Itsetunto murenee?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti04
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 20:21 Ilia kirjoitti:
Ennenkuin alatte lehtitilauksia katkoa ym boikotteja järkkäillä, niin miettikää nyt asiaa kunnolla:

1) tarkistakaa, onko Kirsi Salo todellakin sanonut noin, vai onko ap tehnyt tulkintoja lukemastaan.

2) Jos KS on lehden mukaan sanonut noin, se ei merkitse, että hän on todella sanonut niin tai että on puhunut oikeasti muista kuin omista fiiliksistään.

3) Miettikääpä, miten moni aivan tavallisista kaksplussalla palstailevista ja muistakin naisista SANOO ITSE, että kotonaolo rapauttaa heidän aivojaan! Tuo taitaa olla about joka toisen äidin kommentti kotonaolostaan... varsinkin niiden, jotka ovat sitten tehneet siitä sen johtopäätöksen, että ovat palanneet varhain töihin.

Ilman muuta on niin, että kotonaolo ei kaikille sovi. On inhimillistä, että jos palaa varhain töihin, niin sitä perustelee itselleen jollakin tavoin - kun kerran kuitenkin on olemassa vastakkaisia paineita, yleinen käsitys siitä, että alle kolmivuotiaan paras hoitopaikka on koti. Se on siis tietynlaista defenssiä ja alitajuista puolustelua - ja siksi enemmän kuin inhimillistä.

Onhan näitä ollut maailman sivu, kirsipihoja ja kirsisaloja, jotka haluavat sanoa, että OIKEA nainen pärjää yhtä aikaa uralla, kotona ja ties missä muualla.

Minustakin tuo on hullua eikä pidä paikkaansa - lasten kasvatusta vaikeampaa, haastavampaa ja mielenkiintoisempaa työtä ei olekaan. Mutta sallittakoon se, että naiset ajattelevat tästä asiasta eri tavoin.

Nauretaan me tuollaisille kommenteille vaan.

Niinpä! Sitäpä juuri ajoin minä-kin takaa että annetaan ala-arvoisten kommenttien jäädä omaan arvoonsa eikä tehdä niistä ihmisoikeuskysymyksiä...koska aivan selvästi tämä juttu ei sitä ole.
Siinä on muutenkin omat vaaransa nostaa joku yksittäinen lause jostain kontekstista ja sitten alkaa rakentaa sen ympärille mielikuvaa ja -pidettä kö. ihmisestä.
 
..ja vielä kun luin kaikkien mielipiteet, niin tottahan se olikin, että suurinosa kirjoittajista näyttää olevan sitä mieltä, että parasta jättää moiset kommentit omaan arvoon....muutama tuntui ottavan sen yleisenä loukkauksena kotiäititiyttä kohtaan...ja nyt jos vielä jaksais lukee se KAKS´PLUS lehden jutunkin niin voisin päästä oikeille raiteille tän homman kans.Mut enpä taida jaksaa. Eiköhän tää jo ala olla käsitelty mun osalta. Hyvää kevättä kaikille! :flower:
 
Villiviini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 09:34 leila kirjoitti:
Itse olen myös kotiäiti (erittäin tyytyväinen sellanen), enkä pahastunut noista Kirsi Salon puheista. Minä otin sen ihan huumorilla B) . Jokaisella on oma mielipiteensä ja minusta on hienoa että sen myös uskaltaa sanoa, vaikkakin enemmistö olisikin muuta mieltä.
Samoin :) Olen myös kotiäiti, kotihoidontuella. Salo oli sitä mieltä, so what, tuon sanomisen voi ottaa ihan huumorilla ja voihan sinä jotain itua joidenkin kohdalla ollakin.

Minua kummastuttaa, että nämä julkkis/juontajaäidit palaavat työelämään niin pian vauvan syntymän jälkeen. Taru Valkeapään vauva ei ole kuin 1kk ja nyt on jo tehnyt juontokeikan Tahkolla. Itse olin kyllä 1kk synnytyksestä ihan muissa maailmoissa, enkä olisi voinut tehdä muuta kuin hoitaa vauvaa =)

Vasta nyt, pojan ollessa vuoden, sitä alkaa pikku hiljaa taas ymmärtää, että voihan sitä käydä joskus vielä töissäkin ja, että elämää on kodin ulkopuolellakin B) Tosin en vieläkään raski poikaa hoitoon viedä.
 
Luulen, että kyseinen juttu oli laitettu esille kaksplussaan juuri sen idioottimaisuuden takia.
Olisi varmaan ollut parempi tällekin juontajalle pitää pienempää älämölöä...eikös aina olekin sanottu että viisas vaikenee.
Vai oiskohan ollut ettei pärjännytkään sitten kotona ja itsetunto pitää hakea työn (tyhjänpäivästen ohjelmien) kautta.
Kotiäitiys rules!!! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 09:46 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 02:04 Isä kirjoitti:
Paljonko kannattaa laittaa painoa Kirsi Salon kommenteille?

Siinä taas huomataan, että korkeakoulututkinto ei tuo sydämen sivistystä.

Ei myöskään korkeakouluttamattomuus.
Juu ei kai, sydämen sivistyksen kehittymistä varmaan auttaa jos tulee lapsena kohdelluksi kunnioituksella ja rakkaudella. Ja vaikka humanisti olenkin ei mun tutkintoon kuulu pakollisina kursseina"Sydämen sivistyksen alkeet" tai " SS:n jatkokurssi" , valitettavasti B)
 
isa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 09:46 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 02:04 Isä kirjoitti:
Paljonko kannattaa laittaa painoa Kirsi Salon kommenteille?

Siinä taas huomataan, että korkeakoulututkinto ei tuo sydämen sivistystä.

Ei myöskään korkeakouluttamattomuus.
Ei niin. Sitä on tai ei ja vaikeuksien kautta sitä yleensä tulee lisää.
 
Lokki
Älkää niin tosissanne ottako kaikenmaailman linssiluteitten sanomisia. Se kirsikin on niin olevinaan joku moderni rokkiäiti,että minua vain naurattaa ainakin. Itsetuntoni vain nousi lapsen myötä.suorastaan roimasti. Mutta kotona olin jo ennemminkin kun en ole töissä tai opiskele. Että ehkä jos on joku uraohjus se itsetunto voi olla ihan muista asioista riippuvainen kuin minulla.Mene ja tiedä..
 
mie
oikeast;sekä hektisessä työelämässä olleena sekä kotiäidin uraa tehneenä voin todeta että aihetta itsetuntoa ei ole syytä menettää kotonaolemisen vuoksi. ensimmäisellä hoitovapaallani vuosia sitten muistelen murehtineeni työtätekevien kanssasisarieni "oikeaa elämää" ja en osannut nauttia kotonaolosta. tunsin olevani jotenkin vajaa. mutta auta armias, kun ikää tuli pikkuisen lisää, ja näin työelämän pinnallisuuden, osaan nyt nauttia 100% ylpeänä roolistani ja rinta rottingilla vetää pulkkaa! nämä kirsisalot ja muut kapistukset bailatkoot/tehkööt mitä lystää itsetuntona kohentaiseksi, jos siltä tuntuu. ei tosiankaan ole tytär korkealla ollutkaan, jos hoitovapaa sen romuttaa.
 
rhododendron
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 11:51 Toinen äiti kirjoitti:
Ymmärsin niin Aiti04 ja muut jotka ovat tällä asiaa tuoneet esille ovat enemmänkin huolissaan siitä minkälaisen kuvan äitiys - ja hoitovapaalla olevista halutaan antaa julkisuudessa.
Tuskin on mitään yhtä tahoa, joka edustaa tätä "halutaan antaa" kuvaa. Kuvia on tuhansia.
 
Kyse suomalaisesta
Taitaapi olla kyse suomalaisesta mediasta.

Suomessa kuka vaan joka kehtaapi räävistellä suutaan ja levitellä "seksikkäästi" jalakojaan kuvvaajalle piääseeppi lehen kantehen.

Jonossa on mänijöitä monia ja itsetunto niillä jonottajilla alahanen.
Toisijaan törkkivät kyynärpäällä ja nälävivät vaahto suusta räiskyen.

Ja media julukassee sitä s.ontaa mitä suusta sattuu pärskähtämähän!
Anna lehti pannaan ja boikottiin!
 

Yhteistyössä