IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kielon-Kukka
Hjälp. Eli mun raskaus taisi olla siinä. Clear Blue näytti aamun näytön "ei raskaana". Tuli kyllä vähän kulman takaa kun oireita ollut ja eilen tein apteekin oman joka anto aamusta haaleat kaksi viivaa. Vuotoja ei ole ollut, voisko johtua Lugeista? Antaako ne raskaus oireita? Soittelen toki polille tänään. Vaikka vierähti muutama kyynel, en aio jäädä paikalleen makaan kun olin niin onnellinen jo siittä että munasoluni on hedelmöitys kykyisiä, kun kahdessa edellisessä hoidossa kaikki tyssänny siihen kun eivät lähteneet jakautumaan.
 
Luget kyllä aiheuttaa monille raskausoireita mutta ei ne lugetkaan testiin kahta viivaa saa. Kuinka haalea se toinen viiva oli? Oliko värillinen ja näkyikö se ilman testin kääntelyä ja vääntelyä? Uutta testiä vaan kehiin!
 
Domi voi paska :( onko siis ihan selvästi haaleampi vai vaan vähän? voihan siinä tietty olla pissan vahvuuserojakin vielä.

Kielon-kukka kyllähän tuo ihan viiva on ja ovistestikin komppaa siinä vieressä. Ei auta kuin testailla lisää ja katsoa mihin suuntaan menee!
 
Kielon-Kukka
Voi Domi, i feel you :(

Näin joulun alla on pettymys kyllä suuri. Hoitajalle soittelin ja sanoi että Clear blue on kyllä tosi luotettava ja mahdollisesti luget pitää vuotoa pois. Jonoon jo laittoivat meidät ja ens viikolla soitella kun vuoto alkaa. Täytyy käydä ostaan huomen aamuksi vielä testi jos vielä vähän kiusais itseäni. :unsure:
 
Kielon-Kukka
Kyllä mun täytyy sanoa kun on lukenut tämän ryhmän historiaa niin ootte te kyllä ihan mahtavia ihmisiä! Jaksatte zempata ja kannustaa kun joku vuorollaan käy surunsa vuodattamassa tai onnensa hehkuttamassa ja kuitenkin on omiakin murheita, onnistumisia ja epäonnistumisia. Kiitos teille! :love: saitte paikkanne sydämmessäni :)
 
Noh, miten sen nyt ottaa, tummempi kun ekat mutta ehkä vähän toissapäivästäkin haaleampi. Ja ottaen vuodon ja eilisen riekaleen/hyytymän huomioon turha varmaan koittaa uskotella enää että siellä ketään olisi.. :cry: Pitää vaan koittaa jostain kaivaa se positiivisuus että edes yritystä viimein.. (ei paljon lohduta just nyt vaan..) Jotenkin ärsyttää sekin et polilla typerä joulutauko ja en saa sinnekkään soitettua ennen kun aikaisintaan ma, jos sittenkään on niin paljoa hoitajia että saavat puhelintunnin pidettyä ja jos saavat niin eihän sinne läpi pääse! En nyt muista oliko se sit et aukee varsinaisesti 4.1 vai millon.. Vaikka ei se soitto mihinkään mitään auttas, niin kohan ärsyttää!!! :mad:
Mitenhän tää kierto sit katotaan alkaneeks ja tekeekö ne siirtoa seutaavaan?
 
Kielon-kukka tää ketju on ollut elintärkeä itselle kun hoidoissa ravasin tuloksetta. Kyllähän miehellekin tuli avauduttua, mutta ei sekään kuitenkaan täysin ymmärrä miten nainen tämän asian kokee.

Domi tuo onkin just vaikea kysymys kun olet vuotanut nyt jo jonkin aikaa, että milloin se kierto katsotaan alkaneeksi. Jos tämä nyt valitettavasti oli tässä niin olisikohan se niistä riekaleista sitten? harmittaa sun puolesta kyllä tosi paljon, mutta tiedän tunteen kyllä kun elämäni ensimmäinen plussa haalistui viime elokuussa menkoiksi muutamien päivien plussaviivojen jälkeen :(

Mikä mua henkilökohtaisesti auttoi asian käsittelyssä oli sellanen 'kylmä fakta' tyylinen ajattelu sitten kun alkushokista olin selvinnyt ja lääkärin kanssakin jutellut. Hänkin sanoi, että ainakin voidaan todeta, että kommunikaatio kohdun ja alkion välillä toimii mikä on hyvä. Sitäkin nimittäin ehdin jo epäilemään kaikkien niiden epäonnistuneiden siirtojen yhteydessä. Ja toisekseen lääkärikin sanoi, että tämä alkio ei vaan sitten ollut elinkelpoinen ja niinkin kliseiseltä kun se kuulostaa niin luonto hoiti asian. Tämä kaikki siis mua ainakin auttoi.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Hyvää Joulua kaikille! Minä se notkun täällä aattonakin :whistle: mutta kun mies on töissä ja tämä tilanne on mikä on. Ja anteeksi jos jotain ketuttaa kun tänne kirjoitan vaikka "plussa" , mutta kun en nyt usko että tonne plussanneisiinkaan pysyvästi olisin päässyt. Aamun testi taas ehkä vähän eilistä haaleampi (kuitenkin edelleen selkeä ja vahvempi kuin ihan ekat), kiusasin sitten itseäni viikonloppuna itselleni "joululahjaksi" tilaamalla digillä, se näytti viellä et 1-2 raskaana! Sitähän minä tässä vaan että miten nopeasti teillä ketkä tämäs :poop: tilanteen on joutunut läpikäymään on testi kokonaan negaksi muuttunut? Mulla on enää 1 testi! (en ois uskonut että ne voi "kesken loppua"). Tässä kun nämä joulunpyhät ja juhlat, niin sitä viiniähän (ynnä muuta) on huomenna tarjolla miehen suvun juhlissa.. Voinko nyt olla varma että "raskaus on loppunut" kun viiva haalistuu ja vuodot ja riekaleet jne.. ja nauttia muutoman holiannaksen.Viiminen mitä kaipaan on se idiootti kysymys minkä joku voi esittää jos ei ota mitään.. siinä sit voisin räjähtää koko suvun edessä kunnon itkupotkuraivareihin!!! :) En oleta et kukaan näin aattona vastailee, kysyinpä varuilta vaan!!!
Rauhallista aattoa kaikille!
 
Kielon-kukka mulla on alkanut muutama päivä lugeista vuoto viimeistään.
Pahoittelut vielä!

Domi harmin paikka jos siellä vielä haalenee :( mä varmaan ottaisin itse viiniä jos sama tilanne. En tosiaan haluaisi selitellä juomattomuutta kellekään jos lopputulos on se huonoin :unsure: Ja toisaalta kun ajattelee miten moni juo kännejäkin alkuraskaudessa kun ei tiedä siitä vielä. Yhdellä muutaman juoman nautintakerralla ei edes vielä pysyviä vaurioita edes tekisi noin alussa. Tsempit joulusta selviämiseen!

Oikein rauhallista joulua tännekin!
 
Eikai se nyt vielä näkyiskään virvatulia... mä en oo vielä testaillut just tosta syystä. En uskalla. Toistaiseksi on sen verran kipeet tissit että vielä inauksen jaksaa toivoa, mutta kyllä on tosi pitkä aika odottaa. Ja epätoivo hiipii kyllä paljon useammin kuin toivo. En tiedä milloin uskallan testata, jos ollenkaan...
 
Hei kaikille! Jos näin joulun kunniaksi esittäytyisi tähänkin ryhmään, toivottavasti mahtuu mukaan. Eli IVF/ICSI hoitoa kohti mennään kovaa vauhtia. Selittämättöminä ensimmäisen yritystä takana lähes 4v. Seuraavan kierron alussa (heti vuodenvaihteessa) alkaa piikittely elonvalla, ja siitä sitten kohti punktiota. Aiemmin tehty muutama täysin tulokseton inssi. Jännittää paljon, pakko myöntää. Ja pelkään että latailen vähän liikaa odotuksia, jotain vikaahan kuitenkin jossain on oltava kun ei koskaan ole edes meinannut onnistua.
Mutta vertaistuki on kyllä tärkeää ja muiden onnistumiset tuo toivoa omaankin rämpimiseen.
Tsempit kaikille tasapuolisesti!
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1 ja frankie
Tervetuloa Mar80! Teidän tarina kuulostaa hyvin samalta kuin meidän tosin meillä on selvät syyt endo + hitaat siittiöt. Mekin yritettiin ensin itse ja sitten aloitettiin hoidot. Neljä inssiä tehtiin ja mitään ei tapahtunut enkä koskaan ole luomusti raskautunut. Nyt marraskuussa tehtiin ensimmäinen icsi ja plussa tuli :) Joten kyllä ensimmäisestäkin hoidosta voi onnistua. Itse en kyllä ollut niin luottavainen että heti tärppäisi ja sitten kun se plussa tuli niin ei meinannut uskoa :) Paljon tsemppiä tulevaan punktioon ja siirtoon!
 
  • Tykkää
Reactions: mar80
Hei! Pitkästä aikaa täällä. Oon aika pihalla, mitä täällä on tapahtunut, mutta listasta totesin, että muutama vanha tuttu on plussannut hieno juttu, onnea!

Itselle homma on mennyt taas vähän eteenpäin ja tarvitsisin kipeästi viksumpien neuvoa! Olin PASissa ke 9.12. siirrettiin kolmepäiväinen, 8-soluinen alkio. Verikokeessa olin tiistaina 22.12. eli ymmärtääkseni pp13. HCG:n tulos oli 13, mikä kuulemma ihan liian matala ja hoitaja käski lopettamaan lääkityksen. Totesi vaan, että jotain kiinnittymisyritystä on ollut, mutta ei tarpeeksi korkea luku. Tein samana ti-aamuna kotona raskaustestin, tulos puhdas nega, joten tulos ei ollut yllätys.

Jouluaattona, pp15 tein varmuudeksi raskaustestin, oli vaan sellainen olo, että tarkistan asian vielä. Clear bluen testiin pamahti heti selkeä plussa!!! Soitin tyksin naistentautien päivitystykseen ja vastaus oli, että ei siltikään toivoa, ettei kannata tehdä mitään/jatkaa taas lääkitystä. Itse vaan mietin, että voiko pasissa kestää alkion kiinnittyminen kauemmin? Voiko mulla olla toivoa? Onhan HCG-luku kuitenkin noussut. Onko se vaan liian vähän, ja miten sen voi tietää ilman uutta verikoetta. Tämäkö sitten oli kemiallinen raskaus vai mahdollisesti kohdunulkopuolinen? Jos jollain joku ajatus, olisin kiitollinen. Nyt jotenkin turhautunut olo, kun en ihan varmaksi tiedä, oliko kuitenkaan hyvä idea lopettaa lääkitys.
 
Pupuska81, oliko sulla lääkkeellinen pas vai luomukiertoon? Jos jälkimmäinen, niin mahdollisen raskauden pitäs jatkua ilmankin lääkkeitä. Pääsetkö tarkistusverikokeeseen, jossa tilanteen vois varmistaa suuntaan tai toiseen? Onhan se pieni toivo olemassa jos luku ois tuplaantunu normaaliin tahtiin (y)
 
Salama tiedän ettei välttämättä näy näin aikaisin, mutta aloitan testaamisen että näen olisko edes kiinnittymisyritystä. En muista kuka siitä puhui, mutta minua lohduttaisi tietää että edes jotain olis yrittänyt tapahtua.. Tänään tein taas aamulla testin pp8 ja nega sekin. Oireita ei ole ja lämmötkin ovat matalat, 36,3 -36,4, vaikka käsittääkseni lääkkeiden pitäis pitää niitä korkeammalla. Tämä on tällaista valmistautumista minun kohdalla..

Pupuskalla on jännittävä tilanne! Mullekin kyllä sanottiin että tukilääkitystä tarvitaan vain pp14 saakka ja sen jälkeen keho hoitaa homman.(y) Toivotaan parasta!
Mullekin vois muuten joku muuttaa testipäiväksi tuon saman mikä salamalla on eli 31.12. koska silloin on pp13, ja 3 päiväinen on siirretty.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Darni # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Dimou #
7/14 # ensimmäinen # ovuloimattomuus/munatorvi tukossa? # 1.IVF
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
epätoivoista yritystä
# 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
frankie
# 2/2011 # 2. # selittämätön # 1. IVF 12/2015
Hilippa # 2.ICSI 1.PAS
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön # 1.IVF
kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nenna81
# 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pupuska81 # 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI
Pussipiru
# 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Reuna
# 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Saaga76# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
SalamaT
# 5/2014 # eka yhteinen # endo/ikä # 2.IVF
Sphinx # 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 3.PAS
Wawwi
# 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J
# 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

SalamaT -testipv. 31.12 (2pv alkio 18.12)
virvatulia -testipv. 31.12 (3pv alkioo 18.12)


Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (km)
dimou 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 

Yhteistyössä