IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Jes sydänsuvenyön viivatkin tajunneet oikean suunnan!! :) ei kai ne noin alussa välttämättä be viivat joka päivä ihan älyttömästi tummene joten lupaavaa kyllä todellakin ja onnea jo tästäkin plussasta!! :love: Hitsi mä taidankin olla se kuka meistä vaan tänne jää yksin huutelemaan! :rolleyes:
 
Kiitos Mandala! Kyllä sitä yrittää olla hätiköimättä ja miettimättä yhtään pidemmälle.. päivä ja askel kerrallaan.
Ihanaa ja jotenki liikuttavaa miten sä jaksat täällä tsempata ja kannustaa muita vaikka omakin tilanne on mikä on... <3 iteltä se ei aina katkerimpina päivinä helpolla onnistu.. tai siis mitenkään. :oops: Niitä "mustia hetkiä" tulee nykysin sentään harvemmin kun joskus ennen.
Voi kumpa teillä nyt se seuraava alkio ois SE joka pysyy lujasti kii ja viihtyy siellä mukana kaikki 9kk vauvaks asti!! Onneks teillä on monta mahdollisuutta siellä jemmassa enkä kyllä usko että kauaa joudut enää täällä puolen huuteleen ;) yksin täällä ei joudu onneks (ja toki myös valitettavasti) koskaan oleenkaan.
Ihan erityisesti onnistumisia toivosin niille muillekin joilla jo useita epäonnisia hoitoja ja siirtoja takana!
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Onnea Vilijonkka_ !! Näitä plussauutisia on niin kiva lukea varsinkin täällä palstalla (y)

On: Mäkin hiljenin jo keväällä. Punktio tehtiin siis helmikuussa, hyperin vuoksi ei päästy tuoresiirtoon. Yks välikierto ja ultra passia varten, jossa lääkäri totesi mun olevan raskaana spontaanisti 5+ viikolla. Sekasinhan mä menin ja kiljuttiin ja itkettiin onnesta miehen kans. No, verikokeet sano et ei raskaana. Lääkäri selitti, et varmaan joku nestekertymä se sit olikin.. :eek:

Toukokuussa päästiin passiin, yhdeksästä alkiosta jäi pakkaseen jäljelle viisi. Yksi hyvä siirrettiin. Nega, hcg alle 1 -> kesätauko ja nyt piti yrittää uudestaan, mutta ultrassa huono limis eikä johtofollia. Ootellaan siis josko seuraavaan luomukiertoon sit onnistuisi. Tää on :poop::poop::poop: odottelua. Kolme kaveria on tullut raskaaksi tänä keväänä ja yks on saanut vauvan. Toki onnellinen heidän puolesta, mut tuntuuhan tää epäreilulta.

Mandala tsemppihali! ! Inhottavaa kun plussaa niin odottaa eikä siihenkään voi luottaa. :cry:

Täällä siis vaan odotellaan ja odotellaan ja odotellaan.
Missä vaiheessa ollaan suunniteltu kahden alkion siirtoa?
 
Hei kaikille, uusi kirjoittelija ilmoittautuu. Kyseessä nainen 3-kymppinen, mies 4-kymppinen. Yritystä vajaa 2 vuotta taustalla ja julkisella ollaan oltu 11/2014 lähtien hoidoissa. Tehtynä OI+IUI x 4, kesäkuussa 1. IVF (tuoresiirto nega) kera hyperin ja nyt on menossa pp11 ekasta pakastesiirrosta. Pakkaseen saatiin hyvin alkioita, mikä herätti mussa viimeistään varmuuden siitä, että eiköhän se implantaatio taida olla meidän kompastuskivi. Yhdenyhtä haamua en ole yrityksen aikana onnistunut saamaan tikkuun. Mitään selittävää tekijää yrityksen onnistumiselle ei ole löytynyt. Inssien aikaan löytyi toisesta munasarjasta 2 cm:n endometriooma, mutta se ei ole kasvanut eikä sille siis tehdä mitään. Mulla on joitakin endoon viittaavia oireita (ajoittaiset yhdyntä-, suolisto- ja virtsauskivut), mutta ei mitään klassisia, joskaan eihän niitä toki kaikille ole. Diagnoosi näyttää lääkäristä riippuen vaihtelevan selittömästä endometrioosiperäiseen infertiliteettiin.

Vertaistukea koen tarvitsevani nyt ja kipeästi. Mielenterveys on tosi kovilla, stressinsietokyky ihan alentunut (keskittymisvaikeuksia, ahdistuneisuutta, itkuisuutta) ja siihen ei varsinaisesti ainakaan Lugeista oo apua. Tän hoidon testausta oon pitkittänyt, sillä joudun tänään viemään rakkaan lemmikin piikille ja se yksistään on niin kova pala. Ehkä täältä saisi vertaistukea, täällä kun tuntuu olevan aktiivinen kirjoittelijakunta. Ja kymmeniä muita naisia, jotka mun lailla tuntee olevansa jyrkänteen reunalla odottaen, että tuuppaako joku yli vai kaappaako syliin ja pelastaa. Voimia kaikille, missä vaiheessa hoitoja olettekaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
epplu onko sulle väläytelty vaihtoehtona tehdä PAS lääkkeelliseen kiertoon? Mulla näin päädyttiin naistenklinikalla kun pakkasessa ei enää ollut montaa alkiota ja limis jäi yhdessä luomukierrossa hipan vajaa 6mm. Lääkkeellisessä PAS:ssa ainakin pystyy pelaamaan aikaa sen limiksen kasvatteluun!

Tiedän tunteen kaverien raskautumisista. Me kun aloiteltiin hoitoja vuosi sitten kesällä niin valehtelematta melkein samaan aikaan alkoi yksi jos toinenkin kaveri ja tuttu postailemaan facebookiin sun muualle raskauksistaan. Olin ihan äimistynyt siitä ihmismäärästä. Nyt iso osa ovat jo synnyttäneetkin ja meillä ei vieläkään pysyvää onnistumista. Kyllä se pistää harmittamaan jos ajattelee asiaa.

Jotenkin tuntuu kuin raskautuminen ja äitiys on jokin tietty salaseura mihin vain jotkut pääsee osalliseksi. Tulee olo kuin kerran ala-asteella kun en päässytkään kaverien mukaan poikien kanssa leffaan kun joku pojista ei ollutkaan tykännyt musta tms. Hölmö vertaus mutta saman tyylinen fiilis on, että mut on jätetty ulkopuolelle tästä kerhosta mihin kaikki tuntuu voivan pääsevän niin helposti. Nyt varsinkin kun ensimmäinen onnistuminen sattui, ihan kuin olisin ollut sen kerhon ovella jo, mutta ovi suljettiin sitten kuitenkin.

leona_ tervetuloa lämpimästi tänne! valitettavasti sinäkin tänne olet ajautunut, mutta me ei suljeta ovia lukkoon perässä, joten kyllä täältä aina pois pääsee ;)
Osanottoni lemmikin viemisestä viimeiselle matkalle :( meillä on 14 vuotias kissa kotona jonka viimeistä matkaa kauhulla odotan, vaikka onkin todella hyvässä kunnossa.

Mulla on itselläni 8 siirtoa takana, joista kaksi tuoresiirtoa ja loput PAS, joten olen lukenut jonkin verran netistä näistä asioista ja asiantuntijat kertoo, että suurimmaksi osaksi onnistumattomuuteen on syynä alkio itsessään. Vaikka alkio jakautuisi hyvin ja näyttäisi päällisin puolin hyvältä, kertoo se vain osan tarinaa kuitenkin. Tottakai joillain on sitten oikeasti kiinnittymisessä ongelmaa, siihen onkin sitten lääkitystä olemassa kuten täällä Lauriska kertoi että molemmat kerrat kun on raskautunut on kortisoni ollut mukana. Mä veikkaan että meillä on huonoja ne alkiot sitten varmasti ollut koska nyt ekaa kertaa kiinnittyi kun testit näytti monta päivää plussaa, mutta tippui sitten pois matkasta eli tuskin oli elinkelpoinen alkio sittenkään.

Toisaalta nämä hommat on kyllä sellaisia tähtimaailman juttuja, että joskus vain tarvii olla tähdet oikeassa linjassa, että se onnistuu! näin ainakin tuntuu hehe :)
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Pikaista päivitystä: Nyt ollaan saatu todella hyviä alkioita, sanoivat hoitaja ja lääkäri. Ovat kuulemma paljon parempia kuin edellisellä kerralla. 2 TOP alkiota, yksi B luokkaan kuuluva ja kaksi vähän heikompaa. Nyt siis siirrettiin yksi TOP alkio kyytiin ja jännäily alkakoon! Josko se nyt....
 
Kiitos kovasti kaikille onnittelijoille :love:. Sydämestäni toivon, että mahdollisimman moni 'tulisi perässä'.

Edelleen aika epäuskoinen olo, että toinen PAS tuotti plussan. Koskaan ennen ei ole haamun, haamun haamua testiin tullut. Oireet edelleen loistavat poissaolollaan, vähän ihon kunto huonompi kuin normaalisti mutta ei muuta. Ehkä ihan pientä 'hassua' tunnetta jossain tuolla. Vähän niin kuin menkkakipua, mutta paljon lievempää..

Tunnen tietyllä tapaa syyllisyyttä, että saimme plussa näinkin 'helposti', vaikka aika/matka pitkä olikin. Tosiaan yli kaksi vuotta ollaan jo oltu hoidoissa. Ihan ensimmäiseksi terveyskeskuksen lääkäri kertoi meille, että kannattaa harkita lahjasoluhoitoja kun oli saanut miehen spermatulokset. No sitten odoteltiin ja odoteltiin, muistaakseni 3*3 kuukautta (varmistus, lääkkeen vaikutus, kromosomitutkimukset jne.) ja lopulta normaali sperman tulos. Tämän jälkeen ovulaation induktiot (6 kpl?) ja inssit (3kpl) tuloksettomina. Sitten IVFfiin ja munasoluja kerättiin reilut 60 > eipä sitten koskaan päästy tuoresiirtoon. Ekaan PASsiin valmistautuminen estradot laastereilla huhtikuussa, joilla ei mitään vaikutusta limakalvoon, kierto ajettiin alas ja taas odoteltiin. Eka PAS toukokuun lopussa ja toinen nyt, josta siis tämä plussa. Niin ja tässäkin limakalvo oli seurantaultrassa just yli 6 mm eli kyllä noinkin ohuella voi onnistua (tätä googlettelin ihan paniikissa tässä keväästä asti :cautious:).

Oho tulipa pitkä tarina, sorry. Nyt jalat maassa ja mies pitää onneksi maanpinnalla hyvinkin. Sanoo, että ei tämä voi onnistua kun ei tähänkään asti ole onnistunut. Mutta siitä huolimatta yritän nauttia 'salaa' tästä tilasta, koska en osannut kuvitella tähän pääseväni. En kyllä vielä osaa, mutta yritän o_O.

Mut vois siis listaan (jos sitä vielä pidetään) päivittää plussanneisiin, Vilijonkka_ 1.IVF 2. PAS (plussatesti 20.8)

Ettekä te muusta vielä pääse... käyn täällä joka tapauksessa kurkkimassa teidän tilanteita.

Nenna hienoa, että punktio meni hyvin ja tuloskin kuulostaa oikein hyvältä. Tsemppiä piiiitkiiiin piinapäiviin.

Mandala sun pitää tulla mun mukana, mä niin toivon. :love:

epplu samaa mietin minäkin, että eikö teille voisi tehdä siirtoa hormonaaliseen kiertoon?? Kysyin viimeksi klinikalta, että millaisessa tilanteessa mulle siirretäisiin kaksi alkiota. Meillä oli alkiot neljässä kahden alkion orressa ja molemmissa PASseissa sulatettiin tietty molemmat. Klinikalta sanoivat, että ekassa hoidossa siirtäisivät kaksi vain silloin, jos toinen sulatetuista ei kestäisi jatkoviljelyä misään olosuhteissa. Muuten eivät siirtäisi kahta. Me siis ollaan julkisella eli saattaa olla klinikkakohtaisia eroja.

Ja kenellähän muulle piti vielä kirjoittaa, en pysty muistamaan.

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua. Nautitaan lämmöstä :)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)

ananias # 2011 # ensimmäinen #
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS # 1.IVF/1.PAS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI
Ellae
# toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
epplu
# 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön # 1.IVF
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä) #
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön #
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen # selittäm./endo? # 3.IVF/ICSI
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo # 1.IVF
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt #
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/2.PAS
Hilippa
# 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt # 2. ICSI/1.PAS
ilo2010
# kesä 2012 # toinen # PCO #
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo # 2.IVF/2.PAS
Jännää
#1/2015#ensimmäinen#selittämätön # 2.IVF
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt #
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Liljeby
# 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön #
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu # 2.IVF / 1.PAS
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa #
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen # 2.IVF
patsuli
# 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt # 5.ICSI
Retikka
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sarah85
# 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön # IVF
Tintti_76
# 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut #
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön # 5.ICSI
Untuvikko80
# 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet # 5.IVF/ICSI
Vilijonkka_
# 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt # 1.IVF/2.PAS
kop kop
# 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt # 1.IVF/ICSI/x.PAS
empuska
# ensimmäinen # selittämätön #
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Hillerihiiru
# 2012 # ensimmäinen # toinen munatorvi poistettu + siittiöt # 4.IVF/ICSI
JONPA77
# 2005 # ensimmäinen #
nans # toinen lapsi # PCO + siittiöt # 1.IVF
kiia-s # 2011 # ensimmäinen # PCO # 1.IVF
leona_ # 2014 # ensimmäinen # 1.IVF / 1. PAS

Piinailijat: :whistle:

Nenna81 - testipäivä?
leona_ - testipäivä?

Plussanneet: :love:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti
1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi12 3.ICSI
Heinäkuu 2015
Läiti - luomu
Elokuu 2015
Vilijonkka_ 1.IVF 2. PAS

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Viimeksi muokattu:
Punktio aika varattu tiistaille, alkaa jo jännittää :D
Ei sielä vieläkään tainnu 7 rakkulaa enempää olla ja suurimmat 13mm ja hoitaja kyselee että eihän ole kauhean tukala olo ja gonapeptylin vaihettiin irrotukseen (ensin oli tarkotus olla pregnyl) joka ilmeisesti pikaisen googlauksen perusteella on käytössä jos riski hyperiin..
Toki inssissäki rakkuloita sitten yhtäkkiä kasvoi liikaa, mutta en osaa ite pelätä hyperiä kun ultrissa niin vähän rakkuloita taino kyllähän sielä niitä minejä runsaasti näkyy :rolleyes: Olokin on ihan normaali. Ultran jälkeen oli eilisen päivän arka alavatsa mutta ei enää mitään ongelmaa :) Mutta tiistaihin on vielä monta päivää..
Pahoittelut kirjoittelen vaan omia juttuja mutta tuntuu ettei ystäviä kiinnosta nää mun jutut nii pakko jonnekki päästä kertomaan ku omassa mielessähän ei mitään muuta tällä hetkellä liikukkaan..:whistle:
 
Nennalle tsemppiä piinailuun! Melkein samoissa mennään kun meillä siirto oli torstaina (y) ja hyvä kun saitte hyviä alkiota!
Epplu kannattaa kysyä sitä lääkkeellistä kiertoa. Meillä nyt ekaa kertaa se kun kaikki 3 tai 4, montako niitä nyt jo on ollu, alkionsiirtoa on menny mun mielestä hukkaan kun ovulaatiosta ei mitään varmuutta...Ihme pelleilyä. ..

Mandala en usko että sinä tänne kovinkaan pitkäksi aikaa jäät (y) uskon että teitä onnistaa hyvinkin pian uudestaan !!:love:

On: mitään rusehtavaa vuotoa ei vielä ainakaan ole alkanut kuten pelkäsin. Näin on siis käynyt kaikkina muina kertoina lutinus en aloituksen jälkeen. Jostain voi siis olla tyytyväinen. Tai voihan se vielä alkaa kun nyt menin sen sanomaan:sick:

Pelkään tulevaa testaamista, kun nyt olen ollut jotenkin positiivinen ja ekaa kertaa on tuntunut että mun sisällä on jotain. Muina kertoina olo on ollut jotenkin tyhjä enkä ole osannut kuvitella että sisälläni voisi kasvaa jotain...
Miten te muut, vähennättekö kahvin juontia siirron jälkeen tai muuten muutatteko elämäntapojanne?
 
Tikut on tummunu edelleen perjantaista, tänään o-testi tummempi kun toinen viiva ja r-testi tasavahvaa.
Voin laittaa myöhemmin kuvaa koko testirivistöstä jos saan jotenkin liitettyä tänne..

Viikonlopun aikana ei tullu testailtua, on ollu niin paljo muuta murhetta ja ikävää...niinhän siinä sit kävi kuten pelkäsin, erottiin mieskaverin kanssa pe-la yönä. Kerroin sille tilanteesta pari päivää aiemmin. Ei siinä mitään sen kummempaa riitaa tms. ja voidaan vielä nähdä ja olla kavereita, mutta eipä sitä varsinkaan nyt uskalla iloita yhtään tästä toisesta paremmasta käänteestä kun ei mun onni tunnu kuitenkaan kestävän, se pienikin riemu on jääny tän kaiken muun alle. Pari päivää menny itkukohtauksissa. Pelkään että jotenkin aiheutan keskenmenon tälläsellä ressillä ym. masennuksella...

Perjantaina pp10 verikoe oli 183, eli nyt pp13 pitäs olla kai jotain 550 - jo likemmäs 600? Mitään etomista kummempaa oiretta ei oo, tisseissä ei vieläkään mitään "eloa". En muista yhtään missä vaiheessa ne viimeks alko muuttua. Ruokahaluttomuus voi johtua osin tästä muuten paskasta tilanteestakin. Välillä tulee hirvee nälkä mut mikään ei oikein maistuis ja syöminen on väkinäistä.

flow^ Oon eläny ihan normaalisti siirtojen jälkeen, ei mitään yltiömäistä ryyppäystä tms. tietenkään. Vasta sitten jos testeissä on alkanu näkyä jotain niin oon ruvennu kiinnittään enempi huomioo syömisiin ym.
 
No voi harmi miten elämä heittelee saman aikaisesti kuin antaa iloa *hali* :( mutta se nyt on kuitenkin aikas varma, että keskenmeno ei murehtimalla tule, joten toivotaan että se pikkuinen siellä kasvaa kovaa vauhtia ja auttaa unohtamaan muut surkeudet!

Mä kun odottelin niitä pp14 verikoetulosta ja mulla kun oli se pp12 tuloskin laahannut päivän jäljessä niin hoitsu sanoi, että jos päivän jäljessä vieläkin niin sitten tulos pitäisi olla 220- muistaakseni jotain 500. Eiköhän sulla ihan linjassa ole kun noin hyvä tulos jo pp10! tsemppiä ja jaksamista!

Jännä juttu muuten tuo syöminen ja nälkä. Mullakin sinä lyhyenä aikana tuli välillä aivan järjetön nälkä hetkeksi ja sitten se saattoi hävitä kokonaan. About koko sen ajan kun oli raskaushormonia kehossa niin nukuin todella pinnallisesti ja pätkissä, niin aamuyöstä saatoin oikein herätä kun tuli niin kova nälkä, mutta meni ohi usein ilman syömistäkin. Tuli jotenkin syötyäkin vähemmän kuin normaalisti, että painokin tippui jonku kilon sinä aikana.

flow mä olen ainoastaan muuttanut elintapoja alkoholin suhteen siirron jälkeen. Olen siis kaksipäiväisten alkioiden siirron jälkeen kokeillut sitä viinikikkaa välillä, mutta näiden blastojen jää kanssa kokeilematta, ainakaan silleen joka päiväisesti. Kahvia en enää juo muutenkaan ja röökiäkin on mennyt vain sähkötupakan muodossa jo muutaman vuoden, joten en ole siis kauheasti muuttanut mitään. Sähkötupakasta vaihdoin nikotiinittomaan nesteeseen tuossa viimeksi plussauksen jälkeen, mutta mun meni persiilleen niin vaihdoin nikotiinilliseen takaisin.

Edit: apua miten fiiliksissä mä olen nyt tästä hommasta yhden lääkärikäynnin jälkeen. Eero oli taas ihan mahtava, vastaili pitkän kaavan kanssa kaikkiin mun höpöttelyihin ja kyselyihin ja numerofaktat kaikista asioista jaksoi valaa uskoa tähän hommaan.
Ehkä jopa mahdollista, että mun rupualkiot sieltä selviäis siirtoonkin pakkasesta kun heillä on yli 90% onnistumisprosentti sulatuksissa (toisin kuin se 50% hävikki mikä mulla naikkarilla kävi.......!!!). Sain ovitrelleä tähän ennen ovulaatiota ajankohtaan, tää on taas uusi juttu, ihan jees!
Voip olla, että lopuksi tullaan näistä pilvilinnoista alas ja kovaa, mutt ihan sama - ei pysty nyt just olee hajalla!
 
Viimeksi muokattu:
sydänsuvenyö hienoa, että plussa vahvistuu mutta samalla kurjia uutisia. Kuten mandalakin sanoi, niin ei se keskenmeno murehtimalla tule. Hyvää jatkoa.

mandala Hienoa, että lääkärikäynnistä jää noin positiivinen vaikutus. Toivottavasti se ennustaisi hyvää.

Nenna81 ja flow onkos pitkiä piinapäiviä?

Omasta navasta, että raskaana kai edelleen ollaan :) (no joo, myönnetään että tänään piti testillä tarkistaa :eek:). Vieläkään en sitä usko. Nyt on muutamina iltoina pää vähän jomotellut ja 'hassu' tunne alavatsalla, mutta ei muita oireita. Neuvolaa en ole uskaltanut tilata, josko ensin odottais sen varhaisultran tuomion.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Paluu listalle :) 1.ivf/icsi ja 3.pas ensi viikolla. Tuleva testipäivä todnäk 11.9. Ihanaa päästä piinailemaan taas, johan meinasi iskeä epätoivo.

VILIJONKKA: Hirmusti onnea ja tarrasukkia!!! Jee :)

FLOW:Mä olen vähentänyt normikahvin pariin kuppiin ja juonu lisäks kofeiinitonta siirron jälkeen. Punkkutilkka silloin tällöin. Satunnaistupakoinnin (max 1-2/pvä) lopettanut viikkoa ennen siirtoa. Koska sulla testipäivä??

SYDÄNSUVENYÖ: Huisisti onnea sullekin!! Tosin kyllä kurja tilanne muutoin, jaksamista!

LEONA: Teretulemast joukkoon! Täällä saa kyllä vertaistukea aivan varmasti, vaikka ei soisi kenenkään tänne oikeasti joutuvan..

NENNA81: Pitkää pinnaa piinailuun ;) Koska testipäivä?

Joku kyseli aiemmin progynovan aikaisista vuodoista.. Taisin ite kysellä samaa alkukesästä ja myöhemmin selvisi vuodon syyksi kohdun ulkoinen :(

MANDALA: Mulla aika sama coktail kuin sulla. Eka letrot, sit ovitrellea pientä annosta ja myös irrotuspiikiksi. Kohta alkaa vielä progynova ja lutinus. Ensi viikolla siirto ja triplavarmistuksella mennään ainakin testipäivään asti. Jos siis joku neljästä blastosta selviää sulatuksesta (selvisi kyllä viimeksikin). Tsemppiä siirtoon! Montako blastoa pakkasessa? Tuolla klinikalla käy kyllä ilomielin :) Naikkarilla 2011 parin inssin verran ja heti rupes tökkimään se pelleily, että seuraavana vuonna mentiin yksityiselle. Onneksi pk-seudulla on valinnanvaraa noista yksityisistä. Kun ei nekään kaikki ihan viritettyjä klinikoita ole..
 
Kiitos Vilijonkka_, Mandala ja kop kop!
Tänään hcg oli 727, eli noussu enemmänkin kun ois tarvinnu..? Hetihän sitä jotain pahaa aattelee jos mitä vaan poikkeevaa.. vaikka parempi kai noin päin ku et ois liian hitaasti noussu.
Joudun soittaan neuvolaan jo huomenna kun pitää pyytää lähete kilpirauhasarvojen tarkistukseen ja jos sais sitä kautta varhais-uä lähetteen. Mutta en kyl halua että mitään aikoja sinne muuten vielä laittaa, niitä on niin ikävä perua sitten JOS....

Halusiko joku muuten perustaa ketjun jossa vois kysellä ja piinailla näitä plussan jälkeisiä juttuja, kertoo kuulumisia jne, esim. "ivf/icsi/pas -plussan jälkeen"? Ite en ainakaan aikoihin tai ehkä ollenkaan uskalla mihkä odotuspuolelle, sieltä kun on kertaalleen lentäny jo takas tänne, ja muutenkin, tännehän sitä kuitenkin enempi tuntee kuuluvansa. Enkä missään tapauksessa halua pahottaa kenenkään mieltä hoitoketjussa, ja siks vois jatkaa näitä huolia, iloja jne. muualla. Se piina kun ei todellakaan lopu siihen plussaan, päinvastoin jatkuu entistäkin pahempana.

Tässä nyt vielä loppuun niitä testejä.. ei saanu oikein kunnollisia kuvia, kamera meinas ylivalottaa jatkuvasti ne täysin valkosiks ym.pp4-10.jpg ..pahottelut että kuvat on todella epäselviä, tää systeemi ei antanu liittää muita kun vanhalla surkeella puhelimella otettuja. Alempana siis ne tänpäivän pp13.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Sydänsuvenyölle hirveästi onnea! Mutta samalla kyllä sulla niin kurja tilanne..:unsure:

En ole edes miettinyt mikä on Testi päivä kun ei meille sellaista anneta.
Eli jos siirto viime torstaina niin onko perjantai pp1? Eli nyt ois pp5? Vai miten se.menee ?:LOL:
Pp14 ois siis ensiviikon torstaina eli 3.9

Mutta en kyllä uskalla testata. .. Ei oikein mitään tuntemuksiaan ole.. Välillä jotain pientä jomottelua... Ja on pitkät piinapäivät (y)
 
Mahtava hCG nousu sydänsuvenyö!!! :love:(y) sun testisarjakin näyttää hyvältä. Huomaa tosiaan miten kökköjä nuo RFSU:t (?) on, tosi haaleita. Mä en ikinä enää niillä kyllä testaa.
Jännä muuten että kännykällä katsottuna sun linkit toimii mutta tässä koneella ei. Tää palstauudistus on kyl aika hanurista välillä....

Ei näy se hoidoista plussanneiden ketju olevan enää toiminnassa, harmi sinällään koska siellä varmasti itse voisi kuvitella tuntevansa olonsa eniten kotoisaksi.

Viljonkka oikein hyvältä vaikuttaa :love::love:

flow voi tiedän kyllä tunteen kun ei halua edes testata, ei niitä negoja tee mieli katsella yhtään :mad: mutta annas olla, jos siellä testissä on mitään vilahtavinaan niin kyllä niitä tikkuja sitten kyllä näköjään tulee uitettua enemmän kun tarpeeks :giggle:
Minkä ikäinen alkio sulle siirrettiin muuten? Jännä ettei testipäivää anneta :eek: meinaatko vain odottaa tuleeko menkat vai ei? Toivottavasti ei tule :love: oireettomuuskin on todistetusti ihan oikea oire ;):D

kop kop nonniin samoissa mennään kaikin puolin, mullakin about torstaina siirto, ois mahtavaa saada piinailukaveri niin ei tule yksin taas höpöteltyä! :ROFLMAO:
Mulle ei mitään irrotuspiikkiä enää sitten määrätty erikseen, piikitän vain yhdet pykälät ovitrelleä kolme päivää. Onko sulla ovuloinnin kanssa ollut ongelmia aiemmin vai miksi tarvitset vielä irrotuspiikin?

Mä tyyliin haastattelin Eeroa sitten kaikista kohdun raaputuksista, alkiokuoren avauksista, kaikista mahdollisista tukikeinoista yms. Tosi mahtavasti hän sitten tosiaan kertoili kaikista, näytti jotain powerpoint slideja ja puhui tuoreimmista tutkimustuloksista. Kuulemma ei muuten kohdunraaputuksia enää tehdä oikein ollenkaan kun tulokset kertoo ettei se vaikuta mitenkään asiaan. Jotenkin oli vaan hienoa kuunnella ja keskustella asioista ja että aina kun aloin puhumaan niin hän lopetti mitä oli tekemässä ja kuunteli. Niiiin eri touhua! Tuntuu että saa kyllä rahalleen vastinetta.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala: Ovuloin aina aika kellontarkasti. Kaiketi ihan vaan varmistuksen varmistus, että folli/follit irtoaa ns. oikeaan aikaan kuvitteellista opua ja varsinaista siirtoa varten. 15naksausta riittää kerralla ja muulloin se yks. Käyn sillä toisella miehellä ja meillä taas natsaa huumori kohilleen, vaik ei E:ssäkään vikaa ole :)
 
Onnea sydänsuvenyö :) toivottavasti nyt menee loppuun asti (vihdoin)!

Tsempit piinailijoille, ja hermoja hermoja :)

Miten Kiian puntio meni??

Täällä vähän huonompaa: eka ultra takana (6pvää menny menipuria)ja tukalasta olosta huolimatta, ei siellä ollu tapahtunut juuri mitään :( viimeks oli muös siis pitkä kaava mutta sillon oli sumut ja nyt siis procren piikki mikä on ilmeisti saanu liian syvään uneen kropan..viimeks tässä kohtaa oli jo hyvä vauhti päällä. Nyt sitten nostettiin annosta ja Pe uus ultra. Että ahdistaa, tuntuu että menee ihan käteen koko hoito..
 
Mari voi eii :( eikö siellä meinannut kasvaa yhtään vai miten? Onneksi lääkemäärä muuttamalla ei varmasti tilanne ole täysin epätoivoinen kun vasta eka ultrakin! toivon kauheasti, että tulee parempia uutisia seuraavasta ultrasta!!!

kiia-s:n punktiokuulumisia minäkin mielellään kuulisin :)
 
^Oman kokemukseni mukaan sitä punktiota ei kannata jännittää lainkaan. Minuakin pelotti se ihan hirveästi etukäteen ja kysyin jopa mahdollisuutta nukutukseen. Lääkitys oli kuitenkin sen verran tuju että toimenpiteen aikana vain naureskelin ja kerroin varsin huvittavia juttuja.
Ei jännitä yhtään mennä toista kertaa, kunhan se päivä vielä koittaisi. Meille on siis nyt kolme kertaa ilmoitettu, ettei mahduta uusintakierrokselle ruuhkan takia.
 

Yhteistyössä