IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos Läiti! Me ollaan yksityisellä. Ne clomit oli siksi, että suoraan pistämällä mun aktiiviset munasarjat olis mitä todennäköisimmin pompanneet hyperiin. Clomien tupla-annoksella yritettiin rajata kehittymään lähtevät follit. Siinä ilmeisesti ainakin osin onnistuttiin, tänään ultrassa isoin folli oli jo 18mm joten punktio sovittiin jo keskiviikolle, hui! Isompia folleja oli kymmenkunta, ja toinen mokoma pikkuisia, katsotaan monta solua saadaan. Mun Puregon- annos oli vaan 125IU päivässä ja ehdin tosiaan pistää vain kuutena päivänä. Hyperin riski on edelleen, ja siksi irrotuspiikkinä on Gonapeptyl ja limakalvon ylläpitämiseksi punktion yhteydessä 1500IU Pregnyliä, mikä on siis tosi pieni annos. Jos munasarjat näyttää siirrossa siltä, että hyperin riski on ohi, pistetään vielä toinen Gonapeptyl siirrosta seuraavana päivänä kiinnittymistä tukemaan. Melkoista rakettitiedettä kyllä, lääkäri mietti että jos toiseen IVF:n joudutaan niin pitää miettiä josko aloittaisi Puregonin vielä vähän myöhemmin. Toivottavasti ei tarvitse miettiä =)
 
Hassua miten erilailla näissä toimitaankin :) Mulle kyllä sanottiin myös tuosta että luultavimmin Pregnyliä ei käytetä laisinkaan.Saas nähdä.
Eilen vihdoin ja viimein kerkesin apteekkiin.2x 900UI+ 1x 600UI puregonit meni tilaukseen...miten ihanaa oli tosiaan maksaa 3€, 703,25€ sijaan :)
On tuo lääkekatto mahtava asia.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Punktio takana, saaliina 27 munasolua suunnilleen 40 follikkelista. Määrä ei valitettavasti korvaa laatua, joten jännittää aika paljon, että olisiko edes osa kypsiä ja hedelmöittyvätkö. Huomenna kuullaan, jännät paikat.

Kokemuksena ihan hyvä, henkilökunta oli asiantuntevaa ja lääkitys niin hyvä, ettei juurikaan kipua tai oikeastaan edes muistikuvia toimenpidehuoneesta jäänyt =)
 
16 kypsää, joista 12 hedelmöittyi normaalisti, eli ihan tosi hyvä tulos kun pelkäsin, että kaikki ovat puolivalmiita ison määrän takia. Nyt jännätään että selviäisivät!

Me käydään Dextra Lapsettomuusklinikalla, olen kyllä tykännyt =)
 
  • Tykkää
Reactions: Läiti
Mahtava saalis! Tuosta kelpaa vielä kadonkin käydä ja silti jää "varapatruunoita".

Itselläkin alkoi eilen menkat eli luomuihmeet oli sitten siinä ja sumuttelut alkaa la 26.7. Se on menoa sitten ja onneksi on niin paljon vielä touhua ennen kesälomaa, ettei ehdi alottaa jännittämistä ihan vielä :)

Mulle siis tulee Synarela, Menopur, Pregnyl, Lugesteron ja Gonapeptyl. Aikasmoinen satsi, vielä en ole kertonut isännälle miten noi hormonit voi vaikuttaa... Saattas ottaa jonkun äkkilähdön johonkin tms. :D Mielenkiinnosta muutenkin kuulisin kokemuksia noista hormonien vaikutuksista jos kellä sellaisia on?! Ja miten musta tuntuu, että mulla on muutenkin ihan kunnon annokset ainakin näin lähtöönsä.
 
Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF 08/14...Puregon,Orgalutra,Pregnyl,Luget

Retikka...08/12...1...siittiöt...1.IVF/ICSI? 08/14...Puregon,Orgalutra,Pregnyl,Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

ananias.... 12/11....2 (1.yhteinen)....selittämätön lapsettomuus....1. IVF/ICSI 8/14.... Synarela, Menopur, Pregnyl, Lugesteron ja Gonapeptyl

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF 07/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl
 
RicardinaWau mikä tulos :) luo itseenkin toivoa :)

Ananias
Musta tulee ihan älytön hormonihirviö(menopur,letrozol,terot)Kierrokset nousee nollasta sataan sekunnissa :D Onneks koko perhe(lapset 9,17,19) tietää näistä hormooneista, joten eivät ota kaikkea ihan tosissaan :) Mutta kun en vedä mitään, niin kovin on seesteistä..Sunnuntaista lähtien onkin sitten hormoonit taas kohdillaan, toivottavasti kokonaiset 9 kuukautta ;)
Mies on sanonu että kun vedän noita hormooneja niin musta tulee nainen...normaalisti kun ei hormoonitoimintaa liioin ole, niin olen kuulema hyvä jätkä :D
 
Ananias mä taas en kovin suuria vaikutuksia lääkkeistä edes huomannut, ja sama vika kuin Läidillä normaalisti eli oma hormonitoiminta lepotilassa. Oikeastaan isommat mielialamuutokset oli ovulaation induktioissa, silloin itkeskelin ja olin ailahtelevainen. Nyt pieniä annoksia piikittäessä epäilin jo, etteivät ne vaikuta kun mitään en huomannut paitsi loppuvaiheessa kun vatsa turposi ja olo alkoi olla suoraansanoen sellainen, että vessaan on koko ajan kiire vaikkei mitään ole tulossa. Toki mulla annokset oli pienet ja lyhyt kaava on sivuvaikutuksiltaan ymmärtääkseni helpompi.

Ja joo, olen kanssa ihan innoissani, kun noin monta hedelmöittyi =) toki mitä vaan voi tapahtua vielä, mutta kun sitä ehtii miettiä kaikki mahdolliset viat ja diagnoosit ja solujen yhteensopimattomuudet... Onnistunut hedelmöitys on kuitenkin jo askel oikeaan suuntaan =)
 
Läiti suunniteltu siirtopäivä on maanantai, jolloin alkio ois 5-päiväinen eli blastokysti. Tykkäävät tuolla tehdä pitkän viljelyn, etenkin kun soluja oli noin paljon. Erottuu kuulemma jyvät akanoista eikä tule tehtyä turhia siirtoja, ainakaan toivottavasti.

Tän päivän tulos oli 8 normaalisti jakautunutta, "hyvännäköistä" alkiota, yksi liian nopeasti jakautunut (jo 7-soluinen) jota kuitenkin jäädään vielä seuraamaan ja kolme monitumaista, jotka karsitaan joukosta. 8+1 jää kuitenkin vielä jatkoon :heart: voi kun maanantaille asti selviäisi ainakin yksi, tai mieluummin tietenkin useampi!
 
Vau, onnea Ricardina! Kuulostaa tosin hyvin onnistuneelta hoidolta tähän asti! En kyllä tiedä, millaiset määrät on tavallisia, mutta 8 hedelmöitynyttä ja normaalisti jakautuvaa kuulostaa poikkeuksellisen hyvältä määrältä verrattuna siihen mitä oon lukenu, niin 8 on ehkä ennemminkin tavallinen kypsien munasolujen määrä tms.. Ties kuule vaikka se oli tämä kerta ku saat plussaa muustaki ku iän ikuisista ovulaatiotesteistä! Ja saat sisaren pakkaseen :) Jännätään yhdessä maanantaita!

Kivaa kun alkaa tapahtua. Ananiaskin pääsee kohta tosi toimiin. Ite jännitän että miten käy ku klinikka aukeaa 28.7. Jos kuukautiset alkaa sunnuntaina 27.7 tai myöhemmin päästään heti hommiin, jos ne alkaa aiemmin, joutuu oottaa vielä yhen kierron. Plääh!! Arvioitu kuukautisten alkamisajankohta on just 25-27.7. Tällä hetkellä siis jännitän miten käy ja syön vitamiineja että saan foolihappoa.

Varmaan tiedättekin kaikki jo tästä, ihmettelen että mulle kerrottiin foolihapon riittävän saannin tärkeydestä vasta inseminaatioitten jälkeen sielä klinikalla. En tiennyt koko asiasta mitään. Niinkin yksinkertainen asia pitäs saattaa jotenki kaikkien tietouteen, jo ennenku ihan luomusti aletaan lasta yrittämään, niin miten siitä puhuttiin klinikalla vasta nyt?!
 
Ricardina Upee saldo edelleen! :)
Retikka Onko sulla jo lääkkeet valmiiks?onko sulle määritelty jo monentena päivänä tarttis olla ultra?
Mietin vaan että kun mulla tosiaan alkaa menkat 25.7(tai sen jälkeen).Klinikka aukee kans tuolloin 28.7 ja ekalla viikolla ei tehdä punktioita ollenkaan.Silti voin alkaa piikittään(kp2), koska vain ultra(kp7) voi osua tuolle ekalle aukiolo viikolle.Näin meiän klinikalta ohjeistettiin.Hassulta tuntuu että tarttis tuon takia odottaa seuraavaa kiertoa(toivon ettei näin käy).Ja me mentäskin sitten sun kanssa aika samaan tahtiin eteenpäin :)

Syön nyt toista viikkoa Lady Vita Mama pillereita, niistä saa tuon tarvittavan foolihapon määrän.Ei tarvii muistaa montaa pilleriä napsia :)Lisäks vedän ne napit greippimehun kans :)
 
Elokuussa alkaa olla jännät paikat monella! Toivottavasti sun menkat ymmärtää olla tulematta liian aikaisin, Retikka! Onko nollaultra heti kierron alkuun teillä? Mä menin vasta kp4 kun olin ensin syönyt clomeja kp1-3. Kuulemma jos olisi päivät osuneet huonosti niin kp5 olisi riittänyt myös.

Ja Läiti aloittaa melkein samoilla päivämäärilla hoidot, ihanaa että niinkin pian =)

Kahdeksan on oikeasti tosi hyvä määrä, en olisi alkuviikosta uskonut että tänään on vielä niin monta. Luonteeltani olen kuitenkin kova stressaamaan ja pelkäämään pahinta, joten oikein hirvittää että jaksavatko viikonlopun ylitse. Pessimistihän ei pety :D vaikka pettyy kyllä silti, jos uutiset on maanantaina huonoja..
 
Nonni, nyt oon taas kotona ja on kyytiläinenkin matkassa :heart:

4 kaunista blastoa oli, ja toiset neljä vähän hitaampaa joita viljellään vielä huomiseen. Vain yksi oli lopettanut kehityksen ja joutui poistopakkaan. Yksi niistä kauniista laitettiin kyytiin, kolme pakkaseen ja huomenna kuullaan pääsevätkö "mattimyöhäset" toisten seuraksi pakastimeen =) mä olen todella tyytyväinen tilanteeseen, meni ihan yli odotusten tuo viljely ja lääkärikin sanoi että meidän soluissa ei vaikuta olevan vikaa.

Gonapeptyliä en saakaan pistää huomenna, munasarjat olivat sen verran turpeat että kuulemma yliaktivoisi niitä liikaa. Toki hyperi saattaa iskeä kuitenkin, jos alkio kiinnittyy, mutta nyt tuntuu siltä että sitä kestää mitä vaan, jos sen toivotun tuloksen tästä saa =) lugeilla mennään loppukierto ja virallinen testipäivä on 25.7., mutta vähän luulen etten sinne asti malta... :D
 
Vau Ricardina! Huippu-uutisia! Pidän peukut pystyssä. Onpa mahtavaa jos kaikki käy näinkin "helposti"! Hyvältä vaikuttaa kyllä. Raportoi tuntemuksia ja jos tulet testanneeksi etuajassa haamujen haamun, osallistun mielelläni sekä oireiden että haamuviivojen spekulointiin :) Mukavaa kun sinun hoito etenee niin on aktiviteettia omaa odottaessa!

Mainio ratkaisu Läiti! Voipa hyvinkin olla että ittekin tulee kaapanneeksi syksymmällä äkkilähdön iloon/suruun/turhautumiseen tai muuhun syyhyn. Oispa kyllä kiva edetä kanssasi samaan aikaan.

Mulle kirjoitettiin valmiiksi suunnittelukäynnillä orgalutran ja puregon (siis se kasvatteluhormooni-oliko se tuo...), mutta sitä pistokoulutusta ei ole vielä annettu. Lääkäri haluaa tehdä sen nollaultran ennen aloitusta. Eli nyt jännätään kuinka käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Ricardina mahtavia uutisia:)peukut pystyssä.

Retikka,tosiaan olis mahtavaa vetää rinta rinnan.helpompi samaistua kun toinen on samassa menossa:)pidetään peukut pystyssä ettei mee kierto ohi,jännää:)

P.s muistetaanhan pysyä rauhallisena ja stressittömänä;)mulla on kyllä nyt helpommin sanottu kun tehty...toinen duunikaveri lähti lomille ja toinen irtisano ittensä...eli tällä hetkellä hoidan 3 työt...jep jep....mut onneks pääsen kohtalon hetkillä ite lomille:)
 
Sorry, katosin netin ulottumattomiin mökille =) täällä kaikki ok, tosin ei oikein mitään oireita.. Heti siirron jälkeisinä pöivinä aavistuksenomaista menkkakivun tyylistä, mietin että olis voinut olla kiinnittymisestä tai sen yrityksestä johtuvaa. Sen jälkeen EI MITÄÄN. Ei kai periaatteessa pitäisikään vielä olla, mutta kun lääkäri sanoi että hyperstimulaatio-oireet voi palata jos raskaushormonia alkaa erittyä, ja kun ei ole kipuja tullut niin tulkitsen sen huonona =) vaikka onhan tässä aikaa... Koetan malttaa testaamista mahdollisimman pitkälle, ehkä sittenkin jopa viralliseen testipäivään, niin paljon se nega hirvittää etten ainakaan liian aikaisesta testaamisesta johtuvaa halua saada.
 
Äh nyt huolettaa. Menkkakivut alkoi eilen, ja vieläkään ei mitään muuta oiretta. Toki kipuilu voi olla raskausoirettakin, mutta... Voihan rotta :(

Onneksi pakkasessaon vielä viisi kaveria. Niistä neljästä hitaammasta saatiin siis kaksi vielä pakkaseen jatkoviljelystä.
 
Toivotaan että kyytiläinen on ja pysyy mukana , eikä pakkaseen tarttis viel koskea :)
Mä tosiaan tajusin tänään että tää kesä on menny ohi ihan huomaamatta...ajatus talvesta ilman mahaa,ahdistaa...Mutta tosian mulla on 2 pilleriä syömättä teroista ja sit se alkaa....seuraavat pari päivää menee saikulla ja ensviikolla onkin sitten jo lomaa taas :)
 

Yhteistyössä