IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

OvaliaSekaan vain, ei meilläkään ykköstä tehdä :)Milloin sulla testipäivä,jos haluat listoille?

LugeistaMulla on käytössä 3x200mg.

Viiva84Lääkäri putsaa siirrossa tieltä ylimääräset Luget,tai ainakin meiän lääkäri teki niin :)Hyperiin voit kyllä itse vaikuttaa,mä sain sen ainoastaan käymällä mettälenkillä ja ohi meni sillä että join julmetusti vettä ja otin reippaasti kipulääkettä.Sit kun se tosissaan iskee,niin olo on kuin kuolisi.Eli parempi olla tarpeeks varovainen.Vaikka mulle se hyperi iski,niin siirto tehtiin silti.Liekkö ollu merkitystä sitten sillä ja kohdun ulkoisella...sitäpä ei koskaan saada tietää.

LauriskaTsemppiä!Toivotaan että tämä yksi on se oikea:hug:

Stella30 tuntia on se maksimi aika,ja meillä olivat siitä todella tarkkoja ettei ylity :)

EukkoTeilläpä on ollu varsinainen kohtelu:hug:Tuosta suosittelisin jo ilmoittamaan eteenpäin, eivät ne töykeät muute opi.Jaksuja!

Henrietta-Onnea tulevaan siirtoon.


Täällä siis nyt Lugeja laitellaan jo viidettä päivää ja Progynovaa syödään edelleen.Huomenna siirto.Soittivat perjantaina ettei omalääkäri pääse sitä tekemään,joten sain valkata kahdesta muusta.
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :heart:
Joo, mä ihmettelin itsekkin tuota mun hurjaa Lutinus annosta, kun esikoisesta laitoin PAS siirrossa vaan 100mg 1x3.. Mutta hoitaja sanoi, että sitä oli jotenkin tutkittu, että kun Luge laitetaan 200mg x2(-3) niin Lutinus 100mg x3 ei riitä eli pitää olla se sama vahvuus (tai jotain). Joten kokeillaan nyt näin sitten. :rolleyes:

Läiti, Onnea huomiseen siirtoon! :flower:

Stella, Meidän klinikalla aloitetaan tuo tukilääkitys aina tosi aikasin! Tuoresiirrossa jo punktiopäivän iltana ja PAS siirroissa 2pvää ennen. Eli lääkäri putsaa sieltä ylimääräisen sitten pois mikäli se on tiellä :)

Nenna, Mulla on ikävä kyllä kaapissa kaverilta saatuja raskaustestejä iso kasa :D joten arvaat varmaan tekisikö mieli tehdä ne kaikki! :D Josko huomenna aamulla jo kokeilis ekan kerran? :D eliii.. pp 7.. :stick:

Mulla on nyt tullut sellainen olo, että ei tää onnistunut.. :$ Varmaan eniten siksi, kun ei oo mitään oireita, ei siis niin mitään! Tossa jo vähän perjantaina ajattelin et jes, muahan viluttaa vähän ja heräilin aamuyöllä 5maissa kahtena aamuna nokka tukossa yms.. mut hittovie kun kaikki hävis jo.. prkl! Voisko sitä ite mukiloida edes noita tissejä vähän et sais ne edes vähän kipeiks xD:headwall:
 
Tervetuloa OVALIA minunkin puolestani!

VIIVA: luget ei tosiaankaan haittaa siirtoa :) lääkäri putsailee jos tarvis ja vaikka itselle jalkojen levitys lugemönjän aikaan oli viimeinen mitä halus tehdä, niin kyllä siitä selvis :)

Meillä oli tänään PASin ultra ja päädyttiin kahden alkion siirtoon. Meillä siis pakkasessa kolme kolmisoluista alkiota ja jos kaksi selviää sulatuksesta, molemmat siirretään. Ihmettelen suuresti, sillä yleensä meidän sairaalassa kaksi siirretään vasta viimeisissä hoidoissa. Mut onneks sattu sellanen lääkäri joka suostu, toivottavasti ne kaksi selviäisi sulatuksesta :) Passi tehdään mulla lääkkeettömään kiertoon, ei edes Lugeja. Nyt oli folli 15mm ja siirtoa suunniteltiin tiistaille. Ovistestiin pitää metsästää plussa tällä viikolla, jotta siirtoon päästään.

RETIKKA, mites teillä? Oliko teilläkin ultra tänään?
 
Ovalia kyllä nauroin tuolle sinun tissikommentille :D mutt tosiaan todellakin toivon, että oireettomuus voisi olla hyvä juttu! :hug: oletteko siis lyöneet ihan täysin lukkoon, että lisää hoitoja ei tehdä jos ei onnistu?

Läitille tosiaan tsemppiä PASiin! :)

viiva kannattaa vaan ottaa rennosti ja jatkaa veden juonti. Jos meinaa kivut yltyä ja varsinkin jos ei meinaa veden juonnista huolimatta meinaa pissaa tulla niin soittele lääkäriin! Oliko sun hedelmöittymisistä kuulunut (sori en muista, niin paljon tekstiä täällä)?

Nenna milläs fiiliksillä siellä piinailukaveri? :)

Mitähän Ricardinalle

Onkohan se lutinus/luge-lääkitys otettava tarkkaan kellonaikaan? Olen ollut nyt tässä PASissa jotenkin tosi hajamielinen sen kanssa. Viimeksi tuoresiirrossa oli kaikki lääkkeiden otto muistutuksena puhelimessa ja otin aina kellon lyömällä melkein. Nyt on 2x pvä lutinus ja otan sen parin tunninkin heitolla silloin kun muistan. En halunnut laittaa muistutusta puhelimeen kun ottanut sen verran rennosti tämän nyt.
 
Ovalia: Niin ne käytännöt vaan vaihtelee. Toivottavasti oireettomuus on hyvä juttu.

Turvotus alkaa olla jo ihan jäätävä! Lisäksi jännittää aivan hulluna! Ei oikeen pysty keskittyyn mihinkään... Toivottavasti tullaan saamaan edes kaksi ok alkiota.
 
Tsemppiä Stella! Hyvin se menee :)

Meilläkin kohta kai lähtö siirtoon. Ei oo kuulunu soittoa, että ei tarvi tulla. Meinasin saada sydärin, kun puhelin soi kerran, mut se oli onneksi vaan mies. Ja sai haukut siitä, että säikytteli :) mutta jännää on!
 
Minäkin tulen mukaan nyt sitten tähän ketjuun, kun ei viimeinen luomukiertokaan ennen näitä hoitoja tuottanut tulosta, vaikka niin jo ehdin oireiden perusteella toivoa. Uusi kierto alkoi kuitenkin taas päiväntarkasti DPO14, eli tänään. Aamulla soittelin hoitavalle taholle ja varasin ultra-aikaa, eilen kartutettiin apteekin kassaa lääkeostojen myötä. Kuinka nopeasti muuten KELA lähettää tiedon lääkekaton täyttymisestä?

Mutta joo, jännittää, pelottaa, hirvittää jo etukäteen. Toivoa antaa tämänkin ketjun plussat ja kertomukset siitä, että punktiosta on selvitty hyvin. Hyperstimulaatio pelottaa myös jo etukäteen, kun olen muutenkin niin houkka seurailemaan omia tuntemuksiani. Kaipa sen sitten tietää, jos oikeasti tilanne etenee siihen suuntaan :confused: Hauskaa on, että punktion osalta minua pelottaa tällä hetkellä eniten se kanyylin laitto. Joutuivat viimeksi verikokeissa ottamaan näytteen kämmenselästä ja se sattui ihan kamalasti. Olen muutenkin verikoekammoinen, niin alkoi se kanyylinkin laitto samaan suoneen ahdistaa. Mietin, että onnistuisikohan sitä jotenkin puuduttaa ennen toimenpidettä?

Mukaan listalle siis seuraavin tiedoin:
Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Gonapeptyl, Lugesteron
Lääkelistaan saattaa tulla lisäksi vielä Puregon, selviää ultrassa, joka on viikon päästä maanantaina. Hoitomuotona on joko IVF tai ICSI, selviää sitten kun nähdään siittiöiden tilanne. Aiemmin niissä on ollut pientä häikkää, mutta tämä lääkäri oli sitä mieltä, että selittämättömänä meitä voidaan kuitenkin vielä pitää.

Edit lisää, että kovasti onnea ja tsemppiä siirtoon Lauriska, Stella ja Havina ainakin! Varmasti oli muitakin, samoja toivotuksia teillekin =) Ja Ovalia, plussaa toivotellen testaukseen!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tuutunen! Harmi, että sinäkin jouduit tänne, mutta voin lohduttaa, että ivf on aika helppo hoito kuitenkin. Mielummin teen tätä kuin menen vaikka hammaslääkäriin :) Tuosta kanyylin laitosta, siihen pitäisi kyllä olla joku puudutus. Muistaakseni minulla on joskus lapsena ollut puudutuslaastari ennen kanyylin laittoa. Kannattaa siis kysyä sitä klinikalta.
 
Kiitos Mandala ja Lauriska =)

Lauriskalle vielä tsempit siirtoon =)

Tuutunen: Tervetuloa mukaan :wave: Ensimmäinen ajatus oli, että voi ei, taas tuttu nimi inssiketjusta. Sitä toivoisi, että mahdollisimman harva joutuu tähän ivf -rumbaan lähteen. Kiitos sinullekin tsempeistä =)

Lääkekaton täyttymisestä: Mulle kuponki tuli ihan parissa päivässä kun soitin sinne ja pyysin sitä kiireellisenä taloustilanteen vuoksi.

Kämmenselän voi puuduttaa EMLA -voiteella. En oo varma, onko poleilla sitä käytössä aikuisia varten, vaan pitääkö se hommata itellä apteekista. Kympin luokkaa maksaa ja paketissa on hyvät ohjeet.
 
Tervetuloa Tuutunen :flower:

Toi kanyylin laitto sattuu mustakin ihan tosi paljon, varsinkin kämmenselkään. Mä pyysin viimeks kyynärtaipeeseen ja se ei tuntunu pahalta!

Tsemppiä Lauriska!! =)

Ollaan mietitty miehen kanssa huomista siirtoa että jos yksinolevaalkio ei sulatuksesta selviä niin siirretäänkö sitten 2 samassa oljesa olevaa. Meidän lääkäri oli kovasti sitä mieltä ettei suosittele vaan jatkoviljelis sit niitä ja siirtäis paremman ja pakastai jäljelle jääneen uudelleen jos on vielä siinä kunnossa. Mutta toivotaan ettei soittoa kuulu, niin ei jouduta päätöstä huomenna tekemään!
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...Progynova,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/1PAS 10/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Gonapeptyl, Lugesteron

Piinailijat

Mandala 28.10/29.10
Nenna81 30.10
Viiva84 31.10
Luis 31.10
Läiti 3.11
Henrietta- 4.11
Lauriska 5.11

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)



PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille:wave:

Täällä siis tehtiin siirto tänään.Eka mikä oli pakkasesta otettu,oli selvinny sulatuksesta,biologia lainatakseni täydellisenä blastona.
Huh että helpotti kuulla,olin varma että tässä ei hyvin voi käydä ja vähintään sulatuksessa häviää soluja jos ei muuta.
Huomena törkkään vielä mahanahkaan gonapeptylin tukemaan ja sit ootellaan.


Tsemppiä!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tsempit siirtoa odotteleville ja hyviä hermoja piinailuun ;)

Tuutunen Tervetuloa =)

Ovalia Mukava kuull että on muitaki malttamattomia. Ei koe itteään yksin ihan täysin höperöksi ;) :O

Mandala Hermoja raastavaa odottelua :) Ajoittain on repäisykipua ja juilintaa alavatsalla, mutta muutoin ei mitään tuntemuksia. Nännit tosin on kipeet, mutta ne on olleet siitä lähtien ku sumut on lopetettu. Minkäslaiset voinnit siellä?
 
Tervetuloa Tuutunen :wave:

Nenna eipä juuri mitään tuntemuksia oikeasti. Jotain munasarjojen tuikkimista oli aiemmin mutta ei muuta. Lueskelin kännykän menkkasoftasta, että oli rinnat epänormaalisti kipeytynyt viime siirrossa pp5, joten kyllä sitä vähän tulee mietittyä tulisko tällä kertaa. Pää kylmänä tietysti tässä olevinaan kuitenkin :D
 
Aikamoista horroria oli kyllä mun viikonloppu kun mietin miten meiän alkiorassukat pärjää ja itkin paskoja solujani! Onneksi lopputulema ei ollutkaan niin paha :) Biologihan sanoi puhelimessa lauantaina, että seitsemästä kypsästä on kolme hedelmöittynyttä. Tänään käytiin lääkärin kanssa asia läpi niin selvisi, että oikeastaan kaikki seitsemän olivat hedelmöittyneet, mutta kolme normaalisti. Nämä kolme porskuttivat edelleen ja tänään siirrettiin yksi 8-soluinen top :) pakkaseen jäi kaksi alkiota, toinen 8- ja toinen 10-soluinen! Eli hyvinhän siinä kävi, ja taidamme päästä vielä passiinkin. Lääkäri ja hoitaja olivat ihania ja sanoivat, että tilanne on hyvä ja tähän näissä hoidoissa pyritään, loppu on sitten korkeimmissa käsissä. Mutta huh huh mitä vuoristorataa!

Kiitos kaikille tsemppaavista kommenteista!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille!

Mun oli pakko täältä tulla kysäsemään, kun ei googletteluun ole nyt voimia..

Postissa tuli alkioiden pakastussopimus, ja siinä luki että meidän 8 alkiota = 3 erää.. Mitä hittoa, tarkoittaako tuo nyt että meidä alkiot on kolmessa oljessa? :ashamed: Eli siis 3 + 3 + 2 ?! Miksi ihmeessä ne olisi laitettu noin....... MIKSI MEILLE EI KERROTA MITÄÄN... :'(

Ketuttaa todellapaljon nyt tuo touhu tuolla OYSsissa...
 
Mandala Meillä lääkäri muistaakseni sanoi, että 1,5h heitto on aika maksimi lutinuksissa, siihen olen itse pyrkinyt =) Meillä oli tämä hoito nyt viiminen julkisellä puolella joten meillä tuskin on varaa yksityiselle. Meillä menee hoito kuitenkin melkee kalliimman mukaan kun on ICSI + kivesbiobsia + lääkkeet tietty :( Maksaisin vaikka maltaita jos vaan tietäisin, että saamme varmasti rahoillemme vastinetta :( Meillä on vaan niiiin huonosti satu soluja hedelmöittymään sen biopsia-näytteen kanssa ettei uskalla koittaa :( Se vaatisi melkein lisälainan asuntolainan rinnalle, kun ei sitä muuten saa maksetuksi.

Tuutunen: Tervetuloa mukaan! Toivottavasti eka kerta riittää :D

Läiti
Jee, tsemppiä piinailuun! =D

Lauriska No huhhuh! Onneks loppu hyvin kaikki hyvin :)

Ovalia pp7
 
Viimeksi muokattu:
Onpa ihanan paljon tekstiä.

Meillä oli normaalisti jakautuneita 7 kappaletta perjantaina 3päiväisinä ja hyviltä näyttävinä. Lauantaina oli tipahtanut 4 alkiota kyydistä, vaikka olivat näyttäneet hyviltä vielä perjantaina. Sunnuntaina tipahti yksi kyydistä ja tänään maanantaina oli jäljellä yksi oikein hyvä blasto ja yksi pikkuisen hidas blastokysti. Parempi siirrettiin, huonompaa katsotaan huomiseen, että kannattaako pakastaa. Mutta aikalailla tämän yhden varassa ollaan. Olen tyytyväinen, päästiin siirtoon ja siihen tähdättiin.

Lauriska: Hienoa, että pääsitte siirtoon ja saitte pakkaseenkin jotain.

Läiti: Meillä on nyt aika sama aikataulu. Tänään siirretty ja itsellekin huomenna Gonapeptyl nahkaan :) Meidän testipäivä on 31.10 ja veritesti. Hui

Minut voi päivittää piinailijoihin, testipäivä 31.10.

Tuutunen: Mulle tuli KELAn ilmoitus postissa viiveellä, ehkä 5 päivän päästä ostoksista, mutta näkyi palvelussa kahden päivän päästä. Eli sen jälkeen sai jo halvalla lääkkeet.

Stella: Toivottavasti kaikki meni hyvin.
 
EukkoTuo on aika tyypillistä että laitetaan 2-3 olkeensa.Varsinkin julkisella.Tsemii:)

Lauriska
Hienoa pääsitte siirtoon ja pakkasukkokin jäi :)Onko sulla testipäivä milloin?jos lisään listalla?

Ovalia
Vielä pari päivää sullakin piinailua jäljellä :)

Viiva84Meillä tuo 2vkoa aina testipäivään.Mutta alotan testailun jo pp9-10 :)
Että yhtämatkaa mennään.
 
Läiti: Sanoiko sulle lääkäri mitään kellonaikaa tai tarkempaa ohjetta Gonapeptylin pistämisestä? Mulle lääkäri sanoi eilen, vaan että huomenna ja nyt mietin että olisko hyvä aamulla, päivällä vai illalla. Vai lieneekö niin väliä kun eihän sitä kiinnittymisen ajankohtaa kukaan voi tietää tarkasti?
 
Viiva84Kellon ajalla ei oo väliä,ite lähin jo kuudelta töihin,joten ei tullu mieleen aamulla pistää.Teen sen n.klo 16, kunhan töistä kotiudun :)
Sanotaan että 1-5vrk menee kiinnittymiseen yleensä(riippuen tietty kuinka vanha alkio on).
Viimeks mulla tuli yöhuimaus 2vrk:tta siirron jälkeen,joten epäilen että sillon kiinnitty.
Tuoresiirrossahan mulla pistettiin siirron jälkeen 3 eri kertaa pregnyl,määrät väheni kokoajan.
 
Wautsi onnea kaikille kyytiläisistä, toivon sydämeni pohjasta, että tulee monen monta onnellista loppua näinkin hurjalle matkalle mitä moni täällä viettää, useat vielä ensimmäistä kertaa! :heart:

Kiitos Ovalia neuvosta lutinukseen liittyen! laitoin nyt sitten kiltisti muistutuksen, ettei veny enää lääkkeen ottoväli, toisaalta voi olla jo "vahinko" tapahtunut, koska parikin tuntia tosiaan ollut joskus väliä. Noh ei voi mitään.
 
Loistojuttu VIIVA että kaikki meni hyvin ja pääsitte siirtoon. On yhä mielessä se sun kierron odottelu maratoni, toivotaan että seuraavan alkua tarvii odotella vasta synnytyksen jälkeen :)
Ja zemppiä kaikille muillekin piinailijoille! Kiva seurata teitä kun itelle ei mitään tapahdu.

Samoissa mennään HAVINA! Kävin ultrassa maanantaina, 7mm limakalvo, ja tiistaina siirto :) meillä sulatetaan ensin se yksi yksinäinen, jos se ei selviä niin sulatetaan ne kaksi ja siirretään molemmat jos selviävät. Jännää!!

ERI LUGEKÄYTÄNNÖT avautui mulle kans! Mä saan nyt käyttää niitä raskausviikolle (siis jos plussa tulee) 10 ja sit lopetetaan hitaasti, koska on lääkkeellinen PAS, jollon oma kroppa on poissa pelistä kunnes istukka ottaa vastuun. Eli jos on luonnollinen kierto, ja oman keltarauhasen toimintaa ei ole syytä epäillä, niin lugeja ei tarvi niin pitkään. Mutta hemmetti. 10 viikkoa lugemönjää housuissa, sitä tavoittelemaan.. Ja tietty zumenonit kans..
 

Yhteistyössä