Fibbis :hug: toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen!
Mandala Ei tarvi olla ihan täynnä, kunhan ei ihan tyhjäkään että juuri ois käyny. Mulla viimeks oli jo hirvee tuska noin vartti ennen siirtoo että oli aivan pakko käydä päästämässä vähän pois, mutta en tyhjentäny kokonaan. Onneks lantionpohjan lihakset toimii vielä sen verran että pystyy tarvittaessa keskeyttäänkin pissaamisen. Tätä aiemmassa siirrossa en oikeestaan edes muistanu koko rakkojuttua, ei ollu mikään hätä mut en toisaalta ihan just ollu käyny tyhjentään. Ei kuitenkaan sanottu mitään et ois ollu vaikee laittaa tai rakko ois pitäny olla täydempi.
Eli otat pari mukia juomaa nyt niin eiköhän se suju ihan ok!
Luis En oo kyl koskaan kuullu et zumenonia käytettäs alakautta :O suna varmaan varmistasin vielä lääkäriltä oliko tosiaan näin. Otetaanko sitä myös lisäks suun kautta? Luulis kyllä ettei molempia sentään pelkästään alakautta oteta? Voihan se olla erikoislisäkeino siihen limisongelmaan, ja toivottavasti tehoo!
Punktioista mulla kaks on sujunu sillee et en juurika edes huomannu kun solut oli jo kerätty, pahin kipu oli se neulan laitto käteen ja alapään puudutteet. Toinen punktio oli kivuliaampi, ei vissiin puudutteet oikein menny sinne kohtaa kun ois pitäny. Pyysin sitten vaan lisää kipulääkettä että oli jotenkin siedettävää.. (ex)mies tosin kerkes pyörtyyn sitä ennen, että kai sitä aika paha oli kattella.
Mulla se solumäärän vaikutus laatuun ei tuntus pätevän, parissa ekassa hoidossa määrä oli normaalit 13 ja 12, mutta vain pari heikkoo blastovaiheeseen edennyttä 1. hoidossa. Toisessa ei ilmeisesti ainuttakaan. 3. hoidossa alunperin 31 solua joista 26 pakastettiin (5 oli raakoja) ja yritettiin hedelmöittää, näistä lopulta vain 3 blastoa.. että heikolta näyttää, soluja pitää siis tehdä todella paljon että edes jotkut säilys elossa blastovaiheeseen ja siirtoon. Enin osa kyllä hedelmöittyy ja jakautuukin mutta suurin kato käy 4. päivänä. Sehän se pahin pelko onkin seuraavaan hoitoon jos tehdään alusta saakka pitkä viljely kaikille, jääkö enää mitään siirrettävää...