IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Joo, eli mulla näkyi raskaus ensimmäisenä ovistestiliuskoilla ;) mun kokemuksen mukaan ne toimii ihan parhaina varhaistesteinä (en tiedä toimiiko kaikilla). Nehän näyttää myös hcg:n.
Normaalistihan ovistestiin tulee sellanen tosi hailu viiva (kun ei oo ovulaatioo tai raskautta) mutta tuolloin pp5 se oli aavistuksen tummempi kun se täysin hailu nega. Ja sitten taas hiukan tummempi pp6. Tein siis noi ja raskaustestitkin aina aamupissasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on kp 25 ja pp 7. Aamulla vessassa huomasin, että tullut veristä vuotoa. Puskeeko oma kierto nyt lugesteronin ja estradotin läpi? Mulla on koko lapsettomuusajan ollut tiputteluvuotoja ja kaikki ylimääräisiä vuotoja, joten on vaikea uskoa tässä kohtaa mihinkään kiinnittymisvuototeoriaankaan. Yleensä kyllä luget on pitäneet vuodot pois, mutta kerta se olisi ensimmäinen, etteivät nekään enää tehoa.

Hämmennystä kaikki! :confused:
 
Luis:sama homma, tiputteluvuotoja itellä aina myös..voihan se olla ihan normaalia silti, paljon niitä alkuraskauksissakin on- mut tiedän kokemuksesta että tossa kohtaan ei lohduta yhtään..toivotaan kuitenkin vielä!! Ja siis mulla ei oo pitäneet muuten luget koskaa vuotoa poissa siirtojen jälkeen..:(

Pelottaa joka kerta käydä vessassa kun menkkatuntemukset jo tosi vahvat, ja nythän "oman"kierron mukaan ois jo pitänyt alkaa ns normaalisti mutta siis noi sumut ja pitkä kaavahan nyt pitkitti tätä kiertoa..saad nähdä. Tänään pienen pieni toivo nosti päätään nyt kuitenkin koska Ti aamuna siis testasin näkyykö pregnyl vielä ja haamuna näkyi ja tänään testasin ja oli aika lailla saman näkönen testi vielä..nyt siis 11,5vrk pregnylistä mutta mullahan oli se 10 000iu..eikä se tietty nyt mitää tiedettä ole et niin tasasesti puolittuisi tietenkään, ja voihan se 14vrk jopa näkyä..voi tuska. Kirves oli jo kaivossa ja toisaalta vaan ärsyä jos nyt saakin pientä toivoa ja sitten rytisee alas kohta vielä lujempaa...
 
Pikaiset onnentoivotukset astrea ja Läiti! Jospa me muutkin vielä jonain päivänä onnistuttais =)

:hug: Misericordia. Mari32 ja Luis, yritetään vielä uskoa positiiviseen lopputulokseen. Ja Mari, tuo kuulostaa lupaavalta, että testissä jotain näkyy. Kyllä itsellä kuitenkin oli tuossa vaiheessa jo selkeästi Pregnylin vaikutus haihtunut ja ihan puhdasta negaa näytti.

Mikäs Kaislan tilanne on? Uusille tervetulotoivotukset :flower:

ON: Olo on kovin väsynyt ja itkuinen. Kai se tämä marraskuukin vaikuttaa. Mistä sitä uskoa ja toivoa jaksaisi riipiä, kun jotenkin niin lannistunut fiilis taas on?
 
Kiitos Mari! Toivottavasti sun viiva lähtee vahvistumaan, millon sulla olis virallinen tetipäivä? Peukut pystyssä teidän puolesta :heart:

Voi, Luis onpas ikävää jos vuotelee jotain mutta niin kauan on toivoa kunnes teet testin! Voi olla harmitontakin :whistle:

Tuutunen jaksamista ja voimia! Sitä saa tuntea olonsa väsyneeks ja vittuuntuneeks! Jossain vaiheessa se sivu kyllä käääntyy ja siellä on parempi tulevaisuus :) Pitkää pinnaa vaatii..

Kukas muuten nyt haluis päivitellä tota meitin listaa jos Läiti on siirtynyt takavasemmalle plussauksen johdosta?
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!!
Mulla tänään kp1. Niin. Hiljaiseksi vetää. Tammikuussa sitten kun on ollut vielä yhdet kuukautiset pääsee tikuttelemaan pakastesiirtoa varten. Taidan suunnata katseeni jouluun. Tähän väliin sattui kivakin reissu. Matkaan nimittäin parhaillaan Ylläkselle sunnuntaihin asti :cool: Ihana päästä uusiin maisemiin ihmettelemään.
 
Uusissa verikokeissa käyty ja TSH selvästi noussut ja oli nyt jo 5,1. Näin ollen aloitin tänään Theroxin lääkityksen ja 1 pilleri päivässä. 2 vkon päästä sitten verikokeisiin, että miten arvot ovat laskeneet ja ovatko!

En voi uskoa, että tähän ei tartuttu heti Naikkarilla. Arvot ovat nyt nousseet keväästä 3,45-->5,1.

Nyt odotellaan menkkoja alkavaksi, että josko ehdittäisiin vielä viimeinen PAS tuolla Naikkarilla tehdä ennen joulutaukoa. Jos menkat alkavat nyt vklp niin hyvällä säkällä ehditään, mikäli se ovis sieltä nyt tulisi aikaisemmin. Varmaan eivät ala taas siirtämään, jos ovis menee 18 kp:lle... Oon nyt niin pettynyt koko paikkaan, että toivoisin, että sieltä päästään nyt äkkiä veke ja saadaan kilpirauhasarvot kuntoon ja aloittamaan hoidot yksityisellä.

Onnea plussanneille! Ihmeitä tapahtuu
 
Pahoittelut Misericordia :hug:

No onneksi nyt sait lääkkeet Untuvikkot, toivottavasti auttaa teidän tilaanteeseen!

ON: tänään haettu kaksi kyytiläistä! Toinen oli sulatuksen jälkeen jakautunut hyvin ja toinen tosi huonosti niin meidän pyynnöstä siirrettiin se huonompi koska uutta pakastusta ei olisi kuulemma kestänyt. Mä sydämestäni toivon että nyt olis meidän vuoro :heart:
Saa lisätä piinailijoihin: 11.12 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
:wave: heips vaan tänne kaikille, mikäli joukkoon mahtuu niin siirtyileisin tuolta inssipuolelta tänne puolelle lukemaan kokemuksia ja jakamaan tätä raskasta aikaa...

Taustaa (itse olen 33-vee ja mies 47-vee), ensimmäistä yritetään ja jouluna tulee täyteen 3 vuotta yritystä, syy selittämätön. Takana viisi inssiä (kaks luomukiertoon ja kolme lääkkeellistä) ja tammi-helmikuussa sitte suunnittelukäynti polilla ja sitten tiedetään miten hoidot aloitetaan. Sitä ennen vielä pitää käydä papassa ja kolposkopiassa, seurannassa oon ollu jo kohta neljä vuotta, mitään muutoksia ei ole koskaan onneksi ollut, mutta lääkärit on halunnu tätäkin asiaa syynätä....

Vaikka hoitosuunnittelu vielä edessä niin oon täältä saanu paljon tietoa hoidoista ja lääkkeistä, enää ei niin pelota ja hirvitä tulevaisuus :) käyn lueskelemassa aina välillä mitä teille kuuluu ja palajan itse aktiivisemmin tänne kunhan päästään suunnittelukäynnille

Piinailijoille tsemppiä :) ja kaikille mukavaa loppuvuotta ja plussatuulia :)
 
Täällä alkanut todellinen piina: viiva vahvistunut eilisestä!!:eek: mutta kivut on edelleen kovia..voi apua..oon ihan tööt..ikinä ei oo tähän asti päästy, että edes yritystä kiinnittymiseen olisi, onko tää nyt sitä edes..?! Takana 5 inssiä ja tämä siis kolmas ivf..vaikka tää ei itseään olisi tai siihen päättyisi nyt niin pidän tätä jo ihmeenä että edes yritystä on ja jos siellä joku möttönen on jatkanu kasvuaan ja yritystä edes on..

Pahoittelut miselle :(
Hienoa että sait lääkityksen jo untuvikko!!
 
Viimeksi muokattu:
Voi hittolainen hei pitää kysyä neuvoa hammaslääkäriasioista. Mulle poiki hammastarkastus uuden käynnin eli pitäisi reikä paikata ja hammaskivenpoistoa tehdä. Mutta aikaisin aika tuolle mun lääkärille on sillä viikolla kun luulisin että saattaisi PAS siirto olla. Eli voikohan sitä sitten mennä sinne kun puudutusta joutuu laittamaan kuitenkin??
Tietysti jos siirto olisi sillä viikolla ollut niin ei mitään kiinnittymistä kuitenkaan olisi ehtinyt varmasti tapahtua vielä. Mutta mitä mä teeeen, neuvoja?
 
Marille paljon onnea ja ihan miljoonasti sille möttöselle suolelusenkeleitä, että jaksaa kasvaa syliin asti!!!

Misericordialle pahoittelut!!:hug:

Voi Luis, kun hermoja raastava tilanne sulla... Täällä vielä toivotaan sun puolesta, että kaikki kääntyis parhain päin, vuotelusta huolimatta!

Henrietalle onnea kyytiläisistä ja pitkää piinaa odotteluun!!

Itse olin aamusta polilla ja meillä on punktio ensi keskiviikkona! Meillä punktio Taysilla, koska oma sairaala ei niitä tee... Mitään suurta saalista ei luvannut tämäkään ultra, mutta kuten sanottu, toivon laadun korvaavan määrän..:) Noin 5-6 solua olis toivelistalla...
 
Mari32, Jospa kivut olis vaan hyvä merkki, että pikkunen tarraa ja lujaa!!

Mandala, En usko, että siitä on haittaa. Ehkä mieluummin jopa nyt kävis, kun jos sitten raskaaksi tulee niin on niitä rajoituksia millon voi mitäkin hammaslääkärissä tehdä. Kantsii kyllä varmistaa vaikka joko polilta tai sit soittaa hll.

sofi12, ihan hyvältä tuokin määrä kuulostaa ainakin omaan korvaan, kun meillä tosiaan oli vaan 3 solua ja niilläkin siirtoon päästiin ja yksi pakkaseen :)

Nyt on pp8 eikä vieläkään mitään ihmeempiä oireita, vasenpuoli mahasta tuntuu edelleen mutta se on tuntunu punktiosta asti. Tissit kans vähän kipeet, mutta varmaan lugeista. Viime yönä oli kuumia aaltoja, mistäköhän niitä nyt yhtäkkiä tuli. Onko kellään ollu moista siirron jälkeen? Kylmäkin on iltaisin, mutta niin mulla on usein.
 
Mari32: Jännittävää! Pikkuisen jo onnentoivotuksia täältä :flower: :heart:

Tuutunen80: :hug: Mä oon ollut kanssa ihan maissa. Tää lapsettomuus on niin p****a! Halit sinne! :hug:

Untuvikko80: Hyvä, kun sait lääkityksen. Mä sain arvoilla TSH 2,5 ja T4V 13. Työterveyslääkäri kirjoitti koelääktiyksen, lapsettomuuspolilla asiaan ei puututtu.

Henrietta: Kovasti onnea sulle piinismatkaan! :heart:

FullMoon81: Tervetuloa joukkoon! :wave: Mulla kanssa papaa ja koloposkopiaa otettu ylimääräisten vuotojen vuoksi. Miksi sulla näitä seurataan?

Mandala: Mä kävin just paikkauttamassa kunnon puudutuksilla pari reikää hampaista, mutta en muista oliko just joku hoitotauko tai kuukautiset tms. Pitää tarkistaa kalenterista.

Sofi12: Aina kuulee sanottavan, että ei se määrä vaan se laatu. Toivotaan, että sieltä on huippumuniksia tulossa =)

Caro87: Samoissa täällä. Mulla ei mitään oireita ja rinnatkin ihan normaalit. Kauhea harmitus vaan päällä, kun aika vahvasti tuntuu siltä, ettei onnistunut taaskaan.

ON: Kp 26 ja pp 8. Eilen illalla testattu taas puhdas nega. Ruskeaa vuotoa tulee lugesteronin läpi ja kauheat alavatsakivut on koko ajan. Eli kuukautiset sieltä varmaan alkaisi, jos lugesteronit lopettaisin. Pakko kärvistellä näiden kipujen kanssa vielä ainakin tiistaisin asti, kunnes voin jättää lääkkeet pois. Että tää endometrioosi on kamala tauti :'(
 
Kiitos..on kyllä kivut sitä luokkaa että huh huh, luhyeksi jäänee tämä "ilo" :( Luis: endoa siis täällä myös.. Pp 8 on kyllä aikanen vielä, mutta as said, tiedän tunteen..siks oinki nii shokissa kun ekaa kertaa jotain tossa tikussa näkee kunnolla :eek:
Carolle myös jaksuja piinapäiviin!! Ja tasapuolisesti kaikille muillekkin..ja kyllähän tää sellasta vuotistorataa on näiden olojen kanssa, mekin vedetty nää kaikki hoidot ~1,5v sisällä niin eipä tähän kauheesti oo kyllä muuta siihen aikaa mahtunut..

Nui ja mandala: mä jouduin keväällä käymään hampaan paikkauttamassa hoidon aikana mut en muista et ois mitää ongelmaa ollut ..
 
Viimeksi muokattu:
Pikakuulumiset päivittelen puhelimella... Täällähän on jännät paikat monella! Tervetuloa uusille ja tsemppiä punktioon meneville ja varsinkin välikiertoon joutuneille!

Mari32: Kuulostaa tosi lupaavalta! Toivotaan, että viivat vaan jatkavat vahvistumistaan!

Sofi12: Mekin saatiin vain 6 follia ja niistäkin vain puolet oli käyttökelpoisia, mutta onneksi kaikki hedelmöittyivät.

Mulla ei ole tähän mennessä ollut sen ihmeempiä oireita, välillä pieniä nippaisuja vatsassa ja kylläkin ihan hirveän kipeät rinnat, mutta sen lasken progen piikkiin. Tänä aamuna kuitenkin heräsin ihanaan uneen, jossa iloitsin positiivisesta raskaustestistä. Pakkohan se sitten oli testata, vaikka siirrosta onkin vasta 8 päivää aikaa. Käytin apteekin halpistestiä ja niin vain siihen piirtyi jonkinlainen haamulainen. Mieskin erotti sen, joten en ole ihan kuvitellut omiani. En uskalla vielä sitä plussaksi kutsua, mutta kiva nähdä, että jotain siellä vatsassa näyttäisi olevan tekeillä...
 
Täälläpäs tuntuu käyvän oikeen plussapuhuri! Hurjasti onnea Läitille, Astrealle, Marille ja Kaislalle! Uskallan onnitella vaikka viivat on vielä haaleita, on se toinen viiva jo sen verran kova juttu :)

Stellalle onnea ultrakuulumisista! Oikeen kaksoset, vau <3 <3

Meillä edessä julkisen IVF tammikuussa. Tällä kertaa pitkällä kaavalla, ja sumut alkaa jo ens kierrosta. Kiinnostaa nähdä kyllä miten tuo pitkä vaikuttaa tuloksiin, kun meillähän oli kovasti tyhjiä folleja. Meillähän ois siellä Väestöliitossa ne kaksi alkiota, mutta käydään eka tuo uus IVF ja sitten siirrellään pakkasesta. Ei oo niin kova luotto pakkasukkoihin, että haluis lykätä tuota julkiselle pääsyä. Aikalailla kiellettyähän tämmönen toiminta taitaa olla, mutta ollaan ihan hissunkissun niin eihän ne saa mistään tietää. Vähän kyllä ylimääräistä stressiä aiheuttaa tämmönen salailu, mutta ovat kuulemma tuolla julkisella aika nihkeitä yksityisellä käyntiä kohtaan, enkä halua ottaa sitä riskiä, että julkisen IVF siirtyy taas monta kuukautta.

Mullakin on hammaslääkäri varattuna tammikuulle, jolloin jo sumuttelut menossa. Pitää varmaan kertoa hammaslääkärille mitä lääkettä on käyttänyt, muuten varmaan tuossa vaiheessa ei hammaslääkäristä (toivottavasti) ole haittaa hoidon kannalta. En usko Mandala, että sullakaan on puudutusaineista haittaa, jos kiinnittymistä ei ole vielä tapahtunut. Jospa lääkäri voi valita puudutusaineen tilanteen mukaan? Luin muuten jostain, että hammastulehdukset voi aiheuttaa lapsettomuutta. Mulla on ollu aika pitkään sellanen, kun en laiskuuttani hakeutunut lääkärille ajoissa. Mut kuulostaa kyllä aika kaukaa haetulta, että se ois tämän kaiken takana :) Mutta hoidattakaa siis hampaanne :D
 
Täällä taisi valitettavasti se hento plussa jäädä ainokaiseksi, aamulla alkoi tuhruvuoto, joka on hyvää vauhtia muuttumassa oikeiksi menkoiksi. :( En ole tänään testannut uudestaan, kun kotona oli vain yksi raskaustesti, mutta täytyy varmaan kipaista tänään vielä apteekissa hakemassa uusi, siinä toivossa, että tää tuhruttaminen olisi vaan sitä vaaratonta alkuraskauden vuotoa (niin varmaan)...
 

Yhteistyössä