IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mä olen lukenut ainakin, että menkat voi puskea lugejen läpi hyvinkin. Itselläkin tuli vähän rusehtavaa lutinuksen läpi pp11 ja sitten pp12 kun tuli enemmän niin lopetin kyllä lutinuksen laiton siihen, vaikka verikokeen tulokset sain pp13, koska tunsin ettei sieltä plussaa ole tulossa.

AUkko oletko sä käyttänyt synarelaa, eli tehdäänkö sulle hoito pitkän kaavan mukaan? Mä olin synarelaa käyttänyt jonkin aikaa kun menin siihen ekaan ultraan. Ei siellä oikein mitään kummempaa todettu ultran puolesta, muuta kuin että suunniteltiin minkä kokoisella annoksella gonal-f aloitetaan ja myös sain sitten ultran jälkeen pistosohjausta.
Se on sitten se seuraava ultra missä oikeasti nähdään missä mennään, kun muniksia on kasvateltu jo muutama päivä. Lääkäri laski silloin ultran perusteella monta munista ja minkä kokoisia niitä on. Tämän perusteella määrättiin sitten punktiopäiväkin.
 
mandala ja tietenkin läiti, suuret pahoittelut :hug:

Muuten olen vähän pimennossa, lueskelen viime viikon tekstit pikkuhiljaa että pääsen taas kärryille. Joka tapauksessa tervetuloa uusille!

Täällä on palattu lomilta ja homma laitettu pyörimään taas. Pakastettu blasto siirrettiin kyytiin tänään ja nyt sitten kulutetaan aikaa testipäivään asti ja yritetään pitää hermot koossa. Ensimmäinen sulatettu ei selvinnyt, joten kohtuun pääsi lopulta toinen sulatettu ja pakkaseen jäi vielä 3kpl. Varmaan ainakin ekan viikon yritän olla ajattelematta koko asiaa, eli jos minua ei täälläkään näy niin älkää ihmetelkö :)
 
Onpas kiva kun keskustelu on näin aktiivista =) Vaikkakin joutuu laavaamaan monta monituista sivua, että pääsee jutun juureen :D

Onnittelut plussanneille! :heart:

Tervetuloa uusille :wave:

Pahoittelut Läiti :hug: Että osaa olla huono tuuri. Pahoittelut myös muille pettyneille :hug:

ON: Viimeinen inssi päättyi odotetusti menkkoihin, joten ivf:ään siirtyminen on nyt virallista. Jaiks! :D Toivottavasti lähetettä ei tarvi kovin kauaa ootella :rolleyes: Ärsyttää vähän kun infektiokokeita ei muka voi ottaa nyt polilla valmiiksi vaan ensin tarvitaan lähete Väestöliittoon, vaikkei kokeita edes teetetä siellä :headwall: Nyt tarvin vähän etäisyyttä hetkeksi kaikista näistä jutuista, mutta palaan asiaan kun saadaan hoidot tosissaan käyntiin.

Lopuksi isot tsempit teille kaikille :heart: Toivottavasti täällä on hyviä uutisia kun palaan.
 
Jes, Stella, vihdoinkin pääset (joudut :( ) tänne meijän kanssa. Vaikka viimepäivinä on tullut huonoja uutisia, niin oikeasti tämä on inssiketjua positiivisempaa touhua, ne hyvät uutiset vaan katoaa odottavien äitien palstalle täältä meitä muistuttamasta. Se täytyy itsenikin muistaa kun masistelen täälä omaa oireettomuutta ja muiden alkaneita kuukautisia ja keskenmenoja. Nyt niitä on ollut rypäs..

Ja Ricardina! Nopeasti se lähti sulla taas uus piina päälle ! Parempi onni tällä kertaa. Sitä PASsista vielä kysyisin, että jos PAS tehdään luonnolliseen kiertoon, niin silloin itse kytätään se ovulaation ajankohta, eikö niin. Sitten aletaan sulattelemaan alkioita, kauanko sulatus kestää, että jos ensimmäinen sulatettu kuolee, niin lipsahtaako kierto ohi vai ilmeisesti sitä ehtii sulattaa vielä toisenkin ennenkuin on liian myöhäistä siirtää?
 
Retikka, mulle tulee nyt toi PAS omaan kiertoon, täytyy kysyä hoitajalta ajoituksia kunhan soittelen verikoetuloksia keskiviikkona. Mut siis ymmärsin, että ovulaatio bongataan testein ja sitten soitto polille. Tuosta sulatuksesta ei kyllä oo tarkempaa tietoa, mutta joskus muistan lukeneeni joltain palstalta, että siirtoa oli jollain siirretty päivällä kun ensimmäinen alkio ei ollut selvinnyt.
Mut kyllähän luonnollisessa raskaudessa menee pari päivää ennen kun munasolu ovulaation jälkeen hedelmöittyy ja vaeltaa kohtuun, niin varmaan alkionsiirto ei ole ihan tunneista kiinni? ...tai mistä sen tietää, eihän tuo raskaus oo alkanut vaikka kuinka on ajetettu hoitoja ym. Mystistä puuhaa koko vauvan teko :D
 
Havina, miten menee? Minä nyt sitten soitin klinikalle, kun alkoi turhauttaa tuo Lutinusten laitto. Kehotti testaamaan huomisaamuna ja lopettamaan lääkkeet vasta sitten, jos tulee nega. Nyt tulee jo ihan kirkasta vuotoa, ei kyllä runsaasti vieläkään.

Eilen illalla itkin tätä miehen kainalossa, nyt on jo parempi mieli. Tultiin siihen tulokseen että tämä on vähän kuin keskenmeno, kun meidän yhteinen alkio kerran oli jo olemassa. Mies oli sitä mieltä, että nyt surraan tämä asia läpi ja sitten heti uutta yritystä putkeen. Jos ei mulla tässä vauvaprojektissa ole tuuria niin miehen suhteen kyllä on, ei voisi ihanampaa olla.

Ricardina onnea teidän blastolle ja peukut pystyyn!

StellaI:lle onnea ivf:ään siirtymisestä, varmasti onnistumismahdollisuudet paranee sen myötä!
 
Heippa kaikille!

Pahoittelen, jos änkeän toisten keskusteluun, mutta tässä koko hoitoon jonottamisajan ollut "yksin" asian kanssa, (mies tottakai tukena, mutta ei ketään muuta) ja nyt ajattelin josko netissä asioiden jakaminen olis mun juttu :)

Meidän, ja minun, historia on siis sellainen että olen itse yrittänyt lasta yhteensä 5 vuotta, 3 vuotta entisen puolison kanssa ja 2 vuotta nyt nykyisen kanssa.. Välissä oli luonnollisesti tauko, mikä tosin jäi todella lyhyeksi kun löysin nykyiseni nopeasti ja päätimme välittömästi "antaa ehkäisyn olla", eli emme edes aloittaneet ehkäisemään :)

Itse olen muuten vasta 23 vuotias, mies 28 :)

Puolivuotta sitten hakeuduttiin lääkärille, miehellä siittiöt niin heikot että suoraan IVF/ICSI:iin --> Perjantaina pitäisi aloittaa nenäsumuttelut! K-PKS/OYS meidän hoitopaikat (seuranta kokkolassa, siemennestenäyte, punktio ja siirto oulussa)..

Meinaa olla ajatukset ihan sekaisin, vasta hetki sitten käytiin oulussa kattomassa miehen siittiöt (ensin katottiin yksityisellä mutta näyte ei päässyt jatkotutkimuksiin asti heikkolaatuisuuden vuoks) ja nytten pitäisi jo tällä viikolla aloittaa suihkeet nokkaan.. :O Nyt tietysti on sormet ja varpaat ristissä että kaikki sujuu kuten pitää, plussaan asti, ja siitä eteenpäin.. :heart:
 
Onnittelut plussanneille ja pahoittelut pettymyksen kohdanneille :(

Ei oo tullut aikoihin kirjoiteltua. Kesälomat lusittu ja töissäkin on jo tovi viivytty. Melko kiireistä aikaa ollut. Jos edellinen raskaus ois mennyt putkeen, eleltäs nyt jänniä aikoja. Hieman haikee olo, mut samalla ihan ok. Musta tuli pari viikkoa sitten täti ensimmäisen kerran :D


Nyt meinaa alkaa jo jännittämään. Torstaina alkas sumuttelut ja sitten se onkin menoa. Viikolla 42 ois OYS:ssa punktio ja siirto. Ei millään malttais odottaa, vaikka tuo aika näyttääkin menevän vauhdilla.

Tsemppiä kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: EukkoI
retikka mulla oli maanantaina klo 14 PAS, ja aamun aikana olivat sulatuksen aloittaneet ja ehtivät siis sulattaa toisenkin iltapäiväksi. Ehkä jos aika olis ollut heti aamusta, ei ois ehtinyt tai sit mun ois pitänyt tulla iltapäiväksi uudestaan, en tiedä? Lääkkeellisessä kierrossa tehtiin niin, että ensin sovittiin siirtopäivä ja sitten 5 päivää (eli alkioiden viljelyaika) ennen sitä aloitin luget, estrogeeni aloitettiin heti kun HGC oli laskenut keskenmenon jälkeen. Luonnollisessa kierrossa pitää kai sit ovisplussan tultua olla yhteydessä klinikaan ja siirto on sit niin monta päivää oviksesta kuin alkioita on viljelty.
 
Tervetuloa EukkoI :wave:

Ja tervetuloa lomalta takaisin Ricardina! Ja hurjasti kylmiä hermoja ja tsemppiä uuden kyytiläisen kanssa :heart:
Jännittää oma tuleva PAS, että miten sulatus onnistuu ja monta sitten jää pakkaseen :O Ja jännittää, että entä jos kotona ovisplussa pärähtää huonoon päivään myös, jos tulee vloppu väliin huonosti. Mutta turha kai sitä on murehtia etukäteen. Vielä on kuitenkin about kuukausi seuraavaan kiertoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina ja EukkoI
Täällä on menossa synarelaa 6.päivä. Ehdin jo pari päivää sitten "kehua" ettei oireita ole tullut, mutta kylläpä niitä on jo nyt hieman alkanut tulemaan. Päällimäisenä varmaan tämä ihon huonokuntoisuus, pientä näppyä kasvot täynnä. Lisäksi vatsa turvoksissa rintojen alta aina alavatsalle asti, housut alkaa puristamaan ikävästi illalla. Ja jonkin kerran olen jo huomannut pientä lämpöaaltoa. Tämä ei kylläkään ole minulle mikään haittavaikutus, koska olen todella palelevainen ja nämä lämpöaallot ovat tuntuneet toistaiseksi vain mukavilta. :LOL:
Noh, olihan nämä oireet kyllä odotettavissakin ja tiedän, että kestän lähes mitä vain, jos vain sen pienen nytyn syliini joskus saisin. Mutta siitäkin huolimatta ketuttaa, kun tietää, että joillakin ei ole aavistustakaan miten vaikeaa toisille lapsien saaminen voi olla ja sitten vielä tullaan sukujuhlissa kuittailemaan, että pitäis mennä jo niitä lapsia tekemään! :stick:
Jännittää vain mitä kaikkea pistokset tuovat tullessaan. Nolla-uä on nyt sovittu ensi viikon torstaille, jännittää ehtiikö ne menkat alkaa vai joutuuko aikaa siirtämään.

Nyt kun vielä tästä flunssasta pääsisi eroon niin olo voisi olla jotenkin siedettävä.

Itsekin olen tuota PAS-asiaa jo miettinyt, jos se pitää luonnolliseen kiertoon tehdä. Meidän tuurilla ovis sattuu juuri viikonlopulle, kuten se kovin monesti on ollut. Ei pitäisi tietysti mennä asioiden edelle, kun ei ole vielä mitään edes pakkaseenkaan saatu, mutta ainahan sitä pitää jostain stressata. :D
 
Voi rähmä! Luin viesteistä, mitä immeisille on sattunut ja tapahtunut ja olen todella pahoillani teidän puolesta! Pisti tätä omaa naiiviutta taas realistisemmalle tasolle. Olen ajatellut että me tarvitaan vain tää yks hoitokerta mut eihän se niin vain oo päätettävissä, kun tavoitteena se nyyty on.
Onnea teille joilla kyytiläiset ovat matkassa, toivottavasti pysyvätkin.
ON: Me saatiin eilen miehen tulokset, samanlaiset kuin 5vuotta sitten. Mies oli yllättäen tyytyväinen tulokseen ja selitti sitten että joku lääkäri oli häntä varoittanut että tulos yleensä huononee ajan kuluessa. Ilmeisesti mies oli pelännyt ettei siellä ole mitään.
Tänään sitten varattiin suunnitteluaika Tampereelle ens tiistaille. Nyt vielä pitäis saada se päivä töistä vapaaksi...
 
Ullariikka, tänään jätin aamulla Lugen laittamatta. Koko yön koski mahaan ja ihan kirkasta verta vuotaa. Lugepaketissakin lukee, että vuodon alettua voi lopettaa. Ja silti joku pieni ääni päässä huutaa, että entä jos sittenkin... Mutta tehty mikä tehty.

Tietääkö joku muuten sanoa, että erittääkö oma keho ollenkaan keltarauhashormonia IVF/ICSI hoidon aikaan? Kun normaalistihan munasolu irtoaa munarakkulasta ja tuo rakkula muuttuu keltarauhaseksi ja erittää tuota hormoonia... Kun kerätäänkö ne rakkulatkin pois? Asiaa hieman myös sivuten, kuinka säännöllisesti olette ottaneet Luget/Lutinukset?

Tervetuloa joukkoon EukkoI! Käsittääkseni julkisella puolella voi käydä niin, että ovulaatio ajoittuu huonosti ja alkionsiirto siirtyy seuraavaan kiertoon :/

-jennica-, nuo sukujuhlat on pahoja. Mullekin totesi yksi sukulainen, että millonkas myö lapsia tehdään, että sekun on mukavaa muutaman minuutin kivaa makkarin puolella. Öööö... Vuosisadan tekohymy naamalle ja "kaikki ajallaan" kommentti vastaukseksi. Nice. Vaikka eihän hän pahaa tarkoittanut, mutta kyllä se silti jäi mieleen.

astrea, jospa työkuviot järjestyy ja hoitokäyntiä ei sen takia tartte ressata :)
 
Havina Mun käsittääkseni niihin muodostuu ivf/icsi -punktiokierroissa ihan samoin keltarauhaskudosta kun jos rakkula on poksahtanu luonnollisesti. Eli tuoresiirron jälkeenkin raskaus vois periaatteessa jatkua ilmankin lugeja. Itse olen lopettanu ne siihen vuodon läpi puskemiseen ja varmistusnegaan. Molemmilla kerroilla vuoto alkoi ennen testipäivää, toisessa jo pp10.
Vain lääkkeellisissä (estrogeeni+progesteroni) kierroissa ne on "elintärkeitä" raskauden jatkumisen kannalta, mutta ainakin itsellä menny siinäkin pari päivää niiden lopetuksen jälkeen ennenkun vuoto alkanu. Eli aika monet pitäs unohtaa että senkään takia menis kesken.

EukkoI, -jennica- Se riippuu myös alkion iästä, onnistuuko siirto, kun siihen ovulaatiopäivään lisätään ne päivät mitä alkioo on viljelty ja itsellä ainakin vielä yks lisäpäivä siitä ovisplussasta testissä minkä ilmeisesti katsotaan menevän siihen että ovulaatio varsinaisesti tapahtuu.
Jos tulee enemmänkin alkoita niin niitähän voidaan viljellä eri ikäsiks ennen pakastusta, niin sekin jättää hiukan pelivaraa jatkoon.
Yksityisetkään ei välttämättä oo auki viikonloppusin :/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: EukkoI
Voi persesuti :( ULLARIIKKA ja HAVINA perässä tullaan. Ensimmäiset veripisarat havaittu ja kuukautismöyrintä mahassa vahvistunut. Eeeeeiiiiiiih! En ees testipäivään asti selvinnyt :(

ANANIAS positiiviset uutiset jää nyt sun kontolle. Piristä meitä!
 
Viimeksi muokattu:
Voi kauhee ku tää onki jännää luettavaa, selvästi kaikkee ei oo tullu edes itse ajateltua! Samalla pistää perhoset vatsassa liikkeelle kun lukee teidän tilanteita, antaa vähän kuvaa siitä että mitä se jännääminen tulee olemaan sitten...

Jaksamisia kaikille! :hug:

Itse haimme lääkkeet eilen, perjantaina tosiaan alkaa jarruttelu.. saako puregonkynän tosiaan polikäynniltä, sitten ekassa ultrassa?? Siis julkisellakin puolella? Aina jää jotain kysymättä :ashamed:
 
Täällä Helsingissä julkisen puolen hoidoissa kaikki haettiin itse apteekista paitsi se sellainen Contaminated boksi mihin neulat kerätään.

Lugen/Lutinuksen ottamiseen mä käytin kännykässä muistutusta. Eli tasan 8h välein muistutti. Varsinkin aamuisin tuo toimi herätyskellona samalla. Käytin toki synarelan ja gonal-f:n kanssakin hälytystä muistuttamassa, lahopää kun olen :D

Onpas harmillista nega-aaltoa täällä havaittavissa :( Puhuttiin miehen kanssa epäonnistumisesta ja toinen ihanasti toivoi etten stressaisi asiasta. Varsinkin koska vaikka ivf hoidossa onnistumistodennäköisyys taitaa olla jopa himpun verran parempi kuin luomuyrittämisessä niin onhan se silti kuitenkin vain 30% eli kyllä sitä voi muutaman kerrankin joutua yrittämään ennen kuin natsaa. Olisihan se kai ollut liian hyvää ollakseen totta, että ekasta olisi meillä natsannut..
 
Voi harmi kaikille negan saaneille :( Retikka, Havina ja Ullariikka: :hug:

Stella: Tervetuloa :)

Mä oon jo niin turhautunut, ettei mitään rajaa. Kuukautisia ei näy eikä kuulu vieläkään. Olen jo alkanut menettää uskoni siihen, että ne koskaan tulevat. Tuntuu siltä, että ne kuukausia myöhässä, vaikka oikeesti ne on myöhässä vaan jotain 3,5-4 viikkoa. Mutta koko hoito olisi varmaan jo ehditty tekee jos näin ei olisi käynyt.

Kysymys, lääkäri sanoi että Terolut alkuinen kierto on huono IVF:ään. Anyone? Kokemuksia? Onko kukaan aloittanut IVF-hoidon Terolut kuurin perään?
 
Retikka ja Havina isot kohtalotoverihalaukset teille. Mä testasin tänään, ei tullut positiivista yllätystä, ja jätin pois Lutinukset myös. Tää hoito oli nyt tässä sitten.

Miten te laskette noi pp:t? Onko alkionsiirron jälkeinen päivä pp1? Siinä tapauksessa mulla alkoi vuoto jo pp6! Onkohan aikaisuusennätys? Oli toki siis päivän 6 blaston siirto, joten sekin oli myöhäinen.

Astrea: Niin, mäkään en osannut ennen tätä ivf:ää pelätä sitä, että alkiot saattavat jäädä jopa hedelmöittymättä tai lopettaa kehityksen ennen siirtoa. Tässä on niin monta porrasta joissa pitää onnistua ennen kuin päästään edes jännittämään testiä. Teillä on varmasti kyllä paremmat mahdollisuudet kuin meillä, kun olet monta vuotta nuorempi, voi hyvinkin onnistua eka kerrallakin :)

Jennica ja Havina: Voi p****e mitä sukulaisia! Ihan hirveitä kommentteja tässä tilanteessa olevalle.

Viiva84 Kiitos myötätunnosta! Varmasti olet turhautunut! Viikot on pitkiä tuossa tilanteessa. Toivotaan nyt pikaista menkkojen alkua, voiko sitä mitenkään lääkkeillä nopeuttaa jos ei ala kuulua?

Mulla on ollut ahdistuspäivä tänään. Kun eka ivf meni näin äkkiä poskelleen eikä jäänyt pakkaseen mitään, tuntuu että tuomio lopullisesta lapsettomuudesta on askeleen lähempänä. Eilen kaupungilla pienten lasten ja vauvanvaatteidenkin näkeminen pisti taas eri tavalla sydämeen. Eka kertaa tuntui myös vähän kipeältä nähdä miehen lapsi ja ajatella, että toisen naisen kanssa se on onnistunut (vaikka vika on enemmän miehessä ja mullakin on kaksi lasta, silti tuntui tuolta).
 
Voi ei Ullariikka, Retikka ja Havina todella isot halaukset :hug:. On nää hoidot kyllä todella raskaita.

ON: Meillä menossa siis hoitojen viimeinen PAS. Ajatukset vaihtelee hetkestä toiseen onnistumisesta - epäonnistumiseen. Viime yönä heräsin unen seasta järkyttävään vatsa krampiin ja nälkään. Meillähän Ullariikka oli siirrossa parin päivän ero? mulle siirrettiin 2 5 päiväiväistä alkioo. Rinnat on himpun jännän tuntuiset ja nivusen on todella kipeät samoin munasarjat, kaikki kyllä laitan Lugesteronin, Progynovan ja Estradotin piikkiin. Välillä sitä on vaan ajatellut et miks onnistuisi nytkään kun ei aiemminkaan.


Jaksamista ja tsemppiä kaikille!

Hillerihiiru PP6
 
Isot halit teille jotka joudutte uudelle kierrokselle:hug:
Mä kävin tänään verikokeissa.Sunnuntaina näky tulevan raskausmatskuu ulos ja nyt alkaa vuoto hiipumaan.Äkkiä passiin siis :) Täytyy vaan toivoa että pirun hcg laskee äkkiä!Tasan viikko sitten oli vielä 480 tai jotain sinne päin(maanantaina 758'(?) )
Kyl on ihmisellä huono tuuri, ei voi muuta sanoa!

Viiva84En ymmärrä miks sulle ei oo alunperinkään määrätty niitä teroja, jos ei oma kierto oo varma.Mä söin kesän teroja ja perään IVF,koska omaa kiertoa ei välttämättä oo ollenkaan.Eli sinuna kyllä soittasin lekuriin ja pyytäsin noi terot.Hullua vaan odottaa ja odottaa...muutenkin kun tiedetään tän olevan aika piinaavaa :)

Tsemii piinailijat, kuka on seuraavaa testailija?
 
PP1 katsotaan siirrosta seuraavaksi päiväksi. Eli itse siirtopäivä ei ole vielä piinapäivä.

Täällä ei ole menkat vieläkään alkaneet ja kp 34 vielä. Perjantaina olisi jo lääkäri ja piikitykset pitäisi alkaa. Pientä tuhrua vain tullut. Hermostuttaa, jos hoidot siirtyy nyt tuon takia, jos tuo Synarela ei pure. Tosiaan 13 päivä nyt Synarelaa nyt suihkuteltu... Voi että voi harmittaa!
 
Sukulaisten kommentteihin oppinut itse jo vuosien aikana, vaikkei ne mukavilta tunnukaan... Olen jopa oppinut vitsailemaan näihin oikeasti hyväntahtoisiin uteluihin takaisin :)

"Opettajana" minulle toiminu pahimmat mahdolliset kommentit, kuten kertoessani isoäidilleni lapsettomuudesta ja IVF jonoon pääsystä sain iskun vasten kasvoja. Isoäitini KIELSI meitä lähtemästä hoitoihin, koska "maailmassa on liikaa sairaita lapsia ilman että niitä tehdään väkisin". Kuulemma jos luonnostaan ei tule niin meillä ei ole oikeutta lapseen... Eikä mene seniiliyden tai vanhoillisuuden piikkiin tuo, hän on vasta 63 vuotias eikä todellakaan mikään uskovainen tms.. :(

Olin vain onnellinen että 5 vuoden jännäämisen ja pelkäämisen jälkeen vihdoin jotain konkreettista tapahtuu ja olisin halunnut jakaa sen onnen ja ilon hänen kanssaan. No sainpa selville ettei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä ettemme tule käymään vierailuilla.... :|

Jäi todella kaihertamaan tuollainen kommentti, lähinnä koska en osannut puolustautua, tuli niin paha mieli. Sanoin sentään, että lapsettomuushoidot ei tarkoita vammaista/sairasta lasta. Nyttemmin jos puhuisin hänelle, muistaisin myös kertoa että miehen kromosomitkin on katottu, eikä niistä löydy poikkeamaa joka voisi johtaa johonkin vammaisuuteen tms...

Menipäs "omanapailuksi" kuten palstalla taitaa olla tapana sanoa? ;) Voimia kommenttejen (niiden hyväntahtoistenkin) kestämiseen kyllä tarvitaan, ja ne voimat kun tuntuu kuluvan jo muuhunkin tässä matkanvarrella..

Halit kaikille meille! :hug:
 

Yhteistyössä