoito. Ihan poskettomia summia. Onnea on kyllä asua täällä vaikka kesät onkin vähän paskoja ❤
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Kiuski, Minäkin oon kuullu, että jenkeissä hoitojen hinnat on ihan älyttömiä, mutta joo, tänä kesänä ois voinu mieluusti olla jossain euroopassa muutaman viikon. En muista yhtään päivää, että ois pilvettömältä taivaalta paistanut aurinko. Tämmönen vähäluminen talvi:mad: Mutta joo, asiat on kyllä muutoin paljon paremmin kuin jossain muualla. Teillähän on hyvä saldo pakkasessa. Toivottavasti niitä ei tarvi ihan heti sieltä sulatella❤ Mukavaa kun et oo enää kipeä!!

KuuBe, Jospa ne kuusi jaksaisi hedelmöittyä. Monesti vähempi on enempi!! Onnea siirtoon!

Lullaby, Pääsit tositoimiin. Mahtavaa!! Nyt vaan onnea hurjasti matkaan:love:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Nyt mää oon miettiny, että kuinka tyhmää oli kieltäytyä pitkästä kaavasta:oops: Mutta sitä mietin ja siksi kieltäydyin, kun kuitenkin tuli vastetta keväällä, vaikka annos olikin liian pieni. Nyt kun niitä on nostettu (puregon 200 ja menopur 225) reilusti, niin kaiken järjen mukaan sen skoisin riittävän. Mun mielestä isompi riski tässä viimeisessä hoidossa on lähteä kokeilemaan ihan uutta kaavaa, kun tuo vanha on kuitenkin toiminut. Keväällä ei saatu montaa solua, mutta silloin lääkärikin myönsi, että hänellä tuli moka kun lähti niin pienellä annoksella (150)tosin kun sitä nostettiin (175) ne pienetkin kasvoi, mutta menikö lie ne suurimmat sitte vanhaksi kun pistospäiviä piti lisätä. Silloin saldoksi jäi vain 3alkiota.
 
Viimeksi muokattu:
Siida kyllä itekin suna oisin halunnu noin,.. samoin kans aattelen kun mullakin lyhyt kaava kuitenkin on se mistä on saatu loppuun saakka onnistunu tulos niin miksei pitäydytä siinä. Tottakai houkuttas sekin että tulis enempi blastoja (jos edes tulis..ja kokemusta on ettei juurikaan) mutta tuntuu vaan että pitkässä kaavassa se ois sitten kuitenkin pois jo muutenkin enimmäkseen heikosta laadusta, että näennäisestikään hyvistä ei tulis mitään.
 
Kiitos Lullaby, tuli parempi mieli:) Tietenkin jäin miettimään sitäki., että näkikö lääkäri ultratessaan jotain, miksi ylipäätään lähti ehdottamaan pitkää. Ei kyllä sitä kertonut minulle, jos jokin häntä mietitytti. Limis oli mun mielestä ookoo 9mm ja oviksesta oli kulunut pari päivää ku ultrattiin ja keltarauhasenkin sieltä löysi. Sen verran mainitsi, että mun munasarjat näyttä siltä, ettei hän usko pitkän kaavan aiheuttavan hyperin vaaraa. Sitten kun kyselin että jos eri lääkkeellä nyt yritettäis, niin suostui sen menopurin laittamaan pregnylin kaveriksi, mutta kuulemma ei ole näyttöä että joku noista läökevaihtoehdoista olisi selkeästi parempi ku toinen!?
No mutta, toivotaan.parasta, jos me nyt muutama alkio saataisiin, ehkä en edes unoelmoi mistään kovin suuresta armeijasta. Haave olisi 5-7 mutta se voi olla utopiaa. :rolleyes:

Onnea meille, onnea teille, onnea meille kaikille❤❤❤
 
KuuBe hyvä saalis! Millainen pakkassaldo?

Siida onko sulla kokeiltu aiemmin pitkällä kaavalla?

ON: onkohan taas sellanen kierto, että ovis venyy poskettomasti ja sitten siirretään myöhään ja vanhaan limakalvoon pitäis tarttua. Ei siis ole plussaa näkynyt testissä, vaikka olo on kyllä sen mukainen ollut. Ja yks päivä oli vähän sellaista punerrustakin. Voiko olla, että ettei LH taso nouse niin, että se näkyisi testissä? Tai onko se mahdotonta ettei nouse ja ihan hiljakseen vaan näivyttyyi koko rakkula?
 
Päästiin siirtoon asti, mutta pieneksihän tuo tämänkertainen saldo sitten jäi. Kolme oli hedelmöittynyt, mutta vain kaksi lähtenyt jakaantumaan. Molemmat kuitenkin laadukkaita tyyppejä, nyt siirretty top-luokkaa ja pakkaseen mennytkin kuulemma hyvin lähellä sitä. Tosin en näille hirveästi osaa arvoa antaa, kun samanlaisia ne on olleet eka hoidossakin eikä niistä mitään tullut. Silloin saatiin pakkaseen yhteensä neljä kolmessa erässä, joista ne heikommat ei selvinneet edes sulatuksesta. No, näillä mennään, kun ei muutakaan voi.
Mutta olen ihan tyytyväinen siihen, että on sentään se yksi pakkasukkeli olemassa, ettei sentään tämän yhden varassa olla.

Onnea kaikille eri vaiheisiin!!
 
@KuuBe No hyvinhän tuo sitten meni kun pakkasessa odottelee yksi! Toivottavasti ei tarvi sitä sieltä kuitenkaan sulatella heti ensi kuussa :)

@Siida Jos se lyhyt kaava on kuitenkin tuottanut tulosta niin en minäkään olisi varmastikkaan lähtenyt vaihtamaan. Nämä ei ole kuitenkaan sellasia joita nyt huvikseen testailla ja katsella että kuinka käy vai käykö mitenkään.

@Zoona Mulla ei ole ikinä selkä kipeä (kop kop) niin en voi kun kuvitella. Mutta joskushan on ihan hyvä kun näitä ei tule liikaa mietittyä niin ei myöskään stressaa :whistle:

Mä kävin eilen antamassa sielulle terapiaa Robbien keikalla ja toivon että tällä ilolla olisi jotain vaikutusta. Huoh mä en millään malta odottaa että pääsee testaamaan! Aina sanotaan että "sen kyllä tietää sitten kun on tärppi käynyt", mites ootteko samoilla linjoilla? Mun tuntemukset on ainakin ihan nolla.
 
Kiuski, minä tiiän kyllä aina jos on edes pikkusen yrittäny. Mua alkaa paleleen ihan tolkuttomasti iltaisin, sekä muutaman kerran oon tuntenut myös kiinnittymisen, mutta todellakin voi plussata ilman mitään oireita. Hyvin hyvin yksilöllistä!! Toivotaan, toivotaan❤ Koska meinaat testata?

Mulla ei oo ikinä kokeiltu pitkällä, eikä edes aiemmin moista ehdotettu. Nyt lääkäri sanoi, että hänen mielestä saattaisit hyötyä siitä ja siksipä sitä kieltäytymistäni jäin miettiin, että josko tämä lekuri olikin oikeassa....mutta, enää en ala sitä asiaa säätämään. Lyhyellä mennään ja katotaan mitä tuleman pitää. :rolleyes: Mulla on itellä pohjimmiltaan sellanen olo, että tämä on hyväi näin. Pelkään myös samaa, mitä Lullabykin jossain vaiheessa kirjoitti, että kun tällä iällä aletaan sammuttaan munasarjoja, niin kyllä se aika hurjalta tuntuu. Nukkuvat vielä ikiuneen liian aikaisin:ROFLMAO: Varmasti turha pelko, mutta näitä minäkin mietin.

KuuBe, hyviä piinapäiviä ja te ette armeijaa pakkaseen saaneet, mutta sentään edes yksi. Mahdollisuus kahteen vauvaan❤❤ Yritetään pysyä positiivisina:love:

Zoona, selkäkipu on kamala vaiva. Sen verran kokemusta itelläkin. Voimia hurjasti!! Jospa se ovis sieltä vielä tulisi.
 
EN JAKSA! Pettymys tuli jo ennen siirtoa. Mulla oli ovis eilen, mutten saa sitä testiin. Limat alkoi ti. To alvatsa turvonnut ja arka. Pe ap kipeä ku mikä ja rakkula painaa ja tuntuu. Sitten laantu oireet. Maanantaista asti clear blue joka aamu ja to tein illallakin, kun oli niin selkeät oireet. Mutta ei hymyile ei. Vittu mitä :poop:a.:cry:

En siis pääse taaskaan siirtoon :cry: ei kestä kestä psyyke tätä jatkuvaa vastoin käymistä kaikilla rintamilla.
 
Heissun, mä palailen taas linjoille. Kaikki jutut olen täällä lukenut mut ei voi kaikkea alkaa kommentoida kun menis päivä siinä, lyhyesti tervetuloa uudet ja onnea plussanneet, tsemppiä piinailijat ja voimia pettyneet!

Saisko täältä ovulaatiotestikokemuksia? Pitää tässä kierrossa testailla, enkä ole aiemmin käyttänyt. Meidän apteekissa oli vaan kallis digitaalinen clearblue, mut käydään tänään kaupungissa. Saako esimerkiksi prismasta toimivia? Tai isommasta apteekista. Onko suosituksia? Tilata en ehdi ehkä enää, maanantaina on ultra ja siinä saan ovulaatiotestiohjauksen.

Täällä siis tähän kiertoon kokeillaan pakastealkionsiirtoa jos limakalvo on hyvä, jos ovuloin ja jos edes toinen huurunenä saadaan sulatettua onnistuneesti.. Pitäkää peukkuja et tästä onnistuis. Jännittää. Tämä pettymyksen pelkääminen jo vie voimavaroja ja toimintakykyä, välillä tuntuu että haluaisin vain käpertyä oman kodin seinien sisäpuolelle ja olla näkemättä ketään ja pitämättä yhteyttä keneenkään. Toki kumminkin käydään kavereilla ja nähdään ihmisiä, mut koko ajan enemmän valtaa alaa takaraivossa tämä asia.

No mutta, ne ovulaatiotestit, kokemuksia? :)
 
@Siida En tiedä. Yritän pitkitellä testiä ehkä keskiviikkoon asti, silloin siirrosta on 10päivää ja kyseessä kuitenkin blasto että luulisi näkyvän jo? Hirveä kiukkuvitutus alkoi eilen, jotenkin tuntuu että menkat alkaa. Toisaalta mun maha on taas ihan turvonnut ja tottakai menin kysymään googlelta niin sanottiin että turvotus on normaalia koska mahassa on enemmän verenkiertoa sen alkion takia jos tyyppi alko tekee kotia. Ja ihan kun tässä ei nyt olisi turvotellut pitkin kuukautta milloin mistäkin. Huooooh. Elättelen täällä siis toiveita ja joka toinen tunti heitän ne menee. :poop::ROFLMAO:

@Zoona Voi ei :cry: Onko tälleen käynyt jo monesti? Miks lääkärit ei tee mitään? Eikö tuohon ole jotain ovista buustaavia pillereitä tai miks sua ei ultrata että voisi varmistua asiasta sitä kautta?
 
Eikai toi oo Zoona todellista, että se oikeesti meni ohi!!! Oon Kiuskin kanssa samaa mieltä, että miksei sua auteta tuon asian kanssa!? Ootko julkisella hoidoissa? Tayssissa ainakin tuttava sai avun, kun pari kertaa meni ovis viikonlopulle, niin sitte tehtiin lääkkeellinen pas.

Oviksesta tulikin mieleen, että mulla on synnytyksen jälkeen ollu hurjan kivuliaat ovikset. Menkoista en tiiä mitään. Sitten aloin syömään ubikinonia ja pari ovista sen jäkleen oli oikein extra kipeitä, mutta tämä viimeisin ei juurikaan tuntunut. Tikutin sitä, ku halusin tietää, koska suurinpiirtein menkkojen pitäisi alkaa ja sain kyllä tasavahvat viivat, mutta aika myöhään se tuli..kp15-16..

Sitte ovistesteistä. Oon todennut parhaimnaksi tilata netistä ja nimenomaan niitä digitaalisia, jotka ei vilkuta hymyä, vaan niitä vanhanaikaisia, jotka joko hymyilee tsi ei. On tosi typerää, ettei apteekki myy näitä enää!!?? Pelkästään on niitä jotka näyttää 4hedelmällisintä päivää ja ihan törkee hintalappu!! Mitä me niistä vilkkunaamoista hyödytään ja kuitenkin lääkärit toivoo, että digillä testattais. Tayssissakin lääkäri haukku ne vilkkunaamat ja sanoi, että vanha oli paljon parempi.
 

Yhteistyössä