IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16 #1. #siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
CherryPie85 #8/2018 #2. #selittämätön/matala AMH #3.ICSI/2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön #5.IVF/1.PAS
hillan_kukka #10/2013 #2.#siittöt ainakin #4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/1.PAS
kirsillevauva #12/13 #4. #? #lahjamunasoluhoito 01/19
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #5.IVF/ICSI 3.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
Rusakkonen
28.1. (5pv)
kirsillevauva 2.2. (5pv)/ lahjamunasolu
Lapsettomuutta10v 6.2(5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti @CherryPie85 :love: haluatko, että sinutkin päivitetään listoille?

@hillan_kukka sut päivitin plussanneisiin. Toivottavasti saadaan lisätä mahdollisimman monta tänä vuonna :)

Voin muokata ja lisätä muidenkin tiedot, jos haluatte. On saattanut mennä osa ohi, kun oon nopeasti lueskellut viestejä :whistle:

Pahoittelut @BlackCat km:sta. Hienoa, että kuitenkin mieli jo tulevassa kaikesta huolimatta.
 
Voi kökkö. En saanu yhteyttä klinikkaan kukaan ei vastannut. Eli en tiedä onko niistä 11 solusta yhtään hedelmöittyneitä.eli saa nähä ajelenko huomenna turhaan 120km jos siirtoa ei tulekaan. Kyllä kismittää. Ja kolme varttia aikaa soittaakaan nuita tuloksia ole mistään kotosin. Tympäseeee:devil::mad::eek:

Ihania plussauutisia siellä onnea @CherryPie85 :love:
Tsempit piinailijoille ja kaikille muilekki (y)
 
Kiitos onnitteluista. :love: Mielellään menisin listalle tuomaan tuomaan lisää plussia tilastoon eli CherryPie85 3.ICSI, 2.PAS (6pv)

@Mandala Luulen, että on klinikkakohtaisia tilastoja. Meillä hieman huonompi prosentti 6pv kuin 5pv vaikka siirrettäisiinkin oikeaan aikaikkunaan. (n) Ja tästä kyseisestä alkiosta vielä sanottiin että ei ole paras mahdollinen pakastettava mutta kriteerit täyttävä kuitenkin. Toivotaan että pysyisi nyt matkassa kuitenkin kun kiinni tarrasi. Mutta siis, se meidän parhaimmalta pakastushetkellään näyttänyt oli ihan susi todellisuudessa kun poksahti heti sulatuksessa eli ei se biologin silmä kaikkea kerro. Ja tämä meidän huonoin alkio kuunaan josta vielä sanottiin että ei kovin hyvältä näytä, niin siitä tuli plussa. Eli ihmisen silmä se biologin silmäkin vaan on, hyvännäköinen alkio voi olla ihan elinkelvoton todellisuudessa ja kaikkein kurjimman näköinen sinnittelijä se elinkelpoisin. (y)

@Taigariina Voi kökkö, toivottavasti saisit yhteyttä klinikkaan. Kyllähän siellä nyt todennäköisimmin on siirrettävää jos eivät mitään ole muuta ilmoitelleet mutta olisihan se nyt kiva tietää varmasti ennen kuin lähtee ajamaan.
 
@Taigariina Tsemppiä, ihan hyvä saalis teillä, toivottavasti siis moni myös hedelmöittyy ja lähtee kasvamaan (y)! Aika tylsä jos pitää itse soitella tilanteesta ja aikaikkunakin on tosi pieni. Pikaista toipumista!

@CherryPie85 Paljon onnea plussasta!

@BlackCat Voi ei, pahoittelut keskenmenosta :(! Vielä harmillisesti kesken reissun. Parempaa onnea seuraavalla alkiolla!

Kaikkea hölmöä sitä keksiikin kun on aikaa. Oon tässä katsellut noita Kätevä emäntä -jaksoja Areenasta ja yhdessä sketsissä nainen aina latelee kalevalaisen loitsun milloin mihinkin tarkoitukseen. Niinpä mä keksin oman loitsun meille munasoluja kasvatteleville :rolleyes:.

Munasarjat muoriseni
muniani hautokaapi
Kaunihiksi kasvatelkaa
idut tervehen tenavan
:D
 
Viimeksi muokattu:
Apua, mitä teen :unsure: tuntuu, että joka kerta tämä menee vain vaikeammaksi.. huomenna klo 14.00 pitäisi olla PAS siirto ja siellä ne 2 alkiota.. mutta laatu ollut aina meillä huono, niin pelkään jo nyt sitä soittoa, ettei kumpikaan selvinnyt sulatuksesta... oikein mahasta kouraa kun tuntuu jo niin pahalta :cry: ei auta vaikla tekis mitä tai ajattelisi mitä vaan...
 
Ja omaa kuulumista: 5 päiväinen huippulaatuinen plastokysti on nyt kyydissä. Oma lääkäri oli sairaana ja joku toinen teki siirron. Oli kyllä varsin kliinistä touhua. Pissaamatta olin tunnin ennen siirtoa ja hyvin riitti. Näin itse siirron taululta. Oli siis tuoresiirto ja kolme viisipäiväistä meni pakkaseen. 11 jatkaa kasvua huomiseen ja ilmoittavat, moniko päätyy pakkaseen. Miksi ne kasvatetaan noin vanhoiksi? Nyt on huippufiilis. Olin vielä akupuntiossa jälkeenpäin ja juttelin alkiolle <3. Virallinen testipäivä 2.2, mutta aion alkaa testaamaan jo sunnuntaina 27.1
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16 #1. #siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
CherryPie85 #8/2018 #2. #selittämätön/matala AMH #3.ICSI/2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön #5.IVF/1.PAS
hillan_kukka #10/2013 #2.#siittöt ainakin #4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/1.PAS
kirsillevauva #12/13 #4. #? #lahjamunasoluhoito 01/19
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #5.IVF/ICSI 3.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
Rusakkonen
28.1. (5-pv)
kirsillevauva 2.2. (5-pva)/lahjamunasolu

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pvä)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy.
 
Mulla oli aamulla punktio ja selvisin ihan hyvin, vaikka ei se taaskaan helppoa ollut. Kipeää kävi ja pahasti. Vasempaan munasarjaan piti pistää osin virtsarakon läpi, mutta kaikki follikkelit saatiin tyhjennettyä. Niistä saatiin 12 solua. Aiemmissa hoidoissa on aina käynyt hedelmöittymisvaiheessa katoa, joten aika maltillisesti pitää odotella perjantaita, jolloin on tuoresiirto.

@Taigariina Olipa ikävä, ettet saanutkaan tänään tietoa tilanteesta. Tosi piinallista! Etenkin noilla etäisyyksillä. Moneltako sulla on siirtoaika? Ehditkö aamulla saada ketään kiinni? Toivotaan parasta!

@kirsillevauva Tsempit sulle piinailuun!

Ihana kuulla @CherryPie85 kuulumisia ja etenkin onnistumisesta!

@lapsettomuuta10v Voimia noihin tuskastuttaviin hetkiin! Nuo hetket on raastavia, kun ei voi muuta kuin odottaa.
 
@kirsillevauva Alkiot saavuttavat blastokystivaiheen 5-6 päivän ikäisinä ja ne pakastetaan sen mukaan milloin ovat vaiheen saavuttaneet. Sulla meni siis pakkaseen kolme jotka olivat blastokysteja 5pv iässä ja 11 jatkavat päivälle 6 ja sitten ne pakastetaan jotka ovat blastokystiksi asti kehittyneet ja ne jotka eivät, hävitetään. Tsemppiä piinailuun!

@lapsettomuuta10v Toivottavasti et saa ikävää soittoa tänään vaan pääset siirtoon. Pidän kovasti peukkuja!

@Taigariina Samoin sulle hurjasti tsemppiä tähän päivään!

Kuinka @Jantzu jakselee tänään punktion jäljiltä, etenkin kun rakon läpi pistivät? Toivotaan, ettei kävisi suurta katoa, teillähän on ICSI eikö vain? Tsemppiä ja pitkää pinnaa perjantain oudotteluun.
 
Kiitos tsemppiviesteistä. :)
Sain nyt aamulla klinikalta kiinni porukkaa. 5 oli hedelmöittynyt 11 solusta. Eli ei kovin moni :( 4 normaalisti ja yksi hitaammin? (n) mikäli oikein ymmärsin. Sitä seurataan vielä. Tänään siirretään kuulema todella hyvän näköinen solu:love: jospa se nyt tärppäis kuitenkin. Jännittää.
Ja oishan se kiva jos pakkaseen sais tälläkertaa jotain :rolleyes:
 
Onnea siirtoon @Taigariina ja paljon tarrasukkia matkaan:love: minusta tuo viisikin hedelmöittynyttä kuulostaa lottovoitolta:) tehtiinkö teille icsi vai ivf?

Hieno punktiosaalis @Jantzu, toivotaan että mahdollisimman monesta tulee huippualkioita:) minulla myös punktoitiin viimeksi toinen puoli, muistaakseni vasen, virtsarakon läpi, pissaaminen teki pitkään kipeää, viikkoja, mutta pikkuhiljaa vaiva katosi..:)
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
@kirsillevauva Alkiot saavuttavat blastokystivaiheen 5-6 päivän ikäisinä ja ne pakastetaan sen mukaan milloin ovat vaiheen saavuttaneet. Sulla meni siis pakkaseen kolme jotka olivat blastokysteja 5pv iässä ja 11 jatkavat päivälle 6 ja sitten ne pakastetaan jotka ovat blastokystiksi asti kehittyneet ja ne jotka eivät, hävitetään. Tsemppiä piinailuun!

@lapsettomuuta10v Toivottavasti et saa ikävää soittoa tänään vaan pääset siirtoon. Pidän kovasti peukkuja!

@Taigariina Samoin sulle hurjasti tsemppiä tähän päivään!

Kuinka @Jantzu jakselee tänään punktion jäljiltä, etenkin kun rakon läpi pistivät? Toivotaan, ettei kävisi suurta katoa, teillähän on ICSI eikö vain? Tsemppiä ja pitkää pinnaa perjantain oudotteluun.
@CherryPie85 Joo, ICSI meillä on aina tehty, kun siittiöt eivät juuri liiku. Alavatsalla on jomotusta edelleen. Yöksi piti ottaa lisää särkylääkettä. Vessassa käydessä tuntuu edelleen, ettei uskalla kovin ponnistaa. Varmaan siksi tuntuu, ettei saa aina rakkoa tyhjäksi. Mutta verta ei näy virtsassa ja punktion jälkeinen vuotokin on aikalailla loppu, joten eiköhän tämä tästä...

@Taigariina Ihanaa, että hedelmöittyneitä on niin että saatte siirron ja todennäköisesti pakkaseenkin. Mutta ymmärrän pettymyksesi ja harmistumisesta. Meidänkin hedelmöittymisprosentti on ollut aina alhainen. Itsestä tuntuu niin masentavalta ja kadehdittavalta lukea niistä hurjan hienoista tilanteista, kun lähes kaikki solut ovat hedelmöittyneet ja pakkaseen saadaan paljon.(n) Mutta meillä jokaisella on erilaiset lähtökohdat ja vaikuttavat tekijät... Tsemppiä siirtoon!(y)
 
Mä päivitin @kirsillevauva sut tohon mun listalle.. tosiaan nuo muotoilut säilyy, kun vastaa viimeisimpään (kopioinnilla katoaa mm. värit) :) hieno saalis teillä kyllä. Toivotaan, että tulee lisää blastoja pakkaseen vielä noista 6-päiväisistä. Kyllä mä itsekin mietin, että kovin montaa kertaa ei viitsi omilla ruppusilla soluilla kokeilla, jos saalis aina heikko. Etenkin nyt kun siirryttiin yksityiselle. Mut hoito kerrallaan.

Tsempit siirtoihin ja muihinkin vaiheisiin! (y)
 
Mä päivitin @kirsillevauva sut tohon mun listalle.. tosiaan nuo muotoilut säilyy, kun vastaa viimeisimpään (kopioinnilla katoaa mm. värit) :) hieno saalis teillä kyllä. Toivotaan, että tulee lisää blastoja pakkaseen vielä noista 6-päiväisistä. Kyllä mä itsekin mietin, että kovin montaa kertaa ei viitsi omilla ruppusilla soluilla kokeilla, jos saalis aina heikko. Etenkin nyt kun siirryttiin yksityiselle. Mut hoito kerrallaan.

Tsempit siirtoihin ja muihinkin vaiheisiin! (y)
kiitos :) 10 saatiin pakkaseen :)
 
@kirsillevauva mä olen molemmissa onnistuneissa kerroissa saanut aamupissasta pp5 jo jotain haamun esiäitiviivaa ja ovulaatiotesti ollut normaalia tummempi kierron päivään nähden. Raskaustestiin tosi hitaasti kyllä siinä vaiheessa vasta alkanut piirtymään viivaa ja selvemmin näkynyt vasta testiajan jälkeen.
Pienenä huomiona suosittelen jättämään RFSU testit ainakin kauppaan (antaa useinkin vääriä tuloksia, huonoin tietty että vääriä positiivisia viivoja helposti) ja ostamaan mielummin Pregcheck. Itse käytin jotain vanhaksi menneitä David (tai Sofi Onestep en tiedä) liuskoja Precheckin rinnalla, nekin onneksi toimi.
 
Mulla samoin, blastoista alkanu näkyyn plussat ensin hiukan tummuneissa o-liuskoissa, ja pp7 haamua testiajalla myös r-testeissä. pp5 ja 6 niihin tullu "roskishaamua". Viimeks en malttanu oottaa edes pp5 aamuun, vaan illalla jo aavistuksen tummunu o-liuska pp4! Ja @Mandala n tavoin suosinu noita PC:n liuskoja.. ihan ykkösiä ja vieläpä halpojakin! Pihiyden puuskassa oon vielä leikelly niitäkin puoliks :p :D ..terävillä piikkusaksilla se onnistuu ;) Parempi se onkin yrittää säästellä edes jossain kun hoidoista maksaa monta tonnia..:LOL:
 
Kivasti piinailijoita tässä kuussa, tsemppiä! Ja onnea te plussanneet! :love:

Kirjotin viimeksi viime perjantain ultrakäynnistä kun limakalvo näytti 4,5mm ja kaks rakkulaa 13mm ja 14mm molemmin puolin, en voinut ku toivoo parasta tän viikon maanantain ultraan.
Limakalvo vkl aikana kasvanut niin et oli 10,7mm ! Ja toinen rakkuloista 12mm, mutta toiselle puolelle oli kasvanut 20mm ! Sain ohjeeks lähtee suoraan apteekkiin ostamaan ovitrellen ja heti myös pistämään se. Sain elämäni ensimmäisen plussan ovistestiin tiistaiaamuna :LOL: perjantaina siirretään 3-päivänen kyytiin :love:
 
Hei vaan!
Saisikohan tähän keskusteluketjuun liittyä? :) Paljon olen lueskellut näitä foorumeita tässä hoitojen aikana, mutten vielä itse ole aktivoitunut kirjoittamaan minnekään mitään.... Olen saanut kuitenkin näistä keskusteluista ihan älyttömästi voimaa ja vertaistukea! Nyt tuntuu siltä että sitä tarvisi erityisen paljon, joten rohkaistuin itsekin kirjoittelemaan :)

Meidän hoitojen tiivistetty historiikki:
Takana hoitoja nyt 2 vuotta ja yhtäkään ainutta plussaa ei ole näkynyt....
3x IUI ei tuottanut kertakaikkiaan mitään ja eka IVF-hoito meni ihan perseelleen. Folleja oli yhteensä muistaakseni 27 jotka punktoitiin, mutta näistä 27 löytyi ainoastaan 2 munasolua!! Olin ihan rikki tästä tuloksesta ja lääkäri ja IVF-biologitkin ihan ihmeissään, koska oletuksena oli kuitenkin tuosta follimäärästä saada vähän enemmän soluja kuin säälittvät kaksi.. Minusta siis ei ole löytynyt tutkimuksissa mitän vikaa, selittämätön olen ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Tässä hoidossa lääkkeinä oli Gonal-F ja jarruna Orgalutran. Noista kahdesta munasolusta kuitenkin molemmat hedelmöitty, mutta toinen meni roskiin kun oli monitumainen tai jotain ja yksi ainoa meni pakkaseen. (tuoresiirtoihin ei koskaan olla päästy hyper-riskin vuoksi) Tästä yhdestä PAS:sta johon laitoimme kaiken toivomme tuli "kemiallinen", joka ei kylläkään kotitestissä näkynyt edes haamuna, vaan veritestissä HcG:n ihan säälittävänä nousuna, oliskohan arvo ollut 14? Tämän epäonistuneen PAS jälkeen lääkäri aloitti Metformin-lääkkeen pienellä annoksella (minulla aina ollut paastosokeri hieman koholla vaikken ole yhtään ylipainoinen) ja passitti puoleksi vuodeksi gluteenittomalle ruokavaliolle ennenkuin suostuu tekemään seuraavaa hoitoa :Do_OMinulla ei siis ole keliakiaa, mutta lääkäriä tottelin kiltisti ja gluteeni jäi pois.

2. IVF tehtiin viime lokakuussa sen puolen vuoden gluteenittomuuden jälkeen ja ihan kauhuissani odotin yhtä surkeaa tulosta kuin ensimmäisessä hoidossa. Tässä hoidossa vaihdettiin lääkkeet Menopuriin ja jarrua en nyt muista. Folleja tuli tällä kertaa 19, vasen munasarja ei jaksanut tuottaa kuin 5 kpl eli melkein kaikki oikealla. Oli aika toispuoleinen olo piikitysten loppuvaiheessa :D Ihme ja kumma, mutta kaikista löytyi lopulta kypsä solu ja 15 näistä hedelmöittyi! Olin ihan onneni kukkuloilla ja ajattelin että josko onni nyt olisi meille kääntynyt :) Taaskaan ei päästy tuoresiirtoon ja päätettiin tehdä alkioille vielä pitkä viljely. Aikamoinen kato kävi lopulta tuossa pitkässä viljelyssä koska lopulta vain neljä blastoa pääsi pakkaseen, mutta näistä neljästä olin ihan hirveän kiitollinen.

Viime perjantaina 18.1 siirrettiin yksi kaveri ja nyt tänään siis pp5 jos oikein laskin? Tein tänään testin kun ajattelin että kyllähän sen blaston pitäisi jo vähän näkyä mutta ihan puhdas negahan sieltä tuli, kuten vähän aavistelinkin... Tietty on vielä tosi aikasta mutta koska blasto niin taitaa olla aikalailla toivo menetetty. :cry: Tekis mieli vetää noi luget pöntöstä alas ja hautautua jonnekkin itsesäälin syövereihin mutta kai se olisi sinniteltävä viikon päästä olevaan veritestiin asti. Onneksi heti seuraavaan kiertoon voidaan jo tehdä seuraava PAS kun luonnonkierto ja kolme tyyppiä vielä olisi pakkasessa :)

Olisi mielenkiintoista muuten kuulla miten teidän muiden klinikoilla nykyään suhtaudutaan kahden alkion siirtoon? Meidän klinikalla siirretään pääsääntöisesti aina yksi kerrallaan, mutta pohdin uskaltaisinko pyytää lääkäriltä kahden alkion siirtoa... Tuntuisi todennäköisyys jotenkin paremmalta kahdella enkä kyllä pistäisi ollenkaan vastaan jos kaksoset tulisi:) tiedostan kyllä riskit ja vaarat, mutta epätoivo alkaa olemaan niin valtava...
 
@Elisa_maria tervetuloa! Nää palstat on kyllä pelastus omiin pohdintoihin.
Odottele vielä testien teossa, toivotaan että muuttuu plussaksi, vaikka joo tiiän, tuskaa vaan venailla. Meillä tyksissä lääkäri sanos mulle, että joissain harvoissa tapauksissa voidaan kaksi alkiota siirtää, että ei vissiin mielellään siirretä..

Pakko sanoa nyt kun taas luki uuden ihmisen tarinan, että vaikka rankkaa nää hoidot on meille kaikille, niin kyllä on jotenkin hienoa kun täs saa kaikkea kuulla, erilaisia tarinoita ja asioita mitä ei oo voinu kuvitellakkaan. Kun tätä ryhmää lukenut, ni tajuu miten erilaisii kaikki ollaan vaikka taistellaan täysin saman asian puolesta! :LOL::love:
 

Yhteistyössä