IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi miten ihana katsella sun testiä Bridge!:love: Tää oli nyt just The Solu joka halusi matkaan, upeaa!

Flow tsemiä punktioon! Tuu sit kertoo miten meni. Mä oon matkalla 2.ultraan ja tänään selvii onko punktio pe vai ma. Jännittää, on mun eka. Toivon että sulla menee kaikki paremmin kuin hyvin!:)
 
No joopa joo..mun kroppa pistää kaikessa kampoihin. Tällä kertaa oli tokassa ultrassa sentään useampi rakkula, mut olivat vasta 10-13millisiä! Eli ei tod.vielä valmiita. Et himmeet lääkkeet et saadaan useampi rakkula ja sit ne ei meinaa kasvaa!
Perjantaina uusi ultra ja tsekataan tilanne. Hitto sentään että pitää kaiken olla näin vaikeeta.
Limakalvo oli kuulemma tosi hieno 8mm..ja sen perusteella oletti et ois löytänyt jo isompia rakkuloita. Voiko muuten limakalvo kasvaa jotenkin liian paksuksi siirtoa ajatellen??
 
Kiitti Lottainen! Varmaan menee maanantaille, mutta älä huoli, estopistokset pitää ne siellä ja on parempi, että ne on kypsiä. Mulla tais olla ne kaks liian aikaisia, eikä sitten kasvaneet ICSIn jälkeen kovinkaan hyvin.
Tuosta limiksestä en oikein tiedä, oon itsekin suht noviisi. Jos on liian myöhäistä, niin pakastavat, eikä siinä ole mitään huonoa. Vauvat ovat hieman suurempia vain eli ei huolta. Suosittelen kasvatusta 5 päivään, koska silloin on paremmat mahdollisuudet saada normaali alkio kyytiin.
Flow, miten punktio meni? Toivottavasti et oo kauhean kipeä. Ota rauhallisesti, lepää ja juo vettä niin turvotus lähtee.
Vieläkö Hannuliini epäilee? Selvästi oot raskaana :)
 
Lottainen kylläpä se yrittää vähän laittaa kapuloita rattaisiin sinun kroppa, mutta onneks on hyvin aikaa kasvatella niitä lisää ja siirtää sitten vaikka pakastimen kautta niinku Bridge sanoi, se on tosi hyvä vaihtoehto myös! Minäkään en tiedä varmaksi tuosta limiksestä mutta tuntuisi äkkiseltään ettei se voisi liian paksu olla. Olet ainakin osaavista käsissä :love:

Onnea Bridge hienosta plussasta! Mikä tuo testi muuten on?
 
Itse tein taas samanlaisen wondfon liuskan kuin eilen. Tän aamun liuska on yhtä vahva kuin eilisen päivän. Toki kun tän aamun liuska on hämärästi värjäytynyt ihan keltaiseksi, ei pysty suorilta sanomaan onko vaalentunut vai tummunut eilisestä. Ainakin saman vahvuinen on. Onneksi verikoe huomenna.
 
Voi Hipsunpöpsy, sulla on jännät paikat. Oon sua päivän jäljessä ja olin suht down kun sait plussan niin aikaisin, eikä mulla mitään. Toivon onnea huomiselle.
Mandala, se oli japanilainen check one testi, 50 IU. Ajattelin ettei se mitään näytä mutta oli tosi selvä. Nyt toinenkin, eri merkkinen, samalla sensitiivisyydellä, selvä. Testaan huomenna taas, ihana nähdä ne viivat.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Toivon mukaan hipsunpöpsy kaikki menee hyvin! Kai sitä pitäis itekki vaa alkaa rentoutumaan ja alkais pikku hiljaa miettimään sitä et kaikki menee hyvin.. Ainakin tässä on muutamassa päivässä nähnyt sen et kun viiva on vahvistunut et hormonin määrä on alkanut nousemaan ja luulis et olis myös veressäkin noussut.
 
Tuli vihdoin ja viimein kirje Taysista. Ihan reisille meni tää eka ivf, siis 9 munasolua joista 6 hedelmöittyy ja kaks top alkiota, thats it. Neljä muuta ilmiselvästi roskiskamaa. Pakkasessa ei ole kuin yksi eli voipi olla tammikuussa hukkareissu. Aika vähän hajottaa ihmistä.
 
Voi lottainen toivottavasti ne siitä vielä kasvaa? Nostettiinko sun annosta vielä? Mulla limis oli eka ultrassa 11.5mm ja kauhistelin et onko liian paksu ja tokassa 12mm ja lääkäri sanoi et todella hyvä eikä voi olla liian paksu. Kertoi että raskauksia on alkanu 2mm limakalvoistakin ja että 20mm on myös vielä hyvä ja normaali.
Hipsunpöpsy toivotaan että se olisi se teidän alkio josta se vauva saa alkunsa!

Täällä punktio takana ja aika kivuttomasti meni. Särkylääkettä ja diapamia sain ja sit suoneen kans jotain. Oli aika höntti olo:ROFLMAO:
Mut henkilökunta oli aivan mahtavaa silitteli mun kättä ja päätä koko ajan ja jutteli. Koko ajan piti ajantasalla mitä löytyy ym.
18 munasolua saatiin. Osa oli pienempiä eikä ollut varma onko kypsiä mutta punkteerasi kaikki kuitenkin. Mies jännitti omaa näytettään mutta sekin oli mainio:love: viimeksi siittiöiden määrä oli 24milj/ml ja nyt 42milj/ml eli aika suuri ero. Ja ihan eka näyte joskus vajaa kaks vuotta sitten oli 1% suoraan uivia ja diagnoosi oli että hedelmöityskyky hieman alentunut. Sen jälkeen annetut näytteet ovat olleet ihan normaaleja ja parantuneet koko ajan. Hän on lopettanut tupakoinnin, laihduttanut, syönyt terveellisesti ym. Eli elämän tavoilla todennäköisesti on merkitystä(y)
Nyt täällä lepäilen sohvalla ja mies haki pitsaa:love: vähän verta tuli ja hyytymää mutta on kuulema normaalia. Kaikki siis ok näillä näkymin!
 
Hyvä satsi saatiin kerättyä ja kiva kun keräys meni hyvin!:)
Koska saat tietää hedelmöittyneiden määrän? Hienoa toi miehen simppatulos!!(y)

Samalla menopur-annoksella pistän tänään ja huomenna illalla, sit katotaan tosiaan ultra taas. Sunnuntaista asti oon lisäks sitä orgalutrania pistänyt..
Harmittaa että kaikki tökkii näin, mut niin mulla kyllä aina kaikki menee. Ja juu, mä tiedän että pakkasestakin voi sit siirtää, mut se muutamankin viikon odottelu on ihan helvettiä kun reilun 4 vuoden jälkeen on vihdoin päässyt tositoimiin. Kai siihenkin sit osais asennoitua. Näitä takapakkeja vaan tuntuu koko ajan tulevan..:cautious:

Voi hipsuunpöpsy!:unsure:
 
Lottainen mulla noita 10-13mm tai jotain sinne päin oli myös sillon su ultrassa ja lääkäri sanoi että nekin kerkee kasvaa vielä keskiviikon punktioon. Joten tsemppiä sulle!
Hoitaja antoi numeron mihin huomenna saa soittaa kahden aikaan ja kysellä hedelmöittyneistä. Saa nähdä uskaltaako sitä kysyä. .. Viimeksi tiedettiin tilanne vasta siirtoon mennessä.
Vähän kahden vaiheilla siinä että oisko se sitten ollut se pitkä viljely vaiko se alkionkuoren avaus. .. Vaikka välttämättä ei ole kummastakaan kiinni onnistuminen..
 
Lottainen paljon peukkuja! Mulla on luomukierrossa folli 14mm ja siitä kaks päivää ovisplus ja raskaus. Ne voi kasvaa nopeastikin !

Bridge en nää kuvaa mutta onnea!

Ja kuka muu..oliks muita ..mä.en pysy kärryillä kun en pääse nyt päivällä tänne välttämättä.

Flow peukut!!

Hipsunpöpsy. Eipä se raskaus tarvi ku yhden alkion! ! Mutta ymmärrän. Meilläkin lahjasoluilla saatiin kymmenen josta jäi ne kaksi siirtoon (nega) ja yksi ainoa pakkaseen.

Neiti. Niimpä niin. Olipa toi taas yllättävää. Mua sitte ällöttää lukea niitä "me ei olla vielä valmiita perheenlisäykseen " ja sit kuukauden päästä lehdessä on raskausuutiset .
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Täällähän moni elelee jänittäviä aikoja :)

Täällä ei päästäkkään tässä kierrossa siirtoon. Kohdussa näkyi ultrassa taas jokin kirkastuma ja tehtiin samantien se mikä lie ultraus jossa kohtuun ruiskutettiin nestettä. Noh, onneksi se kirkastuma ei ollut edelleenkään kohdussa, mutta tohtori meinasi että näkyy jostain syystä kohdun läpi. Mikä lie, vasta jälkikäteen aloin asiaa pohtimaan ja kaikkea mahdollista kävi mielessä.

Tohtori päätti samalla käynnillä raapia vähän kohdun pintaa. Sanoi että lapsettomuuslääkärit uskovat että kohdun raaputtelu aktivoi kohtua muutamassa seuraavassa kierrossa ja olisi täten otollisempi raskautumiselle. Kysyin samalla että onko jotain muuta lääkitystä mitä voisi kokeilla kiinnittymiseen. Sanoi ettei ole mitään sellaista lääkettä mikä varmasti tehoaisi, jos olisi niin sitähän käytettäisiin kaikilla. No tämän tiesinkin, sehän on niin yksilöstä kiinni. Sanoi kuitenkin että jos haluaa kokeilla, niin voi ottaa 100mg primaspania.

Nyt on pakko sanoa että tuon rapsuttelun jäljiltä on kohtu arkana. Pistelee inhottavasti.
 
Lottalainen, täällä ihan samoissa mennään, eilen 10-13mm ja pe-aamulla uusi ultra, jolloin päätetään päästäänkö maanantaina punktioon. Ja limakalvo 8,1mm. Toivotaan hyvää kasvua, olo alkaa olla täällä ainakin aika pullukka ja tuskainen... Kiitos pcon munarakkuloita on aika paljon. Peukut pystyyn ja tsemppiä! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: virvatulia
Ohhoh Pupuska! Tosiaan ihan samoissa!:LOL: Oliko sulla eka vai toka ultra eilen? Mulla perjantaina on siis kolmas vähän niin kuin extra-ultra.
Mulla oli yli 10mm 14kpl, alle ton kympin ei laskenut.
Mulla olis reservissä rakkuloita vaikka muille jakaa mut työ ja vaiva et lähtee kasvuun ja sit näemmä kasvu kovin hidasta.
Vaikka mullakaan ei kuin se nelisentoista niin aikalailla jo painetta alavatsalla, etenki istuessa melkein kipua jo.
Jännätään siis yhdessä perjantaita!:)
 
Tänään kävin (nolla?)ultrassa ja lääkäri sanoi että hieno juttu, kohdun limakalvo hyvä ja pieniä rakkuloita näkyy munasarjoissa. Aattelin että jes, hain gonal-f:n apteekista ja ootin että varmistussoitto annoksesta (350iu!) tulee ja pääsen pistämään.

Puhelu tuli Naistenklinikalta (hoito päätetään siellä ja seuranta omalla kotipaikkakunnalla) ja tuloksena se että Synarela ei oo toiminut toivotulla tavalla, ilmeisesti oon ovuloinut (jossakin välissä Terolutin aikana?), limakalvokin oli 6 mm ja tänään kp 8. Aikataulu myöhästyy ainakin viikolla tai peruuntuu kokonaan, sen saan tietää vasta ens viikon keskiviikkona. Kyllä ottaa päähän. Meni luotto tänpäiväseen ultraajaan...

Muoks. Lottainen, miulle voi päivittää
Wawwi #05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
Kiitos. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mun tarina lyhyesti. Menkkojen piti alkaa ke 7.10. muttei alkanut... Lääkäri päätti aloittaa Gonalin piikityksen kuitenkin pe 9.10. ilman ultraa teki siis päätöksen. Samana iltana (pe) alkoivatkin menkat. Eli Gonalin piikitys alkoi kp 1, annos 125 yksikköä. Tiistai-aamulla 13.10. mukaan tuli Orgalutral. Ke-aamulla oli eka ultra, yhteensä 50 kpl munarakkuloita 6-8mm kaikki, limakalvo 4mm. Gonal-annos nostettiin: 187,5. Pe-aamulla 16.10. oli toinen ultra, tilanne oli täsmälleen sama kuin pari päivää sitten keskiviikkona ekassa ultrassa :( Gonalin annosta nostettiin jälleen, nyt 225 yksikköön. Eilen tiistaina kolmas ultra, parhaimmat munarakkulat yhteensä reilu 10 kpl 10-13 mm, loput 45 kpl oli 6-9mm. Gonalin määrää laskettiin eilisestä illasta alkaen 187,5 yksikköön. Hitaasti siis tuntuvat reagoivan ja lääkärit pelkäävät hyperiä. Tai sitä, että munarakkulat lässähtävät viikonlopun aikan, jos alkavatkin kasvaa nopeammin. Sanoivat, että kasvu kiihtyy, kun rakkula suurenee... Perjantaina siis neljäs ultra ja toivon, että olisivat kasvaneet sopivasti, muttei liikaa, että maanantaina päästäisiin punktioon. En tiedä, yritän olla toiveikas ja positiivinen. Gonalia pistetty nyt 12 päivää ja Orgalutralia 9 päivää, alkaa akka olla aika tökitty :D Jännityksellä kohti ylihuomista!
 
2 yötä seuraavan verikokeeseen ja sit taas pitkä odotus edessä.. Luin netistä et vaikka tyksin hoitaja oli sitä mieltä et luget loppuu viikonlopun aikana niin jos päätän ite jatkaa niitä niin niistä ei pitäis vissiin olla haittaa.. Mulla alapää kohta verillä ku käyn niin useasti vessassa..
 
Pupuskan hitaasti reagoivat follit on siis samanlaisia kuin itsellä.
Ekassa kerranhan mulla laskettiin olevan reservissä viitisenkymmentä rakkulaa ilman lääkeapuja ja aloitettiin maltilla 150 yksikköä. Tuloksena oli 2 karannutta follia.
Tätä kiertoa pohjattiinnviine kierron loppuun teroluteilla ja progynovalla ja uusi kierto lähti menopur-annoksella 275. Nyt siis tokassa ultrassa oli saldo tosiaan yhtä nihkeäkasvuinen kuin sulla. Jännittää perjantain tulis ja just että mitä jos lässähtävät ennen aikojaan. Ei ehdi jännätä punktiota ja siirtoa kun joutuu näitä kasvatus-ultria vaan jännäämään kierto toisensa perään.(y):alien:

Oho wawwi onpa tosiaan omituista että ultraaja ei oo huomannut mitään. Oliko noi puhelun tiedot joidenkin verikokeiden tai muun pohjalta saadut tiedot? Siis et oot ovuloinut jne? Toivotaan et pääset tässä kierrossa jo tositoimiin!

Nenna auts! Kohdun raavinta kuulostaa kivuliaalta! Sanoiko lääkäri mitään et sitä kohdun läpi näkyvää juttua pitäis tutkia..? Jännä juttu.

Täällä pää hajoo yskimisestä.:devil:
 
Ompa wawwi kummallista(n) ensin sanotaan toista ja sitten toista. .. inhottavaa!
Mistä ne näki sit et oot ovuloinu, verikokeesta?
Nenna mulle kans lääkäri ehdotti mm. Tuota rapsutusta
Sanoi että voi olla paremmat mahkut raskauteen koska kohtuun tulee tavallaan samanlainen reaktio kuin että jos alkio olisi kiinnittynyt sinne. En ole kyllä varma että tarkoittiko hän siis että siitä rapsuttelusta seuraavassa kierrossa /siirrossa. Joku muisti jälki sinne kuitenkin jää kuulemma :)

Niin ja tuosta yskimisestä, niin ei yskittänyt eilen koko päivänä vaikka muuten yskä on niin kova et pää hajoo täälläkin. Oisko lääkkeet sit vaikuttanut (n)
 
Ja hannuliinilta piti kysyä että miksi haluat jatkaa lääkkeitä ohjeen vastaisesti?
Itsellä tästä hoitorumbasta niin vähän kokemusta, et en uskalla oman mielen mukaan tehdä mitään vaan noudatan orjallisesti lääkärien ja hoitajien ohjeita, enpä siis osaa ottaa kantaa sun tilanteeseen.
 
mä oon vaan jotenkin niin vainoharhanen et pelkään ettei mun oma hormoonitoiminta riitä pitämään raskautta yllä. edellinen keskenmeno alko vai muutama päivä lugejen lopetuksen jälkeen. pelkään et nyt käy myös samalla tavalla. mies on tosi positiivinen ja tsemppaa mua siihen et kaikki menee hyvin jne.
 
Ei ne mitään verikokeita ottaneet, olivat faksanneet kuvat täältä Helsinkiin meitä hoitavalle lääkärille. Ultrakuvissa oli joku löydös joka viittaa siihen että oon ovuloinut spontaanisti. Ja 6 mm limakalvokin tässä vaiheessa kiertoa siihen kuulemma viittaa.
 

Yhteistyössä