IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nyt näyttääkin sitten kaksi eri merkkistä testiä molemmat ihan negaa! Varmaan tässä saa jäädä odottelemaan menkkojen alkua ja siitä sitten JONON kautta uuteen stimulaatioon. Vai onko se siis niin että Naikkarilla takaisin jonoon, jos pakkanen tyhjä? Ärsyttäää...
 
@Haaveilija91 niin selvästi muka tuossa ekassa näkyi.. Onneksi vielä on mahiksia, kun eikö ollut vielä hyvin aikaiset pp:t menossa?

@kirsillevauva sinulle varovaiset onnittelut:love:

@lapsettomuuta10v minä olen saattanut yhden lapsen maailmaan, josta "ne oireet" tulivat vasta reilusti oli 10 rv:n. Nytkin oireilu voi olla periaatteessa ihan mitä vaan, niin vähäisiä tuntemuksia on. Vaikka niinhän se on, että pessimisti ei pety, ainakaan ihan niin paljon(y)
 
@Haaveilija91 niin selvästi muka tuossa ekassa näkyi.. Onneksi vielä on mahiksia, kun eikö ollut vielä hyvin aikaiset pp:t menossa?

@kirsillevauva sinulle varovaiset onnittelut:love:

@lapsettomuuta10v minä olen saattanut yhden lapsen maailmaan, josta "ne oireet" tulivat vasta reilusti oli 10 rv:n. Nytkin oireilu voi olla periaatteessa ihan mitä vaan, niin vähäisiä tuntemuksia on. Vaikka niinhän se on, että pessimisti ei pety, ainakaan ihan niin paljon(y)
Nyt on pp 7. Virallinen testipäivä 5.2.
On tää kyllä niin syvältä!!
 
@kirsillevauva eikös hcg tuplaannu 48h eli testi ei välttämättä näin alussa ainakaan vahvistu vielä päivän välein :) varovaiset onnittelut kuitenkin jo tässä vaiheessa!

@Jantzu pahoittelut pettymyksestä, toivotaan nyt että teille tuo yksi siirrettävä kuitenkin riittäisi :love: pystyn samaistumaan, koska meidänkin julkisen viimeinen hoito päätyi yhteen siirtoon ja mitään ei saatu pakkaseen. Siksi nyt niin skeptinen olo tästä hoidosta, kun folleja määrällisesti jo aiempaa vähemmän, niin olettaa, että myös mahdollisuus niihin saatuihin alkioihinkin heikkenee.

@Milli-34 tsemppiä ultraan (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
@Haaveilija91 onpas harmi jos sun kohdalla myös ne pirun rfsu testit antoi väärää positiivista :unsure: mutta jospa vielä tilanne muuttuisi, toivotaan!

@kirsillevauva kannattaa muuten jatkaa samalla testillä testaamista jos haluat viivan vahvistumista seurata. Eri merkkiset testit antaa eri vahvuisia viivoja, joten niitä ei voi keskenään vertailla.
Ja kuten @daim1 sanoi niin ei vahvistumista varmasti helpolla näe päivän välein testatessa noin alussa kun tuplaantuminen tapahtuu kahden päivän välein normaalissa raskaudessa. Jospa se huomenna olisi jo vahvempi sitten!

@daim1 me kun siirryttiin julkiselta yksityiselle ja siirryttiin pitkästä kaavasta lyhyeen niin saatiin 10 solua 20 sijaan. Julkisella silloin saatiin muistaakseni 12kpl (2 päiväistä) solua pakkaseen tuoresiirron jälkeen. Yksityisellä pakkaseen meni 4 blastoa (2 x 5pvä ja 2x6pvä) yhden tuoreblaston siirron jälkeen. Tottakai pelotti ihan älyttömästi, kun lopputulos oli paljon laihempi. Mutta laatu selvästi sitten paljon parempi kun jokaisesta alkiosta alkanut raskaus (yksi tosin oli kemiallinen). Vaikuttava tekijä varmasti eri lääkitys, eri kaava ja parempi ajoitus siirtoihin.

Sullakin vissiin muistaakseni vaihtui lääkkeet myös aika isolla kädellä kun yksityiselle siirryitte? Jospa kuule se taika piilee siinä teillekin paikan vaihdon myötä! ;)
 
Kiitti @Mandala ihanasta tsemppiviestistä ja sun omakohtaisten kokemusten jakamisesta :love: Ja ihanaa odotusaikaa! Tässä stimulaatiossa ekaa kertaa Menopur, dhea ja vähän muutakin erilaista. Aiemmin ollut gonal-f ja tuossa "huonoimmassa" elonva.. jostain syystä mulla follien kasvu tosi epätasaista. Jotkut aina välillä huolissaan, että karkaako ne solut ennen punktiota, niin taidan olla elävä esimerkki siitä, että ei karkaa - kyllä ne ylikypsät siellä hengailee menossa mukana. Nyt tosiaan ultrassa positiivista follien maltillisempi kasvu ja tasalaatuisuus - toivotaan parasta :barefoot:
 
Pikaisesti omas napaa: ultrassa käyty 7-8 follia näkyi ja muutamia pienempiä lisäksi, jotka ei todennäköisesti ehdi mukaan. Perjantaina punktio. Oikealla puolella edelleen vain yksi folli kasvamassa, vasemmalla 6-7.. lääkitystä olisi ilmeisesti pitänyt nostaa huomattavasti enemmän että olisi suurempiin määriin päästy, mutta toivottavasti tässä pienessä määrässä olisi mukana muutama hyvä solu:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
@Milli-34 nonni, suht samoissa mennään (y) onneks sulla sentään toinen munasarja tuottoisampi. Sovittiinko, että jos hyvin saadaan alkioita, että viljellään blastoiksi? Meillä tuon punktion ajoituksen puolesta ei voida tehdä pitkää viljelyä.. mutta toisaalta nyt oisin kiitollinen, että edes jotain saisi pakkaseen :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34
Tsemppiä kaikille piinailijoille, toivottavasti se plussa vielä ilmestyy! @kirsillevauva onnea plussasta! Ei ne viivat tosiaan kovin nopeasti vahvistu.

Meidän neljästä on kaikki jatkaneet kasvuaan tähän asti eli tänään 3-päiväisiä (y), kaksi paremmin aikataulussa ja kaksi hitaampia. Keskiviikkona selviää, päästäänkö siirtoon ja meneekö keskiviikolle vai torstaille.

Mulla oli myös niin, että vasemmalla oli enemmän soluja, oikealta punktioitiin vain kaksi. Samaten viimeksi oikealla oli vain yksi. Kävi muuten mielessä, että ehkä olis saatu enemmän kypsiä soluja (nyt oli kolme epäkypsää) jos olis punktioitu vasta tänään, mutta sitten ei olis voitu viljellä blastoksi niin kuin halutaan. Nyt on punktion jälkeen jonkin verran mahaa turvottanut ja aristaa kaikenlaisia töyssyjä, viimeksi palautuminen oli selvästi nopeampaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34
@Haaveilija91 onpas harmi jos sun kohdalla myös ne pirun rfsu testit antoi väärää positiivista :unsure: mutta jospa vielä tilanne muuttuisi, toivotaan!

@kirsillevauva kannattaa muuten jatkaa samalla testillä testaamista jos haluat viivan vahvistumista seurata. Eri merkkiset testit antaa eri vahvuisia viivoja, joten niitä ei voi keskenään vertailla.
Ja kuten @daim1 sanoi niin ei vahvistumista varmasti helpolla näe päivän välein testatessa noin alussa kun tuplaantuminen tapahtuu kahden päivän välein normaalissa raskaudessa. Jospa se huomenna olisi jo vahvempi sitten!

@daim1 me kun siirryttiin julkiselta yksityiselle ja siirryttiin pitkästä kaavasta lyhyeen niin saatiin 10 solua 20 sijaan. Julkisella silloin saatiin muistaakseni 12kpl (2 päiväistä) solua pakkaseen tuoresiirron jälkeen. Yksityisellä pakkaseen meni 4 blastoa (2 x 5pvä ja 2x6pvä) yhden tuoreblaston siirron jälkeen. Tottakai pelotti ihan älyttömästi, kun lopputulos oli paljon laihempi. Mutta laatu selvästi sitten paljon parempi kun jokaisesta alkiosta alkanut raskaus (yksi tosin oli kemiallinen). Vaikuttava tekijä varmasti eri lääkitys, eri kaava ja parempi ajoitus siirtoihin.

Sullakin vissiin muistaakseni vaihtui lääkkeet myös aika isolla kädellä kun yksityiselle siirryitte? Jospa kuule se taika piilee siinä teillekin paikan vaihdon myötä! ;)
Eli voisko olla ettei tuon eilisen kuulunutkaan olla plussa? Eihän tässä sitten mitään hätää ole jos ei ole ollutkaan missään vaiheessa oikea plussa niin toivoa on vielä että sellainen sieltä tulee. Soitin jo paniikissa Naikkarille ja selitin tilanteen. Sanoi että on ihan normaalia ettei vielä näy testissä ja kehotti odottamaan ilman testaamista viralliseen testipäivänä saakka❤
Eikä kuulemma tarvi mennä uudelleen jonoon, jos ei jostain syystä tärppiä tulisikaan ja pakkanen tyhjä. Seuraava stimulaatio onnistuu heti seuraavasta kierrosta❤
 
@Haaveilija91 onpas harmi jos sun kohdalla myös ne pirun rfsu testit antoi väärää positiivista :unsure: mutta jospa vielä tilanne muuttuisi, toivotaan!

@kirsillevauva kannattaa muuten jatkaa samalla testillä testaamista jos haluat viivan vahvistumista seurata. Eri merkkiset testit antaa eri vahvuisia viivoja, joten niitä ei voi keskenään vertailla.
Ja kuten @daim1 sanoi niin ei vahvistumista varmasti helpolla näe päivän välein testatessa noin alussa kun tuplaantuminen tapahtuu kahden päivän välein normaalissa raskaudessa. Jospa se huomenna olisi jo vahvempi sitten!

@daim1 me kun siirryttiin julkiselta yksityiselle ja siirryttiin pitkästä kaavasta lyhyeen niin saatiin 10 solua 20 sijaan. Julkisella silloin saatiin muistaakseni 12kpl (2 päiväistä) solua pakkaseen tuoresiirron jälkeen. Yksityisellä pakkaseen meni 4 blastoa (2 x 5pvä ja 2x6pvä) yhden tuoreblaston siirron jälkeen. Tottakai pelotti ihan älyttömästi, kun lopputulos oli paljon laihempi. Mutta laatu selvästi sitten paljon parempi kun jokaisesta alkiosta alkanut raskaus (yksi tosin oli kemiallinen). Vaikuttava tekijä varmasti eri lääkitys, eri kaava ja parempi ajoitus siirtoihin.

Sullakin vissiin muistaakseni vaihtui lääkkeet myös aika isolla kädellä kun yksityiselle siirryitte? Jospa kuule se taika piilee siinä teillekin paikan vaihdon myötä! ;)
Eli voisko olla ettei tuon eilisen kuulunutkaan olla plussa? Eihän tässä sitten mitään hätää ole jos ei ole ollutkaan missään vaiheessa oikea plussa niin toivoa on vielä että sellainen sieltä tulee. Soitin jo paniikissa Naikkarille ja selitin tilanteen. Sanoi että on ihan normaalia ettei vielä näy testissä ja kehotti odottamaan ilman testaamista viralliseen testipäivänä saakka❤
Eikä kuulemma tarvi mennä uudelleen jonoon, jos ei jostain syystä tärppiä tulisikaan ja pakkanen tyhjä. Seuraava stimulaatio onnistuu heti seuraavasta kierrosta❤
 
Tein illalla r-testin ja nyt aamulla, puhdas nega. JOtenkin meni mieliala ihan alas, vaikka ymmärränkin että on tosi aikaista. Olin aamulla ihan väsynyt ja ärtynyt, hyvä että töihin selvisin :( Varmaan tää 5 vuoden yritys alkaa ottaa veronsa... Olemme toki siunattuja siinä, että pakkasessa on 10 alkiota, ja hyvälaatuisia. Mitä te ajattelette: mulla nousi paino noilla estrogeeneillä entisestään ja indeksi on nyt 39 (vaikea ylipaino). Yrittäisinkö pudottaa painoa ennen seuraavaa siirtoa, vai otanko putkeen toisen siirron? Itse kallistusin siihen, että helmikuussa vielä yksi yritys ja sit tauko (ihan jo rahojenki vuoksi).
Kyllähän ylipaino vaikuttaa todella paljon raskautumiseen, näin ainakin olen ymmärtänyt. Itse pyörin normaalipainon ylärajalla ja kovasti tahtoisin keskelle joten 10kg vähintään pitäis pois saada. Aloitin vuoden vaihteessa vhh dieetin ja 4kg lähtenyt. Tutustu ja kokeile muutama viikko et sopiiko sulle.
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Heippa! Ihan vaan täältä "taustalta" huhuilen, että onko teistä kellään kokemuksia Royal jelly/ Geele royale ravintolisästä..? Lähinnä mielessä munasolujen ja siittiöiden laadun parantaminen :whistle:
Meillä miehelle määrättiin inoman kapseleita ja itse syön (juon) donafertyä.Ainakin noiden inomanejen pitäisi parantaa sittiöitä. meillä miehen siemenneste on muuttunut takas tahmeaksi liimaksi kun ennen oli vetistä.
 
@Haaveilija91 voi olla mahdollista, ettei ole oikea plussa ollutkaan. Juuri kuten -dino- sanoi niin mäkin olen kuullut ja lukenut ihan älyttömästi just RFSU:n vääristä viivanpaikoista ja haamuista. Ja sitten kun toisella testillä testattu niin ollutkin nega.
Tottakai se on sitten varmempaa jos odottaa sinne testipäivään asti, mutta kaikki ei siihen pysty, minä en ainakaan ole pystynyt.
Hyvä jos pääsette suoraan uuteen hoitoon naikkarilla jos tämä siirto ei onnistu (y) Toivotaan kuitenkin parasta!
 
@daim1 aikalailla kyllä samoissa mennään(y) Itseäni hieman huolestuttaa, että punktio on jo perjantaina (viikonloppuisin ei julkisella ilmeisemmin punktioita tehdä). Huolenani on, että solut eivät olisi välttämättä vielä silloin kypsiä(n) kaikkien follien koko oli nyt 13-14mm ja ymmärtääkseni kasvuvauhti on n.2mm/vrk. Irrtotuspiikin laitan jo keskiviikkoiltana. Kasvavatko follit vielä tämän jälkeen, vai loppuuko kasvu/kehitys siihen? Voivatkohan 17-18mm millään muotoa olla vielä kypsiä? Edellisessä hoidossa stimulaatiopäiviä oli 11, nyt siis vain 9.. kyllä on taas jännittämistä kerrakseen:whistle: Alustavasti oli puhe, että ainakin 3-päiväisiksi viljellään, maanantaina siirto, jos vain sinne asti päästään.

@Lallastiina "kiva" kuulla, että täällä on kohtalotoveri, joka myös munii hieman toispuoleisesti:) toivotaan, että meidän toinen puoli on tarpeeksi hyvä, että ajaa asian kaverinkin puolesta:D mistähän moinen toispuolen laiskuus voi johtua?(n)

@Haaveilija91 toivottavasti plussa piirtyy testiin muutaman päivän päästä:)
 
@Milli-34 Mä lueskelin taannoin jotain tutkimusta, jonka mukaan paras saalis kypsiä soluja saatiin, kun irrotuspiikkipäivän aamuna suurin osa follikkeleista oli 12-19 mm, eli ihan hyvältä näyttäis sulla (y).

Mulla oli silloin viime maanantaina vasemmalla 1x 17mm ja 3x 13-15 mm, oikealla 3x 13 mm ja 1x 10 mm. Pe punktioitiin vasemmalta 5 hyvänkokoista ja "joitain pieniä", oikealta vain 2 isoa. Näistä siis saatiin 9 solua, joista kolme oli epäkypsiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34
Kiitos @Lallastiina vastauksestasi, helpotti hieman paniikkia:) edellisessä hoidossa / punktiossa kasvateltiin follit sinne 20mm ennen irrotuspiikkiä, siksi pelästyin että eihän nämä 13-14mm ehdi kuin raakileiksi ennen keskiviikkoa(n).. mietin varmaan vain liikaa:)

Ja Onnea @daim1 huomiseen punktioon, kaikki menee varmasti loistavasti(y)
 
Kyllähän ylipaino vaikuttaa todella paljon raskautumiseen, näin ainakin olen ymmärtänyt. Itse pyörin normaalipainon ylärajalla ja kovasti tahtoisin keskelle joten 10kg vähintään pitäis pois saada. Aloitin vuoden vaihteessa vhh dieetin ja 4kg lähtenyt. Tutustu ja kokeile muutama viikko et sopiiko sulle.
Olin itse asiassa Fitline-kuurilla ja pudotin 8 kiloa. Viisi tuli alta aikayksikön takaisin ja estrogeeni toi loput 3 kiloa :(
 
Vielä yksi kysymys viisaammille, näitä kysymyksiä tuntuu tänään nyt riittävän..ja miksi ne tulevat aina vasta kotona mieleen eikä siellä vastaanotolla:D Mutta onnneksi ollette te ja tämä palsta:love:
Lääkäri määräsi minulle tähän kiertoon kaksoistriggauksen ovitrellella ja gonapeptylilla, mitä tällä haetaan ja miksi yleensä tällainen "kaksoistriggaus" tehdään?
 
Olin itse asiassa Fitline-kuurilla ja pudotin 8 kiloa. Viisi tuli alta aikayksikön takaisin ja estrogeeni toi loput 3 kiloa :(
Siinähän se ongelma monesti on et aluksi paino putoaa mut sen pitäminen on hankalaa. Vhh:ssa itse tykkään et vaikka ei mitään ketoosidieettiä haekaan niin sillä on hyvä aloittaa, itselläni jäi mm sokeri pois joka mulla se pahin ollut aina, olen todella pahassa sokerikoukussa aina. tällä sain sen katkastua yllättävän helposti kn kaikki muukin hiilari jäi pois. Kolme viikkoa kun malttaa pitää itsensä ruodussa voi hiilareita lisätä pikku hiljaa. ja ennemminkin elämäntapa kuin pikainen dieetti.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Siinähän se ongelma monesti on et aluksi paino putoaa mut sen pitäminen on hankalaa. Vhh:ssa itse tykkään et vaikka ei mitään ketoosidieettiä haekaan niin sillä on hyvä aloittaa, itselläni jäi mm sokeri pois joka mulla se pahin ollut aina, olen todella pahassa sokerikoukussa aina. tällä sain sen katkastua yllättävän helposti kn kaikki muukin hiilari jäi pois. Kolme viikkoa kun malttaa pitää itsensä ruodussa voi hiilareita lisätä pikku hiljaa. ja ennemminkin elämäntapa kuin pikainen dieetti.
Mina aina ihmettelen muuten, eli ehka voit neuvoa, miten sokeri jatetaan pois. Kun sitahan on melkein kaikessa, mukaanlukien hedelmissa? Siis ihan oikeasti kysyn tata, mita jatetaan pois, kai sentaan hedelmia syodaan? Jatetaanko kaikki leipa, pasta yms pois kokonaan?
 
Vielä yksi kysymys viisaammille, näitä kysymyksiä tuntuu tänään nyt riittävän..ja miksi ne tulevat aina vasta kotona mieleen eikä siellä vastaanotolla:D Mutta onnneksi ollette te ja tämä palsta:love:
Lääkäri määräsi minulle tähän kiertoon kaksoistriggauksen ovitrellella ja gonapeptylilla, mitä tällä haetaan ja miksi yleensä tällainen "kaksoistriggaus" tehdään?
@Milli-34 , mun käsittääkseni ns. tuplatriggaus tehdään siksi että saataisiin solut varmemmin kypsiksi. Ilmeisesti Gonapeptyl voi auttaa kypsyttämään niitä soluja jotka ovat ihan siinä hilkulla paremmin kuin pelkkä Pregnyl tai Ovitrelle. Mulla on ollut aina ongelmia solujen kypsyyden kanssa, ja tuplatriggaus (+ normaalia pidempi stimulaatio) lopulta ratkaisi tämän ongelman.

Muitakin syitä kaksoistriggaukseen voi varmaan olla. Jos joku tietää niistä niin minäkin kuulisin mielelläni. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34

Yhteistyössä