IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jasmina, mahtavaa, näyttää musta meinaan nyt tosi lupaavalle!! :) Ja Lottainen, en mä taida kyllä vielä uskaltaa testata. Negatiivinen se kuitenkin on. :( Koska sulla on virallinen testipäivä? Mulla olis pp12.
T. Raukkis :D :D
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 3.IVF(vain 2.ja 3. punktioon asti)
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF/ICSI, 1. PAS
Hipsunpöpsy# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
Reuna
#2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#2.IVF
ilo2010 # 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Pussipiru
#2012#ensimmäinen #azoospermia + endo#2.ICSI
Dimou 7/14#ensimmäinen#ovuloimattomuus/munatorvi tukossa?#1.IVF
Yrittäjä J #01/2013 #ensimmäinen yhteinen #endo ja selittämätön #1.IVF/ICSI 01/2016
JONPA77
#2004#ensimmäinen (2 sijaislasta on)#selittämätön#1.IVF
ronja81 #?#?#?#3.IVF ? PAS

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

Suvipilvi - testipäivä 1.12.
Lottainen - testipv 6.12. (5pv alkio 25.11.)
ronja81 - testipv 6.12. (5pv alkio 24.11.)
Jasmina20 - testipäivä 7.12 - alkio 3pv siirrossa
Mari32 - testipv 9.12. (2pv alkio 25.11.)


Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/Munasolut ei toimi?# 3.IVF(vain 2.ja 3. punktioon asti)
Sphinx#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF/ICSI, 1. PAS
Hipsunpöpsy# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
SalamaT
#5/2014#eka yhteinen#endo/ikä#2.IVF
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Nenna81
#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 4. PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
Reuna
#2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#12/2013#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Nempula
#11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#2.IVF
ilo2010 # 2012 # 2 # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Pussipiru
#2012#ensimmäinen #azoospermia + endo#2.ICSI
Dimou 7/14#ensimmäinen#ovuloimattomuus/munatorvi tukossa?#1.IVF
Yrittäjä J #01/2013 #ensimmäinen yhteinen #endo ja selittämätön #1.IVF/ICSI 01/2016
JONPA77
#2004#ensimmäinen (2 sijaislasta on)#selittämätön#1.IVF
ronja81 #2007#toinen#selittämätön#3.IVF 3 PAS

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:

Suvipilvi - testipäivä 1.12.
Lottainen - testipv 6.12. (5pv alkio 25.11.)
ronja81 - testipv 6.12. (5pv alkio 24.11.)
Jasmina20 - testipäivä 7.12 - alkio 3pv siirrossa
Mari32 - testipv 9.12. (2pv alkio 25.11.)


Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Totta Lottainen! :D On tää vain hurjan jännää.
Mutta jotenkin ei oo kauheasti toivoa yllä kun elämässäni oon ollut yhteensä 12 alkionsiirrossa ja näistä vain 2:ssa tullut plussa. Eli tilastot puhuu kyllä negan puolesta. :(
Ja kiitos Lottainen kun olit päivittänyt mutkin tuonne listalle, lisäilin sinne tarkennuksia. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
JONPA: ei oo todellista, halaus täältä! Voisivat kyllä edes reilusti myöntää mokanneensa! Onneksi uusi aika järjestyi pian!
LOTTAISELLE piti tulla tsemppaamaan, että sen ainoon kerran kun oon plussannut niin mulla oli öisin järkyttäviä hikoilukohtauksia ennen plussatestiä. Hienot oli viivat! Nyt peilit pystyyn ja positiivisin mielin!
Joku kyseli meidän lisäinssistä, kiitos kysymästä. Meni ok olosuhteisiin nähden. Sperma oli himpun verran parempaa määrältään ja liikkuvuudeltaan (mahdollisuudet silti olemattomat...). Ajoitus oli hyvä. Eli siis ihmettä toivotaan. Tän jälkeen kunnalliselle jonoon ja yksityiselle 1.icsi 1/2016. Ahistaa vaan kun mies on alkanu himmailemaan ton yksityisen icsiin kanssa. Tajusi miten halpaa (ilmaista) julkisella on niin ois valmis oottaan..minä en!! Miten mä saan sen vakuuttuneeksi!?
 
Mamido, ihmeiden aika ei ole ohi :) Hei onko teillä pitkät jonot kunnalliselle puolelle? Mä kans käyttäisin kunnalliskortin ja sitten vasta yksityiselle. Tai sitten suoraan hoitoihin ja samalla jonotus kunnalliselle. Mut mä olen yrittäjä ja nyt on tiukat paikat taloudessa...
 
Hyvä homma Mamido, ja hei joillekkin ne ihmeet osuu kuitenkin (y) onko teillä pitkät jonot julkisella siellä missä oot? Mehän mentiin toisinpäin (tosin vähän sen aikasen asumistilanteen pakostakin) eli alotettiim yksityisellä ja sieltä siirryttiin sit julkiselle ja ylläkseksi jonoa ei ollu noin 2-3kk eka käynnille (osim kesän takia) ja sen jälkeen mitään jonoja hoitoihin ole ollut..

Aika interesting Jasmina!! :D
Jaahans tytöt, kukahan ehtii ekaks laittaa huomen aamulla testituloksia :coffee::LOL:
 
Jonot ois sen puoli vuotta naikkarilla. Päästäis jonoon vasta 16.12 kun hoitaja soittaa inssin tuloksia..eli menis se icsiin alotus kesäkuun puoleen väliin..sitte tietty alkaiski just kesätauko :( ei mun pää tollasta odotusta kestä!! Mun mielipide ois just noin et jonottaessa tehtäis yksityisellä se yksi icsi ja toivottaisiin pakkaseen alkioita... Kyllä mä vielä miehen pään käännän, vaikkei tässä nyt liikaa kyllä rahaa ookaan, mäki teen esikoisen takia vielä 80% työaikaa...
 
Mamido me kans lähettiin syksyn alussa yksityiselle, ajatuksena et "tässä odotellessa", mut palvelu ja aikataulutus oman kierron mukaan on olleet niin jees et varmaan pystyis menee julkiselle.. Ainiin ja julkiselta sanottiin mulle, et yksityisellä pakkasen pitää olla meiltä tyhjä sit jos/kun menee takas julkiselle.

Mulla on kovia vatsakipuja, kuten menkat alkais. Voi perse tätä kauhua!!!:eek::oops::cautious::confused:
 
Voi harmi Jonpa, tosi kurjaa kun on kuitenkin ladannu kauheet odotukset ja sitten tulos on toi... mutta ei muuta kuin sitten uudestaan yrittämään. Mun punktio meni ihan jees, tosin kivuliaasti, mutta saatiin sentään 9 munasolua kerättyä. Nyt oon vaan tehnyt hidasta kuolemaa sohvalla, enkä uskalla vieläkään liikkua juuri yhtään. Toivottavasti huomenna jo parempi olo. Huomenna pitäis soitella kilinikalle ja kysyä, että montako niistä munasoluista hedelmöittyi ja miltä sikäli jatko näyttää. Kovasti tietty toivon, että moni hedelmöittyis ja saatais ehkä pakkaseenkin jotain :/ Sit vasta uskallan odotella toiveikkaana perjantaita ja siirtoa...
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Voi ei Jonpa! :eek: Kaikki pistelyt ja punktiot ihan turhan takia... Onneks sentään saitte noin nopsaan uuden ajan, jospa siellä nyt osais hoitohenkilökunta asiansa vähän paremmin!

Kauheen jännät paikat niin monella noiden testien kanssa, itsekin huomaa käyvänsä täällä vähän väliä kurkkimassa muiden testejä että miten tummuvat :p Mä oon aina kuulunut siihen koulukuntaan joka ei tykkää testata ei missään tilanteessa, mutta muitten testien seuraaminen on kyllä hirmu jännää...
 
Voi Jonpa, halaus tältä ja voimia uuteen koitokseen. Onneksi se on kuitenkin melko pian.
Ja aivan hyvin näkyy Lottaisen viiva, millä vaan katsoo(katsoin ensin koneella ja sitten puhelimella) Minusta on mielenkiintoista tarkkailla viivoja, olen parantumaton himotestaaja. Ihanaa ja jännää!
ON: Nyt ne menkat sitten alkoi, pari tuntia sitten. Myöhään mutta tulivat. Nyt pohdin että pystyykö noiden letrojen kanssa mitenkään aikaistaan sitä ovista.. Mulla siis määrätty 1tabl. kp 2-6. Jos aloittaisi jo huomenna..? Periaatteessa huomenna ois vasta kp 1 kerta käsittääkseni pitää vuotaa lähes koko päivä että lasketaan kp1. Ymmärsiköhän kukaan? Ja mietin onko tuo annos pieni kun clomeillakaan ei saatu yhdellä tabletilla mitään aikaan.. Kaikella sitä pitääkin päätään vaivata
 
Virvatulia, onko sulla siis nyt "pelkkä" OI menossa? Vai pisteletkö myös noitten letrojen jälkeen? Mun kohdalla clomeilla ei ollut vastetta, nyt käytin letroja herättelemään muniksia vähän rauhallisempaan tahtiin ennen pistoksia. Söin kaksi tabua päivässä viiden päivän ajan, neljän päivän jälkeen oli jo yli kymmenen follia kasvamassa, et yksi letro on varmaan ihan hyvä annos alkuun. Monellahan nää toimii vaikka clomit ei.
 
Mä käytin letroja tässä viimeisimmässä PAS:ssa lääkärin sanojen mukaan tukilääkityksenä. Eli vaikka ne otettiin kierron alussa niin silti se saatu hyöty ajoittui siirron jälkeen.
Niitä ilmeisesti käytetään aika monella eri tavalla.
 
Liitän tämän saman tekstin tänne, anteeksi. Kaipaan tukea. Kannustavia sanoja. Mitä vaan.

"Omanapainen purnaus täältä.

Käytiin suunittelukäynnillä. Lääkärinä sama empatiakyvytön henkilö, kuin ensimmäisellä kerralla. Todella, todella ilkeä ihminen. Voiko noista jutuista tehdä valitusta johonkin, kannattaako se vai tuleeko siitä vaan enemmin paskaa niskaan?
Mies oli onneksi mukana kuulemassa ja hänelläkin pyörähti silmät päässä, kun kuuli miten hän kertoo asioita. Todella tylysti, todella negatiivisesti, ei katso silmiin ja vähättelee.
Lisäksi tuumaili, onko meillä riittävästi motivaatiota tähän hoitoon. Motivaatiota? Hän puhui tavalla, että me emme ole tarpeeksi jotenkin sen oloisia, että olisimme motivoituneet hoitoon!?
Ja auta armias, kun uskalsin sanoa, etten haluaisi hoitoihin 300km etelään vaan 300km pohjoiseen, niin siitä henkilöstä tuli tämän näköinen

Sanoi, että "noh, eipä ole tällaista ennen sattunut, kaipa sitä voi kysyä jos kerta haluatte välttämättä sinne".
Herrajestas, anteeksi että edes kysyttiin asiaa! Meille vaan olisi helpompi matkustaa pohjoiseen, jossa on tuttuja joiden luona voisi ehkä yöpyä.
Ja tästä taas alkoi nämä motivaatiopuheet.

Kaiken paskan kruunasi se, kun erehdyin kysymään hormonien vaikutusta migreeniin, kerroin, että kärsin erittäin pahoista kipukohtauksista noin joka kolmas päivä, ovulaation aikaan joka päivä. (kyseessä ei siis ole perusmigreeni, vaan harvinaisempi muoto, en kehtaa laittaa sitä tänne ettei nyt joku satu tunnistamaan).
Niin tähän tämä lääkäri tokaisi, "noh, jos antaa pikkujuttujen häiritä hoitoja, niin sitä motivaatiota sopii miettiä".

PIKKUJUTTUJEN?! Onko se pieni juttu, että ihmisellä koskee halvaannuttavasti päähän noin 15 kertaa kuukaudessa, johon syön vahvoja lääkkeitä, ja ovulaation aikaan olen todella kipeä, niin miten ne hormonit jotka kypsyttää munasoluja ainakaan auttaa asiaa


Yritin kysyä monelaisia asioita, mm. IVM-hoidoista, ettei minun tarvitsisi syödä hormoneja. Naurahti melkein ja sanoi, ettei sellaisia "hoitoja" tehdä julkisella. Naurahti monelle muullekkin asialle.

Mieheltä otetaan nyt ensin kromosominäyte, jonotusaika on noin puoli vuotta hoitojen alkuun. Yritin tästäkin kysyä, mitä jos se viallinen kromosomi löytyy. Lääkäri sanoi, että eipä hätäillä tässä sitä, vaan palataan asiaan mikäli se löytyy. Aha.
Eli ainakaan ennen ensi kesää meillä ei ole edes ajatusta tulevasta lapsesta.
Mutta hei, eihän meillä ole motivaatiotakaan. Ja ei anneta näiden pikkujuttujen häiritä."
 
Virvatulia, onko sulla siis nyt "pelkkä" OI menossa? Vai pisteletkö myös noitten letrojen jälkeen? Mun kohdalla clomeilla ei ollut vastetta, nyt käytin letroja herättelemään muniksia vähän rauhallisempaan tahtiin ennen pistoksia. Söin kaksi tabua päivässä viiden päivän ajan, neljän päivän jälkeen oli jo yli kymmenen follia kasvamassa, et yksi letro on varmaan ihan hyvä annos alkuun. Monellahan nää toimii vaikka clomit ei.
Eli mulla on PAS tarkoitus tehdä tähän kiertoon(tai no jo kahteen edelliseen, mutta ei ole onnistunut). Mutta ehkä nämä lääkkeet toimii paremmin kuin clomit.
 
Äyh mitä käytöstä... vaikka välillä tuntuu, että meidän klinikka on kyllä sössinyt montakin asiaa, niin ei se sentään ihan tommosta ole. Kyllähän noista voi valitusta tehdä, mutta itse ainakin annan rakentavaa palautetta vasta hoitojen jälkeen. Se hyvä puoli yksityisellä käymisessä on, että jonotusaikoja ei ole ja puheluihin vastataan heti... kallistahan se on, mutta meillä ainoa vaihtoehto, joten ei oltais julkiselle puolelle päästykkään... Mitä tohon nyt voi sanoa, tosi kamalaa :mad:
 
Pirunpelto lääkäri on kyllä ollut todella emptiakyvytön ja vähättelevä teitä kohtaan, siis todella ihmeellistä käytöstä. Missään nimessä lääkäri ei saisi vähätellä migreeniäsi tai teidän motivaatiota. Ihan varmasti kaikilla jotka hakeutuvat lapsettomuushoitoihin on motivaatiota, eihän niihin hoitoihin muuten lähdetä. Motivaationa on saada oma lapsi. Teillähän on oikeus pyytää lääkärin vaihtoa halutessanne. Ei ole pakko asioida tuollaisen lääkärin kanssa.
 
Jonpa lämmin halaus! Onpa kummallinen episodi koko juttu, mutta tosi hienoa että uusi hoito onnistuu nopealla aikataululla. Ymmärrän, että tässä kohtaa se ei lämmitä.

Pirunpelto Voi ei, eipä kuullosta mukavalta käynniltä. Ja voin uskoa tuon turhautumisen tunteen odottelun kanssa (me kanssa junnattiin melkein vuosi ennen kuin mitään tapahtui..).

Varovaiset onnittelut jasminalle. Kyllä viiva mun mielestä ihan hyvältä näyttää ja olethan vielä tosi aikaisilla päivillä.

Ihanaa Lottainen, voi kunpa se siitä vahvistuis. Tsemppihalaus täältä :love:

Ja kymmenille muille, että unohdin jo kenelle mun piti jotain huikata.

ON: tänään haettu pakastettu, sulatettu, jatkoviljelty, pakastettu ja uudelleen sulatettu alkio mukaan. Siirretty oli siis 5-päiväinen blasto ja kuulemma sulatuksen jälkeen näytti hyvältä, oli solut palauteneet (??). En osannut enempää asiasta kysyä. Nyt kauhea flunssa päällä ja olen ihan varma, että keho ei ole mitenkään vastaanottavainen. Hyvä heittää jo tässä kohtaa kirves kaivoon... No, mun tiedot vois päivittää piinailijoihin, josko kuitenkin tästä vielä piina kehittyy.
Vilijonkka_ testipäivä 14.12 (1.12 siirretty 5-päiv.)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala

Yhteistyössä