IVF heinä-elokuussa

Hei!

Onko muita tällaiseen ketjuun keskustelemaan?

Mulla takana 1 IVF, jonka tuoresiirrosta reilun vuoden vanha poika. Nyt takana tuosta IVF:stä 3 PASia, jotka kaikki negaa. Uusi IVF suunnitteilla heinä-elokuulle. Menkat alkaa tällä viikolla, niin soitan ultra-ajan kesäkuun vikalle viikolle ja punktio ajateltu viikolle 32. Pitkällä kaavalla tehdään, kun eka IVF tehtiin myös niin ja tuotti tulosta.

Olisi kiva keskustella samassa vaiheessa olevien kanssa!
 
Täällä ois yks elokuussa punktioon menevä. Oon nyt käynyt pari kertaa kirjottelemassa pömppisten ketjussa, kun elokuun IVF-pinoo ei oo viä ollu. Oikeestaan meille tehään todennäkösesti ICSI, koska miehen simpat on sen verran laiskan puoleisia, mutta aattelin silti kuuluvani tähän pinoon.

Mulla ois näillä näkymin punktio myös viikolla 32. Alunperin piti olla jo viikolla 18, mutta tuli vähän kaikenlaisia mutkia matkaan. Ois kiva kuulla myös sun taustoista ja muittenkin, jotka tähän pinoon sattuu eksyyn.

Omasta taustastani tässä hieman. Lapsi on ollu tervetullut 2006 vuoden alusta alkaen ja tällöin jätin myös ehkäsyn pois. Kuukautisia ei ookaan sen jälkeen kuulunu, vaikka teroluteja ja kaikennäköstä muuta kokeiltiin. Sain omalta gyneltä lähetteen TAYS:iin lapsettomuuspolille ja siellä ollaan oltu hoidossa reilu vuosi. Harmittaa vähän jälkikäteen, kun viivyttelin gynelle menemistä ja tätä myötä hoitoihin pääsy myös viivästy. TAYS:ssa paljastu, että mun FSH ja LH on tosi matalalla johtuen alhasesta painosta ja kestävyysurheilutaustasta. Nyt oon tosin saanu painoo lisää n. 5 kiloo ja hormoniarvotkin on noussu hyvin, kuukautisia ei oo kyllä viekään näkyny. Lisäks toi miehen simppojen laiskuus selvisi myös.

Meille on tehty kaks inssiä ja joulukuussa eka ICSI sekä yks pas tammikuussa. Kaikista tyylipuhdas nega. Niin kuin edellä mainitsin toka ICSI piti tehdä jo toukokuulla, mutta kilpirauhasarvot oli koholla ja sain siihen lääkityksen sekä meen päänalueen magneettikuvaukseen tän kuun lopussa. Suunnittelukäynti ois sitten 3. heinäkuuta. Lyhyellä kaavalla ilmeisesti tääkin hoito tehään eli menopurit kehiin.

Kauhee sepustus tuli taas. Toivottavasti saat selvää on meinaan sen verran ollu kommervenkkejä tällä meiänkin lapsettomuusuralla.

 
Hei, tulisin mukaan kun tällainenkin pino löytyi! Kesällä aika monilla taitaa olla hoitotaukoa, mutta meidän klinikka onkin tänä kesänä koko kesän auki. Mulla on juuri alkamassa neljäs ICSI, olen sumutellut Synarelaa jo kohta parisen viikkoa ja ensi viikolla alkavat pistokset. Pitkä kaava siis käytössä. Punktio ja siirto ovat luultavasti viikolla 28.

Taustaa: meillä yritys aloitettu kesällä 2005, ja tutkimuksiin hakeuduttiin talvella 2007. Ikää mulla on 34 v., mies on reilusti vanhempi. Lapsettomuuden suurimmaksi syyksi paljastui miehen siittiövasta-aineet, lisäksi minulla FSH-hormoni kohonnut. Hoidoksi määrättiin suoraan ICSI. Kaksi ekaa hoitoa tuottivat negan, ja pakkaseen ei jäänyt mitään. Kolmannesta hoidosta viime talvena plussasin, mutta iloa ei kestänyt kauan, kun todettiin keskeytynyt keskenmeno viikolla 12. Sikiö oli kuollut jo muutamaa viikkoa aikaisemmin. Mulle tehtiin kaavinta, josta onneksi toivuin hyvin.

Mulla tulee aina soluja hyvin, ja ne hedelmöittyykin ihan kohtalaisesti, mutta alkioiden jakautumisvaiheessa käy kato ja pakkaseen ei koskaan ole jäänyt mitään. Alkiot ei ole olleet mitään huippuluokkaa kertaakaan, mutta kyllähän se hieman toivoa antoi kun raskaus kuitenkin alkoi, vaikka menikin kesken. Toisaalta pelottaa kamalasti, että mahdolliselle uudelle raskaudelle kävisi samalla tavalla. Hieman sekavin ajatuksin siis uutta hoitoa kohti!

 
Moikka!
Meillä on eka IVF suunnitteilla, elokuussa saan ilmoittautua hoitoon, joten punktio ja siirto mennee kyllä varmaan syyskuulle. Ilmeisesti pitkän kaavan mukaan mennään, kun Synarelalla aloitetaan. Kolme inssiä meillä on takana ja lukuisia ovulaation induktio-kiertoja, mutta yhtään plussaa ei olla saatu :| Yritystä takana 3,5 vuotta, mä oon 29 ja mies 39. Mitään selkeetä vikaa ei ole löytynyt, paitsi että mä en ilmeisesti ovuloi ainakaan joka kierrossa. Periaatteessa siis myös luomuplussa on mahdollinen, tosin en itse enää jaksa siihen kyllä uskoa. Uskomattomalta tuntuu, että näidenkään vuosien ja kaikkien lääkkeiden jälkeen ei mitään tulosta :/ IVF aloitetaan hieman pelonsekaisin mielin, vaikka onneksi sentään pistäminen on tuttua. Punktio pelottaa, ja tietysti mahdolliset lääkkeiden sivuvaikutukset. Mutta hoitojen lopettaminen tähän ei ollu meillä edes vaihtoehto, pakko tää on kattoa loppuun asti ja uskoa siihen, että lopulta meillekin se oma nyytti suodaan.

Tsemppiä meille kaikille hoitoihin!
 
Hei!

Kiva kun löytyi muitakin tähän ketjuun.

Vielä omasta taustasta. Ehkäisy jätettiin pois tammikuussa 2003. Vuosi yritettiin aktiivisesti, ja sitten hoitoihin. Kun yritystä oli takana 1,5 vuotta, saimme diagnoosin, miehellä ei siittiöitä ja mulla myöhäinen ovulaatio, lyhyt luteaalivaihe. Muutaman kuukauden jälkeen diagnoosista aloitimme inseminaatiot luovutetuilla siittiöillä. Niitä ehdittiin tehdä kaikenkaikkiaan 7 kpl, kaikki negaa, osa tehtiin luomukiertoon, osa lääkkeelliseen. Insseihin kului aikaa 2004 syksystä 2006 kevääseen... turhauttavaa! Vikan inssin jälkeen meidät laitettiin IVF-jonoon, jolloin siirryimme yksityiselle hoitoihin, kun uusi hedelmöityshoitolaki oli silloin käsittelyssä.

Eka IVF tehtiin sitten toukokuussa 2006, josta syntyi helmikuussa 2007 poika. Pakkaseen meni 8 hyvänlaatuista alkiota, joista sulatuksissa selvisi vain 3 kpl, eli 3 PASia tehtiin tässä keväällä, mutta ei tullut plussaa.

Saman luovuttajan siittiöitä riittää yhteen IVF:ään, ja jos se ei tuota toista lasta, niin sitten täytyy tarkkaan miettiä, yritämmekö toista lasta toisen luovuttajan siittiöillä, koska siinä tapauksessa lapset on eriarvoisessa asemassa sen suhteen, saavatko tietää luovuttajasta 18-vuotiaana.

Viimeksi IVF meni ihan hyvin, en kärsinyt hirveästi lääkkeistä ja punktion jälkeen olin sen punktiopäivän kipeänä. Joten suhtaudun ihan odottavasti tulevaan hoitoon, vaikka eihän se kivaa olekaan :|
 
Heippa!

Täällä kanssa yksi jonka aikataulu täsmää teidän kanssanne!Eli eka lääkärikäynti olis 4.7 ja alustavan suunnitelman mukaan punktio sijoittuu viikolle 32.

Meidän tausta on tämmöinen:

1. IVF -->biokemiallinen raskaus
1. IVF:n 1. PAS--> nega
2. IVF -->Plussa mutta keskenmeno rv 11+0
2. IVF:n 1.PAS--> biokemiallinen raskaus
3.IVF-->peruuntui 2 pvää ennen punktiota huonon munasolu määrän takia

Eli kokemuksia hoidoista löytyy kohta 4 vuotta ja sekin ihan liikaa. :( Nyt alkaa olemaan sellainen olo että jos nyt ei onnistu niin sitten koko asia saa olla. Me ollaan julkisella puolella hoidossa ja tää on nyt sitten meitin viimenen kertakin että senkin puolesta...

Kaikille toivotan hirveästi jaksamista ja plussia tähän pinoon! :D Joskos tää hoitokerta olis meidän KAIKKIEN kerta? :D
 
Mulla oli tänään 0-ultra, ja kaikki näytti onneksi siltä kuin pitikin. Alan tänään pistokset (Gonal-F ja Menopur) ja seuraava ultra on ensi maanantaina. Punktio ja siirto ovat sitten varmaan noin 2 viikon päästä. Kauheasti ei jännitä, enkä ole paljon edes miettinyt asiaa, niin rutiinilla menee jo näin 4. hoitokerralla.

Mulle ei ole koskaan tullut lääkkeistä oikein mitään sivuvaikutuksia, vaikka pistän isoilla annoksilla oman hormonihäiriöni takia. Punktiot on mulla olleet aika kivuliaita lääkityksestä huolimatta, mutta kyllä niistä silti on selvitty. Olen toipunut aina punktioista nopeasti, päivässä tai parissa. Nyt mulla sattuukin punktio juuri ekalle kesälomaviikolle, niin ettei töistäkään tartte olla sairaslomalla.

Mitäs muille kuuluu?
 
Moi. Liitympä minäkin tänne elokuisiin... Mä olen tälläinen vanha konkari näissä hoidoissa, mutta aina vertaistuki on tarpeen... Meillä siis takana:
1. ICSI (-)
PAS (-)
PAS (+) km
2. ICSI (+) km
PAS (-)
3. ICSI (-)
PAS (-)
4. ICSI (-)
5. ICSI (-)
6. ICSI (+) km
PAS (-)

Ja nyt siis 7. ICSI tulossa.... se on sitten se VIIMMEINEN....

 
Näin kesähelteillä (tai vesisateessa) on kivaa käydä välillä näitäkin asioita kirjoittamassa, vaikka hoidot ovatkin vasta loppukesästä! Tuolla kesäkuun pinossa jännäsin vielä viimeistä PAS:ia, mutta nyt nokka kohti uutta hoitoa!

Onpa meillä kaikilla valitettavan pitkiä hoitokertomuksia...Jospa nyt kävisi sitten toisin ja tämän pinon ladyt lopettaa kirjoittelut syyskuuhun mennessä lapsettomuuspalstoilla!

Meidän taustasta: Yritystä ollut vuodesta 2006. Ensin Teroluteilla ja sen jälkeen klinikalle, jossa miehellä alentunut kyky hedelmöittää ja itsellä FSH koholla. Muita syitä ei ole löytynyt. Eka IVF-hoitokierros juuri loppui, jossa oli 2xPAS. Kaikista tuli suoraan negatiivinen. Nyt siis välikierto meneillään ja heinäkuun lopulla alkaa piikittely. Viimeksi mentiin lyhyellä kaavalla ja uskon että nyt sama juttu. Munasoluja tuli yli 30, mutta tosiaan vain 3 päästiin siirtämään. Mietityttää, että olikohan noin suurella stimulaatiolla vaikutusta solujen laatuun?

 
Kävinpä nappaamassa tuon kesäkuun pinon kiiltokuvat (kiitos Sorayalle!) tähän uuteen pinoon! Toivottavasti keräsin kaikkien tiedot oikein. Korjatkaa jos jotain meni väärin. Sitä mukaa kun saadaan kaikki hoidoista uutta tietoa niin päivitetään listaa.

OHJEITA PÄIVITYKSEEN: Mene tämän viestin päälle ja paina LAINAA. Kopioi teksti (alkaa

[color=Green3]Mukana menossa tiistaina 24.6.2008:[/color]


Angela77: 2.IVF, punktio vko 32, siirto ?? pp --

Hanneli-78: 2.ICSI punktio ??, siirto ?? pp--

Mustaruusu: 4.ICSI punktio vko 28. siirto ?? pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Alexandria: 3.IVF punktio vko 32, siirto ?? pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio ??. siirto ??. pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio ??. siirto ??. pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
mulla taitaa olla 30.6 tai 1.7 punktio,huomenna lääkärissä sit sen kuullaan :) olen sumutellut 28.5 lähtien ja piikitellyt n.viikon verran,olo on todella väsynyt ja maha turvonnut..onko muilla minkäänlaisii sivuoireita?
meillä toinen yritys..m25n34
 
Tänne onkin tullut uusia mukaan, tervetuloa kaikille! Matildalle kiitos hienosta listasta! Ikätovereitakin näkyy tulleen mukaan, minä myös olen hienoa vuosikertaa -73. =)

Nyt on 2 piikityspäivää takana, ihan hyvin on mennyt. Viivi, mulle on aikaisemmissa hoidoissa ollut muutamana viimeisenä piikityspäivänä maha aika turvoksissa (normaalit farkut ei ole menneet jalkaan) ja vähän kipeäkin maha on ollut. Lienee normaalia. Mulla on soluja tullut noin 10 kpl joka hoidossa.

Matilda, kyllä se kai on niin että solujen iso määrä huonontaa niiden laatua. Mutta toki se hedelmöittyminen ja jakautuminen on monesta muustakin asiasta kiinni. Mulla on aina tullut soluja ihan ihannemäärä eli kymmenkunta, mutta silti alkiot jakautuu huonosti eikä pakkaseen koskaan jää mitään. Ei ole oikein selvyyttä, johtuuko se munasoluista vai siittiöistä, vaiko molemmista.
 
Jouduin jäämään saikulle :'( maha todella turvoksissa..kävely tuottaa aina sillointällöin tuskaa ja alaselkä todella kipeä...olo on odella epäseksikäs :) kuukausi sumuttelua ja 7pv piikitystä..ens ke punktio.
 
Viivi: mulla oli myös maha niin turvoksissa ettei housut menneet enää kiinni. Saattoi johtua myös siitä että rakkuloita oli yli 30... Mutta silloin on myös tosi iso riski hyperiin, joten JUO JUO JUO nestettä niin paljon kuin vain pystyt! Lääkärithän määräävät juomaan jopa 2-3L per päivä...
 
B) Jätänpähän minäkin puumerkkini tänne...Takana nyt jo yli kolme vuotta yritystä, hoidon piirissä oltu 1/06, taustalla endo+pco+ ja häikkää hormoni toiminnoissa...takana lukuisia kuukausia erilaisia lääke-coctaileja + 4 iui, ja nyt 6.6.08 1.IVF jossa siirrettiin kaksi huippu alkiota, mut valitettavasti jälleen -nega, pakkaseen saatiin kuitenkin peräti kaksi niitiäistä (joista olemme hyvin kiitollisia)

Ensimmäinen PAS olisi tarkoitus toteuttaa elokuussa viikolla 33-34. Aikaa ei oo viel varsinaisesti lyöty lukkoon, sillä ivf labra palaa lomilta vasta vko:lla 33 ja mun menkat tulee teroista huolimatta miten sattuu. Mut hoitsun kans on suullisesti sovittu, et lääkkeellinen PAS tehdään niin nopiaaan kuin suinkin on mahdollista...pakkasessa meillä on kaksi pientä top -luokan niitiäistä ja jos vaan kummatkin sulatuksen kestävät niin siirretään molemmat...

Kaikille oikein mukavaa ja rentouttavaa kesän jatkoa toivottelee puoli-enkeli :heart:
 
[

[color=Green3]Mukana menossa lauantaina 28.6.2008:[/color]


Angela77: 2.IVF, punktio vko 32, siirto ?? pp --

Hanneli-78: 2.ICSI punktio ??, siirto ?? pp--

Mustaruusu: 4.ICSI punktio vko 28. siirto ?? pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Alexandria: 3.IVF punktio vko 32, siirto ?? pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio ??. siirto ??. pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio ??. siirto ??. pp--

Puoli-enkeli 1. PAS.............................................vko 33-34.

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
[/quote]

 
Alkuperäinen kirjoittaja matilda2008:
Kävinpä nappaamassa tuon kesäkuun pinon kiiltokuvat (kiitos Sorayalle!) tähän uuteen pinoon! Toivottavasti keräsin kaikkien tiedot oikein. Korjatkaa jos jotain meni väärin. Sitä mukaa kun saadaan kaikki hoidoista uutta tietoa niin päivitetään listaa.

OHJEITA PÄIVITYKSEEN: Mene tämän viestin päälle ja paina LAINAA. Kopioi teksti (alkaa

[color=Green3]Mukana menossa tiistaina 24.6.2008:[/color]


Angela77: 2.IVF, punktio vko 32, siirto ?? pp --

Hanneli-78: 2.ICSI punktio 32, siirto ?? pp--

Mustaruusu: 4.ICSI punktio vko 28. siirto ?? pp--

Sini 78: 1.IVF punktio ??. siirto ?? pp--

Alexandria: 3.IVF punktio vko 32, siirto ?? pp--

Tyyne73: 7.ICSI punktio ??. siirto ??. pp--

Matilda2008: 2.IVF punktio ??. siirto ??. pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
En ole moneen päivään päässyt kaksplussan sivuille johtuneekohan niistä lehdissä olleista tissikuvista? :LOL: Ihan jumissa ollut koko sivusto ainakin meidän koneella...

No jokatapauksessa uusille kovasti tervetuloa joukkoon! :hug: Itselläni täällä ei kummempia syön Primolutteja nyt 2 viikkoa ja perjantaina 4.7 olis lääkärikäynti jossa saan sitten kaikki reseptit. Innolla odotan uuden hoidon tulosta,itse hoitoa en odota innolla koska se ei ole mukavaa mutta jos niillä saa halutun tuloksen niin se on pieni hinta siitä! :D
 
Mulla oli tiistaina ultra, ja soluja näyttäisi olevan tulossa kymmenkunta kappaletta. Mitään tuntemuksia ei mahassa edelleenkään ole. Tuosta määrästä on aikaisemmin saatu vain 1-2 hyvää alkiota, eli en odota että pakkaseen taaskaan jäisi mitään. Mutta jos nyt siirtoon päästäisiin niin hyvä olisi! Huomenna on taas ultra ja sitten selvinnee punktio- ja siirtopäivät. Ensi viikolla ne siis kuitenkin ovat.
 
Tervetuloo kaikille uusille tuttavuuksille!
Täällä on jo muutamalla hoidot hyvässä mallissa. Hienosti näyttää Mustaruusulla olevan muniksia tulossa. Nyt uskotaan, että nää taattua laatukamaa ja niistä saatte oiken monta loistoalkioo. Sitä paitsi vaan ykskin voi riittää.

Huomenna näyttäis olevan Alexandrialla lekurikäynti. Tuuhan kertoon kuulumiset.

Itse kävin tänään Taysissa ja magneettikuvauksessa ei näkynyt mitäänn epänormaalia. Jotain positiivisia uutisiakin vaihteeks. Pistelyt alotan 26.7, kun ollaan palattu etelänlomalta. Punktio on sitten viikolla 32 tai 33. Lääkäri sano, että saatetaan kokeilla myös alkioiden pitkääviljelyä, jos hyviä alkioita on viis tai enemmän. Mut katotaan sit, kun päästään sinne saakka.

Täällä jo oottelen kovasti lomaa ja aurinkoisia kelejä. Eilen kävin kattoon veljen ja sen avovaimon kaks viikkosta vauvaa. Se oli aivan syötävän ihana. Haluu kans sellasen...
 
Heippa!

Kuumiset meiltäkin. Tänään oli lekuri ja ultrattiin ja määriteltiin nenäsumutteen aloitus, aloitan sen ensi viikon lauantaina 12.7. Vielä siis viikko armon aikaa, ennenkuin minusta tulee kärttyinen ja päänsärkyinen akka :kieh: Näin siis lääkäri luki papereista, että edellisellä kerralla nämä oireet minulla tuli nenäsumutteesta. Sitä odotellessa....

Seuraava ultra on 23.7. ja punktio ja alkion siirto edelleen suunnitelmissa viikolla 32. Voi siirtyäkin viikolle 33, riipputen miten menkat alkaa.

Onko teillä muilla nenäsumute aiheuttanut hiustenlähtöä? Luin pakkausselosteesta, että se on yksi sivuoire, ja mulla ei hirveästi enää olisi varaa menettää hiuksia, kun pakastetun alkion siirroissa käytettävistä lääkkeistä mulle tuli oikea sulkasato ja tukka väheni puoleen. :|

No mutta ei oikein muuta vielä täältä!

Aurinkoista (toivottavasti) heinäkuun jatkoa kaikille!
 
Mustaruusu: Munismäärä kuulostaa hyvältä!Toki se varmastikin itseä masentaa ottaen huomioon aikaisemmat hoidot mutta toivotaan että tää kerta menee eritavalla!

Hanneli-78 ja Angela77:Meillä näkyy olevan aikastalailla sama aikataulu! Yhdessä sitten piinaillaan testipäivänä :hug:

Eilen oli tosiaan lääkäri ja oli vähän tympeä lääkäri.Se ei ollu hormonipolin varsinainen lääkäri kun se poli taitaa olla nyt kiinni.Ultraa kattoessa ei edes varottanu siitä ultratikusta senkun pukkas sisälle vaan!Hieman pelästyin!Tokihan mä tiesin että se sen puikon laittaa sisälle mutta yleensä lääkäreillä on tapana ollu "varottaa" etukäteen. No se ultra oli niin nopeasti ohi että kerkesin just pelästymään niin sitten se olikin jo ohi... :LOL: Lääkärikäynti kesti 4min. katottiin miehen kanssa kellosta :LOL:

No mutta tärkeimmät tuli selville eli: maanantaina 7.7. alotan synarelan ja seuraava lääkärikäynti on 23.7 jolloinka alkaa mitä ilmeisimminkin puregon pistelyt. Toivottavasti tollon on jo se mun hoitavalääkäri paikalla! :D

Mitenkäs muilla sujuu?
 
Hiljaiseloo näyttäis olevan tässäkin pinossa. Kiva, että saan Alexandriasta ja Angelasta piinailu seuraa. :) Oon kauheen skeptinen näitten soitojen alkamisen suhteen. Epäonnistuminen pelottaa niin maan per...sti. Tää on kuitenkin jo meiän toinen ICSI ja tän jälkeen on enää yks mahdollisuus julkisella puolella. Jotenkin sitä on jo alkanut jostain kumman syystä varautuun elämään ilman lasta. Ei sitä vielä tässä vaiheessa kannattais tietenkään luovuttaa. Kai sitä aattelee, että pessimisti ei ikinä pety, vaikkei se niin meekkään. Onneks täällä on muitakin useemman hoidon läpi käyneitä. Oliskohan jo meidänkin vuoro onnistua.

No eipä ollu sulla Alexandria kovinkaan hääppönen lääkärikokemus. Missä ootte hoidossa? Me ollaan Taysissa ja oon kyllä ollu tosi tyytyväinen . Tänä vuonna ei oo ees kuin parin viikon kesätouko, joten ei oo sen takia tarvinnu kärvistellä.

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä