IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Läiti: Voi ei! Miten olikin noin huono tuuri, että munanjohtimeen meni vaeltamaan. Onneksi teillä jäi hyvin tyyppejä pakkaseen ja mielialakin on ok, rohkeana uuteen yritykseen!

Retikka: Onnea matkaan! Kivasti saitte pakkaseen. Morula on 4-päiväinen alkio, siis blastokystaa edeltävä vaihe. Sellainen epämääräisen näköinen pallura. Moruloita ei yleensä siirretä, koska niistä on vaikea erottaa hyvät ja huonot.

Tipuselle onnea 9 solusta, hieno tulos yhdeltä munasarjalta!

Jännityksellä menin tänään siirtoon. Siellä odotti yksi kelpo blasto joka siis nyt siirrettiin, toista tarkkailevat vielä tämän päivän, kelpaisiko pakkaseen. Huh! Olen iloinen ja helpottunut että siirtoon päästiin, mutta tietysti harmittaa, jos pakkaseen ei jää mitään.

Olin ihan puhki kun pääsin tuolta pois, nyt on kyllä vähäksi aikaa jännitetty riittävästi. Jospa nyt loppuviikon saisi keskittyä muuhun elämään ennen kuin alan piinailla testitulosta, testipäivä pe 12.9.
 
Voi LÄITI :hug: Ompa kurja uutinen. Sitä jotenkin ajattelee, että ne kaksi viivaa ovat voiton merkkinä ja sitten käy näin. Hyvä meininki sulla tuntuu olevan kuitenkin, onneksi. Esimerkillistä optimistisuutta ja reippautta! Yllättävän nopeaan sitä uutta PASsia voidaan alkaa suunnittelemaan, olisin luullut, että siihen tulee välikiertoa, kuukautisten odottelua ja muuta hidastetta.. Uuden yrityksen odottaminen varmaan piristää kummasti. Mutta silti :( Miten paljon keskenmenot, kohdun ulkoiset, tuulimunat ja muut surkeudet on yleisempiä IVF/ICSIssä kun normaalisti alkaneissa raskauksissa? Tietääkö joku?

Mutta nyt sais jo porukka alkaa katoilemaan täältä ja alkiot kiinnittymään oikeisiin paikkoihin. Sikäli jos tämä minun mielipiteestäni riippuu. Näyttäkää Sisko ja toiveessa meille muille vähän mallia.

Tipunen sai mainion saaliin yhdestä munasarjasta! Mulla oli kaksi munasarjaa ja kymmenen munaa. Vau Tipu! Ja kiitos selvennyksestä Ullariikka, pidetään peukkuja sun blastolle, vielä se tarvis muutaman biljoona solua lisää :)

Ihmettelen tässä myös, että mahtaako tässä joku lääke sittenkin jotain vaikuttaa, olen nimittäin normaalioloissa aikamoinen kahvin lipittäjä. Voin aamulla juoda helposti pienen pannullisen kahvia ja nyt kahvia ei tee mieli yhtään?! En oikein muista mistä lähtien näin on mailma maannut, ehkä viikonlopusta? Onko jollain muilla tällaista omituista käytöstä havaittavissa. Jos työkaverit huomaavat tämän, epäilevät aivan varmana raskaudesta ja siitä seuraisi sangen kiusallinen tilanne.. täytyy keksiä joku hätävale. Periaatteessahan tämä on hyvä jos näin pääsen kahvista eroon, koska raskaana olisi kuulemma hyvä rajoittaa kahvin määrä muutamaan kuppiin. Sitä olenkin miettinyt, että vähentäminen ei tule olemaan helppoa, mutta näköjään se kävi jo ennen raskautta. Ihmettelen :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Vastailen nyt muutamalle,joiden kuulumisia poimin. Tää tabletti on vähän kökkö selailuun...

Ullariikka. Tiedän niin tuon tunteen jännityksen suhteen...mut ihanaa et pääsitte siirtoon. Nyt peukut pystyyn. En edes kehtaa sanoa kuinka paljon jännitin ite tuolloin...

Retikka ja Anias. Tarrasukkia matkaan ja peukut pystyssä. Ja yhtäläisesti kaikille muillekin piinailijoille!!

Mullakaan ei tee kahvia kauheasti mieli....kumma kyllä. Tuota työkavereiden ihmettelyä pelkään miekin...

Nii-in kun vain ois kaikki kunnossa...ja kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Ei auta kuin toivoa parasta.

Joku kyseli raskausoieeista. Vaikea sanoa mitkä johtu lugeista mut jotenkin rauhallisen tyyni olo, jotenkin hassu olo ja pienet nippailut kerto et jotain siellä tapahtuu.

Onko kellään gonapeptyliä määrätty kiinnittymisen tueksi? Ite sen sain.

Testasin muuten ekan kerran veritestillä....yhtään kotitestiä en tehnyt. :heart:toki tein veritestin tuloksen selvittyä mutten ennen. Suosittelen, jos pystyy jännäämään.:heart:

Kaikille hurjasti plussaonnea ja tarrasukkia!!!
 
Tervehdys kaikille!
Oon nyt taukoillut kesän näistä hoidoista. Meillä on suunniteltu to tämän viimeisenICS hoidon viimeinen Pas. Meillä oli pakkasessa ainoastaan kaksi alkiota otka on sulatettu eilen, toinen oli selvinnyt hienosti eli oli säilyttänyt kaikki 8 solua ja toinen oli hävittänyt 6 solusta 4 eli ei oikein toivoa selviämisestä. Aikoivat seurata sitä tämän päivän vielä. Jännitys ja pelko on korkealla että pääsemmekö siirtoon ollenkaan torstaina ja jos ei päästä niin, sitten meidän hoidot oli tässä todennäköisesti, ei olla päätetty lähdemmekö omalla kustannuksella 4 hoitoon.


Onnea kaikille plussanneille ja hurjasti tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Heippa!
Hienoa että lisää plussanneita! Onnea kaikille.

Itselläni ei käynyt yhtä hyvin ja menkat alkoi viikonloppuna ja maanantaina tulikin se odotettu nega. Nyt sitten vain odotusta lokakuun alkuun jotta päästään pakasteiden kimppuun. Onnesta niitä siellä muutama on sentään varastossa. Toivottavasti selviäisivät vain tuosta pakastuksesta ja sulatuksesta....
 
Hei!
Olen jo jonkin aikaa seurannut teidän keskustelujanne ja jos kelpuutatte haluaisin liittyä seuraanne.
Meidän tilanne on seuraavanlainen: minä 33 ja mieheni 51. Miehellä aikaisemmasta liitosta 2 tervettä lasta, vasektomia exän toiveesta, vasektomian purku minun toiveesta. Vasektomian purun jälkeen tehdyn kontrollin jälkeen simppojen määrä ok mutta liikkuvuus 4%, eli kohtuu mahdotonta luomuna saada lasta. Yritystä silti takana 5 vuotta, kun eihän sitä koskaan tiedä. Gynetutkimusten ja kaikenlaisten veri-/hormonikokeiden jälkeen mut on todettu "terveeksi".

Tilanne on ollut meille molemmille vaikea ja mies tunteekin itsensä jotenkin "huonoksi" kun ei saa minua raskaaksi luonnollisesti. Eikä hän ole ollut halukas hoitorumbaan(koska mua siinä piikitettäisiin vaikka olenkin terve) mutta sain suostuteltua hänet kuitenkin 2012 Tampereelle ja siellä ainoaksi vaihtoehdoksi annettiin icsi. No tämän tuomion jälkeen hän vetäytyi asiasta täysin, pelkää, että tuon ikäisen miehen siittiöillä keinotekoisesti hedelmöitetty lapsi ei voi millään olla terve.

Seuraavan tunnustuksen jälkeen en varmasti anna kovin myönteistä kuvaa itsestäni mutta koska oman lapsen kaipuu on niin kova(niin mukavia kuin miehen muksut ovatkin) annoin kesällä ultimatumin, lähden jos hän ei suostu mun kans hoitoihin, koska tiedän, että tulisin katkeroitumaan myöhemmin jos en edes yritä tehdä asialle jotain. Tykkää musta kuulemma niin paljon, ettei halua että lähden joten taas ollaan menossa Tampereelle Fertinovalle.
Verikokeet on tehty jo kummallekin mutta odotamme vielä uuden siemennesteanalyysin tuloksia, sitten saa tilata aikaa uudelle suunnittelukäynnille. Ne toivottavasti tulis ens viikolla. Kovasti jo lasken, että koska mahdollinen hoitokierto alkaisi(näillä näkymin loka-marraskuun vaihde). Tiedän, että menen asioiden edelle mutta minkäs luonteelleen mahtaa.

Mies ei halua, että asiasta huudellaan ympäriinsä, koska tilanne on hänelle erittäin vaikea hyväksyä. Joten olemme sopineet, ettei edes lähimmät ystävät saa tietää. Ystävämme kyllä tietävät, että meillä on vaikeuksia saada lasta mutta hoidosta ei puhuta. Siksi haluaisin liittyä seuraanne, että olisi edes joku paikka mihin saisi purkaa itseään ja lukea onnistumisista, että oma mieli pysyisi mahdollisimman positiivisena.

Ihmisille kertomisessa on poikkeuksena meidän hieroja, joka tekee myös akupunktiohoitoja ja olen jostain lukenut, että akupuntio saattaa auttaa kaveria kiinnittymään... Miten niin kaikki mahdolliset keinot käytössä??

Onnea kaikille jo onnistuneille! Onnea heille joilla piina on meneillään! Onnea meille jotka ovat vasta taipaleen alussa!
 
Tervetuloa uusille, aina mahtuu porukkaan mukaan :)

Astrea sinulla onkin vähän vaikea tilanne. Miehet voivat olla varmasti erityisen herkkiä tilanteessa, jossa selviää että heissä on "vika". Mutta kannattaa hänelle selvittää, että IVF/ICSI lapset ovat täysin samanlaisia kuin "normaalitkin" lapset. Asiaa on kuitenkin tutkittu jo vuosikausia. Meidän lääkäri sanoi, että IVF lapsilla on suurempi todennäköisyys syntyä muutama päivä ennen laskettua aikaa ja olla vain hitusen verran pienempi kokoisia verrattuna luomulapsiin. Ja sanoi vielä, että PAS lapset voivat suuremmalla todenäkköisyydellä olla vähän suurempia syntyessään.

Minä en pidä aivan kauheana sun ultimaattumia, koska kuitenkin ehkä miehet joskus tarvii vähän potkua persuuksille kun rypevät itsesäälissä niin kovin jonkun asian kanssa ;)

Hilleri toivottavasti sulatettu alkio selviää siirtoon asti hyvin niin ei mene hoito pieleen!

Meillä on sama tilanne kuin taisintuo:lla eli odotettu nega ja menkat tässä käsillä. Eli meni sitten se eka IVF siirto pieleen. Harmi, sen kaiken vaivan ja kivun jälkeen, mutta minkäs teet. Pakasteeseen meni siis 10 alkiota, 5 eri ampullissa. Seuraavien menkkojen alettua suunnitellaan 1.PAS. Nyt ei auta muuta kuin rentoutua miehen kanssa tämä kuukausi ja sitten jännittämään miten kaverit toipuu sulatuksesta!
 
Zemppiä Hillerille ja voi kurjuus Mandala ja taisintuo :hug: Ilmesesti tuo välikierto ennen PASia on yleinen käytäntö. Harmillista vaan odotella, kun on päässyt tekemisen makuun.

Mä aloin oikein ajatella tuota Astrean tilannetta. Lapsi ja lisääntyminen on ehkä niin perustavaa laatua oleva asia ihmisen elämässä, että olen kyllä sitä mieltä, ettei sitä voi toiselta kieltää. Ymmärrän täysin sun ehtosi, olet kuitenkin vielä nuori (mä oon sama ikäinen sun kanssa ja klinikalla aina sanottiin että kun olet "nuori", uskon lääkäriä :D) ja jos asian tärkeäksi kokee, niin nyt on päätösten aika, myöhemmin voi ainoastaan katua niin kuin sanoit.
Tietysti, eihän sitä voi toista pakottaa lapsen tekoon, että ihan mun mielestä kohtuullista keskustella asiasta siltä kantilta, että nyt on tavoitteet erit, kompromissikin lapsen tekemisessä on kaiketi mahdoton. Ja just jos miehesi syykin on noin "hupsu". Meillä kans siittiöitä oli vähän, eivät liikkuneet ja olivat epämuodostuneita ja kauttaaltaan vasta-aineiden peitossa ja silti ICSIllä saatiin hedelmöittyminen aikaan. Kyselin lääkäriltä, että mitäs kun lähtömateriaalissa on vähän vikaa niin miten se voi vaikuttaa mahdolliseen lapseen. Vastaus oli, että perintöaines on siittiön sisässä, eikä siittiön ulkoinen habitus kerro sen sisältämistä kromosomeista. Heikosti liikkuvalla siittiöllä saa terveitä lapsia. Varmaan suunnittelukäynnillä lääkäri voi vahvistaa tämän miehellesi, niin hänelläkin on parempi mieli lähteä hoitoihin.

pp2. Koska niitä oireita voi alkaa tunnustelemaan!!! Keskity tässä nyt mihinkään työhön kun elämä pyörii pienen solukimpun ympärillä!
 
Sellaista tulin kyselemään, kun eka IVF alkaa ensi viikolla, että miten on kalaöljykapselien laita? Sitä punkitota lähinnä mietin, että pitääko nuo kapselit lopettaa hyvissä ajoin ennen sitä? Eikö ainakin ennen leikkausta pidä lopettaa 2vkoa-1kk aiemmin?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! Ja palanneille! :hug:

Piinailija on ottanut rennon letkeästi :) Eilen meni Gonapeptyl kiinnittymistä tukemaan ja nyt sitten enään ne Lugemömmöt. On mukavaa kun on saanut elämänsä takaisin! Aika raskaana olen kokenut muistamisen ja huolehtimisen... Klinikalta ei soitettu niistä "jatkoseurattavista" ollenkaan, mutta ei kyllä toisaalta luvattukaan. Tarvii joku päivä soitella ja kysyä menikö pakkaseen muutakin kuin ne kolme.

Mites muilla piinailijoilla? Oireita? Tuntemuksia?
 
Luis, en usko, että kalaöljykapseleita tarvitsee lopettaa ennen punktiota. Nehän lisää jossain määrin vuototaipumusta, mutta ei mulla edes tullut mitään vuotoa punktiossa :) kyllä ne lääkärit tuollaset kysyy jos tarvetta ois :)

Täällä ei ole kummoisia tuntemuksia, siirrosta nyt tasan viikko. Rinnat on kyllä todella arat, mutta vaikea sanoa mistä se johtuu. Nyt alkaa hiipiä nuo testit mieleen, joskos sitä sunnuntaina jo vois... :D jotenki sitä yrittää olla viimeseen asti pessimisti ettei sitten tartte pettyä...
 
Anias ja Havina... teillä on jännät ajat käsillä. Tsemppiä!!!

Astrea. Mä olen joutunut tekemään tuon ratkaisun eli jouduin laittamaan miehen selkä seinää vasten. Erolla uhaten ja erohan siitä tuli. Yritimme lasta aikamme mutta kun mies ei suostunut tutkimuksiin ja oli vastentahtoinen lapsenhankintaa kohtaan pidemmän aikaa tein nopean päätöksen vuodenvaihteessa ja lähdin. Kävin surutyön läpi, elin elämäni rankimman kevään ja nyt olen onnellinen kuin koskaan elämässäni. Lapsi asia on ihmiselle sellainen, jossa ei oikein voi tehdä kompromisseja. Tai niitä voi joutua katumaan myöhemmin. Onneksi teillä tilanne on täysin eri kuin meillä. miehelläni oli rankka menneisyys ja kunnioitan hänen tahtoaan, mutta myös minulla on oikeus onneen.

Tsemppiä sinulle! Ja tsemppiä ihan jokaiselle tällä palstalla!!:heart:
 
Kokeillaan miten tää puhelin toimii..
Onneksi mulla on välkky mies, se sanoi ihan alussa jo, että tästä tulee meille kynnyskysymys. Niin kuin tulikin mutta mä en halua olla se katkeroitunut vanha piika jolla on 10 koiraa lapsen korvikkeena. Yksi sellainen on jo ja olen sen kaikille sanonutkin.
Lapsen kaipuu on niin kova, että kun kuulin naapuriin tulevan perheenlisäystä, yritin olla näyttämättä että nyt sattuu lujaa ja lopulta löysin itseni kylmästä saunasta itkemästä maailman pahuutta.
Asiasta toiseen, kävin tänään sillä meidän hierojalla ja kysyin siitä akupunktiosta. Sanoi heti, että on kokeiltu ja toimii!! Lupas iskeä neuloja heti kun ajankohta on oikea. Ekan kerran jo ennen alkion siirtoa.:)
 
Täällähän on täysi tohina päällä. Läidille pahoittelut, tosi kurja juttu! Toivottavasti uusi hoito onnistuu pian! Ja kaikille muille plussanneille ja punktiossa hyvin soluja saaneille onnea!

Joku kyseli sitä kuinka paljon yleisempiä kohdunulkoiset ym. on IVFssä. Googlailin sitä ja kaikkialla oli eri lukuja, mutta ilmeisesti jonkin verran yleisempiä. Jos riski tavallisessa raskaudessa on vaikkapa prosentin tai puolen prosentin luokkaa, niin IVFllä alkunsa saaneissa raskauksissa eri lähteiden mukaan 2-5% luokkaa. Yksi vaikuttava tekijä on, että vaurioituneet munanjohtimet suurentaa riskiä ku-raskaudelle (vaikka IVF:ssä alkio ei periaatteessa munanjohtimen läpi kuljekaan: se miten alkio sinne kuitenkin päätyy on kai edelleen vähän epäselvää), ja niitähän meillä hoitoihin joutuneilla usein on.

Meilläkin on ollut puolison kanssa vääntömme tästä hoitoasiasta, mies on venkoillut ajankohdan kanssa, eikä niinkään hoitojen tai lapsen haluamisen kanssa, jotka taas on olleet mulle ongelma. Viime talvena minä tavallaan asetin myös ultimatumin: joko hoitoihin hakeudutaan nyt heti tai sitten luovutaan koko lapsihaaveesta kokonaan. En jaksanut enää sitä sitku-ehkä-mutku -elämää ja olin oikeasti valmis kumpaan tahansa vaihtoehtoon mutta päätös oli saatava aikaan ja päästävä elämään sen mukaan. Mies on sanonut monta kertaa että haluaa kovasti lapsen ja ymmärsi sitten mun kannan. On meitä sit vissiin muitakin ultimatumien asettajia, astrea :D

Meillä alkaa pistämiset huomenna aamulla. Olen jo tuijotellut kauhun vallassa neulaa ja tsempannut itseäni. Elonva on lääkkeenä ja ilokseni se on pitkävaikutteinen eli sitä tarvii pistää vain kerran. Jes! sitten jarrulääkettä ja ehkä tarpeen mukaan jotain muuta viikon päästä vielä jos Elonvan vaikutus ei riitä.
 
Läiti pahoittelut että väärään paikkaan oli alkio mennyt! Kiva ettei välikiertoja joudu pitämään vaan pääsette heti PASiin :)

Pahoittelut negasta Mandala ja taisintuo :hug:

Luis mulle kyllä sanottiin että Omegavalmisteet pitää lopettaa ennen punktiota juuri vuotoriskin takia. Mutta nyt en muista oliko viikko vai pari ennen, sinuna tarkistaisin asian hoitopaikasta ettei tuu turhia ongelmia tän takia.

Oon kuullu että moni on saanu apua epäsäännöllisiin kiertoihin ja kuukautisvaivoihin apua just akupunktioista ja mm. vyöhyketerapiasta, ite en oo kokeillu :) Kaikki on varmasti hyväksi mikä auttaa rentoutumaan ja tuo hyvän olon.

Progynovia napaan ja ens viikon ke eka ultra, olispa jo limakalvo hyvän paksuinen! Eikös se ollu niin että limakalvon tulee olla vähintään 7mm PASissa?
 
Läiti Pahoittelut. Hienoa et pääsette jatkamaan hoitoja noinkin pian :hug:.
Henrietta Meille on kerrottu nyt viimeksi kun kävin ultrassa tätä Pas:sia varten et limakalvon paksuudella ei kuulema ole suurta merkitystä enemmän rakenteella ja jopa 2mm paksuisella limakalvolla on raskaus alkanut. Olen itsekin ollut huolissani limakalvon paksuudesta kun se ei mulla tahdo olla hirveän paksu, nyt ma oli vajaa 6 mm ja oli kp 15.

On: Saatiin tieto et siirtoon päästään tänään kumpikin alkio on lähtenyt sulatuksen jälkeen jakaantumaan :), kohta pääsee piinailemaan. Toivottavasti tämä meidän vihon viimeinen siirto toisi toivotun tuloksen.


Aurinkoista päivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Astrea tervetuloa joukkoon! Minustakin tuo sinun toimintasi on tervettä vastuunottoa omasta onnellisuudesta. Onneksi kuitenkin saatoitte jatkaa miehesi kanssa eteenpäin. Kokonaan lapsettomaksi jääminen olisi niin iso asia, että siihen ei kannata vasten tahtoaan myöntyä. Meillä yhteisen lapsen yrittäminen jäi miehen toiveesta näin myöhään (39 v). En olisi suostunut tällaiseen riskinottoon, jos mulla ei olisi jo kahta lasta ennestään.

Teillä on varmaan ihan hyvät mahdollisuudet onnistua icsillä, kun olet noinkin nuori ja terve.

HilleriHiiru onnea, ihanaa että pääsette siirtoon! Laitetaanko sulle molemmat kaksi?

Sisko: Minäkin sain siirron yhteydessä Gonapeptylin kiinnittymiseen. Rankkoja ratkaisuja olet sinäkin tehnyt. Mutta varmasti oli oikea päätös kuunnella itseään.

Piinailijan mietteitä: Vielä siirtopäivänä ajattelin, että en tule olemaan kovinkaan toiveikas alkion hitaan kehityksen takia (ja kun kaikki muut alkiot kuukahtivat, lieneekö tämä yksi sen parempi). Mutta nyt kauhukseni huomaan, että toivo alkaa nostaa päätään ja olen aika hyvällä päällä. Jospa se sittenkin nappaisi, kun kerran blastoksi asti pääsi kehittymään. Mikä ihmisessä on, että vaikka mahdollisuudet olisi kuinka vähäiset, niin mieli jotenkin kääntää ne paremmiksi? Nautin myös siitä, miten ihanaa tämä nykyinen, tavallinen elämä on, kun ei tarvitse muutamaan päivään jännittää mitään.
 
Ootte kyllä olleet rohkeita kun ootte toimineet noin, että miehen ootte pistäny seinää vasten, ja vielä sen jälkeen ootte pystyneet seuraamaan omaa tahtoanne, ootte varmasti tehneet hyvän ratkaisun, keneltäkään ei kuuluisi viedä sitä mahdollisuutta pois <3

Mulla on alkiosiirto tänään kymmeneltä, eilen tuli tietoa että 6 oli hedelmöittynyt. Nyt jännäillään miten on lähteneet jakautumaan! Miehen piti tulla mukaan operaatioon, joka piti olla vasta yhdeltä, mutta siirsivätkin aikatauluongelman vuoksi aamulla sen aikasemmaksi ja nyt mies ei pääse mukaan, pelottaa hirveesti et sattuu toimenpide mutta onneksi se on nopeesti ohi!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
On jo myöhäistä vastata Tipuselle kellä toimenpide varmasti jo ohi, että ei se satu. Tuntui pienen hetken vähän kuin papa-koe!

Paljon paljon onnea siirtoon päässeille! nyt plussamerkkistä tuulta piinailuun :whistle:

Ullariikka ihmisen aivotoiminta on aivan käsittämättömän monimutkaista joskus. Olen katsonut jonkin verran jotain Discovery ohjelmia, aivopeli-juttuja, niin ei voi kun ihmetellä. Joten tuon pienen toiveen jutun kyllä ymmärtää helposti. Varsinkin kun on saman käynyt itse läpi ja ihmetellyt aivan samaa :) Ja vielä kun alkaa näyttää huonolta onnistumisen suhteen niin silti jostain pienestä asiasta kaivaa sen "mitäs jos" vaikka itse tajuaa kuink hölmöä se on :D
 
Meitä on jo monta piinailijaa, saadaan jännätä yhessä :) On tää kanssa semmosta yhtä jännäämistä muutenkin ja meillä ei ainakaan isännän kanssa voi koko aikaa tätä spekuloida. Ei ne vaan tajuu ;) Eikä tiiä mitä "nippasuja ja vetämisiä ja pulputuksia" nyt ylipäätään voi ees olla, paria "ranneliikettä" ei minusta lasketa?!

Ullariikan (ja muittenkin?) kannattaa olla ehdottomasti positiivisella mielellä, blasto sinne kuitenkin siirrettiin! En tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta ei kyllä jatkuvasta "vit*u tää onnistu KOSKAAN" ja "miksei meille suoda" jne... Syitä on monia kuten hyvin jokainen tiedetään, eikä kaikkia saada valitettavasti edes ikinä selville. Jokainen on myös odottanut ja toivonut ikuisuuden, eikä jaksaisi yhtään enempää. Hoidotkin on rankkoja monille, rahat loppu ja parisuhde kärsii... Ja MONI tästäkin ketjusta plussaa, sanokaa rouvat mun sanoneen!!! :)

Tarkoitus siis todellakaan ollut "valittaa valittamisesta", siksihän nää palstat on olemassa että saa vertaisjoukossa tuuletella. :heart: Niinhän mäkin teen. Ja samasta syystä en ole koskaan jaksanut pörrätä noissa kuukausipinoissa, ei ole tuntunut että greippimehulla tärähtää plussaksi. Nyt kyllä (vielä, pp3) tuntuu että kai meillä on yhtälainen mahis kuin muillakin onnistua?
 
Haha, hauskaa iltavuoroa ANANIAS :)

Mulla kans pp3 ja jännää on! Tutuu että siirrosta on ikuisuus! Aika ei kulu mut OIREITA on:
1 aivastaessa vihlasee kunnolla ja näen sieluni silmin kuinka molemmat munasarjat vääntyy kahdeksikolle
2 mikää keskivartalon liike ei tunnu hyvälle
3 olen turvonnut kuin pullataikina
4 ruuansulatus on hidastunut, välillä epäilen että loppunut
5 väsyttää lugen jälkeen
6 kun väsymyksestä tokenee tympäsee se valkoinen mönjä
7 kahvi yököttää
8 päätä särkee
9 tissit on arat

Mitä hemmettiä, en voi ikinä alkaa spekuloimaan raskausoireita, kun ne kaikki tuli jo lugesteronista. Hiljalleen alan muistaa, että tätähän se oli inseminaationki jälkeen...

HILLERI ja TIPUNEN pääsee kans nauttimaan luge-annoksensa :) Kollektiivinen kärvistely on parasta!

Aika rankkoja asioita olette naiset joutuneet miettiä ja kovia päätöksiä tehneet! Nostan hattua rohkeille ja päättäväisille naisille!!
 
No niin....taas monta kokemusta rikkaampana ja väsyneenä.
Maanantaisen kauhean kivun ja mielestäni digin liian pienen raskausviikko lukeman pelästyttämänä varasin gynen yksityiselle.
No, ruskuaispussia näkyi jo hieman ja ilmeisesti kaikki ok kuitenkin. Kiinnittynyt se oli oikeaan paikkaan kuulemma. Mutta. Toinen munasarjani oli kerännyt nestettä siis laajentunut ja kiireellisesti päivystykseen tutkimuksiin. No sieltä tuloksena verikokeet ja hiiva diagnoosi. Huh, en siis joutunut tiputukseen.
Kaikkein ihaninta tämän kaiken kauheuden keskellä on kuitenkin ultrakuva pienestä tummasta pisteestä. Eka kuva pienokaisesta. Toivottavasti ei jää viimeiseksi....

Positiivisen ajattelun perään minäkin kuulutan. Vaikka se hitsin vaikeaa välillä onkin...:)

Tsemppiä kaikille ja anteeksi omanapailu. Olen juuri nyt niiiin väsynyt. Ja yhtään digitestiä en aio enää tehdä...ehkä.
 
Ullariikka Kyllä molemmat laitettiin ja olivat jo ehtineet mourula vaiheeseen :). Meillä ei ennen ole viljelty näin pitkään sulatuksen jälkeen.

Retikkaa Juu niin alkaa se Lugesteron ihanuus ja tällä kertaa ei riitä pelkät Luget tukihoidoksi vaan nyt tuli lisäksi Estradot ja Pregnyl.

Nyt sitten saa piinailla :).
 

Yhteistyössä