IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Untuvikko: Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin =)

Nyt niitä hyviä uutisia tulee - ei toki plussan veroisia, mutta kuitenkin. Väestöliiton ensikäynti on jo ens maanantaina! Varasin tuon ajan jo hyvissä ajoin, itse asiassa heti inssipäivänä :ashamed: Ai minäkö kärsivällisempi? :LOL: Mutta siis Länskästä yritettiin, että sinne voi mennä vasta kun infektiokokeet on valmiit ja maksusitoumus tehty, niin soitin Väestöliittoon siirtääkseni tuon ajan, niin hoitaja sanoi, että todellakin voitte tulla, niin pääsette nopeasti alkuun, mitään ei tarvi etukäteen olla. Usein Väestöliiton lääkäri lähettää maksusitoumuspyynnön sairaalalle.
 
Viiva84: en kyllä käytöstäsi kauheaksi sanoisi, itse just tein päätöksen olla osallistumatta lähisukulaisen vauvan nimiäisjuhliin. Lapsen äiti ainakin ymmärsi ihan täysin että on liian rankkaa mulle just nyt.. joskus täytyy vaan ajatella omaa jaksamistaan!

Meilläkin sellainen pieni hyvä uutinen että munarakkulat oli nyt lähteneet kasvamaan ihan ok, punktion ajankohta tosin päätetään vasta maanantaina. Lääkäri tokaisi "nyt näyttää paljon paremmalta, edellisessä ultrassa ajattelin ettei tästä hoidosta tule mitään". Kiva. Onneksi ei sanonut tätä mulle silloin, säästyin kauhealta ja ihan turhalta murehtimiselta :D
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän satelee viestejä :)

Untuvikko80, minullakin on ollut ultra kaksi kertaa menkkojen aikana ja eihän se mitään kovin miellyttävää ole. Mutta sit jos miettii sitä synnytystä, niin ei se sekään kovin puhdasta hommaa ole. Niin on ne lääkärit ja hoitajat kaikenlaista nähneet :)

StellaI, mikä tuo maksusitoumus on? Joskus olen kuullut että tietyissä tapauksissa hoidot saisi ilmaiseksi tai yksityisellä julkisen hinnalla. Onko tämä sama juttu?

AUkko, mua aina epäilyttää ultrissa nuo lääkärin kommentit. Jotenkin tuntuu että alussa ne keskittyy tosi paljo toivon luomiseen. Mulla ekassa ultrassa oli toisella puolella kasvamassa vain yksi follikkeli ja silti lääkäri hymyssäsuin kerto olevansa tyytyväinen...
 
Joo, kiva kun on aktiivista keskustelua =)

Havina: Juurikin näin. Meijän sairaalassa ei tehä ko inssit (tai ylipäätänsä koko Lapin läänissä) niin saadaan marssia Väestöliittoon julkisen hinnalla =) Sitä en tiiä sitten, että mistä se johtuu kun osa pääsee Väestöliittoon ja osa joutuu OYS:aan :confused:
 
Koska Retikka käski, niin tuossa muutama tunti sitten pisutin tikkuun kun yövuoron jälkeen heräsin. Siihen tuli kaksi viivaa ja vaikka kuinka sitä ravistelin, kääntelin ja rapsuttelin niin kumpikaan ei kadonnut mihinkään!!! :D Viivat ei ole samanvahvuiset, mutta ei se enää haamukaan ole. Aivan kummallista. Pirskales, missähän kohtaa tän uskoo?
 
Ihanaa Ananias, onnea! Ehkä tästä tän ketjun onnistumiset alkavat taas :)

Ihanan aktiivisesti olette keskustelleet, oon kyllä lukenut kaiken mutta yritän ihan tietoisesti olla ajattelematta liiaksi joten vietän vähän hiljaiseloa. Mulla nyt PP4 ja testipäivä tasan viikon päästä. Alkio ois kai jo kiinnittynyt jos ois kiinnittyäkseen (pitkä viljely siis) mutta oireita nyt ihmeemmin kyllä ole. Ihan muutama yksittäinen menkkavihlaisu ja tissit aavistuksen arat, ei muuta, mut noi voi olla lugeistakin. Jatketaan jäiden polttelua..
 
Viimeksi muokattu:
AnaniasSuuresti onnea:heart:
Kirjotit taannoin niistä kuumista hiki aalloista, arvelin sun plussaavan, mulla oli meinaan niitä myös :)Peukut pystyssä :)

Joku kysy että millon pääsen seuraavaan, niin heti uuteen kun raskaushormoonit on laskenu.Ei tarvi odotella mitään.Mulla kierrot on muutenkin hyvin pitkälti tehtyjä,joten omaa ei tarvii odotella :)

Syvennyn paremmalla ajalla kirjotuksiin :)

Piinajille tsemppiä!
 
Onnea Ananias ja Tipunen! Tästä on pakko tulla hyvä päivä, kun alkaa näin positiivisilla uutisilla.

Minua kans ärsyttää lääkäreiden yltiöpositiivisuus...ihan niin kuin tässä hommassa turhia toiveita tarvittaisiin! Minä ainakin osaan viedä haaveet aivan uskomattomiin sfääreihin ilman lääkäreiden apuakin. En minä mitään pessimismiäkään halua mutta kyllä pitäisi olla realistinen ja kertoa totuus sellaisenaan kuin se on. Muistan viimeisimmässä ivf:ssä sillon joskus syksyllä 2010 että lääkäri kehui hoidon onnistuneen oikein hyvin vaikka 17 kerätystä muniksesta ei saatu mitään pakkaseen. Märisin koko siirtopäivän, koska olin aivan varma jo silloin ettei siitä mitään tuu.

Jospa tää lyhyt kaava ois mun juttu... tästä mulla ei ookaan vielä kokemusta :kieh:
 
Onnea plussanneille! Hei miten muilla on mennyt nuo ultrat ja verikokeet, kun pistelyt on aloitettu? Itse aloin eilen pistämään tuota Puregonia(kp 2) ja minulla on ensi ke verikokeet, johon mennessä pistelyä tulee 5 päivää. Hoitaja soittaa sitten verikokeiden tuloksista iltapäivällä ja ensimmäinen ultra on vasta 11. pistopäivä. Vähän hirvittää, kun ensimmäisessä hoidossa noita palleroita tuli vähän liikaakin (21 punktioitiin ja kaikkia ei edes punktioitu pois toisen munasarjan sijannin takia), että jos tässä 10 kertaa pistetään annosta ja sitten vasta ultrassa katsotaan tilannetta. Onko teillä ollut useampi ultra? Ekassa hoidossa tosin verikokeiden jälkeen soitettiin, että arvot niin koholla, että tulla pikaultraan katsomaan tilanne, jossa todettiin, että palleroita oli tulossa paljon ja annosta laskettiin vielä. NYt itseä tosin ehkä vähä huojentaa se, että annos on pienempi 125 ui. Toisaalta hirvittää, että tuleeko niitä palleroita ollenkaan tuolla määrällä! On tää karseeta jännittämistä koko hoito ja nää eri vaiheet taas.
 
Ihanaa, tosi hyvä mieli tuli kun voi aloittaa päivän lukemalla ihania uutisia -tipuselta- ja Ananiakselta! Onnea!!!

Untuvikko: mulla lyhyt kaava ja Elonvan aloitus kp 3, ultrat kp 9 (eli seitsemäs pistopäivä), kp11 ja kp14. Elonvan jälkeen olen pistänyt sitten Menopuria ja tietysti Orgalutrania. Mutta mulla on kasvanut hitaasti ja vähän folleja, normaalisti tuossa kp 9 ultrassa olis lääkärin mukaan pitänyt näkyä jo paljon isompia. Silleen ultra vasta yhdentoista päivän pistelyn jälkeen kuulostaa mun kokemattomaan korvaani aika myöhäiseltä? Jos ne näkee sit tosiaan tuosta sun verikokeestakin vähän missä mennään?
 
UNTUVIKKO80, mulla ultra oli sillon Puregonin aloituspäivänä kp 2. Seuraava ultra oli jo viides pistospäivä eli kp 7. Tuollon aloitettiin Orgalutran jarruksi ja kp 11 vika ultra ennen punktiota. Punktio kp 14. Eli kyllä mulla aika usein oli kontrollit, mutta mulla ei mitään verikokeita kyllä otettu, että kertosko ne verikokeet tosiaan suuntaa antavasti munasarjojen tilanteesta?
 
Ihania uutisia täällä! Suuren suuret onnittelut Tipunen ja Ananias! :flower: Olikos teillä pitkä vai lyhyt kaava hoidossa ja miten pitkät alkion viljelyt oli?
Jotenkin sitä vaan toivoo tällä palstalla oleville erityisen paljon onnea matkaan ja on niin aidosti iloinen, että täällä joku onnistuu. Sillä varmasti meillä kaikilla on ollut jo enempi tai vähempi pitkä tie kuljettuna tätä sydäntä raastavaa matkaa, mutta onnistumiset tuovat aina uskoa meille muillekin ja tullaan varmaan jokainen arvostamaan niitä tulevia plussia enemmän kuin ne jotka ensimmäisestä kierrosta raskautuvat (luomusti). Näin ainakin itse uskon.

Minulla taisi alkaa nyt sitten kuukautiset tästä synarela-kierrosta. Jihuu! Ainakin eilen ja tänään jo pari pisaraa tullut verta, joten toivotaan, että se vuoto tästä vahvistuu. Näin ollen menkat eivät olleet siis myöhässä tämän synarelan takia kuin 2-3 päivää. Ja nyt yksi stressitekijä siis vähemmän, kun voidaaan pitää se ensi viikon torstain nollaultra entisellään ja alkaa toivottavasti sitten varsinaisiin hommiin, eli munien kasvatteluun! :D

Onneksi en ole tosiaan hirmuisia haittoja tästä synarelasta huomannut, vaikka etukäteen sitä pelkäsin. Hoitajakin varoitteli, että mieli voi olla kovin maassa, mutta en nyt ole erityistä eroa normikierron mielialanvaihteluihin huomannut. :LOL:
Minulla on nyt ollut käytössä se isompi 60 annoksen pullo, josta pitäisi riittää vielä neljälle päivälle sumuja. Pullo vaikuttaa olevan kuitenkin vielä hyvin täysi, varmasti yli puolet pullosta vielä jäljellä. Hullua kyllä se vaihtaa torstaina uuteen, mutta kait se on vaan ohjeita uskottava.

Mies tuotti meillä kyllä aikamoisen pettymyksen eilen. Miehellä oli työkavereiden kanssa joku firman saunailta, vieläpä kaksipäiväinen! No kuten arvata saattaa, ei mies ollut aivan tipattomana ollut. Tuli eilen illalla kyllä jo kotiin, ettei ollut enää baariin jatkanut, mutta haisi niin vanhalle viinalle ja oli humalassakin, vaikka vannotti ettei tätä hoitoa pilaa ottamalla humalaa näin lähellä punktiota. Toisin kuitenkin kävi. Ja edellisestä humalastakin vasta pari viikkoa, kun oltiin siellä sukujuhlissa. Miehellä muutenkin siittiöissä sitä epämuotoisuutta, joten en usko alkoholin ainakaan parantavan asiaa. Ja ekassa inssissä taisi siittiötiheyskin olla vain juuri ja juuri riittävä, joten siihenkin puoleen on voinut nyt tuo alko taas vaikuttaa. Ette arvaa miten suututtaa, kun toinen lupaa eikä pidä lupauksiaan. Tässä tulee helposti sellainen olo, että on todellakin täysin yksin tämän hoidon kanssa. Minähän se yksin joudun näistä hoidoista ottamaan vastuun ja kärsimyksen. Ja itse olen kyllä täysin alkosta pidättäytynyt vaikken muutenkaan sitä juuri juo. Mutta tuo mies saa nyt olla kyllä loppu hoidon ajan ilman saunaoluttakin, niin paljon pistää vihaksi, että ihan varmasti saa nyt kärsiä! :stick:

Täällä on tosiaan niin paljon keskustelua ja kaikki eri vaiheissa hoitoa, että jonkinlainen taulukko melkein pitäisi olla, että pysyisi kartalla missä vaiheessa kukakin on. Mutta itse en sitä taulukkoa osaa ainakaan tehdä.
 
Untuvikkooliko sulla jotain oireita itsellä silloin kun viimeksi totesivat että muniksia kasvaa liikaa? Osasitko itse siis aavistella sitä mistään?

Siis APUA! Mulla on eka ultra huomenna eli kp 7 ja tänään olis 4. pistospäivä. Nyt vaan on ollu niin höpö olo pari tuntia, että mietin uskallanko pistää sen tämän illan annoksen. Alamahaan koskee ja se on aivan turvoksissa. Huono olokin meinaa olla, mutta en sitten tiedä johtuuko se vaan liian pitkästä ateriavälistä. Lääkeseloste meinasi että voi olla hyperin oireita, mutta siinä taisi lukea voimakas kipu ja oksentelu...että tiedä nyt sitten. Vieläkö tässä joutuu sunnuntain kunniaksi soittelemaan päivystykseen. Ruukaa kokemukseni mukaan olla vielä kaikkein ruuhkaisin ilta viikosta :headwall:

Ymmärrän täysin jennica sun ketutuksen. Ainakin fyysisesti miehet pääsee tässä rumbassa aika paljon helpommalla kuin naiset. Sitten jos toinen vielä kännää punktiota ennen niin eihän se kovin hauskalta varmastikaan tunnu.
 
Viimeksi muokattu:
Hoito tulossa / alkanut

nimimerkki, monesko hoito/siirto/alkio, yritys alotettu, syy(t) taustalla, lapsia ennestään? (hoito/luomu?), muuta mainittavaa, esim. jos ollu km, tm tms. (mistä hoidosta +, rv milloin loppui/todettiin, kk/v)


sannnama, 3.IVF/ICSI 2.pas/6./9., ya kevät 2006 (taukoa 8/10-13), endo, 1 lapsi (s.-97, luomu), 3.IVF/ICSI 1.pas +, kkm (1 alkion siirto -> kaksoset, rv8-9/uä12+3, kesä 2014), yksin hoidoissa

Ricardina, 1.IVF 1.PAS/2./2., ya 11/13, PCO+ovuloimattomuus, 1. toiveissa, 1.IVF tuoresiirto +, => kkm rv5? 08/14


Tuloksen jännittäjät (testipv?)

Ricardina lääkkeellinen PAS 8.9. siirretty 1x blasto, testipäivä 19.9.

Plussat (LA/synnytyspv ja lapsen sp)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Niin siis montako siirtoa kaikkiaan on tehty (aiemmat hoidot mukaan lukien, jos niitä on) ja monesko/monennetko alkiot, kun joskushan siirretään kakskin. Esim. mulle tähän mennessä tehty 5 siirtoa ja siirrettyjen alkioiden määrä yhteensä 8. Eli seuraavat ois siirto nro 6 ja alkio nro 9 (jos sitä edellisen identtisiks jakaantumista ei lasketa). Tai jos mulle siirrettäis seuraavaks ne molemmat jäljellä olevat (mitä tod.näk. ei tehdä), niin seuraavat ois nrot 9 ja 10.

Toivottavasti tästä sai nyt ees jotain selkoo :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Onko Sarahin olo jo helpottanut vai päädyitkö päivystykseen? Mulla on ollut melkein koko hoidon ajan maha turvoksissa ja aikamoisia kipuja, vaikka folleja on maks 8 ja hyperistä ei siis tietoakaan. Endometrioosista johtuvaa arvioi lääkäri. Mutta tämä nyt ei ole mikään yleisohje, mulla vaan näin.

Kurja juttu jennica tuo sun miehen kännääminen. Lohdutuksen sanana että mun käsityksen mukaan siittiöiden valmistumisprosessi kestää 3kk, joten ihan heti ei vaikutus näy. Kohtuullinen alkoholinkulutus ei monen tutkimuksen mukaan näy miehen hedelmällisyydessä. Ymmärrän kyllä hyvin sun ketutuksen. Välillä tuntuu että tässä hoidossa on niin yksin.. meillä on ollut aika monta keskustelua aiheesta (alkoholistakin joskus mutta lähinnä siitä että tuntuu että jään yksin näiden hoitojen kanssa) Tuntuu että mun miehen on ollut vaikea ymmärtää miten kokonaisvaltaisesti tämä fyysisesti vaikuttaa ja mitä kaikkea täytyy ajatella ja ottaa huomioon. Hyvähän se on virnuilla kun oma osa on käydä ruiskaisemassa purkkiin ja fyysinen vaiva on siinä!
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ok olot on nyt. Join 2 litraa vettä putkeen ja se auttoi. Muistaakseni oysin ohje oli esikoista odottaessa, että täytyy kitata kunnolla vettä ensin ja katsoa auttaako se. Hyperin yhtenä oireena näkyi olevan se, että virtsaa ei erity. Tulipa siis veden juomisen jälkeen testattua että se ei ainakaan ole vaivana :LOL: Saatoin mä olla kipeä viimeksikin, mutta kun en oo kirjannu fiiliksiä sillon ylös niin en muista enää ollenkaan - todennäköisesti psyyke on tarkoituksella unohtanut suuren osan asioista... Pistin nyt sitten kyselemättä sen 200 iu:ta ja huomenna aamupäivällä on ultra.

Mun mies on yleensä todella ihana ja huomaavainen, mutta tänään se kyllä löysäs suustaan melkoisen sammakon, kun juttelin tuosta alkoholin vaikutuksista simppoihin, siis aivan spekulaatiotasolla. Mies siihen totesi että hänenkö pitäisi luopua kännisikarin lisäksi myös saunakaljasta! Että mitä minun sitten täytyy tämän homman eteen tehdä :stick: Aivan sanattomaksi menin ensin, sitten latelin muistin virkistykseksi piikit, punktiot ja hormonit ja sen jälkeen painelin pihalle. Tajusi onneksi melko pian erheensä ja tuli halimaan ja pyytämään anteeksi. Huh melkoisen vuoristoradan kyytiin kyllä ehdin.

Mun mielestä voidaan laittaa kaks riviä. Siis että tuo lyhyt tulee sitten kun piinaillaan ja ollaan ihan kainaloita myöten hommassa mukana :popcorn:
 
Siis miten Pregnyl-lasiampulleista katkotaan kaulat ilman henkilövahinkoja? Mies ehdotti että katanalla... ohjeessa ei kerrota asiasta mitään ja netistä löytyy vaan kauhutarinoita viiltyneistä sormenpäistä ja ympäriinsä levinneistä lasinsiruista.
 

Yhteistyössä