IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kaisla olen pahoillani :hug:

Henrietta, en meinaa kertoa ollenkaan. Jos oltais keretty tyhjentää yksityisen pakkanen, kertosin varmaan, mutta nyt ei voida kertoa koko totuutta hoidosta (koska eivät hoitais meitä, jos tietäisivät pakastealkioista), ei kerrota mitään. En usko, että tuo jo tehty hoito vaikuttais julkisen hoitoihin, kun siellä aika nihkeästi tehdään muutoksia. Meille oli julkisella määrätty pitkä kaava ja menopur puregonin sijaan, ja kokeilen niitä mielelläni. Ja meillä ei tuossa eka hoidossa ollut niin suuria ongelmia, että ois pakko kertoa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, täällähän on tullut plussia :) sydämmelliset onnittelut kaikille plussanneille!

Pahoittelut pettymyksen kokeneille ja tsempit piinailijoille!

Risukasa ja Mandala Kiitos tiedosta. Lienee parempi ettei stressaa sitä mihin kohtaa tuo ovulaatio sattuu.

Itselläni ilmeisesti nuo hoidon lääkkeet saivat kropan sekaisin, sillä menkat ovat myöhässä. Noh, lienee onni onnettomuudessa se ettei ainakaan seuraavien kuukautisten alku pitäisi sattua joulupyhien aikaan. Onko muilla hoidot vaikuttaneet kuukautisiin?
 
Isot voimahalit pettyneille :hug: ja kauheasti vielä tsemppiä piinailijoille! :heart: kohta sitä on kaiketi itsekin täällä taas saman asian merkeissä, yikes!

Kiitos hurjasti hammaslääkäri kommenteista. Varasin sen ensi viikon ajan nyt. JA tietysti sitten sen jälkeen tajusin, että jos ovis tulee samaan aikaan kuin viime PASissa (kp13) ja siirto samaan aikaan kuin viime PASissa (kp16) niin nyt sitten siirto osuisi juuri hammaslääkäripäivälle prkl eli joutunee ehkä siirtämään sitä sittenkin. Huoh :D
 
Tulin pikaisesti kysymään teidän mielipidettä. Mulla oli siis tänään virallinen testipäivä 1. IVF:n 2. PAS:sta. Negatiivista näytti se testi. Kysymys kuuluukin nyt, että jos kiinnittyminen olisi tapahtunut vasta viime viikon to-pe, niin näkyisikö testissä tänään edes haalea plussa?

Kp 18 meille siirrettiin blastokysta
Kp 25 mulla alkoi punainen vuoto, joka kesti vielä kp 26 iltaan
Kp 30 eli tänään raskaustestissä nega


Hoitaja oli ihmeissään, kun soitin tulosta, että miksei tämä toinenkaan blasto kiinnittynyt, kun yleensä blastot ovat aika ärhäköitä kiinnittymään.

Mietin tässä vaan, että uskallanko lopettaa jo lääkkeet? Polilta olen saanut sellaiset ohjeet, että testipäivänä saa lopettaa tukilääkkeet, jos on negatviinen.

On vaan jäänyt kaivelemaan tuo vuoto, että jos se olisikin ollut kiinnittymisestä..
 
Viimeksi muokattu:
Luis, en kyllä osaa valitettavasti minä sulle mitän muuta sanoa, kuin että sinuna tekisin testin kuitenkin uudelleen ylihuomenna vielä. Nyt on siis 12 päivää siirrosta?

ON:
Tänään oli ensimmäinen ultra pistosten aloituksen jälkeen. Munarakkuloita oli nyt "noin yhdeksän", ja koska ovat hieman pieniä vielä, niin pistelen nyt kolme päivää Fostimonia 150 yksikön sijasta 225 yksikköä. Perjantaina uusi katsaus ja päätös punktiopäivästä - eli onko ens viikolla ma, ti vai ke..

Vähän oon pettyny kyllä tuohon rakkuloiden määrään, mutta jospa laatu korvais sitten määrän. Toisaalta oon hyperiä pelänny, että siinä mielessä toki parempi, että rakkuloita on kohtuullinen määrä..
 
Hilppa: Juu nyt on 12 päivää siirrosta, mutta siirrettiin kyllä 5-päiväinen blasto silloin 20.11 Jostain englanninkieliseltä sivustolta luin, että pakasteblasto voi kiinnittyä myöhemmin, kuin tuoreblasto. Kyllähän kaiken järjen mukaan pitäisi testissä jo näkyä, mutta mutta...naisen mieli on tällainen, ettei millään meinaa mennä kaaliin tuo negatiivinen.

Sitä tosiaan mietin, että pitäisikö testin plussata 3-4 päivää kiinnittymisen jälkeen?

Hilppa: Hyvä määrä sulla on folleja tulossa. Oon ymmärtänyt, että 10 on se, mihin pyritään. Kun alkaa mennä paljon yli 10, niin laatu voi kärsiä. Eli sanoisin sulla olevan oikein optimaalinen tilanne, kunhan rakkulat siitä vielä kasvavat kokoa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Luis :hug: suna pyytäisin verikokeen, niin se ainakin ois varma tulos eikä jäis mikään vaivaan mieltä..

Enskierrossa tähystys-huuhtelun jälkitarkastus, pelottaa vaan ettei systeemit toimi vieläkään niinkun pitäs, sellasia repiviä vihlontakipuja kohdun seudulla vieläkin vaan mitä ollu km:n jälkeen. Mutta mistä sinne nyt enää tyhjästä /"neitseellisesti" vois alkaa jotai ylimäärästä materiaalia puskee...vaikka kai mun tapauksessa kaikki huonot omituisuudet on mahdollisia. Voihan se olla että endokin on taas heränny,.. no, kumpa oiskin "vaan" sitä.
 
Luis, hmmm ehkä itse jatkaisin sinne huomiseen ja testaisin uudestaan tai sit pyytäisin päästä verikokeeseen jos kuitenkin itseä mietityttää.

Hilppa, voihan sieltä isommalla annoksella lähteä lisää mukaan :) samaa mieltä, että mieluummin maltillisesti, että laatu pysys parempana.

Tänään pp12 ja en ole testannut, enkä uskallakkaan. Edelleenkään ei hirveesti tuntemuksia. Toissa iltana oksensin, menin normaalisti nukkumaan ja heräsin pahaan oloon. Ja sit tulikin yrjö. Jäi tohon yhteen kertaan että oisko joku pikanen pöpö ollu. Tänään välillä tuntunu jotai menkkamaisia kipuja aika laimeena. Mulla on letroilla oviksen jälkeen luteaalivaihe ollu 11 päivää et jännittää alkaako tänään. Toki luget voi pitää vuodon poissa. Plussaan en edelleenkään usko.
 
Luis: Mínäkin suosittelisin vielä testaamaan uudestaan. Kaikilla raskaushormonia ei vain muodostu yhtä nopeaan. Tuo verinen vuoto kuulostaisi ainakin siltä, että kiinnittymisyritystä on voinut olla. Toivon sinulle vielä sitä parasta! :heart:

Caro87: Kuulostaisi kyllä tuo äkillinen paha olo ja oksu aika hyvälle! Jospa se on kuitenkin sitä itseään. =)

Nenna81: Olit kysellyt hoitojen vaikutuksista kuukautisiin. Itselläni alkoi hoitokierrossa menkat 4 päivää oletettua aikaisemmin. Seuraava välikierto oli hieman normaalia pidempi, eli ovis tuli hiukan myöhemmin kuin normisti. Ja tässä kierrossa, johon PAS oli suunniteltu ovisplussa tuli vasta kp16 (normisti ollut kp12-14), joten vielä pidempi kierto tulossa tästä. Kyllä ainakin itselläni nuo hoidot näihin kiertoihin on hieman vaikuttaneet. Tosin stressiäkin on ollut...

Me saatiin tänään eka pakastealkio kyytiin! =)Alkio oli selviytynyt sulatuksesta täydellisenä 3-soluisena, joka oli ennen pakastustakin. Hirmuisesti ei ole luottoa tuohon alkioon juuri tuon 3-soluvaiheen vuoksi, mutta toisaalta taas tunnen, että tässä kierrossa mahikset onnistumiseen vois olla paremmat, kun on luonnon kierto Lutinuksia lukuunottamatta. Ja jostain olen mielestäni lukenut, että pakastesiirrot toisi parempia tuloksia kuin tuoresiirrot. Toivon todella, että tästä saatais se joululahja mitä ollaan jo useampia joulu odotettu. Onpahan ainakin jotain jännitettävää parin viikon ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiitos kaikille! Jospa teen niin, että jatkan lugesteronia ja estradot- laastareita vielä pari päivää, niin eipähän jää sitten mietityttämään. En tiedä saako meillä veritestiä, kun testipäivänä kuitenkin nega tullut kotitestiin.

Ehkä tässä on turha enää toivoa, mutta jäi vain mietityttämään tuo vuoto, kun ei mulla koskaan ole lugesteronin läpi vuotanut. Mutta ehkä tää silti on vaan epätoivoisen lapsettoman kotkotuksia :headwall:
 
En vieläkää ole sitä r-testiä uskaltanu tehdä ja aijonki odottaa siihe verikokeeseen asti. Voihan tässä vielä vuotokin alkaa sitä ennen, MUTTA, aattelin kokeilla ovistestiä kun jotkuthan on sillä eka raskauden todenneet. En tarkkaa aikaa tiedä kauanko olin pidättänyt, mutta arviolta 1,5h ja siihe tuli vahvat viivat, herkkyys 25. Joillain käsittääkseni lh nousee loppukierrosta joka tapauksessa, mutta saan ainaki pari päivää leikkiä, että siellä jotain tapahtuisi :D
 
Jessica:eek:nnea kyytiläisestä:)
Hilippa:ihan hyvä saldo tuo on! Mulla näytti samalta ultrassa mutta yllättäen olikin enemmän sitten punktiossa että eihän niistäkään ikinä tiedä..
Luis:kyllä mä kans jatkaisin lääkkeitä vielä ja testaisin uudestaan!!peukkuja!
Caro:hyvältä vaikuttaa :)

On: ei tätä uskalla oikeen sanoa mutta ilmeisesti ihmeiden aika ei ole ohi ja raskauduin kahden "rupualkion"siirrosta :O <3 tosin jalat on vielä hyvin maassa ja olo skeptinen koska vieläkin on todella kovis kuukautiskipuja koko ajan :/ Torstaina on kontrolliverikoe ja nähdään nouseeko hcg niinkun pitäisi..jännittää vietävästi..mutta tähän asti pääseminenkin on jo niin iso ihme ettei voi kun kiitollinen olla tästäkin, kävi miten kävi..Takana siis 5 inssiä ja tämä oli kolmas icsi- ja ikinä ei ole edes kiinnittymisyritystä ollut..viimeks siirrettiin kaksi ok blastoa eikä mitään yritystä siitäkään edes ja nämä olivat tosiaan kaksipäiväisiä jotka siirrettiin jo silloin koska ei uskallettu jatkaa vieljelyä edes enää kun olivat aika heikkoja! Joka hoidossa loppujen lopuksi vain 2 siirtokelpoista ollut ja mitään ei pakkaseen..Eli näköjään niitä ihmeitä voi tapahtua, toivottavasti tästä tarinasta saa toivoa joku joka oli yhtä epätoivoinen kuin itse olin!<3 nyt ei voi kun toivoa siis että tämä jatkuu..
Tsemppiä kaikille ja käyn kyllä yhä lukemassa kuulumisia!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Vauuutsi vau Mari!! kävitkö siis jo verikokeessa ja hyvältä näytti? olen onnellinen sun puolesta kun sullakin aika kauan tahkottu tätä matkaa! toivon hurjan paljon kaikkea hyvää ja tarrasukkia :heart:

Carolla kuulostaa myös todella lupaavalta! :)

Onnittelut kyytiläisestä Jennica! :)
 
Mari: Ihan älyttömän suuret onnittelut!!! Et arvaa, miten paljon sain juuri voimaa tuosta sun viestistä, kun meillä on nyt kaksi PAS:a takana ja molemmissa oli blastosiirto ilman edes kiinnittymisyritystä. Tai toki tästä toisesta jatkan vielä lääkkeitä ja varmista to-pe.

Tsemppiä sinulle, nauti tuosta tunteesta! <3
 
Voi Mari miten mieletöntä! Itse odottelen menkkoja että ehditään 3.icsi vielä tänä vuonna ja hyviä blastoja siis siirretty edellisillä kerroilla, mutta just noin, että miksei kiinnity - ja sulla onnistui! :) Se Luiksen hoitajan kommentti just oli ehtinyt ärsyttää ja lannistaa, että "blastot on ärhäköitä kiinnittymään" (ja pah!) ja sitten sulta sai taas toivoa :) Kerro heti jos sulla oli joku poppakonsti käytössä...
 
Onnea, Mari!! Mahtavia uutisia!

Koska Carolla on verikoe? Hurjaa, että maltat odottaa testaamatta, itse kyllä ratkeaisin jo r-testiin. :D

Omaa napaa: Viikonlopun ruskea tuhruvuoto ei sitten muuttunutkaan menkoiksi, vaan loppui eilen kokonaan. Apteekin halpistestiin on nyt saatu kolme kertaa haalea plussa, aamulämmöt ovat yhä koholla ja vatsaa nippailee edelleen. Kai tässä häätyy pikkuhiljaa alkaa uskoa, että raskaus voisi olla totta. :) Huomenna käyn verikokeissa, siinä se sit viimein selviää...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Carolla on hermot!!!huvältä vaikuttaa :) ja myös mahtavaa Kaisla!!!

Hitto kirjotin kauheen sepustuksen ja kappas häipyi johonkin..mutta siis: kiitos onnitteluista:) ei tätä tahdo uskoa (ilman kipujakaan) koska oli kyllä usko mennyt niin täysin kun ne blastotkaan ei yrittäneet edes ja ekassa siirrossa oli myös 2kpl, ne oli 3-päiväisiä..mutta tää on just tätä, toiset lääkärit sanoo toista ja toiset toista. Mutta ihan arpapeliä ja tuuria tämä koko touhu on..meillä vaan mennyt aika mäkeen kaikki hoidot kun ikinä mitää pakkaseenkaan saati että tuntui että ne ihmeet ei kyllä meidän kohdalle voi ikinä osua. itse olin kans kuullut enemmä niitä tarnoita että vasta kun blastoksi asti viljelty niin sitten on tärpännyt! Jouduin tosiaan La (pp10) käymään päivystyksessä sitten kun tuntu että hyperi iskee mutta ei onneks ollut nestettä ja arvotkin oli normaalit, ottivat myös hcg:n joka silloin oli 51. Ja digi kyllä näytti aamulla vielä 1-2 vkoa. Turvotus on helpottanut mutta edelleen todella kovat kivut vaan jatkuvat, siksi kontrolli Torstaina..katsotaan miten käy mutta kuten sanoin niin tämäkin on jo suuri ihme itselleen..ainut poikkeus muihin hoitoihin oli tukilääkkeiden osalta, lugejen lisäksi nyt kortisooni mukana, koska kysyin lääkäriltä että voisko mitään "extraa"kokeilla vaikkei niistä faktatietoja hyödyistä olekkaan, tämä kortisooni siis endon "takia" otettiin nyt mukaan..

Hirmuisesti voimia ja onnea kaikille <3
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä muistaako kukaan mutta plussasin tuoresiirrosta lokakuussa ja nyt on sikiöseulonta ohitettu hyvin tuloksin ja viikko 12+6 menossa. Toivon ettei kenellekään tule tästä paha mieli koska tarkoitukseni ei missään nimessä ole kehuskella tai muuten pahoittaa kenekään mieltä, mutta itse kaipasin hoitojen aikana toivoa siitä että tässä voi onnistuakin.. olen koko ajan taustalla seuraillut teidän juttuja.

Haluaisin myös kertoa kaislalle ja marillekin että mulla ensimmäinen raskausoire oli kauheat kuukautiskivut ja sitten niukka verinen vuoto. Silti kaikki on mennyt hyvin.

Lueskelen eselleen teidän kuulumisia ja toivon ihan kauhean kovasti sitä plussaa teille kaikille!!! Ja onnea teille jotka olette sen jo saaneet!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Täällä tosiaan näkyis olevan plussa-aalto meneillään :)
Mahtavaa:)
Toivotaan lopuillekin plussaa!!!

ON:Oireet on täällä jo tullo kuvioihin vaikka pp14 on tänään...voi luoja tätä korventamisen määrää..yök!
Mutta eilen kävin verikokeissa ja hcg-tulos siis pp13 oli 312 :) Elokuussa pp14 oli 108...
Tulos siis hyvä ja vahvasti ollaan raskaana.Vielä edessä ultra maanantaina 15.12 ja nyt jännäilläänkin onko asukkeja 1 vai 2 :)
Rennosti eteenpäin, voi johtua tosin jo pelkästään tästä olosta :)

Tsemppiä kaikille:heart:

Läiti 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Pikainen päivitys, alko tuhruttaan kesken työpäivän. Meen kuitenkin huomenna siihe verikokeeseen ja taidan tehdä kun kotiin meen sen testinkin pois alta. Harmittaa tietysti, mutta minkäs teet kun ei onnistu..

marille hirveesti onnee!!
 
Tien päältä pikainen omanapa päivitys: 6solua saatiin, perjantaina siirto ja sitten vasta tiedetään muuta.. Itse punktio helppo, jälkikivut kamalat!!!!! Nyt vain kova toive, että päästään sinne siirtoon...
 
Heippa pitkästä aikaa!
Hurjasti onnea plussalle, toivottavasti moni pääsee samaan kelkkaan :)

Follien määristä oli puhetta. Mulla on takana 1 ivf/icsi. Ultrassa näytti että ehkä 6 olisi tulossa ja lääkäri sanoikin että seuraavaan hoitoon lähdetään isommilla lääkemäärillä. Punktiossa olikin kuitenki 12 hyvänkokoista folio joista 11 oli solu ja 10 kypsää. Näistä 9 hedelmöittyi normaalisti (4 tehtiin icsi) ja yksi siirrettiin sitten tuoresiirrossa josta poika syntyi 2/13. Loput 8 meni pakkaseen, josta viime torstaina haettu kyytiin 8 soluinen tyyppi. Eli vaikka folleja olis ns. Vähän niin tulos voi olla tosi hyvä .

On. Eli siis torstaina haettu 8 soluinen alkio kyytiin, oli pakastettu 8 soluisena eli oli selvinnyt hyvin sulatuksesta. Nyt vaan odotellaan... testipäivä olis 8.12. Mutta taidan testata vasta torstaina 11.pv. Mulla on muuten kanssa paha endo, mikä on kyllä onneks nyt aisoissa...

Puhelimella tälläinen nopea päivitys, kuulumisia käyn kyllä lueskelemassa säännöllisesti :)


Hiippis
 
Negahan se oli odotetusti, en jatka lugeja enää mutta käyn siellä verikokeessa nii näkee onko mitää yritystä ees ollu. Yksi meillä on pakkasessa nii vois sit samalla kysyä millon pas vois tehdä, pelko kyllä kova että ainokainen ei selviä sulatuksesta. Nyt tarvii vähän hengähtää, usko onnistumisen nolla ja pää ei meinaa kestää näitä pettymyksiä. Kaikille hurjasti tsemppiä ja käyn lukemassa teidän kuulumisia!
 

Yhteistyössä