IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

(.) Pass varattu keskiviikolle... Tänään pistän Pregnylin vähän myöhässä (uskomatonta, että eilen UNOHDIN pistää....) Toivotaan, että joku kaveri sulais ja lähti jakautumaan rivakasti! Hirveetä jännitystä taas, pääsispä kohta piinailemaan :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Hei, mutkin siis voi kyllä poistaa piinailijoista. Testattu lauantaina nega, kylläkin ihan vaan varmuuden vuoks kun menkat alkoi jo to/pe. Ja pakastealkion siirtoonkaan ei taideta nyt ihan heti lähteä kun tää kierto nyt jää välistä ihan sen takia etten mä letroja jaksanut alottaa viikonloppuna, tympi niin raskaasti tuo että en ees viikkoa "saanut" piinailla. Pitää sitten seuraavasta kierrosta miettiä uusiks. Tosin tällä hetkellä tuntuu että taidan pitää suosiolla vähän pidemmän tauon kun usko siihen yhteen pakastealkioon on aivan nollissa, kuten myös mahdolliseen uuteen punktioon. Eli nyt pitää kerätä uutta luottoa tähän touhuun ennenkuin jatkaa.
 
Roxanne mulla ei ole kuin yhdestä kerrasta kokemusta punktion suhteen, mutta itsellä toimenpide meni kivuttomasti ja nopeasti ja oli sellaset lääkkeet käytössä, että olo oli kuin Bridget Jonesilla Thaimaan rannoilla, kun hän oli maistellut taikasieniä ;) Kun lääkkeiden vaikutus loppui, olin hyvinkin kipeä loppupäivän, mutta seuraavana päivänä jo kivut oli lievittänyt ja tuli vain satunnaisia kipuja joiden kanssa pystyi elämään. Mutta sänkypuuhat saatiin kyllä unohtaa hetkeksi, se meinaan sattui aika pitkään punktion jälkeen.:p

Nennalii onpa harmi, että se vuoto alkoi, mutta kuten itse sanoit. Niin käännät tämän tarmoksi!
Rizu, mä pidän peukut pystyssä että se viiva viellä ilmestyisi silloin pp14!(y)
Bridge tsemppiä huomiseen punktioon!
mar80 oon pahoillani negasta ja kun et saanut edes kunnolla piinailla (hassua kun toisaalta sitä tuntuu inhoavan näitä piinaviikkoja, mutta jos kerran nämä pitää kärsiä niin pitäisi saada kärsiä kunnolla)!
Tupsuli mahtava juttu, ja onpa kiva kuulla täällä myös hyviä uutisia. Tsemppiä keskiviikkoon!

Lääkärin kanssa keskusteltu jatkosta. Ja meille pidetään välikuukausi ja uuteen hoitoon maaliskuussa. Välikuukausi johtuu siitä, että saatiin tällä kertaa lääkitystä, joiden vaikutusta pitää odottaa se kuukausi. Mies sai lääkekuurin, joka pitäisi vaikuttaa siittiöiden laatuun. Onko Letrozal kenellekkään tuttu, ja nimenomaan niin että miehelle on sitä määrätty? Nopealla googlettelulla löysin vain, että sitä olisi määrätty naisille.
Lisäksi me molemmat aloitamme ravinnelisän, jossa on myo-inositolia ja foolihappoa. Itse olen jo useamman kuukauden syönyt foolihappo tabletteja. Mutta onko kenelläkään kokemusta tälläisistä lisäravinteista?
 
Pahoittelut negoista :(
Ja tsemppiä punktioon joutuville (y)
Täällä alkoi viimein lauantaina vuoto, jo päästiinkin kp52 :ROFLMAO:
Soittelin tänään hoitajalle joka sanoi että ensiviikolla saa alkaa tikuttamisen ja ultra myös ensiviikolla :) viikon joutuu taas odottelemaan tekemättä mitään, miten musta tuntuu että tää ei ole juuri mitään muuta kuin odottamista :D
Mistäs muuten olette tilanneet ovulaatio testejä vai oletteko apteekista hakenut? Katsoin että netissä oli cb ovistestit melkein puolet halvempia kuin mitä apteekissa ja juuri lääkäri sanoi ettei netistä saa tilata niitä mutta sama merkki niin onko väliä? :eek:
 
Kiitokset kaikille tsempeistä, merkitsee :) kävin nyt vielä tänään verikokeessa, kun sen välttämättä halusivat. Huomenna pitäisi jonkun soitella mulle päin. Sitten selviää jatkot. Luomuna mennään taas, se nyt on selvää. Kysyin väsymyksestä ja lugeista, ei kuulemma voi johtua niistä. Emmä enää tajuu. Nyt oon taas aivan normi, ku luget on loppu :/ tsemppiä kaikille niitä tarvitseville myös minulta :)
 
Pahoittelut negoista :(
Ja tsemppiä punktioon joutuville (y)
Täällä alkoi viimein lauantaina vuoto, jo päästiinkin kp52 :ROFLMAO:
Soittelin tänään hoitajalle joka sanoi että ensiviikolla saa alkaa tikuttamisen ja ultra myös ensiviikolla :) viikon joutuu taas odottelemaan tekemättä mitään, miten musta tuntuu että tää ei ole juuri mitään muuta kuin odottamista :D
Mistäs muuten olette tilanneet ovulaatio testejä vai oletteko apteekista hakenut? Katsoin että netissä oli cb ovistestit melkein puolet halvempia kuin mitä apteekissa ja juuri lääkäri sanoi ettei netistä saa tilata niitä mutta sama merkki niin onko väliä? :eek:
apujaaa! Miksei sais tilata? :O niillä mä oon menny, hyvin on toiminu. Paitsi että kumpikaan passi ei tuottanu tulosta :p ja kyllä ne testit on täsmänneet ultraan sekä oireisiin myös. Oon siis tilannut raskauskeijulta niitä CB digitaalisia :)
 
Minä oon tilannu Raskauskeijusta, tikutan pääosin, mutta sitten kun tikku alkaa näyttää tummempaa viivaa, teen CB:n digin. Nyt tosin digi näytti virheellisesti jo viikko sitten hymynaamaa, en tiedä miksi. Liuskat oli samaan aikaan vaaleahkoja, joten ite oon kokenut, että tuplatestaus toimii parhaiten. Ovislimat on kans selvät, lämpöä en oo mittaillu. En ole myöskään kuullut ettei netistä sais tilata? Apteekissahan on ihan naurettavat ryöstöhinnat! Monesti on mennyt kaksikin pakettia per kierto, joten testit maksais sitten satasen...
 
Jotain se lääkäri tyksissä sanoi että ei ole takeita toimivuudesta jos tilaa netistä o_O en kyllä jotenkin usko että jos tilaan cb ovistestin niin se olisi jotenkin erilainen kuin apteekin hyllyssä oleva :ROFLMAO: muutoin kuin hinnaltaan.. Taidan pistää tilauksen menemään :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Moi taas pitkästä aikaa, tasapuolisesti kaikille. Mä olen ihan surkee käymään täällä(kään) mutta mulla on asialle selitys. JOS nyt ketään kiinnostaa.
Mä olen pyrkinyt parhaani mukaan olemaan miettimättä tulevaa hoitoa ja olen siinä oikeasti onnistunutkin tosi hyvin. Se, että ramppaisin täällä kirjoittelemassa jokaista oiretta ja muuta, ei ainakaan auta asian unohtamisessa. Nyt kuitenkin ajattelin kirjoittaa taas muutaman sanasen.

Mulla alkas menkat 28.1 eli nyt on menossa kp 5. Menkkojen alkamispäivänä aloitin Zumenonit, 2mg kolmesti päivässä. Olen tuntenut lievää pahoinvointia ja rintojen täyteläisyyttä (kerää aika hyvin nestettä) sekä alakerran märkyyttä. Ei siis mitään lievää kosteutta, vaan märkyyttä! Ihan sairasta! Piti tehdä ovistestikin jo, tai oikeastaan kaksi, sillä ei tällaista märkyyttä ole kuin oviksen aikaan. Toisaalta, miksi ovis olis jo kp 5? Toisaalta, mikään ei enää yllätä tän kropan kanssa.

Suunnitelma on se, että viikon päästä maanantaina on seurantaultra ja sitten toivottavasti päästään ekaan PASiin.
Toivottavasti pieni selviää sulatuksesta. Eikö ne yleensä selviä?
Meidän pieni majailee TYKSin tiloissa, olen ymmärtänyt että heillä on varsin kehittyneet pakastus- ja sulatusmenetelmät?
 
Mä tilailin kans viime vuonna netistä testejä. Sekä ovis, että raskausliuskoja. Ihan hyvin ne pelitti.. kotitesti.fi oli muistaakseni sivusto.
Nooh, mullahan olis tammikuulle se plussa, mutta ihmettelen kovasti missä oireet?!
29.1 tein vielä digin ja sain 2-3 viikkoa.
Kauhea kun ei uskalla innostua. Selittelen itselleni, että se on varmaan keskeytynyt keskenmeno joka löytyy sit varhais uä:stä 19.2.
On sit pikkusen pitkät viikot edessä..
Kyselin josko ois voinu ottaa Hgc:n verestä, mutta ei. Ei tipu lähetettä jollei ala vuotoa tms.
Oireettomuus kun ei välttämättä ole oikein hyvö merkki. Ole ny tässä si.
 
Voi että misericordia mä niin toivon, että sun plussa todellakin on plussa. Oon ymmärtänyt, että monella voi olla ensimmäiset viikot hyvinkin oireettomia, ja oireet tulevat vasta esim. vkolla 6.

Ite olen ollut todella masiksissa tänään eilisen negan takia. Kaikki pelon sekaiset ajatukset ja tunteet on käyty läpi. Nyt oon viimeiset 30 min katellut tätä sivua (on ehkä ollut täällä joskus aikasemminkin), ja nämä kuvat on saanut vähän edes hymyn huulille. http://community.babycenter.com/post/a52525096/funny_infertility_picsmemes_tww_distraction

Joskus se rankka huumori toimii parhaiten :D
 
Onnea Bridge onnistuneesta punktiosta. Missä te käytte hoidossa, jos saa udella? Kun mä mietin kanssa tota nukutus vaihtoehtoa koska mulla punktio oli vaikea ja todella kivulias. En edes osannut etukäteen ajatella mitään tuntemuksia tai kipuja kun jännitin saalista enkä muutenkaan säikähdä jos "vähän" sattuu, mutta olikin yllättävän tuskallinen. Oon kyllä lukenu että jopa samalla ihmisellä jokainen punktio on ollu erilainen kipu asteikolla. Mandalalla taisi ainakin olla näin.

Ja sitten Rizun kuulumisia? Mikä tilanne?
 
Hei Hipsunpöpsy taas, onnea uuteen yritykseen, nyt me molemmat onnistutaan, eikö vain :) olihan toipuminen edellisestä! Pelottaa jos tapahtuu toiste. Vähän jo ennalta itkin sitä tänään. Pöhkö minä.
Darni, oon Aasiassa eli en voi antaa neuvoja Suomeen. Ja olen myös yksin, ilman kumppania. Mutta kevyt nukutus toimii mulla jo kolmatta kertaa eli voin suositella. Siis toimivuus = kivuttomuus. Pari tuntia yhteensä, sit vähän unelias olo, mut menee ohi kun saa ruokaa.
 
Micericordialle vastailen...
Mulla oli täysin oireeton alkuraskaus, eikä nyt juuri mitään oireita alun jälkeenkään. Kerran juoksin vessaan yökkimään mutta silloinkaan en edes sylkeä saanut ulos. Oli kohtuu stressaavaa mennä ekaa kertaa neuvolaan kun ei mikään viitannut onnistuneeseen raskautumiseen, paitsi raskaustesti. Onneksi nlatäti oli lomalla ja lääkäri tuuras niin tarkisti ultralla että kaveri on oikeas paikas ja syke löytyy. Rv 9 n jälkeen sain todeta että kai vatsassa jotain tapahtuu kun paino ei nouse mutta housut alkoi puristamaan vyötäröltä ja ennestään jo iso rintavarustus oli niin iso ettei rintsikoihin sopinu. Se minkä koin erittäin ongelmalliseksi oireettomuudessa oli että olin tottunut ottamaan hörpyt miehen oluesta, konjakista tai viinistä ja nyt pari kertaa mulla oli jo lasi kädes kunnes muistin että ehkä en otakaan!

Toivotaan että sulla menee samoin!!
 
Moi!!
Mulla olisi tälläinen pikainen kysymys. Vastatkaa jos tiedätte. Olisin kiitollinen. Menemme nyt kolmanteen ivf hoitoon Tays:iin. Edelliset ivf seulat otettu keväällä 2014. Muistatteko kuinka kauan ne on voimassa? Että täytyyköhän nyt lähteä pika pikaa labraan kun punktiota on suunniteltu jo ensi viikolle. Asiaan saan tietysti varman vastauksen klinikalta mutta nyt en saa sieltä enää ketään kiinni. Kiitos kaikille :)
 
Heips kaikille. Ajattelin minäkin kirjautua tänne ja tulla jännittämään teidän kanssa.
Meillä ensimmäinen ivf menossa ja tänään oli punktio-päivä. Torstaina toivottavasti siirto! Jännittäviä aikoja elellään.. ☺

Kuumeilija87
Tarkotatko ivf seuloilla infektio testien tuloksia? Ne on ainakin voimassa 3kuukauttta ottopäivästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Toive*: tarkoitin juuri niitä. Viimeksi mentiin kyllä niillä vuoden vanhoilla että Tays:ssa se ei ihan noin vähää kyllä voi olla. Mutta mietein että voiko kuitenkaan olla yli tuota yhtä vuottakaan. Ne on siis otettu keväällä 2014 joten ovat nyt jo melkein kaks vuotta vanhoja.
 

Yhteistyössä