Voi adeliina, toivottavasti vaistosi menee nyt väärään, koska monet pelot piinapäivillä antavat juuri tämmöisiä tuntemuksia. Negaa on helpomi selittää ja valmistautua eri tavoin, sitä olen tehnyt itsekin viimeisten siirtojen jälkeen, ettei tarvitse pettyä. Kerran erehdyin olemaan oikeasti hyvää mieltä ja ajattelin nyt tärppäävän, mutta ei sittenkään natsannut. Ihmismieli on kummallinen ja yllättävä monella tapaa. Myös alitajunta psyykkaa eli suojelee meitä monelta. Toivon niin sydämestäni, että sinulla on kaikki hyvin ja pieni kehittyy suojassa
Mutta toisaalta itse tiedän kokemuksesta ja juuri tästä vaistosta yhtä sun toista. Mieheni aina nauraa näille ja laulaa Johanna Kurkelan "..noidan kykyjä.."
Vaistot välillä osuvat oikeaan, välillä pettävät. Mutta ehkä suurin vaisto oli, kun viime vuonna n. rv8 heräsin aikaisin aamulla, että tämä oli nyt tässä fiilikseen. Muistan kuinka järkyttynyt olin ajatuksesta. Siitä sitten alkoivat raskausoireiden lievenemiset ja kun rv9 menin neuvolaan päässä humisi, että miksi siellä edes olen. Kuuntelin viikon verran klinikan sekä neuvolan rauhoitteluja, että oireet voi kadota ja kunhan ei ole kipuja ja vuotoja niin kaikki on hyvin. Menin kuitenkin neuvolan käyntipäivänä vielä yksityiselle ja katto tipahti päälle. Vaistoni oli oikeassa, kroppaani myös. Kkm tuli diagnoosina ja alkion koko n. edelliseltä viikolta. Väliin on mahtunut aiheeseen myös muita vaistoja, jotka ovat valitettavasti pitäneet paikkansa. Myös tässä raskaudessa vaistoni sanoi, että tee vielä testi vaikka verikokeen hcg tulos oli alhainen ja niin se olikin noussut. Pieni toivonkipinä syttyi, mutta jalat pysyivät maassa ja vaisto sanoi, ettei nyt vieläkään ole se hetki. Olisi ollut liian hyvää ollakseen totta. Nyt ihmettelen miten rauhassa otan tämän kohdunulkoisen raskauden, koska sehän on ihan hirveää oikeasti. Niin lähellä, mutta niin kaukana. Mitä jos tämä alkio olikin paras mitä meillä on ollut ja se pentele meni kiinnittymään väärään paikkaan. Pelkään, että jossaun kohden tulen alas ja lujaa. Sekin on sitä vaistoon perustuvaa olettamaa, ja toivon sen nyt olevan väärässä.