No niin, lupasin helmikuun puolivälissä palata tarkemmin omiin kuulumisiini parin viikon päästä, mutta en olo sitten palannut.. mutta nyt olisi ehkä aika. Olen kyllä miettinyt tätä julkaisua paljon että "kehtaanko" edes kirjoittaa. Koska tiedän että joitakin voi ärsyttää, masentaa tämä, mutta koska uskon että useammat ei ole niin katkeria ja negatiivisia kun itse aina synkimpinä hetkinä, toivon että useamalle tämä luo uskoa ja toivoa parempaa tulevaisuuteen.. Pahoittelut jo etukäteen että tekstistä tulee varmasti hiton pitkä vaikka koitan kirjoittaa mahd. lyhyesti, mutta itseni tietäen, tarina viruu..
Jännä miten jännittää ja kädet meinaa ihan täristä
Jäin siis siihen että olin juuri tammikuun loppupuolella saanut ne NATA- ja ready-testejen tulokset.. (näytteet oli otettu joulukuun 17) Kun hoitavan klinikan lääkäri soitti ja kertoi tulokset mainitsinkin siinä että seuraava kierto varmaan alkaa näinä päivinä.. (sovittiin että tulevan lomamme takia palaan sit seuraavien menkkojen alkaessa asiaan) Olin itseasiassa jo monta päivää ennen miehelle maininnut et taitaa ollu mulle super lyhyt kierto kun jo kp24 tuntu et menkat alkaa ja oli ollut vähän pms:ää.. Olin jopa tehnyt just siinä olikohan kp27 liuska testin (ajatuksella että kun tekee testi vuoto yleensä alkaa heti), kun sattui yksi kaapissa olemaan, mutta eihän siihen tietenkään mitään tullut, en kyllä montaa minuuttia odotellut, vaan kun ei heti tullut niin heitin roskiin ja tuhru alkoikin sit kp28. Tuhruttelu jatkui sellasena lähinnä pyyhkiessä paperiin jäävänä rukseana, joskus vähän pikkuhousun suojaan tuli. Mulla joskus siis ollut tuhruttelua aijemmin, mutta nyt vaan jaksui, aattelin et on ne joulukuun hormonit ihan sotkenut sit kierron.. Kun tuhru oli jarkunut 6 päivää alko palaa hermo (oli myös ollut tosi omituinen olo) ja koska ei ollut niitä liuskoja enää aattelin hetken mielijohteesta tuhlata digin, että kyllä se sillä se vuoto sit alkaa.. Oli semmonen kahden paketti, mietin et toimiikohan ees enää, kun en tiiä miten pitkään jo odotelleet käyttöä.. No kyllä se latauskuvake alkoi siinä pyörimään.. jotain siinä samalla vessassa tuusailin, sit siihen tuli lukee että pregnant.. mutta koska se pyöri yhä se sympoli, niin aattelin et kohta se muuttuu.. mut sit siihen tuli pregnant 1-2!!!! Mitä v...ua... vähänkö ärsytti (siis oikeesti, melkein vihan tunne oli) Että vielä tämmöstäkin keljuilua maalmankaikkeudelta.. viellinen testi tai sit joku tuulimuna luomuna tähän väliin.. No eikun kaupasta hakemaan liuskoja, koska se digihän oli viallinen.. vaan niihinkin vaan tuli se toinen viiva.. no aivan äimänkäkenä, mutta edelleen vaan että just joo.. kun kerran tuhru niin ei oo jäädäkseen.. Sain sitten idean aloittaa kaikelta varalta luget.. eihän niistä haittaakaan. Seuraavana päivänä olin yhteydessä hoitavaan lääkäriin joka sanoi että voin luge käyttää ja että jos saisin ultraajan seuraavalle viikolle (omaan kaupunkiin siis kun matkaa klinikalle 245km), niin pitäisi näkyä jo että onko kohdussa vai kenties kohdun ulkoinen kun kerran tuhruaa.. Jeppjepp.. No en tiiä oliko sattumaa, mutta kun luget aloitin hävisi tuhrukin.. ja kaikki miljoona tikkua väitti yhä että olen raskaana. Seuraavan viikon pe näkyi ultrassa ruskuaispussi jne, ei viellä sykettä (mutta se ok).. kaks viikkoa lisää piinaa ja alkuraskauden ultrassa näkyi syke ja 7+3 vastaava tyyppi!!!
En voi uskoa!!! Lääkäri (kuka on minua kunnalisella hoitanut ja tuttu siis, käski olla onnellinen edes sen päivän) Usko on ollut koetuksella, pelkäsin megana lentämistä (oli siis se reissu varattu) että sillä "tapan" hänet vaikka lääkärit sanoi et ok.. en varmaan olisi matkaa ostanut jos olisin jo tiennyt.. No kaikki kuitenkin meni hyvin.. En tänne nyt sen enempää ja tarkemmin oireista ja oloista tarinoi (koska kaikkia ei varmaan kiinnosta) mutta jos jotain kiinnostaa, niin voi plussanneden puolelta käydä lukemassa.. jos (ja kyllähän ne ihanat) minut kummajaisen sinne ottaa.. ja voin uskoa että sinne tulee tarinaa ja kummastelua kaikkien kyllästymiseen asti kun nyt vauhtiin pääsen (nyt pitää kyllä töihin lähteä, mutta enköhän illalla jo sinne turinoi)..
On ollut todella pitkiä viikoja ja taistelin etten mennyt tuhlamaan 185€ ylimääräseen ultraan yksityisellle.. Mutta eilen, eilen oli varmaan elämäni onnellisin hetki.. Oli nt-ultra ja siellä se pieni ihmisen alku hillui kaikkine käsineen ja jalkoineen.. uskomatointa!
Laskettuaika on menkoista (niin ajatelle) 28.9 ja ultrien mukaan joko 1.10 tai 30.9 (mikä täsmäis koska mulla myöhänen ovis yleensä, nyt en siis ollut tikuttanut), mutta mennään kai sen 28.9 mukaan..
Lopetan tämän nyt tähän ja pahoittelen tosiaan jos jollekkin tuli, ei niin kiva fiilis, ymmärrän täysin, nekin tunteet on luonnollisia ja sallittuja. Mutta samalla toivon tosiaan että joku saa voimaa tästä. Eli meillä takana yritystä lähes seitsämän vuotta, 18 siirtoa, aina kaikki hyvin.. ja ei mitään (tai yks kemiallinen ja yksi tm). Vaikka tämä nyt sit on ns sponttaani/luomuraskaus, en usko että olisi tapahtunut ilman sitä niiden limakalvonäytteiden ottoa. Sehän on siis sama asia scratsing.. eli meille se avain oli niinkin pieni. Ja en usko että olisi sattumaa, sillä se tm:kin oli scrasingin jälkeen.. Tässä saan olla onnellinen että valittii tuo klinikka eikä toinen vähän lähempi, sillä ainakin yksi lääkäri siellä ei usko ollenkaan scratsingiin, tiedän siitä että hänen luona olen kotikaupungissa käynyt ultrissa ym. ja teki kerran sen scratsingin ja sanoi ettei hän sitä käytä.. ja silloin ei ollut kiinnittymis yritystä, olisiko siis tehnyt jotenkin huolimattomammin kun ei ite usko.. en tiiä.. Tässähän voisi alkaa murehtimaan menneitä ja jossittelemaan että kaikki hullu rumpa ja noin vähän auttoi, mutta nyt en siihen aijo lähteä vaan olla vain ja täysin onnellinen tästä hetkestä.. Vaikka tämä kaikkihan on opettanut sen että vieläkin on piiitkä matka maaliin..
Kaivan listan esiin, täällä ei näköjään nyt kukaan sitä ole päivitellyt, laitan itseni plussiin ym. ja jotain muitakin päivityksiä mitä olen poiminut.. toivottavasti ei mee mitään kovin väärin ja paljon varmaan puuttuu.. jos joku haluaa niin voin sinne tässä viellä lisäillä jos merkkaatte selkeästi
mielellään erivärillä päivitettävät asiat.. jatkoa varten kannattaa aina plussanneet poistaa sieltä muulta listalta, koska merkit loppuu jossain välissä..
Ihanaa kevättä kaikille ja aurinko voi joskus paistaa myös pimeimpiin maailmankolkkiin!
Ja kaikille joilla "ei vaan kiinnity" ja ei ole tota scratsingiä koitettu, voin suositella kokeilemaan!!!
PS. erikois kiitokset @Siida @marrasmai ja muut "vanhat kamut" kun olette käyneet vartavasten minua tsempaamassa.