IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei kaikille!
Pääsisikö vielä mukaan ryhmään? Olen seuraillut tätä keskustelua vaihdellen koko viime vuoden, mutta en ole uskaltanut mukaan... En ole tiennyt mitä kirjoittaisin, pelkkä teidän keskutelun lukeminen on antanut vertaistukea ja paljon tietoa lapsettomuudesta. Nyt vuoden alussa tuli olo että haluan mukaan.
Olemme kärsineet lapsettomuudesta reilut kolme vuotta. Ikinä en ole tehnyt positiivista raskaustestiä. Hakeuduin vuoden lapsettomuuden jälkeen gynelle, mutta hän käski odottaa vielä puoli vuotta. 1,5 vuotta sitten aloitimme tutkimukset, joista ei löytynyt mitään selittävää tekiää lapsettomuudelle. Noin vuosi sitten meille tehtiin ensimmäinen inseminaatio. Vuodessa on ehtinyt tapahtua paljon... Ensimmäisen inssin aikaan ravasin muutenkin lääkärissä, minulta repesi polvesta eturistiside ja päätäni kuvattiin koska huomattiin pupillieni olevan eri kokoiset. Toisen inssin aikaan löydettiin kohdustani polyyppi tai myooma, joka poistettiin hysteroskopiassa ennen kolmatta inssiä. Lokakuussa meille tehtiin ensimmäinen ivf, joka ei mennyt aivan suunnitelmien mukaan, saatiin vain kaksi munasolua joista toinen vain hedelmöittyi ja siirrettiin. Mitään ei siis jäänyt pakkaseen. Enkä tullut raskaaksi tuosta tuoresiirrosta. Nyt helmikuussa olisi tarkoitus aloittaa toinen ivf pitkällä kaavalla.
Mutta, nyt tulee se iso mutta, johon tarvitsisin apuja! Minulla on ensimmäistä kertaa ikinä menkat myöhässä, ne ovat myöhässä jo neljä päivää. Eilen tein testin, mutta se oli negatiivinen. Ongelma tässä on se että nenäsumutteet pitäisi aloittaa tän tulevan kierron 21päivä, jonka pitäisi ajoittua (2-8.2), mutta nythän se ei sinne ajoitu! Siirtyyköhän tuo toinen ivf tän takia? Ollaan julkisella hoidossa ja muistan kun hoitaja sanoi puhelimessa että "mahdutte vielä tuohon helmikuussa alkavaan ryhmään..." Mitä ihmettä sekin tarkoittaa!? Voi että tympäsee tää touhu!
 
Hei kaikille!
Pääsisikö vielä mukaan ryhmään? Olen seuraillut tätä keskustelua vaihdellen koko viime vuoden, mutta en ole uskaltanut mukaan... En ole tiennyt mitä kirjoittaisin, pelkkä teidän keskutelun lukeminen on antanut vertaistukea ja paljon tietoa lapsettomuudesta. Nyt vuoden alussa tuli olo että haluan mukaan.
Olemme kärsineet lapsettomuudesta reilut kolme vuotta. Ikinä en ole tehnyt positiivista raskaustestiä. Hakeuduin vuoden lapsettomuuden jälkeen gynelle, mutta hän käski odottaa vielä puoli vuotta. 1,5 vuotta sitten aloitimme tutkimukset, joista ei löytynyt mitään selittävää tekiää lapsettomuudelle. Noin vuosi sitten meille tehtiin ensimmäinen inseminaatio. Vuodessa on ehtinyt tapahtua paljon... Ensimmäisen inssin aikaan ravasin muutenkin lääkärissä, minulta repesi polvesta eturistiside ja päätäni kuvattiin koska huomattiin pupillieni olevan eri kokoiset. Toisen inssin aikaan löydettiin kohdustani polyyppi tai myooma, joka poistettiin hysteroskopiassa ennen kolmatta inssiä. Lokakuussa meille tehtiin ensimmäinen ivf, joka ei mennyt aivan suunnitelmien mukaan, saatiin vain kaksi munasolua joista toinen vain hedelmöittyi ja siirrettiin. Mitään ei siis jäänyt pakkaseen. Enkä tullut raskaaksi tuosta tuoresiirrosta. Nyt helmikuussa olisi tarkoitus aloittaa toinen ivf pitkällä kaavalla.
Mutta, nyt tulee se iso mutta, johon tarvitsisin apuja! Minulla on ensimmäistä kertaa ikinä menkat myöhässä, ne ovat myöhässä jo neljä päivää. Eilen tein testin, mutta se oli negatiivinen. Ongelma tässä on se että nenäsumutteet pitäisi aloittaa tän tulevan kierron 21päivä, jonka pitäisi ajoittua (2-8.2), mutta nythän se ei sinne ajoitu! Siirtyyköhän tuo toinen ivf tän takia? Ollaan julkisella hoidossa ja muistan kun hoitaja sanoi puhelimessa että "mahdutte vielä tuohon helmikuussa alkavaan ryhmään..." Mitä ihmettä sekin tarkoittaa!? Voi että tympäsee tää touhu!
Heippa ja tervetuloa joukkoon!! Täällä taisi jollain olla vasta sama tilanne. En muista, miten siinä kävi. Meillä oli myös tosi lähellä, ettei ehditty annettuun aikaikkunaan, mutta sairaalasta kyllä lohdutettiin, että silti voi onnistua. Voi myös siirtyä seuraavaan kiertoon, mutta ei tarkoita, että jonotatte uudelleen!
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille palstalaisille. Paljon on tapahtunut sitten välipäivien, kun kirjoittelin tänne viimeksi pettyneenä 1.ivf -tuoresiirron epäonnistumisesta. Olin täältä pois melkein 2 viikkoa kokonaan, mutta tänään luin kaikki läpi ja ihanaa lukea positiivisia uutisia, onnittelut plussista ja tsemppiä piinailijoille kovasti. Haavat on nuoltu, ja onneksi oli mukavia työkeikkoja, niin mieli parani ja pää vähän tuulettui. Meille tuli tieto, että yhden 5pv blaston lisäksi on pakkasessa yksi oikein hyvä 6pv blasto. Tässä odottelen nyt kierron alkua ja lääkkeellisellä mennään kuulemma. Kuukautiset vähän myöhässä, mutta alakerran tuntemuksista ja jomotuksista päätellen odotan niitä huomenna. Sitten aloitan laastarit (kp1) 2kpl kerralla ja vaihto 3-4pv:n välein. Eli jos joku päivittelee listaa jossain välissä niin 1.pas tulossa toivottavasti pian. Onko jollain kokemuksia noista tablettien sijaan käytettävistä Estradot-laastareista? Halaukset vielä kaikille, jotka kamppailevat itseään pettymyksen tuntemuksista ylös ja eteenpäin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Palailen palstalle.. viime keväänä täällä kirjoittelin, silloin 1. IVF/ICSI, josta tuoresiirto ja 1 PAS, molemmat puhdasta negaa. Syksyllä käytiin läpi toinen IVF, josta tuoresiirto ja kuinka ollakaan testi negaa. Pakkaseen ei saatu mitään. Nyt 3./viimeisessä hoidossa tarkoitus tehdä ICSI. Suuret luulot ja kuvitelmat on matkan varrella haihtuneet pois ja olo on aika pessimistinen.. Ikinä en ole saanut edes haamuviivaa testeihin, joten miksi se tälläkään kertaa onnistuisi. Mutta toisaalta, eihän julkinen hoitaisi, jos ei toivoa olisi. Täällä siis odotellaan vuodon alkua loppuviikosta ja sitten alkaa pistely lyhyen kaavan mukaan. Olo on vähän flunssainen, toivottavasti ei tule mikään tauti pilaamaan hoitoa.

@WishingUponAStar Mulla on ollut Estradot-laastarit PASissa. Niistä laastareista jää ikävä tarrareuna ihoon laastaria vaihdettaessa, mutta liima lähtee ihosta hyvin, kun pyyhkii Ceridal-öljyllä kastellulla pumpulilapulla. Limakalvon kasvatuksessa laastarit toimi mulla ihan hyvin.

Tsemppiä kaikille hoidon vaiheisiin, ja onnittelut plussanneille. Taustalla olen lukenut kaikki viestit keväästä lähtien, vaikken itse olekaan jaksanut kirjoitella.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Minäkin aktivoidun täältä keskusteluun mukaan:) Tänään pistosten aloitus ja 2.ivf/icsi pyörähtää siis käyntiin. Gonal-F nostettiin hieman, toivotaan, että muutama solu saataisiin enemmän kuin viimeksi. Amh arvo on hyvä, mutta silti jostain syystä soluja tuli vähän ensimmäisessä hoidossa ja niistäkin vain yksi hedelmöittyi ja siirrettiin.
Täällä oli keskustelua tiputteluvuodoista, mulla myös kkm jälkeen sellaista. Yleensä kuukautiset kellontarkat ilman mitään välivuotoja, mutta nyt sellaista esiintynyt kahdessa kierrossa. Hcg oli 3-4 viikkoa kkm jälkeen 24, lääkärin mukaan ok ja nyt ennen tämän hoidon alkua uä:ssä ei näkynyt, että olisi raskausmateriaalia jäänyt.. toivotaan, että johtuu vain hormonien epätasapainosta(n)
Paljon onnea @hillan_kukka plussa uutisista:love:
Halaus ja iso tsemppi piinailijoille:love:
 
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
Onnea @hillan_kukka plussasta ja paljon tarroja, pikaliimaa, erikeepperiä ym. (y)

@Rusakkonen Toivotaan, että vuoto olisi harmitonta ja testi näyttäisi plussaa! Vieläkö se on jatkunut?

@suuria_unelmia Tervetuloa kirjoittelemaan! En osaa tuohon menkkojen myöhästymiseen kyllä sanoa mitään. Toivottavasti pääsette kumminkin aloittamaan pian!

@WishingUponAStar, @krokus ja @Milli-34 Tsemppiä uuteen yritykseen!

Kävin tänään ultrassa, näkyi yhteensä noin kahdeksan solua, yksi oli vähän isompi kuin muut, ja ehkä jokunen pienempi. Limakalvo hyvä 1,1 cm, parempi siis kuin viimeksi. Perjantaiksi varattu punktio, ja tällä kertaa katsotaan josko joku pallura selviäisi blastoksi asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja daim1
Hei, eipa tainnut onnistua, kylla se vuoto taisi lopulta eilen illalla eli pp10 muuttua kuukautisiksi. En paase ennen perjantaita testiin, mutta luultavasti tulos on taas se nolla. Jatkan viela laakitysta testiin asti.

Harmillista, jos ja kun tosiaan ei kai voi saada selville, mika meni vikaan, eli olikos se vain sitten se alkio niin huono, vai onko miehella tai minulla jotain todella perustavanlaatuisesti vialla, jonka kuitenkin ehka toivottavasti voisi korjata. Ainakin laihdutus ja vitamiinit tulevat jatkumaan. Meillehan tuli alun perinkin minua huomattavasti nuoremmalta luovuttajalta vain 8 solua, joista hedelmoittyi 5 ja sitten kayttoon 3 - kun jopa itsekin tallaisena kypsaan ikaan ehtineena sain aina aikaiseksi sellaiset 20 solua per kerays - niin ehka luovutus ei sitten valitettavasti ollut paras mahdollinen laadultaankaan. Mieheni on kylla nyt myos syonyt niita vitamiineja ja antioksidantteja, niin jos sitten toivon mukaan saataisiin parempilaatuinen saalis. Se on kylla mielessa, etta pitaisiko tassa menna sinne Locus Medicus -klinikalle Ateenaan etsimaan mielta joitain piilevia tulehduksia, jos tama ei tasta lahde kayntiin.

Eli nyt taidan ainakin yrittaa keskittya saamaan stressitason uuden pysyvat tyon myota pysyvasti hiukan alemmas ja sitten ensi viikosta aion yrittaa saada myos sen uuden luovutusohjelman kohtapian kayntiin. Varmaan kommunikoin taalla hiukan vahemman taas tassa vaiheessa, ennen kuin uutta tulee, mutta toki seuraan palstaa. Toivottavasti kuitenkin se nyytti viela joskus tulee, kun ihan viela kuitenkin tuntuu, etta sellainen siunaus olisi meille viela luvattu.
 
Voi ei, olen niin pahoillani @Rusakkonen teidän puolesta:cry: Taustalla olen lukenut tätä palstaa jo pitkään ja olisi kyllä ollut sinun vuorosi jo onnistua. Mutta kirjoituksistasi huokuu ennenkaikkea sinnikkyys ja uskon täysin, että ne tähdet vielä loksahtaa kohdilleen oikeaan asentoon ja saatte kymmenen pientä varvasta ja sormea kotiin saakka:love:
Onnea ja isoa saalista tulevaan punktioon @Lallastiina, tule sitten kertomaan miten meni:) Itseä jännittää jo kovasti tuleva keräys, vaikka ensimmäinen onnistui hyvin ilman suurempia kipuja, mutta on se kuitenkin aikas "pelottava" paikka ainakin itselleo_O
 
Voi ei @Rusakkonen <3 harmittaa sun puolesta. Voi hyvin olla, ettei sitten ne luovuttajankaan solut olleet nyt ihan parasta mahdollista laatua. Eihän sitäkään voi mitenkään tietää. Pidä mieli korkealla ja hei onnea siitä työpaikasta. Otatko sen vastaan?

Onnea plussasta @hillan_kukka :love:

Tervetuloa uudet ja uudelleen aktivoituvat. Miten @Susiäityli punktio meni? Meillä aika sama tilanne, mulla amh alle yhden ja dhea:t käytössä. Menopuria oon nyt pistänyt 225 annoksella ja se pienenee 187,5 loppuajaksi. Katsotaan mikä vaste saadaan - perjantaina ultra.
 
@Milli-34 mulla on punktioon lähdettäessä ollut jotain 5-6 per puoli - kypsiä soluja 7-9 kpl, mutta esimerkiksi viimeisimmästä Elonvalla toteutetusta siirrosta saatiin vain yksi siirtoon. Keväällä olleesta tuli 3 alkiota (2 siirtoa) ja vuosi sitten myös tuo sama 3 alkiota (joista tm raskaus). Jonkun verran käy katoa hedelmöittyneissä ja sitten on ollut kypsyysonglemia (osa ylikypsiä ja osa raakoja). Katsotaan josko tässä hoidossa saadaan vaikutettua siihen jotenkin noilla tuplatrikkauksilla. Oliko sinulla viimeisimmästä siirrosta tuo kkm? Pahoittelut <3 Minulla nuo aiemmat hoidot toteutettiin myös Gonal-f ja suht maltillisilla annoksilla. Toivotaan, että tällä kertaa tulee enemmän vastetta sinullekin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34
@Rusakkonen Pahoittelut! On sulla kyllä hyvä asenne! Toivottavasti uusi työpaikka on stressitön (siten kuin mikään työ nyt voi olla) ja ensi kerralla olisi parempi onni!

@daim1 Tsemppiä ultraan!

Mulla on näemmä ollut aika tuhti tuo annostus, siis Menopuria 300 päivässä, tosin näiksi kahdeksi viimeiseksi päiväksi päätettiin puolittaa annos. Eipähän tarvitse ostaa enää uutta pakettia (onneksi). Nyt toivotaan vaan että tulis hyvä saalis, ennen kaikkea laadullisesti.
 
@Rusakkonen niin harmissani teidän puolesta:unsure: oli semmoiset plussafiilikset teidän suhteen. En voi kun ihmetellä tuota sinun asennetta(y)

Toivottavasti kasvattelijat saavat hyvän sadon;)

Minä sain tänään postissa testejä ja väriä tulee viivoihin. Edellinen pudotus pitää jalat tiukasti maassa, mutta jotenkin hyvät fiilikset on. Ehkä oireet ja aikaisemmin vahvistuneet viivat antaa pientä toivonkipinää.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Tänään oli punktio ja voi jessus että teki tällä toka kerralla kipeää ja vieläki tärisen kotona peiton alla ja oksettaa jne. 11 hyvää solua saatiin. Huomenna saa tietää moniko hedelmöittynyt ja keskiviikkona sitten siirtoon jos hyvin käy.. :love:
Eli ei tainnu tää pitkä kaava olla sillain hyvä itteä varten ku ollu maha niin kipeä, kauhean aknen pukkas päälle ne lääkkeet ja tuo puktioki oli niin kivulias. Mutta huomennapa on viisaampi kun kuulee miten niille soluille siellä maljalla käy, ja oishan se kiva pakkaseenki saaha jotain, eka kerralla ei selvinnyt pakkaseen mitään.
 
Toivotaan @daim1 oikein hyvää saalista:) Edellisestä ja ainokaisesta siirrosta se kkm, oli kyllä kova tiputus, mutta toivotaan, että vielä joskus se pysyvä onni suotaisiin. Mulla toinen munasarja on jostain syystä laiska, tuotti vain yhden solun, toinen puoli 5, eli ei sekään ihan liukuhihnatuotantoon ole taipuvainen:D Kaikissa oli kuitenkin solu, mutta vain yksi hedelmöittyi ja kehittyi top-alkioksi, mutta päättyi siihen kkm. Ilmeisesti meillä vikaa juurikin siinä hedelmöittymisessä, toivotaan, että icsi toisi avun siihen:)
Hieno saalis @Taigariina, onnea!:) Toivottavasti olo parantuu pian punktiosta, kurjaa, että teki niin kipeää.
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
@Rusakkonen toivotaan että vielä olisi pienet mahkut vaikka vuotaa! Tuntui lohduttavalta lukea sun uusin kirjoitus, koska mun päässä on saman suuntaisia ajatuksia, enkä ole niistä vielä kenellekkään puhunut.
Kävin aamulla labrassa ja sain odottamani tuloksen eli ei mitään. Kumma kyllä tiesin sen jo kolmantena päivänä siirrosta, tai ainakin pelkäsin sitä. Ei vaan ollut sellaista painon tunnetta mahassa, kuin sen kerran oli, kun tarrasi hetkeksi kiinni syyskuussa. Tämäkin varmasti yksilökohtaista, monet sanovat ettei aluksi tunnu mitään sen ihmeellisempää. Mulla ei oo tällä kerralla tiputellut ollenkaan, mitä vähän ihmettelen. Nyt saan kuitenkin lopettaa tukilääkkeet ja katsotaan nyt milloin vuoto sitten tulee. Toivottavasti pian.
 
Tervetuloa uusille ja uudelleen aktivoituneille! Onnea teidän hoitoihin!

@hillan_kukka Ihanaa! Onnea! Älä stressaa liikaa itseäsi niiden testien ja viivojen kanssa. Ei oo helppoa olla stressaamatta, jos on takana menetyksiä:unsure:

@Rusakkonen Todella kurja kuulla, että vuotoa on. Olen niin pahoillani! Viestisi on kuitenkin ihanan elinvoimainen! Voimia jatkoon!

@Taigariina Hieno saalis! Tsempit toipumiseen! Toivotaan, että saat hyviä uutisia.

@Nipsu_78 Pahoittelut ja voimia sinullekin! Onko sulla millaiset jatkosuunnitelmat?

Mulla on aamulla punktio. Olo on fyysisesti ollut ihan hyvä ja kivuton, kun oon paljon ollut levossa. Nyt kuitenkin tänään iltaa kohden on alkanut tulemaan tukalaa oloa ja viimeisen pari tuntia on ollut ihan jatkuvaa kipuakin vatsassa. Saa nähdä mitä yöstä tulee?!(n) Olihan se vähän tyhmää ajatella, että nyt kerrankin olisin päässyt punktioon asti pienillä jomotuksilla.:unsure:
 
@Milli-34 no mutta teillähän vaikuttaa hyvältä, kun jo ekasta kuitenkin yritystä (y) toivotaan, että seuraavasta tulis sitten ihan syliin asti ja ei se muuta tosiaan vaadi kuin sen yhden hyvän. Toki mielenrauhaa tuo, jos ei olla ihan yhden kortin varassa. Meillä kans menty nyt ICSI:llä pelkästään ja sellaiseksi myös määritelty tääkin hoito. Kun nyt sais pidettyä hermot kasassa :whistle: Milloin sulla ultra?

Kiitti @Lallastiina ja tsemppiä punktioon! Tuuhan kertomaan kuulumiset sen jälkeen.

Pahoittelut @Nipsu_78. Oon kans sitä mieltä, että kyllä sen lopputuloksen itse tietää.. ainakin sit jo loppuvaiheessa piinailua.

@Taigariina onnea hyvästä saaliista ja tsemppiä siirtoon (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Hei vaan kaikille. Ajattelin tulla kuulumiset kertomaan. Meille tehtiin pas syyskuussa josta tuli nega, silloin palstailin viimeksi. Pakkasessa oli sen jälkeen vielä 2pv alkio ja 6pv blasto. Tarkoitus oli seuraavaksi siirtää noista se parempi (eli kummalla suuremmat raskausprosentit) eli se 2pv. No, syyskuusta asti tuntuu että söinkin Progynovaa ihan koko ajan. Aina tuli este ettei siirtoon päästy, ensin minä sairastelin ja sitten miehelleni tuli leikkaus. Lopulta joulukuussa siirto piti tulla ja kaiken sen joulukiireen keskellä en tuolloin palstaillut. Siirtoaamuna musertavia uutisia, alkiomme oli käytännössä räjähtänyt sulattaessa eli solut vaan poksahtelivat rikki. Me oltiin niin uskottu tuohon alkioon koska se oli tuorealkion siirtopäivänä kärkikaksikko sen kanssa joka sitten siirrettiin. Ajattelin että täytyy olla kohtaloa, että esikoinen tuli siitä joka siirrettiin ja toinen tulisi siitä joka samana päivänä meni pakkaseen. Toisin kävi.

Oltiin ihan musertuneita tuon jälkeen. Pakkasessa enää se 6pv blasto josta biologi oli sanonut että täyttää kyllä pakastamiskriteerit mutta 5pv alkioilla kuitenkin paremmat raskausprosentit. En uskonut tähän siirtoon hetkeäkään. Jos ihan priimoista ei tärppää, niin tuskin siitä huonoimmastakaan. Se ruipelo siirrettiin 8.1. En palannut palstalle koska en uskonut alkion mahdollisuuksiin ja ajattelin ensin kasata itseni ja asennoitua uuteen hoitoon.

9.1. alavatsaa juili menkkamaisesti koko illan. Hiljaa mielessäni ajattelin, että mitä jos on kiinnittymistä. Esikoisesta en muistanut kuitenkaan moista olleen. Toinen mikä laittoi epäilemään, oli parin päivän päästä alkanut päivittäinen päänsärky joka alkaa iltapäivisin ja pahenee iltaa kohden. Sitäkään ei tosin esikoisen aikaan ollut. Ruokahaluttomuus oli ainoa yhteinen oire mutta sitä mulla on ollut negakierroissakin eli johtunee lugeista. Päänsäryn laitoin syyskuusta alkaneen progynovan popsimisen piikkiin. Välillä kuitenkin mietin että mitä jos ja välillä ihan hanskat tiskissä.

Tänään, 22.1. pp14 testasin aamulla parin tunnin pidätyksellä (vähäsen meinaan jännitti ja heräilin pitkin yötä) ja cb sanoi raskaana 2-3. Tuntuu epärealistiselta. Nyt näyttäisi siltä, ettei uutta hoitoa tarvitakaan. Ultra tulee viikolle 6 ja sitten ollaan viisaampia. Nyt nautin tästä hetkestä, ehkä viikon päästä testaan digin vielä jos alkaa stressata liikaa mutta nyt haluan iloita. Ihan yhtä paljon ultratessa suree jos kaikki ei olekaan hyvin, riippumatta siitä ravaanko hcg kokeissa nämä kaksi viikkoa vai olenko rauhassa "vain raskaana". Sen suhteen aivan eri fiilis kuin silloin kun esikoista odotti. Tilanne on nyt aivan toinen kun vaakakupissa ei enää ole perhe ja lapsettomuus. Nyt odottelen siis ultraa ja nautin hetkestä.

Toivon kaikille plussaonnea, etenkin teille jotka sitä jo kohtuuttoman kauan olette joutuneet odottamaan. Seuraan kyllä palstaa edelleen ja toivon lukevani tänä vuonna monia iloisia uutisia. Tsemppiä teille supernaisille!
 
Onnea plussasta @CherryPie85 ! (y)

Jännä lukea, että teidän klinikalla puhuttiin 5 päiväisten olevan parempia kuin 6 päiväisten. Onkohan ero kuinka iso heidän mielesätän. Mun klinikalla nimenomaan sanottu, ettei ole väliä kunhan 6 päiväinenkin siirretään vaan oikeaan aikaan milloin blastot pitääkin siirtää.

Sun tarina myöskin taas vahvistaa sitä totuutta, ettei siitä alkion ulkonäöstä voida tehdä juurikaan päteviä päätelmiä (mikäli siis vertaillaan kahta siirtoon kelpaavan näköistä alkiota keskenään).
 
Hei kaikille!

Mutta, nyt tulee se iso mutta, johon tarvitsisin apuja! Minulla on ensimmäistä kertaa ikinä menkat myöhässä, ne ovat myöhässä jo neljä päivää. Eilen tein testin, mutta se oli negatiivinen. Ongelma tässä on se että nenäsumutteet pitäisi aloittaa tän tulevan kierron 21päivä, jonka pitäisi ajoittua (2-8.2), mutta nythän se ei sinne ajoitu! Siirtyyköhän tuo toinen ivf tän takia? Ollaan julkisella hoidossa ja muistan kun hoitaja sanoi puhelimessa että "mahdutte vielä tuohon helmikuussa alkavaan ryhmään..." Mitä ihmettä sekin tarkoittaa!? Voi että tympäsee tää touhu!
Mei oltiin ensimmäiset kaks hoitoa Tyksissä. Ja siellä noi ilmoitettiin juurikin et helmikuun porukkaan tms. Menkkoja odotelessa (lyhyt kaava) ko kuukauden aikana tulevat menkat. Pitkässä kaavassa sama. eli jos teille on sanottu et helmikuussa alkaa jarrut yms niin kyl se on ihan koko kuukauden voimassa. menkat kun voi myöhästyä niin monest syystä. Eli kun ne menkat alkaa niin soitat sinne. siellä laskevat jarrun alotuksen ja saat ekan ultra ajan. ja jos menkat alkaa viikonloppuna niin ei hätää. soitat maanatai aamuna.
 
Heippa!

Täällä palaillaan takaisin haaveilijoiden joukkoon. Viikonloppuna, rv 9 alkoi vuoto ja eilen ultrassa todettiin tyhjä kohtu :(
Positiivista oli kuitenkin, että lääkäri ei nähnyt kuin ohuehkon limalvon enää, joten ei pitäisi joutua kaavintaan tai lääkkeelliseen tyhjennykseen.. Seuraavista kuukautisista päästään heti jatkamaan, kun pakkaseen (onneksi) jäi vielä alkioita.

Voiko joku listaa päivittävä päivittää kohdalleni joulukuulle sen km ja minut listoille tiedoin #2014 #2 #siemenjohdinten tukos #1. ICSI. 2.PAS.
Kiitos jo etukäteen :)

Onnea hurjasti uudesta plussasta @hillan_kukka :love::love:

Punktioihin meneville ja piinailijoille tsemppiä (y)
 

Yhteistyössä