IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi kiitos ihanat lämpimistä sanoista. Virtuaalihalaukset oikeasti tuntuu hyvältä, silloin kun on raskasta :heart: Ja voi ei Sarah :'( Sä olet urhea, että selvisit siihen työpaikan koulutukseen! Ja ylipäätään tuntuu vähäpätöisiltä omat murheet ekan ICSIn jälkeen verrattuna sun tilanteeseen.

Voi ei Havina! :( tekin! Mitä lääkäri sanoi teille, että miksi ne ei kestäneet pakastusta/sulatusta? Terapialenkki ois tarpeen.. En tiiä miten mä tän nyt otin niin raskaasti, kun kaikki muut epäonnistumiset tähän asti on hoitunu miehen halauksella ja vihreillä kuulilla. Onneksi on kellokortti ja vähän ylitöitä, oon tänään ylityövapailla.

Soitin lääkärin kanssa. En tiedä mitä tässä tekis. Miehen valkosoluista vois tutkia kromosomit (hinta jotain 300-400e). Kuulemma 10% miehestä, joilla on alhainen siittiötiheys, syy löytyy kromosomeista ja sitten tulee lahjasiittiöt kysymykseen. Toisaalta ei ole tavatonta että ensimmäinen ICSI ei onnistu ja silti myöhemmin voi onnistua. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että soluissa oli ongelma, että ei terveissä pakastesoluissa tapahdu tollaista joukkotuhoa ja kun se tuoresiirtokaan ei tuottanut "raskausreaktiota". Yleensä en ole taukoja kaipaillut, mutta nyt se tuntuu tarpeelliselta. Ihmettelen oikeen itekki miten oon niin paloissa. Mä varmaan uskoin niin paljon onnistumiseen.

Ajateltiin hengähtää loppuvuosi, rauhottaa vähän elämäämme ja mies koittaa nyt vähentää sitä tupakointia. Ja kerätään rahaa.. Ja toiselle kierrokselle vuodenvaihteessa tai alkuvuodesta (lääkkeet toki hankitaan jo tän vuoden puolella..). Ja jätetään se kromosomitutkimus tekemättä. Mitä te tekisitte meidän asemassa? Ei tullut puheeksi, mutta ehkä sillä pitkällä viljelyllä näkis heti, että onko sielä kenestäkään mihinkään vai kuoleeko kaikki heti.


Lainasin kirjastosta kirjan "ihmeet tapahtuvat muille", mikä on vähän kuin hoitopäiväkirja. Kirjoittajalla oli useita hoitoja, useita siirtoja, muutama keskenmennyt raskaus ja ilmeisesti ei tulosta (en ole vielä lopussa). Miksei kukaan kirjota kirjaa siitä kun saa terveen lapsen jotain seitsemännen ICSIn jälkeen. Kaipaisin rohkaisevia tarinoita.

Zemppiä naiset, olette ihania!
 
Retikka: :heart: Vielä :hug: Kamala tilanne! Mutta onneksi toivoa vielä on, vaikka se tällä hetkellä saattaa tuntuakin, ettei tästä mitään ikinä tuu. Kun kysyit, että mitä tekisitte, niin minä varmaan haluaisin kaikki mahdolliset tutkimukset tässä vaiheessa. En pelkästään miehelle vaan myös itselle.
 
Voi ei, Havina ja Sarah :( :hug: kyllä on nyt ikävien uutisten suma täällä :( olen todella pahoillani teidän molempien puolesta!!

Retikka kinkkinen tilanne tosiaan teillä :( olisiko se takuu varma että se kromosomitutkimus kertoisi sitten jotain varmaa tilanteesta vai voisiko sekin olla vain arvailua? Itse en välttämättä maksaisi 400euroa sellaisesta tutkimuksesta, ellen tietäisi varmuudella että se oikeasti valottaisi tilannetta.

Mullekin soitti Naikkarilta juuri ja pahoitteli kovasti huonoja uutisia. Sanoinkin ettei mitenkään yllätyksenä tullut koska alkoi menkat eilen :p virallinen huono uutinen olikin sitten se, että klinikalla on niin paljon ruuhkaa nyt, että sen takia joutuu pitää välikierron, vaikka normaalisti ei joutuisi PAS:in jälkeen (olit siis oikeassa Henrietta).
Huoh sanon vaan. Odottelua, odottelua ja odottelua että pääsisi joskus odottamaan. Noh ainakin voin sanoa, että tulee kosteat halloween kemut perjantaina :D

Onneksi edes Ricardinan plussauutinen piristää mieltä! :heart: Toivotaan, että täältä vielä piinailijoita pääsisi samaan kyytiin!

Edit: mulle voi päivittää 1.IVF.2.PAS joulukuu 2014
 
Viimeksi muokattu:
Sarah: Voi kauheeta! :'( Miten ihmeessä kykenit töihin? Todella urhea olet! Pahoittelut minunkin puolesta ja halauksia sinne :hug:

Retikka: Mietin omalle kohdalle tuota ja varmaan haluaisin hengähtää hetken. Sitten voimien mukaan haluaisin ehkä vielä jotain tutkimuksia ja eri lääkkeillä uuden ICSI:n. Toivottvasti saatte nyt levättyä ja oikea suunta löytyy :hug:

Täältä oma pp9 päivitys. Virallinen testipäivä ylihuomenna pp11. Ihan negaa näyttää tänäänkin eli samaa tyhjää tikkua, kuin viikonloppunakin. Ainoastaan iltaisin rinnat tuntuu aroilta ja painavilta siinä kohtaa, kun päivän päätteeksi menen sänkyyn ja lueskelen vielä jotain ja nousen yhden kerran vessaan. Siinä noustessa siis rinnat tuntuu tosi painavilta ja aroilta. Tuo lienee ihan lugesteronin aiheuttamia oireita. Niisk :'(

Ajattelin seuraavaa hoitoa suunnitellessa kysyä kortisonia, kun on tämä endometrioosi riesana. Jostain luin, että endometrioosissa kohdun seinämä/limakalvo saattaa olla vihamielinen alkiolle. Tosi lohdullista! Jos ongelma on kiinnittymisessä, niin mitä sille voi enää tehdä.
 
Hei, olen seuraillut taustalla teidän kuulumisianne ja ajattelin uskaltautua mukaan keskusteluun. Aloitimme juuri neljännen IVF kierroksen, jossa siirrettiin 1 blasto, mutta testasin negan viime viikolla. Blastoja jäi vielä 6 pakkaseen, joten yritys jatkuu. Selittämättömiä ollaan. Toivon kuitenkin, että joitain teistä lohduttaa, että saimme lapsen 3 IVF, viimeisestä siirrosta, joka siis oli 10 siirto. Tätä ennen ei ollut ainuttakaan kiinnittymisyritystäkään ja toivo oli täysin mennyt. Eli kannattaa jaksaa ja uskoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Retikka
Pahoittelut Retikka, Havina, Sarah85 ja Mandala :hug:

Minä luultavasti teettäisin sen kromosomitutkimuksen, jos on mahdollista, että sillä saadaan syy selville. Laskisin ehkä niin, että maksan mieluummin sen muutaman sata euroa nyt, jos sieltä selviää, ettei niillä siittiöillä ole mahdollista onnistua (tai todennäköisyys on hyvin pieni). Näin ei tulisi tuhlattua tuhansia euroja turhiin hoitoihin, vaan voisi miettiä muita vaihtoehtoja.

Kirjastosta löytyy muuten muutamia lapsettomuusaiheisia kirjoja lääketieteen hyllyltä. Sisältävät lyhyitä tarinoita lapsettomuuden kokeneilta henkilöiltä ja niissä on niitä onnellisiakin loppuja =) Aika vähänhän tästä aiheesta on kirjoitettu kyllä.

ON: Piikit alkaa olla pistelty, enää illalla Pregnyl tuplana. Yhden lääkkeen onnistuin sohlaamaan poistaessani ilmoja ruiskusta. Ruisku oli jotenkin ihmeellisen tiukka, joten sieltähän sitten ruiskahti aika paljon ulos. En tiennyt, että olisiko lääkemäärä ollut riittävä, joten jouduin heittämään sen hukkaan. Onneksi reseptillä oli vielä kaksi kappaletta ylimääräisiksi jäänyttä jäljellä, joten sain apteekista uuden. Ja onneksi oli suhteellisen edullinen lääke kyseessä. Perjantai alkaa jo pikkuhiljaa jännittää...

Edit. Tervetuloa mukaan Beta! =) Kiitos, että valat uskoa onnistumisella!
 
Viimeksi muokattu:
Retikka: Meillä on miehen siittiöongelma kromosomivika (Y-kromosomin mikrodeleetio siittiöitä tuottavalla alueella) ja sen vuoksi on alusta asti lähdetty lahjasiittiöistä liikkeelle, koska omilla ei ole mitään järkeä tahkoa. Kannattaa rauhassa miettiä mitä teette! Loppuvuoden hengähdystauko kuulostaa hyvältä, on ihan oikeus olla palasina ja murheissaan. Nämä aiheuttavat surua eikä niitä tarvitse ainakaan hävetä. Jaksamisia paljon :hug:

Mandala: Voi harmi kun on niin paljon ruuhkaa. Odottaminen on tuskallista, mutta onneksi aika kuitenkin kuluu koko ajan eteenpäin. Pääsette kuitenkin vielä tämän vuoden puolella yrittämään?

Luis: Mä en ole vielä testaillu. Kai se olisi kuitenkin pakko ennen sitä perjantain veritestiä tehdä, vaikka ei yhtään huvittaisi (nega pelottaa kovin). Mielikuvituksessani luulen olevani raskaana, joten en haluaisi sitä romahduttaa. Mutta perjantai on niin kovin kovin pian.

Sarah ja Havina: :hug: :'( Voi miten ikävää. Kauheasti jaksamisia.

risukasa: Kiitos. Ehkä mä turhaa mietin jotain potentiaalisia raskausviikkoja kun en ole vielä edes plussannut. Oonko ihan kuutamolla vai oliko sulla pakastettuja munasoluja käytössä? Mua kiinnostaa tää kun viime syksynä taisin lukea jostain, että Suomessa ei ole yhtään pakastetusta munasolusta syntynyttä vauvaa vielä syntynyt. Mietin onkohan tilanne muuttunut. Saatan sekoittaa sut johonkin toiseenkin, että sori jos täällä sekoilen jotain.

Yhyy, enää kaksi päivää jäljellä tätä ihanaa haaveilua potentiaalisesta onnistumisesta ja sitten tulee se kamala verikoe. Voi voi voi...
 
Viiva voiko kysyä, että näkyikö tuo kromosomihäiriö jo siittiönäytteessä, siittiötiheydessä jne? Kuinka tuo kromosomihäiriö alunperin havaittiin? MIeheni on parhaimmillaan suoriutunut normaalin alarajalle (15milj/ml) mitä siittiötiheyteen tulee, hoitokierrossa se oli 2milj/ml. Ja zemppiä piinailuun! Sulla oli niin hyvän kuulosia oireita, että verikokeen tulokset päättää haaveilun ehkä ainoastaan muuttaakseen haaveet todeksi!

Beta sun kokemus lohduttaa! Kiitos kun tulit kertomaan sen! :flower: Tuntuu jo paremmalta :) Varmaan helpottaa myös Havinan ja monen muun mieltä.

Mandala ja Luis :hug: Kuinka turhauttavaa ja lähtökohtaisestikin ihan hanurista tommoset negatiiviset raskaustestit saati sitten se ODOTUS!! Onneks sentään Luis sun kuuluisa limakalvo on saatu tässä kierrossa aisoihin! Uskon kyllä Betaa että kannattaa vaan jaksaa, uskoa ja yrittää..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Luis
Retikka: Siitä mun limakalvosta on tainnut tulla varsin kuuluisa jo :LOL: Ja tällä kertaa se pysyi kyllä niin visusti paikoillaan ja epäilen sen olevan noiden estrogeenilaastareiden ansiota. Toki lugesteronillakin on osuutta varmasti asiaan, kun sillä usein saatu tiputtelut pysymään pois. Tästä on ehkä nyt hyvä jatkaa. Nostan pääni pystyyn ja katson eteenpäin. Lauantaina lähden mina pitkästä aikaa vähän ulkoilemaan :popcorn:

Ensimmäisen alkionsiirron epäonnistuminen otti koville, mutta niin se varmaan kaikilla. Kiitos kaikki ihanat tuesta :heart:
 
Sarah85, Havina ja muillekin kelle negaa tai muuten huonoja uutisia :hug:

Retikka, varmaankin se miettimistauko on nyt ihan tarpeen, ja voisin itekin suna yrittää vielä ainakin seuraavan hoidon omilla soluilla (etenkin jos pääsis julkiselle?) ja esim. vaikkapa eri lääkkeillä. On ne tutkimuksetkin kuitenkin aika järkyttävän hintasia.
Myös oon ite pitkän viljelyn kannalla, kun mulla se suurin kato käy 4. päivänä ja blastoja jää todella vähän, jos ollenkaan. En jaksa uskoo että ne menestyy yhtään sen paremmin kohdussakaan, kaikilla 2 päiväsenä siirretyillä aina puhdasta negaa.
Jos ois yksityisellä niin ehkä yks vaihtoehto vois olla kokeilla osaan soluja lahjasiittiöitä, menetyiskö ne paremmin? En tosin tiedä tehdäänkö tämmösiä.. ja ehkä munasoluja pitäs olla sitten aika paljon. Ja lahjasoluhoitoihin joutuu ilmeisesti paritkin käymään sen pakollisen psykologineuvonnan, niin siinäkin menee aikaa.
No en tiä kirjasta mutta jos mä onnistuisin joskus jollain 8.ivf/icsi:llä niin taatusti tulisin kertoileen siitä myöhemminkin näillä palstoilla :D

viiva84 Kyllä muistat oikein, eli mulla jouduttiin pakastaan munasolut tässä hoidossa (exä perui tulonsa punktioon). Ja tosiaan, oisin ilmeisesti ollu ensimmäinen synnyttäjä Suomessa, kellä alkanu pakastetuista munasoluista, jos kaikki ois menny hyvin....voihan se tilanne olla jo muuttunu.

Beta, tervetuloa!
Mitäs tässä muutakaan voi kun rämpiä yrityksestä seuraavaan ja räpiköidä kerta toisensa jälkeen ylös upottavasta rämeestä..
 
Beta Tervetuloa :)

Lugesteronista kyselen, mikä käsitys teillä siitä on. Pitääkö se vuodon poissa vai voi sitä aiheuttaa? Mitä aiheesta lukenut niin on kahdenlaista mielipidettä. Itsellähän holahti ekan kerran jo pp9 ja pp 11 lähtien vuodellut tasaisesti, pikkuhiljaa lisääntyen. Tuo pp9 oli mulla kp 35 (normaalisti kierto 28-33 päivää). Voiko ns. myöhäiset kieropäivät aiheuttaa tuon ennenaikaisen vuodon? Huomenna ois virallinen testipäivä. Vaikka lopputuloksen tiedänkin, niin pitää kuitenkin digillä testata ettei tartte jossitella ja pohtia.

Olen tässä miettinyt tuota PAS:ia ja ajatellut että voi olla paremmat mahdollisuudet kun siirto tehdään luonnolliseen kiertoon ilman ylimääräisiä hormoonihöyryjä.
 
Yrittää nyt ehtiä aktivoitua taas täällä, ollut sellaista härdelliä. Lyhyesti puhelimella.

Isot pahoittelut kaikille joita koetellaan!

Meillä isäntä käynyt leikkauksessa, se meni hyvin. Itelle ilmoitettiin viime viikolla että työsuhdetta ei jatketa, se oli odotettavissa. Piikitykset alkoi maanantaina, ei kiva neulakammoiselle. Perjantaina eka ultra. Tänään sitten iski kuume ja lihassäryt joten työt loppui vieläkin aiemmin.

Uskotaan parempaan huomiseen, jooko!! <3
 
Retikka: Juu siis miehellä oli ihan olematon määrä siittiöitä. Tämä oli oikeastaan myös oletus, että voi olla että vaikuttaa koska kromosomihäiriö oli huomattu jo lapsuudessa kun oli etsitty syitä laskeutumattomaan kivekseen. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että vaikka omiakin siittiöitä on ja niitä saataisiin niin tuo kromosomivika on sellainen syy minkä takia ei tosiaan kannata omilla tahkoa hoitoja.

Nenna: Musta tuntuu, että toi Lugesteronin vuodon pois pitäminen on hyvin yksilöllistä. Mulla alkaa kuukautiset vasta viikon päästä lugejen lopettamisesta, olisi kiertopäivä mikä hyvänsä. Lääkäri sanoi, että yleensä niillä joilla on tosi tasainen ja säännöllinen kierto, lugesteroni ei niin helposti pidä vuotoa pois kuin niillä joilla on taipumusta epäsäännöllisyyteen. Mutta mulla tosiaan pitää vuodon poissa.


Mä murruin tänään pp10 ja tein testin. Sehän oli ihan negatiivinen. Ei se taida kyllä huomiseen veritestiin muuttua positiiviseksi edes hyvällä toivolla :'( Olo on jotenkin ihan turta. Ekana harmittaa, että pakkasessa ei ole mitään. Seuraava yritys on vasta tammikuussa, jos silloinkaan. Tuntuu, että olen ihan säpäleinä vaikka turta olenkin ja elämä taas vailla päämäärää. Huooh...:headwall:
 
Voi Viiva! PAhoittelu jos nyt ei tärpännytkään!

Jännä toi siittiöasia, meillä miehellä myös hyvin vähän siittioitä ja huono tiheys ja rpämuodostuneita. Julkisella puolen tota y- deletaatiota ei katottu ja nyt yksityisellä se mainittiin mutta itse saatettin päättää katotaanko se eikä vielä olla katottu. Ei meille sanottu että vois haitata raskaaks tuloa mutta se kyllä että siirtyis poikalapselle. Pitääpäs kysellä seuraavan kerran lisää tosta!

Nenna mullakin alkaa melkein viikon päästä vasta menkat ku oon luget lopettanu eli pitää vuodon poissa.

Täällä juilinnat loppuneet ja eilen pp 8 testasin jo digin ja sano että ei raskaana. Toivottavasti olin vaan liian ajoissa, huomenna aamusta uutta testiä ja sillon pitäis kyllä jo toista viivaa olla nähtävillä ku jo pp 10.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti aikaisesti testit kerkeisi vielä muuttua plussiksi, hirmuisesti peukkuja siihen teille jo testanneilla ( joillakin se vaan tulee myöhemmin, niin uskotaan siihen vielä vaikkei oloa autakkaan, tiedän :()

Täällä menkat tekee tuloaan, eli mun menkkoja ei näytä myöhästyttävän, ei luget eikä sumutkaan ikinä..eli nolla ultra Ti ja sit alkaa piikit..meillä muuten myös käsileikkaud miehellä edessä ensi viikolla eli tuun astrea viikon jäljessä aika samassa tilanteessa ???? ei käy kateeks ykskätisiä miehiä sitten punktiopäivänä kyllä..pahoittelut sinulle työpaikan takia..mulla oli eilen vika duunipäivä, jään opintovapaalle nyt!
Kauhea kiire ollut pari vkoa sen tiimoilta joten en oo taaskaan kerenny kunnolla perehtyä tiöanteisiin, joka päivä kyllä lukemassa pikasesti käynyt!

Tsemppiä tasapuolisesti kaikille :)
 
viiva84: Voi p***a! :hug: Täällä kovasti toivoin, että sinä plussaisit, vaikka minä en niin tehnyt. Huomenna se virallinen testipäivä on, mutta millä se tyhjä tikku nyt enää plussaksi muuttuisi. Mä oon testaillut joka päivä ja oikeastaan jo käsitellyt tämän tuloksen :'(

Lugesteronista täällä oli puhetta ja mulla se viivästyttää vuodon alkua 5 päivää tai joskus ollut vähän vähemmän, mutta sinänsä jännä, kun tiputtelen luomukierroissa niin kovasti, niin sitten tuo lugesteron kuitenkin auttaa noin paljon ja pitää noin pitkään vuodot pois. Onko täällä muuten kokemusta Lutinuksesta? Oon miettinyt, että pitäisikö sitä koittaa välillä?

Henrietta: :hug: Tiedän niin hyvin tuon tunteen. Itse testasin jo pp5 ja menetin toivoni saman tien. Toki meille siirrettin 5-6 päiviäinen blasto, joten olin pähkäillyt, että se näkyisi jo haamuna. Toivotaan sulle kuitenkin parempaa onnea vielä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi eii, en voi käsittää miten voi negatiivisia tulla näin monelle :( :( voi kun vielä olisi mahdollista joidenkin negojen muuttua positiiviksi, toivon kovasti ainakin! olen täällä jännäillyt muiden puolesta kun omat jännäilyt meni metsään. Kai se piinailu on jotenkin koukuttavaa sitten :D

Marille tsemppiä tulevaa rundiin! :)

Mulla alkoi viimeksi lutinuksen läpi vuoto ja nyt alkoi sitten pari päivää lutinuksen lopetuksen jälkeen (lääkkettömässä passissa piti käyttää lyhyemmän aikaa kun tuoresiirrossa). Voihan se olla myös vähän erilainen kuin luget, en tiedä.

Ja joo tosiaan ellei nyt jotain aivan kummallista tapahdu mun kierron kanssa niin kyllä tälle vuodelle pitäisi ehtiä vielä 2.PAS. Naikkari on lomilla vko52 ja vko1, mutta mun menkkojen pitäisi alkaa loppu marraskuusta, joten ehtisi seuraavaan siirtoon vielä joulukuussa. Mutt tuntuu jotenkin tosi pitkältä ajalta silti. Harmi kyllä teillä kellä menee ensi vuoden puolelle :hug:
 
Viiva84Muista että kuitenkin on vasta pp 10, jos ei oo kauheen herkkätesti tai elimistö reagoi hitaammin hormooniin,niin vielä on plussaa mahdollisuus :)

Luis Sama sulle, mulle viimeks myös siirrettiin blasto ja ekan hailuraisen taisin saada pp10 illalla, tein sekä CB:n(mihin tuo viiva tuli)ja apteekin josta ei vielä osannu sanoa mitään.Tasavahvat viivat tais tulla vasta n.pp16.
Mullahan siirto oli samana päivänä kun teillä,mutta virallinen testipäivä vasta pp14.Ensimmäisen testin teen vasta joko lauantaina tai sunnuntaina,jolloin on ns jo varmaa että jotain näkyy jos on näkyäkseen.Ja tosiaan taas mulla blasto kyydissä :)
Jotenkin siis hassua että testipäivät laitetaan hirvittävän aikaisiksi tosilla, varsinkin jos kyseessä ei ole verikoe :)

NennalleTsemppiä uuteen kiertoon :)

ON: Enään en osaa sanoa että mitä testi näyttää.Hirmu kipeät on tissit ja repii kohdun mailla.
On tulos mikä tahansa niin ei ei yllätä,eikä ole pettymys.Nega tapauksessa,haetaan vaan heti uus kyytiläinen matkaan :)

Tsemii kaikille tasapuolisesti:wave:
 
Läiti: Ihanko totta?!? Itseasiassa sitä oon miettinyt, että jos huomenna aamulla testi edelleen nega virtsasta, niin onko se sitten niin varma, että uskaltaa jättää lääkkeet pois? Kun lääkkeellisessä PAS:ssa ne on kuitenkin ehdottomat.

Mandala: Toivottavasti pääsisitte vielä yhteen siirtoon. Itsekin toivon, että me päästäisiin, kun olisi jotenkin kiva saada vielä sellainen etappi tuohon loppuvuoteen. Ja jos nega tulee, niin on kuitenkin Joulu tulossa ja uusi vuosi edessä. Se tuntuisi jotenkin kivalta ajatukselta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä